Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2026, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Kukkakuva antanee odotuksen ilmettä, kevättä kohti mennään, päivät valoistuvat ja emme huomaakaan, kun kukkasia katsellaan luonnossakin.
Onnea alkaneelle vuodelle, rauhaa ja rakkautta kaikille !

Aloituksia

53

Kommenttia

830

  1. Sateista lauantaihuomenta, torille aion lähteä, tarvitsen lobelian taimia amppeleihini ja isompien ruukkujen reunakukiksi.
    Enhän sokerista ole, vaikka hyvää tekisi jos sade muutaman kilon sulattaisikin;)
    Viikko jo kulutettu kesäkuutakin, miten aika kulkeekaan ja muuttuu.
    Ennen muistelen juhannuksena sireeneiden kukkineen, nyt jo täydessä kukassa, onko luontoonkin tämä kiihkeästä toimiva elämän syke tarttunut?

    Minunkin pienet tomaatit jo kukkaa pukkaa, jaksaneeko hedelmiin asti, mutta se pieni jännitys kai aina houkuttaa laittamaan ja ihmettelemän kasvun taikaa.
    Krassit kipuavat vauhdilla ylöspäin ja kohta peittävät jouluvalot, mitä en pura pois, ovat niin hankalan homman takana.
    Ei aikaakaan, kun olemme joulussa;)

    Tuosta moneen kertaan kertomisesta, siitä paljon kirjoittavat joutuvat tekemään, ei millään mieleen jää kaikki esiin jo tuodut, haitanneeko tuo ?
    Paljon tulee tekstiä mikä joutaisi jäädä esiin tulematta, mutta nekin vain mukana kulkee.
    Paljon on myös poistettu ei niin sopivaa kerrontaa, minunkin toivomus huomioitiin sopimattomaksi ketjuun.
    Mielipiteiden tuominen ketjuun on sallittua, mutta kaiken voi asiallisena esiin laittaa.
    Iloaan voi esiin tuoda, jos se hyvän mielen kirjoittajalle antaa ja onhan iso asia saada talon väri uuteen uskoon ja näkymä kauan miellyttää.

    Metsäkukkia kaikuu radiosta Arja Saijonmaan laulamana, niin kaunis konstailematon ääni, muistot jostain kaukaa mieleen ehtii, Olavi Virran laulamana, mielestäni se oikea, ainut.
    Miten monet häät on tällä kappaleella tanssittukaan, onnea ja uskoa tulevaan vielä vahvana, usealla se on kestänytkin.
    Nämä lauantaiaamun onnitteluviestien myötä usein vanhoja , ajattomia kappaleita kuulee ja mieli herkistyy, mieleen tulee paljon kaunista, onneksi ikävämmät unohtuu.

    Tänään teen uudesta kaalista kaalilaatikon, onko hyvää se nähdään, miten päivä lähteekään käyntiin teillä toisilla.
    Toivottavasti hyvä uni on antanut hyvän mielen tarttua päivän touhuihin.
  2. Huomenta ja sää jatkuu kesäisenä.
    Ihanaa aikaa, kuten Eliaanakin totesi, minulle ei soutelu ei kalan pyynti onnistu, mutta elän muistoissa senkin.
    Yötkin valoisia, ei aikaa kuin pari viikkoa juhannus puuhissa olemme.
    Olen niitä ihmisiä joille syksy on myös rikasta ja antoisaa aikaa, se värien loiste ja sateetkin, kun ikkunasta sitä voi seurata.
    Kaikilla vuodenajoilla ilonsa, myös surunsa, samoin eletään ihmisetkin, väliin pää pilvissä ja sitten mieli maata kyntää.
    Kunpa näin voisi jatkua.

    Menneitä muistoja mielessä ano 00277 :llä, en ole koskaan suolla kävellyt ja en varmaan jaksaisikaan ja näin on nuo lakat jäänyt minulta suolle, ostanut kyllä olen.
    Paljon on jäänyt kokematta, mutta uskon, että tuoksu on valtava, kun suon reunaan pääsee ja näkee keltaisina olevat mättäät.

    Ano 00278 mielelläni voisin vanhan ketjun siirtää arkistoon, mutta ei ole minun vallassa, parhaiten se katoaa, kun siihen ei kirjoiteta.
    Tietenkin voin laittaa ketjun loppuun maininnan, että uuteen ketjuun kiitos, se vaan jää joiltakin huomaamatta.
    Muistan ajan jolloin Kahvipirtit oli numeroitava, kun siihen aikaan 200 viestiä ja tuli loppu ja näin kertyi paljon samoja aloituksia.
    Yritetään olla tarkkoja.

