Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pureksija
profiilit
Pureksija
Pureksija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
687
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eiköhän sitä lennä joka traditiosta ulos "kerettiläisenä" jos kysyy liikaa. Oli kyseessä kristitty tai hindu.
"Syntinen harhaoppinen" ja "saastainen karmaan kietoutunut" ovat eri tapoja ilmaista sama asia.
10.10.2025 19:51
Kristittyjä on itse asiassa kaikenvärisiä.
10.10.2025 19:44
Ei se minusta ole mitenkään erityistä.
Tuskin Inannalle kirjoitetut runot, Koraani, Bhagavad Gita tai Kalevalakaan kertoo "jumalasta" sen enempää. Ihmisillä on ollut kautta aikain vain tarve selittää asiat, joita he eivät ymmärrä jotenkin.
10.10.2025 17:07
Hindut lupaavat, että laulamalla mantraa elämä suosii - ei toimi.
Muslimit lupaavat, että rukoilemalla viidesti Mekkaa kohti elämä suosii - ei toimi.
Juutalaiset lupaavat, että rukoilemalla kolmesti Jerusalemia kohti elämä suosii - ei toimi.
10.10.2025 17:01
Minähän en tuosta aloitteesta huoli, mutta sellaista on elää demokratiassa.
Jos joku kirjoittaisi kansalaisaloitteen, jossa pizzan syönti tunnustetaan uskonnolliseksi toiminnaksi, kuinka se vaikuttaisi niihin, jotka pizzaa syövät?
10.10.2025 15:37
Jos islam nousee valtaan, niin se olisi myös hindujen ja ateistien ja kaikkien muiden vakaumuksien loppu paitsi islamin. Itse asiassa islam kunnioittaa "kirjauskontoja" (kristillisyys, juutalaisuus) enemmän kuin vaikkapa hindulaisuutta.
10.10.2025 15:20
Entä synnynnäiset ominaisuudet kuten Iris Johanssonin (1945) kyky lukea ajatuksia atmosfääristä ja nähdä kuinka ihmiset katosivat Oikeasta maailmasta kun sisäistivät ulkopuolelta sanellut normit? Autistin tarina on mielenkiintoinen lukukokemus.
Iris Johansson sanoi ennen Nag Hammadin tekstien julkituloa kuinka ei ole olemassa yksiselitteistä pahuutta. On vain tietämättömyyttä.
10.10.2025 11:14
Tuo on yleinen vaikutelma. Minun vaikutelmani on, että jokainen on vapaa valitsemaan itse.
10.10.2025 10:34
Minusta etnisyys itsessään ei ole ongelma, vaan ismi, joka mukana tulee.
09.10.2025 21:23
RKP rehentelee sillä kuinka kutisti leikkauksia, joita PS suunnitteli kotouttamiseen.
09.10.2025 20:09
Siksi sosiaaliturva kuuluisikin vain suomalaisille, kuten PS sanoo.
09.10.2025 19:36
Miten niin "ainutlaatuisuus"? Paavi "Pietarin perijänä" väittää aivan samaa. Että kyseessä on katkeamaton opetuslapseusketju.
Niin ja katolilaisuudessa väitetään vedojen tavoin, että "vain harvat ymmärtävät kirjoituksia".
Muslimit väittävät vedojen tavoin, ettei pyhää kirjaa voi kääntää.
09.10.2025 19:23
Mikä erottaa näin ollen "korkeimman olennon" Spinozan jumalasta ja luonnonkiertokulusta? Kaikki syntyy, kukkii ja kuolee. Jopa aurinkokunnalla oli alku ja sillä on loppu - ei moraalisista syistä, vaan siksi että niin universumi toimii.
09.10.2025 19:18
"Lärvit" tarkoittaa yksinkertaisesti kännejä.
09.10.2025 19:12
Autistit ja HSP:t voivat kerätä dataa "kuudennella aistillaan" ilman mitään jumalia.
Iris Johansson luki ajatuksia atmosfääristä, ennusti vasikoiden kuolemat, näki vainajia jne ja oli autisti ilman uskontoa.
09.10.2025 18:33
Minusta tuo kuulostaa legendalta, joka muistuttaa aika lailla yhden ison kirjan myyttejä.
09.10.2025 18:22
Kristityt selittävät saman asian sanomalla, että jumala paaduttaa ihmisiä. Toisin sanoen: "Et allekirjoita väitettämme - sinussa on vika".
Eikö ole mielenkiintoista kuinka eri uskonnot kulkevat käsikynkkää vaikka vakuuttelevat itselleen ja toisille olevansa uniikkeja?
09.10.2025 18:16
Tuo kuulostaa jo negatiivisten tunteiden kieltämiseltä. Ihminen, joka on kokenut menetyksen ei välttämättä halua kuulla rauhasta, sankaruudesta tai myötätunnosta, vaan tahtoo musiikin heijastavan hänen omaa tunnemaailmaansa.
Minun onnekseni nykyinen aikakausi on murentamassa toksisen positiivisuuden ja melankolia on taas saamassa tilaa.
09.10.2025 17:42
Keitä ihmisistä se muistuttaa "jumalasta"?
Itse ainakin mieluummin flow-tilassa herätän kappaleen eloon tunteakseni tarinan ja tunteet, jotka laulaja sanoittaa ja jotka hänestä tihkuvat. Joskus se voi viedä menneeseen aikakauteenkin, mutta jumalat eivät istu seuraani.
09.10.2025 17:20
Tässä poikettiin jo aika kauas aloittajan kysymyksestä.
09.10.2025 16:46
15 / 35