Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tipsu78-
tipsu78-
tipsu78-
Vapaa kuvaus
Ota selvää jos saat....:) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 20v sitten
2
aloitusta ·
56
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei!
Suosittelen että aloitat Aloe mehujen juonnin. Se kosteuttaa sisältä päin. Lisäksi aloe vera pohjaisten kasvojen puhdistusaineiden ja voiteiden käytön. Tämä auttaa oikeasti olen sen itse huomannut. Minulta saa näitä Forever livingin aloe tuotteita. Jos haluat kuulla lisää niin laita viestiä
[email protected]
:)
25.11.2014 13:35
Itse olin myös Senegambia hotellissa.
Vieläkin edullisemmat rahan vaihtopisteet löytyy hotelli kadun varrelta vastapäätä Ali baba ravintolaa. Siellä on viellä parempi kurssi kuin hotellissa ja ne rahanvaitopisteet ovat ihan luotettavia.
30.01.2010 19:39
voi vaan käteisellä siinä hotellissa. Kaikki ostamasi kirjataan huoneen numeron mukaan ja kun olet maksamassa he näkevät summan suoraan tietokoneelta. Kätevintä on maksaa lasku vaikka kahdessa erässä niin ei tule niin isoa laskua jos jättää sen maksun vasta viimeisille päiville.
Yleisesti ottaen gambiassa parhaiten käy vain käteinen koska siellä toimii harvat kortit maksuvälineinä. Joten kannattaa varata riittävästi käteistä mukaan.
Hauskaa lomaa! :)
20.03.2009 15:53
vastauksista ..täytyypä miettiä asiaa ja huhuilla jos löytyis niitä gambias asuvia ihmisiä.
Kiinostais tietää viel et miten turvallista siellä on vaalean naisen asua?
07.03.2009 16:11
tietää siitä et jos aikoo olla pidemmän aikaa gambiassa mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon?
Eli asuin mahdollisuudet ja onko mitään mahdollisuutta tehdä jonkilaista työtä eläeeks??
Entä mitä kaikkia paperista pitäisi täyttää sinne mennessä?
Tiedätkö milloin olisi sinne edullisinta mennä?
Kiitos tiedoista jo etukäteen. :)
06.03.2009 14:41
on nähtävää. Kannattaa esim. käydä orjasaarella se on mielenkiintoinen kohde jossa oppaana on maan virallinen opas.
Sielä on myös krokotiili puisto missä voit silittää krokotiilejä ja gambian kansallismuseo on kiehtova myös. Ainoa joille kannattaa antaa rahaa on koulutettut paikallisoppaat ja pienet koululaiset..on liikuttavaa nähdä pieniä koululaisia köyhissä kouluissa.
Jos haluaa nähdä luontoa kannattaa mennä Senegalin luonnonpuistoon,siellä voit nähdä seeproja ja sarvikuonoja.
Kaikille rahan pyytäjille ei todellakaan kannata antaa rahaa.
27.02.2009 16:39
myös Gtravel matkatoimiston sivuja he tekevät ympäri vuoden gambiaan matkoja,valmismatkoja ,pelkkiä lentoja yms. Voi päästä edullisesti jos käy tuuri.
www.gambianmatkat.fi
25.02.2009 14:57
vahvasti ettei toimi pankiautomaatit sillä kortilla. Gambiassa kannattaa olla käteistä mukana niin paljon kun tarvii,koska siellä harvoissa paikoissa voi kortilla maksaa mitään.
25.02.2009 14:51
Gambia on yks afrikan turvallisimmista maista. Olen jo kaksi kertaa siellä käynyt enkä oo mitään vaaraa kokenut.
Riippuu jokaisesta itsestään kuinka paljon rahaa antaa,pakko ei oo jaella rahojaan.Tietysti on hyvä tippiä antaa sen mukaan kun on sopivaa ja täytyy muistaa tinkiä..
23.02.2009 15:31
miten te päädyitte avioliittoon ja saitte kaikki luvat suomeen. Minulla on myös gambialainen poikaystävä ja tuo asia on mietityttänyt aika paljon viime aikoina. Kiitos jo etukäteen!
08.02.2009 19:12
Hei ! Mulla on poikaystävä gambiasta. Ja olenkin miettinyt että miten hän saisi luvat ja yms. asiat kuntoon että voisi tulla tänne suomeen asumaan. Voisitko kertoa siitä olisi apua?
08.02.2009 19:10
En tiedä miten normaalikuorissa menee kirjeet perille. Mutta itse ostin ulkomaille menevän ison kuoren johon oli jo postimaksu maksettu. Eka kirje meni siinä parissa viikossa perille ja henkilö sai pakettinsa en tosin tiedä joutuiko hän siitä mitään maksamaan. En muistaakseni kirjannut sitä eikä kyllä tullimaksua ollut. Se kun ei ollut mikään iso paketti.
08.02.2009 18:53
olen lähettänyt gambiaan nyt kaksi pikakirjettä. Eka kerralla se meni perille noin 2 vk.
Toisella kerralla lähetin myös ulkomaille menevässä pikakirjekuoressa tavaraa sinne. Tullia varten tarralappuun kirjoitettiin mitä paketti sisältää ja mikä on paketin arvo.
07.02.2009 12:13
Marraskuussa olin Gambiassa senegambia hotellissa. Hotellissa on kauneushoitola mutten mennyt sinne. Kun rantaa pitkin käveli eteenpäin missä oli kaikkea mehun myyjiä ja kauppaajia vastaan tuli pieni paikallinen hierontapaikka. Mainoskyltti on ja opastaja poika opasti perille.
