alunperin tämä oli vain vastaus kysymykseen mutta ajattelin että tämä voisi kiinnostaa ja herättää teidän miehenne keinutuolin horroksesta.
Tämän päivän "Hesarissa" johtaja Sauri vaati lisää sakkoja.
Aikanaan kun sakot budjetoitiin sattui suuri vahinko. Nyt ne ovat veroja.
Joten toivoisin että kukaan ei enää puhuisi sakoista vaan veroista.
Kun oikeita veroja lasketaan rahamiehiltä, pitää jostain muusta saada rahat yhteiskunnan pyörittämiseen.
Ja se hoidetaan maksuilla. Ja niitä ei poliittisissa puheissa mainita veroiksi, eikä niitä lasketa "verorasitusindeksiin".
Auttaisitte paljon yhteiskuntaa kun alkaisitte aina puhumaan veroista, niin sakoissa kun terveyskeskus-, lääkärimaksuissakin. jne. muistakin maksuista.
Siitä tulisi kiva, hiljainen mutta vahva protesti, se laittaisi "idiootit ja ystävät" ajattelemaan.
Oletteko tulleet ajatelleksi?
20
683
Vastaukset
Hyvin sopii minunkin ajatusmaailmaani tuo ajatuksesi.
Ainoa mitä siinä pitäisi kehitellä, on se keino, miten se viesti kohtaa ne yhteiskunnalliset päättäjät.
He kun eivät täällä ruohonjuuritasolla ole tavattavissa.
Ei viitsisi terveyskeskuksen luukulla 'syyttömälle' kanssasisarelle ryhtyä mieltään ilmaisemaan.
Jk. Poliisille kylläkin! Sehän siitä vielä tykkää ja antaa muutaman päiväsak, kun päiväveron lisää.- HTZA
Tarvitse kertoa tai jankuttaa kenellekään työntekijälle.
Riittää kun muutatte sitä sanaa, niin kotona, kun kapakassakin.
Ei maksut vaan verot. - terveyskeskus-
käynnistä vero menee. Vaikkei alv:ia peritä asiakkaalta, niin se vero menee silti.
Vaikka makais kotona pirttinsä sängys ja syljeskelis kattoon, niin veroo menee. Saivathan ostettua Tavjalle uuden paatin. Eduskunnan reissurahat on kans koottu.::))))
Juu on se sakot jo etukäteen valtion budjettiin arvioituina tuloina laskettu. Milläs sitä liikkuva poliisi muuten tien päällä pystyis?
Eikös sakko määrätä maksettavaksi, jos rikkoo lakia ? Olen saanut montakin kertaa sakon, ja aina se on ollut oma moka. Harvoin olen nähnyt yritystä sotkea asioita niin räikeästi kuin arvoisa Fiesta -kuskimme nyt tekee.. mie vaan ihmettelen
Suomen liikennesakko käytännössä kovasti veron veron kaltainen rankaisu.
Ajat vaikka vähäliikenteiseen aikaan moottoritiellä kahdenkympin ylinopeutta, niin rangaistus on monesti kovempi, kuin väkivaltarikoksen tehneen tuomio.
Jopa rattijuoppojen sakot ovat kovin pieniä verraten johonkin hiukankin isompaan ylinopeussakkoon, vaikka oli olosuhteet kuinka vaarattomat tahansa.
Niin viimeksi sain rikesakon 26.11.07. ja sovittanut olen rikokseni.- HTZA
että kaikki ymmärtävät.
Onnellista sakonmaksajaa yhteiskunta rakastaa.
150 hv. 8,4 0-100, laihalla kuskilla.
7,2 minulla. - Mustarastas
emw34 kirjoitti:
Suomen liikennesakko käytännössä kovasti veron veron kaltainen rankaisu.
Ajat vaikka vähäliikenteiseen aikaan moottoritiellä kahdenkympin ylinopeutta, niin rangaistus on monesti kovempi, kuin väkivaltarikoksen tehneen tuomio.
Jopa rattijuoppojen sakot ovat kovin pieniä verraten johonkin hiukankin isompaan ylinopeussakkoon, vaikka oli olosuhteet kuinka vaarattomat tahansa.
Niin viimeksi sain rikesakon 26.11.07. ja sovittanut olen rikokseni.Sakkotulot kyllä näyttelevät senverran merkittävää osaa valtion tuloissa, että niitä on jonkinverran budjetoitu, ts. ainakin tulokertymä on huomioitu budjetissa. Sakko on kuitenkin rangaistus tehdystä rikoksesta, lievä rangaistus kaiken lisäksi jos verrataan esim. vankeustuomioihin. On typerää sekottaa ja hämmentää asioita tuontyyppisillä totuuteen perustumattomilla väitteillä.
Ylinopeudesta ei siis siis määrätä rangaistuksena lisäveroja vaan sakkoja. Mustarastas kirjoitti:
Sakkotulot kyllä näyttelevät senverran merkittävää osaa valtion tuloissa, että niitä on jonkinverran budjetoitu, ts. ainakin tulokertymä on huomioitu budjetissa. Sakko on kuitenkin rangaistus tehdystä rikoksesta, lievä rangaistus kaiken lisäksi jos verrataan esim. vankeustuomioihin. On typerää sekottaa ja hämmentää asioita tuontyyppisillä totuuteen perustumattomilla väitteillä.
