Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaste EI ole merkitykseltään Raamatussa uskovien kaste, Vaan on merkitykseltään uskoon tulevien kaste:
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. (1. Kor. 15:50; Ef. 2:3)
apt.2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
Kol2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
08.07.2014 17:49
Minä ymmärrän kohdan, niin kuin lukeekin. Kaste antaa synnit anteeksi ja Pyhän Hengen lahjan vertaus. (apt.2:38-39). Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (aoristi, kertakaikkinen syntyminen), josta ihmisen lihasta syntyneen tulee syntyä (Joh.3:5-6).
08.07.2014 17:35
Kastehan tapahtuu Jumalan tahdosta. Jumala on liittänyt kasteeseen voimansa ja kunniansa, ja siksi se onkin pelastavaa vettä (1.Piet.3:21). Ihmiset eivät ole keksineet kastetta omasta päästään. Kastetta ei saa aikaan ihminen tai pappi, tai papin suu tai käsi, vaan Jumalan sana ja asetus.
08.07.2014 13:33
Kylmä akka, itse olen tunnustuksellinen luterilainen, lapseni kuuluu Luther säätiöön, kasteen kautta. Mitään veroja ei ole, eikä lapselleni koidu mitään maksuja.
Raamatun mukaan lapset ottavat vastaan Taivaan valtakunnan, ja siksi juuri viemme pienet lapset kasteessa Vapahtajan luokse.(Gal.3:27; Room.6:3; apt.2:38-39).
08.07.2014 13:28
Uk=anabaptisti (laki ja evankeliumi sekasin), Lue seuraavakin jae, joka on moukari vapaata tahtoa vastaan:
Joh.1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
07.07.2014 20:11
Sen verran iso sen pitää olla että kastajakin joutuu kastelemaan itsensä... sehän on myös Raamatullista, kastaja on vyötäröään myöten vedessä... eikä sen ulkopuolella, niinkuin kaikki lapsikastajat ovat... ainakin Suomessa.
weha: Älähän satuile, missä Raamattu noin kasteesta asettaa ja säätää?
06.07.2014 21:33
Mitähän se Weha taas sekoilee:
"Uudessaliitossa Jeesus asetti kasteen pelastuksen ehdoksi (apt.28:19;)???
weha: Siis,Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
JA
Matt.28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
JA
EF.5:25...Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
06.07.2014 21:29
Jos hengellisesti kuolleella ihmisellä olisi ymmärrys hengellisiin , niin pelastus ei olisikaan armosta.
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Mitäpäs tähän sanot synergisti, ratkaisukristitty ja vielä uudesti kastaja parka?
06.07.2014 12:46
Ukastaja: "Kaste ja usko ei ole pelastuksen ehto. Ryöväri ei ollut uskossa eikä kastettu mutta on Paratiisissa!
Luukkaan evankeliumi:
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
Uudessaliitossa Jeesus asetti kasteen pelastuksen ehdoksi (apt.28:19; Joh.3:5). Ryövärin aikana ei kristillistä uudenliiton kastetta kaikille kansoille ollut olemassakaan, sillä Jeesus asetti sen vasta ylösnousemuksensa jälkeen (Matt.28:19-20). Jeesus ei ollut tuota ennen tehnyt perustusta kasteelle(Room.6:3).
06.07.2014 12:04
Mitähän maagista lapsikasteessa on? Sana antaa mitä lupaakin kasteessa. Niin Muroma, kuin Leif, ovat synergistejä, uudelleen kastajien tavoin. Heidän opetuksia ei tule seurata ja ne olen aikapäivää hyljännyt. En ole heidän opetuksissa koskaan ollutkaan, en tule koskaan olemaankaan. Ratkaisukristitty on ratkaisukristitty, iljetys minulle.
06.07.2014 11:47
Niin, Jeesus kuin Paavali ja apostolit asettivat kasteen myös vauvoille. Esim. "Joh.3; (Joka puhuu lihasta syntyneestä ja ihmisestä)
apt.2:38-39;(joka puhuu teidän lapsistanne ja Pyhän hengen lahjasta kasteessa)
Ef.5:26(Joka puhuu siitä, kuin Jeesus pyhitti seurakuntansa kasteessa);
Matt.28:19 (Puhuu, kuinka heitä, eli kansoja tulee kastaa Jeesuksen nimelle)".
06.07.2014 10:31
Raamatussa ei ole uskovien kastetta, vaan kaste on merkitykseltään uskoon tulevien kaste:
apt.2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
kol.2:12 "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku(kuka tahansa), ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
06.07.2014 10:24
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi" (2 Kor 6:1).
Ukastaja: "Paavalikin suorastan kehotti vastaanottamaan armon."
weha: "Aivan tulee kääntyä, mutta laki ja evankeliumi menee sekaisin kohtalokkaasti Ukastajilta. Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Ihmisen ansio se ei ole. Ukastajien mukaan vauva ei osaa uskoa, kun Raamatun mukaan, armosta olemme pelastetut, eli uskokin on Jumalan lahja. Vauvojen ja vaarien pelastustie on toki sama, uskon kautta: "Ilman uskoa ei voi olla otollinen ja kellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa". Vauvakin saa kasteessa Kristuksen armon omakseen."
06.07.2014 10:19
3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa =
Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).
06.07.2014 09:59
4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
06.07.2014 09:41
anabaptisti: "Minut on yhden kerran vauvana valeltu ja yhden kerran aikuisena olen kävellyt uppokasteelle... ne ovat eri asia. Ja jos kerran on olemassa vain yksi kaste, niin mielestäni uppokasteeni on se oikea kaste."
weha: "Kaste on yhden kerran toimitettava ja Jumalan tekemä liitto ihmisen kanssa, joka siis on aina Jumalan puolelta voimassa. Uuden kasteen voi syntinä hyljätä, sillä Jumalan teko ei uusimista tarvitse.. Uuden kasteen saa aikaan ratkaisu kristillisyys, eli laki usko, jonka tulee laittaa syntinä pois."
06.07.2014 09:38
Uk parjaa: "Tuuli puhaltaa siellä, missä on vettä saatavilla. Sinä kuulet sen lorinan ja tiedät, että
se menee vauvaan kastehetkellä."???
weha: "Siis Pyhä Henki tahtoo toimia kasteen sakramentissa, kuten Joh.3:5, osoittaa. Pyhä Henki vaikuttaa miten tahtoo ja mitään muuta huminaa ei kuulu kuin selkeätä sanan huminaa"
06.07.2014 09:33
Viimeisenä päivänä Raamatun mukaan uskovaisten ja epäuskoisten ruumiit muutetaan ja temmataan, eikä ole mitään tuhatta vuotta välissä:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
06.07.2014 09:24
5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”.
-Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).
6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta”. -
-Kun olemme kastettuina uskomassa, olemme siis autuaita ja pyhiä ja osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eli Kristuksen ylösnousemuksesta. ”Sillä jos me olemme yhteenkasvaneita hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa” (Room.6:3,5).
”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).
06.07.2014 09:19
Raamatussa, eikä kaste käskyssä ole mitään säädöstä kasteen muodosta. Kastetta ei saa aikaan vesi (määrä), vaan Jumalan sana ja asetus.
06.07.2014 09:14
94 / 622