Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. >>Pieni provosoiminen on yleensä varmin tapa saada vastaus.Kyllä täällä ollaan ihan rauhallisin mielin.

No joo, tottahan tuo.

>>Mitäs sä nyt oikeen vihjailet?

Sitä että oluen kuuluu kuohua, ei veren (veri kuohuu = malttinsa menettäminen). En sen kummempaa. En siis vihjaillut, että kirjoittelisit alkoholin vaikutuksen alaisena. Vaikka omasta mielestäni olutta maistellessa onkin joskus mukava skriivailla tarinaa nettiin.
  2. >>Kun lukee näitä Sinun kirjoituksia tulee semmoinen tunne että Sinä ikävöit nuita entisiä hyviä aikoja

Tuo sinun fiiliksesi taitaa kummuta ihan jostain muualta kuin kirjoituksistani. En voi hyvällä tahdollakaan väittää aikaani jehovantodistajana hyväksi. Elin silloin vartiotorni-seuran valheiden varjossa. Mitä hyvää siinä voisi olla?

No ehkä sitten joskus sinäkin ymmärrät mistä kirjoitan. Jehovantodistajalla on aina syyllinen olo siitä, että aina voisi tehdä lahkolleen enemmän. Siihen lahko propagandallaan pyrkiikin. Tuollaisessa suorituspainoitteisessa ympäristössä mielenterveysongelmat eivät ole harvinaisia.

>>ja että olet hieman katkeroitunut ihminen.

Meinaatko ettei taholle, joka on kusettanut sinua vuosikymmeniä saisi olla ollenkaan näreissään?

>>Sinä näköjään otat huomioosi Jehovan todistajat, mitä he tekevät ja missä he kulkevat.

Toki, olen huolissani heistä. He tärväävät elämänsä suorituspainoitteisessa lahkossa, eivätkä saa kokea elämässään aitoa onnea. En tietenkään väitä etteikö jehovantodistajista löytyisi ihmisiä, jotka ovat vilpittömästi tyytyväisiä valintaansa jehovantodistajina. Mutta se joukkio, joka on jehovantodistajia 'väkisin', on todella iso. Jehovantodistajuudesta ei pääse eroon ilman henkiastä väkivaltaa ja se pitää monet lahkossa mukana haluavat nämä sitä tai eivät.

>>Olet kuin entinen aviopuoliso joka kaipaa takaisin eronneen puolison luo,mutta ei millään halua sitä tunnustaa.

Ja sinä näytät olevan lukutaidoton tai -haluton. No, sellaista tarvitaan jos aikoo jehovantodistajaksi. Mutta itse heittoosi sen verran, että miksi kukaan haluaisi takaisin todistettavasti pettävän puolison luokse, joka pettää taatusti taas uudestaan?

>>Sinun kirjoitukset tuovat hyvin esille sen hyvän minkä olet menettänyt,mikä on myös minut saanut enemmän kiinostamaan Jehovan uskosta.

Toimit kiitettävän jehovantodistajamaisesti olematta sellainen. Taidat sittenkin olla vain trolli. Mutta ei se mitään. Tällaiset trollaukset saavat keskustelua aikaan ja tuovat jehovantodistajuudessa vaaditun vapaaehtoisen sokeuden hyvin esille. Osaat myös nähdä kirjoituksissani sellaista, jota niissä ei missään nimessä ole.
  3. >>Noo, tuskin itseäni huijaan, enkä kuseta toisiakaan.

Sinä tiedät, että vt-seura on syyllistynyt vääriin ennustuksiin, joka on merkki raamatun mukaan siitä, ettei sellaista tahoa tarvitse ottaa vakavasti. Silti sinä haluat uskoa (=kusetat itseäsi), että vt-seuralla on ylivertainen tapa tulkita raamattua. Kun sitten menet kentälle kertomaan kuinka jehovantodistajuus on tie paratiisiin, vaikka raamatun mukaan se ei väärine ennusteineen sitä ole, kusetat samalla myös muita.

