Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pureksija
profiilit
Pureksija
Pureksija
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
687
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taisivat olla samanlaisia "miesvihaajia" kuin minäkin kun eivät tunnustaneet jumalaa eivätkä tämän miespuolista sukupuolta...
19.10.2025 15:47
Mielenkiintoista, että Einstein ei uskonut jumalaan lainkaan vaikka tutki vedoja.
19.10.2025 15:32
Vedat tai tiede eivät todista mitään jumalan subjektiivisesta sukupuolesta, joka sinulle antaa vaikutelman miehestä.
19.10.2025 15:28
Olin itseasiassa aika hämmästynyt kuinka moni otti tosissaan läppäni, että jumala ilmestyi. Luulin, ettei kukaan usko enää sellaiseen, mutta olin selvästikin väärässä.
On totta, että tahdoin tietää mikä vaikutus mantralla on aivoihin noin psykologisesti. Tuskin niitä turhaan laulellaan ja kokeilin, miltä se tuntuu.
19.10.2025 15:13
Jumala on subjektiivinen kokemus, joten tietenkään kukaan ei pääse käsiksi toisen jumalaan - oli kyseessä sitten mies, nainen, androgyyni, luonto tai pelkkää säteilevää läsnäoloa.
19.10.2025 15:00
Mielenkiintoista kuinka esittämäni kysymykset ja mielipiteet on tulkittu jonkinlaiseksi "kostoksi". Se lienee temppu, jolla oma argumentoinnin puute käännetään minun syykseni.
Ollaanko täällä vähän turhan melodramaattisia?
19.10.2025 14:53
Jos kyseessä oli kansanmurha, miksei Palestiina ollut halukas sitä lopettamaan?
19.10.2025 12:43
Monesti juuri ne, jotka ovat itsekeskeisimpiä tulevat elämään pisimpään. He varaavat itselleen kaiken, mitä tarvitsevat.
Hyvät ihmiset muistetaan vasta kuollessaan kun ei tarvitse osoittaa välittämistä.
19.10.2025 12:40
Suomessa on ollut uskonnonvapaus (tai pitäisi olla) ja monesti valtio on kylläkin suosinut kaikkea ei-perinteistä. Näin ollen tuntuu kaukaa haetulta väittää, että valtio olisi määrännyt mitään, vai kuinka?
19.10.2025 12:29
Taide on menettänyt sisältönsä nykyään täysin. Ennen uskallettiin vielä tuntea, mutta nykyisin sen on täyttänyt perfektionismi ja toksinen positiivisuus. Sen huomaa etenkin flow-tilassa.
19.10.2025 12:22
Olen samaa mieltä ketjujen poistamisesta, jota kristityt harjoittavat hindufoorumilla jatkuvasti. En tosin ymmärrä miksi neutraalit kommentit täytyy poistaa. Totuuden pitäisi kestää kriittinenkin tarkastelu puhumattakaan sellaisista kommenteista, jotka vihjaavat henkilön omaan avarakatseisuuteen.
19.10.2025 12:13
Kristityt vaativat saada tuoda omaa sanomaansa hindufoorumille. Minun näkökulmastani Jeesus oli vain syntipukkimekanismin uhri. Miksei minulla olisi oikeutta tuoda Girardin teoriaa kristittyjen foorumille jos hekään eivät välitä rajoista?
Vai onko "ei tuo aloitus kuulu tänne", on vain tekopyhyyttä?
19.10.2025 12:07
Meidän taitaa olla turha kiistellä siitä kuka saa kirjoittaa ja mitä niin kauan kuin kristitytkään eivät noudata omia sääntöjään pysytellen omien rajojensa sisällä.
19.10.2025 11:50
Mielenkiintoista.
Ottaen huomioon, että ihminen on eläinlaji ei minusta ole juurikaan outoa, että käyttäydymme monesti kuten eläimet.
Ihmisiltä puuttuu kyky iloita toisen kanssa, sympatia ilman piilomotiiveja ja uskollisuus, joka ei perustu ehtoihin toisin kuin esimerkiksi kissoilta tai koirilta, miksi on outoa, että meitä pidetään jotenkin ylempiarvoisina.
19.10.2025 11:23
Jos yksittäinen kirjoittaja voi saada kokonaisen yhteisön hajaantumaan, ehkä ongelma ei ollut kirjoittajassa vaan yhteisön kestävyydessä.
19.10.2025 01:26
Syntipukin tragedia on siinä, että hän on useimmiten oikeassa, mutta hänen äänensä vaiennetaan.
19.10.2025 00:58
Joukkolynkkaus on nykyajan kollektiivinen uhraus. En tiedä oliko Giradia kohtaan osoitettu kritiikki aiheellista, mutta olisi kummallista jos ihmiset eivät ryhtyisi lynkkaamaan ihmistä, joka kertoo kuinka väkivaltaisen pyhän dynamiikka esiintyy universaalisti. Eihän kukaan ihminen tahdo kuulla, että voisi olla osa tällaista - vaikka se olisi totuus.
19.10.2025 00:55
Muistaakseni myös Einsteinin suhteellisuusteoria poikkesi kollegoidensa ajattelusta eikä käytöskään ollut aina muiden mukaista.
Tämä tyyli ja ajattelu ei suinkaan johtanut menetykseen, vaan teki Einsteinista yhden tunnetuimman neron.
Neal Caffrey sarjasta White Collar olisi hyvä nykyajan messiashahmo, jota syytetään omista virheistä, mutta jota myös kutsutaan apuun hädässä. Edes Peter Burke ei odota Caffreyn muuttuvan lainkuuliaiseksi, vaan hän tahtoo jonkun, jota kontrolloida, minkä kuulee siitä, että jos Neal vetoaa lakiin kun ei halua suorittaa jotain tekoa, Peter sanoo sarkastisesti "ollaanpas sitä nyt lainkuuliaisia".
19.10.2025 00:49
Mutta "jeesus on herra" ilmeisesti kuuluu?
19.10.2025 00:35
Minä käyn dialogia mielelläni jokaisen kanssa.
Mielestäni aloitus sopii mille tahansa uskontofoorumille, koska jokainen uskonto pohjautuu väkivaltaiseen pyhään.
19.10.2025 00:33
4 / 35