Ovat kahden tai useamman kasteen loukkuun jääneitä entisiä luterilaisia lapsikastettuja, joiden omatunto syyttää heitä poltinmerkin tavoin uudestikasteista eikä jätä heitä rauhaan?
Heillä ei ole todellista sielunrauhaa, kun ovat menneet häpäisemään alkuperäistä Pyhää Kastetta?
Pahimmat lapsikasteen vastustajat?
35
828
Vastaukset
- Alkoiko
taas lahkokäärmeen häntä vispaamaan? Miten on k-mies. Vips vips ja ihmiset kaatuu nielemään maan tomua. Asia on niin kuin joku ilmasi sinulla on vintti vinossa ja kattopellit hukassa ja juuri sen takia olet niin hauska äijä :D
- minä
Minä olen alunperin luterilainen.Kun tulin uskoon alle kolmikymppisenä aloin tuota kasteasiaa miettimään.Ja tiedätkö mitä, luin mitä raamattu sanoo kasteesta ja mielestäni on ihan selvää että kaste tulee uudestisyntymisen jälkeen.Kävin kasteella ja sain rauhan sisimpääni.
Minä puolestani luulen että luterilaisissa on paljon sellaisia uskovia jotka kyllä tietävät sisimmässään että vauvana kastaminen ei ole raamatun mukaista, mutta rohkeus ei riitää ottaa tuota uskonaskelta. - minä
Tarkoitin viestini tietenkin ensimmäiseen viestiin vastaukseksi, enkä sinulle. Sorry!!!
- olen
minä kirjoitti:
Minä olen alunperin luterilainen.Kun tulin uskoon alle kolmikymppisenä aloin tuota kasteasiaa miettimään.Ja tiedätkö mitä, luin mitä raamattu sanoo kasteesta ja mielestäni on ihan selvää että kaste tulee uudestisyntymisen jälkeen.Kävin kasteella ja sain rauhan sisimpääni.
Minä puolestani luulen että luterilaisissa on paljon sellaisia uskovia jotka kyllä tietävät sisimmässään että vauvana kastaminen ei ole raamatun mukaista, mutta rohkeus ei riitää ottaa tuota uskonaskelta.myöskin alunperin luterilainen, seurakunnan valjuuteen väsynyt, sitten harha-askeleen helluntailaisuuteen ottanut ja uudestikasteella käynyt alle 2-kymppisenä, sen täysin vääräksi huomannut (itse tapahtumasta olen tyytyväinen, koska se opetti siperian kautta, missä EI ole mieltä) ja alle 3-kymppisenä lopulta Kirkon löytänyt. Ortodoksisen kirkon. Ja tätä yhtä en vaihda !
minä kirjoitti:
Tarkoitin viestini tietenkin ensimmäiseen viestiin vastaukseksi, enkä sinulle. Sorry!!!
Ei vain helluntailaiset, vaan monet muutkin kristityt haluavat toimia kasteasiassa UT:n (usein Apostolien tekojen) esimerkin mukaan. Eikö silloin pitäisi kastaa kerralla kokonaisia perhekuntia: näinhän useassa kohden kerrotaan apostolien aikana tapahtuneen. Kun perheenpää tuli uskoon koko talous kastettiin kertaheitolla.
- hansutuulia
minä kirjoitti:
Minä olen alunperin luterilainen.Kun tulin uskoon alle kolmikymppisenä aloin tuota kasteasiaa miettimään.Ja tiedätkö mitä, luin mitä raamattu sanoo kasteesta ja mielestäni on ihan selvää että kaste tulee uudestisyntymisen jälkeen.Kävin kasteella ja sain rauhan sisimpääni.
Minä puolestani luulen että luterilaisissa on paljon sellaisia uskovia jotka kyllä tietävät sisimmässään että vauvana kastaminen ei ole raamatun mukaista, mutta rohkeus ei riitää ottaa tuota uskonaskelta.Leirin ulkopuolelle Jeesuskin meni, sen takia kaste onkin se askel jonka ottaminen onkin monelle askel tielle jolla erottaudutaan.
Uskovat ovat olleet aina Raamatussa eri porukkaa, jotka kokoontuivat yhteen kuulemaan Jumalan Sanaa ja murtamaan leipää.
Yhtenäkin päivänä ihmisiä tuli Jumalaan uskoviksi, ottivat siis Sanan vastaan, ja heitä kastettiin 3000 sielua.
Apostolien teot ovat tästä hyvä esimerkki.
Kaupunkin koko väki ei suinkaan ollut yhdessä vaan uskovat kokoontuivat. Paljon tunnustekoja ja ihmeitä tapahtui ja kansa pelkäsi tätä ihmeellistä tapahtumaa. Opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä voimallisesti.
Huomioikaa ketkä täyttyivät, Jeesuksen opetuslapset.
Sairaita parani kun opetuslapset rukoilivat sairaiden puolesta. Jeesus antoi vallan omillensa, tehdä voimallisia tekoja.
