Helluntailiike kieltää ihmisen syntiinlankeemuksen aiheuttaman perisynnin, ihmisen hengellisen kuoleman, eron elävästä Jumalasta, ihminen sairastaa, kuolee, otsasi hiessä sinun pitää leipäsi hankkiman, synnytyskivut synnyttäessä ja muut perisynnin merkit.
Helluntailaiset ovat perisynnistä vapaista täysin synnittömiä syntymästään alkaen. Synnintunto on kuollut, koska he julistavat lapsensa synnittömiksi syntyessä. Mikä henki on sellainen, joka ei synnytä synnintuntoa?
helluntailiike kieltää perisynnin!!!!
32
1091
Vastaukset
- Per Saukko
Ei pidä uskoa mitä tahansa.
- Sim-son
Vauva ja lapsen asteella oleva on taivaskelpoinen oli kastettu tai ei.
- Nooa.
Miksi enkeli ei hakenut lapsia pois ennen noiden kaupunkien tuhoa, jos lapset eivät olleet perisynnin alaisia Sodoman ja Gomorran kaupungeissa?
Jeesus sanoo, että noita lapsia ei näkynyt taivaassa.
Joh. 3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa
David oli juutalainen ja valitun kansan Israelin kuningas, mutta ei hänkään väittänyt amerikkalaisen lahkoliikkeen helluntailiikkeen tavoin itseään synnittämäksi ja perisynnistä vapaaksi syntyessään?
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
- armahdettu syntinen
lasten tulla minun luokseni älkääkä estäkö heitä,sillä heidän kaltaistensa on jumalan valtakunta.totisesti minä sanon teille,joka ei ota vastaan jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi,ei pääse sinne sisälle.hän otti lapset syliinsä ja siunasi heitä.jumala sinua siunatkoon ja johdattakoon sinut totuuden tuntemiseen.
- armahdettu syntinen
mark.10:13-16 voit itse todeta jeesuksen sanat.
- Merkitys
armahdettu syntinen kirjoitti:
mark.10:13-16 voit itse todeta jeesuksen sanat.
Vanhemmat tiesivät, että lapset ovat synnin alla ja siksi veivät lapsiaan vastustuksesta huolimatta Jeesuksen luokse, jotta Jeesus "koskisi" lapsiin.
Jeesuksella oli maan päällä valta antaa syntejä anteeksi (ristin ryöväri, syntinen nainen, lapset, perisynti, julkisynti, salaiset synnit, kaikki synnin lajit ja muodot).
Voima siirtyi siihen, jota Jeesus koski. Voima tarkoittaa Henkeä.
Jeesuksen kosketus paransi sairauksista.
Pelkkä ihmisen siunaus ei koskaan korvaa Jeesuksen kosketusta?
Alkuseurakunnassa ei missään seurakunnassa tyydytty pelkkään ihmisen siunaukseen kasteen korvikkeena. Kastaminen tapahtui perhekunnittain, jolloin lapsetkin saivat Jeesuksen kosketuksen. - kyselevä
Merkitys kirjoitti:
Vanhemmat tiesivät, että lapset ovat synnin alla ja siksi veivät lapsiaan vastustuksesta huolimatta Jeesuksen luokse, jotta Jeesus "koskisi" lapsiin.
Jeesuksella oli maan päällä valta antaa syntejä anteeksi (ristin ryöväri, syntinen nainen, lapset, perisynti, julkisynti, salaiset synnit, kaikki synnin lajit ja muodot).
Alkuseurakunnassa ei missään seurakunnassa tyydytty pelkkään ihmisen siunaukseen kasteen korvikkeena. Kastaminen tapahtui perhekunnittain, jolloin lapsetkin saivat Jeesuksen kosketuksen.1 Korinttol. 7 sanotaan, että uskovien lapset on pyhiä, mutta uskosta osattomien saastaisia.
