Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Jouduimme tekemään päätöksen koiramme lopettamisesta, koska sillä todettiin mahalaukun syöpä. Se olisi voitu leikata, minkä jälkeen se olisi elänyt muutaman viikon pistosravinnolla. Koiralle oli helpompi vaihtoehto se, että lääkäri ompeli sen vatsan kiinni ja antoi toisen piikin. Sen elämä sammui tuskattomasti elänlääkärin leikkauspöydälle.
    Meille se ei ollut tuskatonta. Ajoimme kotiin kolmenkympin nopeutta, sillä itkimme kumpikin.
    Hautasimme koiran kotipihaan, mutta koti tuntui tyhjältä. Kukaan ei tullut ovelle vastaan, iskenyt tassujaan olkapäillemme ja pussannut häntä viuhuen meitä tervetulleiksi.
    Koira oli ollut mukanamme ajallessamme lomilla ympäri Suomea. Kun seuraavana kesänä taas lähdimme ajamaan tuttuja reittejämme, itkin joka paikassa. Aina oli mielessä, että täällä oltiin viime kesänä koiramme kanssa.
    En ole koskaan itkenyt niin paljon kuin silloin. Saattaa olla, että siinä itkin myös kuolleita vanhempiani. Olen ainoa Suomessa asuva tytär ja jouduin luonnollisesti hoitamaan kaikki kuolemaan liittyvät käytännön asiat. Sen lisäksi piti lohduttaa muita omaisia, jotka olivat surun murtamia. Kummallakaan kertaa ei jäänyt itkulle sijaa. Luultavasti koiramme kuolema mursi padon, ja sain itkeä suruni ulos.
    Poikamme olisi tuonut meille koiramme jälkeläisen, mutta minä kielsin jyrkästi. Olisin varmasti oppinut rakastamaan sitäkin, mutta pelkäsin mitä tapahtuisi sitten, kun sekin koira kuolisi.

Sure rauhassa koiraasi. Ei se ole naurettavaa. Se on vakava paikka, mutta aikojen kuluessa suru haaltuu, ja pystyt haikeasti hymyillen muistelemaan koiraasi.
  2. Ei tarvitse mennä Viroon asti niitä luikahtelijoita etsimään! Kyllä heitä on riittävästi Suomessakin.
    Juuri, kun saa kiskotuksi raskaan oven auki, pujahtaa siitä joku pojankloppi tai nuorehko mies.
    Muutaman kerran olen yllättynyt iloisesti, kun kiireinen on ehtinyt kiittää.
    Joskus nuorisossakin on poikkeuksia, mutta yleensä kohteliaat miehet ovat vanhempaa ikäluokkaa.
    Kun minulle avataan ovi, on suorastaan refleksiliike iloisen hämmentynyt hymy ja tottakai kiitän.