SE joka ei ole Jumalan oma, ei voi näitä tehdä, sillä heillä ei ole sitä valtaa. - apostolit
minä kirjoitti:
Minä olen alunperin luterilainen.Kun tulin uskoon alle kolmikymppisenä aloin tuota kasteasiaa miettimään.Ja tiedätkö mitä, luin mitä raamattu sanoo kasteesta ja mielestäni on ihan selvää että kaste tulee uudestisyntymisen jälkeen.Kävin kasteella ja sain rauhan sisimpääni.
Minä puolestani luulen että luterilaisissa on paljon sellaisia uskovia jotka kyllä tietävät sisimmässään että vauvana kastaminen ei ole raamatun mukaista, mutta rohkeus ei riitää ottaa tuota uskonaskelta.eivät kastaneet ketään perhekunnittain kastettua kristittyä uudestaan missään elämänvaiheessa.
kristityt eivät kastata itseään useampaan kertaan
uudestikaste on epäuskon kaste - hansutuulia
apostolit kirjoitti:
eivät kastaneet ketään perhekunnittain kastettua kristittyä uudestaan missään elämänvaiheessa.
kristityt eivät kastata itseään useampaan kertaan
uudestikaste on epäuskon kastelinkki, voi avartaa mieliänne.
http://www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.html - katsovat
hansutuulia kirjoitti:
linkki, voi avartaa mieliänne.
http://www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/uudkast.htmlHe luottavat elävään Jumalaan ja katsovat
Ristiinnaulittuun Kristukseen.
Ei mihinkään okkultistisiin internetlinkkeihin. - hansutuulia
apostolit kirjoitti:
eivät kastaneet ketään perhekunnittain kastettua kristittyä uudestaan missään elämänvaiheessa.
kristityt eivät kastata itseään useampaan kertaan
uudestikaste on epäuskon kasteEi meilläkään kasteta enää uskoon tulemisen jälkeen kuin en ainoan kerran.
Luterilainen kaste ei ole sitä. Ketään ei voi kastaa ilman että tulee uskoon, johan Sanakin sen opettaa. Usko ja kaste- vaikka pääni onkin kasteltu vauvana, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin tullut uskoon. Olinhan JUmalalle taivaskelpoinen jo silloin.
Uskoon tulin todellakin paljon myöhemmin, aikuisena. Kasteen otin ensimmäisen kerran uudestisyntymiseni jälkeen. Se oli minun ensimmäinen todellinen kasteeni. Vaikka minua olisi kastelu sata kertaa, ne on nollattu. Jos siinä ei ole uskosta tietoakaan, niillä ei ole mitäään merkitystä.
Jeesus on itse antanut esimerkin ottamalla kasteen. Näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
Parannus kuuluu aina ensimmäiseksi eikä toisinpäin. Jumalan Sanaa ei voi vääntää muuksi. Jumalaan uskoviksi ei tehdä kasteen kautta, johan se järkikin sen sanoo. Lapsena kastettu ihminen voi hyvinkin olla jumala kielteinen jne.
ja uskosta ei ole tietoakaan. Tämä vain todistaa kuinka suuri harha meillä on keskuudessamme. ketään ei tehdä väkisin kasteen kautta uskoviksi. Vaan se on lahja jonka saamme ottaa vastaan, ja saada syntimme anteeksi Häneen uskomalla. Lukekaa Sanaa, se johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Älkää katsoko perinteisiin ja kirkon sakramentteihin. Jumalan Sana on aina luotettava, se ei ketään vie harhaan.
Jos Sana sano, yksi Herra, usko ja kaste, ei sitä voi muuksi muuttaa. Amen. - hansutuulia
katsovat kirjoitti:
He luottavat elävään Jumalaan ja katsovat
Ristiinnaulittuun Kristukseen.
Ei mihinkään okkultistisiin internetlinkkeihin.okkultismiin, vaan elävään Sanaan, et ilmeisesti lukenut, sehän sisältyi nimenomaan Jumalan Sanaan ei kirkon sakaramenttiin.
Sana puhuu puolestaan. Ilmeisesti on vain niin että Sana on kova juttu kun tajuaa että usko tulee ensin ja kaste vasta sitten. Siksi se onkin niin monelle vaikea ottaa sitä leimaa ohtaan. Ulkopuolelle leirin meidän uskovien tuleekin käydä, eikä perinnäissääntöihin pitäytyen. Sitähän jokainen maailman ihminen tekee, ei uskovia tehdä kasteen kautta, se on harhaa. Saakoon Jumala avata silmänne tästä verhosta. Te tahdotte kuulua siihen maailman porukkaan joka ei halua erottautua ulos leiristä.
Jokainen luterilainen on kastettu vauvana. Mutta eivät he ole uskovia kaikki kuitenkaan. Kaste on todellinen hyppy joka erottaa uskovat.
Ja se on nähty niin monet kerrat, siitä meidät tunnetaan, niinhän se oli apostolienkin aikana.
He tekivät parannuksen, ottivat kasteen ja olivat yhtä. - mieti vielä
hansutuulia kirjoitti:
Ei meilläkään kasteta enää uskoon tulemisen jälkeen kuin en ainoan kerran.
