Vapaa kuvaus

Rauhaa kaikille! Tulkoon meidän kaikkien osaksemme Jumalan Isän rakkaus, Jeesuksen Kristuksen armo ja Pyhän Hengen täyteys! Sähköpostia vastaanotan osoitteessa :[email protected]. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

136

Kommenttia

3979

  1. jos olisit vastannut siihen loppuosaankin. Vastaamatta jättäminenkin kertoo jotakin.
  2. Edellisessä viestissäsi kuvailit kaikkea sitä, mitä vastahakoisuutta julistajat ja profeetat ovat saaneet kokea kuulijakunnaltaan.

    Minun näkökulmastani tämä näyttää siltä, että Kaltimon Kalle kavereineen harjoittaa juuri sitä, joka vei kansan hankaluuksiin, kun kansan johdattajia vastaan kapinoitiin.

    Kärjistetyimmät esimerkit ovat Aaron ja Mirjam sekä Koran joukko.

    Siinä puun sonnittamisessa Jumala puhuu juuri niille, jotka on asetettu johdattamaan kansaa ja jakamaan sanaa. Siinä Jumala oli käskenyt hakata hedelmätön puu alas, mutta palvelija anoi lisäaikaa.

    Ainoa minun mielestäni todella raamatullinen neuvo tässä tapauksessa on paeta väärää opetusta ja omallavanhurskaudella alistamista, jos kerran tilanne on sellainen.'

    Olen tavannut ennenkin henkilöitä, jotka ovat kantaneet suurta vastuuta ja raskasta kuormaa kotonaan niin, etteivät huolen kohteet ole olleet edes tietoisia koko ongelmasta.

    Tämä vääntö on ollut täysin hedelmätöntä ja tarpeetonta. Jokaisella, jolla on lapaan korvat, on oikeus kuulla hyvän paimenen ääni.

    Jesaja 55:Edellinen luku, Jesaia
    Jesaia 55
    1. Kaikki janoovaiset, tulkaat vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaat ja syökäät; tulkaat, ostakaat, ilman rahaa ja ilman hintaa, viinaa ja rieskaa.
    2. Miksi te annatte rahan siinä, kussa ei leipää ole, ja teidän työnne siinä, kussa ei ole ravintoa? Kuulkaat minua, ja nauttikaat hyvää, ja teidän sielunne riemuitkaan lihavuudessa.
    3. Kallistakaat korvanne ja tulkaat minun tyköni, kuulkaat, niin teidän sielunne saa elää; ja minä teen teidän kanssanne ijankaikkisen liiton, lujat Davidin armot.
  3. Anteeksi ei "täydy" pyytää muusta syystä, kuin omantunnon vaatimuksesta.
    Usko itsesi keskelle taivasta Jeesuksen tähden.

    Nyt sitten katsomme kahta asiaa.
    1. Nilivaaran kirje.
    2. Mikon toiminta.

    Kummassakin tapauksessa tietojen hankinta tapatui välikäsien kautta. Kumpaankaan yksityiskohtaan ei kummallakaan toimijalla ollut mahdollista saada omakohtaisia havaintoja muuten kuin pintaa raapaisten.

    Kummassakin tapauksessa sanoman läpimeno olisi voinut antaa osalle esikoisuutta sellaista tukea, joka olisi haitaksi kokonaisuudelle.

    Tähän väliin totean, että olen mielenkiinnolla kuunnellut helluntaiherätyksen varsinkin lähetyssaarnaajien puheita ja tiedän, että sen liikkeen piirissä on monia ongelmakohtia, mutta en pystyisi koskaan sanomaan mitä siinä liikkeessä oikeasti tapahtuu.

    Palataan asiaan. Vaikka varsinaisesti toimet, joita ilmiselvästi on tehty, eivät täytä synnin määrittelya, voidaan kysyä: Onko Kristus tullut oikeasti tunnetummaksi esikoisuudessa? Onko se lisännyt keskinäistä rakkautta ja tuonut rauhaa seurakuntaan?
    Onko lähetysinnostus lisääntynyt?

    Näitä kysymyksiä voidaan jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

    Olen ollut raamatun pohjalta sitä mieltä, että ihmisen pitää alistua siihen autoriteettiin, jonka alaisuudessa on tai sitten väistyä. Kapinoiminen ei tuota tulosta, jos kerran totuus on tuotu julki eikä ole tullut kuulluksi kahden tai kolmen kerran jälkeen.

    Jos julistus on niin vääräoppista, kun kirjoituksissa on tuotu julki, sitä pitää paeta.
    Emmehän muutenkaan hakeudu tahallisesti muita jumalia kumartamaan.
  4. Sä nyt oikein valitat?