Pelastus ja kelle se kuuluu

hansutuulia

Paavalin 10 luvussa sanotaan näin:
1-
Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.

Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

Sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystytää omaa vanhurskauttaa, eivät he alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle JOKA USKOO.
Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen joka sen täyttää, on siitä elävä.
Mutta vanhurskaus, joka USKOSTA tulee, sanoo näin; Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen? se on tuomaan Kristusta alas.

tahi *kuka astuu alas syvyyteen?* se on nostamaan Kristusta kuolleista,

Mutta mitä se se sanoo;* Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi; se on USKON SANA, jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi,ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt sinä pelastut.

Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sanoohan Raamattu; *ei yksikään joka Häneen uskoo, joudu häpeään.

Herra on rikas antaja, kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Amen.

10

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hansutuulia

      jäi tuo mistä kohtaa tämä löytyy. :)

    • Paavali

      12 mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

    • sini-silmänen

      1.Kor.12:34. olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.
      36. Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37. Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
      38. Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

      Mikäli joku ei kunnioita yksinkertaisia sääntöjä, ei hän ole kelvollinen puhumaan isommistakaan asioista.
      Kyse ei ole mielipiteestä vaan tottelevaisuudesta asetuksen antajaa kohtaan.
      Joka on vähässä väärä on sitä paljossakin.
      Siitä me tunnemme eksyttäväisen hengen, että se puhuu niillä sanoilla kuin se puhui Paratiisissakin; "onko Jumala todella tuota tarkoittanut? Eihän noin pieni virhe mitään voi muuttaa.
      Olemme kuulleet jo mielipiteitä ihan tarpeeksi.
      Herätys tulee, kun alamme kuunnella Herramme puhetta niinkuin se on meille kirjoitettu.

      • hansutuulia

        Ai missä olen tehnyt väärin, eihän tämä ole seurakunnan kokous? minusta tämä on keskustelupalsta.


      • sini-silmänen
        hansutuulia kirjoitti:

        Ai missä olen tehnyt väärin, eihän tämä ole seurakunnan kokous? minusta tämä on keskustelupalsta.

        Enhän sinua suinkaan syytä.Neuvoksi olen tarkoittanut.Kaikessa rakkaudessa.
        1.Tim.5:11. Mutta nuoret lesket hylkää; sillä kun he himokkaiksi käyden vieraantuvat Kristuksesta, tahtovat he mennä naimisiin,
        12. ja ovat tuomion alaisia, koska ovat ensimmäisen uskonsa hyljänneet.
        13. He oppivat kylää kierrellessään vielä laiskoiksikin, eikä ainoastaan laiskoiksi, vaan myös juoruisiksi ja monitouhuisiksi ja sopimattomia puhumaan.
        14. Minä tahdon sentähden, että nuoret lesket menevät naimisiin, synnyttävät lapsia, hoitavat kotiansa eivätkä anna vastustajalle mitään aihetta solvaamiseen.
        15. Sillä muutamat ovat jo kääntyneet pois seuraamaan saatanaa

        On hyvä, jos me opiskelemme Raamattua oman vaelluksemme hyväksi, miten olisimme Herralle hyödyksi.
        Sensijaan niiden asioiden etsiminen ,joilla voi
        Elämän lepää käyttää lyömävälineenä on syntiä.
        Ennen ruoka siunattiin ennen ruokailua ja sen kanssa ei saanut kyttäytyä sopimattomasti.
        Kuinka paljon Pyhempää onkaan Elämän Leipä.

        Siunatkoon Herramme sinua uudistumisen armolla ja sydämellisellä Rakkaudellaan.


      • ainakin pitäisi
        hansutuulia kirjoitti:

        Ai missä olen tehnyt väärin, eihän tämä ole seurakunnan kokous? minusta tämä on keskustelupalsta.

        ---->Jumalan Sana puhuu puolestaan.


      • hansutuulia
        ainakin pitäisi kirjoitti:

        ---->Jumalan Sana puhuu puolestaan.

        voi julistaa pelastusta! ei eroitella miehiä eikä naisia, olihan evankelistoissakin naisia!


    • joka Sanassa

      saarnataan, tarjotaan kasteessa uskolla omistettavaksi...siinä se on

      Henki, vesi ja veri...Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


      Hansulla tuulee mutta ei Hengen tuuli...niin kauan kun on saanut uskossa kilvoitella ja kasvaa niin yhä vaain etäämmäksi on Herra kuljettanut
      uskovien upotuskastealtaalta..ja se on suuri armo..siitä olkoon kiitos Jeesukselle, jonka veren ja veden ja hengen osallisuuteen minutkin on saatettu jo viisiviikkoisena, vaikkakin sen vasta 25-vuotiaana sain omakohtaisesti uskoa!

      • hansutuulia

        joka Sanaa haluaa kiertää, tulee se omaksi vahingoksi, suren sitä että et halua nähdä Jumalan antamaa Sanaa kasteesta.
        Ihminen ei voi tulla Jumalan tykö ellei hän ensin usko Häneen. Usko tulee Sanan kuulemiseta ja pelastus sitä kautta. Raamattu ei valehtele.
        Ihminen ei voi ottaa kastetta jos ei edes ymmrärrä sen merkitystä eikä ole uskossa.
        He luulevat, mutta eksyvät jos eivät halua nähdä Jumalan Sanan totuuksiin. Sieltä olen ammentanut tähän päivään saakka, ja se ei eksytä, ihmiset sitä voi, he laittavat erinäköisiä taakkoja ihmisten harteille. Mutta eivät itse niistä toisia vapauta. Ulkopuolelle leirin on tänäkin päivänä uskovien osa. Heitä pieksetään, tapetaan, aivan kuin Raamatun aikoina. Fariseukset jotka luulevat tekevänsä hyvinkin, mutta heidän osansa on Jumalan kädessä eräänä päivänä. Jeesuksen kanssa olemme ulkopuolella leirin, ja sen kyllä huomaa että on sitä.
        Pilkaajat ovat edelleenkin totta tänä päivänä.
        Ei ole Sana siitä muuksi muuttunut. Jeesuksen omia vainotaan. mutta Jumalan Sana ei tulessakaan pala, ihmisen omat teot kylläkin.


      • hansutuulia kirjoitti:

        joka Sanaa haluaa kiertää, tulee se omaksi vahingoksi, suren sitä että et halua nähdä Jumalan antamaa Sanaa kasteesta.
        Ihminen ei voi tulla Jumalan tykö ellei hän ensin usko Häneen. Usko tulee Sanan kuulemiseta ja pelastus sitä kautta. Raamattu ei valehtele.
        Ihminen ei voi ottaa kastetta jos ei edes ymmrärrä sen merkitystä eikä ole uskossa.
        He luulevat, mutta eksyvät jos eivät halua nähdä Jumalan Sanan totuuksiin. Sieltä olen ammentanut tähän päivään saakka, ja se ei eksytä, ihmiset sitä voi, he laittavat erinäköisiä taakkoja ihmisten harteille. Mutta eivät itse niistä toisia vapauta. Ulkopuolelle leirin on tänäkin päivänä uskovien osa. Heitä pieksetään, tapetaan, aivan kuin Raamatun aikoina. Fariseukset jotka luulevat tekevänsä hyvinkin, mutta heidän osansa on Jumalan kädessä eräänä päivänä. Jeesuksen kanssa olemme ulkopuolella leirin, ja sen kyllä huomaa että on sitä.
        Pilkaajat ovat edelleenkin totta tänä päivänä.
        Ei ole Sana siitä muuksi muuttunut. Jeesuksen omia vainotaan. mutta Jumalan Sana ei tulessakaan pala, ihmisen omat teot kylläkin.

        Hansatuulia...
        Vaadit kastettavalta ymmärrystä ja tiettyä kypsyneisyyttä, ennenkuin hänet voidaan kastaa.
        Kukahan tämän kypsyneisyyden määrittelee; kastaja vai kastettava itse?
        Tai kenties Raamatusta löytyy määrittely kypsyneisyyden asteesta?

        Itse työskentelen kehitysvammaisten parissa.
        Miten paljon ymmärrystä heiltä vaaditaan, jotta heidät voitaisiin kastaa?
        Esim. eräskin noin 30-vuotias kehitysvammainen mies uskoo Jeesukseen...mutta myös joulupukkiin (ihan oikeasti).
        Hän ei osaa kirjoittaa, ei lukea eikä ymmärrä vaikeampia käsitteitä. Hän käy ahkeraan helluntalaisten kokouksissa äitinsä kanssa.
        Soisitko hänelle kasteen?
        ----
        Kun Apt. 2:39 mainitaan myös lapset, niin tarkoitetaanko siinä tiettyyn ikään tulleita "ymmärtäväisiä" lapsia vai kaikenikäisiä lapsia?
        (Muutkin voi kommentoida)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe