Tästä hyvä jatkaa

Seku

"Vilosohvioidaan" vieläkin. Ruuneperi avasi pari minulle mieluista ketjua, ja minä nyt jatkaisin samaa aihetta, ehkä pikkuisen enemmän henkilöön menevänä, mutta ilman nimeä, siis nimimerkkiä.

Palsta on mielenkiintoinen ja hyvä paikka keskustella tunteista, tuntemuksista, jopa kielteisistä.

Kysyisin palstakavereilta heidän mieltymyksistään. minmimerkkiä ei saa mainita, mutta onko joukossamme joku, jonka kanssa ette uskoisi tulevanne toimeen live-elämässä. Onko taas joku jonka kanssa ystävystyisitte helposti, hänet face to face tavatessanne.

Itse voin "avautua" kertomalla kaikille, että kumpaankin ryhmään kuuluu pari henkilöä, mutta en missään tapauksessa sano ketä he ovat.
Sen vaan voin paljastaa, että miehistä tykkään laidasta laitaan, joistakin enemmän toisista vähemmän :)

25

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea ihminen

      Naapurina asui kirjailija-runoilija joka kirjoitti asuin ympäristön tapahtumista ja sai aiheesta aivan kirjan aikaiseksi.
      Oikeat nimet mainiten hän kertoi intiimejä asioita naapureista, muutamat suuttuivatkin hänelle mutta kukaan ei oikeus teitse lähtenyt syyttämään ja korjausta hakemaan.
      Ostinhan minäkin hänen kirjan ja huomasin ettei minua oltu sivuilla mainittu.

      Myöhemmin hän sanoi minulle että sinä olet oikea ihminen, sinä et pystyttele tuuli-myllyjä
      hänen ikkunansa alle, kuten nuo toiset.

      Täällä en osaa rajoja laitella, ei kannata tuuli-myllyjä vastaan hyökätä.

    • Ymmyrkäinen

      Täällä palstoillahan on helppo vaihtaa persoonaa eri tilanteissa. Eikö ole tärkeämpää vastata avaukseen omalla kommentillaan tai kirjoittaa oma avauksensa asiasta kuin asiasta ja saada siihen vastauksia. Minä en perusta kenestäkään 'persoonasta' tai 'sivupersoonasta' täällä ainoastaan kirjoitus on tärkeä.

      • Satu*

        onhan täällä ihan kivoja, yhden mainitsen nimeltäkin, Puskasuleiman,
        vaikka toki tiedän, ettei hän ole kukaan live-persoona.

        Joskus miettinyt, onkohan täällä muitakin ikäänkuin näytelmän henkilöitä?

        Mielestäni olisi erittäin epäkohteliasta mainita "oikeita" palstahenkilöitä nimeltä,
        niin hyvässä kuin pahassakaan mielessä.

        Sehän on se klassinen riidan aiheutus.
        Joukko haltiattaria oli kutsuttu prinsessa Ruususen häihin, vain Musta haltiatar oli jätetty kutsumatta.
        Vihaisena tämä tuli ovelle ja heitti kultaisen omenan sisään huutaen: "Kauneimmalle!"
        Syntyi sekasortoa ja riitaa.

        Niitäkö haluaisimme tänne palstalle?

        Tuskinpa kukaan meistä sitä toivoisi.


    • hehheh..

      kerro vaan reilusti ne inhokkis ja suosikkis, saavat sitten vastata tuntevatko samalla tavalla sinua kohtaan.

      • Seku

        En tarkoittanut, että ketään "inhokkia" tai vastakohtaa mainittaisiin, vaan persoonallisuustyyppejä, joiden kanssa synkkaa.
        Esimerkiksi, joku kertoisi, ettei pidä tosikkomaisista ihmisistä, toinen taas, että tykkää huumorista, mutta määrätynlainen huumori ei "sytytä".
        Joku voisi sanoa olevansa kätevä ja pätevä ja tuntevansa sukulaissieluisuuta muiden käytännön ihmisten kanssa.
        Kukaan ei tulisi leimatuksi, mutta voisimme välttää yhteentörmäyksiä, kun tietäisimme minkä tyyppiselle ihmiselle puhumme. Hienotunteisesti voisimme ottaa hänen yksilöllisen luonteenlaatunsa huomioon.
        Kuten voisimme huomioida palstakavereidemme kaikkia mieltymyksiä ja suuntautuneisuuksia.
        Se taitaa olla diplomatiaa, vai miksi sitä nyt sanoisimmekaan.
        Taidan olla aika kömpelö tekemään aloitteita, olkoon!


