Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2026, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Kukkakuva antanee odotuksen ilmettä, kevättä kohti mennään, päivät valoistuvat ja emme huomaakaan, kun kukkasia katsellaan luonnossakin.
Onnea alkaneelle vuodelle, rauhaa ja rakkautta kaikille !

Aloituksia

47

Kommenttia

680

1. Huomenta, vielä löytyi ketju, kun toiselle sivulle kurkkasin.
    Aloituksia on nyt reilusti, luulisi kaikille mieleisiä löytyä.
    Nostan tämänkin ketjun näkyviin, jospa jollekin sopisi tähänkin viesti kirjoittaa.
    Hyvin tutun tuntuisia anoja on liikkeellä, voisi melkein sanoa, että ystävä siellä taustalla on, mutta hän on sanonut oikeutta puoltaen aina rehellisesti rekattuna kirjoittavan.
    .Väärässä varmaan olen.

Tällä vauhdilla ei todella ole kuin hujaus kesään, niin nopsaan tämä aika rientää.
    On aivan uuvuttavaa kuulla noita rikoksia, mitkä on jokapäiväisiä, täälläkin joku kopla on kiinni otettu autojen kimpusta.
    Joka päivälle joku rikos esillä tai uhkaus vähintään.
    Radiossa kertoivat, että kauppojen sovituskoppiin on lukot laitettu, pitää kassalta pyytää aukaisu, syynä on se, että kasseihin menee vahingossa muutakin tavaraa.
    Miten sitten valvotaan, kai kassit ulko ovella tarkastetaan, jos sovituskopissa on käynyt.
    Ainahan tätä varastamista on ilmennyt, mutta nyt tuntuu tavaksi muuttuvan.
    Vaikeaksi menee, luottamus katoaa.

Tuo flunssa on kai hyvin pitkäkestoinen ja jyllää voimalla, näin olin lukeneeni jostakin,
    Vanhemmalla iällä piankin heikoksi vetää, vaikka uskoisi sinun hyvin taudin voittavan, kun kuntosi niin kova on, paljon raskaita töitäkin teet Eliaana.
    Varmaan kevään edetessä mieli halajaa mökin maisemiin Väinöllä, kuin emännälläkin.

Horoskooppeja luen tai testaan minäkin, Fasesta löytyy jos jonkinlaista, uskonko vai en siinä kysymys.
    Jotain suuntaa antavaa luonteesta olen kylläkin ollut huomaavinani, Kauris olen ja sinnikkääksi sanovat, näin varmaan on, kun jaksan tätä ketjuakin aina vaan perässä vetää, vaikka kehotuksia lopettamisesta sataa.
    Muuten en kyllä usko moiseen, itseni tunnen ja elän oman itsepäisyyteni kanssa.

Minä en osaa noihin ihmeellisyyksiin näistä koneella tapahtuvista mitään sanoa, tumpelo olen.
    Onhan se mukava jos sanon murre palstalle ilmestyy, on kuin englantia puhuttaisiin.
    Yhtä huonosti hallitsen Savon kuin englanninkin.
    Ikävältä kuulostaa, jos pitää kirjoittaminen lopettaa noiden kielteisten viestien vuoksi, minä vaan yritän tätä omaa taitoani tuoda esille, joku kysyikin, että olemmeko savolaiset jotenkin parempia olevanamme, kuin toiset, ei varmaan, itsepäisempiä ehkä.
    Moni olisi jo henkselejä paukuttaen häipynyt, mutta minä vaan haluan jatkaa, itsekkäistä syistä, koska kirjoittaminen on aivoille hyväksi.
    Tietenkin toivoisin mukavia viestejä, kerrontaa arkisista kokemuksista ja tavan elämästä.
    Jospa Demeter ja monet toisetkin jaksaisivat sanasen mukaan heittää.

Nyt olisi taas se saunapäivä ja juttutuokio ystävien kanssa, voikaa hyvin ja viestejä lentämään..
  2. Hyvää huomenta, mikä lienee kenenkin hyvä, kun on niin kovin vaikeaa tämä viestittely nykyisin.
    Koetin ajatuksella lukea viestejä, mutta yhtä kysymysmerkkiä koko ketju.
    Minä olen nyt sitten pahin häirikkö, rauha palaa jos minä poistun, itse en tuohon usko.
    Yksi asia kuitenkin selvisi, jos minä kiittäessäni Mdk:ta liityn jotenkin toisia vastaan, minulla ei mitään sen kummempaa tuttavuutta ole, kuin vuosien takainen mukava yhdessä kirjoittelu, tosin se oli silloin, kun kellään ei ollut halua syytellä ei lipoa, anojen mukaisesti.
    Myöskin korjaan, en ole ketään nyky kirjoittajaa livenä tavannut.
    Omista mielipiteistäni pursuaa kirjoitushaluni ja itse valitsen kelle vastaan ja kelle jätän hyppäyksen yli.

Nyt on menneillään se ajatus, että viestit on joka sanan kohdalla kaksi kertaa tarkistettava, tai joutuu syytetyksi sellaisesta, mitä ei tarkoita.
    Silti asioista löytyy aina jotakin vikaa, olenkin ajatellut, että rivien väliin kirjoittajien luojia on tullut paljon lisää ja ehkä vannoutuneet rehellisesti ja oikeudenmukaisesti kirjoittajia myös anoiksi on muuttunut.
    Harmi sinänsä, mutta sillepä en mitään voi, kuten en kenenkään riitojen ratkojaksikaan en pysty.

