Pystybaari

OliviaKoo

Meillä oli kova ukonilma yöllä ja sitä räiskintää jatkui vielä pitkään aamuunkiin.
Saimme siis sopivasti luonnon järjestämän ilotulituksen baarin siirron aikaan.

Olen raahannut baarijakkarat ja -tiskin tähän marjapensaan luontoretkialoituspaikan (kuuluikohan kaikki sanat yhteen?) läheisyyteen, baaria voi pitää maamerkkinä, joka on helppo havaita, jos ruoka ja (varsinkin) juoma alkavat olla kortilla retken aikana.

Vähän näyttää siltä, että ilma alkaa kirkastua, mutta ukkoskuurothan ovat sellaisia, että ne tulla pöllähtävät kuin varkain.

Kymmenelle ensimmäiselle siideri puoleen hintaan ja keinotekoisesti makeutettua mehua ilmaiseksi niin paljon kuin jaksaa juoda.

Saa tulla, baari on auki!

272

10822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wivi ek

Tässä työn lomassa voisin ne ilmaiset mehut juoda, ei siis alkomahoolia, koska on työpäivä.
      Saako täältä hampparia tai muuta pientä purtavaa? Alkaa olla ruokiksen aika ja maha kurnii.

Sateista on täälläkin ja ukkonen paukkui aamulla niin että seinät tutisivat.

Kaikille kivaa päivää toivottaa Wivi.

• Onhan matka taas kerran lyhentynyt! Onnea jälleen emännälle ja hyvä että muuttohommat sujuu ilman mitään suuria apujoukkoja. Kiva on sitten vaan tulla, kun kaikki on valmiina.

Silloin kyllä olen ensimmäisenä paikalla, kun jotain tarjouksia luvataan ja kaiken lisäksi vielä siideri puoleen hintaan - ajattelit varmaan juuri Tellastiinaa...

Kiitos ja hyvää jatkoa!

• rva Sievänen

Kiitos.Minä en uskalla ottaa mitään alkoholipitoista, kun minulle on sanottu, että olisin..tuota... hm hieman syntymähumalassa.En usko sitä kylläkään, mutta varmuuden vuoksi ei prosentteja.
        Hyvää päivän jatkoa!

• "pelkkää hyvää"

Olisiko tarjolla kylmää teetä? Näin vauhdikkaina viimeisinä aherruspäivinä on ihana pistäytyä kylmää juomaan. Ulkonakin ihan kiitettävä lämpö.

Ja maksaa voin ihan ilosta oikean hinnan.

PS Olikos sinulla Olivia eilen nimipäivä, onnittelut tässä jälkikäteen! =)

• pikkumusta ek

..pitäisi kyllä saada, lieneekö flunssa tulossa. Kuuma siideri ei oikein tunnu mukavalta ja mehun pitäisi kai olla mustaviinimarjaa... siispä minulle kuuma rommitoti. Ensimmäinen kerta elämässäni sellaisen tilaaminen, joten pystybaari kartuttaa myös kokemuksia :-)

Ps. meillä oli entispäivänä pikkuriikkinen ukkonen, kesän ensimmäinen!

• Netti-Ilona ek

Viime yönä oli kova ukkonen, vaan enpä tiennyt siitä mitään ennen kuin kerrottiin. Onneksi on nuo unenlahjat mitä mainiot. Tänä aamuna sitten uusintana, kova ukkonen ja sade.

Nyt äkkiä sitä mustaviinimarjamehua Pikkumustalle, kipeäksi ei saa tulla!! Hus, hus siitä mehulle nyt.

• siiderille

Juoppoja on ihan tarpeeksi ja enemmänkin maailmassa, eikä täällä ole edes tuoleja. Käännyn ovelta pois..

• Pertta-täti

Kunnon tujaus viskiä tähän aikaan päivästä rentouttaa mukavasti.
        Olen lähdössä jalkapalloharjoituksiin ja siinä jos missä sitä rentoutta ja jäsenten liikkuvuutta tarvitaan.

Iltapäivällä on taas vuorossa täydellinen paletti paikallisessa kauneushoitolassa ja sen jälkeen menen kampaajalle värjäyttämään hiukset.
        Olkaa kauniita te muutkin!

• Pertta-täti kirjoitti:

Kunnon tujaus viskiä tähän aikaan päivästä rentouttaa mukavasti.
        Olen lähdössä jalkapalloharjoituksiin ja siinä jos missä sitä rentoutta ja jäsenten liikkuvuutta tarvitaan.

Iltapäivällä on taas vuorossa täydellinen paletti paikallisessa kauneushoitolassa ja sen jälkeen menen kampaajalle värjäyttämään hiukset.
        Olkaa kauniita te muutkin!

kyllä tähän baariin oli helpompi tulla, kuin tuonne alas vajonneeseen.

Otan ihan tavallista teetä ja yhden reissumiehen munalla, kovalla, siis keitetyllä.
        Hitsi kun kuola alkoi valumaan, kun vaan ajattelenkin kuumaa teetä.

Sänky alkaa kohta houkutella ensi yön työn valvojaa.

• A..N..N..A kirjoitti:

kyllä tähän baariin oli helpompi tulla, kuin tuonne alas vajonneeseen.

Otan ihan tavallista teetä ja yhden reissumiehen munalla, kovalla, siis keitetyllä.
        Hitsi kun kuola alkoi valumaan, kun vaan ajattelenkin kuumaa teetä.

Sänky alkaa kohta houkutella ensi yön työn valvojaa.

siitä teestäkö vain...Vaiko reissumiehestä tykötarpeineen...

Antakaa porttikielto, jos alkaa siltä tuntumaan!
        Siis minulle...

• Tellastiina kirjoitti:

siitä teestäkö vain...Vaiko reissumiehestä tykötarpeineen...

Antakaa porttikielto, jos alkaa siltä tuntumaan!
        Siis minulle...

Nautin teen kanssa jo reissumies ruisleivän, jonka väliin oli tungettu kovaksi keitetty kananmuna.
        Takaisin sänkyyn, jossa jo olin unta odottamassa kun kysyit, olisi muuten vasta huomenna vastaus tullut. *tämä kirjoitettu hyvin törmäkkänä* :D

• se on?
        A..N..N..A kirjoitti:

Nautin teen kanssa jo reissumies ruisleivän, jonka väliin oli tungettu kovaksi keitetty kananmuna.
        Takaisin sänkyyn, jossa jo olin unta odottamassa kun kysyit, olisi muuten vasta huomenna vastaus tullut. *tämä kirjoitettu hyvin törmäkkänä* :D

Anteeksi, että sekaannun keskusteluunne, ei ole tarkoitus nyt häiritä pitkästi. Toivon kumminkin jokaisen miettivän, millaisia seurauksia alkoholin mainostamisesta voi olla. Kaikella ystävyydellä!

• OliviaKoo
        se on? kirjoitti:

Anteeksi, että sekaannun keskusteluunne, ei ole tarkoitus nyt häiritä pitkästi. Toivon kumminkin jokaisen miettivän, millaisia seurauksia alkoholin mainostamisesta voi olla. Kaikella ystävyydellä!

Kuka täällä mainostaa alkkomahoolia? Häh?
        Jos joku näin erehtyisi tekemään, viesti lentäisi taatusti taivaan tuuliin.
        Kas, kun mainostaminen on kiellettyä.

Otapa se huumorintajusi pois sieltä hattuhyllyltä.
        Saako olla lasillinen punaista virtuaalilimonadia?

• OliviaKoo kirjoitti:

Kuka täällä mainostaa alkkomahoolia? Häh?
        Jos joku näin erehtyisi tekemään, viesti lentäisi taatusti taivaan tuuliin.
        Kas, kun mainostaminen on kiellettyä.

Otapa se huumorintajusi pois sieltä hattuhyllyltä.
        Saako olla lasillinen punaista virtuaalilimonadia?

nyt laittaa ovi lopullisesti säppiin?

Olen sanaton!

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

nyt laittaa ovi lopullisesti säppiin?

Olen sanaton!

ja anna tulla niinkuin tähänkin asti;)

Ovi sulkeutuu vasta, kun viranomainen sen sulkee. Nyt on vuokra maksettu etukäteen ja anniskeluluvat ovat kunnossa, joten ei hätiä mitiä.

• Vieras, vieras, vieras

Käyn harvoin täällä. Olen nähnyt vain sellaisia kirjoituksia, joissa kerrotaan Pystybaarin poistamisesta.

Voisiko joku valistaa, miksi se ei saanut jatkua.

• olet,
        Vieras, vieras, vieras kirjoitti:

Käyn harvoin täällä. Olen nähnyt vain sellaisia kirjoituksia, joissa kerrotaan Pystybaarin poistamisesta.

Voisiko joku valistaa, miksi se ei saanut jatkua.

jos et Pystybaarissa?
        Välillä on aina karikkoja meressä.

• marjapensas

taas myöhässä, minä siis, kymmenen on jo juomansa saanut, mutta ei se mitään taidanpa ottaa iltapäiväkahvin,
      Muuten Tellastiinalle, tiedoksi, että ostin tänään uusia perunoita, (ruotsalaisia) alle 2euroa kilo.
      Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

• OliviaKoo

ja kuin myös.

Paitsi mietelauseita, myös sananlaskuja on viime päivinä uudistettu.
        Uuden baarin avajaisten kunniaksi sopinee tämä:

Niin makaa kuin sattuu sammumaan.

Ja:

Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin.

Riittäkööt tälle päivälle.

• folk
        OliviaKoo kirjoitti:

ja kuin myös.

Ja:

uuteen Pystikseen.
        Kyllä helpotti kulkeminen tänne,alko olla vanhaan Baariin jo vaikeuksia päästä.
        Tuli mieleen tuosta Olivian sananlaskusta"Niin makaa kuin sattuu sammumaan",oli kaupunkilehdessä kuva,kun joku oli nukahtanut poliisilaitoksen rappusille.
        Ohikulkija sitten soittanut laitoksen ovikelloa ja poliisi korjasi väsyneen sisälle lepäämään.Egologista,säästyy bensaa,kun ei tarvi ympäri kaupunkia ajella väsyneitä roudaamassa.
        Vähän säälittää tapaukset,mutta omat ongelmat jokaisella.

• vakavaa
        folk kirjoitti:

uuteen Pystikseen.
        Kyllä helpotti kulkeminen tänne,alko olla vanhaan Baariin jo vaikeuksia päästä.
        Tuli mieleen tuosta Olivian sananlaskusta"Niin makaa kuin sattuu sammumaan",oli kaupunkilehdessä kuva,kun joku oli nukahtanut poliisilaitoksen rappusille.
        Ohikulkija sitten soittanut laitoksen ovikelloa ja poliisi korjasi väsyneen sisälle lepäämään.Egologista,säästyy bensaa,kun ei tarvi ympäri kaupunkia ajella väsyneitä roudaamassa.
        Vähän säälittää tapaukset,mutta omat ongelmat jokaisella.

asiaa mielessä, ei se sovi tähän vinoilevaan tyyliin ollenkaan. Ihmisillä on syynsä, jotka eivät ota alkoholia, eivätkä tykkää, että sitä joka paikassa, tv:ssä ym. näytetään hyvänä ja "sosiaalisena" asiana. Miksi myös netissä keskustelupalstalla?
        Se, mitä VOI seurata nauttimisesta, ei ole kevyen naljailun asia. Ja tuo sammuskeleminen mihin sattuu, hyvä ihme, voi olla todella vaarallista!
        Lisäksi kovin kevyesti ivailitte diapamin otosta, sekakäyttöäkö vielä?
        Kuinkahan moni siihenkin on kuollut?
        Nyt pilasin koko Pystiksen, olen hiljaa tästälähin. Hyvää ja rauhallista kesää itse kullekin!

• tuu2
        vakavaa kirjoitti:

asiaa mielessä, ei se sovi tähän vinoilevaan tyyliin ollenkaan. Ihmisillä on syynsä, jotka eivät ota alkoholia, eivätkä tykkää, että sitä joka paikassa, tv:ssä ym. näytetään hyvänä ja "sosiaalisena" asiana. Miksi myös netissä keskustelupalstalla?
        Se, mitä VOI seurata nauttimisesta, ei ole kevyen naljailun asia. Ja tuo sammuskeleminen mihin sattuu, hyvä ihme, voi olla todella vaarallista!
        Nyt pilasin koko Pystiksen, olen hiljaa tästälähin. Hyvää ja rauhallista kesää itse kullekin!

ei paranna on kuolemaksi. Näin todettiin ennenvanhaan.
        BaariMikolle tai -Minnalle tilaus; Yksi sellainen
        *tolkkupois* kokteili.

• OliviaKoo
        vakavaa kirjoitti:

Enpä aikonut tänä iltana tänne enää mitään lätistä, mutta nyt on ihan pakko ottaa kantaa edelliseen kirjoitukseen.

Oletko siis sitä mieltä, että jos/kun joku toipuva alkoholisti lukee Pystybaarin juttuja, hänelle tulee niin kova viinanhimo, että hän sortuu saman tien?
        Jos näin on, niin siitä vaan. Kyllä se ottaminen tai ottamatta jättäminen on jokaisella ihan oman tahdon kysymys. Omasta päästä se halu lähtee.

Minäpä kerron yhden jutun.
        Minulla on tuttava, joka pari vuotta sitten lopetti tupakanpolton, eikä sietänyt kenenkään polttavan läheisyydessään.
        Kiersi kaukaa kaikki paikat, joissa tupakoitiin ja saarnasi kuin paraskin matkasaarnaaja tupakan vaaroista.

Mutta. Sitten tajusi, että tupakanpolton lopettaminen oli hänen oma päätöksensä, eikä maailma muuttunutkaan kokonaan savuttomaksi. Jos hän aikoi elää normaalia elämää, hänen täytyi hyväksyä, että hän lopetti, muut jatkavat. Menetettyään muutaman ystävän kireän moraalinsa vuoksi, hän palasi omaksi mukavaksi itsekseen.
        Ei polttanut, mutta ei saarnannut muille. Eli normaalia elämää, kävi paikoissa, joissa oli ennenkin käynyt.

Sen, mitä me teemme, me päätämme itse. Jokainen tekee päässään sen päätöksen ja jos sortuu, sekin on oma valinta.

Joten, sovitaanko, että sinä et tule tänne moralisoimaan? Yksi ketju kymmenien muiden joukossa ei voi olla niin vaarallinen, että siitä on tehtävä noin suuri numero.

Ja leikinlaskua voi harrastaa mistä asiasta tahansa. Täytyykö kaikessa puheissaan ottaa koko ajan huomioon, ettei kukaan vaan loukkaannu?
        Nimittäin, olipa puheen- ja leikinlaskunaihe mikä tahansa niin täällä virtuaalissa kuin muuallakin jokapäiväisessä elämässä, aina joku ottaa nokkiinsa. Koskaan ei voi kaikkia miellyttää.

• Netti-Ilona ek
        OliviaKoo kirjoitti:

Enpä aikonut tänä iltana tänne enää mitään lätistä, mutta nyt on ihan pakko ottaa kantaa edelliseen kirjoitukseen.

Oletko siis sitä mieltä, että jos/kun joku toipuva alkoholisti lukee Pystybaarin juttuja, hänelle tulee niin kova viinanhimo, että hän sortuu saman tien?
        Jos näin on, niin siitä vaan. Kyllä se ottaminen tai ottamatta jättäminen on jokaisella ihan oman tahdon kysymys. Omasta päästä se halu lähtee.

Minulla on tuttava, joka pari vuotta sitten lopetti tupakanpolton, eikä sietänyt kenenkään polttavan läheisyydessään.
        Kiersi kaukaa kaikki paikat, joissa tupakoitiin ja saarnasi kuin paraskin matkasaarnaaja tupakan vaaroista.

Mutta. Sitten tajusi, että tupakanpolton lopettaminen oli hänen oma päätöksensä, eikä maailma muuttunutkaan kokonaan savuttomaksi. Jos hän aikoi elää normaalia elämää, hänen täytyi hyväksyä, että hän lopetti, muut jatkavat. Menetettyään muutaman ystävän kireän moraalinsa vuoksi, hän palasi omaksi mukavaksi itsekseen.
        Ei polttanut, mutta ei saarnannut muille. Eli normaalia elämää, kävi paikoissa, joissa oli ennenkin käynyt.

Sen, mitä me teemme, me päätämme itse. Jokainen tekee päässään sen päätöksen ja jos sortuu, sekin on oma valinta.

Joten, sovitaanko, että sinä et tule tänne moralisoimaan? Yksi ketju kymmenien muiden joukossa ei voi olla niin vaarallinen, että siitä on tehtävä noin suuri numero.

Ja leikinlaskua voi harrastaa mistä asiasta tahansa. Täytyykö kaikessa puheissaan ottaa koko ajan huomioon, ettei kukaan vaan loukkaannu?
        Nimittäin, olipa puheen- ja leikinlaskunaihe mikä tahansa niin täällä virtuaalissa kuin muuallakin jokapäiväisessä elämässä, aina joku ottaa nokkiinsa. Koskaan ei voi kaikkia miellyttää.

Olivia puhuu järkeä. Jos yhdelle kumartaa, samalla toiselle pyllistää.

• OliviaKoo
        tuu2 kirjoitti:

ei paranna on kuolemaksi. Näin todettiin ennenvanhaan.
        BaariMikolle tai -Minnalle tilaus; Yksi sellainen
        *tolkkupois* kokteili.

Tellastiina on tarjoiluvuorossa. Saamasi pitää semmoinen "kokteili", että tukka lähtee päästä, jos sitä vielä on.
        Varaudu!

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

ja kuin myös.

Ja:

kiireessäni ja harmissani, kun jäin vaille ilmaista tarjoilua, unohtui onnentoivotukset.
        Elikkä onnea ja menestystä keskustan baariin;)
        Nyt kyllä menen nurkkaan häpeämään jos iltapäiväkahvistakin "sammuin", mutta uni oli kylläkin kaunis,
        olin kävelyllä lapsenlapseni 6,veen kanssa, ihanat tuoksut sateen jäljiltä.
        Tuomen, sekä kielojen tuoksut, ihana kesä tulossa, jos uniin uskoo;))

• syyt, miksi
        OliviaKoo kirjoitti:

en pidä alkoholin sotkemisesta melkein joka asiaan ja paikkaan. Ei asia ole itsestäni mitenkään kiinni, en itseni vuoksi "moralisoi", ei kaikki ole aivan miltä ensi katsomalta näyttää! Katsos, kun en ajattele pelkästään itseäni aina, on muitakin ihmisiä maailmassa kuin minä, minullekin. Et varmaan ymmärrä, huomannut olen kuinka eri maailmoista olemme. Et varmaankaan tule ymmärtämään koskaan, mitä tarkoitan.
        Sanoit, että siitä vaan sortumaan, luulit kenties että minulla on viinanhimo.!??? Voi ei, voiko joku/jotkut noin vääränkäsittää..? Ajattelin siis toisia, EN suinkaan itseäni. Sinä se et ajattele..
        No, ei sille voi mitään. Jokaisella on oma "huumorinsa". Sinulla ja teillä muutamalla kirjoittajalla se on sammuileva sekakäyttäjä ilmeisesti, se naurunaihe. Tai sellainen "tosikko", joka ei ole teidänlaisenne. Älä huoli, en tule pystybaariisi enää, ei vois vähemmän kiinnostaa!!!

• Pelle1Peloton
        syyt, miksi kirjoitti:

en pidä alkoholin sotkemisesta melkein joka asiaan ja paikkaan. Ei asia ole itsestäni mitenkään kiinni, en itseni vuoksi "moralisoi", ei kaikki ole aivan miltä ensi katsomalta näyttää! Katsos, kun en ajattele pelkästään itseäni aina, on muitakin ihmisiä maailmassa kuin minä, minullekin. Et varmaan ymmärrä, huomannut olen kuinka eri maailmoista olemme. Et varmaankaan tule ymmärtämään koskaan, mitä tarkoitan.
        Sanoit, että siitä vaan sortumaan, luulit kenties että minulla on viinanhimo.!??? Voi ei, voiko joku/jotkut noin vääränkäsittää..? Ajattelin siis toisia, EN suinkaan itseäni. Sinä se et ajattele..
        No, ei sille voi mitään. Jokaisella on oma "huumorinsa". Sinulla ja teillä muutamalla kirjoittajalla se on sammuileva sekakäyttäjä ilmeisesti, se naurunaihe. Tai sellainen "tosikko", joka ei ole teidänlaisenne. Älä huoli, en tule pystybaariisi enää, ei vois vähemmän kiinnostaa!!!

Kyllä Olivia oikeassa on. Ja on ihan varma, että vaikka tämä virtuaalipystis suljettaisiinkin, yhtään todellista "heikon houkutetta" ei katukuvasta sulkeudu. Voisit tosiaan pysyä poissa siitä, mistä et pidä.

• OliviaKoo
        syyt, miksi kirjoitti:

En minä ole niin tyhmä, miltä näytän. Ymmärsin kyllä, että et puhunut itsestäsi, vaan yleisellä tasolla olet huolissasi.
        Yleisellä tasolla minäkin puhuin, enkä taatusti viitannut sinuun kertaakaan.

Silti en vieläkään jaksa uskoa, että sinun kannattaa yhden Pystybaarin takia olla huolissasi.
        Maailmassa on myös nälänhätää, puhtaan veden puutetta, parantumattomia tauteja, lapsikuolleisuutta, köyhyyttä, rikoksia...
        Me voimme itsekukin kantaa niistä huolta yleisellä tasolla ja, kuka haluaa ja pystyy, myös henkilökohtaisella tasolla.

Pystybaari kuitenkaan tuskin lisää esim. rikollisuutta, vaikka täällä joskus sitäkin aihetta sivuttaisiin.

On hyvä, että sinä olet murheissasi toisten puolesta, mutta eikö sinulla ole tarpeeksi murheita omasta takaa, ilman, että on pakko huolehtia myös muiden murheista?

Etkä sinä voi sitä tietää, miten paljon tämänkin ketjun kirjoittajat omalta osaltaan auttavat maailman hätääkärsiviä, eikä se sinulle kuulukaan.

Asiaa ei kannata tältä osin enää jatkaa.

• tosi vakavaa
        vakavaa kirjoitti:

Olipas tosi vakavaa huolenpitoa lähimäisistä. Ja, arvaappas mitä? Minun puolisoni, joka ei osaa käyttää nettiä, eikä halua opetella, luulee, että täällä n...itaan!?!

Sen lisäksi, että hän juo, osaamatta käydä pystiksessä oppia saamassa, hän on todella tosissaan näistä orgioista.

No, OliviaKoo ja toisetkin vastasivat jo riittävän selkeästi tuohon huoleen. Minä vain lisäsin yhden huolen lisää...piruuttani.

Taidankin ottaa sen kunniaksi oluen ja yhden pamin. Voisihan sitä harkita myöhemmin, sitä, sitä, siträ n....ta.