Ylinopeudesta ei siis siis määrätä rangaistuksena lisäveroja vaan sakkoja.rangaistus, kyllä.
Lievyydestä olen eri mieltä siinä suhteen, miten sitä sovelletaan liikennerikkomuksiin vs. toisentyyppiset rikokset/rikkomukset.
Suhde ei ole lähellekään minun oikeudentajun mukainen.
Eipä saanut eräs äveriäs sovittaa sakkoaan vankilatuomiona vaikka yritti.
Hänen 8 päiväsakkoa = kahdeksan vrk.vapausrangaistusta maksoi 20 000 euroa,.
Ylinopeus mitä hän moottoritiellä talvinopeusaikaan ässä mersulla ajoi oli 21 km/h. elikkä jos nopeus olisi ollut 1km/h alhaisempi, hän olisi selvinnyt rikesakolla.
Kallis ero 1km/h. verraten se aiheuttaman liikenteen vaarantamisen aiheutta man eroon?
- namisuku
...uskoo val. harhaanJohtajiin:(
YhteisKunta pyörii heidän "Saunakeskusteluittensa" tuloksilla:O Rimpuilijat "(lobotoidaan)":/( - henrii
minimisakko taitaa olla yli 10 km/h ylinopeudesta vähitään 100 erkkiä, tuloista riippumatta.
Sieltä yläpäästä sitä vissiinkin on kevennetty, niin kuin kaikkea nykyään.- HTZA
jos ei kuitenkaan tällaisia kirjoituksia tähän, puuttuu liian paljon...
Päätä - henrii
HTZA kirjoitti:
jos ei kuitenkaan tällaisia kirjoituksia tähän, puuttuu liian paljon...
Päätämutta vastaus tähän kyssääriin on ei
- sulta
henrii kirjoitti:
mutta vastaus tähän kyssääriin on ei
jäi ällä tuosta aja telleksistä puuttumaan, mietipä sitä
- ole tärkeää
Olen sitä mieltä...
Äsh, taidanpa sittenkin mennä tuonne ketjuun, "mitä hienompi auto.." tai tuohon, se vasta kiinnostaakin, tuo "Mitä tänään ruuaksi."
Siellä on paljon muitakin! Olen unohtanut maksaa koiraveron. En muista sitä kuitenkaan maksaa jatkossakaan. Maksan sen sitten korkojen kera kun huomaavat sen. Vai tuleekohan siitä sakkovero ?
Koirani ei myöskään maksa veroa, koska verottaja on ilmeisesti unohtanut kokonaan sen rahan, mitä mieskoiran omistaja saa pentueesta. Itse saan jokaisesta pentueesta noin 1300 euroa ja niitä on 3-4 vuodessa.
Jos minulla olisi tyttökoira, saisin jokaisesta pennusta tuon 1.300 euroa. Verottomana vuodessa noin 10.000 euroon asti.
Tuossa busineksessa liikkuu muuten aikamoiset rahavirrat.jonka maksamiselta välttyy, ellei ota itselleen erikoisoikeuksia. Sakot saa luultavasti useimmiten jostain sellaisesta teosta, joka on jo ehtinyt melkein muodostua tavaksi. Sakon maksaminen kai harmittaa useimpia, ainakin jos sakko tuntuu kukkarossa.
Sakko voi myös olla oikeuden päätöksenä harkinnanvarainen vaihtoehto vankeusrangaistukselle. Voi hitsin, hitsi, pitäisikö rikollisia alkaa kutsua veronmaksajiksi?
En kannata HTZAn ehdotusta. Sorry!;))
PS: Lisää valvontaa ja sakkoja. Ei me muuten uskota.;))- koko kettu kainalossa
Pitäisköhän sinun nyt pyrkiä Kuopion Kaupungin valtuustoon. Siellä olisi logoisat oltavat kohta kaikilla Kap Kuopion asukkailla. Koirat sais bylsiä miten haluaa ja siitättäjät sais kaikki puhtaana käteen. Parkkerata sais verovaroin mihin lustais ja terveyskeskus hoitelis vakavammatkin suolisolmut. Mikä olis ollessa Savon piäkaapuntisssa. loistavvee.
- älykkäälle alottajalle
koko kettu kainalossa kirjoitti:
Pitäisköhän sinun nyt pyrkiä Kuopion Kaupungin valtuustoon. Siellä olisi logoisat oltavat kohta kaikilla Kap Kuopion asukkailla. Koirat sais bylsiä miten haluaa ja siitättäjät sais kaikki puhtaana käteen. Parkkerata sais verovaroin mihin lustais ja terveyskeskus hoitelis vakavammatkin suolisolmut. Mikä olis ollessa Savon piäkaapuntisssa. loistavvee.
tälle kaikkien älykköjen ja heureekkojen isälle, tietennii HTZA:lle
- HTZA
muitakin "maksuja".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915