Tarkoitukseni on ollut saada mukavasti kirjoitettu ketju, en onnistu.
    Jos kehotuksia uskoisin lopettaisin tähän ja vaikka ymmärrystänikin arvuutellaan, koetan kestää, sillä itselleni on tärkeää tämä kirjoittelu, ei suinkaan se, että miellyttäisin jokaista.
    Viisautta olisi sanoa pysyvästi hyvästi, mutta jotenkin tiedän itse, että en ole syyllistynyt mihinkään sellaiseen, että häntä koipien välissä olisi karkuun lähdettävä.
    Henkilökohtaisesti en ketään ole loukannut, en puuttunut kenenkään henkilöön kohdistuvaan pilkkaan, olen kaikessa koettanut olla loukattujen puolella, jos aihe siihen mahdollisuuden antaa.
    En "häpeä" mitään lausumaani, koska rehellisyys on pohjana koko kirjoittelu halulleni, tyhmyyttänikään en häpeä, olen sitäkin, kuten olette huomanneet.
    Valehdellakaan en osaa, miksi niin tekisin, ihmisille joita en tunne, tuskin koskaan tapaankaan ja sama ajatus ilkeyksien näköpiiriin lähettämisen suhteen.

Jos minä olen saanut kuvan jostakin ihmisestä, en anna kenenkään sitä muuttaa, jos itse näen asian hyväksi, kaikkia ei tarvitse ymmärtää, mutta voi jättää se oman päänsä ja ajatuksien sekaan.
    Miten paljon, miten hyvän mielen ihminen saakaan toisia moittimalla, sekin kysymysmerkki minun aivoissani pohtimista aiheuttaa.

Aion ainakin tällä haavaa mukana olla, jos ei ylläpito toisin päätä, joten jaksakaa tekin joilla minua kohtaan hampaan väliin on jotain joutunut

Kiitos viesteistä joilla on kannustus mukana, ymmärrys siitä, että olemme erilaisia ja sallivuus myös eriäviä mielipiteitä kohtaan.
  3. Hyvissä ajoin voi hyvinkin iloa toivottaa, ei se liian usein kiittäminen ketjussa muita tavoita.

Tuon tyyppinen "solvaaminen" on kahden kirjoittajan välistä, ei siihen pakkoa ole kantaa ottaa.
    Minun kokemus Mdk:sta on mikä on ja ei se muuksi muutu, vuosia olen hänet tuntenut, leikkimielisyys aina päällimmäisenä, varmaan myös haasteisiin vastaa.

Olipa ihanasti sanottu, tai siis kortin viesti oli sattuva/ puhuttava demeter, noin asioita korjataan.
    Ihana oli myös Nykäsen Matin Vieno äidin sanoma, noinhan ne äidit useimmiten lapsiaan maailmalle lähettää, hiljaisten siunausten myötä.
    Kunpa aina jaksaisi ajatella/ toimia noiden hyvien mietteiden kanssa, tajuten , että joka ihminen saa olla mitä on.
    Mitta millä ihmisiä arvioidaan/punnitaan soisi armollinen olevan.
    Ylilyöntejä elämässä tulee, mutta anteeksi anto voisi olla hyvä oppia kaikkien.

Vielä muistin tuon Eliaanan kissan ikävän veljesi poissa olon suhteen, kyllä eläin tässä tapauksessa Väinö ikävöidä osaa ja noin sitten asian ilmentää.

Tuo silmien sulkeminenkin tuli kysymyksen muodossa, en sulje silmiäni kenenkään viesteistä, mutta vajavainen olen kovinkin, aina ei oikea sanat viesteihini satu.
    Näin jossain tepan viestin, olisipa mukava kun tännekin eksyisi, aina niin hyvän tahtoisesti kirjoitteli.
    Nyt lämmittämään niitä ruokia, joita pakkaseen olen säilönyt ja sitten La Promesan istunto alkaa, vähän pitkästyttäväksi on muodostunut, mutta kai se joskus loppuun saadaan.
  4. Hyvää maanantaiaamua ja päivä eikun jatkuu, aina vaan valoisampaa tulee.
    Hyvä huomio ano00023, ystäviksi tässä aina pyritään;)
    Lueskelin tekoäly ketjua ja tulipa mieleen, että minä sitä varmaan toheloin ja saan koneeseeni kaikki tekoälyyn kuuluvat asiat, sitten salaisuuteni paljastuu, voi sentään;)
    No eipä minulla oman tietoni mukaan mitään salaisuuksia olekaan, jos totta puhutaan, mutta kai se viisas tekoäly jotain keksii.
    Tietoturvapaketti, tulee kyllä aina estämään, kun johonkin epävarmaan olen astumassa.

No jopa olikin "kamalaa " viestittelyä minun kuin demeterin teksti, minä en mitään ihmeellistä niistä löytänyt.
    Rivien väliin en mitään kirjoita, turha epäillä sen kaltaista, mutta myönnettävä on, että taitajia olette, kun aivan vilpitön sanonta käännetään nurin perin.
    Ajatuksella luin myös demeterin tekstin ja en saanut niistä mitään ilkeään viittaavaa, toteamuksia olivat.
    Uskottava on, että vikojen etsiät kyllä sanomista löytää kaikesta.

Kyllähän miehille on asetettu monta kertaa liian suuret odotukset, onneksi nykyisin on paremmin, mies voi tehdä kotiaskareita ja hoitaa lapsia, ja jopa itkeä, jos tarve vaatii, ankealta kuulosti elosi 00021.

Ano 00019 minulla ei noitarekiajeluja ole koskaan toteutettu, no ei ole ollut hevosta ei paljon muitakaan, kissoja ja koiria ainoastaan.
    Varmaan ilo on ollut ylimmillään, kun reki täynnä intoa olevia lapsia.
    En minäkään juurikaan kahvileivillä herkuttele, makea ei suuremmin enää maistu, mutta yritän aina perinteitä jollakin tapaa yllä pitää.
    Taidan Skippo porukan näillä makeilla yllättää, on aina kiva keksiä jotain poikkeavaa.
    Tykkään useinkin ystäviä ja naapureita yllättää, saunaankin vein longeropurkin ja se jaettiin saunakaverin kanssa.