    Ano 00272, samoin olen minäkin kuullut, nuorten väkijuomien käytön suhteen, hyvä suunta, mutta lieveilmeenä tulee sitten huumeet, miten lienee niiden käytön suhteet tilastot kertoneet.?
    Jospa valistus/tieto fiksut nuoret tavoittaa.

    Sota on julmaa ja raaka katselin eilen telkkarista jotain terroristi kuvaa, missä puolustava sotilas joutui vangiksi ja pää pölkyllä odotti iskua, mutta samaan aikaan pelastava sotilasjoukko paikalle ehti ja sotilas selvisi.
    Tuli mieleen tuosta MdK mainitsemasta nuoresta urotyön tekijästä, pakon edessä näin joutuu tekemään, tapa tai tule tapetuksi, se sääntö siellä taisteluissa on, mikä on kammottavaa edes ajatuksena.
    Kalliiksi tulee myös pelokkeena tuo rauhan ylläpito, sana turvallisuus kuluja lisää, tänä päivänä kun ei luottamus pelaa.
    Toivotaan, että järki ja hyvä tahto löytäisi näiden sotia päättävien mieleen.

    Nyt heti aamusta lähden yrittämään kauppaan, joku paketti on haettava, vaikka ei ruokien vuoksi tarvetta olekaan, mutta siinä ne tulee täydennyksetkin.
    Vietetään mukava kesäinen päivä, kaiketi ympäri suomea.
  3. Huomenta ja torstai on toivoa täynnä, sitähän sitä aina odottaa.
    Toivottomuus jos mikä koko elämiseen vaikuttaa, jos toivoa ei ole, elämä hankalaksi muuttuu.
    Useinhan kovia kokenut ihminen tuntee ettei asiat selviä ja joillekin se on murtumisen kohde, toivossa on parempi elää.

    Eilinen teatteriesitys antoi puheenaihetta ja aika moni tyytyväisenä kotiin lähti, paljon kuultiin Paulan lauluja ja esittäjä pystyi hyvin käheän äänen tulkiksi.
    Kielteisenä oli se, että tanssilattialle koot tuolit samassa tasossa ei näkyvyyttä kaikin osin antanut, mutta ääni kuului.
    Paljon oli katsojia. monta linja-autojakin näkyi, todiste siitä, että kesäteatterit on suosionsa saaneet, kosken kuohujakin ehdimme vilkaista, upeaa on suomen kesä.
    Hyvin hoidettuja metsiä ja kauniita taloja pihoineen ikkunasta katsellen näki, kyllä maallakin on katseltavaa.

    Tuosta roskaamisesta sen verran, että kyllä se onnistuu vanhemmiltakin, tämän huomasin oman liikenneaseman ympäriltä, oikein hämmästyin sitä siivottomuutta mikä näkynä eteen tuli.
    Liikenneasemamme on vain autojen laitureiden osalta käytössä, muuten tyhjänä toiminnoilta, kaupunki on varmaa siisteyden huolenpitäjä ja on toivomisen varaa asiassa.
    Kiinteistö taitaa kuulua valtion ja matkahuollon kontolle.
    Osana on varmaan linnut, mitkä ovat oppineet taidot roskapönttöjen tyhjennyksestä etsiessään ruokaa ja sitten kaikki silmien eteen paljastuu.
    Ehkä on niin, ettei siistijät ehdi lintujen perään kulkea, parhaansa varmaan tekevät, muuten on kaupunki hyvin siisti yleisilmeeltään.
    Tulee syyllistettyä useinkin nuoret, sillä nämä tapahtumat nuoria useinkin houkuttaa.
    Tämä roskaaminen kuin kaikki hyviin tapaamisiin kuuluva olisi jokaisen ihmisen itse toteutettava.

    Kuulin radiosta, että nyt esitys alle 18 vuotiaille myytävistä energiajuomien suhteen kiellon saisi, kyllä nuoriamme huolletaan, pitäisi kaiken onnistuvan.
    Aiemmin vanhemmat päättivät mitä nuorille tarjotaan, nyt valtionkin taholta terveyttä hoidetaan kielloilla, hyvähän se varmaan on, kauppojen hyllyillä voi hyvinkin vaaroja tarjolla olla.
    Oliko virhe tuoda viinit ja muut vaaraksi olevat nuorien saataville tuoda?
    Kai ne viinit vielä kiellon takana on, mutta kavereita aina löytyy, viisaat päättää, minä ihmettelen.

