Hankin moniteholinssit,

Mummeli 83

kun oli tarjouksessa. Monitehojen hinnaksi ilmoitettiin 199,- euroa. Kun maksoin, tulikin linssien hinnaksi 450,- euroa.
Kun ihmettelin hintaa, selitti myyjä, että tarjouksessa oleva hinta tarkoittaa yhtä linssiä.
Mutta kun minulle laitettiin kaksi linssiä, niin siitä hinnan nousu.
Jotain muuta tuli sitten vielä päälle.
Meniköhän kaikki nyt ihan oikein?
Onko muilla kokemuksia?

32

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos tarkoitat hintaa, kiertelin juuri torstaina , kävin 3 eri liikkeessä, ja kyselin moniteholaseja, ja hinta oli kahdessa liikkeessä, kovapintaisena, mutta kirkkaana 435 e ja tummuvana linssinä 545e ja 1 liikkeessä oli kovapintaisena kirkkaana 800 e sitä vähän ihmettelin tuota hintaa mutta myyjä sanoi että ne on sitten parasta muovia ja hyvin ohueksi hiottua ja kovalla pinnalla

      Että kyllä ne maksaa ja hinta jonka maksoit on oikein, sillä 199 e ei saa moniteholaseja.

      • Mummeli 83

        että kun lehdessä on suuri, puolen sivun kokoinen, ilmoitus, jossa ilmoitetaan monitehojen hinnaksi 199,- euroa, niin mitä se sitten tarkoittaa?!!

        Tiedänhän minä toki, mitä monitehot yleensä maksaa.


      • Mummeli 83 kirjoitti:

        että kun lehdessä on suuri, puolen sivun kokoinen, ilmoitus, jossa ilmoitetaan monitehojen hinnaksi 199,- euroa, niin mitä se sitten tarkoittaa?!!

        Tiedänhän minä toki, mitä monitehot yleensä maksaa.

        kummallinen asia kun puhutaan yhdestä linssistä ja sen hinnasta, kuka nyt ostaa yhtä linssiä, olen myöskin lukenut kirjoituksen jossa mainitaan vain 1 linssin hinta joka kuulosta perin omituiselta kun kahta tarvitaan. Hintaan vaikuttaa jonkinverran linssien vahvuuskin.

        Olisit kysynyt, että onkohan tässä nyt hinnoiteltu molemmat sangatkin ettei vaa toinen ?


      • 3+9=12
        monica kirjoitti:

        kummallinen asia kun puhutaan yhdestä linssistä ja sen hinnasta, kuka nyt ostaa yhtä linssiä, olen myöskin lukenut kirjoituksen jossa mainitaan vain 1 linssin hinta joka kuulosta perin omituiselta kun kahta tarvitaan. Hintaan vaikuttaa jonkinverran linssien vahvuuskin.

        Olisit kysynyt, että onkohan tässä nyt hinnoiteltu molemmat sangatkin ettei vaa toinen ?

        Jos sanotaan: Moniteholinssit, siinä on tietysti kaksi linssiä, kun silmälaseja ollaan ostamassa.

        Miten sen muuten voisi käsittää!


    • Katl,,eija

      Minä laitatin vanhoihin sankoihin kaksiteholinssit à 260 x 2 = 520€, mutta laskuun oli lisätty työ 80€. Sitä hieman ihmettelin, että oliko siinä niin paljon ylimääräistä työtä, kun vanhoihin pokiin asennettiin. 600€ oli mielestäni paljon. Uusiin sankoihin laitettaessa en ole huomannut työvelotusta.

    • Olisi pitänyt meikäläisten ruveta mainoksia rustaamaan sen sijaan, että teki kunnon töitä eläkeikään saakka.
      On mainosmies tienannut kun on osannut hämätä hyvällä mainoksella.

      Mutta aina kannattaa kysyä, mitä tarjoushintaan sisältyy. Kyllä on usein salattu puolet hinnasta jollakin konstilla.

