Äideille

Virtuaaliruusuni kaikille teille, äideiksi maailmaan syntyneille. Eikö vaikeaa ole niin paljon antaa, sydäntä kultaista raskas kantaa?

23

1066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusuista! Äidin työ on antoisaa..Ei ole ollut elämässäni ,ihanampaa aikaa,kuin se,kun lapset olivat pieniä. Kiva seurata,heidän kehittymistään aikuisiksi. Joten ei hassumpaa,isiä unohtamatta.. ONNEA kaikille ÄIDEILLE! Myös ruusujen kera! ILOA! t.Irkku

• "pelkkää hyvää"

Sydämelliset kiitokseni ruusuista! Omalla pöydälläni kukkii itseostettu pelargonia, ennen taisivat sanoa sitä englannin pelakuuksi. Sain "korttina" itse tehdyn taulun lapsilta, olen opettanut heille, että minulle on lahjaa se, että he voivat hyvin, ovat elossa. Kohta lähden nostamaan lippua taloyhtiön salkoon. Puhelinsoitot saan varsinaisen aamun valjettua. Olisiko parempi sydämen olla vaikka muhevaa multaa? Siinä kasvaa, siihen maatuu. Oma äidinosani on ollut helppo, luulisin. Sitä normaalia, sekin luuloa, lasten sairastamista, murrosikää ja avioliiton koossa pitämistä lasten vuoksi vuosikausia. Jalat maassa ja arkijärjellä päivästä toiseen. Usein äidit kiusaantuvat huomioinnista, kai tutumpaa on olla tekijänä kuin vastaanottajana. Käytit niin painavia sanoja, että useampi näytti vain lukevan, ei kirjoittavan. Sallinet tämän?

• onnesta olla äiti, mummi ja iso-mummi. Kiitän kauniista sanoistasi, huomiosta äideille, joka omalla kohdallani joskus tuntuu ihan liialliselta. Äitinä oleminen on onni, mihin kuuluu surut ja ilot, huolet lasten kasvusta, elämästä. Niin vanhaksi ei äiti tulekkaan, etteikö nämä molemmat seuraisi mukana elämän kulussa. Onnellisten tähtien alla olen saanut lapsieni elämää seurata, nyt jo monessa polvessa, pienistä suruista on hyvin selvitty ja toivonkin että näin jatkuu. Omista ansioista tässä suhteessa en pysty kiitosta ottamaan, näin vain on mennyt. Onnellista äitienpäivää toivotan kaikille äidille, kiitos isille myös, kaksihan äitiyteen tarvitaan;)

• Lämmin kiitos ruususta,kauniista sanoista. Kiitos elämästä joka on antanut niin paljon, suurin niistä perhe ja äitiyden onni. Tähän liittyy samaan onneen liittyy myös 4 lastenlasta, asuvat kaukana mutta kuitenkin ovat niin lähellä sydämessä. Kaikille lukijoille toivon tänä aurinkoisena, keväisenä äitienpäiväna kaikkea hyvää runsain mitoin.

• Niiaan nätisti Ruuneperille. Nuo edellä on viestittäneet minunkin puolesta. Oikein hyvää Äitienpäivää kaikille.

• pilvi*

onnittelija huomaavaisuudesta! Joo,jos se sydän olis kultaa se painaisi liikaa, nyt se onneksi on se miksi Luoja sen viisaudessaan loi. Sisäänrakensi siihen lahjan,joka syntyi samalla kun tulimme äideiksi.

• Osa äitienpäivä vieraita kävi jo eilen. Lippu on nostettu salkoon, ja nurmikot vihertää jo täälläkin. Hyvää Äitien päivää kaikille Äideille!

• kotitekoisen mustikkapiirakan kera. Toivottavasti maistuu.

• main-eko

No paremminkin niiaan; Ruusut vastaan otan sulta, suukko poskelles taas multa!!

• Jopas jotakin!

• Jatta
        Ruuneperi kirjoitti:

Jopas jotakin!

Äitienpäivä onnitteluista! Näitä onkin nyt tullut aivan satamalla, hyvältä tuntuu. Toisellekin poskelle!

• tulenlieskat

Vaikeaa ole ei hymy lapsen vei tunteet paljon antaa kevyesti ne kantaa. Voimaa saa kasvusta lapsen, luo eloa harmaahapsen. Kiitos ruususta sun isot halit saat mun.

• fiiuliN

Kauniit kiitokset onnitteluista. Kuitenkin hämärästi muistelen, oliko se eilen kus sinua olisi ollut syytä onnitella. Mutta onnittelenpa näin jälkikäteen.

• pilvi*

Merkkipäiväsi jodosta lisään tähän pojanpoikani tyttären kirjoittaman runon: Aurinkoruno. Näin minä nauran ja noin minä nauran ja miksi en nauraa saisi aurinko nauraa ja tähdetkin nauraa niin miksi ei naurattaisi. Jade sai esittää sen koulun kevätjuhlassa. Kimppu kieloja Sinulle!

• sille runolle
        pilvi* kirjoitti:

Merkkipäiväsi jodosta lisään tähän pojanpoikani tyttären kirjoittaman runon: Aurinkoruno. Näin minä nauran ja noin minä nauran ja miksi en nauraa saisi aurinko nauraa ja tähdetkin nauraa niin miksi ei naurattaisi. Jade sai esittää sen koulun kevätjuhlassa. Kimppu kieloja Sinulle!

taisi olla joku hiukan aikaisemmin, vai? Se ei iloisuutta poista.

• pilvi*
        sille runolle kirjoitti:

taisi olla joku hiukan aikaisemmin, vai? Se ei iloisuutta poista.

Viime kevätjuhlista.Siinä on piirretty aurinko ja tähtiä,ja hymyjä! Tyttö on sen tekstannut siihen. Sääli,että juuri Jaden koulussa tapahtui Keravalla tuo hirvittävä tytön surma,aivan lähellä Jaden kotia. Juttelen juuri tänään hänen äitinsä kanssa,nyt Jade ei enää ole niin ahdistunut,uskaltaa jo olla yksin kotonakin. Lapsen maailma järkkyy,kun tuollaista tapahtuu oman koulun lähellä. Niin sääli,että joutuvat noin varhain tajuamaan elämän kauheuksia.

• KultaÄiti

Se on symboliikkaa tuo Kultainen äidinsydän. Se kimmeltää hehkuu loistaa sädehtii ja KESTÄÄ jos mitä, myös törkyä ja taakkaa lastensa taholta. Se ei ruostu, sitä ei ajan hammas nakerra. Se ei siis ole fyysistä kultaa. Olisiko sitten niin, että miehen kultainen sydän raskas olisi?

• Ei päivän sankaritar

Naiset kasvavat äitiyteen, jos ovat kasvaakseen. Myös muut kasvattajat kuin biologiset äidit tekevät arvokasta työtä, esim. sijaiskodeissa. Joillekin äitiys on taakka, joillekin äitienpäivä on syystä tai toisesta surullisimpia päiviä. Arvostan aloittajan tervehdystä, ja näkeehän miten ilolla se vastaanotetaan. Jos ei omien lasten isää enää ole, tuntuu hyvältä saada joltain muulta mieheltä onnittelut. Kiitos minultakin, en kai pahoittanut kenenkään mieltä.

• se miettimään sai minä pronssia kai kulta ankaraa ja kovaa pronssi kultaa lujempaa se elää,kestää,vahvenee mitä vanhemmaksi vanhenee Kiitos muistamisestasi! susmorsian

• Rinnassani oleva ontto lihas sykähteli entistä iloisemmin nuo kauniit säkeet luettuani. Kaikkea hyvää! toivottaa Satu

• Miten Jepuliksen aikaan?

Saahan kysyä?

• senhän näet.

Ei palstaa virkistä yhtään vanhojen ketjujen esiin vetäminen, vaikka joku sitä tekee jo itsekin, kuten susmorsian . Syyttää muita huumorintajuttomuudesta ja tylsyydestä. Olisit voinut itse tehdä uuden aloituksen uudesta aiheesta, niitä ei juuri kukaan enää tee. Syystä tai toisesta.
        Mutta näitä kirjoittajien ja leirien välisiä setvimisiä on ihan tarpeeksi jo.

• Etkö ole huomannut
        senhän näet. kirjoitti:

Ei palstaa virkistä yhtään vanhojen ketjujen esiin vetäminen, vaikka joku sitä tekee jo itsekin, kuten susmorsian . Syyttää muita huumorintajuttomuudesta ja tylsyydestä. Olisit voinut itse tehdä uuden aloituksen uudesta aiheesta, niitä ei juuri kukaan enää tee. Syystä tai toisesta.
        Mutta näitä kirjoittajien ja leirien välisiä setvimisiä on ihan tarpeeksi jo.

Millä tavalla aloittaja keskustelee palstalla, pitäisit vain omana tietonasi mitälöydät tästä miehestä/akasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      64
      1248
    2. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      172
      1096
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      62
      904
    4. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      777
    5. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      269
      776
    6. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      67
      756
    7. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      751
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      181
      714
    9. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      675
    10. Mitä ajattelet että

kaivattusi miettisi siitä että kaipaat häntä?
      Ikävä
      29
      658
    Aihe