    Puolustusvoimien lippupäivä tänään, kaunis on lippumme liehuminen katsella muun kesän kauniin keskellä, toivotaan, että näin jatkuu.
    Kaikki ei aina jokaiselle iloa tuota, mutta kotimaamme luonto on kaikille yhteinen ja elämän halua lisäävä, toivon näin olevan.
    Olkoon jokainen päivämme tätä toivoa täynnä, löytyköön onnen murusia jokaiselle.
  4. Huomenta kauniiseen keskiviikko päivään, pääskyset lentelee kilpaa lokkien kanssa, hyvin sovussa näkyvät olevan.
    Roskapussin jo heti aamusta vein laatikoihin, niitä lajitellessa oikeisiin paikkoihin, tuli mieleen otsikko koneelta Mäntyniemi oli kaatopaikka juhlien jälkeen,, tätähän se tuppaa olemaan.
    Jos roskis vieressä olisi, sinne ei osata pois heitettävää laittaa.
    Nuorisoa ei pitäisi syyllistää, mutta useinkin nuorten juhlien jälkeen tämä ikävyys jää jälkeen ja juuri heille tulevaisuutta pitäisi taata..
    Mitenkähän neuvot perille menisi, itselleni asia on selvä, ollut pienestä asti, roskia ei vahingossakaan luontoon ja muihin sopimattomiin paikkoihin jätetä.
    Eipä taida nevojani kuunnella ei nuoret, ei vanhemmatkaan, joten näillä mennään, kai ne paikat puhdistettua jotenkin tulee ja euroja palaa.

    Nuo sieniruuat joskus mielihaluja nostaa ja kun en metsään pääse, kaupan tiskistä löytyy.
    Kyllähän minulle joskus metsän herkkuja tuovat, sinne kykenevät, silloin ainakin, kun sato on runsas.
    Eipä taida tänä kesänä sieniä liioin tulevan, tämä veden puute kaikkea metsänkin antia pienentää.
    Tyhjensin pakastimen marjoista, mehuksi keitin, uutta satoa jään odottamaan.
    Purkit ja pullot komeron hyllyllä puhtaina odottavat täytteitä, kurkkusalaatin teko niitä ensimmäisiä hommia, sitä tehden sitten syksyä kohti jo mennään.
    Minä omatekoisia suosin, onneksi on heitäkin jotka kaupasta kaiken ostaa, riittää töitä ruokia valmistaville firmoille, no raaka-aineet torilta minäkin hankin ja torielämää vilkastutan.

    Tänään menen Kermankoskelle katsomaan Paula Koivuniemen elämästä kertovaa musiikki esitystä, naapurit saivat mukaansa lähtemään, ilma ainakin suosii.
    Muita suurempia menoja ei tiedossa olekaan,,torilla yritän jaksaa käydä, siellä ehkä tuttuja näkee, siihen nämä suunnitelmat loppuvatkin.
    Yllätyksiä saattaa matkan varrelle ilmestyä.

    Olipa kiva lukea vanhaa ja vanhalla nimimerkilläkin vielä Noja-tuoli ketjua, hieman mielekkäämmältä tuntui, mutta oli sitä ikävää viestiä silloinkin, eihän ihmiset niistäkään asioista ole mieltään muuttaneet.
    Brinkkalakin siellä viesteillään ilahdutti, sitten tyystin katosi.
    Näinhän tämä elämä kulkee.