      • *Kukkahame*

        Joku noista uusista halparilliliikkeistä mainosti harhauttavasti ennen joulua, menin toiveikkaana ja oli tarkoitus ottaa oikein raflaavat pokat, no koko unelma kaatui muutamassa minuutissa.
        Mainoksessa ei mainittu että on vain muutama pokamerkki, ja linssit vain yksi teho ja ne lisät sitten maksaa, tummuvat, kovapinta ja heijastuksen esto, näillä lisillä olisi tullut jo yli 2x kalliimmaksi ja yhdetkään pokat eivät olleet minun mieleeni, jotain unisex malleja, suurin osa mustia.
        Harhaan johtavia mainokset, kannattaa olla varovainen.


      • uzma
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Joku noista uusista halparilliliikkeistä mainosti harhauttavasti ennen joulua, menin toiveikkaana ja oli tarkoitus ottaa oikein raflaavat pokat, no koko unelma kaatui muutamassa minuutissa.
        Mainoksessa ei mainittu että on vain muutama pokamerkki, ja linssit vain yksi teho ja ne lisät sitten maksaa, tummuvat, kovapinta ja heijastuksen esto, näillä lisillä olisi tullut jo yli 2x kalliimmaksi ja yhdetkään pokat eivät olleet minun mieleeni, jotain unisex malleja, suurin osa mustia.
        Harhaan johtavia mainokset, kannattaa olla varovainen.

        Kavin just opticolla ja uusin moniteho linssit entisiin sankoihin hinta 30 euroa,mista te Suomessa oikein maksatte,miksi kaikki pitaa olla tyyriinpaa kuin muualla maailmassa.


      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Joku noista uusista halparilliliikkeistä mainosti harhauttavasti ennen joulua, menin toiveikkaana ja oli tarkoitus ottaa oikein raflaavat pokat, no koko unelma kaatui muutamassa minuutissa.
        Mainoksessa ei mainittu että on vain muutama pokamerkki, ja linssit vain yksi teho ja ne lisät sitten maksaa, tummuvat, kovapinta ja heijastuksen esto, näillä lisillä olisi tullut jo yli 2x kalliimmaksi ja yhdetkään pokat eivät olleet minun mieleeni, jotain unisex malleja, suurin osa mustia.
        Harhaan johtavia mainokset, kannattaa olla varovainen.

        Myös selvittämisen paikka Mummelin tapauksessa. Eihän mainokset saa olla törkeästi harhaanjohtavia. Vaikea sanoa, johtaisiko selvittely mihinkään. Tietoja saisi Kuluttajaneuvonnasta. Sieltä löytyy puh. numerot ja myös nettiyhteys. Heillä saattaisi jo olla tietoakin ko. mainostajasta.


      • Atolfia
        ynnämuu kirjoitti:

        Myös selvittämisen paikka Mummelin tapauksessa. Eihän mainokset saa olla törkeästi harhaanjohtavia. Vaikea sanoa, johtaisiko selvittely mihinkään. Tietoja saisi Kuluttajaneuvonnasta. Sieltä löytyy puh. numerot ja myös nettiyhteys. Heillä saattaisi jo olla tietoakin ko. mainostajasta.

        minäkin haksahdin viime syksynä. Loppujen lopuksi maksoin yli 500 euroa, mikä sisälsi omilla vahvuuksilla aurinkolasit, lukulasit ja tietysti ne monitehot. Olen kyllä ollut tyytyväinen, mutta kyllä meillä maksetaan liikaa. Virostahan monet hakevat lasinsa paljon halvemmalla, siinä on vain se kulkeminen edestakaisin.

        Olen lukenut täältä netistä sellaistakin, että tilataan netinkautta omilla vahvuuksilla. En tiedä, miten se kehysten kokeilu silloin sujuu.

        Tuossahan alhaalla mainostaa joku "Lens WAY" merkkissilmälaseja linsseineen 66,66 euroa. Mahtaneeko olla käyttökelpoiset?


      • *Kukkahame*
        Atolfia kirjoitti:

        minäkin haksahdin viime syksynä. Loppujen lopuksi maksoin yli 500 euroa, mikä sisälsi omilla vahvuuksilla aurinkolasit, lukulasit ja tietysti ne monitehot. Olen kyllä ollut tyytyväinen, mutta kyllä meillä maksetaan liikaa. Virostahan monet hakevat lasinsa paljon halvemmalla, siinä on vain se kulkeminen edestakaisin.

        Olen lukenut täältä netistä sellaistakin, että tilataan netinkautta omilla vahvuuksilla. En tiedä, miten se kehysten kokeilu silloin sujuu.