Luterilainen kaste ei ole sitä. Ketään ei voi kastaa ilman että tulee uskoon, johan Sanakin sen opettaa. Usko ja kaste- vaikka pääni onkin kasteltu vauvana, se ei kuitenkaan tarkoita sitä että olisin tullut uskoon. Olinhan JUmalalle taivaskelpoinen jo silloin.
Uskoon tulin todellakin paljon myöhemmin, aikuisena. Kasteen otin ensimmäisen kerran uudestisyntymiseni jälkeen. Se oli minun ensimmäinen todellinen kasteeni. Vaikka minua olisi kastelu sata kertaa, ne on nollattu. Jos siinä ei ole uskosta tietoakaan, niillä ei ole mitäään merkitystä.
Jeesus on itse antanut esimerkin ottamalla kasteen. Näin meidän tulee täyttää koko vanhurskaus.
Parannus kuuluu aina ensimmäiseksi eikä toisinpäin. Jumalan Sanaa ei voi vääntää muuksi. Jumalaan uskoviksi ei tehdä kasteen kautta, johan se järkikin sen sanoo. Lapsena kastettu ihminen voi hyvinkin olla jumala kielteinen jne.
ja uskosta ei ole tietoakaan. Tämä vain todistaa kuinka suuri harha meillä on keskuudessamme. ketään ei tehdä väkisin kasteen kautta uskoviksi. Vaan se on lahja jonka saamme ottaa vastaan, ja saada syntimme anteeksi Häneen uskomalla. Lukekaa Sanaa, se johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Älkää katsoko perinteisiin ja kirkon sakramentteihin. Jumalan Sana on aina luotettava, se ei ketään vie harhaan.
Jos Sana sano, yksi Herra, usko ja kaste, ei sitä voi muuksi muuttaa. Amen.Kiellätkö lihaksi (lapseen) tulleen Kristuksen, kun mitätöit lapsikasteesi?
1.Joh.4
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi, lihaan tulleeksi), ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Kastamattomalta pakanalapseltahan puuttuu koko Pyhän Hengen lahja. Kasteessa luvataan teille ja teidän lapsillenne Pyhän Hengen lahja. - hansutuulia
mieti vielä kirjoitti:
Kiellätkö lihaksi (lapseen) tulleen Kristuksen, kun mitätöit lapsikasteesi?
1.Joh.4
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta (Kristukseksi, lihaan tulleeksi), ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
Kastamattomalta pakanalapseltahan puuttuu koko Pyhän Hengen lahja. Kasteessa luvataan teille ja teidän lapsillenne Pyhän Hengen lahja.Teksti.
Paavalin kirje Roomalaisille. 10 luvussa sanotaan näin:
1-
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
Sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystytää omaa vanhurskauttaa, eivät he alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle JOKA USKOO.
Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen joka sen täyttää, on siitä elävä.
Mutta vanhurskaus, joka USKOSTA tulee, sanoo näin; Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen? se on tuomaan Kristusta alas.
tahi *kuka astuu alas syvyyteen?* se on nostamaan Kristusta kuolleista,
Mutta mitä se se sanoo;* Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on USKON SANA, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi,ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt sinä pelastut.
Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu; *ei yksikään joka Häneen uskoo, joudu häpeään.
Herra on rikas antaja, kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
En varmasti ole kieltänyt lihaksi tullutta Jeeusta, mutta tuon kasteen kyllä saat jättää, koska Sanassa sitä ei tuossa kohtaa lue. - historia
hansutuulia kirjoitti:
Teksti.
Paavalin kirje Roomalaisille. 10 luvussa sanotaan näin:
1-
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
Sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystytää omaa vanhurskauttaa, eivät he alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle JOKA USKOO.
Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen joka sen täyttää, on siitä elävä.
Mutta vanhurskaus, joka USKOSTA tulee, sanoo näin; Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen? se on tuomaan Kristusta alas.
tahi *kuka astuu alas syvyyteen?* se on nostamaan Kristusta kuolleista,
Mutta mitä se se sanoo;* Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on USKON SANA, jota me saarnaamme.
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi,ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt sinä pelastut.
Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Sanoohan Raamattu; *ei yksikään joka Häneen uskoo, joudu häpeään.
Herra on rikas antaja, kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
En varmasti ole kieltänyt lihaksi tullutta Jeeusta, mutta tuon kasteen kyllä saat jättää, koska Sanassa sitä ei tuossa kohtaa lue.uudestikaste on ei-kristillinen epäuskon kaste
anabaptismin historiaakin on selvitetty
http://koti.japo.fi/~ekallio/anababtismi.html - Sulamit
hansutuulia kirjoitti:
okkultismiin, vaan elävään Sanaan, et ilmeisesti lukenut, sehän sisältyi nimenomaan Jumalan Sanaan ei kirkon sakaramenttiin.
