Suomen 1200 km raja sodassa

Jos Venäjä hyökkää, Suomen pitkä raja ajatellaan ongelmaksi. Asialla on toinenkin puoli. Suomi ja NATO ja Pohjoismaat ja Baltian maat ja Puola voivat silloin tehdä vastahyökkäyksiä koko rajan pituudella ja paremmilla ilmavoimillaan vaikka Moskovaan asti, ja koko Kuolan niemimaalla.

Pelote on sellainen, että Venäjä tuskin hyökkää. Ellei NATO nyt hajoa Trumpin takia. Silti jää koko Eurooppa tueksi. Ei Venäjän kannata. Ukrainan puolustuksen takia olisi suorastaan hyvä, että erehtyisi hyökkäämään.

11

162

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? Mitä otettavaa täällä olisi?

• Anonyymi

Hyvä kysymys, tähän ei poliitikkomme jostain syystä halua rehellisesti vastata.

• Suomi kuuluu Venäjän imperialistien mukaan heidän alueeseensa ja ainakin täällä täytyy olla sellainen hallitus kuin Valko- Venäjällä. Puskurivaltio. Sama koskee Baltiaa ja Ukrainaa.

Suomi ehti livistää NATOon, ja se ehkäisee kyllä hyökkäyksen aika pitkälle. Mutta voi koetella artikla 5. pitävyyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kysymys, tähän ei poliitikkomme jostain syystä halua rehellisesti vastata.

Kyllä vastaus on tiedossa. Ukrainaan Venäjä jo hyökkäsi ja pitää Valko-Venäjää kahleissaan.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa hyvää taustatietoa Ukrainan sodasta, ei ole mitään Hesarin ym. propagandaa.
        https://odysee.com/@Production127:d/UkraineOnFireSuomeksiTekstitettynä:e

Tässä vielä parempaa taustaa ja suoraan hevosen suusta. Strelkov oli se FSB:n agentti, joka aloitti sodan.

https://www.themoscowtimes.com/2014/11/21/russias-igor-strelkov-i-am-responsible-for-war-in-eastern-ukraine-a41598

• Anonyymi

Suurin osa rajasta on hankala kulkuista jopa mahdoton kulkea rämeikköä, suota, vesistöä, ja taas suota ja ryteikköä jn..

• Anonyymi

Niinpä. Ukrainassa pitkä raja on ollut hyökkääjälle paljon edullisempi, mutta Putin ja Shoigu onneksi ryssivät koko jutun.

• Anonyymi

Ryssä ei ole hyökkäämässä suomeen.täälä mitään ole.jos johonkin Pohjoismaahan hyökkää,niin kyllä 100 varmasti Norjaan.

• Jos hyökkää mihin vaan, koko raja on heti sodassa. Sitä NATO tarkoittaa.

• Anonyymi

Sen pahempi Putinille. Valtaosa hänen maavoimistaan on jo jumissa Ukrainan sodassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5056
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3596
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2983
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2975
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2876
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1828
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1760
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      134
      1612
    Aihe