Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tonza1379
tonza1379
tonza1379
Vapaa kuvaus
Aloituksia
254
Kommenttia
5626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>Tällä palstalla tuntuu tunteet jo kuohuvan.
Yksi syy miksi palstalla voisi kuohua ovat päättömät avauksesi, jotka eivät likikään aina liity jehovantodistajuuteen, vaan Jeesus-hihhulointiisi. Etusivulla on tällä hetkellä viisi avaustasi, jotka koskevat edellä mainitsemaani hihhulointimuotoa.
Jos haluat tehdä näitä Jeesus-avauksia, niin pitäydy hyvissä tavoissa ja rajoita ne yhteen per etusivu. Toivottavasti osa avauksistasi poistetaan, sillä monta samanlaista avausta samasta aiheesta on ajattelematonta muita keskustelijoita kohtaan.
>>Olen koulujakäymätön niinkuin oli opetuslapsetkin
Varmasti hyvät tavat on joku jossain sinullekin opettanut?
04.08.2008 23:09
>>Pieni provosoiminen on yleensä varmin tapa saada vastaus.Kyllä täällä ollaan ihan rauhallisin mielin.
No joo, tottahan tuo.
>>Mitäs sä nyt oikeen vihjailet?
Sitä että oluen kuuluu kuohua, ei veren (veri kuohuu = malttinsa menettäminen). En sen kummempaa. En siis vihjaillut, että kirjoittelisit alkoholin vaikutuksen alaisena. Vaikka omasta mielestäni olutta maistellessa onkin joskus mukava skriivailla tarinaa nettiin.
04.08.2008 23:01
>>RaM toki on slubari (ja sellainen joka tosissaan uskoo etten minä pystyisi vastaamaan hänen kritiikkiinsä),
No ethän sinä pystykään. Ensi töiksesi voit esittää vaikka siviilipalveluksesta kieltäytymiselle raamatulliset perusteet. Sitten voisimme siirtyä verioppiin ja vaikka sellaiseen epäloogisuuteen, että valkosolut ovat kiellettyjen fraktioiden joukossa, mutta sallituissa elinsiirroissa saattaa valkosoluja siirtyä moninkertaisesti verensiirtoon verrattuna.
>>No, antaa paukkua vastauksia. Senkin gnostilainen epäjumalanpalvoja pelle.
Jallu Jallu Jallu (
04.08.2008 20:18
>>Kun lukee näitä Sinun kirjoituksia tulee semmoinen tunne että Sinä ikävöit nuita entisiä hyviä aikoja
Tuo sinun fiiliksesi taitaa kummuta ihan jostain muualta kuin kirjoituksistani. En voi hyvällä tahdollakaan väittää aikaani jehovantodistajana hyväksi. Elin silloin vartiotorni-seuran valheiden varjossa. Mitä hyvää siinä voisi olla?
No ehkä sitten joskus sinäkin ymmärrät mistä kirjoitan. Jehovantodistajalla on aina syyllinen olo siitä, että aina voisi tehdä lahkolleen enemmän. Siihen lahko propagandallaan pyrkiikin. Tuollaisessa suorituspainoitteisessa ympäristössä mielenterveysongelmat eivät ole harvinaisia.
>>ja että olet hieman katkeroitunut ihminen.
Meinaatko ettei taholle, joka on kusettanut sinua vuosikymmeniä saisi olla ollenkaan näreissään?
>>Sinä näköjään otat huomioosi Jehovan todistajat, mitä he tekevät ja missä he kulkevat.
Toki, olen huolissani heistä. He tärväävät elämänsä suorituspainoitteisessa lahkossa, eivätkä saa kokea elämässään aitoa onnea. En tietenkään väitä etteikö jehovantodistajista löytyisi ihmisiä, jotka ovat vilpittömästi tyytyväisiä valintaansa jehovantodistajina. Mutta se joukkio, joka on jehovantodistajia 'väkisin', on todella iso. Jehovantodistajuudesta ei pääse eroon ilman henkiastä väkivaltaa ja se pitää monet lahkossa mukana haluavat nämä sitä tai eivät.
>>Olet kuin entinen aviopuoliso joka kaipaa takaisin eronneen puolison luo,mutta ei millään halua sitä tunnustaa.
