Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Päivää täältä tapahtumattomuudesta.
    Skillan kaipaili Hintriikaa. Epäilen, että hänen nenänpäästään musta ei vaalene muuten kuin kulumalla. Se taas vaatii aikaa eli nenänvalkaisuviikon.
    Nenä on kuitenkin pikkujuttu sen rinnalla mitä minulle tapahtui pääsiäislennolla: minä jakauduin. Tunnen olevani ihan oma itseni, mutta liinavaatekaapin peilin ohi marssiessani en malta olla vilkaisematta, kuka sieltä kurkistelee. Uskokaa tai älkää: ilmielävä pääsiäistrulli sieltä irvistelee.
    Ihmettelin tässä eräänä aamuna, kuka oli jättänyt autoon valot. Ilmeisesti kärry oli seissyt valot päällä pari vuorokautta, koska juuri täyteen ladattu akku oli tyhjä. Nyt en enää ihmettele, kun näen sen irvihampaan, joka asuu liinavaatekaapissamme.

Päivä on haalean harmaa kuin trullin naama. Pälviä on jo pellolla, ja pihaa reunustavat aurauskasat ovat selvästi alenneet.
    Kun ne lopullisesti sulavat, jää nurmikoille melkoinen määrä hiekkaa. Toivottavasti ruoho jaksaa ponnistella hiekan alta esiin. Vihreäähän ei koskaan ole liikaa, ja varsinkin poimulehdet ovat ihania, kun aamukaste kimmeltää niillä.

Katselen ikkunasta ankean näköistä maisemaa. Tiellä ajaa silloin tällöin auto, joskus menee pyöräilijä tai koira isäntänsä kanssa. Oikeat koirat ovat siitä mukavia, että ne kävelyttävät isäntäväkeään pari kertaa päivässä.
    Villakoirissa ei ole muuta hyvää kuin se, että ne eivät hauku eivätkä murise.

Minä otan niistä esimerkkiä ja lopetan tämän murinani tähän.
    Oikein mukavaa päivää! Toivottavasti jostakin pilven takaa vielä aurinkokin putkahtaa esiin.
  2. Kiitoksia vihjeestä! Tulipa tehdyksi retki huhtikuiseen Portugaliin.

Tänään on ollut asioittenhoitamispäivä, omien ja vieraitten. Kirjastossakin kävin, kun piti palauttaa edelliset. Eräpäivä ei ollut vielä lähelläkään, mutta jostakin syystä olen lueskellut ihan ahmimalla. Piti jo turvautua omiin kirjoihinkin, kun kirjasto on niin kaukana (ainakin 300 metriä), ettei takajalkani ole tykännyt hyvää ylenmääräisestä kävelystä.
    Siinä sivussa olen täyttänyt kuvaristikoita ja hoitanut huushollia.

Niin kuin arvata saattaa, kevät tekee tuloaan tännekin, eikä tänne sitten muuta tulekaan paitsi mainoksia.
    Voisihan tuohon postiluukun päälle lätkäistä ei mainoksia -lapun, mutta sitten jäisivät paikalliset aviisitkin tulematta. Se kerran viikossa ilomaantuva on tosi opettavainen. Siinä on tekstaripalsta, ja olen siitä oppinut, että jos pieniä ovat silakat joulukaloiksi, niin vielä pienempiä ja turhempia ovat ihmisten marinoitten aiheet.
    Vaan huvinsa kullakin. Minua on huvittanut Kahvipirtin ovipielen peukalo. Varmaan joku on iki onnellinen voidessaan painaa peukun alas. Onhan se iloinen asia, että joku ilahtuu niinkin pienestä. Tuntee varmaan tehneensä jotakin!

Minä ja tietysti myös Mr Greengrass olemme iloisia siitä, että Irkku on palannut maisemiin.
    Toinen ilonaihe on se, että pääsen petiin ja otan mielenkiintoisen kirjan petikaveriksi.

Hyviä öitä ja kauniita unia!

Ai niin! En muista, olenko kiittänyt ylikypsää luudasta. JOs olen, niin ei kai haittaa, jos sanon toisenkin kerran kiitos!
  3. Meillä kävi eilen virpomassa noitapoika, jolla oli lähempää tietoa pojanpoikamme kaavailemasta akkukäyttöisestä luudasta.
    Sitä ei kuulemma kannata ruveta suunnittelemaan, koska amerikoissa se on jo vuoden ollut käytössä. Sitäpaitsi sen kanssa ei käytetä kahvipannua vaan kahvinkeitintä, ja kissankin sijaan on kyytiin otettu koira.
    Ehkä jo ensi vuonna noitienkin paikalla ovat robotit!

