Vapaa kuvaus

Kotisivut https://www.santavuori.com

Tietokirjailija, psykologi, filosofi. Fil.kand Helsingin Yliopisto

Helsingistä, ja Porissa, Reposaaressa puolet elämää

s. 1946

Aloituksia

78

Kommenttia

1725

1. BB ei ole enää paras. Se on vain paikallisen osauniversumimme alustava teoria. Se ei edes yritä olla kaikkeuden teoria, se sekottaa kaikkeuden ja osauniversumimme, ei erittele niitä kuten pitäisi.

Se on fysiikkaa, kun kosmologia on maailmankatsomusta.

Se ei ymmärrä kaikkeuden äärettömyyttä, rajattomuutta. Minä olen selvittänyt sen.

Se ei ymmärrä kaikkeuden aikaa.

Se ei ymmärrä kaikkeuden materiaa.

Se ei ymmärrä avaruuden, ajan ja materian suhteellisuutta kaikkeuden tasolla. Se on aika mitä tulee lisää, ei tila, avaruus.
  2. Kiitos arviosta. Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Tämä on yhden maailmankatsomuksen esitys, eikä mitään pelkää tiedettä, vaan filosofiaa universumista.

Jos ihmisellä on toisenlainen maailmankatsomus ja filosofia, esim. empirismi tai ateismi, hän on varmasti eri mieltä tämän minun filosofiani kanssa. Minä otan myös rationalismin mukaan empirismin kanssa tasa- arvoisena. Saa olla eri mieltä, sitähän keskustelu on, sillä tavoin lähestytään totuutta, dialogilla. Minun ei tarvi olla samaa mieltä kuin valtavirtatiede.

Evoluutiolla biologit, fundamentalistit ja minä tarkoittavat eri asioita. Minä tarkoitan evoluutiolla aineen kehitystä elämäksi, elämän tietoiseksi ihmisen tapaiseksi olennoksi ja ihmisen kehitystä enkeleiksi ja jumaliksi.

Ihmiset ja korkeammat siirtyvät myös luomistöihin. Ja Ylijumala, Jumala ja hänen valtaistuimensa on aina ollut. Jumalat pystyvät luomaan maailmoja, joista meidän maailmamme on yksi. Niitä on neljän tasoisia ja henkimaailmat siihen päälle.

Kun katsotaan teleskoopeilla kauas, ainoa mitä siellä näkyy, on galakseja ja mustaa. Ja aina kun on nähty pidemmälle kuin ennen: Galakseja ja mustaa. Ei siinä ole mitään väärin sanottu, vaan huomionarvoinen seikka.

Jos minulla on jumalat filosofiassani, niin se on minun asiani. Jos niitä on, se kuuluu tieteeseenkin, jos ei, ei kuulu. Minun mielestä on, niin silloin se kuuluu tieteeseen. Havaintoja ja päättelyjä on minun mielestä ihan tarpeeksi. Tietysti ateistit ovat eri mieltä ja naturalistisen filosofian kannattajat.