Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Piti tulla takaisin, kun olin taas niin täynnä itseäni. Tosin kylläkin otin mielessäni osaa SkillaNin roolipeliin.
    Paras tapa nykyisin on päästä lehtiin ja jopa telkkariinkin rupeamalla jonkun salarakkaaksi. Ennen kuin huomaatkaan, olet tunnettu näyttelijä, ja sinulle tarjotaan juontajan vakanssia televisio-ohjelmaan.
    Jos kestät sitä hömppää jonkin aikaa, saattaa Kansallisteatterin johto huomata, että sinulla on eväitä Suureksi Diivaksi, ja saat kiinnityksen johonkin Shakespearen näytelmään.
    Jos olen oikein ymmärtänyt, miehesi oli näyttelijä, joten sinähän sukellat taiteilijapiireihin kuin kala veteen. Sitä paitsi sinä olet monipuolinen, ja lahjakkuutesi näkyy selvästi tauluissasi.
    Koska seuraavat eduskuntavaalit ovat jo melko lähellä, ota uhriksesi nimekkäin vaalipuhuja, ripusta itsesi hänen kaulaansa ja pussaa poskelle. Tilanteesta ottaa pari valokuvaa joku ystäväsi, ja sitten lähetätte niitä Myhyyn ja Viikonpäivät-lehteen. Siitä se lähtee, ja lehdet maksavat kai vielä palkkionkin.
    (Ehkä varmemmeksi vakuudeksi kannattaa vielä kieltää suhde ja ilmoittaa lehtiin, että olette vain ystäviä.)
    Nimmarin olet sitten velkaa...

Herra Ylikypsälle pieni pyyntö: Ennen kuin alat naurattaa kanssakahvittelijoitasi, varoita etukäteen.
    Minulta meni tippaleipä ja sima väärään kurkkuun. Ihan meinasin tukehtua!

Sitten vielä haluan toivottaa Hintriikalle oikein antoisia laulajaisia siellä purjehduseuralla!
    Ja taas kertaalleen iloista ja valoisaa vappua kaikille!
  2. Kostean sumuista kuitenkin on, ja vihmoi se aamummalla vettäkin. Ei yhtään muistuta niitä lapsuuden ja nuoruuden vappuja, jolloin juhlittiin kesämekossa, koivut olivat hiirenkorvilla ja luonto täynnä valkovuokkoja. Nyt ei sentään ole lunta niin kuin oli vappuna 1957. Aattona oli helle, ja pikkusisko lähti Helsinkiin juhlimaan kesäleningissä ja korkokengissä. Illan ja yön aikana sää muuttui, ja aamulla sisko kahlasi kotiin nilkkoja myöten lumessa.

Muori67:n kanssa meillä osoittautuu olevan samanikäiset pojat.
    Vappuna 1959 oli vappujuhla meidän kylässämme, ja minä odotin melkein viimeisilläni toisikoistamme. Isäni oli ollut viemässä juhlapaikalle jotakin rekvisiittaa ja tuli kertomaan, että eräs luokkatoverini oli tullut kaupungista kotikulmille vappua juhlimaan ja oli ollut niin tyylikäs ja hymyileväinen nuori nainen ylioppilaslakki päässään.
    Jos siihen mennessä olin tuntenut itseni elefantiksi, olin siitä lähtien vanha elefantti.
    Toiset olivat nuoria, tyylikkäitä ja hymyileviä, ja minä olin vanha möhömaha. Itkin surkeuttani enkä yhtään nauttinut siitä lapsen odotuksen onnesta, jota naistenlehdissä aina hymisteltiin ikään kuin lapsettomien kiusaksi.
    Kun siellä mummulan vintillä poratessani olin vajonnut melkein itsesäälin korkeimpaan potenssiin, alkoi rappusissa töminä. Lähes koko naapuruston lapsikatras tuli valkovuokkokimput käsissään toivottamaan minulle hyvää vappua!
    Ja siitä tuli hyvä vappu: aurinko paistoi ja ihmiset juhlivat täydestä sydämestään - minä muitten mukana.

Ettei vain tästäkin vapusta tulisi aurinkoinen. Pilviverhon takaa kuultaa lämmin valo...
    Joka tapauksessa iloista ja onnellista vappua!
  3. On tuosta varjo-olennosta joskus hyötyäkin.
    Huomenta vain. Hienohan tämä aamu on. Siinäkin mielessä harvinainen, että sadannella viidennellä kerralla onnistuin pääsemään plus seitsenkymppisiin ja vielä virallisella nikilläni.