• naurattas
        tosi vakavaa kirjoitti:

Olipas tosi vakavaa huolenpitoa lähimäisistä. Ja, arvaappas mitä? Minun puolisoni, joka ei osaa käyttää nettiä, eikä halua opetella, luulee, että täällä n...itaan!?!

Sen lisäksi, että hän juo, osaamatta käydä pystiksessä oppia saamassa, hän on todella tosissaan näistä orgioista.

No, OliviaKoo ja toisetkin vastasivat jo riittävän selkeästi tuohon huoleen. Minä vain lisäsin yhden huolen lisää...piruuttani.

Taidankin ottaa sen kunniaksi oluen ja yhden pamin. Voisihan sitä harkita myöhemmin, sitä, sitä, siträ n....ta.

En sentään niin huolissani ole, hahhaa! Minun puolestani, vaikka otat kuinka paljon mitä hyvänsä lääkkeitä, mitä varten niitä pitää nettiin kirjoittaa...
        Sinulla on joku ongelma näköjään. Miten tarkoitat, että netissä jotain ännällä alkavaa, et kertonut, mitä tarkoitit. Aivan sama, viestisi oli tosi outo. Ja jos miehesi juo, ei se mun vikani ole.

• Kingkale ek

Tarjoan kaikille baarin asiakkaille shampanjaa loistavien bisneskauppojen kunniaksi. Tervetuloa pöytääni daamit ja herrat.

• OliviaKoo

Niin, kunhan on vain kunnon vuosikertaa, niin minäkin voin ottaa lasillisen. Poreet tanssivat nenässä niin mukavasti.

Onko Provencesta, kilometrin päästä pienemmästä kirkosta, etelä-reunan alaosasta? Ihan siitä vanhan kivisen maatalon kupeesta, kello kolme länteen?

• Pelle1Peloton

Tottahan toki, täytyy Kingkalen pöydässä, ihanien ladyjen seassa yksi herrakin olla. Siksi änkeän sekaan, heti kun löydän kultaisen shampanjavispiläni. Kiitos vaan tarjouksesta. Toivottavasti Loppasuut eivät kaikkea juoneet.

Sopiikin hyvin, kun tuli mittariinkin vuosi lisää juuri. Kippis ja kulaus!
        Ai niin, täytyykin heti päivittää toi rohviili.

• olen tälläkin kertaa myöhässä.
      Olis tuota mielellään edulliset siiderit napannut,
      olisi ainakin kerran ollut tuo hinta/laatusuhde paikallaan.
      Eipä mahda mitään, meni saunassa sen verran
      kauan, ettei tänne aikaisemmin ehtinyt.
      Ukonilmasta puheen ollen, nuo kissat sitten
      ovat herkkiä sen vaistoamiseen.
      Meillä on naapurin kissa hoidossa ja
      änkesi sänkyyn heti kun alkoi salamoida.
      Elikkä ukkosteli se täällä meilläkin
      päin.
      Toivottavasti tämä kuppila pysyy nyt
      jonkun päivän tällä paikalla, ettei tartte etsiä.
      Meni tässä hellutai täysin muissa merkeissä,
      joten on kysyttävä:"Muuttuikos se strippaaminen
      nyt luontoretkeilyksi?"
      Vai onko kenties siellä luonnon helmassa
      tarkoitus viuhahtaa?

• KristaTee

sateisen yön jälkeen.

Voi miten hauskaa, että Olivia taas on löytänyt meille uuden paikan. Ja vallan oivan sellaisen. Hieman oli vaikeaa löytää tänne, kun eilen en ehtinyt käymään. Kova urakka on edessä, pitää laittaa itsensä tilanteen tasalle ja kuulostella, mitä kaikkea on tapahtunut. Olivialla ainakin on ollut puuhaa.

Kahvi on valmista (ellei joku jo ole sitä keittänyt, en ole ehtinyt tarkistaa).

• folk

Vähän harmaaltahan tuo tänä aamuna näyttää.
        Ei sentään sada lämmintäkin on 17 astetta.
        Hyvin tarkenee tässä terassillakin kahvikupposen juoda.Maistuukin niin hyvälle,mahtaakohan olla ihan Presidentti sekoitusta.(ei ollut sitten mitään mainostamista)Tänään pitäisi mennä tuttua tohtoria tapaamaan,menee päivärytmi vähän sekaisin,kun aika on vasta klo.16.Kaikille hyvää toukokuun viimeistä päivää!

• pistää nokkaansa tänne, vieläkö täällä on jotain siveyden sipuleita? Eilen jo vedin yhden viestini pois, siihen ei ollut onneksi kukaan vastannut, oma vain lähti.

Päätin pysyä pienen aikaa poissa, mutta täytyy jotain piristystä hakea harmaaseen päivään.

Ulkona kyllä on luonto kauneimmillaan, sireenit ja omenapuut ovat täydessä kukassa ja kaikkialla niin vihreää, lukuunottamatta niitä harmittavaisia voikukkia.
      Niitä saisi olla ajamassa joka toinen päivä.
      Ja kitkemistä riittää joka päivälle, kun viitsis vaan...

• KristaTee

Olen siis taas jäänyt jostain paitsi.

Älä nyt hyvä ihminen meitä jätä. Kieli keskellä suutahan täällä on oltava. Eihän tämä siinä mielessä mikään keskustelupalsta ole.

• Pelle1Peloton

Tervehdys Olivia!
      Syvä osanottoni suruusi. Se on meidän kaikkien yhteinen. Yhdessä itkemme.
      Viranomainen iski etuajassa. Vasta huomennahan baareja suljetaan. Eikähän täällä ole tupakoitu, eikä muutenkaan oltu sopimattomia.

Ehdotan yhteistä virsilauluiltapäivää viranomaispäätöksen kunniaksi. Menkäämme senjälkeen nukkumaan kukin tahoillemme. Nyy-yh.
      Ja se tolppakin on vielä pelastamatta.

• vasta tässä heräilen, kun aamulla 9 jälkeen kävin nukkumaan ja eiku illalla uusiks ansaitsemaan.
        Niin oli kosteaa eilen illalla, että vaatteet liimaantuivat ihoon kiinni, tee siinä sitten vielä töitä. Ok, en marmata enää.

Tätä viranomaisen hyökkäystä en nähnyt, enkä tiedä miksi hyökkäsi Olivian kimppuun?! Harmi jos jotain mielenkiintoista vei mennessään :(

Pelle....ONNEA ja mukavaa syntymäpäivää :O
        Laita vaan kuvasi galleriaan....

Huomenna ollaan virallisesti kesässä!

• A..N..N..A kirjoitti:

vasta tässä heräilen, kun aamulla 9 jälkeen kävin nukkumaan ja eiku illalla uusiks ansaitsemaan.
        Niin oli kosteaa eilen illalla, että vaatteet liimaantuivat ihoon kiinni, tee siinä sitten vielä töitä. Ok, en marmata enää.

Tätä viranomaisen hyökkäystä en nähnyt, enkä tiedä miksi hyökkäsi Olivian kimppuun?! Harmi jos jotain mielenkiintoista vei mennessään :(

Kovin jää lyhykäiseksi yövuorolaisen päivä, oma tottumisensa sekin vaatii. Luulisi vallan olevan päivärytmin sekaisin kun työvuorot vaihtelee.

Pystyssä on ollut mielenkiintoinen päivä, onneksi on hiukan sataa suhjannut, voi hyvällä omatunnolla istua tässä. Se hyökkäys oli taas niitä sarjassa käsittämättömät asiat tapahtuvia juttuja...

• Pelle1Peloton
        A..N..N..A kirjoitti:

vasta tässä heräilen, kun aamulla 9 jälkeen kävin nukkumaan ja eiku illalla uusiks ansaitsemaan.

...onnitteluista. Tosin minään ihmeenä en tuota 67 pidä. Onhan vuosi muiden joukossa.
        Juuri hiljattain minut "kotiutettiin 4. po. päivänä" sieltä Sinun työtyyppisestäsi ympäristöstä. Täytyy vain sanoa, että mahdoton oleminen teilläkin siellä työssänne on, jos kohta potilaillannekin.
        Pystybaarissa kävi kova viranomaistyhjennys. Kaikki olemme äimistyneitä.
        Kuvan laitan, jos siltä alkaa tuntua.

Hyvää yökköä Sinulle, ihania ootte, kun meitä jaksatte!

• Wivi
        A..N..N..A kirjoitti:

Jaksamista töihin ensi yöksi! Kyllähän sinä jaksat, kun mietit sitä sisarustapaamista, eikös se anna vähän potkua olemiseen.

Itselläni vielä huomenna töitä, sitten alkaa lomajakso n:o 1. Aahhh...

• kaunotar nro1
        Wivi kirjoitti:

Jaksamista töihin ensi yöksi! Kyllähän sinä jaksat, kun mietit sitä sisarustapaamista, eikös se anna vähän potkua olemiseen.

Itselläni vielä huomenna töitä, sitten alkaa lomajakso n:o 1. Aahhh...

onko täällä muitakin yötyöläisiä?
        Jaksakaamme.

• Wivi
        kaunotar nro1 kirjoitti:

onko täällä muitakin yötyöläisiä?
        Jaksakaamme.

"oikeasta" työstä :)

• kaunotar nro1
        Wivi kirjoitti:

"oikeasta" työstä :)

hölökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että yötyö kuin yötyö, työtä se on. Joskus huvia. Ei aina.

• kaunotar nro1 kirjoitti:

hölökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä, että yötyö kuin yötyö, työtä se on. Joskus huvia. Ei aina.

onhan täällä vielä jotain, luulin jo ettei enää tarvita juomanlaskijaa. Nyt talo tarjoaa - pääsee varmaan halvalla, kun kaikki ovat Pellen Omituisten höpöttäjien kerhossa - vai oliko se nimi niin - no hällä väliä!

• OliviaKoo

Täydelliset onnittelut syntymäpäiväsi johdosta toivottaa koko tyttökerho yhdessä ja erikseen!

PAALJOON OONNEEAAA VAAAN, PAALJOOON OONNEEEAAA VAAN, PAALJOON OONNEEAAAA, PELLE, PAALJOON OONNEEAAAA VAAAAAN!

• Pelle1Peloton

..no pittää se nyt sanoa: KIiiITos vaan!

Olo on ihan niinkun Puttepossulla siinä laulussa.
        Öhkäilee vähän, kiittelee pikkusen ja on onnellinen.

Pienet juhlatkin on luvassa. Tämäksi päiväksi meinasin, mutta 'viranomaistoimin' se lienee estetty juuri nyt.
        Palaan asiaan pikkusen myöhemmin. Muistakaa (3 5):2, toivoo Pelle

• Fridanna
        Pelle1Peloton kirjoitti:

Pienet juhlatkin on luvassa. Tämäksi päiväksi meinasin, mutta 'viranomaistoimin' se lienee estetty juuri nyt.

Onnittelen minäkin Pelleä, Onnea miehelle parhaassa iässä!
        Ihmettelen myös, mikä ihmeen mylläkkä täällä on käynyt. Ainakin virtuaalijuomista on keskusteltu ankarasti. Olivia on kirjoittanut viisaasti asiasta. Hyvä Olivia. Ei tämän elämän niin hirveän tiukkapipoista pitäisi olla. Mielikuvitus on parasta ilonpitoa!

• Fridanna
        Pelle1Peloton kirjoitti:

tahdon myös toivottaa. Olet mies parhaassa iässä.
        Täällä on tainnut käydä melkoinen sananvaihto ja pyyhekumikin ollut käytössä.
        Meitä vielä tässäkin iässä on monella tapaa ajattelevia. Koko maailmaa ei voi parantaa, sen kai on jo tähän ikään oppinut.

• folk
        Fridanna kirjoitti:

tahdon myös toivottaa. Olet mies parhaassa iässä.
        Täällä on tainnut käydä melkoinen sananvaihto ja pyyhekumikin ollut käytössä.
        Meitä vielä tässäkin iässä on monella tapaa ajattelevia. Koko maailmaa ei voi parantaa, sen kai on jo tähän ikään oppinut.

onnittelen Pelleä ja pitkää ikää toivottelen.
        Mikä ihmeen hässäkkä täällä on oikein käynyt,aamulla kahvilla pistäydyin ja oli niin rauhallista.
        Kun avasin koneen,niin ensimmäisenä sattui silmään loistava tähti.
        Niin hassulle tuntuu,kun tämän ikäisten porinoita pidetään niin pahoina,että sakotella tarvii.
        Ottaisko kevyt limsaa lasillisen,laitoin pari tomaattia taskun pohjalle evääksi.
        Nyt on otettava itseään niskasta kiinni,täytyy pakosta pudottaa muutama kilo elopainosta.
        Hyvää illan jatkoa!

• Wivi
        folk kirjoitti:

onnittelen Pelleä ja pitkää ikää toivottelen.
        Mikä ihmeen hässäkkä täällä on oikein käynyt,aamulla kahvilla pistäydyin ja oli niin rauhallista.
        Kun avasin koneen,niin ensimmäisenä sattui silmään loistava tähti.
        Niin hassulle tuntuu,kun tämän ikäisten porinoita pidetään niin pahoina,että sakotella tarvii.
        Ottaisko kevyt limsaa lasillisen,laitoin pari tomaattia taskun pohjalle evääksi.
        Nyt on otettava itseään niskasta kiinni,täytyy pakosta pudottaa muutama kilo elopainosta.
        Hyvää illan jatkoa!

Paljon Onnea Pellelle halauksen ja pusun kera Wiviltä.

• OliviaKoo

Pari päivää sitten tein mielestäni tosi upean löydön. Ihan sattumalta huomasin seisovani tavaratalossa, musiikkiosastolla, alennettujen DVD-levyjen kohdalla.
      Aikani pengottuani pöytää löysin kauan kaipaamani elokuvan "Häivähdys purppuraa".
      Onko joku nähnyt sen? Minä olen joskus ammoisina aikoina, enkä muuta muista kuin että hyvä on.

Aion katsoa sen lähipäivinä.
      Vielä kun löytäisi jostain elokuvan "Teräskukat".

• KristaTee

Yksi lempifilmeistäni! Se on melko pitkä, mutta katsottavaa kaikki. Teräskukat on myös mahtava!

• Pertta-täti

Olen aivan läkähdyksissä kovan punnerruksen jälkeen. Vieraanani oli naapuriin hiljattain muuttanut nuori mies ja punnersimme yhdessä.

Nyt maistuisi kylmä, makea roseviini.
      Istun mielelläni tuokion terassilla ennen suihkuun menoa.

Punnersimme muuten (yhteensä) yli sata kiloa.

Samanverran kuin minä ja serkkuni Augusta painamme yhteensä.

• marjapensas

Hyvää iltaa kaikille.
      Olut maistuisi (uskaltaako maininita)?
      No jo on aikoihin eletty, kuulevatko korvani oikein, veisataanko täällä virsiä;))
      Pellellekö, joka täyttää vuosia?
      Ehei.. Shamppakaljaa kaikille Pellen kunniaksi, KIPPIS.
      Hauskaa syntymäpäivää Pelle ja iso halaus, eikös se ole kiva tulla miehen ikään?
      ONNEA!!!

• OliviaKoo

Ainakin kalenterin mukaan, mutta näyttää ja tuntuu siltä, että päivästä on tulossa huomattavasti viileämpi kuin mitä tässä muutamat kevätpäivät ovat olleet.

Väliäkö hällä! Aurinko kuitenkin paistaa taas muutaman harmaan päivän jälkeen ja viileyttä vastaan voi taistella lisäämällä kampetta ylle ja alle.

Taitaa olla tulossa ensimmäinen mökkiviikonloppu, "virallista" kutsua tässä vielä odottelen.
      Voikaahan paksusti!

• Kutsuja

postiasi viikon,parin verran taaksepäin niin huomaat, että virallinen kutsu on tullut!!!

• OliviaKoo
        Kutsuja kirjoitti:

postiasi viikon,parin verran taaksepäin niin huomaat, että virallinen kutsu on tullut!!!

Olenkohan hukannut kutsukortin? Eilen tuli yksi, paksulle paperille painettu ja korukirjaimin koukerrettu, mutta ei se kyllä se voinut olla.

Jos oli, niin sitten joku pitää paikan päällä ensimmäiseksi tervehdyspuheen.
        Mielenkiintoista!

• Kutsuja
        OliviaKoo kirjoitti:

Olenkohan hukannut kutsukortin? Eilen tuli yksi, paksulle paperille painettu ja korukirjaimin koukerrettu, mutta ei se kyllä se voinut olla.

Jos oli, niin sitten joku pitää paikan päällä ensimmäiseksi tervehdyspuheen.
        Mielenkiintoista!

hukatusta kortista mitään, mutta ehkä se sieltä muiden sähköpostien joukosta löytyy kun kovasti pengot.

Eilen tullut ei ollut minulta. En harrasta paksuja papereita enkä korukirjaimia vaan selvää ja sievää käsialaa (yleensä Ariel) valkoista taustaa vasten.

• KristaTee

Laskunmaksujen lomassa poikkesin katsomaan, olisiko täällä vielä joku. Eilen näytti kovin huonolta, mutta onhan täällä tänään käyty.

Aurinko paistaa ja suht´ lämmintä on. Toivottavasti tulee hyvä päivä kaikille. Kahvia en laittanut, koska se maistuu kissan..... jos joutuu pitkään muhimaan.

• marjapensas evk

Aurinkoista ja lämmintä, kesä on tainnut tulla vihdoin viimein.
        Mitä täällä on eilen tapahtunut, luin ketjun läpi ja kovasti ankealta näytti??
        Taidanpa minäkin jättää kahvin väliin, otan yhden tuoremehun ja lähden lenkille.
        Hyvää päivän jatkoa.

• marjapensas evk

Onko täällä ketään??
      hananlaskijaa kaivataan, kävin juuri nurmikonleikkuussa ja nyt on jano;).
      Täytyy sitten käyttää itsepalvelu periaatetta ja mennä tuonne aurinkoiselle terassille.
      Yksistään nyyh:(

• OliviaKoo

Ihan vain tulin pistäytymään nähdäkseni ketä on paikalla. Ei ketään.
        Taitaa olla joku suurtapahtuma jossain lähellä, kun kaikki ovat menneet sinne:(

Hankitaanko Pystikseen joku julkku houkuttelemaan väkeä sisälle tai edes terassille?
        Kenet sponsoroidaan?

• Wivi ek
        OliviaKoo kirjoitti:

Hankitaanko Pystikseen joku julkku houkuttelemaan väkeä sisälle tai edes terassille?
        Kenet sponsoroidaan?

Kyläkauppias Keskinen?

• folk
        OliviaKoo kirjoitti:

Kenet sponsoroidaan?

Mikähän tässä nyt oikein mättää,kun porukka on vallan hylännyt Pystiksen.
        Eihän uusi tupakkalakikaan voi vaikuttaa,kun tämä on ollut ennenkin savuton baari.
        Kyllä taitaa ainakin jokunen baari keikahtaa nurin tämän uuden lain takia.
        Hyvä asiahan se savuttomuus on ,mutta kyllä monen mielestä se oluttuoppi ja rööki kuuluvat yhteen.

• OliviaKoo
        folk kirjoitti:

Mikähän tässä nyt oikein mättää,kun porukka on vallan hylännyt Pystiksen.
        Eihän uusi tupakkalakikaan voi vaikuttaa,kun tämä on ollut ennenkin savuton baari.
        Kyllä taitaa ainakin jokunen baari keikahtaa nurin tämän uuden lain takia.
        Hyvä asiahan se savuttomuus on ,mutta kyllä monen mielestä se oluttuoppi ja rööki kuuluvat yhteen.

Sinä, folk, puhut vähän, mutta asiaa. Olen samaa mieltä. Ja sitäpaitsi tässä kuppilassa on savuttaminen sallittua.
        Meitä ei holhota!

Vähän alkaa jo terassille hiipiä auringonpaahtamia naamoja.

• OliviaKoo
        Wivi ek kirjoitti:

Kyläkauppias Keskinen?

Saa aikaan oksennuslefleksin pelkkä ajatuskin.
        Saas nähdä, mikä on se lopullinen totuus. Mielenkiintoista.

Onpahan taas iltapäivälehdille maukas pala. Siitä riittää revittävää pitkäksi aikaa. Ja irtonumeromyynti kasvaa, kun haetaan haastateltaviksi kaikki kyläläiset ja vielä muutama tuttava naapuripitäjästäkin.

• OliviaKoo
        OliviaKoo kirjoitti:

Sinä, folk, puhut vähän, mutta asiaa. Olen samaa mieltä. Ja sitäpaitsi tässä kuppilassa on savuttaminen sallittua.
        Meitä ei holhota!

Laitanpa tähän nyt päivän mietelauseen, niin ehtii vielä tälle päivälle:

Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa.

Tai:

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa.

Ihan mitenkummin vain.

• OliviaKoo kirjoitti:

Meitä ei holhota!

mitä se sitten on ollut ellei holhoamista???

Aika jännää, kun aina tämän hurrikaanin jälkeen on pienen aikaa vaisua, vaikka tekisi mieli antaa tulla tuutin täydeltä.

----------

Ja sitten seuraa säätiedoitus, aurinko paistaa, lämmintä 18 astetta ja tuuli puhaltaa, että hiukset meinaa päästä lähteä.

(Onko ilmatieteenlaitoksella oma palsta?)

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

mitä se sitten on ollut ellei holhoamista???

Aika jännää, kun aina tämän hurrikaanin jälkeen on pienen aikaa vaisua, vaikka tekisi mieli antaa tulla tuutin täydeltä.

----------

Ja sitten seuraa säätiedoitus, aurinko paistaa, lämmintä 18 astetta ja tuuli puhaltaa, että hiukset meinaa päästä lähteä.

(Onko ilmatieteenlaitoksella oma palsta?)

Ei purrut sarkasmi Tellastiinaan. Se tarkoittaa, että sarkasmi ei onnistunut.

Olisi pitänyt laittaa kai joku hymiö (*¤*)...
        Parempaa en ymmärrä tehdä.
        Tehköön joku fiksumpi.

• OliviaKoo kirjoitti:

Ei purrut sarkasmi Tellastiinaan. Se tarkoittaa, että sarkasmi ei onnistunut.

Olisi pitänyt laittaa kai joku hymiö (*¤*)...
        Parempaa en ymmärrä tehdä.
        Tehköön joku fiksumpi.

mä sen hokasin - aina ei leikkaa - ei maha mittään...

• pikkuserkku
        OliviaKoo kirjoitti:

Laitanpa tähän nyt päivän mietelauseen, niin ehtii vielä tälle päivälle:

Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa.

Tai:

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa.

Ihan mitenkummin vain.

In vino veritas = Viinissä verta taas.

Saattaapi joutua anatomian osastolle tai ensiapuun. Katsotaan

• LottaW

tuolta toisesta paikasta että onko tämä ainoa keskustelupaikka, vai onko niitä muitakin. Tarkoitan Suomi24 kaltaisia. Olisiko teillä tietoa?