    Nyt valmistautumaan lähtöön, eihän se kummia vaadi, ei mitään ihmeellistä, nykyään ei teatteriinkaan meno kampaajalla käyntiä tarvitse.
    Ennen vanhaan ainakin ensi-iltaan kampaus käytiin liikkeessä teettämässä.
    Kivaa päivää teille toisillekin, kesäteatterit voisi mieltä virkistää, jos mahdollisuus on mennä katsomaan.
  5. Viikko hyvällä alulla, pilvet seilaa, mutta aurinkokin pilkistelee, huomenta vaan tähänkin aamuun.
    Eilen kiertelimme Prismassa naapurin rouvan kanssa, harvinaista herkkua minulle, kun vähän kauempana tämä kauppa on.
    Hieman petyin liikkeeseen, niinkin tavallinen artikkeli kuin kurkku ja porkkanat loppuneet, ja kuitenkin sesonki on parhaillaan.
    No onhan siellä tavaraakin liian kanssa, vähän täyden tuntuista oli ja hinnatkin vertailun aiheena.
    Kävi lenkistä, kun käveli laidasta toiseen ja tavaroiden paikkaa tietämättä tuli turhaakin kävelyä ja lihatiskillä jonotus, kun vain yksi myyjä siellä pyöri.
    Tyytyväinen olen näihin lähikauppoihini, kai tutuksi tulleet ja näin nopeammin saa asiansa hoidettua.
    Ylioppilasruusuja oli jäänyt valtavan paljon ostamatta ja nyt eurolla sai kappale, minäkin kauniit ruusut maljakkoon sain, iso tappio liikkeelle.

    Eilen sitten juhlivat nämä urheilunsankarit, onnea vaan, olihan se saavutus ja juhlan arvoinen voitto.
    Onhan se kansan yhteenkuulumiseen tunnetta kasvattava, pieni maa näytti, että meiltä löytyy urheilunkin kilpakentillä pärjääviä.
    Ikävää kuultavaa oli toisenlaisesta äärioikeiston ilmaantumisesta katukuvaan Kuopiossa, siitä uutisissa kerrottiin ja vedottiin koteihin ja seuraavina päivinä tuli tieto, että vaikutuksesta oli selviä merkkejä.
    Nuorilla on taipumusta innostua, jos ei urheilusta niin muunlaisesta huomion tavoittelusta.
    Urheilua pidän hyvänä nuorten esiin tulemisen tukena, vaikka en itse juurikaan niitä seuraa, onhan näistä juhlista ja onnistumisista muunkin laisia harmia kertynyt, yksinomaan fanejen tappeluiden saralla.
    Äärilaidat on kaikessa pahasta.

    Olen varmaan jo niin kauaksi tuosta julkisten ihailun ääriltä päässyt, että ei enää jaksa kiinnostaa heidän elämänsä, luen mitä otsikot kertoo.
    Nyt vielä kun tämä toiminta näiden laitteiden avulla aina vaan sekavammaksi minulle tulee, jätän suosiolla.
    Kamalaa lukea ja miettiä oliko tämä totta vai tekoälylläkö aikaan saatu. luottamus on maailmasta kadonnut, mihinkään ei voi uskoa.

    Katselen mikä into onkaan pojalla ruoholeikkurin kanssa, kun naapuritalon pihaa ajaa, ratti pyörii iloisesti ja selvästi poika hommastaan tykkää.
    Mikä onkaan tämän tulevan eläkkeensaajan tulevaisuus eläkkeiden suhteen, siitäkin keskustelua kuuntelin radiosta aamulla.

    Nyt on aika aloittaa tämä oikea elämä, herkkusieniä ostin ja niistä meinaan herkkua tehdä.
    Otan kannat pois, pienin ne pieneksi, sipulia samoin ja täytän sienen kuopan tällä, sitten kääräisen kerroslihan avulla ympäri ja paistan lihan ruskeaksi, uudet perunat ja salaatti lisukkeeksi ja masu täyttyy.
    Vaihtelua ruoka kulttuuriin.

    Oikein kivaa ja nautittavaa päivää teille ystävät,;)
  6. Hyvää huomenta ja kesäkuun ekapäivää.
    Onnea jääkiekon mestareille myös, en seuraa, mutta radion aukaisin ja sieltä kuulin, että mestaruus on voitettu.
    Tähdet, tähdet ohjelman katsoin ja upeita laulajia kaikki neljä, mutta mielestäni Noora ylsi parhaaksi, se lavakarisma puri, hyvä oli myös Pelkonen ja kolmanneksi tullut Edelman, viimeksi mainittu vahvempaa otetta olisi vaatinut, laulu oli vaikea.
    Onnittelut kaikille voittajille ja muille osallistujille, aina ei voi voittaa, uusia yrityksiä vaan.

    Tuosta mittaus hommasta, löysin sen älykännykästä, askelmittaria vilkaistessa, samat lukemat kuin verenpainemittarissa oli.
    Kännykästä löytyy vaikka mitä, mutta harvoin sitä selaan ja siksi aina uutena joku eteen tulee, näitä mittauksia olen joutunut verenpainemittarilla tutkimuksia varten joskus tekemään, nyt sitten vertailin tuloksia.
    Eihän lääkärin tietoja pysty mikään laite paljastamaan, mutta pientä rauhaa suo, jos mittaukset normaaleissa pyörii.
    Ei lääkäriin meinaa aikaa saada ja ensin hoitajan jututettavana on käytävä, olisi kai yritettävä saada laboratorioon lähete jollakin tapaa, toista vuotta viimeisestä käynnistä.

    Olipa ihana tuo kalan saaliisi, ahven on lempikalani ja isona ne on niin hyvää fileerata ja paistaa, lahnakin on hyvä vaikka savustettuna ja isossa vähemmän ruotojakin, tai löytyvät paremmin.
    Kieloja toi kummi-tyttö minullekin ja samaa ihmettelin, että sireenitkin jo naapurin pihassa kukkivat, samoin pihlajat, aikaista on.
    Noista sarjoista myös minä lopetin monta ja nyt on mietinnässä tämä La Promesa, paikallaan pyörii, mitään uutta loppuun joutumista ei näkyvissä.
    Fasessa aina mainoksia ja uutta henkilöä mukaan lisätään, ei mukana jaksa pysyä, stressihän siitä tulee, mitä minulle kone näytti korkeana olevan, vai mikähän syynä lienee.

    Hyvähän on askel lukemasi Paloma, minulla ei askeleet kerry, osin saamattomuuttani.
    Demeter , samoilla linjoilla ollaan, ei minua kenenkään kirjoitukset haittaa, yritän ne ikävimmät ohittaa ja ilman muuta rekatut on tutumpia, koska jatkuvuus oloa tukee.
    Jokainen nimimerkillä jatkuvasti kirjoittava on tutuksi ja läheiseksi tullut, anoista on vaikeampi saada selvää, tiedän monta jotka myös hyvin kirjoittaa, mutta on vaikea arvailla muuten kuin kirjoituksen kautta.
    Kuitenkin anoissa on monta tai olisi jos osaisin tunnistaa, joille kiitokset haluaisin antaa.
    Joku ano arvioi, että emme halua nähdä noita ikäviksi mainittuja Ruotsin kirjoittajien kinaamisia, kyllä ne huomataan, mutta jokaisen oma asia on viestinsä hoitaa, korjata tai jatkaa.
    Minä myös olen sitä mieltä, että jokainen viesteillään rikastuttaa ketjua ja kerronta on mitä mukavinta lukemisen iloa.
    Tuosta kylmäntotuuden mukana olosta en osaa sanoa, joskin voisi hyvinkin olla hänen viestejään, mutta muistan hänen vannoneen, ettei ilman allekirjoitusta viestiä lähetä, luotan, että sanansa pitää.

    Jospa tältä aamulta valmista tuli, kiitokset kaikille mukaville kirjoittajille, jatketaan rauhaisasti, että ei verenpaine harmia aiheuta;)

    .
  7. Sunnuntaiaamupäivää, meni vähän pidemmäksi, mutta sunnuntaihan on lepopäivä, minäkin yritän toteuttaa sitä.
    Nukuin pitkään ja nyt luin tätä ketjua oikein yritin ajatuksen voimalla selvittää, mikä mättää, mikä saa kirjoittamaan mitä kirjoittavat.
    Enpä paljonkaan selvyyttä saanut, aivan ihmeellistä kiistämistä ja jankutusta.
    Joku ano kirjoitti, että aloittaja aivan ulalla, totta joka sana.
    Ei taida ylpeilyn aihe olla, mutta rehellinen kuitenkin omasta mielestänikin.

    Koulunloput juhlittu, valkolakit päähän saatu, yksi elämän etappi saavutettu.
    Pitkä, toivottavasti onnistumisen iloa antava elämä edessä, näin sanoen tiedän, että aina ei elämä suju kaiken suhteen hyvin, mutta toivoisi jokaisella olevan voimavaroja voittaa tulevat vaikeudetkin.
    Kaikille koulunsa lopettaneille hyvää jatkoa ja lepoa nuoremmillekin koululaisille, loma on varmaan paikallaan, samoin opettajille kiitosten sanat.
    Pojantytär lähetti kuvan Lahden koulunsa ylioppilaiden juhlasta, ilo oli nähtävissä, luulen opettajienkin iloa tuntevan nähdessään työnsä tulokset.
    Toinen pojantytär ilmoitti yö duuniin menevänsä, ankkuritiimi taas valvomassa juhlivia nuoria, kaiken varalta, toivottavasti yö hyvin sujui.

