Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Sanot: ” Mitäpä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta? Hän oli sentään Jumalan ainoa poika ja jos Hän sitä pitäisi kamalana syntinä, siis että kaksi miestä tai kaksi naista rakastaa ja sitoutuu toisiinsa, niin kai Hän olisi siitä jotain sanonut, vai sanoiko? Eipä tainnut sanoa.”

    Väärin. Jeesus sanoi monta kertaa, että älä tee huorin (Mat 5:27, 19:18, Mark 10:19, Luuk 18:20)
    ----

    Sanot: ” Ja tämä Mooseksen kirjan kohta: Älä makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Ei siinäkään kielletä rakastamasta toista samaa sukupuolta olevaa. Se on täysin kulttuurisidonnainen pätkä. Tuohon aikaan nainen oli vain hiukan orjan yläpuolella. Maailma oli miesten ja naisia sai raiskata yms mielensä mukaan. Jos jäi kiinni, siitä selvisi rahalla, kuten olen osoittanut. Jos miehen kanssa makasi kuten naisen kanssa, hänet häpäistiin. Sotilaat raiskasivat lyötyjä vihollisia yms. Pelkkää sen ajan kulttuuria, jolla ei ole Jumalan kanssa mitään tekemistä.”

    Uudessa testamentissa on sanottu aivan samoin

    ”Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.” (1Kor 6:9)
    Uudemmassa käännöksessä sanotaan vielä selvemmin ihme kyllä: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet (1Kor 6:9)

    ---

    Sanot: ”Ja tämä Paavalin pätkä roomalaiskirjeestä 1:26-27: Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnottomaan yms.. niin siinäkin puhutaan juuri siitä, että seksiä harrastetaan himosta, joudutaan himojen valtaan. Ei siinä puhuta mitään kahden ihmisen välisestä rakkaudesta ja siitä, että avioliitossa harrastetaan seksiä, vaikka sitten ovat samaa sukupuolta.”


    Siinä puhutaan nimenomaan seksistä ja se ei ole luvallista kahden samaa sukupuolta olevan kesken.

    ---

    Sanot: ”Ahdasmieliset ihmiset toki tulkitsevat nämäkin jakeet niin, että jaetaan ihmisiä vuohiin ja lampaisiin. Ihminen tekee sitä, Jeesus ei olisi tehnyt.Tämäkin Ruotsin kirkon päätös ajaa tiukkapipolahkoja entistä ahtaammalle, koska ne alkavat näyttää suuren yleisön silmissä entistä vastenmielisimmiltä ahdasmielisyydessän, mitä ne todellisuudessa ovatkin.”

    Nimität ahdasmielisyydeksi uskollisuutta Jumalan sanalle eli toistat syntiinlankeemuksen syntiä ”onko Jumala todellakin sanonut”.
  2. Jeesus itse vetosi kerta toisensa jälkeen sanasta sanaan Vanhan Testamentin sanoihin – siis siihen Raamattuun, joka silloin oli olemassa. Jeesus myös määräsi, että tuleva silloin vielä kirjoittamaton Uusi Testamentti olisi Hänen sanaansa, jossa oli pysyttävä. Hänen eläessään opetuslapsien oli Hänessä pysyäkseen pysyttävä Hänen sanassaan Joh 8:31-32. Jeesus myös käski tulevien ihmisien pysyä sanassaan, joka näiden opetuslapsien kautta tuli heille kirjoitettuna sanana ”Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka HEIDÄN SANANSA kautta uskovat minuun” (Joh 17:20) eikä vain opetuslasten, vaan myös ”apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus” (Ef 2:20) eli koko tulevan Uuden Testamentin.

    Lähetyskäsky opetuslapsille ja tuleville polville olisi järjetön, jos ei pysyttäisi Raamatun sanassa (Mat 28:19-20, Mark 16:15-16). Miksi Jeesus olisi noin höpöjä määrännyt, että ”opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää” ja ”saarnatkaa evankeliumia kaikille”, jos nuo Hänen jo puhumansa ja Hänen evankeliumien ja epistoloiden kirjoittajien kautta lähitulevaisuudessa puhumansa sanat eivät olisi sanatarkkoja ja joita Hän ei säilyttäisi sanatarkkoina. Miksi Jeesus olisi käskenyt ”pitää” mitä tahansa kirjoituksia, jotka jo alun perin olisivat ihmisistä lähtöisin ja jotka sitten vain enenevässä määrin muuttuisivat ihmisistä lähtöisin oleviksi eikä Hänestä (tuommoista eksytystähän sinä ajat läpi tehdäksesi muistakin ihmisistä yhtä epäuskoisia ja eksyneitä kuin itse olet).

    Jeesus tiesi sanelevansa ilmoitusprofeetoilleen tulevat Uuden Testamentin kirjat: ”Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne.” (Joh 16:4), ”Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.” (Joh 16:14). Jeesus myös tiesi varjelevansa ne muuttumattomina niin, että niiden Sanan kautta voi pelastua ja elää uskonelämäänsä juuri niin kuin Hän tarkoitti sen elettäväksi ja luopumuksen estämiseksi kuolemaansa saakka (Filip 3:11-14, 1 Tim 1:18-19, 6:12-14, 2 Tim 1:18-19, 6:12-14, 2 Tim 4:7-8, Ilm 2:11, 20:14).

    Jeesus sanoi niinkin tarkasti, että laista ei katoa pieninkään piirto ennen viimeistä tuomiota (Mat 5:18) ja tottahan nyt evankeliumi oli ainakin sen arvoinen kuin laki, joten ei siitäkään mitään piirtoa katoa.

    Johannes kirjoitti viimeisessä kirjoituksessaan: ” Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.” (Ilm 22:18-19)
  3. No bushmannihan ei ole uskossa, vaikka on adventisteista eronnutkin.

    Ihan teräviä huomioita sinänsä hän esittää adventismista. Ehkäpä hän joku päivä vielä tulee uskoonkin - rukoillaan ainakin niin!
  4. Omalla äänelläni.