• neuvo on, että googleta. Laita keskustelupalstat, niin kyllä sieltä löytyy. Täällä ei uskalla paljon mainostaa. Olen niitä joskus katsellut, mutta tuntuvat monet niin sekavilta.

• ovat lähteneet mökeilleen, kun ei ketään näy ei kuulu?

Pitää tehdä jälleen tarjous, sanokoon emäntä mitä hyvänsä - konkurssi tässä kuitenkin tulee. Kaikille ensimmäiset juomat, olkoon mitä tahansa, ilmaiseksi!

Näkyi Olivia kertovan, että tupakointikieltokaan ei koskisi Pystyä, saa nähdä mitä siitä tulee...

• OliviaKoo

Voit tehdä sellaisia tarjouksia ja jakaa ilmaiseksi juotavaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta katsokin sitten vuoden lopussa, kun tilinpäätöstä tehdään, että debet ja kredit ovat tasoissa!

Minä lähden mökille huomenna, toivottavasti tätä lämmintä piisaa.

Aika heikosti on taas sivuille päässyt, tietysti hiljaisuus voi johtua monestakin seikasta.
        Marjapensas on tainnut eksyä lenkillään.

Siihen sopiikin päivän toinen (kolmas, kun otetaan pikkuserkun lause huomioon) mietelause:

Kysyvä ei tieltä eksy, hän on jo eksynyt.
        Annas nyt sitten vaikka valkoviiniä, ilmaiseksi tietysti.
        Ja tupakkaa tuprutan ihan uhallani.

• OliviaKoo kirjoitti:

Voit tehdä sellaisia tarjouksia ja jakaa ilmaiseksi juotavaa niin paljon kuin sielu sietää, mutta katsokin sitten vuoden lopussa, kun tilinpäätöstä tehdään, että debet ja kredit ovat tasoissa!

Aika heikosti on taas sivuille päässyt, tietysti hiljaisuus voi johtua monestakin seikasta.

Siihen sopiikin päivän toinen (kolmas, kun otetaan pikkuserkun lause huomioon) mietelause:

Kaikki on kiellettyä ja kaikki mikä on kiellettyä on myöskin sallittua - ainakin täällä!

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Kaikki on kiellettyä ja kaikki mikä on kiellettyä on myöskin sallittua - ainakin täällä!

ja ihan ilman mitään valkoviinejä. Radiossa on meneillään Puhelintoivekonsertti ja eräs soittaja toivotti puhelun lopuksi juontajille "hyvää loppukesää"...

Joskus naurattaa vaikka mikä.
        Ja varsinkin silloin, jos se on kiellettyä.

• folk
        OliviaKoo kirjoitti:

ja ihan ilman mitään valkoviinejä. Radiossa on meneillään Puhelintoivekonsertti ja eräs soittaja toivotti puhelun lopuksi juontajille "hyvää loppukesää"...

Joskus naurattaa vaikka mikä.
        Ja varsinkin silloin, jos se on kiellettyä.

Kyllähän täällä aina välillä piipahtais,mutta kun ovi ei meinaa sitten millään aueta.
        Nyt kyllä otan ison tuopin pilsneriä,alkoi ihan suuta kuivaamaan kun niin kauan ovea rynkytin.
        Tupakkaa en suuhuni pistä,kun siitä eroon olen päässyt.
        MInun puolesta jokainen saa sitä vetää jos haluaa,ei häiritse.Enkä moralisoi mulle vaan tuli mitta täyteen.
        Pitäisköhän tuota ovea vähän höylätä,jos se on vaikka sateista turvonnut.
        Minullakin on tuo turvotus vika,pitäis huomenna mennä veljen tytön lakkiaisiin,eikä mikään vaate mahdu kunnolla päälle.
        Hyvää yötä vaan ,pitää mennä peiton alle jos tää huono tuuli aamuksi paranis.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

kaikille tasapuolisesti.
        Pitkä oli lenkki, ei voi mitään, mitä enemmän ikää sitä enemmän kuntoilua;)?
        No alkajaisiksi ottaisin vesilasin, onkimavehkeet ja veikkauskupongin, kun sen saa ilmaiseksi.
        Sitten saakin tuoda pullon valkkaria pöytään, tarjoan muillekin, jos halukkaita löytyy?

• marjapensas kirjoitti:

kaikille tasapuolisesti.
        Pitkä oli lenkki, ei voi mitään, mitä enemmän ikää sitä enemmän kuntoilua;)?
        No alkajaisiksi ottaisin vesilasin, onkimavehkeet ja veikkauskupongin, kun sen saa ilmaiseksi.
        Sitten saakin tuoda pullon valkkaria pöytään, tarjoan muillekin, jos halukkaita löytyy?

mikään sekatavarakauppa ole, joten rouva voi hakea onkimavehkeensä jostain muualta, mutta täyttämättömän veikkauskupongin saat, itse saat täyttää sen - ja maksaa. Kaino huomautus, että ensimmäiset juomat vaan oli ilmaiset, mutta saat nyt sen valkkarinkin talon piikkiin, se vesihän oli ensimmäinen juomasi.

Hiljaista on, ei ole kukaan oven kynnystä höylännyt, että saisi helpommin auki - missä Pellekin lienee...

Ei kai henkilökunnassa vaan jotain vikaa ole, että siksi karttavat?

• marjapensas evk
        Tellastiina kirjoitti:

mikään sekatavarakauppa ole, joten rouva voi hakea onkimavehkeensä jostain muualta, mutta täyttämättömän veikkauskupongin saat, itse saat täyttää sen - ja maksaa. Kaino huomautus, että ensimmäiset juomat vaan oli ilmaiset, mutta saat nyt sen valkkarinkin talon piikkiin, se vesihän oli ensimmäinen juomasi.

Hiljaista on, ei ole kukaan oven kynnystä höylännyt, että saisi helpommin auki - missä Pellekin lienee...

Ei kai henkilökunnassa vaan jotain vikaa ole, että siksi karttavat?

Henkilökunta ok,minähän lupasin valkkarin tarjota, joten kaada ittelles kans.
        Rallatellaan samalla, kippis ja Kusti polkee..

• Pelle1Peloton

KUTSU

Huomenna (tai siis tänään, 02.06.2007), jos Serihvi ja Luoja suo, vietetään PellePelottoman myöhästynyttä synttärijuhlaa Pystybaarissa, sen terassilla ja lähiympäristössä, mikä täten kutsuna kaikelle kansalle ilmineerataan.

Pippalo on auki "aamuhämäristä puoleen yöhön", niinkuin Nujulan talkootkin aikoinaan.

Tarjoilu Pystybaarin valikoimien mukaan. Lisäksi terassilla jotain Pellelle tyypillistä pikku purtavaa. Esim. Tapolan makkaraa kurpitsasalaatilla, Sianpääsylttyä (erikoisluvalla), Ahvenkukkoa ja Klimppisoppaa.

Halukkaille kiertoajelua Pikku-Valmetin peräkärryllä.

Uusia onnitteluita ei tarvitse eikä saa esittää, koska kovinkaan onnekkaana tuota 67 vuotta sitten sattunutta tapahtumaa ei voida pitää.

Mahdollinen 'kukkaraha' Pystybaarin tuki ry.:n peltipurkkiin (oven vasemmalla puolella)

Asu vapaa, mutta pakollinen.

TERVETELOA

P.S.
      Alunperin oli meininki viettää ja mietiskellä tätä tapahtumaa ihan yksikseni, mutta jostain se pääsi yleiseen tietoon, niin minkäs teet. Nyt ne pippalot sitten on.

• Pelle1Peloton

Niin mahottomasti jänskättää nuo koht'siltään alkavat juhlat. Ja kyllä nuokin 'post.operatiiviset' metalliväkäset pikkusen kintussa kirveltää.

Mutta ei se mitään. Raahaampa unta odotellessani valmiiksi terassille tuon torvigramofoonin ja pinon savikiekkoja (vanhoja äänilevyjä). Josko pantais jalalla koreasti, ihan ikäistemme malliin?
        Löytyy sieltä jotain hyvääkin: Istanbul, PuukkoMacie, Anna, Kuningaskora Lazzarella, Metsäkukkia, A little red Monkcey, Orvokkeja äidille, etc. ja tiäteski ne pakolliset Onni Gideonit.

Ottakaa nyt ihmeessä, hyvät ladyt niitä avac'ia mukaan, tai muita tartunnaisia, ettei ihan 'lehmäparissa' tarttis jorata!

• KristaTee
        Pelle1Peloton kirjoitti:

Niin mahottomasti jänskättää nuo koht'siltään alkavat juhlat. Ja kyllä nuokin 'post.operatiiviset' metalliväkäset pikkusen kintussa kirveltää.

Mutta ei se mitään. Raahaampa unta odotellessani valmiiksi terassille tuon torvigramofoonin ja pinon savikiekkoja (vanhoja äänilevyjä). Josko pantais jalalla koreasti, ihan ikäistemme malliin?
        Löytyy sieltä jotain hyvääkin: Istanbul, PuukkoMacie, Anna, Kuningaskora Lazzarella, Metsäkukkia, A little red Monkcey, Orvokkeja äidille, etc. ja tiäteski ne pakolliset Onni Gideonit.

Ottakaa nyt ihmeessä, hyvät ladyt niitä avac'ia mukaan, tai muita tartunnaisia, ettei ihan 'lehmäparissa' tarttis jorata!

kaikki muut. En sitten onnittele, vaikka oli laulu jo valmiiksi harjoiteltuna. Ehkä parempi niin, koska en osaa laulaa.

Laitan kahvit tippumaan ja yritän herättää Pellen. On sankari nukahtanut tuohon terassille. Onneksi vällyihin kääriytyneenä. Muuten olisi kylmä tullut. Aurinko kyllä paistaa, mutta tuulee ja asteita on 11.

En minä sitä avec´ia mukaan ottanut, nukkuu vielä eikä ole juuri heränneenä erityisen edustava.

• OliviaKoo, joka ei ehdi kir...
        Pelle1Peloton kirjoitti:

koska on lähdössä mökille ihan näillä siunaamilla.

Ei ole enää aamuhämärää, liekkö ollut koko yönä, kun oli niin kirkas ilma. Huolimatta tästä hämäryyden puutteesta, sopiiko, että esitän tähän aikaan aamusta kiitoksen kutsusta, kajautan kolminkertaisen eläköön-huudon ja lähden matkoihini nurjin mielin, koska en pääse osallistumaan juhliisi illemmalla.

Huomenna, jos itse suon, palaan kotiin ja tulen korjaamaan juhlien jäljet ja sammuneet pois baarin läheisyydestä.
        Tuskin ehditte kaikkea kuitenkaan itse siivota.
        Ja sen verran toivoisin meteliä hillittävän, etteivät seitenkymppiset naapuripalstalla herää kesken kauneusuniensa.

TOIVOTAN JUHLAKANSALLE HILLITÖNTÄ MENOA JA PELLELLE TOINEN MOKOMA LISÄÄ IKÄVUOSIA!

Lopuksi päivän mietelause:
        Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.

Nyt otan luutani ja lennän pooooiiiis.

• Pelle1Peloton
        Pelle1Peloton kirjoitti:

Kaffee maistuu ja Olivialle jemmaan sianpääsylttyä ja makkaraa. Syököön sitten kun tulee.
        Alotetaan aamu vaikka marssilaululla. On tuolla pinossa ainakin Vapaa Venäjä. Pistän soimaan.

• Pertta-täti

kun en voi ottaa lupaavalta kuulostavaa kutsuanne vastaan. Minulla on kuitenkin pätevä syy.
        Kartanossani on tänään iltajuhla valikoidulle valtaväestön seurapiirille. Iltapukujuhla.

Ymmärrättehän? Olisin kovin mielelläni vähän riehaantunut pitkästä aikaa, mutta velvollisuudet ennen kaikkea.
        Saatan aamulla tulla rääppiäisiin, en usko, että minun juhlieni jälkeen (tällä kertaa) kenelläkään on aamulla päänsärkyä.
        Sain kavaljeerikseni nuoren, viriilin kadetin.

Vähän hermostuttaa, ehtiikö uusi strutsinsulkapuuhkani ajoissa, ilman sitä tunnen olevani alasti.
        Sitä tuodaan Beirutista. Tilauslennolla.

• Pelle1Peloton
        Pertta-täti kirjoitti:

kun en voi ottaa lupaavalta kuulostavaa kutsuanne vastaan. Minulla on kuitenkin pätevä syy.
        Kartanossani on tänään iltajuhla valikoidulle valtaväestön seurapiirille. Iltapukujuhla.

Ymmärrättehän? Olisin kovin mielelläni vähän riehaantunut pitkästä aikaa, mutta velvollisuudet ennen kaikkea.
        Saatan aamulla tulla rääppiäisiin, en usko, että minun juhlieni jälkeen (tällä kertaa) kenelläkään on aamulla päänsärkyä.
        Sain kavaljeerikseni nuoren, viriilin kadetin.

Vähän hermostuttaa, ehtiikö uusi strutsinsulkapuuhkani ajoissa, ilman sitä tunnen olevani alasti.
        Sitä tuodaan Beirutista. Tilauslennolla.

Vähän nokka solmussa, mutta silti tyytyväisenä otan vastaan kieltäytymisesi juhlistani. Et tiedäkään mitä kaikkea jäät paitsi. Juhlaväkeä on ihan pilvin pimein ja Grammari soi.

Tervetuloa sitten pääppiäisiin, jos nyt jää jotain rääpittävää.

• Vai pippalot on ollut Pellen aikomus pitää, kyllä nyt on sitten huono päivä tullut valittua, kun ei juuri ketään ole käynyt - tai kävijöitä on varmaan ollut, mutta eivät taaskaan ole jättäneet mitään puumerkkiä - missäs Pellen vieraskirja on.

Minä nyt ainakin otan sitä klimppisoppaa, vaikka se tähän aikaan päivästä on hiukan liikaa, mutta paastotaan huomenna...On nimittäin harvoin saatua herkkua.

Pitää sitä ahvenkukkoakin maistaa...

On se harmi, että juuri nyt alkoi se mökkikausi ja sitten on tietysti kaikenlaisia kissanristiäisiä, niin ja koulut loppui - ylioppilaita ja valmistuneita juhlitaan.

Ai niin - sen Pikku-Valmetin kyydin jätän väliin, sitä olen saanut tarpeeksi kotona vuosien aikana!

Hyvää jatkoa vain juhlakalulle - poissa olevat ovat varmasti hengessä mukana!

• Pelle1Peloton

Boeng!! Aika täysi.

Hus hus kotio siitä!

Halvaksi tuli, eikä tartte siivotakkan.
        Mutta onpahan pidetty. Ei sitten päästä sanomaan.
        :)

• KristaTee

Kiitos, Pelle, juhlista. Ruoka oli erinomaista ja juomat myös. Vähänlaisesti oli väkeä, mutta eihän se tahtia haitannut.

Ei tänne muutenkaan enää tungosta tunnu olevan. Liekö kesä syynä vai jokin muu.

Aurinkoista ja kaunista eikä juuri tuulekaan. Eli ulos nauttimaan kesästä. Hyvää päivän jatkoa kaikille.

• tässä seurailen ja hiljaista on...

Onkohan ensimmäinen oikein kunnon kesäpäivä ilman sitä ainaista tuulemista.

Vähän aikaa terassilla istuskelen ja ihailen kaunista aamua - kelpaa olla, kun on kaikki tip top - siivosti ovat juhlijat olleet.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

tässä seurailen ja hiljaista on...

Onkohan ensimmäinen oikein kunnon kesäpäivä ilman sitä ainaista tuulemista.

Vähän aikaa terassilla istuskelen ja ihailen kaunista aamua - kelpaa olla, kun on kaikki tip top - siivosti ovat juhlijat olleet.

Ei täältä ainakaan yöllä mitään melua kuulunut.

• Että mikäkö, suvi tietysti.

Pyörälenkilläni kävin järven rannassa ja sorsat ja telkät siellä uiskentelivat, joutsenet olivat näkymättömissä. Mistähän johtuu, että joutsenet ja kurjet ovat niin lisääntyneet. Aamullakin kurjet pitivät vähemmän kaunista mekkalaa tuossa oraspellolla - ennen ei näkynyt kuin aurat keväisin ja syksyisin ja joutsenet oli harvinaisuus.

Siiderit tässä nautin kauniin suvipäivän kunniaksi ja nyt menen pihakeinuun - ihan oikeesti!

• KristaTee

ja minä menen kohta laittamaan grilliin hiilloksen. Saadaan grillikin korkattua. Viime vuonna ensimmäinen grillisessio oli jo toukokuun alussa.

Voisin limun juoda ensin. Olen kykkinyt pihassa ja repinyt piharatamoita. Mistä niitäkin aina siunaantuu.

• OliviaKoo

Kaupunkilaistyttö tullut elävänä ja kokemuksia rikkaampana maaseudun rauhasta pikkiriikkiseltä mökkilomalta.

Kyllä se kuulkaa niin on, että hyttyset ja ulko-WC ovat kaameinta, mitä kuvitella saattaa. Hyttyset vielä jotenkin kestää, niitä vastaan voi taistella, mutta se toinen!
      En kestä!
      Oli niin kotoinen olo, kun sai laskea ahterinsa tukevalle ja turvalliselle...juu, antaa olla. Tiedätte kyllä.

Ja synttärit on sitten vietetty? Kaikki ovat ilmeisesti hengissä, vähän vain voipuneina.
      Sama täällä.

Valkoviiniä juotiin ja makkaraa grillattiin, leikittiin ja laulettiin. Saunottiin ja uitiin. Paitsi minä. En pidä saunasta eikä ollut kyllin kuuma mennä veteen.
      Saunasta ne muut pulahtelivat jordaniin.

Ans kattoo, onko millaisia paukamia vielä tulossa ja toinko tuliaisiksi punkkeja. Vielä ei ole mitään ylimääräistä löytynyt.

Ihanaa iltaa!

• ihmisten ilmoille vai sanoisinko tervemenoa, itse kun olen aina maalla hyttysten syöttinä. Tänä kesänä vielä en ole niiden kiusattavaksi joutunut.

Pientä vinkkiä, pakita vähän, että pysyt ajan tasalla!

• KristaTee

Onhan se niin romanttista istua aamutarpeillaan ovi auki lintujen laulua kuunnellen. Meillä on tuollainen pieni mökki, mutta on meillä WC sisälläkin.

Hyttysiä ym. otuksia ei meillä ainakaan vielä ole.

Synttärit vietettiin, hiljaiset. Suurin osa väestä on ilmeisesti ollut mökeillään.

Kauniin päivän päätteeksi ihana ilta.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

Onhan se niin romanttista istua aamutarpeillaan ovi auki lintujen laulua kuunnellen. Meillä on tuollainen pieni mökki, mutta on meillä WC sisälläkin.

Hyttysiä ym. otuksia ei meillä ainakaan vielä ole.

Synttärit vietettiin, hiljaiset. Suurin osa väestä on ilmeisesti ollut mökeillään.

Kauniin päivän päätteeksi ihana ilta.

Härregyyde, mitähän romantiikkaa on siinä, että istuu...en minä voi sitä sanoa. Kuvitelkoon jokainen mielessään. Minä vakuutan, että se ei ole kaunis näky. Eikä hyvä haju.

Pariskunta, jonka mökillä olin, on takuulla tarkka siisteydestä, ja tarkoitan sitä todella. WC ei ollut likainen, siellä on ruusutapetit ja se pidetään puhtaana.
        Se on vain tuo minun herkkä kaupunkilaisnenäni, joka nyrpistelee.
        Olen hirveän huonoluontoinen, jo pelkkä ajatuskin jostain pahanhajuisesta tai -makuisesta saa vatsani kääntymään ylösalaisin.

Nytkin tuntuu nenässäni se vessan haju, vaikka siellä ei edes haissut yhtään! Tiedän, että ei haissut.
        Ongelma on täällä päässä. Ihan sananmukaisesti.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

ihmisten ilmoille vai sanoisinko tervemenoa, itse kun olen aina maalla hyttysten syöttinä. Tänä kesänä vielä en ole niiden kiusattavaksi joutunut.

Pientä vinkkiä, pakita vähän, että pysyt ajan tasalla!

Tarkemmin tutkailtuani tilannetta, totesin, että jopa taisi tulla Pellelle halvat juhlat ja Pysyn kassakone ei tainnut pahemmin kilistä.

No, mitä tuosta. Etukäteisjuhlat olivat sitäkin hulppeammat.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Härregyyde, mitähän romantiikkaa on siinä, että istuu...en minä voi sitä sanoa. Kuvitelkoon jokainen mielessään. Minä vakuutan, että se ei ole kaunis näky. Eikä hyvä haju.

Pariskunta, jonka mökillä olin, on takuulla tarkka siisteydestä, ja tarkoitan sitä todella. WC ei ollut likainen, siellä on ruusutapetit ja se pidetään puhtaana.
        Se on vain tuo minun herkkä kaupunkilaisnenäni, joka nyrpistelee.
        Olen hirveän huonoluontoinen, jo pelkkä ajatuskin jostain pahanhajuisesta tai -makuisesta saa vatsani kääntymään ylösalaisin.

Nytkin tuntuu nenässäni se vessan haju, vaikka siellä ei edes haissut yhtään! Tiedän, että ei haissut.
        Ongelma on täällä päässä. Ihan sananmukaisesti.

no ... en minäkään moiseen pömpeliin menisi. Yritin vain rauhoitella.

• OliviaKoo
        KristaTee kirjoitti:

no ... en minäkään moiseen pömpeliin menisi. Yritin vain rauhoitella.

Näkyy Metro-tytöillä olevan ihan oma nurkkapöytä. Supinaa vain kuuluu...

• folk

Nyt se on sitten varmaan ainakin tämän viikon kesää.
      Nyt pitäisi todella ottaa vakavasti ne ultravioletti varoitukset.
      Eilen vaan uutisointia uimarannalta katselin,ei ne ihmiset mitenkään huolestuneita olleet,siellä vaan itseään grillataan.
      Mikäpä minä olen arvostelemaan,kateellisena varmaan katselen,kun itselläni on aurinkoihottuma(valoallergia)
      Kevätaurinko on niin pistävää,loppukesästä sitten helpottaa.
      Parasta kesässä on nämä rauhalliset aamut tuoksuineen ja linnunlauluineen.
      Hyvää päivän jatkoa kaikille!

• KristaTee

Niin ne kesäaamut. Jäin pitkäksi aikaa kahvikuppini kanssa pihalle unelmoimaan. Aurinkoa, ei tuulta, lintujen laulua ja ne tuoksut! Tätä on koko talven kaivattu, ja nyt se on täällä!

Mukavaa päivää kaikille.

• OliviaKoo

Tulkaapas sieltä auringosta vähäksi aikaa tänne terassin päivävarjon alle kylmälle siiderille tai mitä nyt kukakin ottaa.

Muistakaa, että liika auringonotto vanhentaa ja ohentaa ihoa. Onhan teillä riittävästi aurinkosuojaa? Kertoimia tummelissa.