Hieronta oli erinomaista päästä varpaisiin joka puolelta hierottiin kunnon ottein ja hieroojat olivat mukavia. Oikein nautinnollista ja edullista. Oiskohan se maksanut jotain 400 dalasia...että kannatti kokeilla useampanakin päivänä.
Edellis vuonna samassa hotellissa otin bedikyyrit. Muuten kiva mut mun kohdalla oltiin kova kouraisia ja sattuivat repasemään jostain kohtaa niin et veri rupes vuotamaan. Onneksi se oli viimeinen päivä siellä. Muutama päivä sen jälkeen kotisuomessa ihmettelin kun varvas siitä kohtaa oli turvonnut ja punainen kaikenlisäks viel mäti. No onneksi se meni pienillä hoidoilla,mut oli vähän ikävä matkamuisto.
Mut suosittelen paikallisia hierontapaikkoja. Nauttikaa matkastanne ! :)
07.02.2009 12:03
Minä olen aina käyttänyt Malaronea estolääkityksenä,eikä koskaan ole tullut sivuvaikutuksia.
Ehdottomasti kannattaa ottaa estolääkitys koska saharan etelä puolisessa afrikassa malarian saa melko varmasti. Tänä vuonna Gambiassa tulleilla muutamilla on ollut pahoja malaria tapauksia...suurinmmaksi osin näistä eivät olleer käyneet lääkärin pakeilla tai jos heillä oli esto se oli semmoinen joka ei tehoa afrikassa.siksi on vuoden aika mikä tahansa Afrikkaan täytyy ottaa malarian esto.
Ellei halua leikkiä terveydellään.
Tjäreborg suosittelee linkalla käyntiä jos matkustajalla ei ole malarian estoa ja siitä muistutetaan.
Turvallista matkaa! :)
22.01.2009 19:27
täältä voi saada tosiaan asiallisia venkkejä tosiaan. Mutta ärsyttävän paljon on myös asiattomia kommentteja. Tuo hinta on kyllä 3 viikolata aikas edullinen. Olen ollut siellä jo kaks kertaa. Ja sinne pitäs päästä takas mahdollisemman edullisesti.
Muuten se Senegal ja luonto puisto oli kiehtova sai nähdä eläimiä aidossa ympäristössä livenä,mageeta. Hauskaa matkaa!
12.01.2009 15:30
Haluaisin tietää mitä maksaa teijän kolmen viikon matka ja mistä varasitte sen??
Gambia aina mielessa :).
11.01.2009 14:20
Olen käynyt Gambiassa kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla olen käynyt retkillä.
Ensinmäisellä kerralla kävimme krokotiilipuistossa samalla pääsimme käymään erääseen museoon jossa kerrottiin maan kulttuurista. Ehkä vaikuttavin kokemus oli käydä Orjasaarella ja orjamuseossa. Pääsimme myös käymään paikalliseen köyhään kouluun jossa näimme pieniä suloisia oppilaita jotka lauloivat meille tervetuliais laulun.Kävimme myös paikallis kodissa. Pääsimme paratiisilliselle bradice beachille jossa söimme herkullisen aterian ja pääseimme uimaan. Näimme kalastajakyliä ja puunveito verstaan ja kävimme batiikki verstaassa.
Viimekerralla kävimme Senegalin puolella ja siellä eräässä kansallispuistossa näimme oppaan avustuksella kirahveja,sarvikuonoja,seeproja luonollisessa ympäristössä. Upea retki! Toinen retki oli Gambiajoelle seilasimme siellä hauskoilla keksikerroksissa baateissa,ihailimme lintuja,mangrovepuita ,kalastimme minäkin sain ongittua voikalan.Söimme siellä ja nautimme auringosta sekä uimme joessa,mielenkiintoinen elämys.
Gambiassa todella tuntee olevansa todellisessa afrikassa.Köyhyydestä huolimatta ihmiset ovat ystävällisiä. Parhaiten nauttii kun ottaa rennosti seikkailun kannalta eikä kaikesta kauhistele. Minäkin tunsin itseni turvalliseksi siellä hyvän vartioinnin ansiosta.
Suosittelen! :)
04.01.2009 18:21
käydä Gambiassa jos afrikka kiinostaa. Tosi jos et ole aikaisemmin käynyt tuollaisissa kohteissa nii voi tulla kulttuuri shokki.Mutta jos olet rentoreppu reissaaja silloin se on yks parhaista seikkailu kohteista.
Toki siellä on bumstereita,mutta useimmista pääsee hyvin eroon kun sanoo tiukasti ei.
Kannattaa mennä avoinmin mielin ja seikkailun kannalta niin nauttii matkasta enemmän.
Ja Gambia on yksi afrikan turvallisimista turisti maista. Hyvissä hotelleissa on myös joka puolella vartiointia sekä kaduilla.
Ihmiset ovat myös ystävällisiä.
Suosittelen!
31.12.2008 18:22
naurettavia kommentteja!
Olen käynyt gambiassa kaksi kertaa ja aijon mennä sinne toistekki. Afrikka on todella oma maanosa jossa on omat tavat ollu iät ja ajat jo ennen eurooppaa ja jenkkejä.
Todellakin maassa maantavalla ja tuollaisten tiukkiseten ei kannata edes käydä afrikassa.
Ja toisekseen Gambia on afrikan turvallisin turisti maa. Omalla käytöksellään jokainen voi tehdä matkastaan nautittavan tai sitten ei.
31.12.2008 18:10
1 / 3