Sana puhuu puolestaan. Ilmeisesti on vain niin että Sana on kova juttu kun tajuaa että usko tulee ensin ja kaste vasta sitten. Siksi se onkin niin monelle vaikea ottaa sitä leimaa ohtaan. Ulkopuolelle leirin meidän uskovien tuleekin käydä, eikä perinnäissääntöihin pitäytyen. Sitähän jokainen maailman ihminen tekee, ei uskovia tehdä kasteen kautta, se on harhaa. Saakoon Jumala avata silmänne tästä verhosta. Te tahdotte kuulua siihen maailman porukkaan joka ei halua erottautua ulos leiristä.
Jokainen luterilainen on kastettu vauvana. Mutta eivät he ole uskovia kaikki kuitenkaan. Kaste on todellinen hyppy joka erottaa uskovat.
Ja se on nähty niin monet kerrat, siitä meidät tunnetaan, niinhän se oli apostolienkin aikana.
He tekivät parannuksen, ottivat kasteen ja olivat yhtä.Kaste on todellinen hyppy... Hyppy se voi olla, kyllä vain, mutta miksi sinä pidät juuri TUOTA ihmisen loikkaa erotuksena mistään?!?!?
Kun astun ehtoolliselle, niin kuin uskova tekee, enkö silloin erottaudu kenestäkään, olenko jotenkin anonyymimpi ja pelkurimaisempi, kuin se joka kastattaa itseään uudelleen?!
Olen ennenkin tämän täällä todennut: minäkin tein tuon virheen nuorena. Ja virhehän se oli. Sen tunnustan avoimesti, enkä häpeä. Etsin silloin, ja menin vikaan. Kiitän Jumalaa siitä, että hän nosti minut takaisin raiteille ja Kirkkoon. - hansutuulia
Sulamit kirjoitti:
Kaste on todellinen hyppy... Hyppy se voi olla, kyllä vain, mutta miksi sinä pidät juuri TUOTA ihmisen loikkaa erotuksena mistään?!?!?
Kun astun ehtoolliselle, niin kuin uskova tekee, enkö silloin erottaudu kenestäkään, olenko jotenkin anonyymimpi ja pelkurimaisempi, kuin se joka kastattaa itseään uudelleen?!
Olen ennenkin tämän täällä todennut: minäkin tein tuon virheen nuorena. Ja virhehän se oli. Sen tunnustan avoimesti, enkä häpeä. Etsin silloin, ja menin vikaan. Kiitän Jumalaa siitä, että hän nosti minut takaisin raiteille ja Kirkkoon.ymmärtänyt ihan mitä tarkoitin. Miksi kaste on luterilaisuudessa luokiteltu uudestisyntymiseksi.
Kun se sitä ei ole. Kyllä jokaien pitää tulla ensin uskoon eikä tehdä väkisin uskoviksi kasteen kautta. Niinhän kirkko opettaa.
Siksi se onkin vaikea monen ymmärtää näitä asioita.
Minut on viety ilman omaa tahtoani kasteelle.
Se on jokaisen henkilökohtainen asia. He ottivat kasteen omasta tahdostaan siitä on kyse.
Monet pitää uudelleen kastajina, vaikka todellisuus ei sitä ole. Kaste on hautaamista Kristuksen kanssa ja uutena luomuksena nousemme ylös. Vauva kaste ei ole se josta Raamattu puhuu. van ne jotka tekivät parannuksen ottivat kasteen. Siis kyse ei ole kasteen uusimiseta.
Uskovaiselle kaste onkin merkitsevä, mutta kaste luterilaisuudessa on toimitus joka tehdään toisen puolesta. Se on harhaopeutsta. Kukaan ei voi kuolla tai nousta eloon toisen puolesta. Jeesus on ainut joka kuoli ja haudattiin ja nousi.
Jotkut suunnat ottavat kasteen kuolleittensakin puolesta. Elävä Jeesukseen uskova tajuaa kasteen merkityksen sen oikeassa muodossa ja he ovat ottaneet sen merkiksi ja vapaaehtoisesti.
Minun kasteluni ja nimenantoni ei ole sitä ollut.
Jeesus opetti siunaamaan lapset, eikä siinä hetkessä neuvonut vauvoja viemään kasteelle, koska hän sanoi itse, sellainen on taivasten valtakunta. Uskovana tuomme lapsemme siunattavaksi, mutta ei kastettavaksi. Opettele Jumalan Sanasta järejstys, yksi Herra, usko ja kaste. Kirkko on muuttanut järjestyksen, ei Jumala.
Uskoontulleet ja kastetut ovat yhtä, ei koko kaupungin väestö. Uskovat mursivat leipää yhdessä, ei koko väestö. Ehtoollinen jaettiin uskoville, ei koko väestölle. Amen. - henki
hansutuulia kirjoitti:
ymmärtänyt ihan mitä tarkoitin. Miksi kaste on luterilaisuudessa luokiteltu uudestisyntymiseksi.
Kun se sitä ei ole. Kyllä jokaien pitää tulla ensin uskoon eikä tehdä väkisin uskoviksi kasteen kautta. Niinhän kirkko opettaa.
Siksi se onkin vaikea monen ymmärtää näitä asioita.
Minut on viety ilman omaa tahtoani kasteelle.