En osaa ottaa kantaa tuohon viestien poistoon, onnistuuko se joillekin, minä en kyllä osaa sitä tehdä, luulen, että ylläpito ne poistaa.
    Olen ylen ihastunut (ollut jo kauan) Mdk huumorilla kirjoitettuun viesteihin, hänellä on aina jotain uusia kokemuksia ja hommia, paljon vanhojakin mitkä naurun saa ulos viriämään.

Jospa jatkaisimme samaan tyyliin, ei vikoja etsien, paremminkin viestit (ikävätkin) hymyten ohittaa
    Otetaan mallia Eliaanasta ja Neeasasta, kumpikaan ei koskaan havaintonieni mukaan loukkaa ketään, myös anoista suurin osa sopuisia kirjoittajia on.
    Tellukalla myös asiallisia ja selkeitä viestejä, nälillä kaikki jatkaen, ketju pysyy siistinä.

Ei ollut kehuja vaan toteamuksia, sanon ennen kuin joku muuksi muuttaa.
    Hyvää viikon alkua.
  5. Hyvää Ystävänpäivää teille kaikille, myös heille jotka ei toivotuksistani välitä.
    Vähäiseksi käy ystävät täällä livenä, mutta myös täällä palstalla, ikävä, että mukavat kirjoittajat ovat kaikonneet.
    Onko luonnollista poistumaa, vai ilkeyksiä pakoon menemistä.
    Demeteriä on monet kaivanneet, minä muiden mukana, hänen pitkät viestinsä antoi aina aiheita jatkaa vastauksiinkin.

Keskustelua kaivataan, niin minäkin, mutta olen yrittänyt aiheita antaa, mutta mikään ei saa tuulta purjeisiin.
    Vaikea on tietää mikä aukaisi viestittelyn kanavat ja jatkuvuus vastaillen syntyisi.
    Ikävältä tuntuu avata kone ja huomata tuota samaa jatkumoa, joidenkin elämän ja kerronnan riepottelua.
    Eipä siitä keskustelun pohjakasi ole.
    Sekin on kovin masentavaa, kun joka kiitoksesta numero tehdään, ei e ajatella, että joku voi todella olla hyvillään esiin tulleesta viestistä ja siitä kiitoksen antaa.

Niistä arjen asioista kirjoittaminenkin lytätään, vaikka olemme saaneet esimerkkejä usealta, mitä ei aiemmin olla huomattu, iloiset tapahtumat on myös kertomisen arvoisia ja hymy kasvoille tulee, kun joku huumorilla jopa itselleen osaa nauraa, näin Mdk toimii ja kerrontansa on värikästä ja myönteistä olemista elämän illan keskellä, jospa mallia ottaisimme.
    Toinen aina iloa viesteissään tuoja on Ramoona, hänen en ole koskaan mitään ikävää esille tuoneen, aina ihania matkakuvauksia ja luonnon ihannointia.
    Tähän pitäisi kaikkien pyrkiä, oma osuuteni on todettu vähäiseksi, mutta tiedän sen itsekin, aina vaan heikommaksi tulee.
    Ehkä olen siinä pisteessä, että miettiessäni aihetta viestiin, en sitä enää löydä, kaikki on moneen kertaan läpi käyty ja jos jotain yritystä vielä löytyisi, se ei kirjoittajille kelpaa.
    On kovin vaikea etsiä aiheita, kun kaikki mitä on ennen käsitelty arjen elämästä, ei nyt enää sovi, vaikka arkea elämme ja sen tapahtumat jokapäiväisiä.
    Ruokaa ei saa laittaa, siivouksesta ei voi kertoa, kukkien mullan vaihdot ja niihin liittyvät ei kiinnosta, mistä voisikaan kertoa 80+ palstalla.
    Emme enää tämän palstan kirjoittajat mihinkään kovin mittavaan jakseta, mutta aivoja voi rassata vaikka tokaisuilla ja pohtia kuka napakammin voi toisten mielet pahoittaa.
    Kuitenkin uskon kaikkien mielellään kuulevansa elämisen vaiheita, iloisia asioita, mutta myös lohdutuksen sana silloin , kun siihen aihetta tulee.

Minun monen vuoden palsta kokemuksista vielä voittopuolisina on myönteiset ja mukaansa tempaavat viestittelyt ja uskon, että siihen pystymme vielä tänä päivänäkin, optimistinen olen, kiitos kaikille myönteisesti mukana kulkeville, jaksetaan vaan edelleenkin, sivuuttaen kielteiset viestit.

Näin tänään Ystävänpäivänä, olkaamme ystäviä tuntemattomillekin, se antaa päiville elämisen halun ja innon ponnistaa vaikeuksien kohdatessa.
  6. Huomenta ja pakkasta on 25 astetta, pitäisi kauppaan tallustaa, odottaisiko puoleen päivään, yleensä pakkanen vähän lauhtuu.
    Eipähän sitä pakasta ole ennenkään pelännyt, kai tuon pienen matkan jaksaa kulkea kylmemmässäkin.
    Kyllä nyt ihan talven elkeillä mennään, hyvä niin, jospa kesästä tulisi lämmin, kohtuudella sekin saisi, ei mitään hellettä.
    Katselin pysäkillä seisovia, ei kivaa sekään, kun aina on varauduttava ajallaan ja bussit sitten hitaammin kulkevat, kun kyytiin tulijoita enemmän.
    Onhan näitä harmeja aina jollakin.

Kamalalta tuntuu ajatuskin, että toiselle paikkakunnalle joutuisi hoitoon, omaisia ei mailla ei halmeilla, mutta eipä ole vastaansanomista, viedään mihin halutaan.
    Siinä sitten palkinto, mahdollisille terveen ajan tekemisille, vanhojen arvostus on tipotiessään.
    Näkeehän sen täällä palstoillakin, mummottelu ei niin kauniissa arvossa esiinny.
    Ennen puhuttiin mummolan lämmöstä ja ikävöitiin mummolaan, nykyisin aika harvalla lapsellakaan mummoja ikävä on.

