dark-signs

dark-signs profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Sosiaalisesti+lahjakas+ja+Andrea+Pirlon+näköinen+nykyaikainen,+suvaitsevainen+ja+eurooppalaishenkinen+mies.

Liittynyt 21v sitten
283 aloitusta · 21562 kommenttia
Tiedän kyllä sen että oikeusvaltioissa järjestelmä rankaisee lain mukaan jokaista rikollista. Mutta huonoin puoli tässä on se kun nämä rikolliset onnistuvat selviämään aina ihan naurettavan helpoilla rangaistuksilla teoistaan.

Ymmärrän täysin jos joku haluaa kostaa sukulaisensa tappajalle joka on selvinnyt teostaan parin vuoden linnareissulla. Suomen oikeusvaltio on lähinnä keskittynyt rikollisten suojeluun ja heidän oikeuksiensa parantamiseen.

Kommunistivaltioissa on se hyvä puoli että siellä rikollisia todellakin rangaistaan siitä mihin he ovat syyllistyneet, siellä oli turha edes haaveilla että selviäisi muutaman vuoden linnareissulla toisen ihmisen tappamisesta. Keskitysleirille tuli lähtö ihan armotta, jos ei sitten ammuttu niskaan heti saman tien.
Minä olen myös sivari ja olen ehdottomasti palkka-armeijan kannalla koska se olisi ylivoimaisesti paras ratkaisu suomen puolustuspolitiikan kannalta. Suomessa palkka-armeijaan menijöitä olisi takuulla enemmän kun tuo mainitsemasi 30 000 miestä.

Suomalaisten isänmaallisuus ja maanpuolustustahto on yksi maailman korkeimmista, joten ei ole mikään ongelma etteikö palkka-armeijaan olisi riittävästi menijöitä. Sitä paitsi palkka-armeija on toiminut erinomaisesti muissakin Euroopan maissa, vaikka se maanpuolustustahto ja isänmaallisuus eivät edes ole siellä yhtä suuressa osassa kun meillä suomessa. Joten ei ole mikään ongelma etteikö se palkka-armeija onnistuisi ihan yhtä hyvin myös suomessa.

Olen kyllä rauhan aatteen kannattaja, enkä hyväksy sotia. Mutta osaan ajatella maailman asioita realistiselta kannalta ja tiedän sen että jokaisessa valtiossa on AINA jonkinlainen armeija, oli se sitten asevelvollisuusarmeija, palkka-armeija tai jonkun toisen valtion armeija.

Maailmassa tuskin tulee olemaan ikinä sellaista valtiota jossa ei olisi minkäänlaista armeijaa. Tai jos tämän tapainen valtio tulee todellakin joskus olemaan niin se ei ainakaan pysy itsenäisenä kovinkaan pitkään, sillä joku valtio tulee valloittamaan sen välittömästi kun on tiedossa ettei siellä ole armeijaa.

Turha verrata veronmaksuja asevelvollisuuteen, sillä ne eivät liity mitenkään toisiinsa. Jokaisessa maassa maksetaan varmasti veroja, mutta vain harvassa maassa on tänä päivänä voimassa yleinen asevelvollisuus.
Olen juuri samaa mieltä kanssasi. Palkka-armeija toimii hyvin näissä Euroopan suurissa valtioissa, joten ei ole mikään ongelma ettei se voisi toimia myös meillä suomessa. Hyvin motivoitunut armeija on aina parempi kun asevelvollisuusarmeija jossa ollaan vain pakon vuoksi.

Tämä suomalaisten vanhanaikainen ja jääräpäinen asenne on juuri syynä siihen miksi ei haluta luopua yleisestä asevelvollisuudesta, sillä ihmiset ajattelevat asioita aina vain vanhojen periaatteiden pohjalta. Syynä tähän yleisen asevelvollisuuden säilyttämiseen on suomalaisilla vain se että kun asevelvollisuus oli myös 60-vuotta sitten, ja koska armeija on muka olevinaan jokaisen miehen velvollisuus.

Suomi valmistuu nimen omaan juuri sellaisiin sotiin joita ei enää käydä, sitä suomalaiset eivät vaan ole vielä hiffanneet tai sitten he eivät vain halua myöntää sitä. Talvisota on ohi, ja nyt eletään 2000-lukua.

Eikä ole mikään ongelma etteikö palkka-armeijaan olisi suomessa riittävästi menijöitä, sillä tänä päivänä suomessa noin 80-prosenttia miehistä käy armeijan ja samalla tämä luku on yksi maailman korkeimpia.

Lisäksi puolustusvoimat väittää että kyse on suomalaisten isänmaallisuudesta, maanpuolustustahdosta ja arvostuksesta armeijaa kohtaan. Onko tässä siis kyse tosiasiasta vai pelkästä puolustusvoimien propagandapuheesta. Uskon että suomen puolustusvoimat on kerrankin oikeassa.