Ja sinä näytät olevan lukutaidoton tai -haluton. No, sellaista tarvitaan jos aikoo jehovantodistajaksi. Mutta itse heittoosi sen verran, että miksi kukaan haluaisi takaisin todistettavasti pettävän puolison luokse, joka pettää taatusti taas uudestaan?
>>Sinun kirjoitukset tuovat hyvin esille sen hyvän minkä olet menettänyt,mikä on myös minut saanut enemmän kiinostamaan Jehovan uskosta.
Toimit kiitettävän jehovantodistajamaisesti olematta sellainen. Taidat sittenkin olla vain trolli. Mutta ei se mitään. Tällaiset trollaukset saavat keskustelua aikaan ja tuovat jehovantodistajuudessa vaaditun vapaaehtoisen sokeuden hyvin esille. Osaat myös nähdä kirjoituksissani sellaista, jota niissä ei missään nimessä ole.
04.08.2008 20:06
>>Noo, tuskin itseäni huijaan, enkä kuseta toisiakaan.
Sinä tiedät, että vt-seura on syyllistynyt vääriin ennustuksiin, joka on merkki raamatun mukaan siitä, ettei sellaista tahoa tarvitse ottaa vakavasti. Silti sinä haluat uskoa (=kusetat itseäsi), että vt-seuralla on ylivertainen tapa tulkita raamattua. Kun sitten menet kentälle kertomaan kuinka jehovantodistajuus on tie paratiisiin, vaikka raamatun mukaan se ei väärine ennusteineen sitä ole, kusetat samalla myös muita.
>>Ei Raamatusta löydy joulua, jota sinä ehkä juhlit jollain tapaa?
Lähinnä vierailemalla vaimon sukulaisten luona ja nauttimalla vapaa-ajasta. Minun ei tarvitse katsoa vartiotornista voinko osallistua lahjarinkiin jouluna vai kesäkuussa.
>>Raamatussa on asioita joita ei ole suoraan kirjoitettu, mutta periaatteet löytyvät tekstin sisältä.
Kun 60-luvun lopulla vt-seuran kirjallisuudessa kerrottiin, että sen ajan nuoret eivät enää ehdi varttua aikuisiksi ennen harmagedonia, niin mistä raamatun tekstin sisältä tuo periaate oli revitty? Kun vt-seura on pilkkonut veren sallittuihin ja ei sallittuihin osiin lääketieteellistä hoitoa ajatellen, niin mistä raamatun tekstin sisältä tuo on otettu?
>>Jos Raamattu kieltää veren syönnin, niin sallisiko Raamattu ottaa sitä letkulla sisään verisuonten kautta kun sitä ei ole erikseen kielletty letkuttamatta?
Kysehän on kahdesta täysin eri asiasta. Syömisestä ja elinsiirrosta. Sen lisäksi kyseessä on eläimen veri ja ihmisen veri, eri asioita nekin ja raamattu puhuu eläimen veren syönnistä. Verensiirtoa koskeva oppi on epälooginen ja rakennettu niin hataralle pohjalle, ettei sen noudattamisessa ole pienintäkään mieltä. Päinvastoin sitä noudattamalla voi menettää henkensä, täysin ilman mitään raamatullisia perusteita.
>>Minä en ala ottamaan toisen verta sisälle juuri siitä syystä, koska sielu on veressä ja veri on pyhää Jehovan silmissä tänä päivänäkin.
Verihän on raamatussa elämän symboli. Missä yhteydessä symboli on suurempi tai tärkeämpi kuin se mitä se edustaa?
>>Olet joka tapauksessa vallinut puolesi, ja vapaaehtoisesti. Matteus 12:30 Joka ei ole minun puolellani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Itseasiassa en ole valinnut yhtään mitään puolta. Te uskovaiset olette tekemässä tuon minun puolestani ja toivottamassa milloin mihinkin kadotukseen. Eikö ole kivaa kun voi tuomita ihmisiä ja lyödä raamatulla päähän.
>>Kyllä sinullakin on jumala.2.Piet.2:19 Vaikka he lupaavat heille vapautta, he itse ovat turmeluksen orjia. Sillä joka on toisen voittama, on tämän orjuuttama.
Kas kun en koe eläväni minkäänlaisessa orjuudessa. Jehovantodistajana näin kuitenkin koin, mistäköhän syystä?
>>Tai kusettaa ihmisiä politiikalla, armeijalla tai rahan ylettömillä houkutuksilla.