On se aikamoinen etu sekin, jos on omaisia jotka huolta pitävät, kuten nyt poikasi riensi enoaan auttamaan, aina pidempään kotona saa olla.
    Minäkin terveenä olen pysynyt, en myöskään näihin kulkeviin tauteihin herkästi sairastu.

Tuo kateus on ollut kiikaroitavana, on se vaan yksi selitys ilkeyksille, kun muuten ei aina ymmärrä.
    En minäkään näkisi kateuden olevan syy, miksi viestittely on mitä on, mutta sanokaapa mistä syystä aina vain kielteistä tekstiä joiltakin saa lukea.?
    Asiaa voisi miettiä ja sivuuttaa jo aiemmin tulleet kielteiset viestit.
    Ei tänne ole määrätunteja kirjoittamisiin määrätty, jos joku haluaa ja jaksaa seurata koko päivän, sekin sopii.
    Minä saatan käydä lukemassa päivälläkin, harvoin otan kuitenkaan kantaa, mutta nämä aamujutut on minun taholta jokapäiväisiä.

Nyt vaatteita päälle laittamaan ja kauppaan yrittämään, rohkea rokan syö sanonta kyllä toimii.
    Ulkoilu se hyvää tekee, eikö teille toisilleki?
  7. Huomenta, lunta hieman viskelee, ei kuitenkaan vielä niitä helmikuun tuiskuja ole eteen tullut.
    Taas oli maailmanpolitiikka radion keskiössä, no onhan sillä ihan oma aikansakin, melkein joka aamu.
    Pohtijoina monia viisaita miehiä/naisia ja se ennustelu on esillä, jokainen oman näköisenä mielipiteitään esiin tuo.
    Monella suulla pohditaan, että mitä kukin iso valtio tekee ja mihin tekemiset johtavat, ennustelut mielestäni turhia, pohtisivat mitä oikeasti pitäisi tehdä, että rauha maailmaan aikaan saataisiin.
    Sen verran minäkin osaan ennustaa, että tällä menolla ei pysyvää rauhaa aikaan saada, vallan pito kiehtoo näitä valtioiden kellokkaita, tarvittaisiin tekoja, että luottamus aikaan saataisiin.
    Samaa menoa on pienemmisäkin asioissa, eihän onnistu eduskuntakaan tämän hallituksen myötä valtakunnan laivaa oikeaan suuntaan kääntää, hirvittää miten seuraava tuleva hallitus pystyisi sen tekemään, niin pahoin on kallellaan joka suuntaan.
    Aika näyttää mikä on lopputulos, vieläkö ihmisyys voittaa, sopii toivoa.

Olipa sinulla mukava kokemus Mdk, ei joka mummo uskalla vapaaehtoisesti istuilleen mennä, ylös nousu olisi aika mahdoton toimenpide, siinä koko luokanlapset opettajineen saisi kiskoa mummoa ylös, no hauskaa olisi varmasti;)

Minä en noita vanhoja elokuvia juurikaan katso, syynä se ulosanti, mikä niissä on, en saa selvää puheesta ja äänen kovalle laittaminen voisi häiritä jo naapureita.
    Kaikkea keksitään on tekoälykin olemassa, mutta äänitys ei korjaannu noissa vanhoissa elokuvissa.
    Onhan muissakin puheohjelmissa aika huonoa ulos tuloa, onneksi toimittajat useimmiten osaavat tuottaa selkeää puhetta.
    Näyttelijätkin, vaikka puhetyöläisiä ovat, puhuvat hyvin epäselvästi., ei kaikki, mutta vähäkin korostuu, jos anti huononee.
    Kuuloanikaan en osaa epäillä, kun kuulen hyvin joka risahduksen mitä kodissani ja naapuristossa tapahtuu.
    En kyllä lääkärillä ole testannut, olisiko sittenkin valikoiva kuulo;)

Eihän sitä oikein muusta näin tavallisen arjen keskellä osaa kertoilla, kuin omista tapahtumisistaan, jos ei halua puhua kaikesta siitä mitä palstalla kuulee, jos eksyy ketjuja lukemaan.
    Kateutta, pahansuopaisuutta on päivästä toiseen, kumpi sitten lienee parempaa, puhua omista tapahtumisista, vai jatkaa tyyliin kaikki on oikeassa, jotka epäilyä palstalle syöttää, kaikista kerronnoista.
    Ei palsta ole parhaimmillaan silloin, kun epäilyä joka ketjussa ja väitteitä toisten paremmuuksista tai huonouksista, mutta näillä on mentävä.
    Pitäisi olla hyvillään, että mahdollisuudet kirjoitella on olemassa, ei suotta sitä energiaa tyhjään tuhlata, tuskin sillä saa edes itselleen hyvän mielen.

Tämäpä tällä kertaa, jään odottelemaan mitä tuleman pitää, iloa päiväänne kuitenkin toivotan.
  8. Huomenta ja keskiviikko on täydessä valoisuudessa tähän aikaan, varmaan jo toista tuntia päivä jatkunut.
    Lueskelin noita ketjuja joita syntyy milloin mistäkin aiheesta ja silti tämä yksi ketju kirjoittajia joskus ärsyttää, ihmettelyä mielessäni läpi käyn syistä, mikä tässäkin ketjussa voi ärtymystä aikaan saada.
    Onhan ketju iäkkäiden kirjoittamaa, ei siis kaikki jaksa nykyelämän tahtiin muuttua, jos sitten vanhoista asioista kirjoitamme/muistelemme, eihän se keltään ole pois, eikö vaan.
    No sepä lukemisen jälkeistä mietintää.