        Tuossahan alhaalla mainostaa joku "Lens WAY" merkkissilmälaseja linsseineen 66,66 euroa. Mahtaneeko olla käyttökelpoiset?

        Lueskelin ketjun alakulman netti pokakauppa tarjontaa, jos haluaa monitehot lisätään hintaan 99.99€, siellä on satoja malleja ja merkkejä, hinnat 33.33 - 99.99€ välillä pokat linssit,
        Miten sitten joku vakiomalli käy kaikille, pitäähän niitä optikollakin käydä 'taivuttelemassa' ja pruuvaamassa kasvoihin/korviin ja nenälle sopiviksi.
        Kannattaa kurkkia!


      • Atolfia
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Lueskelin ketjun alakulman netti pokakauppa tarjontaa, jos haluaa monitehot lisätään hintaan 99.99€, siellä on satoja malleja ja merkkejä, hinnat 33.33 - 99.99€ välillä pokat linssit,
        Miten sitten joku vakiomalli käy kaikille, pitäähän niitä optikollakin käydä 'taivuttelemassa' ja pruuvaamassa kasvoihin/korviin ja nenälle sopiviksi.
        Kannattaa kurkkia!

        niinkuin sikaa säkissä ostamista. Ei tiedä ollenkaan, mitenkä kehykset istuu nenän päällä. Pitäisikö niitä sitten edestakais lähetellä korjailtaviksi. Olisihan mukava kuulla, jos joku on moisen tilauksen tehnyt. Kuinkahan onnistui?

        Meillä täällä Suomessa on ilmeisesti niin korkeat nuo palkkakustannukset, että lasien hinnat pysyttelevät korkeuksissa. On onneksi tullut kilpailua. Kyllä Instrumentarium kiskoi melkoisia hintoja silloin, kun ei ollut niin paljon kilpailijoita. Nyt on näkynyt Instrunkin tarjouksia, mutta siitä huolimatta hinnat hipovat pilviä.


      • Lerbek

        Ei kai sitä sentään mainosmies määrittele ilmoitukseen lasien hintaa? Mitä hän niistä tietää?
        Kaikkea tulee mieleesikin!
        Heh!


      • Lerbek
        Lerbek kirjoitti:

        Ei kai sitä sentään mainosmies määrittele ilmoitukseen lasien hintaa? Mitä hän niistä tietää?
        Kaikkea tulee mieleesikin!
        Heh!

        Tämänkin aamun lehdessä kaupitellaan moniteholinssejä kovalla pinnoitteella hintaan 199,-. Täytyypä huomenna soittaa liikkeeseen ja kysyä varmuuden vuoksi, montako linssiä tarjoukseen sisältyy, ennenkuin lähtee ostoksille.
        Nythän näyttävät olevan aika edullisia täälläkin.


      • Lerbek kirjoitti:

        Tämänkin aamun lehdessä kaupitellaan moniteholinssejä kovalla pinnoitteella hintaan 199,-. Täytyypä huomenna soittaa liikkeeseen ja kysyä varmuuden vuoksi, montako linssiä tarjoukseen sisältyy, ennenkuin lähtee ostoksille.
        Nythän näyttävät olevan aika edullisia täälläkin.

        Kiitos tekemästäsi aloituksesta! Osaanpahan nyt kysellä todistajan läsnä ollessa, mitä monitehot maksavat linsseineen ja sankoineen.

        Täällä jo ynnämuu kehottikin sinua kääntymään kuluttaja-asiamiehen puoleen. Tee se ehdottomasti!

        Uzma kauhisteli täkäläisiä silmälasihintoja. Ettei vain taas oltaisi maailman ykkösiä siinäkin asiassa!
        Itse olen nykyisiä lukulaseja lukuun ottamatta hankkinut rillini Tallinnasta. Nykyhintoja en tiedä, kun sitäkin valtakuntaa on laitettu eurokuntoon.
        Viimeksi siellä käydessäni olivat tavaroiden hinnat melkoisesti nousseet, joten varmaankin myös optikkoliikkeet ovat seuranneet ajan trendiä.