Lähtikö mopedi käsistä? Missä minä näillä olen ihmisiä kusettanut?
04.08.2008 18:41
>>Eiköhän tuokin ollut liioteltua
Niin, kumpikohan meistä taas tietää mistä puhuu, sinä vai minä? Kumpi on ollut jehovantodistaja ihan oikeasti?
>>Nehän ovat vapaita ihmisiä,eikä vankilassa olevia, pisteitä keräviä,jotta heidän tuomoi lyhentyisi,kun he ahkerasti saarnaisisivat.
Toki toki. Vapaita ovat valitsemaan niinkuin sinäkin kun rosmo kysyy, että "rahat tai henki". Jehovantodistajien on tehtävä velvollisuutensa tai nämä ovat seurakunnassa huonoja jehovantodistajia. Väitätkö, että keksin tällaista ihan omasta päästäni, vaikka parikymmentä vuotta tuli salilla asioita tarkkailtua?
>>En usko että nuinkin vaativaa tehtävää,kuin ovelta,ovelle kulkemista, voidaa toisen ihmisen taholta suorittaa.
Vaativaa ja vaativaa. Itseasiassa itse olin pettynyt siihen tapaan miten ihmisille 'totuutta' levitettiin. Tuntien kerääminen on se pääasia, jonka takia jehovantodistajat saarnaavat, jotta pitäisivät hyvän jehovantodistajan statuksensa seurakunnassa.
Olimme vaimon kanssa anopin kukkia kastelemassa viime viikolla ja parvekkeelta huomasin kuinka viereiseen kerrostaloon rantautui jehovantodistajia kenttälaukkuineen. Autolla tulivat kerrostalon pihaan ja menivät rappuun, jossa asuntoja oli vähintään viisitoista. No kauanko he rapussa olivat? Alle minuutin. Aikamoista ihmisten tavoittelua ja 'totuuden' levittämistä, eikö vain.
04.08.2008 18:21
>>Kerroppa missä kohtaa jaetta annetaan lupa syödä verineen kuolleen eläimen? Kokeile vastata ensin siihen Raamatulla.
Tässä kohtaa: "joka syö itsestään kuollutta tai kuoliaaksi raadeltua eläintä, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti; niin hän tulee puhtaaksi."
Kuinka sinä poistaisit "itsestään kuolleesta eläimestä" veren, niin ettei sitä eläintä syötäessä ole lihaksissa? Katsos kun itsestään kuollutta eläintä tuskin löydetään välittömästi kun tämä on heittänyt veivinsä, tai että sydän vielä pumppaisi.
04.08.2008 18:10
Kun nyt vanhan liiton meininki on voimassa siltä osin kuin te jehovantodistajat haluatte sen olevan, niin miten tämä kohta, joka antaa luvan syödä eläimen verineen, kunhan suorittaa sen jälkeen pienen rituaalin?
3. Moos 17:15 Ja jokainen, olipa hän maassa syntynyt tai muukalainen, joka syö itsestään kuollutta tai kuoliaaksi raadeltua eläintä, pesköön vaatteensa ja peseytyköön vedessä ja olkoon saastainen iltaan asti; niin hän tulee puhtaaksi.
Jos veren syömisestä hätätilassa selvisi noin pienellä rituaalilla, niin kuinka elämää pelastava verensiirto voi olla pelastuksen uhalla kielletty, vaikka raamattu ei puhu verensiirrosta yhtään mitään, missään kohtaa?
Jos haluat raamatun version jehovantodistajien verensiirrosta, niin suosittelen lukemaan seuraavan artikkelin:
http://www.geocities.com/Athens/Academy/9713/tiivis.html
04.08.2008 14:34
Jätit sitten jälleen vastaamatta mihinkään esittämääni kysymykseen.
>>Aivan rehellisesti sanottuna tuommoinen vastustus on ihan sairasta.
Mielestäsi siis mistään minkä on huomannut kusetukseksi, ei tule valistaa kanssaihmisiään, vaan tulee olla aivan hiljaa ja antaa kusettavan tahon jatkaa kanssaihmisten kusettamista? Osaatko kertoa miksi olet tuota mieltä, sillä tuollainen on sairasta, ei suinkaan kusetuksesta valistaminen.
Onko nyt niin, että jos sinä löydät kaupasta epäkuranttia tavaraa myynnistä, niin sinä et voi siitä kertoa kenellekään tai luokittelisit toimintasi sairaaksi?
>>että epäitsekääksi antavat omaa aikaansa muille ihmisille, jotta mekin pääsisimme tuntemaan Raamatun ja sen sisällön paremmin.
Sinulle ei olla vielä ilmeisesti kerrottu, että jehovantodistajien saarnaamista valvotaan tehokkaasti ja jehovantodistaja, joka ei täytä saarnaamisvelvoitettaan saa seurakunnassa halventavia 'arvonimiä' osakseen. Jos jehovantodistaja ei raportoi saarnaamistaan muutamana kuukautena, hänestä tulee seurakunnassa "epäsäännöllinen", joka on negatiivinen 'arvonimi'. Jos jehovantodistaja on saarnaamatta puoli vuotta, hänestä tulee seurakunnassa "toimeton", joka on edellistäkin 'arvonimeä' negatiivisempi ilmaus.
Jehovantodistajat eivät saarnaa vt-seuran käsitystä raamatusta epäitsekkäästi, he tekevät niin koska se on heidän velvoitteensa seurakunnassa. "Epäsäänöllisyys" ja "toimettomuus" saarnaamisessa vaikuttaa myös negatiivisesti jehovantodistajien sosiaalisiin suhteisiin seurakunnassa. Toimettomien seuraa saatetaan alkaa karttamaan.
04.08.2008 14:26
>>Niin minäkin vastustan kusettamista.
Mielestäsi on kuitenkin välttämätöntä yrittää kertoa ihmisille, että verioppi, vuosi 1914 ja syntymäpäivien viettokielto löytyvät raamatusta, vaikka sieltä ei niitä löydy. Miten minusta tuntuu, että sinä ihannoit ihmisten kusettamista, samalla kun huijaat myös itseäsi?
>>Mutta et vastannut kysymykseen, oletko Jehovan vastustaja, kuin Nimrod?
En laske itseäni jumaluuksien vastustajaksi. Minulle ne ovat yhdentekeviä kun en usko niihin. Siinä kohtaa kun joku taho intoutuu kusettamaan ihmisiä vetoamalla jumaluuksiin, saatan kertoa oman mielipiteeni sellaisesta toiminnasta.
04.08.2008 12:44
>>No ensiksi olen löytänyt totuuden Raamatusta jonka olen todistajien välityksellä päässyt tuntemaan.
Niinpä niin. Raamatullisia totuuksia, joita raamatussa ei ole.
Jätät kiitettävällä prosentilla vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin. Aivan kuten tekevät jehovantodistajat usein tällä palstalla. Kerrataan nyt vielä kuitenkin edellisen viestini tärkeimmät kysymykset, josko yrittäisit kuitenkin?
"Eli jehovantodistajuudesta ei voi keskustella julkisesti, kun paikalla on entisiä jehovantodistajia, miksi ihmeessä?"
"Eikö juuri entinen jehovantodistaja tiedä jehovantodistajuudesta sen monet puolet, kun on kokenut sen kokonaisuudessaan?"
"Se että olen entinen jehovantodistaja, ei totta vie tee minusta kelvotonta keskustelemaan jehovantodistajuudesta. Jos näin sinun mielestäsi kuitenkin on, niin osaisitkohan perustella väitteesi?"
"Muista kuitenkin se että halusi uskoa jehovantodistajiin ja näiden lahkoon ei tarkoita sitä, että olisit löytänyt totuuden. Se tarkoittaa vain sitä että olet löytänyt jotain johon _haluat_ uskoa ja joka tuntuu miellyttävältä. Se ettet uskalla ottaa selvää jehovantodistajuudesta muualta kuin heiltä todistaa sen."
04.08.2008 11:08
>>Taitaa olla tiuku Jehovan vastustaja, kuin Nimrod aikoinaan Jehovan vastustajana tunnettu luopio, vai miten on tiuku?.
Vastustan ihmisten kusettamista uskonnon avulla. Siinä ei ole jehovilla asian kanssa mitään tekemistä.
04.08.2008 11:02
>>olen tässä huomannut että tällä palstalla vääristellään paljon Jehovan todistajista.
Niin varmasti olet. Kas kun et kuitenkaan kertonut mitä on vääristelty.
04.08.2008 11:00
>>Kuten jo aikaisemmin mainitsin olen aikuinen nainen,joten minua ei tarvitse nimitellä "uhriksi".
Eli mielestäsi olet etevämpi kertomaan jehovantodistajuudesta kuin minä, vaikka kokemukseni siitä on sinun vastaavaa moninkertainen? Mikä mekanismi saa ihmisen ajattelemaan tuolla tavalla?
>>Minusta on ikävää että entiset JT pilavat tämän palstan.
Eli jehovantodistajuudesta ei voi keskustella julkisesti, kun paikalla on entisiä jehovantodistajia, miksi ihmeessä?
>>Sinähän aikaisemmin mainitsit että Sinut oli potkittu ulos seurakunnasta,joten minun mielestä Sinun köytöksesi on aikamoisen lapsellista.
Minä taisin mainita, että erosin seurakunnasta, en suinkaan joutunut ulos potkittavaksi. Mutta mikähän siinä on lapsellista, että keskustelee jehovantodistajuudesta palstalla, jonka aihe on keskustele jehovantodistajuudesta? Sekö että sattuu olemaan entinen jehovantodistaja? Eikö juuri entinen jehovantodistaja tiedä jehovantodistajuudesta sen monet puolet, kun on kokenut sen kokonaisuudessaan?
>>Tulee melkein koulu ajat mieleen, kun joku lapsi ei päässyt mukaan,niin tämä alkoikin kiukutella.
Minä en kiukuttele, yritän keskustella jehovantodistajuudesta. Tällainen asennoitumisesi on täysin tavallista kun halu uskoa jehovantodistajiin ja näiden markkinoimaan lahkoon on riittävän kova, mutta tiesitkö että tuollaiset heitot ovat argumentointivirhe? Se että olen entinen jehovantodistaja, ei totta vie tee minusta kelvotonta keskustelemaan jehovantodistajuudesta. Jos näin sinun mielestäsi kuitenkin on, niin osaisitkohan perustella väitteesi?
>>En muuteen tiedä oletkos edes aikuinen
Liittyy aiheeseen millä tavalla? Jos minulla on jehovantodistajuudesta parikymmentä vuotta kokemusta, niin eiköhän tässä jo vähintään mopoiässä olla.
>>Ja sitäpaitsi Raamatussahan käsketään karttamaan verta.
Siellä ei puhuta verensiirrosta yhtään mitään. Kohta, jossa Paavali tärisee verestä liittyy sen aikaisiin pakanallisiin pippaloihin, joissa oli tapana läträtä verellä. Siitä Paavali puhui, ei elämää pelastavista verensiirroista tai että veri-itsemurhat olisivat kenenkään mielestä pakollisia pelastuksen kannalta.
>>Ja tulen jatkossakin tutkimaan Raamattua Jehovan todistajien seurassa
Näin varmasti onkin. Muista kuitenkin se että halusi uskoa jehovantodistajiin ja näiden lahkoon ei tarkoita sitä, että olisit löytänyt totuuden. Se tarkoittaa vain sitä että olet löytänyt jotain johon _haluat_ uskoa ja joka tuntuu miellyttävältä. Se ettet uskalla ottaa selvää jehovantodistajuudesta muualta kuin heiltä todistaa sen.
03.08.2008 20:53
Onko sitten mahdoton ajatus, että muutos astuu voimaan myöhemmin? Se nimittäin ei olisi kovin järkevä veto vt-seuralta muuttaa sekä kirjantutkisteluja ja kiepparikäytäntöä samaan hengenvetoon. Voisi mennä rivijäseniltä pasmat sekaisin. Hiljaa hyvä tulee.
Sovitaanko että teet sitten uuden avauksen aiheesta jos muutos kuitenkin myöhemmin toteutetaan? Vai onko tarkoituksesi löytää entisten jehovantodistajien edesottamuksista väkisin jotain negatiivista ja iloita siitä? Pienet on jehovantodistajan ilonaiheet jos noin on, mutta jokainen tyylillään.
03.08.2008 20:00
>>Ai jaa ethän sinä ollutkaan Jehovan todistaja,Minun pitää ollakin tarkka.
Olen tarkkaanottaen entinen jehovantodistaja. Jehovantodistaja ehdin olla parikymmentä vuotta. Mutta milloin tietämykseni jehovantodistajuudesta sitten loppui, jos sitä tarkoitat, samalla hetkellä kun erosin tuosta lahkosta vai milloin?