Osaavia ja sitkeitä naisia useampiakin tässä ketjussa, ihailla pitää, kun niin moneen ehditte ja paljon aikaan saatte.
    Minäkin yritän jotain aina tekemässä olla, mutta kyllä se suurin olo istumisessa on, milloin telkkarin ääressä, tai koneella lukien maailman tapahtumia.
    Ajan seuraaminen mielessä elää, vaikka tiedän tasan tarkkaan, että mitään vaikusta ei mietteilläni kuitenkaan ole.
    Lukemani perusteella on sallittavuus aina vaan lisääntyvä ilmiö, voi haukkua ihan nimellä kanssakirjoittajia, eikö tämänlainen julkisuus jo olisi kiellon piiriin kuuluvaa.
    Toivonkin ihan vakavalla mielin, että tämä ketju säilyisi ihmismäisenä ja toisia kunnioittavana.
    Näillä mennään ja kai se niin on oltava, jos valtavirtaan ei alistu, on paras pysyä pois.
    Tekoäly sitten loputkin sotkee, totta vai valetta näin tulee miettineeksi.

Totta on huomiosi Mdk, Makriina oli kaikessa vakavuudessaankin huumori ihminen, asiatietoutta sisälsi hänen viestinsä ja suoraa puhetta, huumorilla höystettynä.
    Kaikki nimeämäsi muistan, lisäisin vielä mukaan Latevaan, Venlastiina, Hintriikka, Hintriikan runokirjankin ostin, Pääsky, pohjoisen tyttö, Meri-kukka ja Ramoona mukana vieläkin.
    Varmaan moni jäi mainitsematta, ainakin Mummeli ja Lokari meren takaa, mitähän nuorelle miehelle Titanium.man nyt kuulunee, monta hauskaa hänenkin kanssa viesteistä sai lukea.
    Ellumari oli monen aiheen aikaan saaneena hyvin mukana, ja lääkärismies minulle puukukkia nikkaroi, sitten vielä Simpatti, joka minut rekiajelulle vei, voi sitä mielikuvitus leikkiä mitä silloin jaksoimme.
    Ihania, pelkästään hauskaa viestittelyä, en muista kenenkään ilkeilleen.

No maailma muuttuu ja mukana pysyminen on jo vaikeaa, tosin en kaikkea halua oppiakaan, aika raskasta on seurailla tämän päivän ilmeitä.
    Vähän samaan tapaan on minunkin elämä' muotoutunut, laatikot järjestyksessä, kaikella on paikkansa ja en tarvitse etsiä koko huushollia jos jatain tarvitsen, samoin nuo rutiinit mitä sinä kerrot Mdk, minullakin on, helpottaa elämistä, kun järjestyksen pitää.
    Olen muistiani hieman ruvennut harjoittamaan, yritän muistaa edellisen päivän tekemiseni, aika hyvin sujuu, mutta oireilua kuitenkin on ja mietintää kestää pidempään.
    Ikävältä on tuntunut, kun sukulaiseni muistinsa kanssa seikkailee, mutta ei vielä aivan muistamaton ole hänkään, mutta usein tulee kysymyksiin vastaus, en muista.
    Voimaton on ihminen näiden tapahtumien edetessä.

No niin, Skipp-päivä ja sauna-ilta, siinäpä ne suurimmat tekemiset onkin.
    Ystävänpäivä lähenee, on monellakin syytä miettiä, missä ja ketä ne ystävät ovatkaan, taitaa aina vaan vähenemisissä määrin ystävät kaikota, syytkin on tuttuja.
    Oikein rauhaisaa ja rentoa päivää toivotellen sanon heippa!
  9. Huomenta, ja iloista tiistaiaamua, jo kymmenespäivä, aika rientää.
    Nyt näkee jo kirjoittaa ilman valoja, nopsaan päivä valkenee ja ei aikaakaan, kun kevät on luonamme.
    Tilasin eilen kukat kesää varten puutarhalta, olen näin tehnyt monena vuona ja istuttamisen ilon saanut niitä kasvuun jouduttaessa
    Työtä ja siivoamista tämä tekemisen homma tuo tullessaan, mutta vaiva pieneltä tuntuu, kun näkee sitten työn tuloksen.
    Uutena otin mansikka amppelin ja köynnöskurkun, säleikköön aion sen kasvattaa
    Joka syksy päätän, että nyt en enää tilaa mitään, mutta taas kävi näin.
    Se mullan kantaminen pois syksyllä kaikkein ikävin vaihe, senkin olen kyllä hyödyksi tehnyt, pensasaitamme saa lisää kasvuvoimaa, kun mullat juurille kippaan.
    Näin se kevään aistiminen saa innon kasvamaan, se minä itse vaan elää.

Tuo minuun kohdistunut kysymys, mitä kuvaa annan, kun kiittelen kiusan tekijää, en ole huomannut kiitteleväni , mutta jos viesti on asiallinen, voi kiitoksen antaakin.
    Jos olet huomannut, harvoin kaikille vastaan, kun olen ajatellut, että saavat viestejä moniltakin, tosin ei aina ilon aiheisia.
    Mdk;koon kanssa olen viestitellyt yli kaksikymmentä vuotta ja kertaakaan en ole hänen kanssaan riitaan joutunut, huumorin kukat on kukkineet.
    Noita vihjailuja etu ja takarivin Taaveista, olen saanut osani, mutta vapautta on kirjoitella mitä kukin tärkeäksi kokee.
    Ihan hyvin tunnistan itseni sinne takariviin kuuluvani.

Kiitos vaan niksistä taas kerran, olen leivinpaperilla vuokia päällystänyt, mutta tuo kastelu ei olen tullut mieleen, aina jotain uutta sitä ketjusta ammentaa;)
    Saaristolaisleipään en ole oikein ihastunut, mausteleivät ei oikein muissakaan muodoissa ole lempituotteitani.
    Leipominen on kuitenkin kivaa, itse minäkin pääasiassa leipäni leivon ja kaikki muutkin tarjottavat, vaikka kaupanhyllyt notkuu tarjouksia ja säästökin taitaa olla pientä, nyt kalliin sähkön aikaan.
    Kuulin juurikin radiosta, vai Fasestako luin, miten joillakin on tapana kaupassa nuoleskella ja pyöritellä tuotteita jotka irtomyynnissä on, eipä houkuta ostaminen.
    Kertakäyttökäsineitä esittivät pakolliseksi irtomyyntiin.
    No kaikkea sitä kuulee, mikä on totuus ?

