Vapaa kuvaus

kuulun tähän suureen, kovaa vauhtia ikääntyvään ryhmään. Olen sentään jo isomummo. Hiipuu päivänvalo, yli harjanteen. Sammuu taivaan palo veteen siniseen. Valo tarttuu käteen, puutkin purppuroi. Päivän viime säteen kuka saada voi ?? Maa,taivas vaikka järkkyisi, ei järky ystävyys. Se kestää, kun on hellesää, tai kun on synkkä syys. Mahtuu hetkeen tähän, aika ,ikuisuus. Sanoja on vähän, kutsuu salaisuus. Päättyy pääskyn retki, lepää lämmin maa. Nyt on vielä hetki, aikaa rakastaa. Maailman kaikkiin kyliin, joku jää asumaan. Jossakin otetaan syliin, jossakin odotetaan. Yksi vain kylistä muista,kodiksi avautuu. Maailman kaikista puista, yksi on pihapuu. Samat on taivaalla tähdet, sama on allamme maa. Täältä jos kauaksi lähdet, veljesi voit tavoittaa. Kotimme on siellä missä, ovi on raollaan. Saapua saat väsyksissä, sisälle kutsutaan A-M Kaskinen v. 2000 Suosikkibändit/artistit: Jari Sillanpää, Katri Helena, sekä yleensä vanha tanssimusiikki Suosikkileffat: Monia. Yksi mieleen jäänyt: Käsi joka kehtoa heiluttaa, satuttaa aina naisihmistä. Lempikirjat: Kaikki vanhat historialliset 1500- 1800 luvun rakkaus ja sukuromaanit. Vapaa-aikanani: Veneilen, mökillä kasvattelen kukkia ja puutarhakasveja, salaatteja ja perunaa tietenkin. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirttiä suosin- saahan siellä sentään pullakahvit.......... Katson tv:stä mieluiten: hyviä sarjoja, kaikki ajankohtaiset asiaohjelmat Kotieläimet: Mökillä jokakesäiset siiliperhe ja oravaperhe. Ruokin niitä vuodesta toiseen. Ja ne pupuperheet. En pidä: On monia asioita mm. epärehellisyys, kierous, toisen aliarvioiminen. Parhaat matkakohteet: kesällä kotimaa ja Saimaa. talvella Kanarian saaret- - Ruoka & juoma: kalaruuat, ja tavallinen arkiruoka. Vesi, maito, joskus viini. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: [email protected]

Aloituksia

9

Kommenttia

2691

  1. Taas sai nauraa noille YM:n asennushommille. Varmaan siksi nauratti kun oli jotenkin niin tutun kuuloista.
    Hyvä merkki kun edes valot jää, silloin on vielä toivoa paremmasta !

    Hevosista en tiedä mitään muuta, kuin kerran eläissäni ole ratsastanut. Kun nostivat väkisin selkään ja ei kun menoksi.
    Olenhan kerran ollut myös kuninkuusraveissa päivän. Vaikken fani olekkaan, mutta halusin kokea sen tunnelman, ja nähdä mikä siinä viehättää niin kovasti.
    Upea eläin hevonen on, ei sen puoleen, kaikkiin eläimiin kiintyy, sehän on selvä. Olipa se koira tai kissa, mikä vaan. Hevosta on tietenkin huonompi sylissä paijata, kuin pikku koiraa tai kissaa. Vai onko joku kokeillut ? Käärme olis kyllä aika inhottava...
    Olenhan päivän viettänyt myös tukkimetsässä. Veljieni mukaan telläydyin. Silloin puut kuorittiin käsi mikähän hitsin kassara se lie ollut 50 luvulla. En muista enää muuta kuin kokeiltu on sitäkin.
    Jokapaikkaan kun minunkin pitää (piti) nenäni työntää........
    Kaikki oli erilaista silloin. Ei hienoja metsäkoneita, kaikki tehtiin käsin ja töitä oli. Lustolla on historian havinaa, koottuna tosi vanhanajan työvälineitä. Niin metsätöistä kuin muitakin kodin työ välineitä.

    Palstakirjoitukset ovat taas pimennossa,kun ei pirttiä pidemmälle ole ehtinyt,edes lukemaan.

    Nollakeli, lienee pakkoulkoilua tiedossa. Pidetään peukkuja Kiira Korvelle, että kulta kimaltaisi, hyvin on alku ainakin mennyt.
    Päästäis mitallikahville. heippa !
  2. Sanoisko, iltaa !
    Piristäviä ne painovirheet ovat. Tärkeintä kun asia tulee ymmärrettyä. Ja kaikilla (minulla ennätysmäärä)
    tulee väärät kirjaimet väärään väliin, sun muuta sekaannusta, mutta haitanneeko tuo mitään ! Ja vielä; vahingossahan niitä tulee. Vahingossa ei tule oikeat kirjaimet oikeaan paikkaan. Kummallista !