• Miksei ole mitään välimuotoa tässä säätilassa?
      Ensin valitin, että on kylmää ja tuulee ja nyt on liian kuuma eikä tuulen henkäystä...

Ovatko kaikki muut auringon palvojia? Minä en ole ikinä viihtynyt itseäni grillaamassa tai en edes ruskettuisi vaan palaisin.

Ei auta valittaa, ei tätä kauaa kestä.

Nyt maistuu jokin kylmä juoma, ehkä vain jaffaa...

• KristaTee

vähän jäätä lisukkeeksi. Siivosin juuri grilliaterian jäljet ja kuuma tuli.

Oikeastaan aika outoa, että kipot pitää raahata ulos ja touhuta kuumassa auringnpaisteessa, kun voisi murkinat laittaa omassa suht´ viileässä keittiössä. Ja sitten kaikki pitää taas raahata takaisin sisälle.

Taidan ottaa vielä toisen limun ja sitten pitää tarkistaa, tuleeko telkusta mitään.

• marjapensas

Tervesiä mereltä, ihana kesä, vihdoinkin saapunut ja sulkenut meidät suosioonsa;)
      Toivottavasti ei taas narraa muutamalla päivällä?

• boikotti vanhalla Pystiksellä, kun ei viestit mene perille - kellon aika vaan tulee ketjuun?

Taitaa olla paras istuskella sitten täällä terassilla ja ihailla kaunista iltaa yksiksensä.

• folk

Lämpöasteita täällä jo aamu kuudelta 15 pykälää.
        Tulee hellepäivä,onneksi täällä meren läheisyydessä käy vähän tuulenvire.
        Tämä oli taas niitä aamuja,kun olin jo puoli viideltä ylhäällä.
        No sitten taas ruokailun jälkeen pots sojo´.
        Nää aamut nää aamut,ihania!
        Kahvinhan laitoin tuossa jo tippumaan sitä hörpin ja naatiskelen.

• KristaTee
        folk kirjoitti:

Lämpöasteita täällä jo aamu kuudelta 15 pykälää.
        Tulee hellepäivä,onneksi täällä meren läheisyydessä käy vähän tuulenvire.
        Tämä oli taas niitä aamuja,kun olin jo puoli viideltä ylhäällä.
        No sitten taas ruokailun jälkeen pots sojo´.
        Nää aamut nää aamut,ihania!
        Kahvinhan laitoin tuossa jo tippumaan sitä hörpin ja naatiskelen.

Samat lukemat mittarissa täälläkin. Näyttäisi tulevan eilisenkaltainen päivä.

Hyvää on kahvi. Taidanpa hörpätä vielä toisenkin kupposen ja sitten siivoushommiin ennenkuin kuumuus iskee.

• KristaTee

ilmiön eilen illalla. Nyt aamulla viesti oli kuitenkin ilmestynyt ja aikakin oli oikea. Mikä lienee hikka ollut.

• KristaTee kirjoitti:

ilmiön eilen illalla. Nyt aamulla viesti oli kuitenkin ilmestynyt ja aikakin oli oikea. Mikä lienee hikka ollut.

Kovin on vähiin käynyt kävijät - hiljaista on joka ketjussa.

Harvinaista, että ulkona on täysin tyyntä, meillä kun yleensä aina tuulee.

Pitäisi vielä mennä avomaan kurkku kylvämään, vai kannattaako enää, onko myöhäistä?
        Kesäkukatkin on vielä puutarhalla - taidan olla vähän jälkijunassa. Halloja pelkään, nyt on ollut yöt aika kylmiä, enkä viitsisi kantaa laatikoita ees taas suojaan ja ulos.

Hyvät päivät kaikille!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Kovin on vähiin käynyt kävijät - hiljaista on joka ketjussa.

Harvinaista, että ulkona on täysin tyyntä, meillä kun yleensä aina tuulee.

Pitäisi vielä mennä avomaan kurkku kylvämään, vai kannattaako enää, onko myöhäistä?
        Kesäkukatkin on vielä puutarhalla - taidan olla vähän jälkijunassa. Halloja pelkään, nyt on ollut yöt aika kylmiä, enkä viitsisi kantaa laatikoita ees taas suojaan ja ulos.

Hyvät päivät kaikille!

hieman myöhäistä olla, mutta kokeile kuitenkin. Saat sitten "syyskurkkuja". Vaan älä huoli, myöhässä ole minäkin. Tällä viikolla on pakko ryhdistäytyä. Mutta ensin kampaajalle hikoilemaan.

• folk

Hiljaista on kun huopatossutehtaassa täällä baarin kulmilla.
      Taas on tulossa lämmin päivä,nyt aamulla mittarissa 13 astetta ja ihan tyyntä.
      Täytyy tässä nyt ihan ääneen ihmetellä,tuolla kerrosta ylempänä asuu yksinäinen mieshenkilö.
      Näen hänen parvekkeellensa ja ihmettelen itsekseni,kun hän pitää parvekkeen ovea yötä päivää auki.
      No eihan se tietekään minulle kuulu,mutta kun noita höytyviä ja kärpäsiä,ampiaisia ym.tulee ainakin minulle heti sisälle kun ovi on selällään.
      No on tämä nyt taas vuodatusta,onko se niin,että näin vanhemmiten on niin pienet ympyrät,että pitää moista edes ajatella.
      hyvää päivän jatkoa vaan kaikille,jotka sattuvat poikkeamaan Pysteksessä.

• KristaTee

ja kaikki muut.

Olisikohan naapurillasi vaikka ötökkäverho oven edessä? Tulee yöllä ainakin vähän viileämpää ilmaa sisälle. On meilläkin ollut kaikki lävet auki yötäpäivää. Meillä nyt ei kovasti ökkiäisiä ole, mitä nyt kärpäsiä, mutta ei mitään pistäviä.

Hellettä on pitänyt. Eilen kieltäydyin kokkaamasta ulkona auringonpaisteessa. Miesten hommahan se yleensä on, mutta jostain syystä se on meillä langennut minulle.

Säätiedotus: tällä hetkellä 17 astetta ja aivan tyyntä eikä pilvenhattaraakaan. Mukavaa, lämmintä päivänjatkoa.

• OliviaKoo

Kyllä on ihanaa, kun on lämmin!
      Nyt sitten hoetaan tätä mantraa, kun ensin hoettiin satamisesta päiväkausia;)

Kävin tänään torilla. Eipä paljoa näkemistä ole meidän kaupungin torilla, muutama kukkamyyjä ja jokunen perunakauppias.
      Liekkö kaikki olleet satamatorilla sitten, vähän vilpoisemmassa paikassa.
      Tämä ylätori onkin kuin paistinpannu, aurinko porottaa kohtisuoraan taivaalta, ei tuulenhenkäystä ja jalkojen alla höyryää asfaltti.
      Kipinkapin pois sieltä, ihan ilman ostoksia.

Nykyisin tulee vihanneksiakaan harvemmin enää torilta ostettua. Marketit kilpailevat tasapäisesti torihintojen kanssa. Samoin laadun.

• KristaTee

Ensin säätiedotus: 24 astetta ja pieni tuulenvire, ei pilviä.

En kovin tarkkaan lukenut eilisiä juttuja, mutta sen huomasin, että Tellastina ei perusta naapureista. En minäkään, noin yleensä. Täältä ei yhtäkään naapuria näe, tietää vain että jossain on muitakin ihimisiä ja se on hyvä.

Kyläkauppaan on 5 km ja lähimpään kaupunkiin 20 km. Juuri sopivan välimatkat, ainakin minulle.

Leppoisaa päivänjatkoa. Laitoin kahvit tippumaan jos joku sattuisi tulemaan.

• kuljetaan taas kuin köyhän talon porsaat!

Onpas teillä lämmintä, paistaako aurinko mittariin, meillä on vain 17 astetta, mutta kai se siitä pian nousee.

Minulle on varmaan tullut joku luki- tai kirjoitushäiriö, kun pakkaa vallan "vihreitä" tulemaan, vaikka kaksisormijärjestelmää vain käytän.

Lämpöä ja linnunlaulua kaikille!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

kuljetaan taas kuin köyhän talon porsaat!

Onpas teillä lämmintä, paistaako aurinko mittariin, meillä on vain 17 astetta, mutta kai se siitä pian nousee.

Minulle on varmaan tullut joku luki- tai kirjoitushäiriö, kun pakkaa vallan "vihreitä" tulemaan, vaikka kaksisormijärjestelmää vain käytän.

Lämpöä ja linnunlaulua kaikille!

paista, mutta keittiön ikkunat on pienessä syvennyksessä eikä sinne tuulenvire osu. Toisella puolella taloa on 19,5 astetta.

• Siinä se on taas päivä mennyt - kävin jälleen vähän kylillä. Ei ole mitään herkkua istua autossa tällä helteellä.

Joko kaikilla on ilmastointi autossa, minun kymmenen vuoden vanhassa kopperossa sitä ei ole.
      Sanovat, että sekin lisää bensan kulutusta, mutta olisi se varmaan hieno juttu.

Jospa jaffaa ottaisin ja sitten hiippailen tieheni, ei täällä yksin viitsi istuksia.

(Vanha Pystis on jo niin vaikean tien takana, että jääköön rauhaan.)

• OliviaKoo

Laiskana on ihana olla. Mitä nyt vähän rapsuttelin rikkaruohoja kukkapenkistä, muuta en ole tehnyt.
        Pari vierasta kävi, eri aikaan, toiselle kelpasi kahvi, toiselle ei.

Nyt illansuussa kasteltiin naapurin kanssa kaikki kukkapenkit niin, että vesi lotisi. Eipähän tarvitse joka päivä kastella.
        Tällaiset ilmat, kuuma auringonpaiste ja kohtalainen tuuli haihduttavat vettä maasta kaikkein eniten.

Kukat viruvat keskipäivällä melkein maassa ja virkoavat vasta lähempänä yötä, kun aurinko on laskenut ja ilma alkanut viiletä.

Käsivarsia vähän kiristää, vaikka rasvaa kuluu kaksinverroin talveen nähden.

Otan lasillisen anananas-tuoremehua. Kylmää ja iso lasillinen. Kiitos.

• folk

Toivottelemaan kaikille aurinkoista ja lämmintä huomenta.Mietin tässä kahvikupposen ääressä yksinäni syntyjä syviä.

Ikäiseni entinen työtoverini nukkui pois tästä matoisesta maailmasta pari päivää takaperin,kahdeksan kuukautta sairastettuaan.

Näitä palstojakin lukiessa huomaa kuinka helposti aina arvostellaan toisten tekemistä ja olemista.ja ollaan tyytymättömiä milloin mistäkin asiasta.

Näin teen minäkin,vaikka tässä nyt paasaan.
      Sitten kun jotain yllättävää sattuu jää vähäksi aikaa miettimään tätä elämän menoa.

Kohta taas jatkuu sama meininki pitää ehtiä sitä ja tätä.Hyvää tekee kumminkin joskus pysähtyä.

Lämmintä ja kaunista päivän jatkoa kaikille!

• KristaTee

folk ja kaikki muut. 19 asteesta lähdetään liikkeelle, saapas kattoon mitä päivästä tulee.

Niin, näin minäkin pari viikkoa sitten tutun nimen kuolinilmoituksissa. Tuli mieleen, että mitenkäs nyt tuokin, täysin terve ihminen. Sitten muistin, että onhan siitä reilusti yli 30 vuotta kun samassa työpaikassa olimme. Niin elämä etenee, eikä kukaan ole täältä elävänä lähtenyt.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille. Varokaa aurinkoa, on UV-säteily taas korkealla.

• OliviaKoo

Tämä on tänään jo toinen terassi, jolle istahdan hengähtämään.
      Ensimmäinen oli päivällä satamassa. Nyt on sekin keikka heitetty. Loivaa mäkeä alas ja samaa reittiä ylös, hiljalleen ja välillä huilaten.

Eipä ollut tungosta satamatorillakaan, mutta luulen että se johtui vain aikaisesta ajankohdasta. Kyllä sielläkin iltapäivää ja iltaa kohti yleensä vilkastuu.

Vaatemyyjiä pari kappaletta ja kirjakirppis. Ostin yhden roskaromaanin varastoon siltä varalta, että on edes jotain lukemista talvella, jos ei pääse kirjastoon syystä tai toisesta.

Vilpoinen tuuli vähän helpottaa hellettä.
      Vilpoinen tuuli kuivatti myös pyykin pikapikaa.
      Froteepyhkeet olivat kuin tärkättyjä, aurinko ehti sen verran kovettaa.

• Pelle1Peloton

Satamatorille ja takaisin. Loivaa mäkeä alas ja ylös.

Olen minäkin niitä joskus tallannut, kauan sitten, kun veneineni yövyin siinäpähän "maalaisten laiturissa".

Suuri on Saimaa ja kaunis, jos joskus ärjy ja vaarallinenkin. Mutta sehän se venilijää juuri viehättääkin.

Hyvää viikonloppua!

• Siinä tämän päivän uutiset! Ukkonen ei niin kovin lähellä ollut, mutta rakeita tuli aika reippaasti, oli aika mollukoita pienen aikaa maassa ennen kuin sulivat. Onneksi ei mitään kasveja hakanneet matalaksi.

Ilma on edellen hiostavaa, toivottavasti ei yöllä ala ukkostamaan.

Minä kun en ukkosesta erikoisemmin pidä - syysyönä on tosin hienoa katsella elosalamoita jossain kaukana ilman mitään kolinoita.

• Tellastiina kirjoitti:

Siinä tämän päivän uutiset! Ukkonen ei niin kovin lähellä ollut, mutta rakeita tuli aika reippaasti, oli aika mollukoita pienen aikaa maassa ennen kuin sulivat. Onneksi ei mitään kasveja hakanneet matalaksi.

Ilma on edellen hiostavaa, toivottavasti ei yöllä ala ukkostamaan.

Minä kun en ukkosesta erikoisemmin pidä - syysyönä on tosin hienoa katsella elosalamoita jossain kaukana ilman mitään kolinoita.

siellä päin ukkostanut. Täällä taas ollut kiitettävän lämmin ilma. Turhankin lämmintä, inhoan helteitä.

Vapari ollut ja oikein laiskuuden päivää viettänyt, mitä vähän takapihaa kohentanut. Pitkästä aikaa nukutti aamulla hyvin ja alkaa jo makoisasti väsyttämään.
        Täältä hyvää yötä....

• Wivi ek
        A..N..N..A kirjoitti:

siellä päin ukkostanut. Täällä taas ollut kiitettävän lämmin ilma. Turhankin lämmintä, inhoan helteitä.

Vapari ollut ja oikein laiskuuden päivää viettänyt, mitä vähän takapihaa kohentanut. Pitkästä aikaa nukutti aamulla hyvin ja alkaa jo makoisasti väsyttämään.
        Täältä hyvää yötä....

Hyvää yötä ja kauniita unia.

• marjapensas

Tulin pikavisiitille, ottamaan jotain raikasta kurkun kostukkeeksi.
      Posteljooni toi kutsun häihin toissa päivänä, häät on juhannuksena, "ei minun ja posteljoonin":)
      Sinne jäi luontoreissut, ei kun kaupunkiin metsästämään, jotain päällepantavaa, ettei ihan mettäläiseltä näytä.
      Ei ollut kovin helppo metsästysreissu tämäkään,
      koulujen päättäjäiset olivat ehtineet tyhjentää hyllyt miltei olemattomiin, "mutta etsivä kylän löytää";)
      Hyvää yötä kaikille.

• KristaTee

kaikille.

Olipa kunnon ukonilma eilen illalla. Rakeita ei tullut, mutta vettä! Ja tuuli oli hirmuinen. Vei mennessään ison osan sireenipensaasta. Ja vanhan melko ison pölkyn haki navetan takaa ja sijoitti keskelle pihaa. Liekö ollut trombi.

Eilinen meni TV:n ääressä. Pakko seurata tenniksen semifinaaleja. On se jännää.

Eilen oli pahimmillaan asteita 30. Nyt ei ole kuin vaivaiset 19. Ei tuule ollenkaan, joten samanlainen päivä varmaan tulee.

Mukavaa päivänjatkoa.

• On tämä armas kotimaamme moni-ilmeinen kaikkina vuodenaikoina, Onneksi ei oikein suuria luonnonmullistuksia ole vielä ollut. Mistä sen tietää mitä tulevaisuus tuo vielä eteen.

Näitä trombeja on joka kesä jossain päin Suomea. Onneksi ei teilläkään tehnyt mitään isoja tuhoja - pysyi katot paikoillaan.

Oletpa kaikkiruokainen urheilun suhteen! Tennis on yksi niistä lajeista, jotka ei kiinnosta, Jarkko Niemisen ja Emma Laineen kyllä tiedän tennis pelaajaksi.

Niin ja taas on formulaviikonloppu - sekin menee multa suurin piirtein ohi.

Minä aion pitää sellaisen viikonlopun, että en tee yhtään mitään - en edes kunnolla ruokaa, kun isäntäkin on talkoohommissa koko viikonlopun.

Lokoisaa viikonvaihdetta itsekullekkin säädylle!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

On tämä armas kotimaamme moni-ilmeinen kaikkina vuodenaikoina, Onneksi ei oikein suuria luonnonmullistuksia ole vielä ollut. Mistä sen tietää mitä tulevaisuus tuo vielä eteen.

Näitä trombeja on joka kesä jossain päin Suomea. Onneksi ei teilläkään tehnyt mitään isoja tuhoja - pysyi katot paikoillaan.

Oletpa kaikkiruokainen urheilun suhteen! Tennis on yksi niistä lajeista, jotka ei kiinnosta, Jarkko Niemisen ja Emma Laineen kyllä tiedän tennis pelaajaksi.

Niin ja taas on formulaviikonloppu - sekin menee multa suurin piirtein ohi.

Minä aion pitää sellaisen viikonlopun, että en tee yhtään mitään - en edes kunnolla ruokaa, kun isäntäkin on talkoohommissa koko viikonlopun.

Lokoisaa viikonvaihdetta itsekullekkin säädylle!

että on Formulaviikonloppu. Olen niin tenniksen lumoissa. Taitaa Formulat jäädä tällä kertaa.

• Fridanna
        KristaTee kirjoitti:

että on Formulaviikonloppu. Olen niin tenniksen lumoissa. Taitaa Formulat jäädä tällä kertaa.

Kaunis lauantai-ilta ja ei yhtäkään sielua täällä Pystiksessä. Taidanpa laskea tuolta oluthanasta yhden pienen tuopin ja jätän rahat kassan viereen.

On tullut polskuteltua järvessä mielin määrin, niin oli lämmintä jo. En muista milloin näin aikaisin olisin viimeksi uinut. Nuorena piti päästä jäiden sekaan, mutta nyt on varovasti laskeuduttava portaita pitkin lämpimään veteen. Sellaista se on tytöt ja pojat!

Enpä ole ollutkaan aikaisemmin sahtikilpailussa makutuomarina niin kuin tänään tapahtui. Onneksi näytteitä ei ollut kovin monta, joten jollain tavalla onnistuin löytämään eroja ja laittamaan mielestäni paremmuusjärjestykseen.

Leppeää lauantai-iltaa teitille!

• OliviaKoo
        Fridanna kirjoitti:

Kaunis lauantai-ilta ja ei yhtäkään sielua täällä Pystiksessä. Taidanpa laskea tuolta oluthanasta yhden pienen tuopin ja jätän rahat kassan viereen.

On tullut polskuteltua järvessä mielin määrin, niin oli lämmintä jo. En muista milloin näin aikaisin olisin viimeksi uinut. Nuorena piti päästä jäiden sekaan, mutta nyt on varovasti laskeuduttava portaita pitkin lämpimään veteen. Sellaista se on tytöt ja pojat!

Enpä ole ollutkaan aikaisemmin sahtikilpailussa makutuomarina niin kuin tänään tapahtui. Onneksi näytteitä ei ollut kovin monta, joten jollain tavalla onnistuin löytämään eroja ja laittamaan mielestäni paremmuusjärjestykseen.

Leppeää lauantai-iltaa teitille!

Jäisin kyllä ihan mielelläni istuskelemaan tänne terassille, mutta kun formuloiden aika-ajot ovat jo alkaneet, eikä minkäänlaista töllötintä täällä ole, screenistä puhumattakaan!

Täytekakkukahvit on tänään juotu, mm. Muutakin mukavaa kesäpäiväpuuhaa on ollut.
        Saapas nähdä, kuinka kauan tämä ihanuus jatkuu, ihan jo hirvittää, josko on vaikka joku kylmä rintama jo jossain kytiksessä...

Ei edes yhden yhtä ukkospelotetta ole täällä ollut, ei silti, en minä ukkosta pelkää, ihmettelen vain, miten olemme säästyneet.

Kyllä se sitten kunnolla paukahtaa, jos tulee Saimaan toiselta puolelta ja pääsee täydellä voimalla yli.
        Nimim. Kokemusta on.

Pitää mennä...
        See you, evribadi.

• katriina64
        OliviaKoo kirjoitti:

Jäisin kyllä ihan mielelläni istuskelemaan tänne terassille, mutta kun formuloiden aika-ajot ovat jo alkaneet, eikä minkäänlaista töllötintä täällä ole, screenistä puhumattakaan!

Täytekakkukahvit on tänään juotu, mm. Muutakin mukavaa kesäpäiväpuuhaa on ollut.
        Saapas nähdä, kuinka kauan tämä ihanuus jatkuu, ihan jo hirvittää, josko on vaikka joku kylmä rintama jo jossain kytiksessä...

Ei edes yhden yhtä ukkospelotetta ole täällä ollut, ei silti, en minä ukkosta pelkää, ihmettelen vain, miten olemme säästyneet.

Kyllä se sitten kunnolla paukahtaa, jos tulee Saimaan toiselta puolelta ja pääsee täydellä voimalla yli.
        Nimim. Kokemusta on.

Pitää mennä...
        See you, evribadi.

Sanomme aina, että jos tuo ukkospilvi ylittää Saimaan, niin saamme kokea ehkä kovia.
        Minä ainakin hiippailen autoon, uskoen sen olevan turvallisin paikka ukonilmalla. Tiedä sitten!

Mökillä vietetty aurinkoisia alkukesän päiviä. Itikat ainoa harmimme, muuten "kaukana kavala maailma".

Nyt kukkienkastelureissulla ja välttämättömiä asioita hoitamassa.
        Pystybaarissa käyntiä en jätä väliin.
        Siideri - kylmä ja vähähiilarinen maistuu.
        Muuten - mökillä grillaamme päivittäin ja (ei mainos) Ukko Pekka grillimakkarassa on hyvin vähän hiilihydraatteja, jos en aivan väärin muista, niin 1% 100:ssa grammassa.
        Nähdään taas pian! Pitäkää,- pidä Olivia baari pystyssä, pystybaari, missä voi piipahtaa shortseissa ja t-paidassa. Mihinköhän minulta ovat selluliititkin kadonneet, ainakin suurin osa?
        Olisikohan ruokavaliolla osuutta asiaan?:)

• OliviaKoo
        katriina64 kirjoitti:

Sanomme aina, että jos tuo ukkospilvi ylittää Saimaan, niin saamme kokea ehkä kovia.
        Minä ainakin hiippailen autoon, uskoen sen olevan turvallisin paikka ukonilmalla. Tiedä sitten!