      • Seku kirjoitti:

        En tarkoittanut, että ketään "inhokkia" tai vastakohtaa mainittaisiin, vaan persoonallisuustyyppejä, joiden kanssa synkkaa.
        Esimerkiksi, joku kertoisi, ettei pidä tosikkomaisista ihmisistä, toinen taas, että tykkää huumorista, mutta määrätynlainen huumori ei "sytytä".
        Joku voisi sanoa olevansa kätevä ja pätevä ja tuntevansa sukulaissieluisuuta muiden käytännön ihmisten kanssa.
        Kukaan ei tulisi leimatuksi, mutta voisimme välttää yhteentörmäyksiä, kun tietäisimme minkä tyyppiselle ihmiselle puhumme. Hienotunteisesti voisimme ottaa hänen yksilöllisen luonteenlaatunsa huomioon.
        Kuten voisimme huomioida palstakavereidemme kaikkia mieltymyksiä ja suuntautuneisuuksia.
        Se taitaa olla diplomatiaa, vai miksi sitä nyt sanoisimmekaan.
        Taidan olla aika kömpelö tekemään aloitteita, olkoon!

        Luulen olevani jossain määrin tosikko. Siihen kai on kasvattanut "elämänkorkeakoulu." En nyt kuitenkaan edes toivo, että se täytyisi ottaa "huomioon." Riittää se, mikä olen ja tuskinpa kasvatus enää tässä vaiheessa ja täällä paljon auttaa. Saatan toki muuttaa mielipidettänikin, jos tulen vakuuttuneeksi että olen väärässä.

        Huumoriakin pidän hyvänä ja piristävänä. Sitä ainakin pyrin ymmärtämään, mutta en "joka lajia." En rääväsuisia herjoja, alapään sinänsä vanhoilla höysteillä täytettynä. Ei ole kyse siitä, ettenkö tyyliä tuntisi ennen näitä kirjoituksia. Ei ne ole minulle uusia, eivät siten järkytä. En vain pidä niistä örvellyksistä, en juurikaan vastaa näihin.
        Sellaisten herjojen heitto, joissa käytetään aseena jonkun itsestä riippumattomia poikkeamia, suorastaan väliin raivostuttaa...no ei sentään. Mutta vältän tällaisten törkyjen heittäjiä, jos vain tunnistan "teatterista." Siispä osa "tosikkomaisuuttani."

        Tämän pitemmälle en ole halukas arvioimaan kirjoittajia miellyttäviin ja vähemmän miellyttäviin. Muistuttaahan tämä jossain määrin "oikeata elämääkin." Kirjoittelussa ei kyllä tule kopiota sellaisesta, jossa tavataan kasvokkain. Täällä heitellään kärjekkäämin, "ammutaan puskasta selkään" tai toisaalta ollaan varovaisempiampia. Kirjoitettuna sanat säilyvät, niitä on vaikeampi korjata, niihin ei saa sellaista välitöntä vuorovaikutusta kuin naamakkain. Vielä vähemmän, jos kirjoittelee harvakseen, kuten teen.


      • pilvi*
        ynnämuu kirjoitti:

        Luulen olevani jossain määrin tosikko. Siihen kai on kasvattanut "elämänkorkeakoulu." En nyt kuitenkaan edes toivo, että se täytyisi ottaa "huomioon." Riittää se, mikä olen ja tuskinpa kasvatus enää tässä vaiheessa ja täällä paljon auttaa. Saatan toki muuttaa mielipidettänikin, jos tulen vakuuttuneeksi että olen väärässä.

        Huumoriakin pidän hyvänä ja piristävänä. Sitä ainakin pyrin ymmärtämään, mutta en "joka lajia." En rääväsuisia herjoja, alapään sinänsä vanhoilla höysteillä täytettynä. Ei ole kyse siitä, ettenkö tyyliä tuntisi ennen näitä kirjoituksia. Ei ne ole minulle uusia, eivät siten järkytä. En vain pidä niistä örvellyksistä, en juurikaan vastaa näihin.
        Sellaisten herjojen heitto, joissa käytetään aseena jonkun itsestä riippumattomia poikkeamia, suorastaan väliin raivostuttaa...no ei sentään. Mutta vältän tällaisten törkyjen heittäjiä, jos vain tunnistan "teatterista." Siispä osa "tosikkomaisuuttani."

        Tämän pitemmälle en ole halukas arvioimaan kirjoittajia miellyttäviin ja vähemmän miellyttäviin. Muistuttaahan tämä jossain määrin "oikeata elämääkin." Kirjoittelussa ei kyllä tule kopiota sellaisesta, jossa tavataan kasvokkain. Täällä heitellään kärjekkäämin, "ammutaan puskasta selkään" tai toisaalta ollaan varovaisempiampia. Kirjoitettuna sanat säilyvät, niitä on vaikeampi korjata, niihin ei saa sellaista välitöntä vuorovaikutusta kuin naamakkain. Vielä vähemmän, jos kirjoittelee harvakseen, kuten teen.

        puuttumaan se silmillä havaitseminen ja korvillakin, kun se onkin paljon helpompaa kun nähdään toistemme ilmeet ja äänen sävynkin. Sitä olen kaivannut , alussa varsinkin ennenkuin oppi "lukemaan tekstistäkin ja aiheista ennenkaikkea.

        Onhan tämä rikastuttavaakin, saa sekä antaa, että vastaanottaa silloin kun asiat on parhaimmillaan:)
        Muuta en viitsi kommentoidakaan. Aloittajan hauska pyrkimys valitettavasti ei voi onnistua, meitä on aivan liian monta. Semminkin kun osa pelkästään heittää jonkin lyhyen lauseen, josta ei voi vetää montaakaan johtopäätöstä.
        Jokainen kuitenkin omassa mielessään on oikeutettu valitsemaan mieltymyksensä mukaan---- aivan kuin elämässä yleensäkin!


    • seuraillut

      johon haluaisin tutustua, pitkään seurannut hänen kirjoituksiaan ja tullut hyvin viehättävä mielikuva. Miten saisi yhteyden kun tietoja ei ole ? Vai onko se merkki ettei haluta otettavan yhteyttä ?

      • Seku

        Niin sanottu rumiinkieli puhuu usein enemmän kuin sanat. Otsan rypistys, kulmakarvojen kohottaminen, askeleen verran perääntyminen keskustelukumppanista ovat selvää "kieltä".

        Minä olen karjalaiseen tapaan kova halaamaan . Puoliksi hämäläinen sisarpuoleni ei ole sellaiseen lääppimiseen tottunut. Kyllä hän lapsiaan ja miestään halaa, mutta raja kulkeekin sitten siinä.
        Minäkään en enää "lääpi" häntä, sillä sanoittakin aistin, ettei hän sellaisesta välitä.

        Toinen tapani on asettaa käteni juttukumppanini kädelle. En vältä ja karta kosketusta.
        Tänään sain taas Puutarhurin perjantaipostia.
        Puutarhurilla on tapana laittaa viestinsä loppuun aina jokun ajatus tai mietelause.
        Tämänpäiväisessä oli ainakin suunnilleen näin:" Jos olet pitänyt kädessäsi sileää rantakiveä, jota vesi on hyväillyt, tiedät miten suuri voima jatkuvalla hyväilyllä on."


    • etsivivä-amadeus

      Minä porvari, mielestäsi muskeliveneen,oli joskus saitilla,kun Sinulla oli vauhti päällä.Minun vene vain soutupaatti ja voi kun saisin,sen sen soutupaatinkin edes käyttööni.
      Seku,olet ihana ihminen,en minäkään mikään pirttihirmu ja elämä jatkuu..

      • Seku

        lörpötellä. Ethän sinä koskaan mistään muskeliveneistä puhunut, et liioin lämminveriratsukoista, vai miten minä ne sinun juttusi silloin leikilläni vääristelin.

        Kiitos kun sanoit minua kuitenkin ihanaksi ihmiseksi. Totta puhuen kyllä minä olen aika mukava, kuten sinäkin. Nyt tässä tuli mieleeni tuosta verotuksesta, mistä aiemmin mainitsit. Kyllä verottaja puolensa pitää, mutta yleensä aivan lain suomissa puitteissa. Metsänmyyntivero, siis puukaupan myyntivoittovero, on 28 % myyntihinnasta.
        Minulla on melko tuore kokemus. Sain äitini kuoltua perinnöksi mm. metsää, jota tietenkin piti myydä, että voimme maksaa perintöveron 16 % rintaperilliseltä, siihen päälle vero myydyistä puista, eli 44% kaikkiaan.

        Ikävää kun joudut näkemään harmia vuokralaistesi takia!


      • etsivivä-amadeus
        Seku kirjoitti:

        lörpötellä. Ethän sinä koskaan mistään muskeliveneistä puhunut, et liioin lämminveriratsukoista, vai miten minä ne sinun juttusi silloin leikilläni vääristelin.

        Kiitos kun sanoit minua kuitenkin ihanaksi ihmiseksi. Totta puhuen kyllä minä olen aika mukava, kuten sinäkin. Nyt tässä tuli mieleeni tuosta verotuksesta, mistä aiemmin mainitsit. Kyllä verottaja puolensa pitää, mutta yleensä aivan lain suomissa puitteissa. Metsänmyyntivero, siis puukaupan myyntivoittovero, on 28 % myyntihinnasta.
        Minulla on melko tuore kokemus. Sain äitini kuoltua perinnöksi mm. metsää, jota tietenkin piti myydä, että voimme maksaa perintöveron 16 % rintaperilliseltä, siihen päälle vero myydyistä puista, eli 44% kaikkiaan.

        Ikävää kun joudut näkemään harmia vuokralaistesi takia!

        epämääräisesti,verojohtajalla mökki kilsan päässä mun maista,arvaa harmittaako.
        Naapurin tyttö,mutta noussu hattuun se virka.
        Voi kun sais ton ukon terveex,eipä virpominen taida auttaa,tossa muitisairaudessa,on se niin kamalaa


      • etsivivä-amadeus kirjoitti:

        epämääräisesti,verojohtajalla mökki kilsan päässä mun maista,arvaa harmittaako.
        Naapurin tyttö,mutta noussu hattuun se virka.
        Voi kun sais ton ukon terveex,eipä virpominen taida auttaa,tossa muitisairaudessa,on se niin kamalaa

        Jos räävimmät turhanhuutelijat jätetään laskuista, luulen tulevani toimeen kaikkien täällä kirjoittavien kanssa, vaikka mielipiteet menisivätkin ristiin. Asiathan riitelevät, eivät ihmiset.

        Sitten täällä on joukko kirjoittajia, joista pidän ihan valtavasti.
        Mielestäni on hyvä, että samat ihmiset pystyvät kirjoittamaan asiallista tekstiä ja toisaalta uskaltavat heittäytyä leikkimäänkin ja viljelemään niitä kauneimpia yrttejä eli huumorinkukkia.

        Seku tuolla ylempänä kertoi "karjalaiseen tyyliin" olevansa kova halaamaan.
        Minussa ei ole pisaraakaan karjalaisverta, olen ainakin 75-prosenttisesti hämäläinen, mutta olen kova likka halaamaan. Kerran vein ryhmän aivan ennen näkemättömiä ihmisiä Moskovaan. Aika moni heistä puhelimessa sanoi, että halataan, kun tavataan.
        Helsingin rautatieasemalla sitten halasin ainakin yhden vaunullisen väkeä ja varmuudeksi levitin käteni ja kailotin, että kuka vielä tahtoo halata!
        Matkalla oli mukana kolma lankomiestäni, ja heille käytökseni varmaan oli järkytys. Ihmeellistä sen sijaan oli, ettei kukaan heistä kielinyt pikkuveljelleen, miten hurja muija tällä on.

        Niin että kun tullaan vastakkain, halataan. Eikö niin?


      • Venlastiina kirjoitti:

        Jos räävimmät turhanhuutelijat jätetään laskuista, luulen tulevani toimeen kaikkien täällä kirjoittavien kanssa, vaikka mielipiteet menisivätkin ristiin. Asiathan riitelevät, eivät ihmiset.

        Sitten täällä on joukko kirjoittajia, joista pidän ihan valtavasti.
        Mielestäni on hyvä, että samat ihmiset pystyvät kirjoittamaan asiallista tekstiä ja toisaalta uskaltavat heittäytyä leikkimäänkin ja viljelemään niitä kauneimpia yrttejä eli huumorinkukkia.

        Seku tuolla ylempänä kertoi "karjalaiseen tyyliin" olevansa kova halaamaan.
        Minussa ei ole pisaraakaan karjalaisverta, olen ainakin 75-prosenttisesti hämäläinen, mutta olen kova likka halaamaan. Kerran vein ryhmän aivan ennen näkemättömiä ihmisiä Moskovaan. Aika moni heistä puhelimessa sanoi, että halataan, kun tavataan.
        Helsingin rautatieasemalla sitten halasin ainakin yhden vaunullisen väkeä ja varmuudeksi levitin käteni ja kailotin, että kuka vielä tahtoo halata!
        Matkalla oli mukana kolma lankomiestäni, ja heille käytökseni varmaan oli järkytys. Ihmeellistä sen sijaan oli, ettei kukaan heistä kielinyt pikkuveljelleen, miten hurja muija tällä on.

        Niin että kun tullaan vastakkain, halataan. Eikö niin?

        Halatkaa toisianne kehotti aikanaan 'Leo eläin', Ylen toimittaja, Heimo Holopainen.
        Halauksia ja suudelmia, täydensi ex Ylen toimittaja Hannu Taanila.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Jos räävimmät turhanhuutelijat jätetään laskuista, luulen tulevani toimeen kaikkien täällä kirjoittavien kanssa, vaikka mielipiteet menisivätkin ristiin. Asiathan riitelevät, eivät ihmiset.

        Sitten täällä on joukko kirjoittajia, joista pidän ihan valtavasti.
        Mielestäni on hyvä, että samat ihmiset pystyvät kirjoittamaan asiallista tekstiä ja toisaalta uskaltavat heittäytyä leikkimäänkin ja viljelemään niitä kauneimpia yrttejä eli huumorinkukkia.

        Seku tuolla ylempänä kertoi "karjalaiseen tyyliin" olevansa kova halaamaan.
        Minussa ei ole pisaraakaan karjalaisverta, olen ainakin 75-prosenttisesti hämäläinen, mutta olen kova likka halaamaan. Kerran vein ryhmän aivan ennen näkemättömiä ihmisiä Moskovaan. Aika moni heistä puhelimessa sanoi, että halataan, kun tavataan.
        Helsingin rautatieasemalla sitten halasin ainakin yhden vaunullisen väkeä ja varmuudeksi levitin käteni ja kailotin, että kuka vielä tahtoo halata!
        Matkalla oli mukana kolma lankomiestäni, ja heille käytökseni varmaan oli järkytys. Ihmeellistä sen sijaan oli, ettei kukaan heistä kielinyt pikkuveljelleen, miten hurja muija tällä on.

        Niin että kun tullaan vastakkain, halataan. Eikö niin?

        Olen myöskin halailija, ja vaikka kaikki murrosikäiset yrittävät pakoon,
        niin sanon vain, että hyvää se halaaminen sullekin tekee!

        Toivottavasti et Venlastiina pahastunut, kun mainitsin Puskasuleiman nimeltä eilen.
        Tiedän toki, että hän on sinun luomuksesi,
        olen aina ajatellut hänet kuin näytelmän henkilöksi,
        ja juuri siksi hänet mainitsin, onhan hän naurattanut meitä useasti.

        Kun tulee kirjoitettua spontaanisti ilman kirjautumista, ei viestiä voi poistaakaan.

        Periaatteessa en varsinaisten palstahenkilöiden nimiä mainitse silloin,
        jos on tarkoituksena jaoittelu jyviin ja akanoihin.

        Illanjatkoja!


      • etsivivä-amadeus
        Venlastiina kirjoitti:

        Jos räävimmät turhanhuutelijat jätetään laskuista, luulen tulevani toimeen kaikkien täällä kirjoittavien kanssa, vaikka mielipiteet menisivätkin ristiin. Asiathan riitelevät, eivät ihmiset.

        Sitten täällä on joukko kirjoittajia, joista pidän ihan valtavasti.
        Mielestäni on hyvä, että samat ihmiset pystyvät kirjoittamaan asiallista tekstiä ja toisaalta uskaltavat heittäytyä leikkimäänkin ja viljelemään niitä kauneimpia yrttejä eli huumorinkukkia.

