Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mu5tasydän
profiilit
Mu5tasydän
Mu5tasydän
Vapaa kuvaus
Baarin ylijäämäblondi,
joka ei lähtenyt kenen tahansa mukaan.
[email protected]
Aloituksia
68
Kommenttia
2347
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei se kestäkään tieteellistä tarkastelua, vaan on viihdyttävä kirja, josta kuitenkin saa mielestäni hyvää osviittaa erilaisista ihmistyypeistä.
Veikkasin sinua faktoihin nojaavaksi juuri siksi, koska linkitit raskaan tekstin, etkä liiemmin käytä hymiötä.
Mikäli olisit faktoihin nojaava, niin et ymmärtäisi hymiöiden käyttämistä kirjoituksessa, pitäisit numeroista, esimerkiksi töissä jne. Kaikelle pitää olla jokin tutkimustulos. Insinöörit esimerkiksi ovat helposti faktoihin nojaavia.
Itse nykyään kun luen tekstiä, niin menen hyvin usein sellaiseen moodiin, että tulkitsen kirjoittajia noiden kirjan värien perusteella. Ihan hauskaa ajanvietettä, vaikka voisikin olla verrattavissa horoskooppeihin. 😊
27.02.2025 18:05
Ymmärrän mitä tarkoitat.
27.02.2025 17:54
Lukusuoritus liittyy oikeastaan siihen, että huomaan tässä(kin) ketjussa olevan sellaista "toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä" -meininkiä.
Mun mielestä jokaisella saa olla oma näkemys asiasta ja onkin, mutta hyvin monesti ne näkemykset käsitetään eri tavalla kuin kirjoittaja sen tarkoittaa. Siitä tuli tuo kirja mieleen.
Voisin kommenttisi perusteella heittää, että olet kiinnostunut faktoihin nojaavista teoksista. Olenko oikeilla jäljillä?
27.02.2025 13:51
Voi muistan. Muistan myös sen epävarman nuoren naisen, jolla oli kyllä valkoinen hymy ja vähemmän rasvaa kehossaan ja joka ei silti ollut tyytyväinen itseensä. Mikä siinä onkin, että ikä tuo armeliaisuutta, vaikka sen luulisi menevän päinvastoin, ottaen huomioon elämän realiteetit.
26.02.2025 23:48
Kiitos tiedosta. Tarkoitin siivoamisella, että jos siellä on rikollista toimintaa, kuten kunnialoukkauksia tmv, niin sellainen joutaa pois kuljeksimasta...
26.02.2025 23:46
Kiitos selvennyksestä. Kirjoitin ikävässä noin kahdeksan kuukautta ja toivon todella, että siellä on opittu sietämään erilaisuutta ja että siellä aidosti kaipaavat ihmiset saavat nykyään kirjoittaa rauhassa. Lähdin sieltä keväällä pois ja välillä, kun olen kurkannut sinne, niin siellä on ollut törkeyksiä ja kiusaamista. Jospa virkavalta olisi vihdoin siivonnut sen palstan.
26.02.2025 23:23
Oikeasti. Suosittelen lukemaan sen kirjan "Idiootit ympärilläni", niin ehkä se hieman valaisee miksi ihmiset ovat niin erilaisia ja miksi tulee toisista poikkeavia tulkintoja asioista.
Jos siis on yhtään halua ymmärtää sitä ollakseen parempi ihminen toiselle. Eihän nuo kaikkia kiinnosta, mutta jos kiinnostaa, niin lämmin suositus. Rakkaudella sanon. ❤️
26.02.2025 23:15
Mitä tarkoitat kommentillasi? Puhutko ystävällisyydestä, tasapuolisuudesta vai mistä?
26.02.2025 23:08
Voihan tuo pitää paikkansa, sehän on aina jokaisen omakohtainen tulkinta. Itse huomaan sellaista miehet vs. naiset asettelua aika paljon ja ihan kuin olisi jokin taistelu, että kumpi on parempi. Mun mielestä molempia tarvitaan, vaikka kuinka olenkin vahva ja itsenäinen nainen.
26.02.2025 22:39
Okei. Me ei selvästi puhuta samaa kieltä, koska haluat tulkita mut riidanhaastajaksi. Asia kunnossa ja luovutan tämän keskustelun tähän. Kiitos vain itsellesi.
26.02.2025 22:31
Voi olla noinkin. Voi olla myös niin, että joutuu samantien silmätikuksi, kun suunsa avaa ja tavallaan savustetaan ulos muualta. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kirjoittaja, jotka esim. ikävässä ei ole saanut kirjoittaa rauhassa. Siellä on semmoinen lynkkaus-meininki, että heikompaa hirvittää. Ainakin kolme ihmistä on sanonut näin ja itse olen se neljäs.
26.02.2025 22:27
Ööö? En kyllä mielestäni hae täällä konflikteja, vaan toivon asiallista keskustelua, mutta ihan miten vain. En ole mitenkään taitava ilmaisemaan omia mielipiteitäni, kuten joistakin muista huomaa, että on luettu kirja taikka kaksi.
Pahoittelut, että annoin väärän kuvan asiasta.
Ikävä kuulla, että et saa kirjoittaa rauhassa, kuten itse tuon tekstisi tulkitsen? Toivon, että ainakin mulle esitetään selventäviä kysymyksiä, jos jokin mun kommentissa jää mietityttämään. Kirjoitettu teksti on aina hankalaa tulkita. Yritän sitten vastata niin hyvin kuin osaan kirjoittaa.
26.02.2025 22:11
Pakko tähän kommentoida, että jos sulla on varma tieto "olemattomista paikoista" niin ymmärrän kommenttisi. Mikäli näin ei ole, niin olisin aika hiljainen asian suhteen.
Vai ehditkö jokaista keskustelua seuraamaan?
Aika moni kirjoittaa / on kirjoittanut muuallakin kuin sinkuissa, joten itse lasken konfliktiksi kaikki suomi24-palstojen konfliktit.
Sinkuissa on nykyään myös mukavaa porukkaa, mutta jossain muualla valikoivaa.
Itselläkin toleranssi kasvanut sinkkujen ansiosta verrattuna siihen mitä peiskaa eräällä toisella puolella sai kestää tyyliin siitä syystä, että mun huulipuna on väärän väristä ja mun päässä on nenä.
26.02.2025 21:49
Lasvoton = kasvoton. Joskus mietin miksi puhelin korjaa sanat ihan päin prinkkalaa ja jos et tarkista tekstiä kunnolla, niin onpa kiva. Noh, sattuuhan näitä. Hyvä, että et kärsi moisesta, niin kuin monet muut joutuvat kärsimään.
26.02.2025 21:25
Kiitokset molemmista. Tästä toisesta tykkäsin enemmän.
26.02.2025 21:21
Lisään: Harmi, että olet saanut ryöpytystä. Itse ketjuun en ole tutustunut.
26.02.2025 12:43
Minä taas yritän vältellä konflikteja, en vaan tykkää riidellä lasvottomasti, mutta sen takia mulla onkin kuva takaapäin.
Ei vaan oikeasti.
Minun mielestä asiallinen erimielisyys(kin) on hyvä juttu, mutta sellainen, joka menee asiattomuuksiin ja sisältää haukkumista, niin sellaisella kommentoijalla ei mun mielestä ole yläkerran piirilevyt ihan kunnossa.
26.02.2025 12:42
Noh, onhan tässä nyt jo jaettu muutakin.
25.02.2025 20:28
Tuo on kaunis kappale. Tykkään myös Lambertin versiosta.
https://youtu.be/N92SdfUyARg?si=FRTvNQ5FRuSLiLuW
25.02.2025 20:28
Juuri näin. Tuossa on se rekkautumisen ydinsyy ainakin itselläni.
25.02.2025 20:03
12 / 118