      • Lerbek kirjoitti:

        Tämänkin aamun lehdessä kaupitellaan moniteholinssejä kovalla pinnoitteella hintaan 199,-. Täytyypä huomenna soittaa liikkeeseen ja kysyä varmuuden vuoksi, montako linssiä tarjoukseen sisältyy, ennenkuin lähtee ostoksille.
        Nythän näyttävät olevan aika edullisia täälläkin.

        Ollessani kyselemässä moniteholasien hintoja niin kerroin että minulla on kaihin alkua että senvuoksi joudun laittamaan uudet lasit, edelliset lasit teetätin Pattayalla, ja maksoi 10.000 baht joka on euroina 200 ja lasit on kovapintaiset moniteholasit ja tummuvat auringon valossa, Siis ekaluokan lasit niinkuin täällä suomessakin on, siihen myyjä sanoi että kun tulee leikkauksen aika niin myydäään myöskin yhtälinssiä kerrallaan, jos silmätkin leikataan eriaikana. Tuli nyt vaan mieleeni kun keskustelimme laseista ja hinnoista, että senvuoksi voisi myöskin mainostaa yhden linssin hintaa, eikä näinollen olisi väärin....


      • Voiveli
        Lerbek kirjoitti:

        Tämänkin aamun lehdessä kaupitellaan moniteholinssejä kovalla pinnoitteella hintaan 199,-. Täytyypä huomenna soittaa liikkeeseen ja kysyä varmuuden vuoksi, montako linssiä tarjoukseen sisältyy, ennenkuin lähtee ostoksille.
        Nythän näyttävät olevan aika edullisia täälläkin.

        Tuntuu yksisilmäisyys lisääntyneen.
        Pyydä ilmoittamaan myös enemmistöllekin, kiitos


      • Mummeli 83
        Voiveli kirjoitti:

        Tuntuu yksisilmäisyys lisääntyneen.
        Pyydä ilmoittamaan myös enemmistöllekin, kiitos

        hintaan alk. 199,- euroa! Ilmoitus tämän aamun lehdessä.
        Jos nyt tilaisin kahdet monitehot, saisin ainakin kaksi linssiä ja voisin pyytää laittamaan ne yksiin kehyksiin. Niin saisin kokonaiset lasit sillä keinoin.
        Eikä maksaisi kuin alkaen 199,- e.
        Niin se varmaan onnistuisi?
        Harmi vain, kun tuli jo maksettua ne uudet lasit ja kehykset maksoivat maltaita. Niissä en säästellyt.


      • Mummeli 83 kirjoitti:

        hintaan alk. 199,- euroa! Ilmoitus tämän aamun lehdessä.
        Jos nyt tilaisin kahdet monitehot, saisin ainakin kaksi linssiä ja voisin pyytää laittamaan ne yksiin kehyksiin. Niin saisin kokonaiset lasit sillä keinoin.
        Eikä maksaisi kuin alkaen 199,- e.
        Niin se varmaan onnistuisi?
        Harmi vain, kun tuli jo maksettua ne uudet lasit ja kehykset maksoivat maltaita. Niissä en säästellyt.

        Ko muitaki ihmisii o fiilattu linssiin,sanan varsinaises merkitykses. Määki hanki semmotteet kakstehot täs hiuk toist vuatt sitt. Flikka kehu,ett nyt saaki sitt 30 prosenti alennukse viäl täll viikol. Olin miälissäin,ett sattupa hyvi,ain ole näis hankinnois ollu viikko liia myähäs, taik aikases. Sitt tul maksun aika,hinta ol 630 euroo. Meinasin pudot tualilt,ett mikä niis mahtokaan niin paljon maksaa. Sitt rupes myyjä mull maksuehtoi kauppaamaan. Kiukustuksissain löin pankkikorttin pöytään, ja sanoin ett siit maksetaan just joka euro. Tyytymätöin olin siihen puatiin ja seuraavat hankin taatust toisest liikkeest.


      • kati..leija
        Mummeli 83 kirjoitti:

        hintaan alk. 199,- euroa! Ilmoitus tämän aamun lehdessä.
        Jos nyt tilaisin kahdet monitehot, saisin ainakin kaksi linssiä ja voisin pyytää laittamaan ne yksiin kehyksiin. Niin saisin kokonaiset lasit sillä keinoin.
        Eikä maksaisi kuin alkaen 199,- e.
        Niin se varmaan onnistuisi?
        Harmi vain, kun tuli jo maksettua ne uudet lasit ja kehykset maksoivat maltaita. Niissä en säästellyt.