>>Ei Raamatusta löydy joulua, jota sinä ehkä juhlit jollain tapaa?

Lähinnä vierailemalla vaimon sukulaisten luona ja nauttimalla vapaa-ajasta. Minun ei tarvitse katsoa vartiotornista voinko osallistua lahjarinkiin jouluna vai kesäkuussa.

>>Raamatussa on asioita joita ei ole suoraan kirjoitettu, mutta periaatteet löytyvät tekstin sisältä.

Kun 60-luvun lopulla vt-seuran kirjallisuudessa kerrottiin, että sen ajan nuoret eivät enää ehdi varttua aikuisiksi ennen harmagedonia, niin mistä raamatun tekstin sisältä tuo periaate oli revitty? Kun vt-seura on pilkkonut veren sallittuihin ja ei sallittuihin osiin lääketieteellistä hoitoa ajatellen, niin mistä raamatun tekstin sisältä tuo on otettu?

>>Jos Raamattu kieltää veren syönnin, niin sallisiko Raamattu ottaa sitä letkulla sisään verisuonten kautta kun sitä ei ole erikseen kielletty letkuttamatta?

Kysehän on kahdesta täysin eri asiasta. Syömisestä ja elinsiirrosta. Sen lisäksi kyseessä on eläimen veri ja ihmisen veri, eri asioita nekin ja raamattu puhuu eläimen veren syönnistä. Verensiirtoa koskeva oppi on epälooginen ja rakennettu niin hataralle pohjalle, ettei sen noudattamisessa ole pienintäkään mieltä. Päinvastoin sitä noudattamalla voi menettää henkensä, täysin ilman mitään raamatullisia perusteita.

>>Minä en ala ottamaan toisen verta sisälle juuri siitä syystä, koska sielu on veressä ja veri on pyhää Jehovan silmissä tänä päivänäkin.

Verihän on raamatussa elämän symboli. Missä yhteydessä symboli on suurempi tai tärkeämpi kuin se mitä se edustaa?

>>Olet joka tapauksessa vallinut puolesi, ja vapaaehtoisesti. Matteus 12:30 Joka ei ole minun puolellani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Itseasiassa en ole valinnut yhtään mitään puolta. Te uskovaiset olette tekemässä tuon minun puolestani ja toivottamassa milloin mihinkin kadotukseen. Eikö ole kivaa kun voi tuomita ihmisiä ja lyödä raamatulla päähän.

>>Kyllä sinullakin on jumala.2.Piet.2:19 Vaikka he lupaavat heille vapautta, he itse ovat turmeluksen orjia. Sillä joka on toisen voittama, on tämän orjuuttama.

Kas kun en koe eläväni minkäänlaisessa orjuudessa. Jehovantodistajana näin kuitenkin koin, mistäköhän syystä?

>>Tai kusettaa ihmisiä politiikalla, armeijalla tai rahan ylettömillä houkutuksilla.

Lähtikö mopedi käsistä? Missä minä näillä olen ihmisiä kusettanut?
  4. Jätit sitten jälleen vastaamatta mihinkään esittämääni kysymykseen.

>>Aivan rehellisesti sanottuna tuommoinen vastustus on ihan sairasta.

Mielestäsi siis mistään minkä on huomannut kusetukseksi, ei tule valistaa kanssaihmisiään, vaan tulee olla aivan hiljaa ja antaa kusettavan tahon jatkaa kanssaihmisten kusettamista? Osaatko kertoa miksi olet tuota mieltä, sillä tuollainen on sairasta, ei suinkaan kusetuksesta valistaminen.

Onko nyt niin, että jos sinä löydät kaupasta epäkuranttia tavaraa myynnistä, niin sinä et voi siitä kertoa kenellekään tai luokittelisit toimintasi sairaaksi?

>>että epäitsekääksi antavat omaa aikaansa muille ihmisille, jotta mekin pääsisimme tuntemaan Raamatun ja sen sisällön paremmin.

Sinulle ei olla vielä ilmeisesti kerrottu, että jehovantodistajien saarnaamista valvotaan tehokkaasti ja jehovantodistaja, joka ei täytä saarnaamisvelvoitettaan saa seurakunnassa halventavia 'arvonimiä' osakseen. Jos jehovantodistaja ei raportoi saarnaamistaan muutamana kuukautena, hänestä tulee seurakunnassa "epäsäännöllinen", joka on negatiivinen 'arvonimi'. Jos jehovantodistaja on saarnaamatta puoli vuotta, hänestä tulee seurakunnassa "toimeton", joka on edellistäkin 'arvonimeä' negatiivisempi ilmaus.

Jehovantodistajat eivät saarnaa vt-seuran käsitystä raamatusta epäitsekkäästi, he tekevät niin koska se on heidän velvoitteensa seurakunnassa. "Epäsäänöllisyys" ja "toimettomuus" saarnaamisessa vaikuttaa myös negatiivisesti jehovantodistajien sosiaalisiin suhteisiin seurakunnassa. Toimettomien seuraa saatetaan alkaa karttamaan.
  5. >>No ensiksi olen löytänyt totuuden Raamatusta jonka olen todistajien välityksellä päässyt tuntemaan.

Niinpä niin. Raamatullisia totuuksia, joita raamatussa ei ole.

Jätät kiitettävällä prosentilla vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin. Aivan kuten tekevät jehovantodistajat usein tällä palstalla. Kerrataan nyt vielä kuitenkin edellisen viestini tärkeimmät kysymykset, josko yrittäisit kuitenkin?

"Eli jehovantodistajuudesta ei voi keskustella julkisesti, kun paikalla on entisiä jehovantodistajia, miksi ihmeessä?"

"Eikö juuri entinen jehovantodistaja tiedä jehovantodistajuudesta sen monet puolet, kun on kokenut sen kokonaisuudessaan?"

"Se että olen entinen jehovantodistaja, ei totta vie tee minusta kelvotonta keskustelemaan jehovantodistajuudesta. Jos näin sinun mielestäsi kuitenkin on, niin osaisitkohan perustella väitteesi?"

"Muista kuitenkin se että halusi uskoa jehovantodistajiin ja näiden lahkoon ei tarkoita sitä, että olisit löytänyt totuuden. Se tarkoittaa vain sitä että olet löytänyt jotain johon _haluat_ uskoa ja joka tuntuu miellyttävältä. Se ettet uskalla ottaa selvää jehovantodistajuudesta muualta kuin heiltä todistaa sen."
  6. >>Kuten jo aikaisemmin mainitsin olen aikuinen nainen,joten minua ei tarvitse nimitellä "uhriksi".

Eli mielestäsi olet etevämpi kertomaan jehovantodistajuudesta kuin minä, vaikka kokemukseni siitä on sinun vastaavaa moninkertainen? Mikä mekanismi saa ihmisen ajattelemaan tuolla tavalla?

>>Minusta on ikävää että entiset JT pilavat tämän palstan.

Eli jehovantodistajuudesta ei voi keskustella julkisesti, kun paikalla on entisiä jehovantodistajia, miksi ihmeessä?

>>Sinähän aikaisemmin mainitsit että Sinut oli potkittu ulos seurakunnasta,joten minun mielestä Sinun köytöksesi on aikamoisen lapsellista.

Minä taisin mainita, että erosin seurakunnasta, en suinkaan joutunut ulos potkittavaksi. Mutta mikähän siinä on lapsellista, että keskustelee jehovantodistajuudesta palstalla, jonka aihe on keskustele jehovantodistajuudesta? Sekö että sattuu olemaan entinen jehovantodistaja? Eikö juuri entinen jehovantodistaja tiedä jehovantodistajuudesta sen monet puolet, kun on kokenut sen kokonaisuudessaan?

>>Tulee melkein koulu ajat mieleen, kun joku lapsi ei päässyt mukaan,niin tämä alkoikin kiukutella.