Mökillä vietetty aurinkoisia alkukesän päiviä. Itikat ainoa harmimme, muuten "kaukana kavala maailma".

Muuten - mökillä grillaamme päivittäin ja (ei mainos) Ukko Pekka grillimakkarassa on hyvin vähän hiilihydraatteja, jos en aivan väärin muista, niin 1% 100:ssa grammassa.
        Nähdään taas pian! Pitäkää,- pidä Olivia baari pystyssä, pystybaari, missä voi piipahtaa shortseissa ja t-paidassa. Mihinköhän minulta ovat selluliititkin kadonneet, ainakin suurin osa?

Joskus, aikoja sitten, minä kerroin omasta hiilarikokeilustani, voi olla, että et huomannut.
        Viime kesänähän se oli, nyt muistankin.

Kesä on vähähiilarisen ruokavaliota noudattavan kulta-aikaa. Grillimakkaroita, juustoja, Poutun suolamakkaraa, ruusukaaleja, heti, kun niitä vain on saatavilla, värillisiä juureksia, mitä kirkkaampia, sen parempia. Punaisia paprikoita, keltaisia paprikoita, sikafilettä, kaikkea, jossa vain on mahdollisimman vähän hiilareita. Minä laihduin viime kesänä pelkän hiilaridieetin ansiosta neljä kiloa ja kilot ovat pysyneet pois.

Enempää en tarvinnutkaan laihtua, nyt on hyvä olla. Kurvit ovat kohdallaan;)
        Tsemppiä jatkoon, Katriina64, kyllä ne loputkin lähtevät, jos on tarvista.

Ja loppukesästä me kaikki esiinnymme muotinäytöksessä, jossa normaalipainoiset kauniit naiset esittävät kauniit, sopusuhtaiset vartalonsa uimapuvuissa, arkioloisssa ja juhlapuvuissa.
        Saavat epäilijät nähdä.

• Ylipainoinen lössykkä
        OliviaKoo kirjoitti:

Joskus, aikoja sitten, minä kerroin omasta hiilarikokeilustani, voi olla, että et huomannut.
        Viime kesänähän se oli, nyt muistankin.

Kesä on vähähiilarisen ruokavaliota noudattavan kulta-aikaa. Grillimakkaroita, juustoja, Poutun suolamakkaraa, ruusukaaleja, heti, kun niitä vain on saatavilla, värillisiä juureksia, mitä kirkkaampia, sen parempia. Punaisia paprikoita, keltaisia paprikoita, sikafilettä, kaikkea, jossa vain on mahdollisimman vähän hiilareita. Minä laihduin viime kesänä pelkän hiilaridieetin ansiosta neljä kiloa ja kilot ovat pysyneet pois.

Enempää en tarvinnutkaan laihtua, nyt on hyvä olla. Kurvit ovat kohdallaan;)
        Tsemppiä jatkoon, Katriina64, kyllä ne loputkin lähtevät, jos on tarvista.

Ja loppukesästä me kaikki esiinnymme muotinäytöksessä, jossa normaalipainoiset kauniit naiset esittävät kauniit, sopusuhtaiset vartalonsa uimapuvuissa, arkioloisssa ja juhlapuvuissa.
        Saavat epäilijät nähdä.

Olette varmaankin kaunisvartaloisia ja sopusuhtaisia naisia uimapuvuissanne.
        Saisimmeko me ylipainoiset ja rumat naiset esitellä vaikkapa talven telttamuotia samassa näytöksessä?
        Pitäähän rumia olla joukossa, että kauneus erottuu, eikös?

• OliviaKoo
        Ylipainoinen lössykkä kirjoitti:

Saisimmeko me ylipainoiset ja rumat naiset esitellä vaikkapa talven telttamuotia samassa näytöksessä?

En minä tarkoittanut ketään loukata, enkä edes ymmärtänyt, että kukaan voisikaan moisesta ottaa itseensä.

Huumorilla minä sen loppuosan siihen kirjoitin, et kai tosissasi luule, että kukaan tämän ikäinen on enää kovinkaan kaunisvartaloinen.

Me ihmiset olemme erilaisia, niin luonteeltamme kuin ulkonäöltämmekin ja niinhän sen pitää ollakin.
        Pilke silmäkulmassa heittelemme huulta puolin ja toisin.

Minä tunnen monta kaunista, mukavaa ja tosi huumorintajuista, ylipainoista ihmistä ja siinä he ovat ihmisiä muiden joukossa.

• Ylipainoinen lössykkä kirjoitti:

Siihen joukkoon minäkin sitten pistän itseni mukaan. Onhan se telttamuotikin jo paremman näköistä kuin muutama vuosikymmen takaisin.

Minä kun olen aina ollut pyöreähkö ja pulleahko, niin kyllä monasti on kiukuttanut silloin nuorempana, kun jotain mummujen "krimpleenehameita" tyrkytettiin, ei ollut ainakaan maaseudulla mitään isojen tyttöjen liikkeitä.

Viitsinkö sanoa, että olen pari kertaa pienikin ollut, kun liki kolmekymmentä kiloa olen laihduttanut, mutta vuosien kuluessa takaisin ovat tulleet!

Pitäisiköhän laittaa Hanna Partanen asialle, vaikka tiedän kyllä hyvin, mitä ja miten pitää syödä - viimeksi laihduttaissani söin "pisteitä".

Kaikki kunnia vain Olivialle, kun on saanut pysymään kilot poissa.

• OliviaKoo kirjoitti:

En minä tarkoittanut ketään loukata, enkä edes ymmärtänyt, että kukaan voisikaan moisesta ottaa itseensä.

Huumorilla minä sen loppuosan siihen kirjoitin, et kai tosissasi luule, että kukaan tämän ikäinen on enää kovinkaan kaunisvartaloinen.

Me ihmiset olemme erilaisia, niin luonteeltamme kuin ulkonäöltämmekin ja niinhän sen pitää ollakin.
        Pilke silmäkulmassa heittelemme huulta puolin ja toisin.

Minä tunnen monta kaunista, mukavaa ja tosi huumorintajuista, ylipainoista ihmistä ja siinä he ovat ihmisiä muiden joukossa.

Äläs nyt Olivia - huumorina minä ainakin sen otin ja siltä pohjalta kirjoitin. Ajattelin, että täällä nurkan takana voi tehdä kaikkia tunnustuksia!

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Äläs nyt Olivia - huumorina minä ainakin sen otin ja siltä pohjalta kirjoitin. Ajattelin, että täällä nurkan takana voi tehdä kaikkia tunnustuksia!

et käyttänyt omaa nimimerkkiäsi? Eipä silti, olisin varmaan vastannut samalla tavalla, mutta otsikon olisin laittanut toisin.
        Anteeksi, ihan totta.

• OliviaKoo kirjoitti:

et käyttänyt omaa nimimerkkiäsi? Eipä silti, olisin varmaan vastannut samalla tavalla, mutta otsikon olisin laittanut toisin.
        Anteeksi, ihan totta.

Se mun viestini on siinä alapuolella, vastasin vain sulle, kun ensin olin kirjoittanut sen ylipainoisen jälkeen!!!!

Menikö vaikeeksi?

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Se mun viestini on siinä alapuolella, vastasin vain sulle, kun ensin olin kirjoittanut sen ylipainoisen jälkeen!!!!

Menikö vaikeeksi?

Minä kun luulin, että sinä kirjoitit sillä rekkaamattomalla nimimerkillä, sillä, jolle minä vastasin.

Voihan ...kele.

Minä se taas sotkin asian...No ainakin puoliksi.

• OliviaKoo
        katriina64 kirjoitti:

yöpaidassakin minä olen joskus Pystybaarissa oleillut, eikä kukaan ole silmäänsä räpäyttänyt tai korvaansa lotkauttanut.

Että tänne vaan, oli vaatetus mikä hyvänsä.
        Meillä, jos missä, voi sanoa, että Asu On Vapaa.

• KristaTee

Säätiedotus: 18 astetta, tyyntä, aurinkoa ja linnunlaulua.

Pitää touhuta näin aamulla. Päivemmällä ei enää oikein jaksa. Tätäkö hellettä kylminä talvipäivinä kaipasimme? Kyllä! On tämä ihanaa.

Kävin eilen uimassa. Edellinen kesä jäi väliin, kun tenniskyynärpää temppuili. Tai hiirikyynärpää kai se on. Jokuhan tuolla väitti, että työnteko on vaarallista!

Nauttikaa lämmöstä. Ensi viikolla viilenee kertoi päivän lehti.

• kirkas huomen ja suvisunnuntai,
        ei liiku lehti tuomen,
        on lintunenkin vait`...

Lämmintä piisaa. Olisi noin kolmenkymmenen kilometrin pyöräilyretki tänään, mutta en kyllä lähde, olisi pitänyt lähteä jo monta tuntia sitten ja puffettikin aukeaa vasta näihin aikoihin - on jostain kumman syystä jäänyt pyöräily vähiin, vaikka niin piti se taas aloittaa - milloin tuulee ja milloin on kuuma - syitä löytyy aina.

Linnunlaulusta vielä tai sitä ei kyllä voi lauluksi sanoa, niin eilen illalla yhdentoista aikoihin naakat innostui rääkkymään puissa niin, että painelin pihalla yöpaidassa niitä peljättämässä, eikä pahukset meinanneet lainkaan lähteä. Tuli mieleen Hitchcockin "Linnut" kun ne lensi edestakaisin ja pitivät kamalaa ääntä. Valehtelematta niitä oli enemmän kuin viisikymmentä.

Mistähän nekin ovat maisemiin tulleet, ei niitä täällä ole kauaa ollut. Kaikki poissa käytöstä olevat savupiiput ovat vallanneet.

No niin ja taas ollaan nurkan takana - pitää katsoa, vieläkö Krista on jaksanut mennä kauemmas...

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

kirkas huomen ja suvisunnuntai,
        ei liiku lehti tuomen,
        on lintunenkin vait`...

Lämmintä piisaa. Olisi noin kolmenkymmenen kilometrin pyöräilyretki tänään, mutta en kyllä lähde, olisi pitänyt lähteä jo monta tuntia sitten ja puffettikin aukeaa vasta näihin aikoihin - on jostain kumman syystä jäänyt pyöräily vähiin, vaikka niin piti se taas aloittaa - milloin tuulee ja milloin on kuuma - syitä löytyy aina.

Linnunlaulusta vielä tai sitä ei kyllä voi lauluksi sanoa, niin eilen illalla yhdentoista aikoihin naakat innostui rääkkymään puissa niin, että painelin pihalla yöpaidassa niitä peljättämässä, eikä pahukset meinanneet lainkaan lähteä. Tuli mieleen Hitchcockin "Linnut" kun ne lensi edestakaisin ja pitivät kamalaa ääntä. Valehtelematta niitä oli enemmän kuin viisikymmentä.

Mistähän nekin ovat maisemiin tulleet, ei niitä täällä ole kauaa ollut. Kaikki poissa käytöstä olevat savupiiput ovat vallanneet.

No niin ja taas ollaan nurkan takana - pitää katsoa, vieläkö Krista on jaksanut mennä kauemmas...

sunnuntai suvinen. Minä istun sisällä värituubit keittiönpöydällä ja alan sekoitella niitä hapetteeseen.
        Tulee tukkaan taas uusi väri.
        Huomenna tai ylihuomenna tulee rakas kampaajasukulainen lomalle kotipuoleen ja nöyrästi saatan kysäistä, josko vähän siistisi kuontaloani.

Onhan se noloa pyytää lomalla olevaa tekemään töitä, mutta jos nyt edes hiukka...

Mitenkäs se menikään, se Mårtensonin veisu:"On taaskin sunnuntai, ja haalarit jo nurkkaan jäädä sai, ei oo kiire laisinkaan, laiskureita laulattaa..." Jotenkin noin.
        Tänään ei oteta näppylähanskoja esiin.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

sunnuntai suvinen. Minä istun sisällä värituubit keittiönpöydällä ja alan sekoitella niitä hapetteeseen.
        Huomenna tai ylihuomenna tulee rakas kampaajasukulainen lomalle kotipuoleen ja nöyrästi saatan kysäistä, josko vähän siistisi kuontaloani.

Onhan se noloa pyytää lomalla olevaa tekemään töitä, mutta jos nyt edes hiukka...

Mitenkäs se menikään, se Mårtensonin veisu:"On taaskin sunnuntai, ja haalarit jo nurkkaan jäädä sai, ei oo kiire laisinkaan, laiskureita laulattaa..." Jotenkin noin.

tänään päälle vedetä, on sen verran kuuma. Kotieläimetkin lojuvat saunan pukuhuoneen kylmällä lattilla, ulos eivät mene.

Vai uusi väri. Siinä on ideaa. Voisihan kokeilla jotain repäisevää. Helppoa olisi, nyt kun on lyhyt "kesätukka". Pitää huomenna käydä valitsemassa uusi väri.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

tänään päälle vedetä, on sen verran kuuma. Kotieläimetkin lojuvat saunan pukuhuoneen kylmällä lattilla, ulos eivät mene.

Vai uusi väri. Siinä on ideaa. Voisihan kokeilla jotain repäisevää. Helppoa olisi, nyt kun on lyhyt "kesätukka". Pitää huomenna käydä valitsemassa uusi väri.

välillä vaikka siiderille,kevyt päärynäsiideri kylmänä jäiden kera on hyvä jano juoma.
        Pystiskin on sitten jälleen siirtynyt nurkan taakse,Tänne on kiva tulla huikkaamaan tervehdykset ja joskus on olevinaaan jotain jutun juurtakin.
        Tänään on tullut taas soiteltua sukulaisille ja tuttaville.
        Keksin sellasen jutun,että otin vanhaan kännykkääni Soneran littymän,Sonera tarjoaa sunnuntai puhelut yhdellä eurolla,vaikka puhuisit koko päivän ja mihin liittymään hyvänsä.
        Kuukausi maksu on jotain alle kaksi euroa,ja kuukaudessa on neljä,viisi sunnuntaita.
        Eli kuukauden lasku on noin 6-7 ekua.
        Toinen asia on sitten se arki puhelin!!!
        Hyvää kesäillan jatkoa!

• KristaTee
        folk kirjoitti:

välillä vaikka siiderille,kevyt päärynäsiideri kylmänä jäiden kera on hyvä jano juoma.
        Pystiskin on sitten jälleen siirtynyt nurkan taakse,Tänne on kiva tulla huikkaamaan tervehdykset ja joskus on olevinaaan jotain jutun juurtakin.
        Tänään on tullut taas soiteltua sukulaisille ja tuttaville.
        Keksin sellasen jutun,että otin vanhaan kännykkääni Soneran littymän,Sonera tarjoaa sunnuntai puhelut yhdellä eurolla,vaikka puhuisit koko päivän ja mihin liittymään hyvänsä.
        Kuukausi maksu on jotain alle kaksi euroa,ja kuukaudessa on neljä,viisi sunnuntaita.
        Eli kuukauden lasku on noin 6-7 ekua.
        Toinen asia on sitten se arki puhelin!!!
        Hyvää kesäillan jatkoa!

Heti kun tennisottelu on päättynyt.

• marjapensas evk
        OliviaKoo kirjoitti:

Nyt maistuisi joku janojuoma, helteinen viikonloppu takana, voisiko emäntä suositella,
        jotain "Talon erikoista"?

Pyytele ihmeessä,sukulaistasi töihin, kunhan kuulee syyn, tekee parhaansa.
        Minä arvaan syyn miksi, mutta en kerro kellekkään;)

• OliviaKoo
        marjapensas evk kirjoitti:

Nyt maistuisi joku janojuoma, helteinen viikonloppu takana, voisiko emäntä suositella,
        jotain "Talon erikoista"?

Pyytele ihmeessä,sukulaistasi töihin, kunhan kuulee syyn, tekee parhaansa.
        Minä arvaan syyn miksi, mutta en kerro kellekkään;)

Niinpä, tiesin, että arvaat. Olet sinä hyvä arvaamaan asioita, mutta vähääkään itseäni kehumatta, kyllä minäkin jo sinun juonesi tunnen;)

Voihan pyhä pyllistys, mikä kisa oli äskeinen formula! Juuri tuollaisen jännityksen takia minä kisoja katson.
        Se Kupican juttu oli tietysti järkyttävä enkä minä sellaista jännitystä tarkoitakaan, vaan niitä kaikkia muita tapahtumia.

Saakohan tässä edes nukuttua, kun sydän jyskyttää Säkkijärven polkkaa vieläkin.
        Huh-huh!
        Yrittäkää te muut ainakin nukkua.
        Pai-pai.

• OliviaKoo
        OliviaKoo kirjoitti:

Niinpä, tiesin, että arvaat. Olet sinä hyvä arvaamaan asioita, mutta vähääkään itseäni kehumatta, kyllä minäkin jo sinun juonesi tunnen;)

Voihan pyhä pyllistys, mikä kisa oli äskeinen formula! Juuri tuollaisen jännityksen takia minä kisoja katson.
        Se Kupican juttu oli tietysti järkyttävä enkä minä sellaista jännitystä tarkoitakaan, vaan niitä kaikkia muita tapahtumia.

Saakohan tässä edes nukuttua, kun sydän jyskyttää Säkkijärven polkkaa vieläkin.
        Huh-huh!
        Yrittäkää te muut ainakin nukkua.
        Pai-pai.

Ota, marjapensas, kylmä lumumba, se on ihanan makuinen ja tuudittaa lempeään uneen.

• marjapensas evk
        OliviaKoo kirjoitti:

Ota, marjapensas, kylmä lumumba, se on ihanan makuinen ja tuudittaa lempeään uneen.

eilisestä lumumbasta, menihän tuo kylmänäkin, "janojuomasta";)

• KristaTee

Hieman nuutunutta sellaista, on jotenkin ummehtunut olo. Joskus vain on niin.

Soilike kyseli tunteista tuossa ensimmäisellä sivulla. Kauhukseni huomasin, ettei minulla ainakaan tällä hetkellä ole ensimmäistäkään tunnetta. Aloitus on hyvä ja jokin pieni osa minusta haluaisi vastata siihen, mutta kun ei niin ei. Tyhjää on.

Tänään pitäisi käydä tuolla 30 km:n päässä olevassa kaupungissa. Niin, ja sitten pitää valita uusi hiusväri, mitähän siitäkin tulee.

Hyvää ja "tunteellista" päivää kaikille.

• marjapensas evk

Taitaa se olla tämä lämpö, joka tekee nuutuneeksi,
        ei tosiaan jaksa paljon syvällisiä asioita pohdiskella.
        Tänäänkin tulossa taas hellepälvä, mutta otetaan iisimmin.
        Kunhan saat uuden ilmeen hiuksiisi, niin uskon, että piristää kummasti;)
        Kaupunkiin tästä minunkin on lähdettävä.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille.

Ps. Otan täässä ennen lähtöäni kylmän tuoremehun, että ei emäntä pistä lappua luukulle;)

• Nyt se on aloitettu - mattojen pesu nimittäin ja sitten on luvattu jo huomiseksi ehkä sadetta ja mun on mattoni niin paksuja, että ei ne tämän päivän aikana ehdi kuivua. Huh huh!

Vesi tuntui aamuvarhaisella vähän kylmältä, mutta muuten se on kivaa puuhaa, kun ensin saa itseänsä niskasta kiinni ja pääsee alkuun.

Liekö kaikki jo mattonsa pesseet niillä helteillä, kun ei ketään tullut kaveriksi.
      Mutta eikö ole niin, ettei ole hyväksi kuivattaa oikein kuumassa auringon porotuksessa - jotain selittelen, kun en ennen ole ollut pesemässä.

Ja kyllä niitä mattoja vielä riittää - se kuivattaminen on hankalaa, jos pesee kerralla paljon.

Nyt olen ihan tyytyväinen itseeni - hyvä minä!

Onko suuri synti, jos ottaisi yhden siiderin - siis täällä Pystyssä vaan!

• OliviaKoo

Sen sinä olet ansainnut moisen urakan jälkeen.
        Minä en ole enää vuosikausiin käynyt mattopyykillä, isot matot käytän tarpeen tullen pesulassa, käytävän maton olen pessyt saunan pesuhuoneessa ja ne, mitkä koneeseen mahtuvat, lähinnä kevyet keittiön matot, olen sitten pessyt koneessa.

Minulle tulee tänään "alivuokralainen". Ystävättäreni muuttaa luokseni kylppäriremonttinsa ajaksi, ainakin loppuviikkoon asti.
        Saas nähdä, miten tulemme toimeen saman katon alla, en ole aiemmin asunut aikuisen naisen kanssa;)

Hän on päivät töissä, joten lähinnä yöpaikkaa tarvitsee.
        Ja on ihan mukavaa, kun on iltajutteluseuraa.

• Piukat paikat
        OliviaKoo kirjoitti:

Sen sinä olet ansainnut moisen urakan jälkeen.
        Minä en ole enää vuosikausiin käynyt mattopyykillä, isot matot käytän tarpeen tullen pesulassa, käytävän maton olen pessyt saunan pesuhuoneessa ja ne, mitkä koneeseen mahtuvat, lähinnä kevyet keittiön matot, olen sitten pessyt koneessa.

Minulle tulee tänään "alivuokralainen". Ystävättäreni muuttaa luokseni kylppäriremonttinsa ajaksi, ainakin loppuviikkoon asti.
        Saas nähdä, miten tulemme toimeen saman katon alla, en ole aiemmin asunut aikuisen naisen kanssa;)

Hän on päivät töissä, joten lähinnä yöpaikkaa tarvitsee.
        Ja on ihan mukavaa, kun on iltajutteluseuraa.

aina toimeen tulevat, pitkää pinnaa siinä vain molemmilta tarvitaan. Kummallakin on omat tapansa, mutta täytyyhän tietysti vieraan ajatella, että talossa on oma tyylinsä.

Tsemppiä vaan molemmille sen kylppäriremontin ajaksi, sinulle ja ystävättärellesi.

• Fridanna

eilen, siis sunnuntaina, niin kuin ei eläkeläisellä olisi arkenakin aikaa. Sittenpä olenkin kuljetellut niitä edes takaisin sisälle, parvekkeelle, ja ulos. Kai ne joskus ovat kuivia.
        Vielä on toki lisääkin, kunhan saan itseäni taas niskasta kiinni.

Olivia, vieläkö avaisit Pystypaarin taas uudella siulla? Ovi aukeaa hitaanlaisesti, kun innokkaita pystisläisiä käväisee tuhka tiheään täällä!

