Vapaa kuvaus

Yhteystiedot: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

662

Kommenttia

7700

  1. Jeesus sanoo, että sallikaa lasten tulla Hänen tykönsä, sillä lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta (Mark. 10:14).
    Edelleen Jeesus sanoo, että samoin meidänkin tulee ottaa vastaan Jumalan valtakunta (j. 15).
    Minä ymmärrän näistä jakeista, että lapsenkin on tultava sisälle Jumalan valtakuntaan (Oikeasti lapset tuotiin Jeesusken tykö vanhempien tahdosta j.13).

    Ymmärrättekös te näistä jakeista, että pienet lapset olisivat jo syntyessään automaattisesti sisällä Jumalan valtakunnassa (armossa) ilman uskoa ja kastetta?

    Ja esim. "mikä lihasta on syntynyt, on liha" (Joh.3:6) ei tarkoittaan aivan pieniä "synnittömiä" lapsia?
  2. Kysyttiinkö mielipidettä niiltä lapsilta , joita vanhemmat toivat Jeesuksen siunattavaksi (Lk. 18:15-17)?
    Tai kysytäänkö lapsen mielipidettä, kun heitä siunataan tänä päivänä?

    Jos lapsi kykeni ottamaan tämän Jeesuksen välittämän siunauksen (Jumalan valtakunnan) vastaan lahjana, ilman mitään omia ansioita ja suorituksia, niin miksi hän ei ottaisi vastaan sitä siunausta, minkä kaste välittää (Apt. 2:38,39)?

    Vai liittyykö mielestäsi kasteeseen mitään siunausta (armoa), jonka lapsikin voi ottaa vastaan, vai onko se pelkkää muotomenoa (vettä ja oma suoritus) tai symboliikkaa, vartauskuvallisuutta?