Minä en kiukuttele, yritän keskustella jehovantodistajuudesta. Tällainen asennoitumisesi on täysin tavallista kun halu uskoa jehovantodistajiin ja näiden markkinoimaan lahkoon on riittävän kova, mutta tiesitkö että tuollaiset heitot ovat argumentointivirhe? Se että olen entinen jehovantodistaja, ei totta vie tee minusta kelvotonta keskustelemaan jehovantodistajuudesta. Jos näin sinun mielestäsi kuitenkin on, niin osaisitkohan perustella väitteesi?

>>En muuteen tiedä oletkos edes aikuinen

Liittyy aiheeseen millä tavalla? Jos minulla on jehovantodistajuudesta parikymmentä vuotta kokemusta, niin eiköhän tässä jo vähintään mopoiässä olla.

>>Ja sitäpaitsi Raamatussahan käsketään karttamaan verta.

Siellä ei puhuta verensiirrosta yhtään mitään. Kohta, jossa Paavali tärisee verestä liittyy sen aikaisiin pakanallisiin pippaloihin, joissa oli tapana läträtä verellä. Siitä Paavali puhui, ei elämää pelastavista verensiirroista tai että veri-itsemurhat olisivat kenenkään mielestä pakollisia pelastuksen kannalta.

>>Ja tulen jatkossakin tutkimaan Raamattua Jehovan todistajien seurassa

Näin varmasti onkin. Muista kuitenkin se että halusi uskoa jehovantodistajiin ja näiden lahkoon ei tarkoita sitä, että olisit löytänyt totuuden. Se tarkoittaa vain sitä että olet löytänyt jotain johon _haluat_ uskoa ja joka tuntuu miellyttävältä. Se ettet uskalla ottaa selvää jehovantodistajuudesta muualta kuin heiltä todistaa sen.
  7. >>Ai jaa ethän sinä ollutkaan Jehovan todistaja,Minun pitää ollakin tarkka.

Olen tarkkaanottaen entinen jehovantodistaja. Jehovantodistaja ehdin olla parikymmentä vuotta. Mutta milloin tietämykseni jehovantodistajuudesta sitten loppui, jos sitä tarkoitat, samalla hetkellä kun erosin tuosta lahkosta vai milloin?

>>Ja sitäpaitsi minä olen ottanut selvää melkeinpä kaikki uskonnot jota Suomessa löytyypi, ja pettynyt niihiin.

Minulla on parinkymmenen vuoden kokemus jehovantodistajuudesta ja petyin siihen.

>>Oli varmaankin virhe kirjoittaa tälle palstalle,mutta kun haluaisin muutkin tietoiseksi siitä että,Raamattuun perusteellinen usko on olemassa.

Jehovantodistajat puhuvat uskonnostaan totuutena, eikö totuuden tulisi kestää avoin keskustelu, vai miksi oli virhe kirjoittaa palstalle?

Jehovantodistajuus ei perustu raamatullisuuteen. Jätit siihen liittyen kommentoimatta vt-seuran historian väärien ennustuksien tehtailijana.

>>Luulin myös että saisin lisää kannustusta,koska tämä on JT palsta.Nyt ymmärrän tärkeyden siitä että pitääpi itse ottaa Raamatusta selvää,mikä on totta.

Niinpä. Lue nyt vaikka todetaksesi sen ettei siellä puhuta verensiirrosta mitään, ja että väärien ennusteiden tehtailijoita ei ole syytä uskoa. Siellä ei myöskään kielletä viettämästä syntymäpäiviä, eikä siellä lue vuodesta 1914 yhtään mitään. Silti jehovantodistajat kuvittelevat perustavansa uskonsa raamattuun. Aika metkaa, vai mitä.

>>Joten vastaedes käännynkin Raamatun puoleen ja kysyn ovelleni tulevilta JT, henkilökohtaista opastusta.

Olet oikein hyvä uhri vt-seuran ylläpitämälle lahkolle. Et uskalla ottaa selvää jehovantodistajuudesta muualta kuin jehovantodistajilta ja haluat uskoa heihin. Sellainen on aijemmin mainitsemaani vapaaehtoista typeryyttä.