Vapaa kuvaus

Yhteystiedot: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

662

Kommenttia

7700

1. JEESUS ASETTAA EHTOOLLISEN
    Mark.14:22-25
    (Rinnakkaisteksti; Matt. 26:26-29)
    --
    14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini".

14:23 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille; ja he kaikki joivat siitä.

14:24 Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

14:25 Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
    --
    Aterian yhteydessä Jeesus ”ottaa leivän, siunaa ja murtaa sen ja antaa opetuslapsilleen ja sanoo:
    ”Ottakaa, TÄMÄ ON MINUN RUUMIINI” (22). Jeesus ensin siunaa leivän. Sitten Hän antoi kunkin ottaa murtamansa palan.
    Saman leivän osallisuus muistuttaa apostoleja siitä, että he ovat saman ruumiin jäseniä (1.Kor.10:17).

Syömisessä ei ole kysymys vain vertauskuvasta, vaan todellisesta ”osallisuudesta Kristuksen ruumiiseen” (1.Kor.10:16).

Sen jälkeen Jeesus ottaa maljan, kiittää ja antaa heille. Kaikki joivat siitä (23). Hän sanoi heille:
    "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä” (24). Malja on ”osallisuus Kristuksen vereen” (1.Kor.10:16).

Vanhan lakiliitto Siinailla solmittiin eläinuhrin verellä (2.Moos.24:8). Uusi armoliitto (Jer.31:31-33, Sak.9:11) solmitaan Jeesuksen verellä (vrt. Hebr.,10:29, 13:20).
    Liiton ateria on samalla toivon ateria; kerran me saamme nauttia yhdessä Jeesuksen kanssa taivaassa .
    -----
    Onko sinulla tapana käydä kiirastorstaina ehtoollisella?
    Itse olen juuri lähdössä.

Hyvää Pääsisäistä kaikille!
  2. ml213:
    "Sanottakoon nyt tässä se tärkjein asia eli uskonnollisuus ohjaa ihmisen ymmärryksen ja mielikuvat pois totuudesta fiktiiviseen kuvitteluun eli silloin ihmisen jalat on suossa ja pää taivaissa".

Elämysten tavoittelu lienee yksi helluntailaisuuden keskeisimmistä tuntomerkeistä.
    ----------------
    Perussuomalaisten uudella kansanedustajalla JAMES HIRVISAARELLA on mielenkiintoinen artikkeli helluntailaisuudesta.
    Kannattaa lukea, vaikka tekstiä on paljon.

http://www.james.pp.fi/helluntaiseurakunta.html

Lainaus artikkelista.

"KOKOUKSET"

Helluntaiseurakunnan jumalanpalveluselämä muodostuu "kokouksista". Noissa kokoontumisissa keskeistä on elämyksellisyys: nimensä mukaisesti helluntailaiset pyrkivät tavoittelemaan helluntaikokemusta (Apt 2) aina uudestaan ja uudestaan.

Hengellinen elämä perustuu kokemukseen, jatkuvaan Pyhän Hengen täyteyteen, joka käsitetään nimenomaan kokemuksellisena ja elämyksellisenä Jumalan kohtaamisena.
    Tämän tähden terve näkemys Jumalan Hengen vaikutuksesta, eli arka tunto ja nöyrä asenne pyhän Jumalan edessä, sisäisestä yltäkylläisyydestä tulviva lähimmäisenrakkaus ja armon ilmapiiri jää helposti sivuseikaksi.
    Varsin helposti hengellisistä lahjoista innostutaan liikaa, ja tuloksena on suuri epäjärjestys ja ilmapiirin epävireisyys.

On menoa ja meininkiä, mikä vetoaa mm maamme romaniväestöön. Taipumus hurmahenkisyyteen on yksi helluntailaisuuden tyypillinen piirre. Toinen luonteenomainen piirre on lakihenkisyys, joka on tietynlaisen raamattunäkemyksen vaikuttamaa, mutta siitä lisää edempänä".
    (James Hirvisaari)
  3. Jumalan lapsi:
    "Joka väittää olevansa synnitön on tekohurskas ja kaukaakin kauempana Jumalasta".
    --
    Ihmisen on vaikea nöyrtyä tunnustamaan, että on syntinen ja tarvitsee Jumalan ARMOA..
    Tämä johtuu ihmisen luontaisesta puolustusjärjestelmästä.
    Varokaamme etsimästä sellaista pyhyyttä, ettemme enää pidä itseämme syntisinä.

1.Joh.
    1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa ARMON".