    Ketjua lukiessa tuli ajatus, kaikilla ei hyvin mene, pahaa mieltään ketjuun purkavat, pitäisi kai jotenkin asia niin ymmärtääkin, mutta kun siinä ohessa saa pahan mielen itsekin, ei hyvää tahtoa meinaa riittää.
    Kysymys toisen perään syntyy, miksi ei voida kaunat unohtaa ja viestiä asiaa joka arkiseen elämään kuuluu.
    Jokaisella on varmasti huonoja kuin hyviäkin päiviä, niistä rakentavasti kertoillen hyvä mieli tulee lukijalle, ehkä myös vertaustukea antaa.
    Elämään liittyy jokaiselle aina jotain kivaakin mistä voi kertoilla toisille jakaen hyvän mielen tunnetta, se ei keltään ole pois.

    Kokeilin eilen uutta asiaa kännykästä, terveyspalvelua, sain sydämen toiminnasta tietoa ja sydän toimii hyvin, kehotti samoin toimin jatkamaan.
    Stressi taso oli korkea, mietin mistä se voisi johtua, no kai siitä, että elän kaiken mielenliikkeiden kautta, hätäilen kaikesta ennakoiden, paha mielikin voi olla syynä joskus.
    Vahvasti ylipaino todettiin ja askellusten määrä vähäiseksi, no nämä on ollutkin tiedossa.
    Yllätyin tästä mahdollisuudesta puhelimessani, nyt aina vaan vähemmän lääkärissä käyn, lueskelen sydämeni tilan kännykästä katsoen, verenpaineen mittaan koneella mikä on ollut jo vuosia.
    Tottako lienee, uskon niin kauan kun toiseksi todistetaan.

    Nyt hyvää viimeistä toukokuun päivää ja huomenna virallinen kesäaika alkaa.
  8. Huomenta ja hyvää kesän alkua kaikille koululaisille, joille kesän ilot odottaa.
    Kiitokset myös sinulle ano 00327, mieltä lämmittää, vaikka en kehuja odota, kuitenkin toivoa antavia on kiitokset , että joku kuitenkin ketjun hyväksi näkee.
    Nämä muutamat kannustavat anot saavat rekattujen lisäksi mielen toivorikkaaksi., kiitoksen paikka on paikallaan.
    Juhlia on tänään monella taholla, kun valkolakki päähän painetaan ja sitä juhlitaan, onnea vaan tämän saavutuksen saaneille.
    Pitkä talvi se on ollut koululaisillakin ja loma on paikallaan.

    Katselin eilen osan kesäkonsertista ja oli mukava nähdä niin paljon iloisia kasvoja, nuoria joilla elämä alussa ja iloa konsertti heissä herätti, hyvää mieltä, hyppivät ja lauloivat, siis nauttivat olostaan, näkyi hieman vanhempaakin porukkaa mukana olevan ja sama ilo heidänkin kasvoistaan näkyi.
    Tämän kaltaisia tilaisuuksia vaan lisää, ilonpitoa ilman huumeita ja muita vaaraa tuottavia.
    Yllätyin poikien lukumäärästä, heitä oli siinä missä tyttöjäkin.

    Itselläni ei ole koululaisia enää kuin yksi, korkeakoulussa opiskelee, mutta ensi syksynä aloittaa koulunkäynnin, pojantyttären vanhempi tyttö ja siitä sitten uusi sukupolvi aloittelee elämän alkeita oppimaan, englannin kieliseen kouluun menee tämä seitsenvuotias.
    Opiskelu on ollut mieleistä jälkeläisilleni, vielä aikuisiässäkin osa kouluttautuu, ammattiinsa laajentuvia opiskeluja suorittaen.
    No sanonta pojasta polvi paranee, pitänee paikkansa minun suvussa.
    Kannustavia vanhempia näillä koulutiensä alkavilla on ja toivoisi kaiken onnistuvan, muuta en pysty sitten vaikuttamaankaan, sivusta katselen.

