mit ä mieltä gambiasta?

santtu29

mitä mieltä olitte gambiasta? onko suurikin kulttuuri shokki? verrattuna esim.intiaan? uskallanko lähteä..on niin paljon peloteltu täällä keskustelu palstoilla?!?
kiinnostais,mutta uskaltaako?

15

3277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maa on kehittymätön

      diktatuuri jossa ei sosiaalipalveluja tunneta. Siksi ns. bumsterit
      ovat kuin takiaiset iholla. Ällöttäviä tyyppejä. Kiva mesta mutta älä astu hotellisi portista ulos, sen jälkeen pääsee helvetti valloilleen kun räkänokat ryhtyvät tappelemaan Sinusta.

      Jos haluat kirppuja ja supervarman aidsin sekä hepatiitin niin tervemenoa!

    • on ihan

      selkeästi erilainen matkakohde mutta turistiin siellä suhtaudutaan ystävällisesti. Turvallinen maa kunhan noudattaa normaalia varovaisuutta. Köyhyys on silmiinpistävää ja monenlaista yrittäjää kohtaat matkallasi mutta itse on päätettävä mitä palveluksia käytät ja paljonko annat tippiä. Avustuskohteita on pilvin pimein. Koska hintataso on suomalaiselle varsin kohtuullinen en suosittelisi äärimmäisyyksiin vietyä tinkimistä. Huumorilla ja ystävällisellä käytöksellä pysyt itsekin paremmalla mielellä vielä matkan jälkeenkin. Suhtautuvat huomattavasti paremmin turisteihin kuin vaikkapa marokkolaiset jotka eivät juurikaan kunnioita turistia. Kiehtova matkakohde useammallekin käynnille. Käytettyjä vaatteita kannattaa viedä kierrätykseen paikallisille.

      • rättisi sinne

        sekä rahasi. Ovat liukkaita lieroja koko saatanan sakki. Koko porukka on päätoimisesti kyyläämässä miten saisivat sinulta varastettua tai kusetettua rahasi itselleen. Toki nauravat älytöntä
        korvasta korvaan nauruaan aamusta iltaan. Toiset tyylistä tykkäävät minä en. Haistan jo metrien päästä kun kusettaja lähestyy.


      • joutavia
        rättisi sinne kirjoitti:

        sekä rahasi. Ovat liukkaita lieroja koko saatanan sakki. Koko porukka on päätoimisesti kyyläämässä miten saisivat sinulta varastettua tai kusetettua rahasi itselleen. Toki nauravat älytöntä
        korvasta korvaan nauruaan aamusta iltaan. Toiset tyylistä tykkäävät minä en. Haistan jo metrien päästä kun kusettaja lähestyy.

        paskanpuhujia saakin kusettaa niin paljon kuin ikinä. Toivottavasti et edes itse huomaa sitä. Gambia ok, kunhan itse olet ok.


      • itsellään
        joutavia kirjoitti:

        paskanpuhujia saakin kusettaa niin paljon kuin ikinä. Toivottavasti et edes itse huomaa sitä. Gambia ok, kunhan itse olet ok.

        puheoikeuden ryöstää tyypin joka avaa suunsa.

        Niinhän toimii myös maan kuuluisa ihmisystävällinen presidenttikin.
        Tosin sillä erolla että ryöstettyään heidän omaisuutensa heitättää
        tämän iäkkään toisinajattelijapariskunnan vankilaan vuodeksi.
        Se on tosin vain nimellinen tuomio. Jollei kansainvälistä painostusta tule niin eivät vapaudu koskaan ennenkuin hallitus vaihtuu ja sitä ei ole näköpiirissä. Vaaleja ei ole eikä tule. Oppositio pidetään kurissa tehokkaammin kuin mitä olemme täällä suomessa tottuneet näkemään.

        Kehoitan vakavasti maahan aikovia turisteja muuttamaan lomakohdettaan.


      • MMM
        rättisi sinne kirjoitti:

        sekä rahasi. Ovat liukkaita lieroja koko saatanan sakki. Koko porukka on päätoimisesti kyyläämässä miten saisivat sinulta varastettua tai kusetettua rahasi itselleen. Toki nauravat älytöntä
        korvasta korvaan nauruaan aamusta iltaan. Toiset tyylistä tykkäävät minä en. Haistan jo metrien päästä kun kusettaja lähestyy.

        Onko hyvinvointivaltion turistilla pokkaa valittaa kun huomattavasti heikommista ja köyhemmistä oloista kotoisin oleva afrikkalainen huijaa rahat tai pyytää saada vaatteita? Onko se jostain pois turistilta? Kaatuuko turistin talous siihen? Ei.
        Rehellisyys kunniaan mutta turha itkeä tuollaisista asioista, jollekin ne huijatut rahat menevät kuitenkin tarpeeseen. Ja ajatteles, jos afrikkalainen sanoo turistille kantavansa ainoaa vaatekertaa yllään, saa turistin heltymään ja lahjoittamaan muutaman vaatekappaleen. Ja sitten käykin ilmi että ei, sillä afrikkalaisella olikin toinen vaatekerta! Voi ei. Turisti tuli taas huijatuksi. Kysynpä vaan mitä itse tekisit afrikkalaisen asemassa. Nii-in, keksisitkö ehkä keinoja, joilla saada edes pikkuisen jotakin sellaista, mitä hyvinvointivaltion turisteilla on mielin määrin ja sinulla ei yhtään? Niinpä.