        Seku tuolla ylempänä kertoi "karjalaiseen tyyliin" olevansa kova halaamaan.
        Minussa ei ole pisaraakaan karjalaisverta, olen ainakin 75-prosenttisesti hämäläinen, mutta olen kova likka halaamaan. Kerran vein ryhmän aivan ennen näkemättömiä ihmisiä Moskovaan. Aika moni heistä puhelimessa sanoi, että halataan, kun tavataan.
        Helsingin rautatieasemalla sitten halasin ainakin yhden vaunullisen väkeä ja varmuudeksi levitin käteni ja kailotin, että kuka vielä tahtoo halata!
        Matkalla oli mukana kolma lankomiestäni, ja heille käytökseni varmaan oli järkytys. Ihmeellistä sen sijaan oli, ettei kukaan heistä kielinyt pikkuveljelleen, miten hurja muija tällä on.

        Niin että kun tullaan vastakkain, halataan. Eikö niin?

        ja ihanaista olla se arka tyttö sodanjaloista selvinneenä,kun tiedän,en ollut yksin.
        Sota koski meitä kaikkia.Sen enon jonka hauta peitti 22vuotiaan kehon ja isoäitini antoi vanhimman poikansa isänmaan puolesta.Se laulu,juoksuhaudoissa,on nuorimman,siis enoni sotilasmuistoissa.
        Ei kukaan kaiketi halua kuolla nuorena.
        Ei sota valikoi,se vaatii puolustamaan.
        Ne enot siis Äidin veljet,oli uhrilahja sukuni puolesta.
        Moskovassa en ole käynyt,mutta läheisyyttä olen lapsilleni opettanut ja sen,pidä itsestäsi huolta..
        lentokonepelkoinen amadeus,kun en tiennyt ja oli kerrottu,että kaikki ovat viholliskoneita.


      • Seku
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        ja ihanaista olla se arka tyttö sodanjaloista selvinneenä,kun tiedän,en ollut yksin.
        Sota koski meitä kaikkia.Sen enon jonka hauta peitti 22vuotiaan kehon ja isoäitini antoi vanhimman poikansa isänmaan puolesta.Se laulu,juoksuhaudoissa,on nuorimman,siis enoni sotilasmuistoissa.
        Ei kukaan kaiketi halua kuolla nuorena.
        Ei sota valikoi,se vaatii puolustamaan.
        Ne enot siis Äidin veljet,oli uhrilahja sukuni puolesta.
        Moskovassa en ole käynyt,mutta läheisyyttä olen lapsilleni opettanut ja sen,pidä itsestäsi huolta..
        lentokonepelkoinen amadeus,kun en tiennyt ja oli kerrottu,että kaikki ovat viholliskoneita.

        kaikki palstalaiset samalla viivalla. Tietenkin jotkut kirjoittaen ilmaisevat ajatuksensa mielenkiintoisemmin, tai selkeämmin, mutta ainakin itse arvostan kaikkia palstakirjoittajia.

        Ei tulisi kuuna kullan päivänä mieleen alkaa arvostella ketään huonon suomenkielen käytöstä. Silloinhan heittäisin ensimmäisen kiven omaan päähäni.

        Minua ilahdutti ylempänä oeva viesti, missä kirjoittaja kertoi olevansa "karjalainen", siis halaamisesta välittävä.

        Tälläisiä, erilaisia yksilöitä meitä täällä on. Ynnämuu uskoo olevansa tosikko, mutta minä miellän tosikkomaisuuden erilailla ilmeneväksi.
        Tuolla mies huhuilee minulle, että tulisin katsomaa Super suurpujottelua, ja sen jälkeen naisten hiihtoa.

        Voi kunpa olisin edes vähän enemmän kiinnostunut urheilusta!
        Ukko se valvoo yökaudetkin seuratessaan talviolymppialaisia.


      • Puskasuleima
        Seku kirjoitti:

        kaikki palstalaiset samalla viivalla. Tietenkin jotkut kirjoittaen ilmaisevat ajatuksensa mielenkiintoisemmin, tai selkeämmin, mutta ainakin itse arvostan kaikkia palstakirjoittajia.

        Ei tulisi kuuna kullan päivänä mieleen alkaa arvostella ketään huonon suomenkielen käytöstä. Silloinhan heittäisin ensimmäisen kiven omaan päähäni.

        Minua ilahdutti ylempänä oeva viesti, missä kirjoittaja kertoi olevansa "karjalainen", siis halaamisesta välittävä.

        Tälläisiä, erilaisia yksilöitä meitä täällä on. Ynnämuu uskoo olevansa tosikko, mutta minä miellän tosikkomaisuuden erilailla ilmeneväksi.
        Tuolla mies huhuilee minulle, että tulisin katsomaa Super suurpujottelua, ja sen jälkeen naisten hiihtoa.

        Voi kunpa olisin edes vähän enemmän kiinnostunut urheilusta!
        Ukko se valvoo yökaudetkin seuratessaan talviolymppialaisia.

        Älä siä Satu pelkä. Ei se alkuperänen piänist hermostu. Ittehän se on minun tänne tuanu. Tai ainaki olen tänne päässyk ku sen silimä ov välttäny.
        Joku väärinkäsitys täs nyk kumminki taitaa olla, ku siä olet nauranu minulle. Miähä olen tääl yrittäny olla se asiallisempi osapuali, ku Vs kirjottelee ihan omasta päästään ja häpäsee koko suvun.
        Onneks kukaa ei tiärä, et mei ollaan sukuu, enkä miä viitti sitä kertookka. Luulevatten viälä, et miä olen samallainen hömppä ku se.


      • Puskasuleima kirjoitti:

        Älä siä Satu pelkä. Ei se alkuperänen piänist hermostu. Ittehän se on minun tänne tuanu. Tai ainaki olen tänne päässyk ku sen silimä ov välttäny.
        Joku väärinkäsitys täs nyk kumminki taitaa olla, ku siä olet nauranu minulle. Miähä olen tääl yrittäny olla se asiallisempi osapuali, ku Vs kirjottelee ihan omasta päästään ja häpäsee koko suvun.
        Onneks kukaa ei tiärä, et mei ollaan sukuu, enkä miä viitti sitä kertookka. Luulevatten viälä, et miä olen samallainen hömppä ku se.

        Ei voi oikein sanoa enää iltaa.. Minä pidän ihmisistä.. Minusta jokainen on mielenkiintoinen persoona, hyvinepuolineen ja vikoineen..Sehän juuri on elämänrikkautta,erilaisuus..
        Jos joku on huonolla tuulella,mietiskelen,miksi hän on,mitä on sattunut..Yleensä,ei kukaan ,
        juuri minulle kiukuttele..Uskon,että monet ajattelevat,että olen aika tylsä,mutta se on hyvä
        olotila..On kiinnostavaa lukea ,eri ihmisten juttuja..Voi mielessään luoda mielikuvia,jotka eivät varmaan kaikki ole edes yhtään oikeaan osuvia,koska me ihmiset, annamme ristiriitaisia singnaaleja itsestämme..Siksi ,minusta on mukavaa nähdä ,ihan oikeasti teitä..Aika usean olenkin tavannut,henkilökohtaisesti..On ollut ,todella mukavaa.. Oliskohan syytä mennä hetkeksi nukkumaan.. Hyvää yötä..Me tapaamme taas täällä.. Iloa! t.Irkku


      • *Kukkahame*
        irkku-37 kirjoitti:

        Ei voi oikein sanoa enää iltaa.. Minä pidän ihmisistä.. Minusta jokainen on mielenkiintoinen persoona, hyvinepuolineen ja vikoineen..Sehän juuri on elämänrikkautta,erilaisuus..
        Jos joku on huonolla tuulella,mietiskelen,miksi hän on,mitä on sattunut..Yleensä,ei kukaan ,
        juuri minulle kiukuttele..Uskon,että monet ajattelevat,että olen aika tylsä,mutta se on hyvä
        olotila..On kiinnostavaa lukea ,eri ihmisten juttuja..Voi mielessään luoda mielikuvia,jotka eivät varmaan kaikki ole edes yhtään oikeaan osuvia,koska me ihmiset, annamme ristiriitaisia singnaaleja itsestämme..Siksi ,minusta on mukavaa nähdä ,ihan oikeasti teitä..Aika usean olenkin tavannut,henkilökohtaisesti..On ollut ,todella mukavaa.. Oliskohan syytä mennä hetkeksi nukkumaan.. Hyvää yötä..Me tapaamme taas täällä.. Iloa! t.Irkku