Tämä on nyt tilanne, ja kyttään siis matkan varrella peukalo pystyssä, ottaisiko joku kyytiin.
    Villen turboluuta lienee jo täyteen buukattu, ja kun Oulustakin on jo Saimi varannut siihen paikan, jäänee ainoaksi mahdollisuudeksi päästä jonkun luudanvarrelle.
    Vai onko niitä ylikypsän luutia niin paljon, että minulle riittäisi ikioma? Ei sen tarvitsisi häävi olla, kunhan nyt kestää sen verran, etten putoa luudanvarrelta lattialle.

Kyllä se viimevuotinen pääsiäislento oli niin mukava, että mieleni taas tekee kovasti mukaan.
    Eihän meitä siellä Kyöpelinvuorella aidoista noidista erottanut muu kuin se, että kärmekeittoa emme maistaneet, ja myös jälkiruoaksi tarjoiltu sammakonkutuhyytelö jäi syömättä.
    Onneksi oli omat eväät!

Muistelemista siitäkin reissusta riittäisi vaikka kuinka pitkään, mutta kun tuo virtuaalikerberos saattaa olla hyvinkin nälkäinen, pitää varoa, ettei se taas popsi tekstiäni.
    Siispä toivottelen hyvää päivänjatkoa! Tavataan taas.
  4. On tässä lueskellessani tullut mieleen monta asiaa.

Ensinnäkin räsymatoista sen verran että eläkkeelle jäätyään isäni innostui kutomaan mattoja, eivätkä ne olleet mitä tahansa! Isä sommitteli niihin monenlaisia kuvioita ja värejä, ja tulokset olivat niin upeita, että joku Rasinmäki olisi kalvennut kateudesta.
    Äiti istui päivät pitkät sakset kourassa ja leikkeli matonkuteita, kun isä paukutteli pirtaa, ja kyllä meillekin mummolaan poiketessamme hyvin herkästi lykättiin sakset käteen ja vaatekasa eteen. Leikkeleminen oli joskus kuin muistojen kirjaa olisi selaillut.

Silloin, kun asuimme mummolan vintillä, eikä niitä vaarin kutomia räsymattoja vielä ollut, innostui mieheni kerran ostamaan joltakin pakettiautokauppiaalta aidon dagestanilaisen maton.
    Olihan se nätti eikä turhan koukeroinenkaan ollut, ja mieheni oli tinkinnyt sen puoleen hintaan.
    Siihen aikaan ei meillä vielä ollut pölynimuria vaan Matto-Mikko. Sillä kun olin jynssännyt mattoamme pari kuukautta, oli aito dagestanilaisemme täysin karvaton!

Ja sitten sahanteriin:
    Vuosikausia minua toisinaan häiritsi sahanterä. Jossakin kallon sisällä se välähteli, koska näin sen silmien kiinni ollessakin. Ei siitä muutan haittaa ollut kuin häirintä. Ei siis päänsärkyä.
    Kymmenkunta vuotta sitten sahanterästä sukeutui sirkkelinterä, joka pyöri niin usein, että änkesin lääkäriin.
    Kyllä minä kirjakieltä puhuin, mutta kun en tuntenut lääketieteellisiä termejä, se kandinkloppi ei ymmärtänyt selityksiäni. Ilmiselvästi hän piti minua höpsähtäneenä mummona, ja minä puolestani en tuntenut suurempaa kunnioitusta hänen ammattitaitoaan kohtaan. Ilmoitin kuitenkin etten poistu vastaanotolta ennen kuin vika löytyy. Loppujen lopuksi lääkäri-parka kuunteli stetoskoopilla kaulanikin, ja sieltä löytyi vika! Hän suorastaan huusi, että täällä puhkuu, ihan selvästi puhkuu.
    Puhkumisen seurauksena hän kirjoitti minulle lähetteen neurologille, joka löysi tukoksen kaulavaltimostani ja passitti minut leikkaukseen. (Ja nyt tulee taas tikkuja kynsieni alle:) Sitä tietä katosi sirkkelinterä.

On se hyvä, että on noita muistoja, kun päivät toisensa perään valuvat menneisyyteen, eikä mitään kummempaa kerrottavaa ilmene.
    Onneksi aurinko paistaa, ja tietkin ovat jo sulat, mutta kinoksissa korkeutta riittää vielä pitkäksi aikaa.
    Oikein aurinkoista päivää kaikille!

Ai niin! Jälkikirjoituksena Hintriikalle: Oletko kokeillut vaihtaa rilleihisi ikkunalasin sen leikatuin silmän linssiksi?

Ja edelleen aurinkoista päivää!