• Fridanna kirjoitti:

eilen, siis sunnuntaina, niin kuin ei eläkeläisellä olisi arkenakin aikaa. Sittenpä olenkin kuljetellut niitä edes takaisin sisälle, parvekkeelle, ja ulos. Kai ne joskus ovat kuivia.
        Vielä on toki lisääkin, kunhan saan itseäni taas niskasta kiinni.

Olivia, vieläkö avaisit Pystypaarin taas uudella siulla? Ovi aukeaa hitaanlaisesti, kun innokkaita pystisläisiä käväisee tuhka tiheään täällä!

siinä mattopyykissä onkin se hankalampi homma.

Tänään oli aika hyvä kuivausilma, mutta ei ne päivän aikana ehdi kuivua ja huomiseksi on luvattu sadetta ja kai eteenkin päin, niin sitten alkaa se kuljettaminen eestakaisin.

Nyt nukkumaan - hyviä öitä kaikille!

• Pelle1Peloton

Maalta käymässä pikaisesti nettikoneen ääressä ja asioilla.

Päivää ja terveisiä kaikille.

Pika pikaa takas hyttysten ja mäkäräisten imettäväks ja Pikku-Valmetilla hurjastelemaan.
      Öljytkin tarttis vaihtaa ja nivelet rasvata. Jaksas vaan. Mutta kyllä suvi on mukavaa!

• OliviaKoo

Kuulehan, marjapensas, luin tänään toisesta iltapäivälehdestä, että saamme Jazzeille arvovaltaista seuraa.
      Anneli Jäättenmäki kertoi kesäsuunnitelmistaan ja niihin kuului käynti Porissa Paul Ankaa kuuntelemassa.
      Että hienossa (no, hienossa ja hienossa) seurassa ollaan.

Luuletko, että voisi viedä kukkia? Ei siis Jäättenmäelle vaan Ankalle? Mitä arvelet?
      Joko olet päättänyt minkälaisiin hepeniin aiot sonnustautua?
      Toivottavasti ei vaan sada.

• voi jäädä Jäätteenmäki toiseksi - Tarjakin on muistaakseni joka kesäinen vieras siellä ja onhan niitä.

Silmät auki vaan, ei sitä tiedä kuka siellä vastaan tulee...

(Kuiskaten vielä kysäisen, mitä luulet sheriffille tapahtuneen?)

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

voi jäädä Jäätteenmäki toiseksi - Tarjakin on muistaakseni joka kesäinen vieras siellä ja onhan niitä.

Silmät auki vaan, ei sitä tiedä kuka siellä vastaan tulee...

(Kuiskaten vielä kysäisen, mitä luulet sheriffille tapahtuneen?)

tapahtunut, pieniä poistoja ollut.)

• marjapensas

siis toisesta, ei kai ensimmäisessä lukenut, vielä arvovaltaisempaa?
        Älä huoli, ei meikä istu katoksen alla, joten reppuun kertakäyttö sadetakki, sateenvarjo,
        sekä istuma alusta, ostin muuten liiterikaupasta folio alapuolella, ei kastu pylly.
        Hellettä varten puuvilla caprit, lippis aurinkolasit ja kylmälaukku, eväitä varten;).
        Jos viet kukkaset Paul,ille otan takuulla osaa.

• KristaTee kirjoitti:

tapahtunut, pieniä poistoja ollut.)

pudota kärryiltä - en ole sattunut huomaamaan. Ei ole kohdistunut lähipiiriin...

On vaan ollut ihmeen rauhallista pari päivää!

• Tane83
        marjapensas kirjoitti:

siis toisesta, ei kai ensimmäisessä lukenut, vielä arvovaltaisempaa?
        Älä huoli, ei meikä istu katoksen alla, joten reppuun kertakäyttö sadetakki, sateenvarjo,
        sekä istuma alusta, ostin muuten liiterikaupasta folio alapuolella, ei kastu pylly.
        Hellettä varten puuvilla caprit, lippis aurinkolasit ja kylmälaukku, eväitä varten;).
        Jos viet kukkaset Paul,ille otan takuulla osaa.

mitä hiivattia sää teet kertakäyttösadetakilla? Se tuhlaa luontoa eikä häviä koskaan. Hanki kunnon sadetakki joka kestää vuosikymmeniä. Tulee halvemmax ja säästää luontoa!

• KristaTee

Oikein kunnon trooppinen sade ja asteita 13. Peltojen takaa näkyisi jo kirkkaampaa taivasta.

• KristaTee

lisätä hyvän päivän toivotus. Siis: oikein hyvää päivän jatkoa.

• folk

Kaikille aamuvirkuille hyvää huomenta.
      Tänään onkin pilvinen aamu ,lämmintä n.10 astetta.
      Useammat rakastavat auringon paistetta,minulla itselläni on helpompi hengittää vähän viileämmässä,joten tämä taitaa olla minun päiväni.
      Vähän olen apealla päällä,on niin ikävä nuorimman tyttären pikkupoikia.
      Välimatkaa on 250 kilsaa ei sinne ihan joka päivä mennä.
      Olen jo miettimyt pitäisikö muuttaa vähän lähemmäksi heitä.
      Jokohan kahvi olisi valunut hörppään mukillisen,sitten muihin hommiin.

• marjapensas

Piipahdin minäkin kupposelle.
      Pilviä alkaa kerääntyä täälläkin, kyllä jo voisi sataakin välillä, raikastuisi tuo ilmakin ja saisi ilmaista vettä puutarhaan.
      Lähdenkin tästä nyt aamulenkille, ja toivottelen hyvää päivänjatkoa kaikille.

• OliviaKoo

Oikein paljon hyvää huomenta!
        Kävipä kerrankin meikäläisellä tuuria. Heittelin eilen illalla kananlantaa pitkin ja poikin kukkapenkkeihin ja pensaiden alle ja katso! aamulla alkoi sade.
        Haisi niin hemmetin pahalle, mutta on hyvä lannoite ja nythän se haju häviää, kun sataa ja kikkareet sulavat sadeveteen.

Kylmäksi muuttui ilma. Minulla on sisälläkin pörrösukat ja pitkät housut jalassa ja villatakki päällä. Onneksi ei ole asiaa kaupungille, ei kauppa- eikä muita asioita.
        Tänään voisi vaikka päivällä keskittyä katsomaan jonkun tallennetun elokuvan, ilta menee taas vierasta viihdyttäessä.

Olipa tuo edellinen vähän juhlallisesti sanottu, ei vierastani tarvitse viihdyttää, hän viihtyy ihan hyvin ilman mitään järjestettyä ohjelmaa.

Marjapensas, minä luulin, että tuommoiseen ulkoilmakonserttiin ei saa ottaa sateenvarjoa mukaan. Olenkohan sitten väärässä...

En ole koskaan käynyt Kirjurinluodossa, en yhtään tiedä, millainen paikka se on, istutaanko penkeillä vai nurmikolla, onko katettu vaiko eikö ole, jne.

Kyllä minä taidan viedä kukkia. Minulla on myös netistä tulostettu, aivan ihastuttava Ankan lapsuudenkuva, siihen jos vielä saisi nimmarin...
        Mitä tästä elämästä enää puuttuisi, kysyn vaan.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Kävipä kerrankin meikäläisellä tuuria. Heittelin eilen illalla kananlantaa pitkin ja poikin kukkapenkkeihin ja pensaiden alle ja katso! aamulla alkoi sade.
        Haisi niin hemmetin pahalle, mutta on hyvä lannoite ja nythän se haju häviää, kun sataa ja kikkareet sulavat sadeveteen.

Kylmäksi muuttui ilma. Minulla on sisälläkin pörrösukat ja pitkät housut jalassa ja villatakki päällä. Onneksi ei ole asiaa kaupungille, ei kauppa- eikä muita asioita.
        Tänään voisi vaikka päivällä keskittyä katsomaan jonkun tallennetun elokuvan, ilta menee taas vierasta viihdyttäessä.

Olipa tuo edellinen vähän juhlallisesti sanottu, ei vierastani tarvitse viihdyttää, hän viihtyy ihan hyvin ilman mitään järjestettyä ohjelmaa.

Marjapensas, minä luulin, että tuommoiseen ulkoilmakonserttiin ei saa ottaa sateenvarjoa mukaan. Olenkohan sitten väärässä...

En ole koskaan käynyt Kirjurinluodossa, en yhtään tiedä, millainen paikka se on, istutaanko penkeillä vai nurmikolla, onko katettu vaiko eikö ole, jne.

Kyllä minä taidan viedä kukkia. Minulla on myös netistä tulostettu, aivan ihastuttava Ankan lapsuudenkuva, siihen jos vielä saisi nimmarin...

haisee, juu. Onneksi täällä suht´ lähellä on hevostila ja sieltä saa aina joskus hevosenkakkaa. Sepä ei haise (ei ainakaan minun nenääni). Kerran kauan sitten laitoin kanankakkaa sisäruukkuihin, sitten tuuletin pitkään ja vaihdoin mullat. Enkä vähään aikaan pitänyt itseäni kovinkaan älykkäänä.

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

jaksanutkaan sadella, pilvet taisi häippäistä itään päin,nyyh.
        Ei kai tässä muu auta, kuin lähteä uudelle lenkille kastelukannu kädessä;).
        Aikaisemmin keväällä heittelein puskien juurelle sitä "yks kakkaa kaks kakkaa" ja silloin sen haju
        jo sateen mukana hävisi.
        En ole minäkään Kirjurinluodossa aikaisemmin käynyt, mutta tuttavani on,
        joten tiedän että ei ole katettua katsomoa ja nurmikolla istuskellaan, joten alusta mukaan.
        Eväät voi toki jättää kotiin, sieltä löytyy mm.ravintola ja kioski, varmasti kuuden tunnin aikana
        ehtii tulla nälkä ja jano, mutta muista "jazzeissa on jazzihinnat";))
        Siitä sateenvarjosta en ole varma, minulla on aina ollut mukana sellainen pieni reppuun mahtuva,
        muissa konserteissa, mutta sää on ollut aina suosiollinen, toivotaan että näin on nytkin.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

jaksanutkaan sadella, pilvet taisi häippäistä itään päin,nyyh.
        Ei kai tässä muu auta, kuin lähteä uudelle lenkille kastelukannu kädessä;).
        Aikaisemmin keväällä heittelein puskien juurelle sitä "yks kakkaa kaks kakkaa" ja silloin sen haju
        jo sateen mukana hävisi.
        En ole minäkään Kirjurinluodossa aikaisemmin käynyt, mutta tuttavani on,
        joten tiedän että ei ole katettua katsomoa ja nurmikolla istuskellaan, joten alusta mukaan.
        Eväät voi toki jättää kotiin, sieltä löytyy mm.ravintola ja kioski, varmasti kuuden tunnin aikana
        ehtii tulla nälkä ja jano, mutta muista "jazzeissa on jazzihinnat";))
        Siitä sateenvarjosta en ole varma, minulla on aina ollut mukana sellainen pieni reppuun mahtuva,
        muissa konserteissa, mutta sää on ollut aina suosiollinen, toivotaan että näin on nytkin.

Piti sitten pulittaa 55 erkkiä siitä, että saa virtsarakon tulehduksen Paulia kuunnellessaan.

En siis ole pessimisti ilman suhteen, enhän?
        Luulin minä, että edes sellaisille arvovieraille kuin sinä ja minä olisi sentään pehmustetut nojatuolit;)

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

Piti sitten pulittaa 55 erkkiä siitä, että saa virtsarakon tulehduksen Paulia kuunnellessaan.

En siis ole pessimisti ilman suhteen, enhän?
        Luulin minä, että edes sellaisille arvovieraille kuin sinä ja minä olisi sentään pehmustetut nojatuolit;)

Ajatteleppa jos nämä ns. arvovaltaiset vieraat, istuskelevat siellä pehmustetuissa,
        niin johan siinä tälläiset sivistyneet kultturellit hienot naiset saavat ”alemmuuskopleksin”,
        sus siunatkoon, mutta täytyy nyt vain pitää mielessä se perimmäinen syy, niin eiköhän siitä selvitä;
        toivottavasti mun ”foliot” pitää, minkä lupaa;))

• marjapensas

huhhuu, täällä kaikuu, johtuneeko tyhjyydestä, en huomannut katsoa oliko lappu luukulla,
      vai onko emäntä palkannut portsarin, joka oli tarpeillaan, kun pääsin livahtamaan sisään?
      Hananlaskijaa kaipailen kurkkua kun kuivaa nämä "pollet" ja pölyt.

• KristaTee

pääsit sisään. Olen kolkutellut ovea jo melkein puoli tuntia, eikä kukaan ole avannut. Portsaria ei taida olla, ellei sitten ole livahtanut takakautta ulos. Onkohan takaovea? Lappua en nähnyt luukulla.

Kylmän limun ottaisin. Sopii varmaan jättää rahat tiskille? Sisätiloihin on jäätävä, ei ulkona tarkene.

Kovin on mutkainen ja kivinen tie, ei sitten millään meinaa perille päästä.

• KristaTee

enää hauskaa. Pistin pitkän epistolan sinulle, vaan eipä näytä tulevan perille. Ensin sain jonottaa oven takana vaikka kuinka kauan. Sitten ilmoitettiin, että palvelu on tilapäisesti suljettu ja että olen jo lähettänyt viestin jne.

Saapas katsoa tuleeko se joskus perille ja tuleeko tämä ennen sitä.

• KristaTee
        KristaTee kirjoitti:

enää hauskaa. Pistin pitkän epistolan sinulle, vaan eipä näytä tulevan perille. Ensin sain jonottaa oven takana vaikka kuinka kauan. Sitten ilmoitettiin, että palvelu on tilapäisesti suljettu ja että olen jo lähettänyt viestin jne.

Saapas katsoa tuleeko se joskus perille ja tuleeko tämä ennen sitä.

Päätti molemmat tulla.

• marjapensas
        KristaTee kirjoitti:

pääsit sisään. Olen kolkutellut ovea jo melkein puoli tuntia, eikä kukaan ole avannut. Portsaria ei taida olla, ellei sitten ole livahtanut takakautta ulos. Onkohan takaovea? Lappua en nähnyt luukulla.

Kylmän limun ottaisin. Sopii varmaan jättää rahat tiskille? Sisätiloihin on jäätävä, ei ulkona tarkene.

Kovin on mutkainen ja kivinen tie, ei sitten millään meinaa perille päästä.

kolkuttelin minäkin, onhan se portsari töihin palannut, kunhan tutkailee kuka on sisäsiisti, ja kuka ei.
        Minäkin otan kylmän limun ennen nukkumaan menoa,
        ruskean sellaisen;)

• KristaTee

huomenta kaikille.

Kylläpä täällä on hiljaista. Kaikki ovat varmaan mökeillään tai jossain.

Laitan kuitenkin täyden satsin kahvia, ainahan joku saattaa käydä.

Hyvää päivänjatkoa.

• folk

Amulla täällä 12 astetta ja aurinkoista.
      Niin lupasivat säätiedoissa kaivattua sadetta,mutta eihän sitä kuulunut.
      Eilen illalla oli tosi takkuista päästä palstoille,sen takia täälläkin oli niin hiljaista.
      Vai olitteko kaikki niitä mattojanne kuivattelemassa.
      Kyllähän niitä on tullut nuorempana pestyä,on kyllä tosi kivaa puuhaa.
      Pystiskin on niin hiljentynyt,sillon tällön joku vaki asiakas piipahtaa limsoille,taitaa mennä kohta konkkaan koko Pystis!
      Kesälomat taitaa painaa päälle,jos se sitten syssymmällä vilkastuu.
      Täytyy tästä lähteä etsimään 4 vuotiaalle pikkupojalle synttäri lahjaa.
      Hyvää päivän jatkoa toivottaa Folk.

• OliviaKoo

Kylläpä tuntuu jotenkin oudolta, kun toinen ihminen nukkuu samassa huoneessa. Taitaa olla jo pari vuotta siitä, kun edellisellä kerralla on näin tapahtunut.
        Pitkään aikaan ei ole ollut minun luonani yövieraita, lähellä asuu sukulaisia, joilla on paljon isommat tilat ja sinne ne sitten aina änkeävät yöksi.

Ystävättäreni on nyt ollut täällä kaksi yötä ja minä olen valvonut molemmat.
        Hän ei millään tavalla häiritse, mutta jostain ihmeen syystä minä en vain osaa nukkua.

Eilen syötiin ystävättären paistamaa lämmintä piimäkakkua saunan jälkeen iltakahvilla ja kylläpä oli makoisaa.

Kaunis päivä tulossa, jotain mukavaa pitää keksiä.
        Toivotan kaikille mukavaa, leppoisaa kesäpäivää.
        Nyt, kun matot on pesty, voi taas hyvällä omallatunnolla ottaa vähän lunkimmin ja nauttia vaan olosta.

• Onpa ankean sorttinen aamu, 11 astetta ja pilvistä, yöllä mittari käynyt kahdessa asteessa, varmaan on jossain halla vieraillut.
      Edellisyönä oli oikea rankkasade!

Retkeilin eilen jossain Marjapensaan maisemissa ja oli tosiaan hieno ilma, vaikka matkalla vielä satoi.

On siellä Pohjanmaalla komiaa - käytiin mm. Suomen kolmanneksi suurimmassa kirkossa, siellä oli lehteritkin kahdessa kerroksessa.

Polkupyöräretkiä kehoitettiin sinne jokivarsiteille tekemään - on vaan vähän matkaa ennen kuin pääsee sinne asti. Maisemat olisi kyllä erilaisia, ei tarvitsisi paljon mäkiä ylös polkea!

Jokos pian emäntä tekee muuttoa?

Jospa lähempänä eksyisi joku vieraskin tänne rupattelemaan...

• marjapensas

Samma här, koleaa ja harmaata, joskohan tänään saataisiin tännekin sadetta, luvassa on ainakin.
        Vai täälläpäin käväisit, katsastamassa, juu kyllä täällä kelpaa pyöräillä, laajoilla lakeuksilla;)
        Kahvia kiitos, kun ihan seurassa saa sen nauttia, sitten onkin aamulenkin vuoro, ennenkuin Esteri avaa hanansa.
        Hyvää päivänjatkoa kullekin.

• marjapensas

oikeaan aikaan osasitkin vierailla,
        tänään on satanut tuutin täydeltä, mutta, nyt jo pilkottaa aurinko.
        Ruskea limu kiitos siivouspäivän kunniaksi, kyllä tulikin valmista, kun ei ulos ollut asiaa;))

• KristaTee

Olen aivan otettu. Kyselin jokin aika sitten Kaupungit ja kunnat-palstalta tietoja lapsuudenmaisemistani ja nyt tuntematon, ystävällinen henkilö meilasi kuvia juuri niistä maisemista, joita niin kovasti kaipaan. Kyllä maailmassa vielä hyvyyttä on! Itkuhan tässä tulee.

• että sait mieluisen yllätyksen :O

Tuntuu ja näkyykin, että joka tuutista tulee pelkkää pahuutta.
        Mielestäni maailmassa on kuitenkin hyvyyttä enemmän, sitä ei vaan näytetä!

• folk

Vähän harmaaltahan tuo aamu näyttää.
      Laitan kahvia tulemaan ja jos alotettaisi tämä aamu suolapalalla.
      Pakersin eilen valkosipuli silakoita,kyllä maistuvat ruisleivän kanssa.
      Tämä silkka asia on sitten niin,että joku tykkää hullun lailla toinen ei voi sietää.
      Tämäkin on asia josta ei kannata kiistellä.
      Tänään olen lähdössä laittamaan isän ja äidin haudalle kesäkukat.
      Otanko verenpisarat vai ruusubekoniat,no kysytään sitä asiaa puutarhurilta.
      Hyvää päivän jatkoa.

• KristaTee

Ottaisit verenpisarat, ovat niin kauniita.

Silakat, niin ... Paistettuina menettelee. Siis itse paistettuina, ei muuten. Kaikki muut muodot on yök. Paitsi savustettuina. Kotona pihassa.

Kahvia kyllä kiitos. Suonet anteeksi, jos jätän silakat muille. Ruisleipä on nam.

Harmaankolea aamu, 9 astetta ja sateen tuoksua ilmassa. Onneksi ei tuule ollenkaan.

Mukavaa päivänjatkoa.

• Poutaa, mutta koleaa, siinä se!

Siitä valkosipulista sanon kuitenkin mielipiteeni, itse en sitä syö, mutta kait pitäisi niin ei huomaisi sitä hajua mikä tulee valkosipulia syöneistä. (Ei millään pahalla!)

Kerronpa miten kävi. Olin laivalla ja otin noutopöydästä hyvässä uskossa kermaperunoita ja niissä oli valkosipulia, minä kilttinä tyttönä söin lautasen tyhjäksi. Kun isäntä tuli vastaan, tuli kyytiin pari muutakin valkosipulia syönyttä, hajut oli tietty sen mukaiset ja kun päästiin kotiin sain kyllä kuulla, että tuoksunut oli. Itse valkosipulia syöneenä en haistanut mitään.

Sitten silakoista, saispa paistettuja silajoita ihan oikeesti, muta ne silakat, jotka on kaupan tiskillä kelmun sisällä ei paljon houkuta.

Ja vieläkin, eikö verenpisarat kestä paremmin, bekoniaan tulee niin herkästi hometta, ainakin jos on sateista, varsinkin kyynelverenpisara on kestävä ja kaunis, niitä itse ostin, vielä ovat viemättä, kun orvokit ovat vielä hyviä.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Poutaa, mutta koleaa, siinä se!

Siitä valkosipulista sanon kuitenkin mielipiteeni, itse en sitä syö, mutta kait pitäisi niin ei huomaisi sitä hajua mikä tulee valkosipulia syöneistä. (Ei millään pahalla!)

Kerronpa miten kävi. Olin laivalla ja otin noutopöydästä hyvässä uskossa kermaperunoita ja niissä oli valkosipulia, minä kilttinä tyttönä söin lautasen tyhjäksi. Kun isäntä tuli vastaan, tuli kyytiin pari muutakin valkosipulia syönyttä, hajut oli tietty sen mukaiset ja kun päästiin kotiin sain kyllä kuulla, että tuoksunut oli. Itse valkosipulia syöneenä en haistanut mitään.

Sitten silakoista, saispa paistettuja silajoita ihan oikeesti, muta ne silakat, jotka on kaupan tiskillä kelmun sisällä ei paljon houkuta.

Ja vieläkin, eikö verenpisarat kestä paremmin, bekoniaan tulee niin herkästi hometta, ainakin jos on sateista, varsinkin kyynelverenpisara on kestävä ja kaunis, niitä itse ostin, vielä ovat viemättä, kun orvokit ovat vielä hyviä.

syö vanha Erkkikään. Torilta saa joskus tuoreita silakoita ja voi että! Niitä tulee sitten ostettua enemmänkin, osa paistetaan ja osa savustetaan.

Valkosipuli on kamalaa, jos muut ovat sitä syöneet. Hyvää, jos itse syö.

• Tellastiina kirjoitti:

Poutaa, mutta koleaa, siinä se!

Onpahan taas painovirhepaholainen iskenyt kahdella sormella naputtavan tekstiin...