Nyt pituutta taas tapani mukaisesti, ei ole pakko lukea, kun nimmarini näkee.
    Oikein iloista ja mukavaa päivää toivottelen, kiva minusta lukea asiallisia ja huumoria sisältäviä viestejä, koko ketjun aina luen ja pitemmistä viesteistä tykkään, kun aina jotain uuttakin voi oppia.
  10. Uusi viikko aluillaan, mitä päivään mahtuneenkaan, illalla sekin tiedossa on
    Helmikuun toinen viikko, viikonlopulla sitten ystävänpäivä, siitäkin syytä muistuttaa ja laskiaissunnuntaikin samaan syssyyn.
    Runebergin tortut syömättä ja laskiaispullat odottelevat paistoon vuorossa tulemista. harvoin ihan oikeassa muodossa niitä olen tehnytkään, jokohan nyt kermavaahdot ja hillot mukaan laittaisi.

Mdk:lla samat tavat kuin minullakin on, ruokaa useamman päivän varalle ja pakkaseen, on kiva, kun valmista on, vain lämmitys ja ruokailemaan, ihan hyvän makuisiakin ovat, vaikka jäässä ovat käyneet.
    Tällä iällä jo ennakoi kaiken elämän muotoja koskevat ajatukset ja asiat, silti karhulasku tuli Telialta, kun turvamaksu oli jäänyt maksamatta.
    Omaksi syyksi en sitä ota, koska tekstiviestiä ei tullut ja enhän ilman muistutusta sitä muistanut.
    On poikkeava lasku, mikä maksetaan Omaan Teliaan, nyt pyysin liittämään E-laskuksi, en yhtään tykkää noista karhulaskuista, ei niitä pääse liioin tulemaankaan, kun E-laskuna kaikki melkein ovat.
    Velassa en halua olla kenellekään. huoli vaan on pidettävä, että tilillä rahat riittää.

Kirjasto ei kuulu minun käyntipiiriin nykyisin, sen muistan, että hiljaa siellä toivottiin oltavan.
    Nuoruuden vuosinani, olin suurkuluttaja, siskoni oli työssä kirjastossa, kaiketi intoani lisäsi.
    Olen usein kertonutkin, miten on lukuharrastukseni kirjojen suhteen hiipunut, omistan liian vilkkaan mielen ja se ei jaksa keskittymistä aikaan saada.
    Luen kyllä paljonkin elämisen ympyröistä täältä koneen avulla ja radio on tiedon lähteeni monessa asiassa, mitä en tietoon saa, sitä en tarvitse.

Ulkomaan matkoille en enää lähde, ystävätär pyysi syksyllä, että lähtisimme Viroon, en mietinnän jälkeen edes näinkään pienelle matkalle lähde.
    Keppien avulla voisi onnistuakin, mutta en kenenkään rasitteeksi halua lähteä ja eihän siellä jaksaisi omin voimin edes kauppoja kiertää, tyydyn aiemmin vähäisiin kokemuksiin.
    Jokaisen omasta halusta ja voimista on kysymys, kun elämäänsä suunnittelee, minä koen tällä hetkellä näin hyvä olevan.
    Särkylääkkeitä en useinkaan tarvitse, pienet kolotukset menee ominaan ohi, siitä onnellisessa asemassa olen.

Laitapa uutta putkeen Neeassa, kiva olisi kuulla elämäsi sujumista iloista joista aina viestiä laitat.
    Tuo sisään tulemisen tarkastus, mitä se tuokaan tullessaan, rauhoittuuko kirjoittelu, niin ainakin toivon, olisi kiva aivan rauhaista viestittelyä harrastaa.
    Toivon useamman entisen ketjun kirjoittajia mukaan, jospa elämykset lisääntyy ja kiinnostus kasvaa.

Tuosta kiittelystä oli viesti, minusta kiitoksia voi aina antaa, kun siltä tuntuu ja minulle se on hyvin helppoa, olen todella hyvilläni jos viestit sisältöä antaa ketjuun, olipa aihe mikä tahansa.

Nyt sitten päivä on valjennut, katuvalot puhallettu sammuksiin ja minulla LaPromessa päivä, siinä seurassa sukkakin ehkä valmistuu;)
    Neulon pitkävartisia naisten kuviosukkia ja meinaa aina purkuhommiinkin mennä, kun liian tarkkaan seuraan kartanon tapahtumia.
    Ruoka on valmista, kaalilaatikko odottaa, koti siisti ja pyykit parvekkeella pakkasessa hitaasti kuivamassa, se raikas tuoksu mikä niihin tarttuu, tuo nautinnon.
    Pienistä ne ilot löytyy, kun ei suurempaa haluakkaan,
    Hyvää päivää ja sitä iloa toivotan teille kaikille.
    Ei oikein toimi vielä kuitenkaan, kun lähetys aina vikamerkinnän saa ja kohta sitten on viestejä monin kappalein ketjussa.
    Yrityshän tekee mestarin, sanotaan;)
  11. Oikein hyvää sunnuntaipäivän aamua, valoja ei enää tähän aikaan sisällä tarvitse, ihan keväiseltä alkaa tuntumaan.
    Pakkanen kyllä paukkuu, 23 tänäkin aamuna, kertoivat verkoilla olosta radiossa ja kuhia sieltä verkosta päästeltiin, muistikuvia verkolla käynnistä minullakin.
    Oli aina jännitys mielessä, kun verkkoa näkyviin kiskottiin, tuleeko mitään ja usein sieltä siikaa tuli haukien lisänä.
    Nyt vaan kuuntelen puheita verkkojen laskusta ja saaliin toivossa nostetaan.