Mitä se oppi tarkoittaa? - Ps.58
kyselevä kirjoitti:
1 Korinttol. 7 sanotaan, että uskovien lapset on pyhiä, mutta uskosta osattomien saastaisia.
Mitä se oppi tarkoittaa?Uskovien lapset ovat pyhiä, koska ne on kastettu nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. - armahdettu syntinen
Merkitys kirjoitti:
Alkuseurakunnassa ei missään seurakunnassa tyydytty pelkkään ihmisen siunaukseen kasteen korvikkeena. Kastaminen tapahtui perhekunnittain, jolloin lapsetkin saivat Jeesuksen kosketuksen.jopas oli viisas vastaus oletko ihan itse sen oivaltanut.minä taas ymmärsin aivan väärin.
sallikaa lasten tulla minun luokseni,älkää estäkö heitä sillä sen kaltaisten on jumalan valtakunta.minä en voi millään ymmärtää että jeesuksen vertaus lasten kaltaisesta taivasten valtakunnasta tarkoittaa perisyntistä valtakuntaa.olen aina kuvitellut että taivas on synnitön paikka ,mutta kiitos sinun viisaan opetuksen nyt minä ymmärrän että pitää tulla perisyntiseksi voidakseen päästä taivaaseen.herää pahvi.ei kait jeesus todella verrannut taivasten valtakuntaa syntisten lasten kaltaisiksi.vaan että ellette käänny ja tee parannusta ja tule synnittömän lapsen kaltaiseksi.mitä me siis tästä ymmärrämme,sen että lapset on niin kauan viattomia kunnes he erottavat oikean ja väärän ja tekevät elämässään vääriä valintoja = (syntiä)
jumala sinua siunatkoon,ja pelastakoon sinut suuressa armossaan ja rakkaudessaan.
ja johdattakoon sinut sanan tuntemiseen.jeesus kristus on herra,aamen ylistys ja kunnia isälle pojalle ja pyhälle hengelle.aamen - armahdettu syntinen
Ps.58 kirjoitti:
Uskovien lapset ovat pyhiä, koska ne on kastettu nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Ps. 58:3
(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.tutki sanaa ja ymmärrä.tutki vaikka markuksen evankeliumin 10:ttä lukua jakeet.13-15 rukoile että taivaan isä jeesuksen kristuksen pyhän nimen tähden avaa nuo jakeet sinulle.jeesus opetti että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.
- valtakunnan
tutki sanaa ja ymmärrä.tutki vaikka markuksen evankeliumin 10:ttä lukua jakeet.13-15 rukoile että taivaan isä jeesuksen kristuksen pyhän nimen tähden avaa nuo jakeet sinulle.jeesus opetti että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.
Lapsen avoin sydän ottaa vastaan Jumalan valtakunnan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Lapsen ei tarvitse tehdä parannusta ehtona Jumalan valtakunnan vastaanottamiselle, kuten Pietari edellytti miehiltä.(Apt.2)
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." - armahdettu syntinen
valtakunnan kirjoitti:
Lapsen avoin sydän ottaa vastaan Jumalan valtakunnan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Lapsen ei tarvitse tehdä parannusta ehtona Jumalan valtakunnan vastaanottamiselle, kuten Pietari edellytti miehiltä.(Apt.2)
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.
15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."ymmärsinkö oikein että sinä yrität väittää että paavali kastoi uskosta osattomat lapset.vai tarkoititko oikein sitä että myös aikuiset kastettiin ilman uskoa sen tähden että lyydia tuli uskoon.vai mikä pointti tässä on.minä taas en löytänyt tästä yhtään lasta enkä myöskään ketään uskomatonta.perhekunta käsitys on aika laaja siihen voi kuulua iso isää isoäitiä serkkua setää ym.tässä ei myöskään sanota oliko muut tulleet aikaisemmin uskoon vai tulivatko juuri samaan aikaan kuin lyydia.
kyllähän meillä olisi aika julma isä jos kaikki kastamattomat pikku lapset pantais kuolemansa jälkeen krilliin.
sanan lupaukset on edelleen voimassa.esimerkiksi lupaus siitä että teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille jotka kaukana ovat.lupaus on voimassa mutta se ei tarkoita sitä yleistä käsitystä mitä valtion kirkko opettaa,uskosta osattomien lasten kastamista, vaan tarkoittaa kaikkia uskoon tulleita ja parannuksen tehneitä.jos sinä luet syntiin lankeamus kertomusta niin huomaat aatamin ja eevan olleen puhtaita siihen asti kunnes he ottivat hedelmän hyvän ja pahan tiedon puusta,he tulivat tuntemaan hyvän ja pahan,ja siitä alkoi heidän orjuutensa.samalla tavalla on lasten laita,niin kauan kun he elävät synnistä tietämättä he ovat puhtaita,mutta heti kun he ymmärtävät tekevänsä väärin ovat he synnin lain alla.siitä vapautuu vasta jeesuksen kristuksen sovitustyön kautta.
eli siis kaikki mailman lapset ovat taivas kelpoisia siihen saakka kunnes heidän ymmärryksensä avautuu,ja he joutuvat tekemään valintoja hyvän ja pahan välillä. - tutkitaampa
ymmärsinkö oikein että sinä yrität väittää että paavali kastoi uskosta osattomat lapset.vai tarkoititko oikein sitä että myös aikuiset kastettiin ilman uskoa sen tähden että lyydia tuli uskoon.vai mikä pointti tässä on.minä taas en löytänyt tästä yhtään lasta enkä myöskään ketään uskomatonta.perhekunta käsitys on aika laaja siihen voi kuulua iso isää isoäitiä serkkua setää ym.tässä ei myöskään sanota oliko muut tulleet aikaisemmin uskoon vai tulivatko juuri samaan aikaan kuin lyydia.
kyllähän meillä olisi aika julma isä jos kaikki kastamattomat pikku lapset pantais kuolemansa jälkeen krilliin.
sanan lupaukset on edelleen voimassa.esimerkiksi lupaus siitä että teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille jotka kaukana ovat.lupaus on voimassa mutta se ei tarkoita sitä yleistä käsitystä mitä valtion kirkko opettaa,uskosta osattomien lasten kastamista, vaan tarkoittaa kaikkia uskoon tulleita ja parannuksen tehneitä.jos sinä luet syntiin lankeamus kertomusta niin huomaat aatamin ja eevan olleen puhtaita siihen asti kunnes he ottivat hedelmän hyvän ja pahan tiedon puusta,he tulivat tuntemaan hyvän ja pahan,ja siitä alkoi heidän orjuutensa.samalla tavalla on lasten laita,niin kauan kun he elävät synnistä tietämättä he ovat puhtaita,mutta heti kun he ymmärtävät tekevänsä väärin ovat he synnin lain alla.siitä vapautuu vasta jeesuksen kristuksen sovitustyön kautta.
eli siis kaikki mailman lapset ovat taivas kelpoisia siihen saakka kunnes heidän ymmärryksensä avautuu,ja he joutuvat tekemään valintoja hyvän ja pahan välillä.Ymmärrysoppisi lapsen ymmärtävästä iästä ei valitettavasti ole Raamatussa.
Adam ja Eeva luotiin aikuisiksi paratiisiin ennen syntiinlankeemista.
Käärme opetti tuota samaa ymmärrysoppia, jota sinä nyt opetat?
Nainen erehdyi käärmeen ymmärrysoppiin ja seuraukset varmaan tiedätkin? - Aatami
tutkitaampa kirjoitti:
Ymmärrysoppisi lapsen ymmärtävästä iästä ei valitettavasti ole Raamatussa.
Nainen erehdyi käärmeen ymmärrysoppiin ja seuraukset varmaan tiedätkin?Ei pidä ymmärtää, se on saatanasta. Tiedon puusta ei saa nauttia, seuraa perikato. Ei saa epäillä, se on synti. Uskokaa vaan...
- Eeva
Aatami kirjoitti:
Ei pidä ymmärtää, se on saatanasta. Tiedon puusta ei saa nauttia, seuraa perikato. Ei saa epäillä, se on synti. Uskokaa vaan...
Kyse oli siitä, että ihminen ei osaa tehdä oikeita valintoja hyvän ja pahan välillä. Vapaa tahto on epäluotettava.
Ihmiset eivät edes osanneet erottaa Jumalan poikaa murhamiestä, vaan huusivat murhamiehen vapaaksi. Sellainen on ihmisen vapaa valinta, johon nuo ymmärrysoppiin vetoajat nojaavat oppinsa. Heidän mielestään lapsen tulisi ensin tehdä syntiä eli vääriä valintoja jotta voisi ensin tehdä siitä parannusta ehtona kasteelle, jonka he selittävät vain ihmisen teoksi.