• Tellastiina kirjoitti:

Onpahan taas painovirhepaholainen iskenyt kahdella sormella naputtavan tekstiin...

Tarkoitin tietysti omaa tekstiäni!!!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Tarkoitin tietysti omaa tekstiäni!!!

Moisia juttuja en huomaa. Eihän ole tärkeätä, onko kirjaimet oikeassa järjestyksessä ja onko niitä liikaa vai liian vähän. Minusta tuollainen on samantekevää. Pääasia on, että asiansa saa sanottua.

Tulen aina muistamaan Jussi Jurkan esittämän sketsin TV:ssä. Sen, missä hän oli saanut kirjoituskoneen lahjaksi. Onneksi se tulee aina joskus uusintana.

• KristaTee kirjoitti:

Moisia juttuja en huomaa. Eihän ole tärkeätä, onko kirjaimet oikeassa järjestyksessä ja onko niitä liikaa vai liian vähän. Minusta tuollainen on samantekevää. Pääasia on, että asiansa saa sanottua.

Tulen aina muistamaan Jussi Jurkan esittämän sketsin TV:ssä. Sen, missä hän oli saanut kirjoituskoneen lahjaksi. Onneksi se tulee aina joskus uusintana.

Jussi Jurkan toivotuksen Hyvää Ötyä!

• marjapensas

Pakko piipahtaa ennen aamulenkkiä tämän kautta kahvikupposelle.
        Tapaan ostaa kalapäivillä valkosipulisilakoita, maustesiikaa ja uusiaa perunoita,
        namiskaa voisulan ja tuoreen ruisleivän kanssa.   
        Niin, meinasi unohtua se pakollinen: aurinko paistaa ja 13 mittarissa tuulee jonkin verran,
        niin kuin melkein aina.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Jussi Jurkan toivotuksen Hyvää Ötyä!

voi unohtaa. Ja kun vielä kakki meni pieleen. Ja sitten vielä tämä hämmentynyt, vetoava katse kameraan. Tekee aina mieli itkeä ja nauraa yht´aikaa.

• folk
        marjapensas kirjoitti:

Tapaan ostaa kalapäivillä valkosipulisilakoita, maustesiikaa ja uusiaa perunoita,
        Niin, meinasi unohtua se pakollinen: aurinko paistaa ja 13 mittarissa tuulee jonkin verran,
        niin kuin melkein aina.

Kyllähän se näin on,että vakosipuli jakaa ihmiset kahteen leiriin,siitä joko pitää tai sitten ei,samoin kuin silakat.

Verenpisarat ne tuli laitettua haudalle,puutarhuri sanoi,että Englannissa joku on povannut Eurooppaan kuivaa ja kuumaa kesää tiedä häntä sitten.

Tellastiina, älä sinä välitä niistä kirjoitus virheistä,jos satuit huomaamaan,niin minäkin teille tarjoilin silkoita.Pilkkuja ja pisteitä pistelen sinne tänne.
        Kyllähän se joitakin saattaa ärsyttää,mutta en välitä.

• OliviaKoo
        marjapensas kirjoitti:

niin kuin melkein aina.

En tiedä, onko teille toisille ennestään tuttu asia, minulle ei ollut.
        Nimittäin minua neuvottiin käyttämään ruusupensaiden kirvojen myrkyttämiseen ruokasoodaa!
        En meinannut millään uskoa, pidin juttua ensin vähän vitsinä. Mutta sitten osti purkin ruokasoodaa, halvinta laatua ja sirottelin ruusupensaille.

Kahden päivän kuluttua kaikki kirvat olivat pelkkiä mustia pisteitä. Aivan fantastista.
        Niin halpa ja ekologinen myrkky.
        Nyt olen sen todellakin itse kokeillut ja vakuutan, että se toimii.

Niin, ja mukavaa torstaita. Onko torstai toivoa täynnä vai onko se ihan turha päivä?

• Wivi ek
        OliviaKoo kirjoitti:

Nimittäin minua neuvottiin käyttämään ruusupensaiden kirvojen myrkyttämiseen ruokasoodaa!
        En meinannut millään uskoa, pidin juttua ensin vähän vitsinä. Mutta sitten osti purkin ruokasoodaa, halvinta laatua ja sirottelin ruusupensaille.

Kahden päivän kuluttua kaikki kirvat olivat pelkkiä mustia pisteitä. Aivan fantastista.

Niin, ja mukavaa torstaita. Onko torstai toivoa täynnä vai onko se ihan turha päivä?

turha päivä, sehän on perjantain aatto. Ja perjantai tietää tulevaa viikonloppua ja viikonloppu vapaapäiviä. Että näin iloisissa merkeissä täältä töistä :)

• Pelle1Peloton
        Wivi ek kirjoitti:

turha päivä, sehän on perjantain aatto. Ja perjantai tietää tulevaa viikonloppua ja viikonloppu vapaapäiviä. Että näin iloisissa merkeissä täältä töistä :)

"Ylös pojat! Huamenn on jo pualen viikon aatto", sanos isäntä, kun maanantaiaauna trenkejä herätteli. (Erkki Tanttu: Sata sananpartta ja sata kuvaa)

• marjapensas
        OliviaKoo kirjoitti:

toivoa , tai eikun toivoa täynnä, siis torstai ;))

Hyvä tietää,tuo sooda vastaisuudessa,
        mutta mikä neuvoksi, kun leppäkertut on valloittanut pioninnuput:o

• marjapensas kirjoitti:

toivoa , tai eikun toivoa täynnä, siis torstai ;))

Hyvä tietää,tuo sooda vastaisuudessa,
        mutta mikä neuvoksi, kun leppäkertut on valloittanut pioninnuput:o

on mun tietääkseni hyvä asia kasveissa, ne kai syövät pikkuötököitä, mutta niistä pienistä mustista muurahaisista en oikein tiedä, mitä ne tekevät pionin nupuille. Kuivaako nuput niiden tähden vai missä vika? Mun pioneissa on nimittäin niitä ja olen kylmästi antanut niille Raid-suihkun.

Muuten teillä siellä Pohjanmaalla ollaan kyllä jäljessä kasvien kanssa. Täällä on aikaa jo sireenit kuihtuneet ja siellä kukki vielä täyttä päätä!

• marjapensas
        Tellastiina kirjoitti:

on mun tietääkseni hyvä asia kasveissa, ne kai syövät pikkuötököitä, mutta niistä pienistä mustista muurahaisista en oikein tiedä, mitä ne tekevät pionin nupuille. Kuivaako nuput niiden tähden vai missä vika? Mun pioneissa on nimittäin niitä ja olen kylmästi antanut niille Raid-suihkun.

Muuten teillä siellä Pohjanmaalla ollaan kyllä jäljessä kasvien kanssa. Täällä on aikaa jo sireenit kuihtuneet ja siellä kukki vielä täyttä päätä!

pari vuotta sitten, myös muurahaisia ja ne nuput tosiaan kuivui pois, mutta kun tuntuu, että sama käy nyt kun leppäkertut on niissä:o
        Eikös Olivia puhunut kanelista muurahaisille?
        Yksi iso kuppi kahvia, ketuttaa yksi asia taas vietävästi;(

• Kyllä nettimaailman käskyt pitää opetella ja pysyä kallossa!

Sen tulin huomaamaan ja ei mene huumori perille!

• OliviaKoo

On se kumma, miten joskus voi joku radiosta kuultu kappale jäädä yht´äkkiä soimaan päähän, ihan ilman mitään järkevää syytä.

Tänään kuulin pitkästä aikaa Maj Karman kappaleen, nimi meni ohi, mutta sävel jäi soimaan. Sanat menivät hataran muistini mukaan jotenkin näin (laajasti mukaellen):

...herkkä on hipiä,
        sielu on kipiä,
        sielu in herkkä
        kuin Mimosan hipiä...

Outoa käytöstä. Ei sitä ihminen aina ymmärrä.

• OliviaKoo
        OliviaKoo kirjoitti:

On se kumma, miten joskus voi joku radiosta kuultu kappale jäädä yht´äkkiä soimaan päähän, ihan ilman mitään järkevää syytä.

Tänään kuulin pitkästä aikaa Maj Karman kappaleen, nimi meni ohi, mutta sävel jäi soimaan. Sanat menivät hataran muistini mukaan jotenkin näin (laajasti mukaellen):

...herkkä on hipiä,
        sielu on kipiä,
        sielu in herkkä
        kuin Mimosan hipiä...

Outoa käytöstä. Ei sitä ihminen aina ymmärrä.

Siis sielu ON herkkä eikä mikään in.
        Ja viimeisestä lauseesta jäi hötäkässä viimeinen sana pois.
        Pitäisi olla: Ei sitä ihminen aina ymmärrä itseään.

Ymmärrätkö sinä, Tellastiina?

• OliviaKoo kirjoitti:

Hyvin usein sattuu niin, etten ymmärrä miksi tein juuri näin tai noin.

Vielä enemän on muita, joita en ymmärrä - tänäänkin oli hyvä esimerkki, hm...

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Hyvin usein sattuu niin, etten ymmärrä miksi tein juuri näin tai noin.

Vielä enemän on muita, joita en ymmärrä - tänäänkin oli hyvä esimerkki, hm...

Kyllä sinä ymmärrät, et vain nyt huomaa ymmärtäväsi:)
        Oliko monimutkaiseti esitetty?

• OliviaKoo kirjoitti:

Kyllä sinä ymmärrät, et vain nyt huomaa ymmärtäväsi:)
        Oliko monimutkaiseti esitetty?

No joo - menin ja luin oikein ajatuksen kanssa sen edellisen viestin, niin selvisihän se.

Mulle täytyy vääntää kaikki rautalangasta ennen kuin menee perille...

Tämä päivä onkin mennyt paljolti taas tässä koneella - sää ei erikoisemmin ole houkutellut menemään ulos, ei sada, mutta muuten on harmaata ja ankeeta - ei pahan kohtuutta ole!

• Tellastiina kirjoitti:

No joo - menin ja luin oikein ajatuksen kanssa sen edellisen viestin, niin selvisihän se.

Mulle täytyy vääntää kaikki rautalangasta ennen kuin menee perille...

Tämä päivä onkin mennyt paljolti taas tässä koneella - sää ei erikoisemmin ole houkutellut menemään ulos, ei sada, mutta muuten on harmaata ja ankeeta - ei pahan kohtuutta ole!

Nooh nosto ylös jo, vai pitääkö pyytää tartsan avuksi, mitäh?

• A..N..N..A kirjoitti:

Nooh nosto ylös jo, vai pitääkö pyytää tartsan avuksi, mitäh?

täällä on niin siistiä touhua, että voitaisiin olla "pääkadullakin".

Emännällä ehkä on kiireitä alivuokralaisensa kanssa, ettei ehdi muuttoa tekemään.

Meillä muuten maailma pimeni ja yht'äkkiä tuli kova myrsky, ukkonenkin jostain kuuluu - taitaa tulla maailmanloppu! Synkkää on!

• Wivi ek
        OliviaKoo kirjoitti:

se Ollie nyt höpisee noilla sanoituksilla. Vähän hömpältä kuulostaa ainakin näin aamutuimaan.

• OliviaKoo
        Wivi ek kirjoitti:

se Ollie nyt höpisee noilla sanoituksilla. Vähän hömpältä kuulostaa ainakin näin aamutuimaan.

Pitäisi tietää niin paljon asioita, päästäkseen ihmettelemästä.

"Kuulostaa hömpältä?" Ehkä rouvan(?) aivot alkavat toimia vasta puolilta päivin.
        Ei pitäisi ottaa liian vaikeita (ajatus)tehtäviä itselleen liian aikaisin aamulla.

Kyllä se siitä, viikonloppu ja vapaata ja silleen:)

• Wivi ek
        OliviaKoo kirjoitti:

Pitäisi tietää niin paljon asioita, päästäkseen ihmettelemästä.

"Kuulostaa hömpältä?" Ehkä rouvan(?) aivot alkavat toimia vasta puolilta päivin.
        Ei pitäisi ottaa liian vaikeita (ajatus)tehtäviä itselleen liian aikaisin aamulla.

Kyllä se siitä, viikonloppu ja vapaata ja silleen:)

heittäydytä näsäviisaaksi heti aamusta. Vaikka hyvähän se on, että eräät näyttävät olevan jo tähän aikaan "fiksuimmillaan".

• OliviaKoo
        Wivi ek kirjoitti:

heittäydytä näsäviisaaksi heti aamusta. Vaikka hyvähän se on, että eräät näyttävät olevan jo tähän aikaan "fiksuimmillaan".

klo 08.15 ja päättyy klo 09.00.
        Harvoin tulee jatkoaikaa, viikonloppuisin tuppaa olemaan vielä lyhyempi tämä varsinainen aika.

"Näsäviisas?" Missä olen kuullut tuon ennen?

• Wivi ek

Hyvää huomenta! Yöllä satoi niin rankasti, että heräsin sateen kohinaan, mutta nyt jo aurinko pilkistelee pilvien raosta.

Mukavaa perjantaita ja rentouttavaa viikonloppua kaikille toivottelee Wivi

• KristaTee

kaikille.

Kyllä myrskyää. Meinasin pyllähtää lehteä hakiessani. Sellainen puhuri tuli, että jouduin tarraamaan koivun runkoon kiinni. Mustia pilviä tulee ja menee kovaa vauhtia, mutta vielä ei sada. Asteita on 13.

Mukavaa perjantaita itse kullekin.

• KristaTee kirjoitti:

kaikille.

Kyllä myrskyää. Meinasin pyllähtää lehteä hakiessani. Sellainen puhuri tuli, että jouduin tarraamaan koivun runkoon kiinni. Mustia pilviä tulee ja menee kovaa vauhtia, mutta vielä ei sada. Asteita on 13.

Mukavaa perjantaita itse kullekin.

Eihän se maailmanloppu sentään vielä tullut ja pienellä sateellakin selvittiin, synkkiä pilviä oli aamuvarhaisella tuolla eteläisellä taivaalla. Myrskää kyllä vähän liikaa - saa pelätä, koska taas joku puu kaatuu.

Viikonvaihteessa on ainakin täällä päin niin monessa paikassa jotain tapahtumaa, että toivottavasti on kaunista ja lämmintä.

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Eihän se maailmanloppu sentään vielä tullut ja pienellä sateellakin selvittiin, synkkiä pilviä oli aamuvarhaisella tuolla eteläisellä taivaalla. Myrskää kyllä vähän liikaa - saa pelätä, koska taas joku puu kaatuu.

Viikonvaihteessa on ainakin täällä päin niin monessa paikassa jotain tapahtumaa, että toivottavasti on kaunista ja lämmintä.

Täällä meilläpäin oli oikein kunnon ukkoskuuro aamulla kuuden maissa.
        Satoi oikein rakeita,pimeäksi meni,piti oikein laittaa valot päälle.
        Jotain kyllä antennille tapahtui,anlogisella on sakea pyry.
        Digikanava pelaa.On tämä tekniikka nykyään.
        Mitenkähän sitä pärjäisi ilman tietokonetta ja telkkaria.

• OliviaKoo
        Tellastiina kirjoitti:

Jos olisin kirjoittanut kymmenen minuuttia sitten, olisin voinut jatkaa laulua:..rain, mutta nyt voin jatkaa sitä:...sunshine.

Aamulla, kun heräsin, puli kuudelta, aurinko paistoi ihanasti, vähän myöhemmin alkoi sade ja nyt taas paistaa.
        Kyllä on vaihtelevaa tämä ihmisen elo!

Alivuokralainen lähti tämän talon ovesta viimeistä kertaa töihin, tänää pääsee jo kotiinsa (toivon, herravarjele miten toivon), mutta uutta pitkänmatkan vierasta pukkaa jo tunnin kuluttua.
        Eli tämän päivän ohjelma on täyttämistä vaille.

Siirretään Pystis viikonvaihteessa taas hienostoalueelle, siihen saakka voi rämistellä täällä nurkan takana, salakapakassa.

Lutuista viikonloppua kaikille, sadetta tai paistetta itse kunkin toivomuksen mukaan.

Ps. Tellastiina, sähköpostiosoite ei olisi pöllömpi ajatus.

• KristaTee
        OliviaKoo kirjoitti:

Jos olisin kirjoittanut kymmenen minuuttia sitten, olisin voinut jatkaa laulua:..rain, mutta nyt voin jatkaa sitä:...sunshine.

Aamulla, kun heräsin, puli kuudelta, aurinko paistoi ihanasti, vähän myöhemmin alkoi sade ja nyt taas paistaa.
        Kyllä on vaihtelevaa tämä ihmisen elo!

Alivuokralainen lähti tämän talon ovesta viimeistä kertaa töihin, tänää pääsee jo kotiinsa (toivon, herravarjele miten toivon), mutta uutta pitkänmatkan vierasta pukkaa jo tunnin kuluttua.
        Eli tämän päivän ohjelma on täyttämistä vaille.

Siirretään Pystis viikonvaihteessa taas hienostoalueelle, siihen saakka voi rämistellä täällä nurkan takana, salakapakassa.

Lutuista viikonloppua kaikille, sadetta tai paistetta itse kunkin toivomuksen mukaan.

Ps. Tellastiina, sähköpostiosoite ei olisi pöllömpi ajatus.

köpötellä nurkan taakse vielä pari päivää.

Niin Tellastina? Miten olis? Ei pöllömpi?

• KristaTee kirjoitti:

köpötellä nurkan taakse vielä pari päivää.

Niin Tellastina? Miten olis? Ei pöllömpi?

On laitetu mietintämyssyyn!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

On laitetu mietintämyssyyn!

:) :)

• marjapensas

Aurinkoista, mutta kovin on tuulista, yöllisen vesisateen jälkeen, täytyy keksiä sisätöitä
      tälle päivälle, ei tee mieli ulos, edes lenkille, pitäisi laittaa kiviä taskuun, että pysyisi pystyssä:)
      Taidankin tehdä pullataikinan nousemaan., sitä ennen ottaisin kupposen kahvia kiitos.
      Hyvät päivän jatkot kaikille.

• Voiko samalle operaattorille olla kaksi sähköpostiosoitetta?

On se kumma, että taaskin kesken kaiken täytyi kirjautua uudelleen, niin vain Tellastiina oli
      häipynyt!

• kolme***

vaikka useampiakin, minullakin on kolme.

• kolme nikkiä
        kolme*** kirjoitti:

vaikka useampiakin, minullakin on kolme.

ja kolme sähköposti osoitetta?

• kysyä
        kolme nikkiä kirjoitti:

ja kolme sähköposti osoitetta?

mikä on tarkoitus?

• kysyä kirjoitti:

mikä on tarkoitus?

ihan sitä mitä kysyinkin!

• kolme***
        Tellastiina kirjoitti:

ihan sitä mitä kysyinkin!

sähköpostiosoitetta ja kolme nikkiä, kaikki eri tarkoituksiin.
        Täällä kirjoitan enimmäkseen nikittömänä, silloin tällöin, olen enemmän lukija.

Muilla palstoilla käytän nikkejä, eri palstoja varten on eri nikit. Tietyistä syistä.

Pystybaariin en ole kirjoittanut pitkään aikaan, minusta on kuitenkin tosi mukava lukea juttujanne ja vakituisista kirjoittajista on tullut jo melkein tuttuja. Olette tosi mukavia ja kekseliäitä ihmisiä ja mikä baarissa on parasta, täällä ei ole häirikköjä, eikä täällä riidellä.

Jos joku joskus täällä teitä nikittömänä tervehtii tai osallistuu juttuihinne, se saatan olla juuri minä.
        Älkää vain lopettako baaria. Enkä minä varmaan ole ainoa, joka sitä toivoo, näkeehän sen lukijamäärästä.

• kolme*** kirjoitti:

sähköpostiosoitetta ja kolme nikkiä, kaikki eri tarkoituksiin.
        Täällä kirjoitan enimmäkseen nikittömänä, silloin tällöin, olen enemmän lukija.

Muilla palstoilla käytän nikkejä, eri palstoja varten on eri nikit. Tietyistä syistä.

Pystybaariin en ole kirjoittanut pitkään aikaan, minusta on kuitenkin tosi mukava lukea juttujanne ja vakituisista kirjoittajista on tullut jo melkein tuttuja. Olette tosi mukavia ja kekseliäitä ihmisiä ja mikä baarissa on parasta, täällä ei ole häirikköjä, eikä täällä riidellä.

Jos joku joskus täällä teitä nikittömänä tervehtii tai osallistuu juttuihinne, se saatan olla juuri minä.
        Älkää vain lopettako baaria. Enkä minä varmaan ole ainoa, joka sitä toivoo, näkeehän sen lukijamäärästä.

Olisi kiva, että kirjoittelisitkin - on vähän yksitoikkoista joskus katsella tuota nikkilistaa.
        Hällä väliä, vaikka nikittömänäkin kirjoittelet.

Niin sen ymmärsinkin, että sinulla on kolme eri sähköpostiosoitetta, tälle Suomi 24:lle oli niin vaikeaa saada osoitetta, että luovuin yrityksestä - oli liikaa mun heikolle järjelleni, mutta asia selvisi. Kiitos!

Toivottavasti Pystyn valikoimasta löytyi sopivaa nautittavaa ;)

• Kaunis aamu kylmän yön jälkeen, 0.5 astetta ollut alimmillaan, maassa varmaan pakkasen puolella, huh huh!

Eilen illalla olin kesäteatterissa ja oli siellä kylmä istua pari tuntia - tuuli puhalsi kylmästi, siltä ei katos suojannut.
      Kesäteattereita on joka puolella niin paljon, että ainakin joka viikolle riitäisi yksi, jos kaikki kävisi.
      Pyynikille olisi kiva päästä, siellä on hyvät ammattinäyttelijät ja näytelmät.

Hyvää viikonvaihdetta nettiystävät teille!

• KristaTee

Kävin aamuvarhaisella torilla, enkä ehtinyt tänne kahville. Nyt juon limun.

Niinpä, kyllä kesäteattereita piisaa. Ja vieläpä hyviä ohjelmia. Millään ei ehdi kaikkiin. Minua kuitenkin eniten kiinnostaisi Retretti. Taidanpa pistäytyä siellä kesän aikana.

3 astetta oli meillä pahimmillaan. Nyt on jo melkein 20 ja aurinko paistaa. Mukava päivä tulee ja sellaista toivotan teille kaikille.

PS. Menen laittamaan tulen tynnyrin alle ja ryhdyn savustamaan silakoita. Oikeita, tuoreita silakoita. Kohottakaa nenänne tuuleen, niin tunnette tuoksun.

• folk
        KristaTee kirjoitti:

Kävin aamuvarhaisella torilla, enkä ehtinyt tänne kahville. Nyt juon limun.

Niinpä, kyllä kesäteattereita piisaa. Ja vieläpä hyviä ohjelmia. Millään ei ehdi kaikkiin. Minua kuitenkin eniten kiinnostaisi Retretti. Taidanpa pistäytyä siellä kesän aikana.