Se on jokaisen henkilökohtainen asia. He ottivat kasteen omasta tahdostaan siitä on kyse.
Monet pitää uudelleen kastajina, vaikka todellisuus ei sitä ole. Kaste on hautaamista Kristuksen kanssa ja uutena luomuksena nousemme ylös. Vauva kaste ei ole se josta Raamattu puhuu. van ne jotka tekivät parannuksen ottivat kasteen. Siis kyse ei ole kasteen uusimiseta.
Uskovaiselle kaste onkin merkitsevä, mutta kaste luterilaisuudessa on toimitus joka tehdään toisen puolesta. Se on harhaopeutsta. Kukaan ei voi kuolla tai nousta eloon toisen puolesta. Jeesus on ainut joka kuoli ja haudattiin ja nousi.
Jotkut suunnat ottavat kasteen kuolleittensakin puolesta. Elävä Jeesukseen uskova tajuaa kasteen merkityksen sen oikeassa muodossa ja he ovat ottaneet sen merkiksi ja vapaaehtoisesti.
Minun kasteluni ja nimenantoni ei ole sitä ollut.
Jeesus opetti siunaamaan lapset, eikä siinä hetkessä neuvonut vauvoja viemään kasteelle, koska hän sanoi itse, sellainen on taivasten valtakunta. Uskovana tuomme lapsemme siunattavaksi, mutta ei kastettavaksi. Opettele Jumalan Sanasta järejstys, yksi Herra, usko ja kaste. Kirkko on muuttanut järjestyksen, ei Jumala.
Uskoontulleet ja kastetut ovat yhtä, ei koko kaupungin väestö. Uskovat mursivat leipää yhdessä, ei koko väestö. Ehtoollinen jaettiin uskoville, ei koko väestölle. Amen.Uudestikasteen pahin riski on saada siinä antikristuksen henki, joka vain muistuttaa ja jäljittelee alkuperäistä ja tekee ihmeitä ja tunnustekoja eksyttääkseen valitut. Outo ikäänkuin kalman haju voi paljastaa hengen alkuperän kastepaikoilla.
Matt.24
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut. - hansutuulia
historia kirjoitti:
uudestikaste on ei-kristillinen epäuskon kaste
anabaptismin historiaakin on selvitetty
http://koti.japo.fi/~ekallio/anababtismi.htmlei ole mitään uudestikasteita. Usko ja kaste ne pitävät yhtä.
- hansutuulia
henki kirjoitti:
Uudestikasteen pahin riski on saada siinä antikristuksen henki, joka vain muistuttaa ja jäljittelee alkuperäistä ja tekee ihmeitä ja tunnustekoja eksyttääkseen valitut. Outo ikäänkuin kalman haju voi paljastaa hengen alkuperän kastepaikoilla.
Matt.24
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.immeiset Sanaaa!!!! Kuinka voi olla sellaisessa ihmisessä Pyhä Henki joka ei usko Jeesukseen, lapsikaste kun opettaa niin. Te eksytte kun ette tunne Jumalan Sanaa. Ihmistä ei kasteen kautta tehdä uskovaksi, jota luterilaisuus opettaa! Uskokaa Sanaa jonka Hän on meille jättänyt opetukseksi ja ohjeeksi. Päätän hyödyttömänä käydyn keskustelun. Aamen.
Herra teitä armahtakoon. Jos kasteeseen perustatte elämänne. Tulkaa uskoon ja tuntekaa todellinen Jumalan Henki itsessänne. - kerran
hansutuulia kirjoitti:
immeiset Sanaaa!!!! Kuinka voi olla sellaisessa ihmisessä Pyhä Henki joka ei usko Jeesukseen, lapsikaste kun opettaa niin. Te eksytte kun ette tunne Jumalan Sanaa. Ihmistä ei kasteen kautta tehdä uskovaksi, jota luterilaisuus opettaa! Uskokaa Sanaa jonka Hän on meille jättänyt opetukseksi ja ohjeeksi. Päätän hyödyttömänä käydyn keskustelun. Aamen.
Herra teitä armahtakoon. Jos kasteeseen perustatte elämänne. Tulkaa uskoon ja tuntekaa todellinen Jumalan Henki itsessänne.Matt.7
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Sulamit
hansutuulia kirjoitti:
ymmärtänyt ihan mitä tarkoitin. Miksi kaste on luterilaisuudessa luokiteltu uudestisyntymiseksi.
Kun se sitä ei ole. Kyllä jokaien pitää tulla ensin uskoon eikä tehdä väkisin uskoviksi kasteen kautta. Niinhän kirkko opettaa.
Siksi se onkin vaikea monen ymmärtää näitä asioita.
Minut on viety ilman omaa tahtoani kasteelle.
Se on jokaisen henkilökohtainen asia. He ottivat kasteen omasta tahdostaan siitä on kyse.
Monet pitää uudelleen kastajina, vaikka todellisuus ei sitä ole. Kaste on hautaamista Kristuksen kanssa ja uutena luomuksena nousemme ylös. Vauva kaste ei ole se josta Raamattu puhuu. van ne jotka tekivät parannuksen ottivat kasteen. Siis kyse ei ole kasteen uusimiseta.