      • sitä pokkaa
        MMM kirjoitti:

        Onko hyvinvointivaltion turistilla pokkaa valittaa kun huomattavasti heikommista ja köyhemmistä oloista kotoisin oleva afrikkalainen huijaa rahat tai pyytää saada vaatteita? Onko se jostain pois turistilta? Kaatuuko turistin talous siihen? Ei.
        Rehellisyys kunniaan mutta turha itkeä tuollaisista asioista, jollekin ne huijatut rahat menevät kuitenkin tarpeeseen. Ja ajatteles, jos afrikkalainen sanoo turistille kantavansa ainoaa vaatekertaa yllään, saa turistin heltymään ja lahjoittamaan muutaman vaatekappaleen. Ja sitten käykin ilmi että ei, sillä afrikkalaisella olikin toinen vaatekerta! Voi ei. Turisti tuli taas huijatuksi. Kysynpä vaan mitä itse tekisit afrikkalaisen asemassa. Nii-in, keksisitkö ehkä keinoja, joilla saada edes pikkuisen jotakin sellaista, mitä hyvinvointivaltion turisteilla on mielin määrin ja sinulla ei yhtään? Niinpä.

        "Onko hyvinvointivaltion turistilla pokkaa valittaa kun huomattavasti heikommista ja köyhemmistä oloista kotoisin oleva afrikkalainen huijaa rahat tai pyytää saada vaatteita? Onko se jostain pois turistilta?"

        Kiitos kysymästä. On pokkaa valittaa. Yksi kerta Gambiassa riiti minulle. Ymmärrän hyvin bumsterien tulevan köyhistä oloista mutten enää halua tavata heitä.
        Bumsteriasennetta löytyy Gambiassa alhaalta ylös ja maan presidentti on oikea bumsterikuningas. Sen verran läpikorruptoitunut maa on kyseessä.


    • teeko

      Intiaan verrattuna Gambia ei ole minkäänlainen kulttuurishokki. Maa ei ole myöskään niin roskainen kuin Intia parhaimmillaan. Toisaalta ruoka ja eläminen on Gambiassa kallimpaa kuin Intiassa.

      Itse olen viihtynyt hyvin kummassakin maassa.

      -teeko

      Ps.
      Kannattaako noita ilmiselviä provoja kannustaa? Nopeammin häiriköistä pääsee eroon, kun kukaan ei kommentoi heidän alkeellisesti faktoiksi naamioituja mielipiteitään.

      • santtu29

        olen aivan samaa mieltä!


      • santtu29
        santtu29 kirjoitti:

        olen aivan samaa mieltä!

        niin siis että jätetään noi joidenkin omat mieli piteensä omaan arvoon ja ei huomioida niitä lainkaan!


      • on joko
        santtu29 kirjoitti:

        niin siis että jätetään noi joidenkin omat mieli piteensä omaan arvoon ja ei huomioida niitä lainkaan!

        negatiivista tai positiivista mielipidettä Gambiasta, joskus tuntuu, että ko. maa koetaan joko mustana tai valkoisena. Parasta on itse mennä sinne avoimin mielin ja kokea omat tuntemuksensa. Me pidimme siitä ja olemme menossa toisen kerran. Meille sopi Gambian ilmapiiri ja ilmasto - eikä ollut ongelmaa bumstereista -osaan sanoa monella kielellä "kiitos ei - ehkä myöhemmin".


    • käydä Gambiassa jos afrikka kiinostaa. Tosi jos et ole aikaisemmin käynyt tuollaisissa kohteissa nii voi tulla kulttuuri shokki.Mutta jos olet rentoreppu reissaaja silloin se on yks parhaista seikkailu kohteista.
      Toki siellä on bumstereita,mutta useimmista pääsee hyvin eroon kun sanoo tiukasti ei.

      Kannattaa mennä avoinmin mielin ja seikkailun kannalta niin nauttii matkasta enemmän.
      Ja Gambia on yksi afrikan turvallisimista turisti maista. Hyvissä hotelleissa on myös joka puolella vartiointia sekä kaduilla.

      Ihmiset ovat myös ystävällisiä.
      Suosittelen!

    • ei sinisilmä turisti

      Hotellit pääsääntöisesti hyviä,mutta ne niin sanotut ystävälliset ihmiset on melko rasittavia.Gambiasta sanotaan,että on turvallinen maa ja ei rikollisuutta,mutta miksi siellä on useita kymmeniä vankiloita jos ei ole rikollisuutta?herää kysymys ketä niissä vankiloissa sitten pidetään jos siellä ei ole rikollisuutta

      • matkaillut

        Gambia on siistimpi eikä kodittomia ja huonossa kunnossa olevia kerjääjiä näy ollenkaan. Siinä erot Intiaan.

        Lisäksi Gambiassa on huomattavasti edullisempaa kuin Intiassa. Mutta jos syöt vain turistialueella, jossa hinnat ovat n. 30-kertaisia, niin eipä eroa ole johonkin Goaan verrattuna ollenkaan.


      • matkaillut.
        matkaillut kirjoitti:

        Gambia on siistimpi eikä kodittomia ja huonossa kunnossa olevia kerjääjiä näy ollenkaan. Siinä erot Intiaan.

        Lisäksi Gambiassa on huomattavasti edullisempaa kuin Intiassa. Mutta jos syöt vain turistialueella, jossa hinnat ovat n. 30-kertaisia, niin eipä eroa ole johonkin Goaan verrattuna ollenkaan.

        Unohtui nuo "bumsterit". Niitä on Gambiassa joskus vaivaksi asti, Intiassa ei vastaavaa ilmiötä ole.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe