Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siinä se on taas päivä mennyt - kävin jälleen vähän kylillä. Ei ole mitään herkkua istua autossa tällä helteellä.
Joko kaikilla on ilmastointi autossa, minun kymmenen vuoden vanhassa kopperossa sitä ei ole.
Sanovat, että sekin lisää bensan kulutusta, mutta olisi se varmaan hieno juttu.
Jospa jaffaa ottaisin ja sitten hiippailen tieheni, ei täällä yksin viitsi istuksia.
(Vanha Pystis on jo niin vaikean tien takana, että jääköön rauhaan.)
07.06.2007 17:58
eilen lapsenlapseni (5v) kanssa vähän ajelemassa ja kun tultiin kotiin, sanoin, että kalliiksi tulee, kun hänen kanssaan lähtee.
Ei hän mitään erikoisesti vaatinut, mutta kun näin, että mieli tekee, niin tottakai mummu ostaa.
No ei me mitään erikoisen kallista ostettu - kallein oli puutarhalta ostettu surfiina leikkimökin kuistille ja siitä on iloa koko kesäksi.
07.06.2007 17:47
tuskin koskaan ostan ulkolaisia vihanneksia. Ensinnäkin mulla on periaate, että ostan suomalaista ja sitten olen vissiin "kronkeli", sillä mun makuaistini sanoo kotimaisen olevan parempaa ja esim. tomaatti pitäisi olla erään paikallisen puutarhan tuottamaa. Harmi, että sieltä ei myydä suoraan tuotteita, niitä saa vain liikkeistä.
Niistä päästöistä en sano muuta kuin että tuntuu joskus liialliselta vouhotukselta, kun esim. puilla tupansa lämmitystä pitäisi saastuttamisen vuoksi rajoittaa. Maalaisjärjellä ajatellen se olisi parasta ja edullisinta - aurinkoenergia tietysti olisi paras vaihtoehto - talvella taitaisi sillä systeemillä palella, niin ja onhan maalämpökin yksi vaihtoehto.
No nyt menin kauaksi vihanneksista, mutta niin ne jutut rönsyilee.
07.06.2007 10:57
ovat ruohonleikkureiden saastuttamiset ja äänet kuuluvat elämään.
Kuka leikkaa ruohoa, kuka rakentaa ja onhan niitä ääniä - niiden kanssa on vain elettävä.
Hyvä kai minun on kirjoitella, kun ei paljon naapurit ruohoja leikkaa, mutta ei sekään ole kivaa katseltavaa, kun ruoho on niin pitkää, että saisi niittää ja laittaa seipäälle.
07.06.2007 09:12
Sitten on Marjapensasta oma sänky kutsunut - ei missään näy ja leiri on tyhjennetty ja hyvin jäljet siivottu...
07.06.2007 08:43
Vieläkö nostaisit "trötön" poikasia pois tieltä?
Meillä on niitä pilvin pimein, mutta ei vielä herukan raakileet kelpaa, sitten vasta kun hiukan marjat punoittaa. Ja kyllä minä laitan verkot, sittenpähän vähän kammoavat kun ensimmäinen jää kiinni.
Naakat ovat toinen riesa, mutta ei ne taida mitään pahaa tehdä, mutta se niiden ääni on raivostuttava ja en minä harakoistakaan tykkää ja kaikkia riittää..
07.06.2007 08:38
on aikaa minullakin, kun olen hevosen selässä ollut, ainakin viiskymmentäviis vuotta ja samat oli konstit kuin edellisellä kirjoittajallakin.
Enään mua ei saisi hevosen selkään vanha Erkkikään, olisi se sen verran hurjaa touhua - huh-huh!
07.06.2007 08:29
kuljetaan taas kuin köyhän talon porsaat!
Onpas teillä lämmintä, paistaako aurinko mittariin, meillä on vain +17 astetta, mutta kai se siitä pian nousee.
Minulle on varmaan tullut joku luki- tai kirjoitushäiriö, kun pakkaa vallan "vihreitä" tulemaan, vaikka kaksisormijärjestelmää vain käytän.
Lämpöä ja linnunlaulua kaikille!
07.06.2007 08:24
sinä aloitat aamusi täällä "vanhalla" - pian matka pitenee, sitten on luovuttava.
Niinhän se on, kaikesta on joskus luovuttava tosielämässäkin. Minulle ovat suurimmat luopumiset olleet vanhempien kuolema, kuten varmasti suurimmalle osalle tämänikäisistä.
Ihmeellistä on, että vielä monien vuosien jälkeenkin joskus tulee ikävä ja on tunne, että haluaisi keskustella jostain asioista heidän kanssaan.
Olen aika onnellisessa asemassa, että mitään muita suuria menetyksiä ei ole kohdalleni sattunut.
Nyt meni aamun mietteet vallan vakaviin asioihin, en tiedä miksi, mutta joskus näinkin.
07.06.2007 08:13
eteläisessä Satakunnassa kukkivat jo mansikatkin, omenapuut ovat jo lakanneet kukkimasta. Niin pienen aikaa kesti sireenien ja omenapuiden kukinta, kun tuli nämä helteet, viileällä olisi kestänyt pidempään.
Toivotaan, ettei tulisi hallaöitä - pienen mansikkamaan voi peittää harsolla, mutta sitten menee perunan naattikin.
06.06.2007 19:27
me jollain lailla mökkihöperöitä, kun tänne vielä ängetään? Eikä edes mitään salaisuuksia ole
kerrottavana.
Olen monenlaista kuullut muuttajien vievän kun lähtevät, mutta en vessan pyttyä tiedä kenenkään mukaan ottaneen.
Koita sinä Olivia tuoda se takaisin - ei se ole mitään irtaimistoon kuuluvaa...
Vai pitääkä nurkan takana ruveta käymään nurkan
takana? Mikä vitsi, mutta huono sellainen.
(+24,8 astetta)
06.06.2007 17:46
Sinä käyt uskollisesti vielä lampun sytyttämässä täälläkin!
Kiitos kahvista, kermaa en käytä - olen luullut, että meidän isäntä on ainoa kerman käyttäjä,kun niin harvat sitä laittavat kahviinsa, että ei oikein kehtaa kermaa vieraillekkaan kahvipöytään laittaa, sitten kysytään kuiteskin maitoa.
Itse aikoinani kermaa käyttäessäni join mustana kerman puuttuessa, maito ei kelvannut.
Joskus laihduttaessa kerma jäi pois, mutta läskit ei, takaisin tulivat. On se niin vaikeeta.
Mikähän siinä onkin, että täällä vaan täytyy käydä kurkkimassa - nurkan takana...
Nyt lähden torille! Hei hei!
06.06.2007 08:35
Kovin on vähiin käynyt kävijät - hiljaista on joka ketjussa.
Harvinaista, että ulkona on täysin tyyntä, meillä kun yleensä aina tuulee.
Pitäisi vielä mennä avomaan kurkku kylvämään, vai kannattaako enää, onko myöhäistä?
Kesäkukatkin on vielä puutarhalla - taidan olla vähän jälkijunassa. Halloja pelkään, nyt on ollut yöt aika kylmiä, enkä viitsisi kantaa laatikoita ees taas suojaan ja ulos.
Hyvät päivät kaikille!
05.06.2007 08:35
boikotti vanhalla Pystiksellä, kun ei viestit mene perille - kellon aika vaan tulee ketjuun?
Taitaa olla paras istuskella sitten täällä terassilla ja ihailla kaunista iltaa yksiksensä.
04.06.2007 22:16
illan tummetessa metsä meille kuiskailee...
Olen saanut tänään yliannostuksen lämpöä, joten nappaan pienen "ahvenan" ja hiippailen pois päin.
Kiitos ja hei!
04.06.2007 20:58
On se nahka tähän ikään mennessä jo niin parkkintunut, että ei näin pienistä loukkaannuta, vaikka täällä täytyy vähän sanomisiaan varoa, ettei saa häätöä.
Ihan piruuttamme täällä kuikulemme...
Olisipa itsekkin jossain virvoittavien vetten lähellä, vaikka en uida osaa, mutta nauttisin tällä helteellä siitä merituulesta.
Mennään vaan keskustaan terassille, näkee muitakin, ehkä.
04.06.2007 20:52
kallion päällä asumisessa onkin se, ettei vedenpaisumuksen tullessa ensimmäisenä tule vesi tupaan. Joskus on kai laskettu vajaan kilometrin päässä olevan talon peittyvän kokonaan veteen, kun tässä vasta kivijalkaa huuhtelee.
Niin ja näkyyhän ne raketit uudenvuoden yönä vähän joka suunnalta tähänkin, itse ei ole ammuttu jälkeen kun jälkikasvu lakkasi kotona raketeita katsomasta.
04.06.2007 19:05
Ei sieltä mitään uutta löytynyt, kävin tänäänkin jättämässä puumerkkini, mutta niin vaan oli sekin taas kadonnut.
Vielä päivän sää - +24 astetta lämmintä - siinä se!
04.06.2007 18:26
Miksei ole mitään välimuotoa tässä säätilassa?
Ensin valitin, että on kylmää ja tuulee ja nyt on liian kuuma eikä tuulen henkäystä...
Ovatko kaikki muut auringon palvojia? Minä en ole ikinä viihtynyt itseäni grillaamassa tai en edes ruskettuisi vaan palaisin.
Ei auta valittaa, ei tätä kauaa kestä.
Nyt maistuu jokin kylmä juoma, ehkä vain jaffaa...
04.06.2007 18:15
on melkoinen selviytyjä - eikö naapurilla olisi sireeniä kasvamassa, että saisit taimia, sehän leviää ihan mielettömästi.
04.06.2007 17:49
104 / 123