        Epäilen suuresti, että siihen suostuttaisi. Toisia laseja ei olisi pakko ottaa, mutta sinä kyllämaksaisit sen 398 €.
        Useinhan on aurinkolasit kaupan päälle, mutta ei niitäkään ole pakko ottaa.


      • Atolfia
        Mummeli 83 kirjoitti:

        hintaan alk. 199,- euroa! Ilmoitus tämän aamun lehdessä.
        Jos nyt tilaisin kahdet monitehot, saisin ainakin kaksi linssiä ja voisin pyytää laittamaan ne yksiin kehyksiin. Niin saisin kokonaiset lasit sillä keinoin.
        Eikä maksaisi kuin alkaen 199,- e.
        Niin se varmaan onnistuisi?
        Harmi vain, kun tuli jo maksettua ne uudet lasit ja kehykset maksoivat maltaita. Niissä en säästellyt.

        tuohon hintaan sisältyä kaikki loppuviilaukset, jotka lisäävät yleensä noita tarjouhintoja lopulta huimasti? Tuohon hintaan taitaa tulla ne peruslinssit, jotka pitää sitten viimeistellä.

        Kyllä ne on sellainen hintojen viidakko, kun lähtee etsimään parasta tarjousta. Pettämisen makua on noissa mainoksissa. Tyhmää ihmistä jymäytetään.


      • Fanni1.
        Atolfia kirjoitti:

        tuohon hintaan sisältyä kaikki loppuviilaukset, jotka lisäävät yleensä noita tarjouhintoja lopulta huimasti? Tuohon hintaan taitaa tulla ne peruslinssit, jotka pitää sitten viimeistellä.

        Kyllä ne on sellainen hintojen viidakko, kun lähtee etsimään parasta tarjousta. Pettämisen makua on noissa mainoksissa. Tyhmää ihmistä jymäytetään.

        Keljuttaa nuo kommervenkit ja naruttamiset.
        Ammattilaisten kikkailujen tarkoituksena on hämätä asiakas maksamaan mainostettua hintaa enemmän laseistaan. Rahanhimo on pohjaton. Kitupiikiksikään minua ei voi haukkua, sillä joudun usein hankkimaan lasit. Linssit eivät kuulemma pysy käytetyissä pokissa.
        Viimeksi laseja hankkiessa olin karkaissut mieleni kyselemään ja panemaan etukäteen paperille ylös, mitä maksaa mikäkin "hipsaus" moniteholaseihin. Kyllä hintaa nosti monen moni 'suppeaa laajempi näkymä' ym ym, joten ei enää voinut puhua kohtuullisesta tarjouksesta.
        Permanenttia tilatessa kuulen jatkuvasti kysymyksen "leikataanko". Ei kuulu kysymystä, miten leikataan. Mielestäni aikojen alusta asti leikkaus on kuulunut asiaan. Vai menemmekö valmiiksi leikatuilla hiuksilla permanenttia hakemaan. Olenko kierähtämäisilläni sukupolvien väliseen kuiluun omien käsitysteni vankina ? Mitähän varten kuitti jää aina saamatta ?


      • ullapulla*
        Fanni1. kirjoitti:

        Keljuttaa nuo kommervenkit ja naruttamiset.
        Ammattilaisten kikkailujen tarkoituksena on hämätä asiakas maksamaan mainostettua hintaa enemmän laseistaan. Rahanhimo on pohjaton. Kitupiikiksikään minua ei voi haukkua, sillä joudun usein hankkimaan lasit. Linssit eivät kuulemma pysy käytetyissä pokissa.
        Viimeksi laseja hankkiessa olin karkaissut mieleni kyselemään ja panemaan etukäteen paperille ylös, mitä maksaa mikäkin "hipsaus" moniteholaseihin. Kyllä hintaa nosti monen moni 'suppeaa laajempi näkymä' ym ym, joten ei enää voinut puhua kohtuullisesta tarjouksesta.
        Permanenttia tilatessa kuulen jatkuvasti kysymyksen "leikataanko". Ei kuulu kysymystä, miten leikataan. Mielestäni aikojen alusta asti leikkaus on kuulunut asiaan. Vai menemmekö valmiiksi leikatuilla hiuksilla permanenttia hakemaan. Olenko kierähtämäisilläni sukupolvien väliseen kuiluun omien käsitysteni vankina ? Mitähän varten kuitti jää aina saamatta ?

        internetinkautta,moniteholasit.
        Osoite on www.favoptic.com. Tyttäreni on myös sanut monet lasit sieltä, ja iha n hyvät.

