Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pureksija
profiilit
Pureksija
Pureksija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oma kokemukseni on kuin todistuksena siitä, että kristillisyys on jotain, johon ihminen tarttuu ollessaan vielä henkisesti tarhaikäinen. Ehkä siksi fundamentalistit myös kuulostavat siltä "et pääse mun synttäreille jos et kaveeraa Jeesuksen kanssa!"
11.12.2024 14:28
Etkö voi vain tuudittautua siihen kauneusuneen, että "tuomiopäivänä" meidän käy huonommin kuin Sodoman ja Gomorran, koska emme ottaneet käännyttäjiä vastaan ja pyyhkiä jalkojasi ja lähteä?
Meitä on varoitettu ainakin 2000 tai 3000 kertaa vaikka maksimimäärän piti olla 2-3 kertaa.
11.12.2024 13:39
Aurinko-kultti on puettu erilaisiin muotoihin. Joulu on auringonjuhla ja meillä sitä edustivat muinoin Sampsa Pellervoinen, joka viipyi tuonelassa pesäpäivät ja toisena tietysti Lieto Lemminkäinen, joka hajoaa Tuonelan virtaan ihan niin kuin monet muutkin aurinkosankarit.
11.12.2024 11:08
Mitäpä ajattelet siitä, että apostolien teoissa Jeesuksen matka kulkee alhaalta ylöspäin eli hän on Pietarin sanojen mukaan ihminen ja mies, jonka jumala herätti ja teki herraksi ja Kristukseksi?
11.12.2024 10:59
Yah = Eel = Saturnus-kultti
Vaikka Raamatussa väitetään juutalaisten taistelevan vimmaisesti Eeliä, Aseraa ja Baalia vastaan, tosiasiassa he itse palvoivat näitä ja tarina on kirjoitettu jälkikäteen kun he palasivat pakkosiirtolaisuudesta ja Yah/Eel oli vakiinnuttanut paikkansa ainoana jumalana.
Polyteistiseen juutalaisuuteen kuului ihmisuhrit ihan niin kuin muihinkin naapuriuskontoihin eikä kukaan eksyttänyt heitä siihen vaan se oli osa tämän uskonnon evoluutiota.
11.12.2024 10:44
A-teisti tarkoittaa epäteistiä eikä epäkristittyä.
11.12.2024 10:33
Se taisi tulla Alice Millerin mukaan siitä, että Adolf Hitler ei koskaan saanut tuntea muuta kuin väkivaltaa, jota hänen juutalaistaustainen isänsä harjoitti ja hän kosti isänsä teot muille juutalaisille.
10.12.2024 19:22
Jesse oli kiva mielikuvituskaveri silloin kymmenen vuotta sitten kun olin peloissani ja yksin, mutta ei kestänyt lähempää tarkastelua.
Tätähän saattoi kuvata kuin Mikko Mallikas Mulperia:
Jeesus ei koskaan käy hankalaksi, ei kiukuttele, eikä yritä määrätä vaan tekee täsmälleen niin kuin Mikko tahtoo.
Ja vahvakin Jeesus on, sitä myös. Joskus hänestä tulee valtavan iso ja väkevä kuin leijona. Nii'in silloin hän voi pelastaa vaikka kolme isoa poikaa yhdellä kertaa.
Yksi vika Jeesuksessa kyllä on ja se on se, ettei hän tule koskaan paikalle silloin kun eniten tarvitsisi.
10.12.2024 19:01
Tähän liittyi jonkinlainen sanonta kuinka jumala nukkuu kivessä, tekee jotain kasveissa ja eläimissä ja herää eloon ihmisessä.
10.12.2024 17:40
Kiitos vastauksesta sinullekin!
Minulla on kestänyt noin kuukausi sisäistää ajatus, ettei Krishna esitä yhtään "usko minuun tai muuten..." -väitettä, toisin kuin vaikka Raamattu.
Nyt tunnenkin sen sijaan saavuttaneeni mielenrauhan, enkä pelkää enää mitään.
10.12.2024 17:33
Ei siitä ole mitään tutkimusta.
09.12.2024 23:08
Halla-aho. Hän on kylmän looginen ja rauhallinen ja osasi varoittaa Venäjästä ja maahanmuuton seurauksista paljon ennen muita.
09.12.2024 12:00
Hallituksella ei ole velvollisuutta antaa kansalaisille joululahjoja.
09.12.2024 11:54
Poliittisesti puolueettomassa kulkueessa marssimisella ja uusnatsismilla ei ole syy-seuraussuhdetta.
09.12.2024 11:52
En minä Raamattua nykyisin luekaan muuta kuin historiantutkimuksen valossa.
Ongelmaani voisi verrata siihen, että jos elää 20 ensimmäistä vuottaan sodassa, niin sodan päätyttyä rauha on täysin vieras ajatus. Siihen totutteleminen vie aikaa monia vuosia ellei loppuelämä, koska aivot ovat muokkautuneet pienestä pitäen sotatilanteeseen ja valmiustilassa pysyminen on ollut itselle normaalia.
Minulle hyväksyntä ilman ehtoja on hyvin vieras ajatus. Ihmiset ovat osoittaneet elämäni aikana, että en kelpaa heille. Siksi ajatus siitä, että kelpaisin Krishnalle ilman vaatimuksia, ehtoja tai rangaistuksia on vieras ja vaatii totuttelua.
04.11.2024 13:07
Luulin, että Yahweh on ainakin Paavalin mukaan se jumala, joka päättää ennalta tekeekö hän ihmisestä sylkykupin vai Graalinmaljan, täysin sillä perusteella, mikä itseä huvittaa sillä hetkellä.
03.11.2024 15:54
Kiitos paljon. Minulla on selvästi vielä pitkä matka, mutta on mukava kuulla, että täällä minua jaksetaan sivistää.
02.11.2024 14:24
Kiitos, tuo on rohkaisevaa kuulla ja oikea ilosanoma
02.11.2024 14:20
Tiedän, että se kuulostaa kristinuskolta. Kyseessä on oikeastaan eräänlainen katastrofiajattelu. Huomatessani, että kaikki on hyvin mieleni alkaa kuitenkin väkisin väkertää ajatusta siitä, mikä olisi pahinta, mitä voisi sattua. Kun olen käsitellyt maalliset asiat, siirryn henkisiin ikään kuin ajatellen, että jumala voi olla kuinka julma tahansa. Jopa siitä huolimatta, että huomasin ottaneeni ison askeleen parantumisessa kun omaksuin Krishnan jumalakseni.
02.11.2024 14:19
T. Ap
02.11.2024 13:45
12 / 15