    Onhan totta, että keskustelupalstoilta poliisikin löytyy, näin olen ymmärtänyt, mutta ihme on suuri,, että 80+.lla sitä tarvitaan.
    Mikä ihme on mennyt kirjoittajiin joilla ilkeys kaikkia kohtaan on mitä ilmeisin, itse olen ulkona jopa tästä käynnissä olevasta jahdista, minun ymmärrys ei moiseen riitä, mutta jos jollakin on tietoa asiallinen viestittely on paikallaan, jos vielä asiaa jotenkin selvittää.
    Tellukkaa en ole ketjussa, en palstalla nähnyt, syytä poissa oloonsa en tiedä, mutta tarvitseeko minun kaikkea tietääkään.
    Aika usein kaipailen vakituisia kirjoitusystäviä, mutta jokaiselle on suotava olla paikalla tai poissa.
    Toivon kuitenkin, että kirjoittelu toisi mukavia kokemuksia ja näin helpottaisi ehkä mieli maassa kulkeviakin.
    Minulle on näiden vuosien aikana vain miellyttävää olemista ollut, nyt viime vuodet hiukan pakkaa sekoittaa, kun pitäisi jaksaa uskoa, että vuosien kokemus mukaan toisi pelkää mielihyvää.
    Huolia varmaan jokaiselle kertyy, mutta usko siihen, että lohdutustakin löytyy ja siinä luotan nojatuoli kirjoittajien hyvään tahtoon.

    Pitäisi alkaa imurin kanssa kulkemaan, hieman olen huimausta tuntenut, mutta puhelin kertoi sydämen olevan vahva ja terveesti sykkivän, stressi puhelimen mukaan korkea, se on alitajuntainen, koska en sitä huomaa;)
    No kaikki kai niskasta johtuu, näin aina lääkäri kertoi, kun jotain valitin ja minähän uskon;)

    Vielä lämpimät onnittelut sen ansainneille ja kiitokset kannustavista viesteistä jokaiselle näin tuntevalle.
  9. Tuulta ja pilvistä on sää, huomenet kuitenkin tähän uuden viikon alkuun, sadetta kaivataan, ei kuitenkaan koko kesän ajalle.
    Sää toimii niin kuin toimii ja samoin kirjoittajat nojatuolissa.
    Kaikilla ei oikein säännöt ja hyvät tavat kuuluu elämään, anonyymin takaa rohkenee jokainen kirjoittaa vaikka mitä törkyä, mutta nimimerkillä ei tämä onnistuisi.
    Pakkohan tämä kaikki on hyväksyä, vaikka joskus ihmettelee ylläpidonkin toimintaa noiden härskimpien viestien kohdalla.

    Kiitos kuuluu kaikille anoille kuin rekatuille, joilla asiat oikeissa malleissa kulkee, eipä tästä enempää.
    Katselen naapuritalo parvekkeella touhuavaa rouvaa
    (liki 90 )pyykkiä levittää kuivamaan, varmaan onnellinen olostaan, kun jaksaa vielä asiansa hoitaa.
    Näin täällä palastallakin, mikä on meille vanhoille tarkoitettu, voi onnea tuntea, että pystymme vielä yhteyksiä pitää toisiin saman ikäisiin.
    On mukava kuulla miten arki ja elämä missäkin pyörii ja millä tapaa se sujuu.
    Onnellista, että osaamme vielä ilmi tuoda ajatuksiamme, jos ei niin tämän ajan henkeen, mutta uskoen samanhenkisten asiat ymmärtävän
    Aika kummalliselta tuntuu, kun ketjussa pilkataan vanhuksia ja kuitenkin tämä vaiva nimeltä vanhuus tulee jokaiselle, kenen vuodet siihen ehtii..
    Ne ajat on ohi, milloin vanhuutta kunnioitettiin.
    Nimettömänä rohkeus kasvaa ja ulos anti sen mukaan, jos pitäisi nimellä kirjoittaa siihenpä se kaiken ilkeyden purkaminen jäisikin.
    Viimeisimmät vuodet on minunkin mieli kovettanut, en anna sanontojen mieltäni haavoittaa, vaikka kieltämättä joskus kirpaisee.
    Kyllähän tänne kirjoittelu yhtä taiteilua narulla pysymisen tavoin on viime ajat olleet, aina moitittavaa löytyy.

    Täksi viikoksi aika viileää on luvassa, mutta jospa sitten kesä oikeasti alkaisi ja kaikilla olisi mahdollista hyvästä lomasta nauttia.
    Sanonta Urpona kylmä ja vielä Erkkikin uikuttaa, 18, toukokuuta se Erkin päivä, sen jälkeen sitten on hallat ohitettu.
    Noita vanhoja sanontoja olisi mukava kuulla, viisauttakin niissä, iän myötä kertynyttä.
    Minunkin mielessä paljon muistoja ajoista, jotka olen elänyt, etupäässä ne ovat myönteisiä, elämä vaan oli mitä oli, ei muuta osannut toivoakaan.
    Nyt kaiken yltäkylläisyyden keskellä se ihminen mikä meissä elää, on useinkin hyvin onneton, mitä kuvastaa tämä viestittelykin.

    Toivonkin kaiken ikävän unohtamista ja palataan siihen mieltä virkistävään, ehkä hyvää mieltäkin antavaan kertomaan arjesta ja sen sujumisesta.
    Tänään siis toukokuun loppua tavoitamme ja Juhannus seuraava odotusten kohde ja kesä silloin on todellinen.
    Jatketaan ja jaksetaan.
  10. Kiitos, se olikin suora palautus.
  11. Kiitos ensimmäiseksi tuosta Ano00249, olipa mukava nähdä heti aamusta noin myönteinen viesti, harvinaista herkkua.
    Huomenta sateiseen aamuun, koko yön vettä satoi ja kun sade rämähteli ikkunapeltiin, unet meinasi häiriintyä, vähän väliä heräsin.

    Pitänee vieläkin ottaa kantaa noihin eilisiin ja jo aiemmin tulleisiin ikäviin viesteihin.
    Kävin lukemassa säännöt ja kylläpä on monta sääntöjen vastaista viestiä, ylläpidon olisi erikoisvalvontaan ketju laittaa, paljon on poistettukin, mutta varaa olisi vieläkin poistaa.
    Mitähän mahtanee Tellukasta tuntua, kun myrskyn silmään on joutunut, itse ei palstalla ole piipahtanutkaan.
    Olen jo aiemmin, hyvin monta kertaa kertonut, että en ole saanut valtuuksia ajaa ketään pois ketjusta, en kyllä haluaisikaan.
    Minusta mukavia kertovat piristävät ketjua ja kaikenlainen arki useasti mieltä nostaa.
    Taitoni on vähäiset, en pyri tutkimaan kenenkään taustoja tai elämää, se riittää mitä itsekukin kertoo.
    Vielä muistutus tämä ketju ei edusta koko palstaa, on vain ketju muiden joukossa, palstalta löytyy aiheita runsaasti ilman, että on pakko tätä ketjua lukea.

    Olin eilen naapurini 75-vuotis päivillä ja kolme tuntia meni mukavasti rupatellen maailman menoa laidasta laitaan.
    Tämä naapuri on saunakaverini ja siellä myös ilot ja surut pohditaan, hyvin valmis apua antamaan, jos tarvitsen.
    Ihana huomata, että maailmaan mahtuu toisia ajattelevia ihmisiä samaa toivoisi ketjuummekin.

    Tytär soitteli ja saunamökin pesuun oli lähdössä, kyllä siellä mökilläkin puuhaa riittää.
    Taimia ovat lavoihin istuttaneet ja perunaa pieni alue, kasvilavassa sitten kurkut ja tomaatit kasvavat.
    Kivalta tuntuu, että ovat innostuneet tuota kasvattamisen intoa seuraamaan.

    Ramoona kiitos vaan lämpimistä sanoistasi, noin olen minäkin sinun olemassa olosi kokenut ja monta hauskaa on yhdessä pidetty.
    Mdk kohdalla sama juttu, en nyt ole tähän nykyiseen kiistaan oikein selvää saanut, en osaa ymmärtää näitä Ip- osoitteiden kiinnostusta, koska en ole koskaan niihin perehtynyt.
    Riitaa ei ole ollut koskaan kenenkään kanssa, aina on mukava viestejä saanut lukea.
    Demeter on hieman uudempi tuttavuus, kai täällä 80+ palstalla tavattu, mutta jotenkin viestittely on rauhanomaisesti aina kulkenut, ei voi muuta kuin kiittää häntäkin.
    Monia muitakin on ja anoja iso joukko, mutta heitä ei osaa nimetä, silti kiitos kaikille rauhaa rakastaville kirjoittajille.
    Minusta kiitos on paikallaan paljon paremmin, kuin ilkeyksien esille tuonti.

    Jatketaan nyt jokainen omilla tavoillaan ja hyvä olisi säännöt käydä jokaisen lukemassa, ehkä jotain mietintämyssyyn jäisi.
    Taitaa sää kirkastua, tuuli vaan reippaana on ja sehän pilvet pois ajaa.