Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kyllä sitä nyt auringonpaisteita kehutaan, kun meillä on koko päivän ollut pilvessä. Mutta odottakaas, kun risukasat alkavat paljastua kinosten alta, niin paistaa se päivä vielä tännekin!

Ihan totta, Meri-kukka, joskus vuosia sitten näin televisiossa ohjelman, jostakin eteläisemmästä paikasta, jossa kanta-asukkaat kommunikoivat viheltämällä. Se oli kyllä ihan oikea asia-aihe eikä aprillijuttu.

Saimi kyseli piikkimatosta. En ainakaan vielä iho paljaana aio mattoani käyttää, mutta kun päällä on ohut yöpaita, niin piikit eivät pistä lainakaan, vaikka ne kyllä tuntuvat, ja ihan mukavalta tuntuvatkin.
    Ihan oikeasti nukahdin mahalleni maton päälle, ja aamulla hämmästyin, kun ristiselkäni ei ollut kipeä. Huippu oli se, että en kertaakaan herännyt yöllä.
    Täytyy tänään kokeilla uudelleen mahallani matolle nukahtamista. Jospa se olikin vain sattumaa, ettei selkä ollut kipeä, ja että olin harvinaisen virkeä heti herättyäni.

Täällä alkaa kohta olla lumilinnantekokeli. Miinuksia on enää 2,3.
    Luin tänään kirjaa, jossa kerrottiin minkä vuoksi (Kemin) Lumilinna aina rakennetaan talvella eikä koskaan kesällä: asiantuntijat ovat laskeneet, että rakentaminen on halvempaa talvella.

Tokaluokkalainen on vanhempineen ja sisarensa kanssa talvilomalla Madeiralla. Hän soitti toissapäivänä vaarille ja oli kovasti tyytyväinen, kun hotellissa on uima-allas, vaikka merikin on ihan lähellä.
    Meilläkin olisi mahdollisuus lähteä lomaristeilylle joko Tallinnaan tai Tukholmaan, ja mukanamme voisimme viedä kuusi ihmistä, mutta taitavat jäädä lahjakortit käyttämättä, kun vakinainen matkakaverini ei ole yhtään innostunut, ja kortit ovat voimassa vain maaliskuun loppuun.

Jokohan alkaa olla viisituhatta merkkiä mittarissa?
    Oikein mielenkiintoista illan jatkoa!
  2. Eihän vakaville asioille sovi nauraa, mutta minkäs teet. Kerrankin selväsanaista miehen logiikkaa. Kiva!

Itse en nuukuuksissani ole edes yrittänyt käydä povarilla, mutta nuoruudessani jouduin sairaalassa vanhan romani-rouvan huonetoveriksi. Hän halusi katsoa kättäni ja näki siitä aivan oikein, että minulla on kaksi lasta.
    Ensimmäinen oli kuulemma tyttö. Minä vakuutin, että sekä ensimmäinen että toinen ovat poikia.
    Rouva närkästyi väitteestäni eikä antanut periksi. Lopullisesti hän loukkaantui, kun totesin, että on se hyvä, että viidentoista vanhasta olen riiustellut poikieni isän kanssa. Eipä ainakaan mies rupea ihmettelemään, minne olen tyttäreni tunkenut.

En kuitenkaan suhtaudu täysin kielteisesti korteista katsomiseen.
    Äitini sisar hämmästytti meitä muutaman kerran, ja itsekin olen kolme kertaa povannut taustoista tietämättä aivan nappiin. Näistä tapauksista kuultuani päätin katsoa, mitä tulevaisuus minulle toisi. Pelkkiä ikävyyksiä kortit minulle lupasivat. Pahin oli ristiverisen naisen kuolema, enkä oikeastaan tiennyt muuta ristiveristä naista kuin äitini. Vaikka yritin sanoa itselleni, että povaaminen on hömppää, ennustus jäi kuitenkin painamaan mieltäni, enkä suostunut enää povaamaan kellekään. Äitini kuoli yllättäen pari kuukautta myöhemmin.
  3. Tarkoitus ei ole etuilla. Yritän leventää tekstialaa, kun se kohta on niin kapea, ettei riville mahdu montakaan sanaa.
    On tosi upea päivä, mutta eikös vain takajalkaani ~tällä kertaa oikeaan polveen~ ole joku tuikannut puukolla.
    Kokemuksesta tiedän, ettei sillä paljosti kannata linkuttaa. Kun se suvaitsee parantua, on kipu yleensä kulkeutunut vasempaan koipeen. Onneksi heti puolen tunnin etsimisen jälkeen löysin polvituen, joten kyllä tämä tästä... Lenkkeily saa jäädä, vaikka kuinka sää houkuttelisi.
    Pirttiin nyt kuitenkin klenkkaan.
    Oikeastaan olisin voinut toivottaa hyvää huomenta, sillä olen ollut vasta vajaat kaksi tuntia hereillä.
    Katselin yöllä taitoluistelua, ja jossakin vaiheessa menin sängylle lukemaan. Luultavasti ennätin pari riviä lukaistakin ennen kuin sammuin kuin saunalyhty ja nukuin monta tuntia.

Saimille haluan sanoa, että mielelläni minä sinun pöytäkirjamerkintöjäsi luen. Jos kuitenkin luulet voittavasi minut tekstien pituudessa, erehdyt suuresti. On tainnut ylläpito ihan minun sepustuksieni vuoksi määrännyt tekstin maksimimääräksi viisituhatta merkkiä.
    Minulla on sellainen kirjoitushäiriö, että ensin en pääse alkuun ja sitten kun pääsen, en osaa lopettaa.
    Tämä vika minulla on ollut pienestä pitäen. Koulussa meillä oli varattu ainekirjoitukseen kaksi tuntia. Ensimmäisen tunnin pureskelin kynänpäätä, ja kun kello soi välitunnille, rupesi Lyyti kirjoittamaan kynä savuten. Usein meni se toinenkin välitunti kirjoittamisessa, kun muut olivat jo ajat sitten jättäneet vihkonsa suomenmaikalle. Oli muuten ihana opettaja, joka antoi minun rauhassa päättää aineeni. Lisäksi hän antoi minulle erivapauden käyttää puolipistettä vaikka muuten vastustikin sen käyttämistä.

Kuten edellä olevasta näkyy, joka sana on totta.
    Nyt kun vain keksisin, miten tämän litanian lopetan.
    Kävisiköhän näin: Taivaalla möllöttävä puolikuu ja minä toivotamme yhdessä ja erikseen oikein aurinkoista iltapäivää.
  4. Rofeetta oli joko piruuttaan tai tosissaan sitä mieltä, ettei jääkiekko sovi naisille.
    Minkähän takia? Jos tulos on nyt 25 - 1, niin muutaman vuoden kuluttua ykkösen kiekkoilijat ovat kehittyneet vaikkapa ihan lajinsa ykkösiksi.
    Mikä estää miehiä harrastamasta ja kilpailemasta rytmisessä kilpavoimistelussa?
    Ei liene mikään peruste se, että jos miehet eivät harrasta jotakin lajia, eivät naiset saa harrastaa jotakin toista.
    Eukon kannon kieltäminenkin lesboilta on kaukaa haettu. Ei sitä voi perustella edes sillä, että homotkaan eivät tunnetusta syystä voi siihen osallistua.
    Olisihan niitä muitakin ryhmiä, joilta osallistuminen voitaisiin kieltää, mutta Rofeettamme ilmeisesti haluaa pysytellä puhtaassa sovinismissa.

Minä haluaisin teipata eräitten urheiluselostajien suut. Höpötetään historiaa sen sijaan, että kerrottaisiin kuka kulloinkin on hyppyvuorossa, pitkäkö hyppy oli, paljonko siitä tuli pisteitä ja mikä on sijoitus.
    Kun selostaja oikein intoutuu loistamaan tiedoillaan, hän suorastaan häiritsee töllöttäjää, joka yrittää kuvaruudun alalaidasta tiirata, kuka siinä nyt lentääkään.

Pahuksesti ottaa päähän myös se, että mitalit jaetaan etukäteen suomalaisille. Jos niitä ei tulekaan, kaivellaan jostakin mahanpuruja tai jotakin vastaavaa vaivaa, jolla epäonnistuminen voidaan selittää.
    Älyttömältä vaikuttaa myös sellainen, että itsensä poikki hiihtäneelle isketään mikki suun eteen ja kysellään, että miltäs nyt tuntuu.

Kiitos Rofeetalle, että hän inspiroi minut haukkumaan urheiluselostajia, ja nyt asiaan:

Seuraan taitoluistelua, mäkihyppyä ja joskus hiihtojakin riippumatta siitä, onko mukana suomalaisia vaiko ei.

Ja sitten lämmin virtuaalihalaus Peetulle hopeamitalin johdosta!
    Kiitos nuorelle miehelle siitä, että kerrankin taas näki puhdasta kisaamisen iloa, uhkarohkeutta ja nuoruuden intoa. Jossakin lajissa vielä elää aidon amatööriurheilun henki.