Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
palstan ja kirjoittajien "morkkaaminen" ja ala tehdä oman mielesi mukaisia aloituksia.
Turha on muita syyttää palstan mitättömyydestä.
Taisin eilen jo sanoa siinä poistetussa viestissäni, että moni varmaan ottaa tämän ajanvietteenä, eikä siksi ala kovin syvällisiä ja henkeviä asioita täällä pohtimaan.
19.12.2007 10:32
Hauska nähdä sinuakin ja huomata, että vielä muistat tämän paikan!
Hiukan taas säästä - se jatkuu samanlaisena sumuisena ja harmana.
Vähän kaipaisin lunta piristykseksi.
19.12.2007 09:14
Oikea mies voitti Vuoden urheilija-tittelin.
Minä kyllä pelkäsin, että Kimistä se tulee, mutta ei sentään.
Ihmeellisesti olivat niitä ykkössijoja jakaneet, mutta jokaisella on suosikkilajinsa ja suosikkinsa.
Vai huomenna jo aiot aloittaa joulun vieton, no mikäs siinä. Vai menetkö auttamaan joulusiivouksissa?
Taitaa kaikki muut jo olla valmiina joulun viettoon, minä tässä vain vetkuttelen. En viitsisi enää sanoa miksi, mutta sanon kuitenkin, jos ei kaikki sitä vielä tiedä.
Minua ei joulu paljon innosta, viikon päästä voi jo tuntua paremmalta.
18.12.2007 21:01
Toukokuullako sitä lunta sitten tarvittaisiin D))
Kyllä kunnon hiihtokelit saisivat tulla viimeistään tammikuulla!
Joko "Suurella näyttämöllä" on lähellä?
18.12.2007 16:26
sheriffillä olla liian vähän hommia, oli poistanut nimittäin mielestäni minun ihan asiallisen viestini.
Onko laitonta ilmoittaa, että ei ole milloinkaan ostanut salamia eikä paljon metvurstiakaan?
En paljon ole Pystiksen ulkopuolella ollut ja taitaa olla viisaampaa vastakin pysytellä täällä nurkan takana.
Näyttää siltä, ettei sheriffi ole täällä käynyt, kun sekin Hurma-Helenan viesti tuolla sai olla.
Niin että hyvää päivää kirvesvartta taas eteen päin!
18.12.2007 15:32
Sana on vapaa (ainakin pitäisi), jokainen saa tehdä aloituksia mistä aiheista haluaa.
Moni varmaan ottaa tämän paremmin ajanvietteenä, kuten minäkin, siksi ei täällä synny mitään henkeviä keskusteluja.
Lisäksi taitaa olla niin, että juuri ne keskustelijat, jotka tätä haluavat, ovat kyllästyneet ja lähteneet.
Mitä tulee siihen hevoskuljetusohjelmaan, oli niin kamalaa katsottavaa, että minä ainakin laitoin tv:n kiinni.
18.12.2007 13:44
Se teksti tulee ilman muuta, jos painat kaksi kertaa "lähetä viesti", siihen ei ole mitään muita selityksiä.
Niitä rajoituksia tekee sheriffi, joka valitettavasti poistelee asiallisiakin viestejä.
Ja siksipä täältä kirjoittavat häipyvät.
18.12.2007 09:24
Unohtui äsken koko siivekkäät, siispä peitto pois ja tässä vähän niitä rusinoita, joille minulla ei siis ole paljon käyttöä.
Taidetaan saada viettää joulu ilman nettiä, kun nytkin heti aamusta takkuilee.
Ja päivästä näyttää jälleen tuleva sumuinen ja pimeä.
18.12.2007 09:14
Taas kerran illalla jäi viestit johonkin roikkumaan, yön aikan sitten ovat ilmestyneet näkyviin.
Rusinoista vielä, simassa ne vasta ällöjä on, en varmana syö niitä. Riisipuuron kanssa keitän sopan sekahedelmistä, ei rusinoita ja sitten se rusinamakkara, ovat pilanneet hyvän siansuoleen tehdyn uunimakkaran niillä rusinoilla. Aina ostaessani varmistan, että siinä ei ole rusinoita. Pullassa ne menettelee. Makuasiat ovat niitä, mistä ei kannata kiistellä.
18.12.2007 09:07
Parast'aikaa tulee ykköseltä elokuva "Äideistä parhain" vuodelta 2005.
17.12.2007 21:59
Vieläkö mahtuu sekaan, vai onko tupa täynnä glögittelijöitä?
Glögille minäkin tulin, manteleita siihen saa laittaa, mutta ei mitään rusinoita sinne lillumaan.
Rusinoille ei mulla ole oikeastaan missään käyttöä. Maksalaatikossa ne juuri ja juuri menettelee, rusinasopasta en tykkää ja rusinamakkara on kauhistus.
Juu ollaan täällä nurkan takana vaan, ne ketkä täällä käyvät varmaan ehtivät odotella sisälle pääsyä. Nytkin pisti oven avaaminen hanttiin.
Se on moro!
17.12.2007 21:10
2 munaa
400 g sokeria
3 dl siirappia
3 dl kermaa
3 dl sulatettua voita
1 tl kanelia
1 tl inkivääriä
1 tl neilikkaa
3 tl soodaa
1250 g vehnäjauhoja
Aineet sekoitetaan ylläolevassa järjestyksessä ja seos vatkataan hyvin niin, että se on kuohkeata ennen kuin jauhot lisätään.
Annetaan olla yön yli ja leivotaan.
200 astetta n. 7-8 min.
Helppo taikina tehdä, ei tarvii mitään keitellä.
Iso annos se on, tulee yli 200 piparia.
17.12.2007 18:29
Kovin on tuulisella paikalla meidän Pystiksemme. Eilen oli jo useamman aloituksen alapuolella kakkossivulla ja taas keikutaan etusivulla.
Mitähän on ollut lakaistavaa?
Niin on Oliviakin ollut peli-illan jälkimainingeissa, ettei ole huomannut vuorokauden vaihtuneen, mutta sattuuhan sitä.
Ja joulukinkkua jo napostelee, kovin on aikaisessa. Meillä joutuisi toisen jo jouluksi tekemään, jos nyt sen valmistaisi.
Onpa hyvä, että kaijoista huolehditaan ja Krissehän ottaa ne jouluksi perhehoitoon...
Synkän näköistä on ulkona, olisi se vähäinenkin härmä saanut maassa olla.
Tänään on taas hautajaiset edessä. Nuorempana ei joka vuosikaan ollut hautajaisiin menoa, nyt on useammat vuodessa. Sitä se on, elämistä ja kuolemista.
16.12.2007 10:04
Nythän on niin, että ullakko ja vintti tarkoittavat samaa, piti kolmantena siivottavana olla kellari - oikolukija on hoidellut työnsä vähän huonosti.
15.12.2007 18:54
Löylyt on nautittu ja jos sitten nauttisin sen ikuisen siiderin, muu kun ei oikein maita, vaan haitanneeko tuo mittään.
Osuuhan niitä joskus kohdalle kaikenlaisia pörrääjiä, mutta siinäpä pörräävät.
Joulu kolkuttelee kohta ovella, mihinkä mahtaisi pistää itsensä siltä piiloon. En voi sille mitään, että ei paljon ilahduta koko joulu, mutta aina se tullut on ja mennyt myös. Niin kai tänä vuonnakin.
Juuri tänään taas luin hyvän ohjeen. Siivoa komerot, ullakko ja vintti ainoastaan jos aiot viettää joulusi niissä. Vanha vitsi, mutta tulipa kerrottua.
15.12.2007 17:34
eihän mekään kai kovin epäystävällisiä olla -
ainakaan omasta mielestämme.
Joskus vähän hömppää heitetään, mutta ei kai niitä kukaan ota kovin vakavasti.
15.12.2007 10:03
pullat uunissa ei pala eikä paistu.
Pystiksen ovet avattu, kahvit keitetty ja linnut huollettu, mitäpä tässä muuta.
Jos kahvit hörppäisin minäkin ja lähden päivän askareisiin, päiväksi en nyt jää tänne notkumaan.
"Turkkarin" jätän teidän luettavaksenne.
14.12.2007 09:43
ja lähden saman tien.
Hyvää yötä.
13.12.2007 21:06
Mitähän tekisi, että mainittaisiin?
Järki juoksee klimpeissä, paras laittaa kone kiinni ja viettää loppuilta kirjan parissa.
13.12.2007 21:04
On hienoa, että joku saa ajoissa joulun valmiiksi.
Minulla kun on kaikki alkutekijöissään, mutta eiköhän tästä jouluksi saada huusholli ainakin päällisin puolin siivottua.
Komerossa en aio asua, eikä niihin vieraatkaan kurki, joten ne voi siivota sitten kun inspiraatio yllättää.
Silloin kun vielä kävin navetalla, niin päätin, että sitten joskus minullakin on joulu ajoissa, ettei aattona enää tarvitse muuta kuin ruoat laittaa pöytään.
Ja siihen olen päässytkin ilman stressejä.
Joten eiköhän se joulu siitä tule, parin viikon päästä ollaan paremmalla puolella.
13.12.2007 14:29
53 / 123