3 astetta oli meillä pahimmillaan. Nyt on jo melkein 20 ja aurinko paistaa. Mukava päivä tulee ja sellaista toivotan teille kaikille.

PS. Menen laittamaan tulen tynnyrin alle ja ryhdyn savustamaan silakoita. Oikeita, tuoreita silakoita. Kohottakaa nenänne tuuleen, niin tunnette tuoksun.

Kyllä on kaunis kesäilta ainakin täällä eteläsuomessa.Taidampa ottaa sauna oluet tässä terassilla ja nautiskella kesäillasta .
        Talvella tuiskutessa sitten muistelee näitä iltoja,ovat kuin lämmitä maitoa.
        Minulla on kone tökkinyt pahemman kerran tässä pari päivää.
        Kavin jo operaattorin liikkeessä moitiskelemassa tätä hitautta,sanoivat,että täytyy kone siivota välillä.
        No minähän en sellaisia asioita ymmärrä,kunhan tyttären tytär tulee saa käydä hommiin.
        Nauttikaamme kesästä!!

• hiirenhiljaa
        folk kirjoitti:

Kyllä on kaunis kesäilta ainakin täällä eteläsuomessa.Taidampa ottaa sauna oluet tässä terassilla ja nautiskella kesäillasta .
        Talvella tuiskutessa sitten muistelee näitä iltoja,ovat kuin lämmitä maitoa.
        Minulla on kone tökkinyt pahemman kerran tässä pari päivää.
        Kavin jo operaattorin liikkeessä moitiskelemassa tätä hitautta,sanoivat,että täytyy kone siivota välillä.
        No minähän en sellaisia asioita ymmärrä,kunhan tyttären tytär tulee saa käydä hommiin.
        Nauttikaamme kesästä!!

Jokohan kohta saisi baarin etusivulle?
        Yritän löytää nimimerkin, sillä haluaisin tulla kanssanne samaan baariin.

• hiirenhiljaa kirjoitti:

vaan - eikä täällä nurkan takana ainakaan tarvitse olla hiirenhiljaa. Sen tähden täällä vielä ollaan tämä viikonvaihde, jos sattuisi tulemaan meluisampaakin porukkaa, mutta kovin on väki hiljaista.

Emännällä on niin vauhti päällä, ettei se ehdi muuttoa tekemään ja kannattako täältä enää lähteä ennen kuin mennään vielä kauemmaksi...

Niin ja koita vaan keksiä itsellesi vetävä nimimerkki!

• marjapensas
        hiirenhiljaa kirjoitti:

täällä hiirenhiljaa, toivottelen makoisia unia kaikille.
        Kesti se minullakin se nimimerkin löytyminen, mutta tulihan se lopulta, miten olisi nimimimerkki
        "hiirenhiljaa"?
        Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin baari on avoinna kaikille, vuorokauden ympäri.

• KristaTee

Meni eilinen päivä niin nopsaan, etten ehtinyt tänne lainkaan. Nyt kahvit tippumaan ja sitten kunnon hörppäys, että herää.

Tule sinäkin hiirenhiljaa kupposen juomaan. Hiirenhiljaista täällä onkin, juttuseuraa kaipaisin.

Säätiedote: 15 astetta, aurinkoa ja pieni tuulenvire.

Erinomaisen mukavaa sunnuntaita kaikille.

• huomenet. Tulin hiirenhiljaa juomaan kupillisen tuoretta kahvia.
        Kiitos Kirisselle, kun valmistit sen. Nyt takaisin ihan oikeisiin töihin.

Ihanaa, lämmintä päivää kaikille!

• Fridanna
        A..N..N..A kirjoitti:

huomenet. Tulin hiirenhiljaa juomaan kupillisen tuoretta kahvia.
        Kiitos Kirisselle, kun valmistit sen. Nyt takaisin ihan oikeisiin töihin.

Ihanaa, lämmintä päivää kaikille!

alkaa, vielä ½ tuntia siihen. Jätän teille baarin pöydälle raparperimehupullon. Maistelkaa aamulla, kun tulette istahtamaan aamukahville.
        Oikein hyvää alkavaa viikkoa!

• folk
        Fridanna kirjoitti:

alkaa, vielä ½ tuntia siihen. Jätän teille baarin pöydälle raparperimehupullon. Maistelkaa aamulla, kun tulette istahtamaan aamukahville.
        Oikein hyvää alkavaa viikkoa!

Kiitos mehusta,kyllä on hyvää ja raikasta.
        Sateista näyttää olevan ja taitaa olla koko juhannusviikko epävakaista,niin ainakin Pekka Pouta eilen povaili.
        Minä ainakin luotan Pekan ennustuksiin.
        Eilen olikin harvinaisen vähän Pystissä kävijöitä,olikohan sama vika muillakin,ettei ovet oikein auenneet.
        Tässä asiassa minä ainakin syytän osittain operaattoriani.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille, pitää tästä lähteä asioille kunhan ensin olen siivonnut linnun jätökset auton päältä(ne elukat välillä raivostuttaa)

• KristaTee
        folk kirjoitti:

Kiitos mehusta,kyllä on hyvää ja raikasta.
        Sateista näyttää olevan ja taitaa olla koko juhannusviikko epävakaista,niin ainakin Pekka Pouta eilen povaili.
        Minä ainakin luotan Pekan ennustuksiin.
        Eilen olikin harvinaisen vähän Pystissä kävijöitä,olikohan sama vika muillakin,ettei ovet oikein auenneet.
        Tässä asiassa minä ainakin syytän osittain operaattoriani.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille, pitää tästä lähteä asioille kunhan ensin olen siivonnut linnun jätökset auton päältä(ne elukat välillä raivostuttaa)

Kiitos mehusta. Todella raikasta ja hyvää.

Kävin täällä eilen muutamaan otteeseen ja hyvin pääsin perille. Kovin yksinäistä oli, joten en juonut edes limua.

Puolipilvistä on, asteita 16 ja vieno tuuli.

Nyt lähden minäkin pesemään linnunkakat auton konepellistä. Paras ehkä pestä koko auto.

• KristaTee kirjoitti:

Kiitos mehusta. Todella raikasta ja hyvää.

Kävin täällä eilen muutamaan otteeseen ja hyvin pääsin perille. Kovin yksinäistä oli, joten en juonut edes limua.

Puolipilvistä on, asteita 16 ja vieno tuuli.

Nyt lähden minäkin pesemään linnunkakat auton konepellistä. Paras ehkä pestä koko auto.

Oho, hiljaista on ollut - kyllä taitaa kesä vähentää kävijöitä. Minä vain olen sellainen mökkihöperö, etten paljon kotoa poistu.

Eilinen oli poikkeus, kun en lainkaan avannut konetta, olin markkinoilla! Myyjiä oli pilvin pimein kaikkia "kräämämyyjiä", mutta ostajat olivat vähissä. Niin paljon on joka puolella kaikkea tapahtumaa, ettei ihmisiä riitää joka paikkaan.

Niin on sää koleaa, että piti tehdä hellaan "valu", kuten meillä sanotaan, että tarkenisi - en tiedä miksi viluttaa.

Ja sitten tulee se juhannus, pitäiskö senkin hyväksi jotain tehdä - puunata kaikki katosta lattiaan. Sitä on joskus tehty, mutta en enää niin kauheasti viitsi "höösätä" - menee se juhannus siinä kuin muutkin pyhät.

Että olenko laiska - voinpa hyvinkin olla!

• Fridanna
        Tellastiina kirjoitti:

Oho, hiljaista on ollut - kyllä taitaa kesä vähentää kävijöitä. Minä vain olen sellainen mökkihöperö, etten paljon kotoa poistu.

Eilinen oli poikkeus, kun en lainkaan avannut konetta, olin markkinoilla! Myyjiä oli pilvin pimein kaikkia "kräämämyyjiä", mutta ostajat olivat vähissä. Niin paljon on joka puolella kaikkea tapahtumaa, ettei ihmisiä riitää joka paikkaan.

Niin on sää koleaa, että piti tehdä hellaan "valu", kuten meillä sanotaan, että tarkenisi - en tiedä miksi viluttaa.

Ja sitten tulee se juhannus, pitäiskö senkin hyväksi jotain tehdä - puunata kaikki katosta lattiaan. Sitä on joskus tehty, mutta en enää niin kauheasti viitsi "höösätä" - menee se juhannus siinä kuin muutkin pyhät.

Että olenko laiska - voinpa hyvinkin olla!

Pesin ikkunat viime viikon lopulla ja tuntui, että koko huusholli on siivottu saman tien. Siinä minun juhannussiivoukset.
        Meillä sataa tällä hetkellä ja taitaa olla vajaa 15 astetta, joten muistellaan vain niitä taannoisia ihania helteitä.

Minä olen miettinyt sellaista asiaa viime aikoina, että kuinkahan moni meidän ikäisistä naisista värjää tai värjäyttää tukkansa. Sain tarpeekseni kohta puoli vuotta sitten ainaisesta värirajan vahtimisesta. Kunhan syksy tulee, niin ei ole enää paljon jäljellä entisiä värimuunnelmia. Tummahkon harmaata näkyy tulevan. Olen ihan tyytyväinen päätökseeni, ainakin toistaiseksi. Olivia kirjoitti tuolla aiemmin, että väri vaihtuu tukassa, jottei velan perijät tunne :) Hyvä peruste, joka lienee sanonta vain.

• Fridanna kirjoitti:

Pesin ikkunat viime viikon lopulla ja tuntui, että koko huusholli on siivottu saman tien. Siinä minun juhannussiivoukset.
        Meillä sataa tällä hetkellä ja taitaa olla vajaa 15 astetta, joten muistellaan vain niitä taannoisia ihania helteitä.

Minä olen miettinyt sellaista asiaa viime aikoina, että kuinkahan moni meidän ikäisistä naisista värjää tai värjäyttää tukkansa. Sain tarpeekseni kohta puoli vuotta sitten ainaisesta värirajan vahtimisesta. Kunhan syksy tulee, niin ei ole enää paljon jäljellä entisiä värimuunnelmia. Tummahkon harmaata näkyy tulevan. Olen ihan tyytyväinen päätökseeni, ainakin toistaiseksi. Olivia kirjoitti tuolla aiemmin, että väri vaihtuu tukassa, jottei velan perijät tunne :) Hyvä peruste, joka lienee sanonta vain.

olin lykkimässä ja nyt tarkenee, lämpömittarikin näyttää jo nippanappa 20astetta. On sekin yksi riesa se ruohon ajo!

Oletteko huomanneet kukkiko pihlaja tänä vuonna? Havahduin tänään, että meidän pihan syrjässä oleva pihlaja ei kukkinut lainkaan.

Jospa hörppäisi vielä omasta kannusta raparperimehua ja jatkaisi urakkaansa, kun hiukan enimmät hiet haihtui.

Hyvää oli baarin tiskillä oleva mehukin, sinunko se oli Fridanna - kiitos ja hei!

• folk
        Fridanna kirjoitti:

Kymmenkunta vuotta takaperin sitä tuli vielä värjättyä ja laiteltua raitoja.
        Sitten alkoi noita omia harmaita ilmestyä.
        Sitä yritti värjäillä,mutta minulla ainakin ne värjätyt harmaat oli kohta vaaleanpunaisia,sitten luovutin.
        Nyt en ole moneen vuoteen värjännyt hiuksiani,ohimoilta lähtee hopeanharmaat raidat ja tasaisesti hiuksissa on harmaita.
        Moni sanookin,onko laitettu raitoja.
        Ihan on omat raidat,muöskään permanenttia ei minulla ole koskaan ollut.
        Joillekin tulee ihan vaaleat harmaat hiukset,minusta ne on kauniit.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

olin lykkimässä ja nyt tarkenee, lämpömittarikin näyttää jo nippanappa 20astetta. On sekin yksi riesa se ruohon ajo!

Oletteko huomanneet kukkiko pihlaja tänä vuonna? Havahduin tänään, että meidän pihan syrjässä oleva pihlaja ei kukkinut lainkaan.

Jospa hörppäisi vielä omasta kannusta raparperimehua ja jatkaisi urakkaansa, kun hiukan enimmät hiet haihtui.

Hyvää oli baarin tiskillä oleva mehukin, sinunko se oli Fridanna - kiitos ja hei!

meidänkään pihlaja. En olisi huomannut, ellet olisi kysynyt. Mikähän sitä vaivaa, joka vuosihan se on tähän asti kukkinut.

Ruohonleikkurin kimpussa olin minäkin. Nyt on sitten "hiirikyynärpää" taas kipeänä. Mutta piha on siisti.

Kummasti ovat päivänkakkarat levinneet. Niitä pukkaa joka puolella. Saavat kasvaa, kauniitahan ne on.

Otan vielä kulauksen Fridannan mehua. Nam.

• folk kirjoitti:

Kymmenkunta vuotta takaperin sitä tuli vielä värjättyä ja laiteltua raitoja.
        Sitten alkoi noita omia harmaita ilmestyä.
        Sitä yritti värjäillä,mutta minulla ainakin ne värjätyt harmaat oli kohta vaaleanpunaisia,sitten luovutin.
        Nyt en ole moneen vuoteen värjännyt hiuksiani,ohimoilta lähtee hopeanharmaat raidat ja tasaisesti hiuksissa on harmaita.
        Moni sanookin,onko laitettu raitoja.
        Ihan on omat raidat,muöskään permanenttia ei minulla ole koskaan ollut.
        Joillekin tulee ihan vaaleat harmaat hiukset,minusta ne on kauniit.

Värjäsin minäkin hiuksiani silloin, kun harmaasta ei ollut tietoakaan. Sitten se jäi ja nyt ei tiedä minkälaiseksi tulisi harmaat hiukset, jos värjäisi.

Nuorempi siskoni yllyttää aina, että värjää Pirkko Liinamaan tyyliin lilahtavaksi mutta taitaa jäädä jo värjäämättä. Äidilläni oli ihan kokonaan vaalean harmaat, melkein valkoiset hiukset, nyt vain odotan, että muuttuisi samanlaiseksi - melko harmaat jo ovat.

Permanentti mulla on silloin tällöin ollut, ensimmäinen sen jälkeen, kun olin ripille päässyt. Silloin oli kaksi vaihtoehtoa, Nestle- ja sähköpermanentti, en kyllä muista mitä se sähköjuttu tarkoitti. Joka tapauksessa pää oli kuin kanan takapuoli permanentin jälkeen.
        Nyt taitaa olla jo parikymmentä vuotta viimeisestä kiharruksesta.

• KristaTee kirjoitti:

meidänkään pihlaja. En olisi huomannut, ellet olisi kysynyt. Mikähän sitä vaivaa, joka vuosihan se on tähän asti kukkinut.

Ruohonleikkurin kimpussa olin minäkin. Nyt on sitten "hiirikyynärpää" taas kipeänä. Mutta piha on siisti.

Kummasti ovat päivänkakkarat levinneet. Niitä pukkaa joka puolella. Saavat kasvaa, kauniitahan ne on.

Otan vielä kulauksen Fridannan mehua. Nam.

että kukkiiko se myöhemmin, mutta ei siinä kyllä nuppujakaan ole.

Sitten tulee luminen talvi, jos ei pihlajanmarjoja ole ja mistäs niitä tulisi ilman kukkasia ;)

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Värjäsin minäkin hiuksiani silloin, kun harmaasta ei ollut tietoakaan. Sitten se jäi ja nyt ei tiedä minkälaiseksi tulisi harmaat hiukset, jos värjäisi.

Nuorempi siskoni yllyttää aina, että värjää Pirkko Liinamaan tyyliin lilahtavaksi mutta taitaa jäädä jo värjäämättä. Äidilläni oli ihan kokonaan vaalean harmaat, melkein valkoiset hiukset, nyt vain odotan, että muuttuisi samanlaiseksi - melko harmaat jo ovat.

Permanentti mulla on silloin tällöin ollut, ensimmäinen sen jälkeen, kun olin ripille päässyt. Silloin oli kaksi vaihtoehtoa, Nestle- ja sähköpermanentti, en kyllä muista mitä se sähköjuttu tarkoitti. Joka tapauksessa pää oli kuin kanan takapuoli permanentin jälkeen.

Nauratti toi kanan takapuoli.
        Tämäkin on nyt niitä makuasioita.
        Monelle vanhemmalle naiselle se permis on niinkuin ihan välttämätön ja usein se näyttää olevan just, niikuin kanan takapuoli.
        Eihän meillä tämän palstan rouvilla sellaista ole.
        Hiuksemmehan on niin kauniisti lookeilla ,jotta.
        Niinkun sanoin makuasioista ei kannata kiistellä.

• folk kirjoitti:

Nauratti toi kanan takapuoli.
        Tämäkin on nyt niitä makuasioita.
        Monelle vanhemmalle naiselle se permis on niinkuin ihan välttämätön ja usein se näyttää olevan just, niikuin kanan takapuoli.
        Eihän meillä tämän palstan rouvilla sellaista ole.
        Hiuksemmehan on niin kauniisti lookeilla ,jotta.
        Niinkun sanoin makuasioista ei kannata kiistellä.

permanentit nykyään sellaisia säkkäröitä ole kuin viiskymmentä vuotta sitten. No juu, onhan tosiaan "vanhemmilla" vieläkin, mutta eihän meillä.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

että kukkiiko se myöhemmin, mutta ei siinä kyllä nuppujakaan ole.

Sitten tulee luminen talvi, jos ei pihlajanmarjoja ole ja mistäs niitä tulisi ilman kukkasia ;)

Meilläpäin taas sanottiin, että jos pihlajanmarjoja on paljon tulee luminen talvi. Eli sinun pihaasi sataa reilusti lunta ja meille ei ollenkaan.

Outoa miten sanonnat vaihtelevat paikkakunnittain.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

vielä ollenkaan. Äitini eli 99-vuotiaaksi, eikä hänelläkään ollut harmaata. Sukuvika ilmeisesti.
        Olen aina joskus värjännyt tai yrittänyt, mutta tummiin hiuksiin ei saa mitään mielenkiintoista. Raitoja tietenkin, mutta niihin kyllästyin. Nyt on pullo viininpunaista odottamassa, katsotaan sitten mitä siitä tulee.

Permanentteja on ollut muutama, viimeksi noin 20 vuotta sitten.

• KristaTee kirjoitti:

vielä ollenkaan. Äitini eli 99-vuotiaaksi, eikä hänelläkään ollut harmaata. Sukuvika ilmeisesti.
        Olen aina joskus värjännyt tai yrittänyt, mutta tummiin hiuksiin ei saa mitään mielenkiintoista. Raitoja tietenkin, mutta niihin kyllästyin. Nyt on pullo viininpunaista odottamassa, katsotaan sitten mitä siitä tulee.

Permanentteja on ollut muutama, viimeksi noin 20 vuotta sitten.

se niin, että tumma tukka ei harmaannu niin helposti. Mulla on ollut melko maantien värinen tukka, siksi toivonkin siitä oikein kauniin vaalean harmaata tai siis melkein valkoista.

• Fridanna
        Tellastiina kirjoitti:

se niin, että tumma tukka ei harmaannu niin helposti. Mulla on ollut melko maantien värinen tukka, siksi toivonkin siitä oikein kauniin vaalean harmaata tai siis melkein valkoista.

Hiusten värin muuttuminen on ollut aika ihmeellistä. Lapsena olin aivan vaaleatukkainen ja siitä se sitten tummui pikkuhiljaa melko tumman maantienruskeaksi kunnes harmaat alkoivat tulla tuossa 40 ikävuoden paikkeilla. Onneksi ensimmäiset harmaat olivat tuolla korvan yläpuolella, eivätkä juuri näkyneet päällepäin. Permamenttiä en ole montakaan ottanut elämäni aikana, koska hiukset ovat taipuneet ihan mukavasti ilman niitäkin.
        Olen hieman kade sellaisille, joille ei tule harmaata elämänsä aikana, mutta toisaalta vahva tukka on hyvä sekin.
        Meniköhän liian pitkäksi puheenvuoroksi näin pystiksen ilmapiirissä! En ota tavakseni.

Mukava on ollut lukea, että raparperimehu on kelvannut.

• KristaTee

Kylläpä on hiljaista! Johtunee takkuilevasta liikenteestä. Onkohan julkinen lakannut kulkemasta? Nytkin köröttelin omalla, vastapestyllä kotterollani tänne.

Kuka juonut kaikki mehut? Niin olisi maistunut. Eipä auta muu kuin laittaa kahvi tippumaan.

Oliviaa tuolla keskustassa huudeltiin. Toivottavasti vierailtaan ehtii käymään.

Nyt juon kupposen ja sitten kotiin touhuamaan.

Ai niin, säätiedotus. Puolipilvistä, asteita 12 eikä tuulta nimeksikään.

• folk

Nyt laitan oikein kunnon kahvit tulemaan.
      Tämän kauniin aamun kunniaksi tällä kertaa oikein porokahvit turautan.
      Eilen sitten satoi niin räväkästi,että linnun kakatkin liukeni auton päältä.
      Säästimpähän muutaman euron.
      Siellä jo etusivulla kovasti kaivattiin Pystiksen emäntää muutto touhuun.
      joutaahan tänne lampsia,mutta voi olla,että vieraammat ei helpolla löydä.
      Mutta kysyvä ei tieltä eksy.
      Hyvää päivän jatkoa!

• nurkan taakse häpeämään ja parkumaan, kun en osaa tehdä sydämiä - nyyh-nyyh...

• KristaTee

En osannut minäkään, mutta keksin sen ihan itse. Laitoin jo muiden ohjeiden lisäksi etusivulle.

• Wivi ek
        KristaTee kirjoitti:

En osannut minäkään, mutta keksin sen ihan itse. Laitoin jo muiden ohjeiden lisäksi etusivulle.

vähän yksinkertaisempi kuin toisen ohje, mutta en siltikään osannut...nyyyyyyhhhhh

• KristaTee
        Wivi ek kirjoitti:

vähän yksinkertaisempi kuin toisen ohje, mutta en siltikään osannut...nyyyyyyhhhhh

osaat! ♥

• KristaTee kirjoitti:

osaat! ♥

Ainakin sydämiä tulee ♥♥♥♥ - tiedä sitten muista - oppia ikä kaikki!

On sitten varmaan eri koneissa erilaiset näppäimistöt, kyllä mullakin oli eri paikassa kuin sinulla.

Löytyi näitäkin ☺ ☺ ☺!

Olen joskus kurkkinut chattiin ja on kiukuttanut, kun siellä hymiöt vaan hyppii silmille ja nyt oli kova into opetella niitä.

Niin se mieli muuttuu...

• OliviaKoo

kaikki sankoin joukoin pääkadun varrella olevaan uuteen Pystikseen. Tämä mesta suljetaan.

Hyvin on omia käynyt, vielä enemmän vieraita.

Alkakaas tulla, parijonoon muodostu!

Ketjusta on poistettu 68 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3193
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2905
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2162
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1605
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1379
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1369
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1354
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1317
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1285
    Aihe