On ollut palsta sekaisin ja nyt tarkistettiin olenko lainkaan ihminen, tätä ne tekoälyt teettää, lisänä varmaan ihmiset jotka halusta asioita sotkevat.
    Etsin ketjua jossakin vaiheessa otsikon avulla ja tulihan se, mutta viime vuoden puolelle, keskustelin Capilotin kanssakin, ei löytynyt, totesi vaan, että usein Suomi24 ketjuja poistaa, no en ole huomannut, yksittäisiä viestejä kumminkin.
    Mistähän johtunee, että 80+ ikäisten ketjussakin häiriköitä löytyy.

Olipa mukava kuulla Mdk kertomasi Maalaismiehestä, jos olet yhteydessä kerro terveisiä.
    Häntä paremmin tuntematta sain sellaisen herrasmiehen kuvan, niin taidolla viestinsä osasi kirjoittaa, että jonkunlaisen yhteyden kirjoitusten tasolla häneen sai, leikkimielinen, kuten monet toisetkin miehet Kahvipirtissä esiintyi.
    Mdk oli mukava myös löytää toinen siivouksista nauttiva, tai tuloksista paremminkin, nykyisin ei mattotelineellä juurikaan mattoja näe.
    Minäkin imuroin perjantai iltapäivällä matot ja vein pakkasta haistelemaan yöajaksi, lauantaina varsinainen siivous sitten tapahtui.
    Olipa ihana saunan jälkeen raikkaaseen vuoteeseen painautua.

Olen minäkin joutunut todistamaan meidän ikäisten törkeää käyttäytymistä, mistä se oikein kumpuaa, tuo ilkeyden tarve..
    Onko elämä ollut jotenkin vaikeaa ja sitä ei voi unohtaa näin pitkälle päästyäänkään, vai kasvaako ärtymys mahdollisesti kolotuksista joita meillä kaikilla varmaan jossain määrin on.
    Olen ajatellut, että elämä sujuu hyvin, jos jaksaa kitkerimmät aatokset ominaan pitää, joskus joku tilanne kyllä tiukille ottaa, mutta onnittelen itseäni, kun pystyn tilanteen omaksi hyödykseni rauhallisesti sivuuttaa.
    Uskon, että jokainen voisi halutessaan ilkeyksiä tuottaa, mutta mielestäni on voitto, kun ilkeydet sivuuttaa.

Kiitos anoille mukavista auttamismielin tehdyistä viesteistä, sain oppia moneen asiaan.
    Olen katsellut Espanjan ja monen etelän valtion sarjoja ja oppinut jotain erilaista, mitä meidän kulttuuri ei sisällä, samoin Kiinan ja Japanin kulttuuri ja elämä on samoin sarjoista avartunut.
    Jotakin perustaa, vaikka sarjoja ovatkin, totuutta hivenen verran, kuva kuitenkin osviittaa antaa ja toteamus, miten hyvin ja kurinalaista toimintaa onkaan, vanhojakin kunnioitetaan,
    Facen keloilla niitä näkee. koululaisten soittomarssit, aivan ihanaa katsottavaa,, musiikkia laidasta laitaan.
    Katselin eilen kolmoselta jotain hupiohjelmaa ilmeisesti, mutta enpä osannut yhtään huviksi ja naurua aiheuttavaksi sitä kokea, aivan omituista huuhaata oli.

Nyt venyy taas pitkänlaiseksi, mutta kai kirjoittamisen halu yltynyt, kun vihdoin tänne päästettiin.
    Hyvää ja kaunista päivää, rusakko minun pihan jälkiään jättää, aina aikaisin sen näkee pomppivan.
  12. Kiitos, helpotti ihan.
  13. Huomenta, pakkanen koettelee, 24 astetta mittarissa, mutta talveahan elellään, niin pitää pakkasenkin paukkua.
    Hyvä on eloni, aikaisin vaan heräsin ja uni ei enää tullut, keitin kahvit ja istahdin koneelle.
    Luen yleensä ensin noita maailman asioita, pidän mieltäni jollakin tapaa virkeänä niidenkin suhteen, vaikka en millekään mitään mahda, elämä menee niin, että vanha kärryiltä putoaa.
    Tuo linkkikin oli sopimaton minulle, kone ei katsonut tarpeelliseksi sinne päästää, no ikärajahan siinä olikin, kai sitten jo sen alle minut lasketaan.
    Liekkö kumminkaan suuri harmi ollut, vaikka en päässytkään;)

Nuo uutuudet mitä nykyisin joutuu opettelemaan, kiertoilma uuni on ollut, sen hienouksia en tiedä, paistan entiseen tapaan.
    Keraaminen taso on hankala pitää kirkkaana, vaikka erikoisaineella sen puhdistankin.
    Televisiokin on kirjoituskoneella hoidettava, jos jotain häikkä tulee ja se on hidasta hommaa, kun kirjaimet etsittävä laidasta toiseen ja salasanojen muistaminen siinäkin.
    Suihkun kanssa samoja ongelmia minullakin, mutta tuskailun kautta sekin sitten selvisi.
    Aina ei mielestäni uudistuksetkaan parempaan suuntaan mene.
    Oli mukava kuulla veljesi leikkauksen onnistuneen Eliaana, nyt vain rauhaisaa olemista ja paraneminen onnistuu, liikkeellä kai kuitenkin on oltava, näin olen kuullut.

Noista vauvoista vielä, en minäkään mikään sen paremmin poikien puolesta puhu, pääasia, että lapset terveinä maailmaan ilmestyy.
    Jokainen senkin tietää, että sukupuolta ei kukaan voi tietää, mutta entisaikoina oli tuo poika tärkeä suvun jatkamisen toivossa.
    Minun tyttökaartini ei alistu kenenkään alistettavaksi, jos nämä pienemmätkin äitiinsä tulee, niin kuin siltä näyttää, siinä ei nokka tohise , kun asiat hoituu ja vielä usein niinkin, miten he sen haluavat.
    Lapsia toivotaan lisää ja siihen tarvitaan poikia ja tyttöjä, eikö vaan.