        Båge:Nimi Letini Brun. 185,00

        Slipning: Progressiv slipning 700,00

        Tillval: Antireflexbehanlindling 290,00

        TOTALT: 1175.00 sek
        (Varav moms 235,00)

        Sivut saa myös suomeksi , mahdollisesti tämä firma on koko pohjoismaassa ainakin.

        Pokat tuli kotio ,ne oli valittava ,inrernetissä,ja katsoa voi hirveemäärä uuttä mallistoa. On vaan katsottava että juuri se malli sopii siihen tilaukseen .

        Niitä sai valita ja merkata mikä oli mieluinen.
        Melkein kaikillahan on jo Optikon tarkastama paperi silmien vahvuudesta , se vaan kopioidaan ja lähetetään sinne tilaukasen mukana.
        Tämä on mailman helpoin tapa saada silmälasit,ainakin minulla.
        Terveisin yksi ullapulla


      • Atolfia
        Fanni1. kirjoitti:

        Keljuttaa nuo kommervenkit ja naruttamiset.
        Ammattilaisten kikkailujen tarkoituksena on hämätä asiakas maksamaan mainostettua hintaa enemmän laseistaan. Rahanhimo on pohjaton. Kitupiikiksikään minua ei voi haukkua, sillä joudun usein hankkimaan lasit. Linssit eivät kuulemma pysy käytetyissä pokissa.
        Viimeksi laseja hankkiessa olin karkaissut mieleni kyselemään ja panemaan etukäteen paperille ylös, mitä maksaa mikäkin "hipsaus" moniteholaseihin. Kyllä hintaa nosti monen moni 'suppeaa laajempi näkymä' ym ym, joten ei enää voinut puhua kohtuullisesta tarjouksesta.
        Permanenttia tilatessa kuulen jatkuvasti kysymyksen "leikataanko". Ei kuulu kysymystä, miten leikataan. Mielestäni aikojen alusta asti leikkaus on kuulunut asiaan. Vai menemmekö valmiiksi leikatuilla hiuksilla permanenttia hakemaan. Olenko kierähtämäisilläni sukupolvien väliseen kuiluun omien käsitysteni vankina ? Mitähän varten kuitti jää aina saamatta ?

        olen tuota samaa ihmetellyt. Kaikki kampaajat eivät anna kuittia ja jos antavat, mitään erittelyä siitä, mitä kukin vaihe maksaa, ei kuitissa näy. Näkyy esim. kampaajan nimi ja könttäsumma ja ehkä joku pieni lisäys.

        Papiljottien kanssa kampausta ei tahtonut saada millään entisessä kampausliikkeessä. Sekin maksaa erikseen. En pannut merkille, maksoiko föönaus. Minun hiuksissani tuo föönaus on yhtä tyhjän kanssa, tulin aina vihaiseksi, kun näin tuloksen. Hinnat ovat nousseet aivan kohtuuttomasti, joka ripaus maksaa erikseen.

        Nykyään käyn kampaajalla, joka toimii liikkeessään yksin ja olen tyytyväinen ollut. Huomenna menenkin hänen luokseen ja saan itseni taas säädyllisen näköiseksi.


      • ullapulla*
        Atolfia kirjoitti:

        olen tuota samaa ihmetellyt. Kaikki kampaajat eivät anna kuittia ja jos antavat, mitään erittelyä siitä, mitä kukin vaihe maksaa, ei kuitissa näy. Näkyy esim. kampaajan nimi ja könttäsumma ja ehkä joku pieni lisäys.

        Papiljottien kanssa kampausta ei tahtonut saada millään entisessä kampausliikkeessä. Sekin maksaa erikseen. En pannut merkille, maksoiko föönaus. Minun hiuksissani tuo föönaus on yhtä tyhjän kanssa, tulin aina vihaiseksi, kun näin tuloksen. Hinnat ovat nousseet aivan kohtuuttomasti, joka ripaus maksaa erikseen.

        Nykyään käyn kampaajalla, joka toimii liikkeessään yksin ja olen tyytyväinen ollut. Huomenna menenkin hänen luokseen ja saan itseni taas säädyllisen näköiseksi.

        kuitista, Vaikka asia onkin alustuksen vierestä.
        Leikkautin hiukseni tässä viimeviekolla , sain kuitin ja samalla tilasin ajan tälleviikolle koska minulla on Juhlat tiedossa lauantaina ja menenhän Risteilyllekkin ,niin että on taasen saatavahiuksetkin kuntoon , minun kampaajani antaa kuitin joka tulee selvityksen kanssa tietokone liuskana.
        Sama ullapulla


      • ullapulla*
        ullapulla* kirjoitti:

        kuitista, Vaikka asia onkin alustuksen vierestä.
        Leikkautin hiukseni tässä viimeviekolla , sain kuitin ja samalla tilasin ajan tälleviikolle koska minulla on Juhlat tiedossa lauantaina ja menenhän Risteilyllekkin ,niin että on taasen saatavahiuksetkin kuntoon , minun kampaajani antaa kuitin joka tulee selvityksen kanssa tietokone liuskana.
        Sama ullapulla

        internetin kautta ,kuinka tehokasta ja halpaa on nykyään lasien saanti.
        Optikon tarkastustodistus vaan ja lasia tilaamaan ,
        LINKKI ON MINUN KIRJOITUKSENI YHTEYDESSÄ ,VOIHAN SITÄ KATSOA ,EI SE MAKSA MITÄÄN.


      • capt. cöpenick
        Mummeli 83 kirjoitti:

        hintaan alk. 199,- euroa! Ilmoitus tämän aamun lehdessä.
        Jos nyt tilaisin kahdet monitehot, saisin ainakin kaksi linssiä ja voisin pyytää laittamaan ne yksiin kehyksiin. Niin saisin kokonaiset lasit sillä keinoin.
        Eikä maksaisi kuin alkaen 199,- e.
        Niin se varmaan onnistuisi?
        Harmi vain, kun tuli jo maksettua ne uudet lasit ja kehykset maksoivat maltaita. Niissä en säästellyt.

        Kyllä meitin optikkomme sonoo lopullisen hinnan sen jälkeen kun asiakas on valinnut tietyn lasityypin ja kehykset niihin.
        Pelkästään linssien kovamuovipinnoite on huomattavasti 'tavallista' linssiä kallimpa, mutta vähemmän naarmuuntuvampi käytössä.
        Yks iankaikkisuuskysymys laseja hankkivalle on näkötarkastuksessa annettavat valinnat; "parempi nyt vai nyt". Ainakin rva cöpenik sanoo, ettei kaksitehoisiin tahdo tottua millään.

        Liikkeessä sanottiin, ettei ikä-ihmisen kannata valita enää rajattomia linssejä, jos on tottunut kaksitehoisiin.
        Kehyksien valintakaan ei ole ihan läpihuutojuttu, eli vankkatekoisemmat lasit rankkojakin ulkotöitä tekeville. Hempulat 'toimistohommiin' rouheammat fyysisiä töitä tekeville.

        Nää uuden tekniikan joustokehykset kestävät paremmin sitäkin 'yhdellä kädellä päästä ottamista'.


      • ullapulla*
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Kyllä meitin optikkomme sonoo lopullisen hinnan sen jälkeen kun asiakas on valinnut tietyn lasityypin ja kehykset niihin.
        Pelkästään linssien kovamuovipinnoite on huomattavasti 'tavallista' linssiä kallimpa, mutta vähemmän naarmuuntuvampi käytössä.
        Yks iankaikkisuuskysymys laseja hankkivalle on näkötarkastuksessa annettavat valinnat; "parempi nyt vai nyt". Ainakin rva cöpenik sanoo, ettei kaksitehoisiin tahdo tottua millään.

        Liikkeessä sanottiin, ettei ikä-ihmisen kannata valita enää rajattomia linssejä, jos on tottunut kaksitehoisiin.
        Kehyksien valintakaan ei ole ihan läpihuutojuttu, eli vankkatekoisemmat lasit rankkojakin ulkotöitä tekeville. Hempulat 'toimistohommiin' rouheammat fyysisiä töitä tekeville.

        Nää uuden tekniikan joustokehykset kestävät paremmin sitäkin 'yhdellä kädellä päästä ottamista'.

        että mainostan ,mutta ei ainakaan ole siittä henk,kot, rahallista hyötyä.
        Tykkään että lasien uusien lasien hankinta ei ole ,ainakaan minulle mitään herkkua.
        Mutta täältä aion hankkia kohta toisetkin lasit ,oli sen verran helppo homma .posti tuo --posti vie , Niinkun Lempi ohjelmassani" Pete postimies." www.Favoptic.com


      • Mummeli 83
        ullapulla* kirjoitti:

        että mainostan ,mutta ei ainakaan ole siittä henk,kot, rahallista hyötyä.
        Tykkään että lasien uusien lasien hankinta ei ole ,ainakaan minulle mitään herkkua.
        Mutta täältä aion hankkia kohta toisetkin lasit ,oli sen verran helppo homma .posti tuo --posti vie , Niinkun Lempi ohjelmassani" Pete postimies." www.Favoptic.com

        hyvistä suosituksistasi. Ihan kivoilta näyttivät. Katsotaan nyt, mitä teen jatkossa.
        Odotan ja katson kuitenkin ensin, miten sopivat tulossa olevat lasini.
        Ennen olen aina maksanut lasit vasta saatuani ne, nyt piti maksaa jo tilatessa.


      • Mummeli 83
        Mummeli 83 kirjoitti:

        hyvistä suosituksistasi. Ihan kivoilta näyttivät. Katsotaan nyt, mitä teen jatkossa.
        Odotan ja katson kuitenkin ensin, miten sopivat tulossa olevat lasini.
        Ennen olen aina maksanut lasit vasta saatuani ne, nyt piti maksaa jo tilatessa.

        Lyöntivirhe tuli tuossa edellä.

        Tyhmäksi määritteli minut Atolfia viestissään 19.4.
        Nyt sekin sitten paljastui, usein olen sitä itsekin epäillyt.
        Yllättävän hyvin olen silti tähän asti pärjännyt!


      • ullapulla*
        Mummeli 83 kirjoitti:

        Lyöntivirhe tuli tuossa edellä.

        Tyhmäksi määritteli minut Atolfia viestissään 19.4.
        Nyt sekin sitten paljastui, usein olen sitä itsekin epäillyt.
        Yllättävän hyvin olen silti tähän asti pärjännyt!

        itse kullekkin ,lyöntivirheitä ,meinaan.
        Jos joku luulee olevansa virheetön,niin en minä ainakaan ole vielä tähänikään sellaista ihmistä tavannut.
        Minä teen ainakin virheitä ja hän joka ei ymmärrä sanan merkitystä ilman korjausta ., on tosipölvästi. .

        Se siitä .

        Kivaa viikonloppua kaikille, minulla on ainakin juhlet tiedossa ,30v täyttää tyttäreni poika .
        Ja oli kiva risteily Keskviikosta -torstaihin ,kävin Ålannissa Pika pikaa.


      • klasit tarviin
        ullapulla* kirjoitti:

        että mainostan ,mutta ei ainakaan ole siittä henk,kot, rahallista hyötyä.
        Tykkään että lasien uusien lasien hankinta ei ole ,ainakaan minulle mitään herkkua.
        Mutta täältä aion hankkia kohta toisetkin lasit ,oli sen verran helppo homma .posti tuo --posti vie , Niinkun Lempi ohjelmassani" Pete postimies." www.Favoptic.com

        Jos ny aatellaan, että vasta hankitutuilla silmäklaseilla tulee toimeh 1000 vrk, niin 500 egeä maksavat klasit, nin siinä tulis 0,50c/vrk hintaa.
        Sillä vaan tässä, ettei niitä netistä ostetuita klaseja entrata suomalaisissa optikkoliikkeillä ainakaan ilmaiseksi, kuten liikkeestä ostettujen laita on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1583
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      772
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      762
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      694
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      135
      657
    Aihe