Uskovaiselle kaste onkin merkitsevä, mutta kaste luterilaisuudessa on toimitus joka tehdään toisen puolesta. Se on harhaopeutsta. Kukaan ei voi kuolla tai nousta eloon toisen puolesta. Jeesus on ainut joka kuoli ja haudattiin ja nousi.
Jotkut suunnat ottavat kasteen kuolleittensakin puolesta. Elävä Jeesukseen uskova tajuaa kasteen merkityksen sen oikeassa muodossa ja he ovat ottaneet sen merkiksi ja vapaaehtoisesti.
Minun kasteluni ja nimenantoni ei ole sitä ollut.
Jeesus opetti siunaamaan lapset, eikä siinä hetkessä neuvonut vauvoja viemään kasteelle, koska hän sanoi itse, sellainen on taivasten valtakunta. Uskovana tuomme lapsemme siunattavaksi, mutta ei kastettavaksi. Opettele Jumalan Sanasta järejstys, yksi Herra, usko ja kaste. Kirkko on muuttanut järjestyksen, ei Jumala.
Uskoontulleet ja kastetut ovat yhtä, ei koko kaupungin väestö. Uskovat mursivat leipää yhdessä, ei koko väestö. Ehtoollinen jaettiin uskoville, ei koko väestölle. Amen.Arvaa vain, kuinka monta kertaa minä pidin palopuheita toisen kasteeni jälkeen sitä ihmetelleille - aika samoin sanoin kuin sinä nyt.
Siksi en epäile nyt olla toista mieltä, koska tiedän mistä puhun. En ole nykyään luterilaisen kirkon jäsen, olen ortodoksi, ollut sitä jo puolet elämästäni. Suren myös luterilaisen kirkon tilaa, mutta kasteesta olen samaa mieltä.
Olihan siinä kakkoskastetilaisuudessa silloin sakea tunnelma, huikea tunnelataus, sekoitus vilpittömyyttä, hurjuutta. Kyllä, se hyppy TUNTUI.
Mutta ei pelkästään hyvältä. Olen saanut herkkyyden tuntea asioita, ja siksi Jumalankin kutsua kuunnellut, Hänelle siitä kiitos, mutta tunsin myös silloin voimakkaasti, että nyt menee metsään. Profetoiva ystäväni (luterilaisesta kirkosta) lohdutti sukulaisiani, että tein oikein, että tuo oli minulle oikea ratkaisu silloin.
Niin olikin, näin maailmaa ja ihmisen heikkoutta sekä omaa vahvuutta niin paljon, että uskalsin kuunnella hiljaisuudessa, olisko jollakulla MINULLEKIN PÄIN ASIAA, eikä vain päinvastoin. - hansutuulia
Sulamit kirjoitti:
Arvaa vain, kuinka monta kertaa minä pidin palopuheita toisen kasteeni jälkeen sitä ihmetelleille - aika samoin sanoin kuin sinä nyt.
Siksi en epäile nyt olla toista mieltä, koska tiedän mistä puhun. En ole nykyään luterilaisen kirkon jäsen, olen ortodoksi, ollut sitä jo puolet elämästäni. Suren myös luterilaisen kirkon tilaa, mutta kasteesta olen samaa mieltä.
Olihan siinä kakkoskastetilaisuudessa silloin sakea tunnelma, huikea tunnelataus, sekoitus vilpittömyyttä, hurjuutta. Kyllä, se hyppy TUNTUI.
Mutta ei pelkästään hyvältä. Olen saanut herkkyyden tuntea asioita, ja siksi Jumalankin kutsua kuunnellut, Hänelle siitä kiitos, mutta tunsin myös silloin voimakkaasti, että nyt menee metsään. Profetoiva ystäväni (luterilaisesta kirkosta) lohdutti sukulaisiani, että tein oikein, että tuo oli minulle oikea ratkaisu silloin.
Niin olikin, näin maailmaa ja ihmisen heikkoutta sekä omaa vahvuutta niin paljon, että uskalsin kuunnella hiljaisuudessa, olisko jollakulla MINULLEKIN PÄIN ASIAA, eikä vain päinvastoin.Mikään palopuhe. Jumalan Sana on totuus. Ei tarvitse enää miettiä kasteellemenosta niinkui luterilaistet siitä täällä koko ajan vänkäävät.
Kaste on Jumalan antama uskoville. Piste.
ei uskomattomille. Muista se ystävä hyvä. Uskoon tulin 10 vuotta sitten ja menin uskovien kasteelle. Olen onnelinen ja sain täyttyä vielä Pyhällä Hengellä pian kasteeni jälkeen. Amen.
Ole eksynyt kasteasiassa jos sen noin olet ymmärtänyt. Tärkeintä että olet uskossa.