En myöskään ymmärrä tätä kirjoittelukulttuuria nykyisin, kun joka sanasta voidaan löytää jotakin kielteistä, esimerkkinä tuo "hyökkäys" sana, en todella sen kummempaa tarkoittanut, kun kuvaannollisesti asian toin esille.
    En todellakaan ota keneltäkään mallia, en ohjeistusta, kirjoitan omien mielipiteiden tuloksena ja olen yrittänyt, että riitaa en aikaan saisi.
    Mielipiteet on omiani ja vedoten sanan ja kirjoitusoikeuksiin saan minäkin niitä esittää, kuten sana on vapaa kaikille.
    Toivomus kumminkin, että ei tahallaan väännetä joka sanasta riidan siementä.
    Häpeän tunnetta en todellakaan tunne omista viesteistäni, mutta jos se jollekin on tärkeäkin asia, voin myöntää häpeäni;) ei aina edes ymmärrä mistä häpeäminen mieleen tulee.
    En henkilöön kohdistuvia viestejä kirjoita, asioista pyrin kirjoittamaan oman näkemykseni turvin.

Mdk kerroit Runebergin vaatimattomat alkuajat, ei se useinkaan vaadi rikkauksia, että lahjoja omaava pääse suurien tekijöiden joukkoon, näin tässäkin tapauksessa.
    Luokat oli juurikin noin isoja meidän kouluvuosina, siinä oli pakko oppia sosiaalista luonnetta, kun niinkin hyvin selvittiin, ystäviksi monenkin kanssa tultiin.
    Taidankin tehdä noita runoilijan vaimon tekemiä torttuja, hän oli tiukalla taiteilijan loppuvuosina, kun Runeberg sairasti.
    Meilläkin asusti poika kouluaikana, kodissaan paljon lapsia, kahdesta kuitenkin tuli lääkäreitä, lahjakkaita olivat.
    Turkuun päätyi lääkäriksi, lieneekö vielä elossa.

Eilen tein uunin täyteen ruokia, kaali, peruna ja makaronilaatikot ja vielä uunipellillisen juureksia kypsytin, olen ihastunut tähän viimeksi mainittuun ja terveelliseksikin voi sanoa.
    Nyt sitten torttujen tekoon, kallista aikaa on sähkön kulutukselle, mutta eiköhän laskusta selvitä
    Iloista pakkaspäivää ja viikonlopun alkua.
  14. Huomenta, taas uusi aamu ja kauniina saamme siitäkin nauttia.
    Olen hieman ymmällä, kun en oikein tiedä mistä voisin puhua, etten häpeä paaluun joudu.
    Kuuntelin radiosta juuri, että sananvapaus suomessa on ainakin vielä luvallista, eikö sitten minullakin näin ole.
    Ketään en mielestäni ole loukannut, silti sain aikamoisen ryöpyn poikalasten toivomisista.
    Olen jo liki 90 ja elän mielelläni niitä aikoja joita hyvinä pidän ja kaikkea ei heti osaa omaksua nykyajasta.
    Perinteisiä ajatuksia ja mielipiteitä ei saa ilmi tuoda, tai hyökkäys aivan mitättömästäkin asiasta saa aikaan kitkeriä mielipiteitä.

Pojallani on kaksi tytärtä ja taatusti kohtelu on rakastavaa ja hyväksyvää, tyttärillä yhteensä neljä tyttöä ja yksi poika, en koskaan ole pojan suhteen erikoisetuja huomannut, tytöt on rakkaita.
    Tasaarvoistakin mainittiin, ikävä kyllä esimerkiksi työmarkkinoilla ei tasa-arvo täysin toteudu, naisilla yleensä pienemmät tulot, vaikka samat tehtävät hoitavat.

Eiköhän tämän asian suhteen tullut ylilyöntejä, aihe ei moiseen olisi antanut aihetta.
    Lapset vanhemmilleen aarteita, kunpa kaikilla lapsilla elämä myös hyvää olisi.
    Eiköhän tämä asia tullut puitua?

Myös noista asunnoista ja elämisestä yleensä jokainen elää halunsa mukaisesti ja myös ihmisillä on eroja muussakin kuin omaisuuden mittauksilla.
    Kaikki ei halua olla etujen ja rikkauksien perässä kulkevia, vaan haluavat elää oman tahtonsa mukaisesti, elämää missä itse voi asioistaan päättää.
    Oman elämän suhteen toivoisi kaikkien olevan tyytyväisiä, ikävä kyllä näin ei ole.
    Elämä ei kaikille samaa hyvää anna, toisilla vaikeudet estävät toteuttaa sitä mitä haluaisivat, joten eiköhän viisautta olisi sekin, että arvostelua ei minkään asian suhteen kohdisteta kanssakulkijoihin.

Vaikea laji tämä kirjoittelu on, jos haluaisi jokaisen viestinsä laittaa ilman , että ikävästi kaikkeen suhtaudutaan.
    Iloista, suruista kertominen odottaa vastauksia myötäeläen, nauttimalla toisten onnistumisista, lohdutusta vaikeuksien parissa pyörijälle.
    Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta näin näkyy kuitenkin olevan.
    Jos keskustelua yrittää näistä arjen asioista, itse kullekin jotakin antavaa, ei onnistu sekään, aina poikkiteloin joku viestittäjä on.
    Mistä kumpuaa tämä ilo loukata aina jotakuta, nouseeko sillä oma minuus uusiin fääreihin.

Yrittäkäämme puhua asioista, mitkä jokaiselle jotakin hyvää antaa jätetään kateus ja muu pahantahtoisuus, mielipiteet on jotakin muuta, kuin ilkeä heitto kirjoittajille.
    Näin tämän torstai päivän alkuun, miettimistä jokaiselle varmaan olisi viestini suhteen.