        Taidan olla aamuvirkku kun jo koneella ;-DD, ne olympialaiset valvotti puoleen yöhön, ja nyt jo hereillä.
        Kivoja ja asiallisia ihmisiähän täällä on, annetaan mielipiteiden vyörytä kullekin aiheelle ja nautitaan toisten antimista, enpä mitenkään kaipaile että livenä näitä juttuja voisi jutella, ja siihen on syynsäkin.
        Joskus nauran ääneen kun luen jotain vastausta, eihän se sopisi keskustelussa, mutta asiat joko menee niin tai on joku väärin ymmärrys minulla, no jotain hauskaa pitää ollakin.
        Joskus voi olla hyvinkin mielenkiintoisia aloituksia, ketju kasvaa ja juttu kulkee, sitten vaan ajatus vaihtuu ja juttu kulkee vieläkin, näin se menee pöydän ympärilläkin.
        Hyviä kirjoittajia löytyy ja googlesta kopioitujakin löytyy yllättävän usein, jokaisen oma asia, muttei se mitään keskustelua ja omaa mielipidettä kyllä ole.


      • Lorena*
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Taidan olla aamuvirkku kun jo koneella ;-DD, ne olympialaiset valvotti puoleen yöhön, ja nyt jo hereillä.
        Kivoja ja asiallisia ihmisiähän täällä on, annetaan mielipiteiden vyörytä kullekin aiheelle ja nautitaan toisten antimista, enpä mitenkään kaipaile että livenä näitä juttuja voisi jutella, ja siihen on syynsäkin.
        Joskus nauran ääneen kun luen jotain vastausta, eihän se sopisi keskustelussa, mutta asiat joko menee niin tai on joku väärin ymmärrys minulla, no jotain hauskaa pitää ollakin.
        Joskus voi olla hyvinkin mielenkiintoisia aloituksia, ketju kasvaa ja juttu kulkee, sitten vaan ajatus vaihtuu ja juttu kulkee vieläkin, näin se menee pöydän ympärilläkin.
        Hyviä kirjoittajia löytyy ja googlesta kopioitujakin löytyy yllättävän usein, jokaisen oma asia, muttei se mitään keskustelua ja omaa mielipidettä kyllä ole.

        Itä-rajan tienoilla paistaa kirkas aamu aurinko ja pakkasmittari näyttää klo 9 aikoihin vielä -24. Puoleen yöhön valvoin, toivoin mäkimiesten onnistuvan hypyissään että pääsevät jatkoon, näinhän kä'vi. Syksylaskua on aina pelottavan jännittävää katseltavaa.

        Kuun sirppi näkyi kirkkaana lännen taivaalla tummaa yötaivasta vasten. Täysikuu on sitten ensi sunnuntaina. Lapsena sanottiin kun näkee auringon, kuun ja valkoisen hevosen yhtä aikaa, voi toivoa ja toivomus toteutuu. Muistan toivoneeni onnellista elämää samaa toivon nytkin vaikka kolmikkoa ei näykään.

        Yhyy, tällaisella pakkasella vain paljon päälle lämpimiä vaatteita ulos haistelemaan pakkassäätä, kiva on palata kotiin kun pakkaspoika on aiheuttanut hehkuvan punaset posket. Letut maistuvat illansuussa mansikkahillon kanssa.


    • susmorsian

      ai sinäkin tykkäät.Mutta miehet pakenee päällekäyviä yliviisaita naisia. Olkaamme vaikka olevinamme se heikompi sukupuoli...perhana taas tää hehheh.-

      • ..taas

        toinen tyhjenee toinen täyttyy ja alkaa purkaa


      • ..taas kirjoitti:

        toinen tyhjenee toinen täyttyy ja alkaa purkaa

        ei mitään viininlitkuja.
        kyllä taso säilytetään. otanpa V.S.O.P. Privaatti-konjakin nyt.

        Znaztarovia!


      • Seku
        susmorsian kirjoitti:

        ei mitään viininlitkuja.
        kyllä taso säilytetään. otanpa V.S.O.P. Privaatti-konjakin nyt.

        Znaztarovia!

        Tarkoitan tuota nikin tapaista "...taas".

        Voihan ihminen kirjoittaa kepeään, jopa hulvattomaan tyyliin olematta humalassa.
        Toisaalta taas, jos onkin, niin so what?

        Minua ei ainakaan häiritse, varsinkaan kun näkäräiset ottanut ei hauku ketään.

        Irkku sanoi pitävänsä ihmisistä. Minäkin pidän, ainakin minua kiinnostavat erilaiset persoonallisuustyypit.

        Ei olisi yhtään hassumpi ajatus tavata aivan livenä palstakavereita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe