Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. En ehkä ymmärrä kysymystäsi perusteellisesti, mutta koitan vastata.

    Olipa synti mikä tahansa, pitää se ensin tunnistaa, sitten tunnustaa ja ottaa vastaan anteeksiantamus uskossa.

    Miksi näin? Tähän voisi tulla vastalauseita, mutta katsomme tarkemmin.

    Apostoli Jaakob puhuu peiliin katsomisesta. Jumalan sana on peili, joka kertoo meille paljon asioita ja erityisesti niitä, joissa kohdin Jumalan kuva on särkynyt meissä.

    Jos sanaa luemme ja kuulemme itselllemme, se toki ilmoittaa meidän pahat tekomme meille. Nyt tulee tunnistamisvaihe, todella minä olen syyllinen. Sitten tunnustaminen on myöntämistä, että Sana on oikeassa, vaikka olenkin tullut vialliseksi sen edessä emmekä ala luettelemaan lieventäviä asianhaaroja.

    Tunnustetun synnin ylitse käy aina evankeliumin vapauttava sana: Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

    Voimme sanoa mielessämme : Minä uskon, että sinä Jeesus olet kantanut minunkin syntini ristille.

    Ilman armoa emme selviä, mutta rehellisyys Herran edessä antaa meille Hänen rauhansa, joka on meidät omakseen ostanut.

    Jeesus puhutteli naista Sykarin kaivolla. Vaikka Hän muistutti niistä viidestä miehestä, Hän ei käskenyt hakea niitä kaikkia takaisin. Mitä Hän tarkoitti, että väärinteot ymmärretään ja uskotan anteeksiannetuiksi.
  2. suomennoksen tähän?
  3. kun kuvittelin, että joistakin asioista kertominen olisi rohkaissut toisia. Olen halunnut välittää sanomaa siitä, että Jumala toimii täsmällisen suunnitelman mukaan ja antaa tilaisuuksia meille. Kuvittelin, että joku ymmärtäisi sen viestin myönteisenä, mutta ilmeisesti se onkin tulkittu itsekehuksi ja tehostamiseksi.

    En pysty tyhjentävästi analysoimaan motiiviani. Olin kerran vapaaehtoiskoulutuksessa seurakunnan tilaisuudessa. Siellä pääkouluttaja kehotti laittamaan lapulle ne syyt miksi teemme vapaaehtoistyötä.

    Kun hän sitten sai ne laput, hän löysi jokaisesta syystä itsekkään motiivin. Arvatkaa olko se rohkaisevaa, en vieläkään ymmärrä tarkoitusta ihan kokonaan.

    Pari täsmäjuttua voisin kertoa.
    Raamattu Marin tasavaltaan.
    Jossain vaiheessa osallistuin humanitääriseen toimintaan mm Toksovan seurakunnan yhteydessä. Veli, joka varastoa piti, sanoi eräänä sunnuntaina, että pitäisi viedä kuorma ja päivä olisi torstai.

    Hän laittoi oikein hienon nahkakantisen raamatun mukaan matkalukemiseksi.
    Perillä tapasimme Valeri Ptrushevin, joka johti raamatun käännöstyötä vanhan testamentin osalta . Hän sanoi, että suomenkielinen raamattu puuttuu työryhmältä.
    Jumala järjesti Professorin Toksovaan ja Suomesta hänelle sinne raamatun.

    Vankilatyöhön tulin siten, että eräänä vuonna pidimme kaksi tilaisuutta silloisella porukalla Vaisaaren seurakuntatalolla. Sinne tuli vankilaporukka monimutkaisen sukulaisuusiteen takia ja pyysivät minua mukaan ja sillä tiellä olen aikaa on mennyt noin yhdeksän vuotta.

    Ehkä olen ollut lapsellinen, mutta tarkoitus uskoakseni oli vilpitön.
  4. sinä nyt syytät minua?
  5. Nyt menee kuule ihmeelliseksi. Jos tiedät jotakin korkeampaa tietoa etkä kerro siitä kysyttäessäkään, olet jäämässä sanan alle.

    Nyt mä en ymmärrä yhtään.