Pitää heti kehua, että toissapäivänä sain yhdeltä miesihmiseltä ihanan sinivuokkokimpun, ja eilen ajellessani vähän kauemmaksi kotipihasta helottivat tienvieret keltaisenaan leskenlehtiä.
    Se on sitten kevät!

Tosin meillä ei vielä ole mitään asiaa mökille. Jos ei tie roudi menomatkalla, niin pois tullessa saattaa jo auto vajota hiekkaan ja kuravelliin sen verran syvälle, että oven aukaisemisessakin on ongelmia.
    Kokemusta on! Siihen jäi kärry odottamaan aamua ja traktoria! Mieleni ei yhtään ollut voitonriemuinen, vaikka olinkin pitänyt esitelmän aiheesta keväinen routa. Alustukseni päätteeksi poikamme, joka ei routiviin teihin ollut tutustunut, näytti miten yli mennään. Onnistuihan se, kun meitä oli kolme aikuista työntämässä. Poikamme isän olisi lapsuudestaan ja nuoruudestaan pitänyt muistaa, millaista on routiminen, mutta eihän jänkhäjoonas voi lastaan huonompi olla, vaikka vaimo kuinka mekastaisi. Nyt sitä tienpohjaa on pönkittämässä pari sisälokasuojaa...

Olen tässä kirjoitellessani hörpännyt kupillisen kahvia ja nyt alkaa olla aika vetää päällysvaatteet niskaan ja lähteä herra G:n kanssa pienelle lenkille.
    Mukavaa päivää kaikille!
  4. Siellä liehuvat narulla lakanat ja tyynyliinat. Tunnin kuluttua ne tällä tuulella ovat kuivia ja tuoksuvat ihanan raikkaalle.
    Taivas on vaaleansininen, ja aurinko paahtaa täysillä. Pihassa aurauskasat ovat pienenneet, mutta vielä tarvitaan muutama tällainen päivä tai kunnon vesisade ennen kuin niistä ei ole jäljellä edes märkää länttiä.

Maalaismiehen mielipiteet pedofiliasta herättivät minut miettimään, että saattaa niistä totta olla ainakin toinen puoli. Ehkä se, että niitä nyt tulee vuosienkin takaa esiin, johtuu uskaltamisesta.
    Minulla on omakohtainen kokemus puolitutusta miehestä, joka väkisin yritti viedä minut metsään. Istuin hajareisin riukuaidalla ja pidin kaksin käsin aidanseipästä kiinni, kun mies yritti kiskoa minua aidalta. Pikkusisko hakkasi miestä risulla naamaan, ja molemmat huusimme täyttä kurkkua apua. Lähin naapuri oli kilometrin päässä, mutta onneksi muuan toisen naapurin emäntä sattui tulemaan ja kuuli huutomme. Hän pisti juoksuksi ja huusi juostessaan, jolloin mies jätti minut rauhaan.
    Poliisit suhtautuivat erittäin yliolkaisesti asiaan. He arvelivat, että ehkä se mies toisiaankin tahtoi vain marjastuskaverin. Muusta kun ei ollut "näyttöä"!
    Kaikkein kamalinta oli häpeä, kun juttu levisi, ja aikuiset ihmiset kyselivät, että "meinaiks se viärä sinut mettään" ja "mitähän se meina sinulle tehrä".
    Kukaan ei ymmärtänyt kertoa minulle, ettei minulla ollut mitään häpeämistä.

Tämä tapahtui paljon ennen kuin syntyi sananlasku "Sanokaa Fazer kun haluatte hyvää ja Kihniön kirkkoherra jos vielä parempaa".

Toisaalta olen joskus ajatellut, miten paljon mahtaa avioerotapauksissa olla perää niissä insestisyytöksissä, joita äidit joskus esittävät saadakseen lapset itselleen.
    Kuitenkin monet isät pesevät lastensa kakkapyllyt ja vaihtavat vaipat siinä kuin äiditkin.
    Meillä jopa vaari suoritti ne toimenpiteet pojantyttären lapsenvahtina ollassaan, kun olimme miniä kanssa pari päivän ulkomaanmatkalla. Ja ilmeisesti hyvin suorittikin, koska tyttö ei antanut edes äitinsä vaihtaa vaippaa ja pestä pyllyä, jos vaari oli paikalla.

Nämä nyt eivät taida olla ihan kahvipöytäaiheita. Lähdenkin tästä kokeilemaan, joko pyykkini ovat kuivia.

Oikein keväistä mieltä toivotellen :Vs