Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Uzma tulee meillekin aina mieleen Pakistanin uutisten yhteydessä. Mietimme mitä hänelle kuuluu ja tietysti toivomme mahdollisimman hyvää... Samaikäinen on toinen, joka ei liialti ole näyttäytynyt. Jos piilossaolo jatkuu, olen kohta valmis suostumaan jopa trampoliinihyppelyyn, jos porukka sitten kimpassa hankkii uuden trampoliinin hajonneen tilalle. Johan tässä ihan jäykistyy, kun kukaan ei ole tyyräämässä venyttelemään ja taivuttelemaan. Taisin jo uhata komealla ulosottomiehelläkin, mutta mummeli-36 ei näytä miehiä pelkäävän. Meinaa kai, että näin upeilla ilmoilla lähtee ihan mielikseen ulos. Hintriikaa haluaisin lohduttaa kertomalla, että vanhin rauduskoivu ei vieläkään ole hiirenkorvilla. Se, että Lappiin ensin luvataan melkein helteitä ja sitten perutaan lupaukset,johtuu varmaankin tästä lamasta. Median mukaanhan nyt on jossakin esitetty, ettei sovittuja palkankorotuksiakaan maksettaisi, ja jossakin on tarjottu palkanalennuksia, kun on tämä lama. Mutta ei kannata lamaantua! Kyllä se päivä paistaa risukasaankin, ja onhan Lappi nyt huomattavasti risukasaa tärkeämpi. Villahousuja vain jalkaan, myssy päähän ja toppatakki päälle ja sitten rannalle aurinkoa odottamaan. Kyllä se aurinko sieltä pilvestä tulee ja auringonpalvojan varusteet nähtyään nauraa niin, että takuulla lämpenee hellelukemiin. Kannattaa hankkia ohvia varastoon, ettei tarvitse huitoa. Minä huitelen nyt makuukamarin puolelle. Hyviä öitä ja kauniita unia!
  2. Täällä kylläkin näyttää vetävän pilveen. Ehkä tuo aurinkoinen armas katsoo velvollisuudekseen paistaa vaihteeksi pohjoisemmassa. Kovin on taivaanranta mustansininen. Ettei vain hautoisi ukkosta. Muutama päivä sitten täällä jo vähän jyrähtelikin, mutta salamoita ei näkynyt. Olen eilen ja tänään ahkeroinut kaiken maailman rästihommien parissa,ja mieliala tuntuu valostuneen, vaikka riittää hoitamattomia asioita vieläkin ihan tarpeeksi. Koskahan sitä tulee niin vanhaksi ettei tarvitse hoidella omia ja sukulaisten paperihommia? Lapsuudenystävältä tuli kirje. Hän oli tupatarkastuksensa tuloksena päätynyt siihen, että olemme saaneet lottovoiton. Kehui ympäristön ja asunnon sekä siinä sivussa meidätkin, kun ymmärsimme ajoissa luopua edellisestä kodistamme emmekä vasta sitten, kun emme enää itse pysty toimimaan. Hän suree serkkuaan, joka on nivelvaivainen ja ajaa kahdesti viikossa hehtaarin suuruisen pihamaan moottorikäyttöisellä mutta työnnettävällä ruohonleikkurilla. Serkun mies on sairaalloinen eikä pysty tekemään juuri mitään. Ystäväni on yllyttänyt serkkuaan myymään omakotitalon ja muuttamaan kerrostaloon, mutta tämä ei kuulemma ikinä pystyisi asumaan kerrostalossa. Että sellaisia murheita. Ei tämä kerrostaloasuminen hullumpaa ole, kun onnistuu löytämään mukavan ja rauhallisen taloyhtiön. Että kai se lapsuudenystävä oikeassa on siitä lottovoitosta. Olin kehuista niin mielissäni, että vihdoinkin innostuin tilaamaan hammaslääkärinkin. Voi olla, että minusta vielä sukeutuu uuttera ja tunnollinen kansalainen. (Olen jo muutamana päivänä harjoitellut ja tiskannut astiat Mr Greengrassin kauhuksi/kiusaksi) Terveisiä!
  3. Täytyy varmaankin sähköpostissa lähettää aurinkoa ja hiirenkorvia sinne Meri-Lappiin, kun nykyisin ei tiedä, missä lähin Itella sijaitsee. Voi tulla pitkäkin noutomatka. Täällä uinuu enää suurin rauduskoivu talviunta. Jos näitä aurinkoisia päiviä riittää, sekin herää kevääseen ihan lähiaikoina. Yksi kunnon sadekin tekisi terää. Pihanurmikon täplittävät keltaiset voikukat. Toivottavasti uuttera huoltomiehemme ei vielä muutamaan päivään tule ruohoa ajamaan. H* arvaa varmaankin, ettei tässä yhtään olla kateellisia Lapin yöttömistä öistä tai revontulista. Ihan muuten vain minäkin haikailen lomareissua pohjoiseen, missä horsmat ovat väriltään ja tuoksultaan voimakkaampia kuin etelässä. En yritä mainita, miltä tuntui keskellä aamuyötä kävellä Karigasniemen raittia, kun kultainen aurinko paistoi tien tasalla. Sitä paitsi sellaisen yön hämyistä valoa ei edes voi sanoin kuvata. Niinpä en yhtään liikutu, kun kuulen Tapio Rautavaaran laulavan, että Pohjolan yö täynnä on kummaa taikaa. Otan sen vastaan yhtä tyynesti kuin kuuntelen "Hei Balkan"ia. Omituista on se, että nämä molemmat sävellykset - niin erilaisia kuin ovatkin - tuovat roskia silmiini, ja on ihan pakko kaivaa nestuuki esiin, jotteivät muut paikalla olijat luulisi minun herkistyneen. Pellolla käppelehtii harakka ja nauraa. Naurakoon! Saan minä haaveilla, että ennen kuolemaani pääsisin vielä kerran sekä Lappiin että Mustanmeren aurinkoisille rannoille. Ai niin! Meri-kukalle terveisiä: enhän minä raatsi sitä upeaa rautanaulaa sinulle lähettää, mutta sähköpostissa tulee ennemmin tai myöhemmin se jyllantilainen lehmänkello. Moikka kaikille!
  4. Minulla on vain nämä ainot. Olisiko lieventävä asianhaara, että tätini miehellä, joka ei ollut kovin isokenkäinen, oli lipposet kokoa 41? Ovat nyt jalkineet minkälaisia tahansa, ei niitä parane tänään jalkaansa laittaa. Siellä on kumisaapaskeli ja tuuli niin tuima, että kerrankin kaipailin niitä kiloja, jotka ovat huomaamatta huvenneet. Ukko piti huutaa avuksi, kun tuuli meinasi lennättää huitsin nevadaan ostoskärryt ja minut niitten mukana. Nyt katoan keittiöön tekemään mustikkapiirakkaa, sillä köyhtyä saa muttei laihtua, mikä tänään tuli todistetuksi. Terveisiä koko poppoolle ja Irkulle erityismaininta. Kyllä minäkin tykkään enemmän perunapiirakoista, vaikka riisipiirakatkin hyviä ovat.