Koska kaste ei ole pelatus, vaan usko Jeesukseen, siksi lapsikaste onkin harhaopetus ja ihmisten sokaisu pelastukselle. Jokaisene pitää uskoa Jeesukseen jotta ymmrätä myöskin Jeesukseen hautaaminenkin. Amen. - hansutuulia
hansutuulia kirjoitti:
Mikään palopuhe. Jumalan Sana on totuus. Ei tarvitse enää miettiä kasteellemenosta niinkui luterilaistet siitä täällä koko ajan vänkäävät.
Kaste on Jumalan antama uskoville. Piste.
ei uskomattomille. Muista se ystävä hyvä. Uskoon tulin 10 vuotta sitten ja menin uskovien kasteelle. Olen onnelinen ja sain täyttyä vielä Pyhällä Hengellä pian kasteeni jälkeen. Amen.
Ole eksynyt kasteasiassa jos sen noin olet ymmärtänyt. Tärkeintä että olet uskossa.
Koska kaste ei ole pelatus, vaan usko Jeesukseen, siksi lapsikaste onkin harhaopetus ja ihmisten sokaisu pelastukselle. Jokaisene pitää uskoa Jeesukseen jotta ymmrätä myöskin Jeesukseen hautaaminenkin. Amen.pelastus ja kelle se kuuluu osio. Siinä on tervettä Jumalan Sanan opetusta. En äärellä ei pääe eksymään. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen. Sana kaste ei tuossa kohden sanottu että sitä ilman ei pääse taivaaseen.
Vaan usko Jeesukseen pelastaa. Ryövärikin pelastui ristillä, eikä häntä kastettu.
Kastamaton vauvakin pelastuu ilman kastetta.
Kuollut vauvakin pääsee perille ilman kastetta.
Älkää laittako sellaista vierasta iestä ihmisten päälle taivasehdoksi. Amen. - luettavaksi
hansutuulia kirjoitti:
ei ole mitään uudestikasteita. Usko ja kaste ne pitävät yhtä.
hansutuulia kirjoitti:
okkultismiin, vaan elävään Sanaan, et ilmeisesti lukenut, sehän sisältyi nimenomaan Jumalan Sanaan ei kirkon sakaramenttiin.
Sana puhuu puolestaan. Ilmeisesti on vain niin että Sana on kova juttu kun tajuaa että usko tulee ensin ja kaste vasta sitten. Siksi se onkin niin monelle vaikea ottaa sitä leimaa ohtaan. Ulkopuolelle leirin meidän uskovien tuleekin käydä, eikä perinnäissääntöihin pitäytyen. Sitähän jokainen maailman ihminen tekee, ei uskovia tehdä kasteen kautta, se on harhaa. Saakoon Jumala avata silmänne tästä verhosta. Te tahdotte kuulua siihen maailman porukkaan joka ei halua erottautua ulos leiristä.
Jokainen luterilainen on kastettu vauvana. Mutta eivät he ole uskovia kaikki kuitenkaan. Kaste on todellinen hyppy joka erottaa uskovat.
Ja se on nähty niin monet kerrat, siitä meidät tunnetaan, niinhän se oli apostolienkin aikana.
He tekivät parannuksen, ottivat kasteen ja olivat yhtä.hansutuulia..
Helluntalainen JUHANI KUOSMANEN opettaa:
”Kun kolmiyhteisen Jumalan nimi mainitaan kasteen yhteydessä, Jumala tekee sen kautta selväksi, että kastettava on Hänen omaisuuttaan.
Tämä tunnustus sisältyy jo kasteen asetussanoihin.
Jeesuksen lausumat kasteen asetussanat ovat enemmän kuin ihmissanoja, ja ne tekevät kasteesta enemmän kuin pelkän ihmisteon.”
Kuosmanen siis opettaa, että kasteeseen liittyy myös Sana ja että kaste on enemmän kuin pelkkä ihmisteko.
Mutta mitä hän tarkoittaa sillä, että kaste on "enemmän kuin pelkkä ihmisteko"?
Voisitko selittää?- sinun Raamattusi mukaan
hansutuulia kirjoitti:
pelastus ja kelle se kuuluu osio. Siinä on tervettä Jumalan Sanan opetusta. En äärellä ei pääe eksymään. Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, mutta joka ei usko se joutuu kadotukseen. Sana kaste ei tuossa kohden sanottu että sitä ilman ei pääse taivaaseen.
Vaan usko Jeesukseen pelastaa. Ryövärikin pelastui ristillä, eikä häntä kastettu.
Kastamaton vauvakin pelastuu ilman kastetta.
Kuollut vauvakin pääsee perille ilman kastetta.
Älkää laittako sellaista vierasta iestä ihmisten päälle taivasehdoksi. Amen....ihminen alkaa tarvita kastetta?
Onhan sekin varmasti siellä sanottu koska tiedät, että myöhemmin se on tarpeen.
Eikä sitten mitään omia mielipiteitä eikä johtopäätöksiä.
hansutuulia, areena on sinun! sinun Raamattusi mukaan kirjoitti:
...ihminen alkaa tarvita kastetta?
Onhan sekin varmasti siellä sanottu koska tiedät, että myöhemmin se on tarpeen.
Eikä sitten mitään omia mielipiteitä eikä johtopäätöksiä.
hansutuulia, areena on sinun!JUHANA LEHMUSKOSKI, entinen luterilainen pappi, kirjassaan YKSI KASTE (RV –82) sanoo ”perisynnistä”:
”Koska pieni lapsi on täysin kehittymätön pahan tekemisessä, siinä ei myöskään ole turmelusta” (sivu 79).
”Pieni lapsi on samassa tilassa, jossa Aadam ja Eeva olivat paratiisissa ennen lankeemustaan” (sivu 79).
”Pienet lapset, jotka eivät vielä pysty vihaamaan Jumalaa, ovat kokonaan vapaat perisynnistä” (sivu 81).
--
Tuleeko lapsesta vasta sitten syntinen, kun hän tekee ensimmäisen synnin, vai miten tätä J. Lehmuskosken opetusta on tulkittava?- hansutuulia
luettavaksi kirjoitti:
Helena Konttinen on unissasaaraaja. Hän on varoittava esimerkki mihin väärä henki johtaa.
Varoitan myös muitakin näistä tuomion julistajista, seurkuntaamme eksyi erään kerran kyseinen 'saarnaaja' teksti oli sen verran kamalaa ettei sitä edes vanhimmisto uskaltanut esittää kuuluvaksi.
Jumalan Sana on hyvää ja ruokaisaa, syökäämme sitä runsaasti niin emme eksy. - Elisa.
hansutuulia kirjoitti:
Helena Konttinen on unissasaaraaja. Hän on varoittava esimerkki mihin väärä henki johtaa.
Varoitan myös muitakin näistä tuomion julistajista, seurkuntaamme eksyi erään kerran kyseinen 'saarnaaja' teksti oli sen verran kamalaa ettei sitä edes vanhimmisto uskaltanut esittää kuuluvaksi.
Jumalan Sana on hyvää ja ruokaisaa, syökäämme sitä runsaasti niin emme eksy.On vaarallista tuomita Jumalan profeettoja.
Muista mitä karhut tekivät pojille, jotka pilkkasivat Elisaa? - Minäuskon
sinun Raamattusi mukaan kirjoitti:
...ihminen alkaa tarvita kastetta?
Onhan sekin varmasti siellä sanottu koska tiedät, että myöhemmin se on tarpeen.
Eikä sitten mitään omia mielipiteitä eikä johtopäätöksiä.
hansutuulia, areena on sinun!KASTEEN ALKUPERÄ.
Jeesus antoi viimeisinä opetuksinaan lähetyskäskyn. ”Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Markus 16:15-16). Hän opetti siis, että evankeliumia tulee julistaa ja sen tuloksena ihmiset tulevat uskoon (Room.10:17). Uskoon tulleet tulee sitten kastaa. Raamatusta emme löydä muuta järjestystä.
Kymmenen päivää lähetyskäskyn jälkeen Pietari julisti tuhansille ihmisille Ylösnousseen Mestarinsa sanomaa: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te(kin) saatte Pyhän Hengen lahjan” (Apt.2:38).
Kolmetuhatta kuulijaa otti sanan vastaan, tuli uskoon ja antoi kastaa itsensä. ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, n e kastettiin..” (Apt.2:41).
Kasteen saamisen edellytys alkuseurakunnassa oli usko. ”Jos uskot koko sydämestäsi, niin se (kaste) tapahtukoon (Apt.8:37). ”.. korinttolaiset uskoivat ja heidät kastettiin” (Apt.18:8).
”..kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen Nimeen” (Apt.19:5). Tämä oli juuri sitä mitä Jeesus oli opettanut (Matt. 28:19-20).
Kaste suoritettiin alussa välittömästi uskonratkaisun tapahduttua, yleensä samanaikaisesti (tärkeä huomio).
Käy lukemassa koko juttu:
http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/kaste.htm - hansutuulia
Elisa. kirjoitti:
On vaarallista tuomita Jumalan profeettoja.
Muista mitä karhut tekivät pojille, jotka pilkkasivat Elisaa?Jumala yksin tuomitsee, Raamattu ei tunne unissasaarnaajia.
- ......
hansutuulia kirjoitti:
Jumala yksin tuomitsee, Raamattu ei tunne unissasaarnaajia.
kuten Daniel, Johannes Patmoksella jne.
Joel. 2:28
Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät
- VALTUUDELLA
PUHUT NOIN TOISTEN PUOLESTA?
jos pidät itseäsi uskovana, muista:älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi!- parannukseen
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Jumalalle on kuitenkin kaikki mahdollista? - hansutuulia
parannukseen kirjoitti:
4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
Jumalalle on kuitenkin kaikki mahdollista?muistaa kahden veljeksen tarina. Tuhlaajapoika tuhlasi kaiken omaisuuden, mutta hän lopulta palasi Isän tykö, Hän armahti poikaansa ja otti hänet avosylin vastaan.
Tuhlaajapojat ja tytöt Jeesus ottaa takaisin, mutta varoittaa myös, mene äläkä enää syntiä tee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665944Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per522994- 312183
- 131797
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181730
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453