    Niinhän sitä sanotaan että kuolema on osa elämää. Silti nuoren ihmisen lähtö on aina järkytys .Vielä noin yllättäin.
    Hyvin ikääntyneellä se on ikäänkuin luonnollisempaa- kun tänne ei kukaan jää loputtomiin.
    Tunnen myös tyttären poikien kaverit aika hyvin. Ovat monesti meilläkin käyneet- kaikki mukavia poikia. (Ja tyttöjäkin nykyisin)) Ihan joskus tuntui että olin mummo heillekin, kun ruokaa porukalle pöytään asettelin.
    Vaikka kuopus olessaan 4 vuotta , sanoikin että voi mummo,kun sie oot tupera ( y ja ä kirjain ei oikein osunut kohdalleen)). Nyt hän on 14 v ja yli 180cm.
    Tuli tuosta SKillanin matkasuunitelmasta mieleen Lappajärvi. Paikallinen eläkeläisryhmä on sinne menossa
    5 vrk:si. Kivitippu on tuttu joillekin.
    Siellähän me toheloimme (seuraa salaisuus , älkää kertoko eteenpäin, hyss.) Sellainen että olenko minä minä vai sinä, vai sinä minä, vai miten päin se nyt oli. Kyllähän me se tiedettiin mutta selitäppä muille- vaikea tapaus ! Ja vain 2 naista sai sen aikaan.........
    Kun nyt mietin mitä olen tehnyt tänään. En mitään. Tyttären luona vierailin ja nauruterapiaa tuli kyllä taas vähäksi aikaa. Niin jos sitä ei lasketa tekemiseksi.
    Nyt siirrynkin tuonne ruokapuolelle ja toivottelen mukavaa iltaa kaikille.
  3. On Katri- Helena. Ja aina aito itseään korostamaton laulaja. Jossain lööpissä hän sanoi olevansa "vain ystävä ja työkaveri" tämän uuden kanssa. Entinen manageri sai lähdön, josta purnasikin että on tullut petetyksi. Lieneekö uusi manageri tämä mies, vai mitä , sitäpä ei minun tarvikkaan tietää.
    Oli niin tai näin ; Onnea toivotan kuitenkin hänen hankkeilleen, ja kauniita lauluja edelleen !
  4. Puuhasin aamulla asioille lähtöä. varustelin vaatteita,sopivaa laukkua, niin kännykkäkin piti ottaa kun sillä soittaisin kyytiä- aikanaan. Takin varustin sopivan. Vielä peruutin ulko ovelta vettä juomaan. ovenraossa tarkastin että kännykkä on varmasti laukussa.
    Etsin ja etsin, minne se nyt katosi. Nurin koko kapsäkki, ei ollut siellä. Piti miettiä missä olin kävellyt, mitä tehnyt. Maako sen nyt nielaisi, kun ei missään ollut, ja juuri äsken kädessäni ! Eikä ketään voinut syyttääkään kun yksin olin.
    Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta muistin. Laitoin sen toisen takin rintataskuun odottamaan lähtöä. Viimehetkillä katsoin pakkasta ,9 as. joten laitoinkin toisen takin. Kahdessa takissa on vaarallisen paljon sekoitettavaa. Siellähän se kännykkä kyyhötti taskussa mihin oli laitettukin, ihan syyttömän näköisenä !
    Mutta ikäänkuin pelokkaana..

    Vaarallista ajatella muuta kuin mitä tekee. Noin ne päivät menee niin nopeaan. Aina etsitään jotain kateissa olevaa tai sitten ei muisteta mitä etsitään ja miksi.
    Aika Tötteröitä asuu meillä.
    Muistin sentään pirttiin tien- nyt etsintäpartio ottaa piristysruiskeen nurkkakaapilta, siitä se muisti tokenee- tai sitten ei.
    Katsoiko kukaan eilen atuubia. En ihmettele ,ellei ihmiset kohta tiedä mitä pitäisi syödä, minkä verran ja miksi. Ottaako D:tä vai C:tä vai E:tä purkista. Voidakseen hyvin tai paremmin. Kun ei asiantuntijatkaan tiedä ! Onneksi itse tietää oman kohtansa.
    Siinäpähän kiistelevät keskenään.
    Hupaisaa katsottavaa. Yhtä keppoista viihdettä kuin nuo eduskunnan kyselytunnit !
    Leppoisaa ehtoota kaikille tasapuolisesti !
  5. Juu, noista kirjoituksista, lienen jonkinlainen ,sanoisko hysteerikko, tapahtumien kirjaamisessa. Siellä kuukauden reissulla kirjasin jokaiselle päivälle menot, tapahtumat, sattumukset, kivat kokemukset ja töppäykset ja tietenkin Sään.
    Siis jälkikäteen tietenkin, mitä oli sattunut.
    Tosi kivaa sitten lueskella ja muistella. Kun tulee keskustelua jostain , kumpikin muistaa eritavalla, voi aina tarkastaa kun on dokumenttiä. En viitsi sanoa kumpi muistaa useimmin oikein, ettei tunnu kehumiselta.
    (Se kun on ankarasti kielletty.))) Hah haa........
    Samoin on mökkikirja johon kirjoittelen. Vierailut ja kaikki tapahtumat. Veneellä lokikirja joka on hyvin haluttua luettavaa perillisilläkin. Kommelluksia kun sattuu kaikille joskus.
    Kotona omiin tiedostoihin-- Kai saisi jo aika paksun eeppoksen, jos kokoaisi. Mutta itseään vartenhan ne vaan ovat. Eikä sivullisia edes kiinnosta mutta kiva itseäänkin varten. Lasten perheitä voi hyvin kiinostaa...avoimia ovat luettaviksi.
    Kuten joskus kerroin nuoruuden ajan salaiset päiväkirjat hävitin . Murrosiän ailahtelevat ja lennokkaat ajatukset ja tunnekuohut.. no isona ne tuntui niin lapsellisilta (vaikka noraaleja ovatkin)).
    Kerran viskasin ne saunan uuniin, ja sillä siisti.

    Pitäiskö pyytää anteeksi, kun tämä venyi taas näin. Toisaalta oletan että on niin viksua väkeä, etteivät lue ellei kiinnosta. Sehän on vapaaehtoista. Sitä kun vaan unohtuu kertomaan kaikenlaista.
    Tavallaan VS on osasyyllinen, kun alkoi puhua tuosta kirjoittamisesta.
    Voidaanhan me taas seisoa yhdessä samassa nurkassa jos tästä tulee nootti ?

    Marja-liisako on karkaamassa jonnekin. Hyvää matkaa sitten ja tervetuloa takaisin , terveenä !
    Heippa.
  6. Mutta kun toivot, Elkööt muut lukeko, jos siltä tuntuu.
    Eipä sitä talvella Kanarian saaria lähemmäs juuri voi mennä, jos lämmintä jahtaa. Inglesissä, ja lämmintä todella oli ja pitkää hiekkarantaa. Tosin paljon suomalaisia- ja siksi myös niitä "pikkusyntisen" soittopaikkoja. Ihan kivaa.
    Tunsin kyllä olevani enempi orjantappura kuin kukka.
    Se kun on niin, että meikäläisellä "on saaliit säkissä"ei tarvi yrittää mitään. Kuin nauttia vaan olemassaolosta. Syödä ja nauttia auringosta. Niiden pitää muistuttaa hemaisevaa kukkaa kenellä on jahti päällä. Ja tehdä kaikkensa, vaan eipä se meitä häirinnyt.
    Kirjan saisi kaikista tapahtumista, vaan kun tulee aina noottia, että taas kehuskellaan jne. paras pitää omana tietonaan kaikki kivakin. Ja tosi kivaahan meillä olikin.

    Itse kyllä mielellään luen kaikki pirtin kirjoitukset- Niin pitkää ei vielä ole tullutkaan. Eihän sitä tiedä mielipiteitä vaihtaa ellei lue, ja muutenkin, saa joskus nauraa vedet silmissä..
    Sehän on selvää, jos on kuukaudenkin tauko, silloin se on mahdottomuus. Mutta silloin viimeisimmät ainakin.
    Usein ei pirttiä etempänä tule edes käytyä.
    Onhan se väliinjättö mahdollisuus aina kuka tahtoo..
    Nyt aion kuluttaa pirtin kiikustuolia vähän ahkerammin, kun ei vaan menisi lattia puhki siitä kohtaa, paha homma. Olkaa sitten kuin ette huomaisikaan.
    Kohta pitää muistuttaa suksien tervaajaa.. kun säät lauhtuu.
    Asetalla sukset pirtin seinustalle kärjet menosuuntaan ??
    Huoltomieesss..........Sanon kaikille hyvää sunnuntaiehtoota 24 asteen pakkasesta.