Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. on hyvin vapauttavaa, sekä lähtijälle itselle, kuin läheisille.

Oman isän ja äidin lähdön hetket molemmat olivat sitä.

Isä kuoli nukkuessaan pois seitsemän laitoshoitovuoden jälkeen, mutta ei ilman omaisten jokapäiväistä kanssakäymistä sinä ko.laitosvuosien aikana. Hänellä oli kasvoillaan rauhallinen ilme ja kaikki tiesivät, että ei lähtö tullut yhtään liian aikaisin tai liian myöhään.

Äiti asui kotona 'tervenä' viimeistä kolmea kuukautta lukuunottamatta.
    Sairaalasta soitettiin, kun huomasivat, että vain muutma tunti on jäljellä.

Yhtä veljeä lukuunottamatta, myös ne miniät, jotka pääsivät olimme sen viimeisen aamupäivän hänen kuolinvuoteen ympärillä.

Hänen hengitykseen tuli aina pidempiä katkoksia ja viimein, se ei vain alkanut uudestaan.

Hän menehtyi ns. nopeaan vatsalaukun syöpään, joka levisi keuhkoihin ja se vaihe kun keuhkot alkoivat vuotaa nestettä suuhun/nieluun, kesti sen aamupäivän.

Vaikka äkkiseltään tuntuu epämiellyttävältä, puhdistaa suu ja nielu selaisesta eritteestä, mikä ei poistunut pientä imupukea pitkin, niin se oli siinä hetkessä aivan sivuseikka.

En katso koskaan sairaalasarjoja tai muuta, missä näytetään ihmisen leikkausta ym., niin silti kuolevan, se nielunseudun puhdistaminen ei tuntunut yhtään epämiellyttävälle, se oli ainoastaan äidin hoitamista hetkellä, kun se oli hänelle tarpeen.

On toisenlaisia, "epäoikeudenmukaisia" ja ennenaikaikaisia 'kuolemista', sellaisestakin on kokemus myös omassa lähisuvussa.

Mm. Kuusivuotias tyttö, menehtyi aivokasvaimeen, ja sitä vastaan taistelu kesti noin puolet hänen elinajastaan.
  2. tästä elämästä pitäisi nauttia, eikä ajatella, että laitampa sukan varteen jotain,vanhuuden varalle!

Mä taidan hankkia kesäksi oikein rättärin, siinä on vielä loistavan ilmavat penkit, jotka kuivuvat nopeasti jos katto jää sulkematta ennen sadetta.
    Lisäksi siinä on loistava jousitus mökkitielle, toisin kuin sporttisissa avoautoissa, pl.jenkit, jotka ovat luku sinänsä, eikä istu minun statukseen.