Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuuluvatkohan nuo sanat kirkkokäsikirjan liturgiaan samassa yhteydessä kun pappi kysyy kummeilta:
"Luovutkos perkeleestä" ja kummit vastaavat: "luovun"????
weha: "Tämä on siis kastekaava, joka kertoo mitä kasteessa tapahtuu, merkitsee ja hyödyttää. Sen tarkoitus ei ole nostaa ihmisen omavanhurskautta, kuten uudelleenkastajat tekevät ja luulevat"
27.10.2014 18:57
Uudellenkastajat ja heidän oppinsa ja spiritisminsä on täyttä roskaa, jos joku on...
27.10.2014 18:53
Nim. "voi poloisia" sanon, että puhuin Raamatun kohdin yleisestä synnistä, jonka osana on kuolema. Profeettoja on turha ottaa sikäli esiin. Syyllistyt perisynnin kieltämiseen, joka on myös vanhoillislestadiolaista oppia: Kauheata ketkuilua ja iljettävää Raamatun väärentämistä.
Perisynti on vain uskottava pyhän Raamatun ilmoituksen perusteella:
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
"Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!" (Job.15:14).
27.10.2014 18:50
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
27.10.2014 14:39
Ei te ilkkuvat uudellenkastajat usko Raamattua, vaan omaa omavanhurskasta hurmahenkeä.
Perisynti Raamatussa:
27.10.2014 14:28
Nim. "etsivä-xx" "mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä", sanoo luterilaiset tunnustuskirjamme. Näin opettaa myös Raamattu, että kaikki ihmiset syntyvät siionissa/kirkossa. On turha alata vähätteleemään ja perustamaan uskoa luuloille.
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/puolustus/IX.html
Web of Trust
"
26.10.2014 12:56
Täällä on liikkeellä eksyttäjiä, jotka eivät myöskään ole luterilaisuutta. Jokainen, myös etsivä -xx, voi lukea esim. Lutherin laajan opetuksen kasteesta isosta katekismuksesta. Lutheri ei opeta kastetta ehdonvallan asiana, vaan se täytyy toimittaa:
Toinen kysymys on se, että joutuvatko kastamattomat lapset kadotukseen? Uskonpuhdistajamme opettaa lujasti Raamattuun pitäytyen meidän lapsistamme, että kasteen tahaton puuttuminen ei kadota, mutta sen (merkityksen) halveksiminen ja hylkääminen tietysti kadottaa. Kasteen halveksiminen tapahtuu väärän, pilkkaavan hengen kautta, joka johtuu Raamatun vastaisesta opetuksesta.
Perisynti, on ihan selvä asia Raamatun ilmoituksen perusteella esim. (Room.3:10; Ps.51:7; Room.5:12; Room.5:18; Ef.2:3). Voi sinua uudestikastaja parka, joka selvän sanan kiellät. "Mikä lihasta on syntynyt on liha" (Sanalla "liha" Raamattu tarkoittaa tällaisissa yhteyksissä ihmistä sellaisena, jollaisena hän luonnostaan sikiää ja syntyy, joka siis on perisynnin turmelema ja vailla Pyhää Henkeä (vanha ihminen eli "vanha Aadam").
Sinä lestadiolainenkaan, et voi paeta Jeesuksen yleisen sovituksen taakse, vaan lahjana tarjottuun sanaan ja sakramenttiin, yksin Jumalan tekona. Tämä on Raamatullista ja myös luterilaista vanhurskauttamisoppia parhaimmillaan. Rakkaat tunnustuskirjamme selvästi sanoo, että "perisynti on todella synti, joka tuo iankaikkisen kadotustuomion niille, jota eivät kasteen ja Pyhän Hengen kautta synny uudesti". Tämä kaikki on vain uskottava Raamatun sanan perusteella-
26.10.2014 12:49
Voi teitä sekaseuraiset lahkolaiset! Joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan, niin kuin lapsi..., tässä puhutaan imeväisistäkin.
siis:
sana lapsillenne, ei sulje pois pieniä lapsia, eikä siis vauvojakaan. Heitähän Jeesus kutsui myös luokseen, esim. Luuk.18:15. "Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia16. Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
Tässä kohden Luukkaan sana "pienistä lapsista" prevos/äskensyntynyt vauva. kyllä Jeesus kutsui heitä luokseen.
26.10.2014 12:08
Vauva on syntisenä kastettava, sillä Jeesus on kuollut vauvojenkin puolesta:
Room.6:3 "Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa."
26.10.2014 11:59
"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
weha: "Niin kuin tuo asiayhteys kertoo, Pyhä Henki tahtoo toimia kasteen sakramentissa, Vedestä ja Hengestä, synnyttäen vaimosta syntyneen uudesti ylhäältä. Ainakin siitä toimituksesta kuuluu, sanan huminaa. Kaikki muu humina on tarpeetonta pelastuksen kannalta".
Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
26.10.2014 11:55
Tässä ajassa uskovainenkaan ei tule ikipäivinä synnittömäksi. Teemme syntiä sanoin, ajatuksin ja teoin. Uskovainen ja kastettu on armahdettu syntinen, siten ettei syntiä enää lueta Kristuksessa syyksemme.
25.10.2014 14:44
vai ei vauva ymmärrä mitään? Vaikka olisikin teidän luuloissanne, niin väliäkö sillä? Paikallahan on kasteessa Jumalan sanan lupaus ja Jeesus itse.
25.10.2014 14:38
Aina kaste vaikuttaa suuria. Vika ei olekaan kasteen, vaan epäuskon- Ristillä on Jeesus pelastuksen ansainnut, ja kasteessa tarjottu.
25.10.2014 14:09
Voi hyvänen aika kun uudelleenkastajat alkavat mestaroimaan ja venyttelemään Raamatun, tunnustuskirjojen ja Lutherin opetusten kanssa.
Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
25.10.2014 08:23
Taasko nämä uudellenkastajat mesoavat täällä? Eihän teille kelpaa edes aikuisen luterilaisuuden kaste, vaan uudestaan tulee sekin tehdä.
Ei usko ristiltä kenellekään pompahda, ilman sanaa ja sakramentteja. Kastetta ja uskoa, molempia tarvitaan pelastukseen.
Joh.3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
24.10.2014 14:27
Pietarihan kehoitti ENSIN:
TEHKÄÄ PARANNUS, ja ottakoon kukin teistä kasteen..."
weha: "Mitäs parannuksen yhteydessä? Tulee ottaa kaste, että synnit annetaan anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan. Myös heidän lapsille(Tekna) kuului kohdan mukaan kasteen lupaus, ilman ikärajoitusta".
"Avuksi huutaminen, on silkkaa lakia, mutta evankeliumi/kaste antaa ilmaiseksi. Huutamisessa, jonka uudestikastajat irrottavat yhteydestään ja koko Raamatun opetuksesta. Nimittäin, usko syntyy vain sanan ja sakramenttien kautta ja jota ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä."
Vauvat ottavat Raamatun mukaan vastaan Jeesuksen ja Jeesus kaikki kaikessa vaikuttaa. Näin voimallinen ja tehoisa on kasteen lupaus. Sana antaa mitä lupaakin kasteessa.
21.10.2014 11:16
Uudestikastajat jättävät kasteesta loppuosan pois, esim:
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen, JOTTA SYNTINNE ANNETAAN ANTEEKSI. Silloin te saatte LAHJAKSI Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
apt.22: 16 "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja PESTÄ POIS SYNTISI.'
Apostolinen uskontunnustus sanoo oikein: "Uskomme apostolisen seurakunnan... uskomme ruumiin ylösnousemisen ja uskomme yhden kasteen syntiensaamiseksi"
Tätä ei uudestikastajat tunnusta, joka on sokea typerä henki.
21.10.2014 06:09
weha: "Voi teitä ihan lässyjä uudestikastajia. Teille ei merkkaa Raamattu mitään, vaan omilla luuloilla selitätte Raamattua. Ensiksikin ne, juutalaiset jotka menivät käännyttämään Lutheria omaan lakiuskoonsa, olivat epäuskoisia, kadotuksen lapsia, joita Jeesuskin sanoo perkeleen synagogaksi: Ilm.2:9 "Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga."
Sen sijaan muista kansoista Jeesus sanoo:
1.Piet.2:9 "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
21.10.2014 06:06
Niin ja jos siitä sentinkään liikahtaa Jumalan suuntaan, se on oman vanhurskauden pystyttämistä ja kasteen armon halveksimista eikö olekkin weha.
weha: "Tosi on ja ratkaisukristityillä tuo omavanhurskaudenosuus on suuri+ kaikki heidän väärät oppinsa. Kaste onkin Jumalan teko ja säätämys. Kaste on Jumalan sana ja asetus, ihmiset eivät ole keksineet sitä omasta päästään. Jeesus on pelastuksen hankkija, ja kaste tuon kaiken hyvän välittäjä"
20.10.2014 13:55
Uudesikastaja: Wehan vauvan kohdalla pätee tuo Raamatun kohta: Ps 51
"Sillä äitini on minut synnissä siittänyt."
Siksi Weha riehuu tällä palstalla ja yrittää peitellä tekojaan.
Tottakai pätee, sillä perisynti on kaikilla ja kaikkien muidenkin kohdalla:
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Ps.51:7).
19.10.2014 00:11
81 / 622