Toki ihmisen tulee tietoa hankkia ja tutkia asioita. Mitään ei kannata sinisilmäisesti uskoa, vaan tutkia kaikki ja pitää se mikä hyvää on. - Aatami
Eeva kirjoitti:
Kyse oli siitä, että ihminen ei osaa tehdä oikeita valintoja hyvän ja pahan välillä. Vapaa tahto on epäluotettava.
Ihmiset eivät edes osanneet erottaa Jumalan poikaa murhamiestä, vaan huusivat murhamiehen vapaaksi. Sellainen on ihmisen vapaa valinta, johon nuo ymmärrysoppiin vetoajat nojaavat oppinsa. Heidän mielestään lapsen tulisi ensin tehdä syntiä eli vääriä valintoja jotta voisi ensin tehdä siitä parannusta ehtona kasteelle, jonka he selittävät vain ihmisen teoksi.
Toki ihmisen tulee tietoa hankkia ja tutkia asioita. Mitään ei kannata sinisilmäisesti uskoa, vaan tutkia kaikki ja pitää se mikä hyvää on.on epäluotettava. Sitä ei siis tule sallia. Eiväthän ihmiset tiedä mikä on hyvää, mikä pahaa. Onneksi on näitä saarnaajia jotka osaavat tulkita raamattua ja löytävät oikeat sanat. He ovatkin lähes Jumalan veroisia: parantavat sairaita, ajavat ulos riivaajia ja lukevat helvetin tuomioita vääräuskoisille ja uskonnottomille.
Eeva sanoo: "Toki ihmisen tulee tietoa hankkia..." Sitä se ensimmäinenkin yritti, kun ei välittänyt kielloista! Tässä nyt sitten otsa hiessä leipää hankimme, kun muuten voisimme lekotella paratiisissa. Saakurin Eeva, minkä teit! - Kasteteoria
tutkitaampa kirjoitti:
Ymmärrysoppisi lapsen ymmärtävästä iästä ei valitettavasti ole Raamatussa.
Nainen erehdyi käärmeen ymmärrysoppiin ja seuraukset varmaan tiedätkin?Olet todellakin palkan ansainnut,kun ilman Jeesusta kastelet lapset taivas kelpoiseksi.
Työmies on palkansa ansainut,vois sanoa.
Tekemällä taivaaseen,kastatko kotieläimetkin,tuskin nekään uskoaan tunnustaa?
Aiemmin kissan pentuja siirrettiin tuonpuoleiseen,tuolla kaste menetelmällä,muistatko?
Olen tavannut uskovaisia, jotka eivät ymmärrä juuri mitään siitä synnin perinnöstä, joka on tullut osaksemme (esim. Room. 5:18-19). Tämä on tapahtunut tavalla jossa meillä ei ole ollut mitään sananvuoroa tai vallinnan vapautta. Aadamin tottelemattomuuden kautta olemme syntyneet "rakenteeltamme syntisiksi" (kuten tuo Rm. 5:19 "joutuneet syntisiksi" voidaankin kääntää).
Ehkä toiset helluntailaiset kieltävät perisynnin käsitteen siitä syystä, ettei synnin perintöä raamatussa mainita nimellä perisynti; joskin se ilmentää mielestäni hyvin sitä totuutta tilasta, jonka alaisiksi jouduimme Aadamissa (raamatussa ei mainita myöskään Kolmiyhteistä Jumalaa, sielunhoitoa jne., mutta jotkut tällaiset uskovaisten käyttämistä termeistä ovat kuitenkin hyvin asiaansa kuvaavia ja raamatullisia totuuksia ilmentäviä).
Jumala kyllä opettaa lapsiansa ymmärtämään Sanansa totuuksia. Ollaan siis kärsivällisiä ja pitkämielisiä toisiamme kohtaan. Surullisempaa kuin perisynnin kieltäminen on sen kieltäminen, että Jumala lunasti meidät tuosta kirouksesta, joka ilmaistaan kokonaisuutena Roomalaiskirjeen 5 luvun jakeissa 8-21. Kuinka armollinen onkaan tuo ilmoitus, kun sanotaan jakeessa 18, että "..samoin kuin yhden ihmisen (Aadamin) lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen (Kristuksen) vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi". Jumala on totisesti lunastanut meidät kaikesta synnin kirouksesta ja tehnyt ihmiskunnan kanssa sovinnon ja pyytää nyt seurakuntansa kautta kaikkia ihmisiä tulemaan sovintoon kanssansa, se on, ottamaan sovituksen (Kristuksen) vastaan (2 Kor. 5:19-6:2).
Minä en kiellä perisyntiä. Minä kiellän sen, että Jumala olisi jättänyt jotain Lunastuksen ulkopuolelle sovittaessaan taivaan ja maan itsensä kanssa Poikansa ristin veren kautta (Kol. 1:19-20). Jumala teki kanssamme sovinnon ja kehoittaa nyt kaikkia tulemaan tähän sovintoon sisälle, ts. tekemään parannuksen (mielenmuutoksen) ja uskomaan Herraan Jeesukseen.
Rukoilen Herralta, että kaikki Hänen lapsensa pääsisivät ymmärtämään Jumalan armon ja tulisivat tuntemaan Hänen rakkautensa minkä Hän lahjoitti meille tuossa Rakastetussa, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Pitkä työpäivä on takana ja aamulla varhain uusi edessä. Minun on aika käydä nukkumaan ja toivottaa teille kaikille
hyvää yötä
Jeesus myötä !- ev,lut.opissa
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,- peso.
Kasteen esikuva on peseminen, puhdistaminen, peso.
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
6 (51:8) Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
7 (51:9) Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22
1. Kor. 6:11
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
Tit. 3:5
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Mark.10
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." - ei pesemistä
peso. kirjoitti:
6 (51:8) Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
7 (51:9) Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
Mark.10
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt
teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
eikös tuossa edellä sanota selvästi ettei se ole
lihan saastan poistamista,eikä edes omantunnon pesemistä,vaan hyvän omantunnon pyytämistä. - pesosta
ei pesemistä kirjoitti:
3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt
teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta
eikös tuossa edellä sanota selvästi ettei se ole
lihan saastan poistamista,eikä edes omantunnon pesemistä,vaan hyvän omantunnon pyytämistä.Kaste ei ole ulkoisen iholla olevan lian pesemistä, vaan sisäistä synnin pesua. Kun Kristuksen veri on kasteessa pessyt synnit kaiki lajiltaan pois, jää jäljelle hyvä ja puhdas omatunto.
kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (apt.2:38-39)
paavalille sanottiin anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi - armahdettu syntinen
peso. kirjoitti:
Mark.10
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."pikain katsaus kuuteen eri raamatun käännökseen osoittaa että ainoastaan vuoden 1992 raamatun väännös puhuu kasteen pelastavan tutki itse jos et muuten usko vuoden 1938 . 1700 luvun biblia. king james. raamattu kansalle .luther 1912 ovat eri mieltä.onks niin että luterilainen hapatus tulee voimalla esiin vuoden 92 käännöksestä.
tutkittiin 1. piet.3:21 - Huom.
pikain katsaus kuuteen eri raamatun käännökseen osoittaa että ainoastaan vuoden 1992 raamatun väännös puhuu kasteen pelastavan tutki itse jos et muuten usko vuoden 1938 . 1700 luvun biblia. king james. raamattu kansalle .luther 1912 ovat eri mieltä.onks niin että luterilainen hapatus tulee voimalla esiin vuoden 92 käännöksestä.
tutkittiin 1. piet.3:21Raamatun mukaan kaste pesee synnit pois.
Kristuksen veri pesee silloin synnit pois.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? - Raamatussa
pikain katsaus kuuteen eri raamatun käännökseen osoittaa että ainoastaan vuoden 1992 raamatun väännös puhuu kasteen pelastavan tutki itse jos et muuten usko vuoden 1938 . 1700 luvun biblia. king james. raamattu kansalle .luther 1912 ovat eri mieltä.onks niin että luterilainen hapatus tulee voimalla esiin vuoden 92 käännöksestä.
tutkittiin 1. piet.3:21Kastetta verrataan Nooan arkkiin.
"vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena" v.1938 - armahdettu syntinen
Huom. kirjoitti:
Raamatun mukaan kaste pesee synnit pois.
Kristuksen veri pesee silloin synnit pois.
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?käyppä katselemassa voimatekoja palstalla miten jumala pelastaa ja parantaa kun hänelle tunnustaa syntinsä.pyytää häntä sydämmeensä asumaan,niin voi kokea ihmeellisiä asioita hänen armossaan.siunausta sinulle jumalan armon etsimiseen.golkatalla annetaan hänen veressään tänäkin päivänä synnit anteeksi.sillä jokainen joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne saa jeesuksen kristuksen veressä synnit anteeksi siinä ei tarvitse mitään ihmistekoja eikä sakramenttejä yksin usko kristukseen saa aikaan kaiken sen mitä elämiseen ja jumalisuuteen tarvitaan
- helluntaina
käyppä katselemassa voimatekoja palstalla miten jumala pelastaa ja parantaa kun hänelle tunnustaa syntinsä.pyytää häntä sydämmeensä asumaan,niin voi kokea ihmeellisiä asioita hänen armossaan.siunausta sinulle jumalan armon etsimiseen.golkatalla annetaan hänen veressään tänäkin päivänä synnit anteeksi.sillä jokainen joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne saa jeesuksen kristuksen veressä synnit anteeksi siinä ei tarvitse mitään ihmistekoja eikä sakramenttejä yksin usko kristukseen saa aikaan kaiken sen mitä elämiseen ja jumalisuuteen tarvitaan
Kyllä Pietari kehottia paikalla olleita miehiä tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen Jeeskuksen Kristuksen nimeen "syntienne anteeksisaamiseksi" niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Miehiä ei oltu aikaisemmin vielä lapsena kastettu Kristuksen nimeen.
Lupaus kasteessa saadusta syntienne anteeksisaamisesta ja Pyhän Hengen lahjan saamisesta on teille ja teidän lapsillenne.
Lapsilta Jeesus eikä kukaan muukaan raamatun henkilö edellytä parannusta kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ehtona.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." pesosta kirjoitti:
Kaste ei ole ulkoisen iholla olevan lian pesemistä, vaan sisäistä synnin pesua. Kun Kristuksen veri on kasteessa pessyt synnit kaiki lajiltaan pois, jää jäljelle hyvä ja puhdas omatunto.
kaste otetaan "syntienne anteeksisaamiseksi" (apt.2:38-39)
paavalille sanottiin anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisiLIITTO VAI PYYTÄMISTÄ, 1. Piet. 3:21?
Vanhassa käännöksessä on kohta:
kaste on ”hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä”.
Liitto-sana vastaa tässä hyvin Raamatun muuta kielenkäyttöä.
Kasteessa Jumala tekee kanssamme liiton, joka pysyy aina voimassa.
Hän lahjoittaa meille hyvän omantunnon antamalla syntimme anteeksi puhdistaen siten sydämemme.
Jumalan armoliitto ei ole sellainen Jumalan ja ihmisen keskenään tekemä sopimus, jossa molemmilla osapuolilla on päätäntävalta liiton ehdoista.
Se on Jumalan yksin ihmisen parhaaksi tekemä iankaikkinen liitto.
Se perustuu Jumalan rakkauteen meitä langenneita ihmisiä kohtaan.- siunattu
Tapio522 kirjoitti:
LIITTO VAI PYYTÄMISTÄ, 1. Piet. 3:21?
Vanhassa käännöksessä on kohta:
kaste on ”hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä”.
Liitto-sana vastaa tässä hyvin Raamatun muuta kielenkäyttöä.
Kasteessa Jumala tekee kanssamme liiton, joka pysyy aina voimassa.
Hän lahjoittaa meille hyvän omantunnon antamalla syntimme anteeksi puhdistaen siten sydämemme.
Jumalan armoliitto ei ole sellainen Jumalan ja ihmisen keskenään tekemä sopimus, jossa molemmilla osapuolilla on päätäntävalta liiton ehdoista.
Se on Jumalan yksin ihmisen parhaaksi tekemä iankaikkinen liitto.
Se perustuu Jumalan rakkauteen meitä langenneita ihmisiä kohtaan.Ole siunattu kaikessa Tapio. Opetat oikeutta ja totuutta Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
Ole siunattu Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin siunauksella, jotka ovat kaikki on ja kyllä Jeesuksessa Kristuksessa. Amen.
- hansutuulia
ei ole totta. Olemme syntiinlagennutta sukukuntaa, aatamin ja eevan jälkeläisiä.
Jeesukseen uskovat ovat vapaita tästä. JOkainen on sytniä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.
Vain uskomalla saamme syntimme anteeksi ja olemme synnin orjuudesta vapaita. Amen.JUHANA LEHMUSKOSKI, entinen luterilainen pappi, kirjassaan YKSI KASTE (RV –82) sanoo ”perisynnistä”:
”Koska pieni lapsi on täysin kehittymätön pahan tekemisessä, siinä ei myöskään ole turmelusta” (sivu 79).
”Pieni lapsi on samassa tilassa, jossa Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ennen lankeemustaan” (sivu 79).
”Pienet lapset, jotka eivät vielä pysty vihaamaan Jumalaa, ovat kokonaan vapaat perisynnistä” (sivu 81).
Jos näin on, pienen lapsenhan pitäisi olla kuolematonkin, sillä synnin palkka on kuolema.
Tuskimpa moni helluntalainenkaan uskoo J. Lehmuskosken opetuksiin?Tapio522 kirjoitti:
JUHANA LEHMUSKOSKI, entinen luterilainen pappi, kirjassaan YKSI KASTE (RV –82) sanoo ”perisynnistä”:
”Koska pieni lapsi on täysin kehittymätön pahan tekemisessä, siinä ei myöskään ole turmelusta” (sivu 79).
”Pieni lapsi on samassa tilassa, jossa Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ennen lankeemustaan” (sivu 79).
”Pienet lapset, jotka eivät vielä pysty vihaamaan Jumalaa, ovat kokonaan vapaat perisynnistä” (sivu 81).
Jos näin on, pienen lapsenhan pitäisi olla kuolematonkin, sillä synnin palkka on kuolema.
Tuskimpa moni helluntalainenkaan uskoo J. Lehmuskosken opetuksiin?En tunne Juhana Lehmuskoskea enkä tuon kirjan Yksi kaste sisältöä, mutta noista kirjastaan poimimistasi lainauksista voin päätellä, ettei kyseinen veli ymmärrä Lunastusta pintaa syvemmältä. Se on surullista, mutta kovin tavallista meidän päivinämme.
Olen matkan varrella ja vuosien karttuessa ymmärtänyt, että pelastuksemme ei ole riippuvainen siitä kuinka syvällisesti ymmärrämme Jumalan totuuksia ja viisautta, jonka Hän on ilmoittanut meille Poikansa Ristin kautta. Yksinkertainen usko ja luottamus Jeesuksen sovitustyöhön vie meidät heti oikeaan suhteeseen Jumalaan ja Pyhä Henki sydämissämme vakuuttaa uudelle luonnollemme, että olemme Jumalan lapsia ts. että olemme syntyneet Jumalasta.
Synnin perinnössä (perisynnissä) kysymys on luonnollisessa syntymässämme saamastamme aadamilaisesta luonnosta eikä tuon luonnon myöhemmin aiheuttamista synnillisistä teoista. Kun seuraamme uusitestamentillista ilmoitusta niin huomaamme, että siellä ihmiskuntaa käsitellään joko Aadamissa tai Kristuksessa. Lunastus on Jumalan alusta loppuun suorittama valtava tuomio- ja lunastustyö, missä Kristuksen ristin kautta aadamin suku sai kuolemantuomion ja meidät siirrettiin Kristuksen ylösnousemuksen kautta uuteen ihmissukuun, jonka esikoinen on Kristus itse.
Tärkeintä ihmiselämässä ei ole kaavat ja tavat, eipä opitkaan, vaan Jeesuksen Kristuksen omakohtainen tunteminen ja uusi luomus. Olemme Jumalan perillisiä koska Jumala on Isämme ja Isä kyllä pitää pojistaan ja tyttäristään huolen ja opettaa heitä. Tässä on turvallista olla, sillä kukaan ei voi ryöstää meitä Hänen kädestään, jolla on kaikki valta taivaassa ja maassa.
Siunausta elämääsi Tapio522.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665994Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533011- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181750
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131512- 481486
- 91453