>>Ja sitäpaitsi minä olen ottanut selvää melkeinpä kaikki uskonnot jota Suomessa löytyypi, ja pettynyt niihiin.
Minulla on parinkymmenen vuoden kokemus jehovantodistajuudesta ja petyin siihen.
>>Oli varmaankin virhe kirjoittaa tälle palstalle,mutta kun haluaisin muutkin tietoiseksi siitä että,Raamattuun perusteellinen usko on olemassa.
Jehovantodistajat puhuvat uskonnostaan totuutena, eikö totuuden tulisi kestää avoin keskustelu, vai miksi oli virhe kirjoittaa palstalle?
Jehovantodistajuus ei perustu raamatullisuuteen. Jätit siihen liittyen kommentoimatta vt-seuran historian väärien ennustuksien tehtailijana.
>>Luulin myös että saisin lisää kannustusta,koska tämä on JT palsta.Nyt ymmärrän tärkeyden siitä että pitääpi itse ottaa Raamatusta selvää,mikä on totta.
Niinpä. Lue nyt vaikka todetaksesi sen ettei siellä puhuta verensiirrosta mitään, ja että väärien ennusteiden tehtailijoita ei ole syytä uskoa. Siellä ei myöskään kielletä viettämästä syntymäpäiviä, eikä siellä lue vuodesta 1914 yhtään mitään. Silti jehovantodistajat kuvittelevat perustavansa uskonsa raamattuun. Aika metkaa, vai mitä.
>>Joten vastaedes käännynkin Raamatun puoleen ja kysyn ovelleni tulevilta JT, henkilökohtaista opastusta.
Olet oikein hyvä uhri vt-seuran ylläpitämälle lahkolle. Et uskalla ottaa selvää jehovantodistajuudesta muualta kuin jehovantodistajilta ja haluat uskoa heihin. Sellainen on aijemmin mainitsemaani vapaaehtoista typeryyttä.
03.08.2008 19:55
>>TV.kenties tuleva Jehovantodistaja.
Nykyään kun tietoa on jos sitä vain uskaltaa hankkia, ei kannata lähteä mukaan yhtään mihinkään mitä ei ole objektiivisesti punninnut. Jos olet eri mieltä, niin saako kysyä että miksi kenenkään kannattaa kuunnella mistään asiasta vain yhden tahon version? Eikö tuo olisi vain vapaaehtoista typeryyttä?
Jos pitäydyt vain siinä tiedossa, jota jehovantodistajat sinulle uskonnostaan ja lahkostaan kertovat, saat asiasta kovin subjektiivisen ja kuorrutetun version. Kun jotain aatetta kaupataan, aatteen kauppaaja on hyvin harvoin asiansa kanssa täysin rehellinen. Jehovantodistajan pyrkimyshän on myydä aatteensa jotta saisi lisää kauppaajia tuota aatetta markkinoimaan.
Jehovantodistajien uskonnollinen järjestö vartiotorni-seura on tunnettu vääristä maailmanlopun ennusteistaan. Mikä saa sinut kuvittelemaan, että vääriä ennusteita tehtailevalla lahkolla olisi jotain tekemistä mahdollisen jumalan kanssa?
03.08.2008 17:37
>>Minä saan heistä tietoa kun kutsun heidät JT,sisälle,kotiini,kun he tulevat ovelleni.Olen nimittäin aikuinen nainen,en usko juoruihiin.
Mikä osuus Wikipedian artikkelista jehovantodistajuutta koskien perustuu juoruihin?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat
03.08.2008 17:28
>>Varokaa luopioita. Ovat sairasta väkeä.
Kuinkahan tuo noin niinkuin käytännössä ilmenee?
>>Jotkut mielisairaat myös kirjoittavat nimimerkeillä jotka ei ole heidän omiaan.
Näyttää vahvasti siltä, että keskustelun avaajalla itsellään on jäänyt yläkertaan sähköt vetämättä.
03.08.2008 17:24
>>Näyttää Siltä Että Helluntailaiset ovat palanneet lomilta!
Ja näyttää myös siltä että jehovantodistajat ovat olleet lomilla niin kauan kuin tämä palsta on ollut olemassa.
01.08.2008 16:04
92 / 282