KAHVIPIRTTI

Nyt mökki liikkuu ylöspäin, minä juoksen tuonne kaapin pönkäksi ja taitaa joutua toisiakin. Ei tässä hötäkässä ehdi katsomaan ketä mukana on, istuneeko H* kaapin sisällä, tehkää nyt vain jokainen parhaanne. Ylikypsä pomppasi pystyyn kiikusta ja Late jätti ongen siltä istumelta ja nyt pirtti hitaasti, taiten ja tasaisesi nousee, ammattimiehet asialla. Ville hihkuu hiiop ja niinpä sitä ylhäälle päästiin, kiitos pojat ja kaikki näkymättömissä olleet. Nyt talkookahville, aurinkopullat toin kahvin kanssa ja haluaville on lohivoileipiä. Näin aamusta ei vielä kippistellä, mutta viimestään sitten, kun tuo ponttooni vesille saadaan, tanssipaikka on kuntoon saatava. Tervetuloa nyt kaikki pirttiin, kodikas on pirtin tunnelma, kyllä täällä on tilaa vanhoille ja uusille kirjoittajille, tulkaa pirtin kivaan ilmapiiriin kaikki.

111

2107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

      Tuo lohivoileipä,en voi vastustaa kun olen aamuviidestä paistanut karjalanpiirakoita illaksi.Tiun korillisen pirttipöydälle,ne on voipaperin sisällä,niin pysyvät kuumana .Kippo munavoita on jääkaapissa,jos maistuu. Leikkelin ruohosipulia sekaan kun se on niin vehmasta juuri nyt. Tyttärentytär Saija, täyttää tänään 18 v.ja lupasin auttaa kestityksessä. Lahjaa en osaa ostaa,kun ei nuoren neidon makua saa selville.Laitoin kauniin kortin ja kirjekuoreen rahaa,niin saa itse valita mieleistään. Voi,että maistui voileipä,menen kahvilopun kanssa laiturille vilvoittelemaan,kun pääsin paistamisesta! No,niin jo virkisti tuo pikkuviileys,kiitos teille ,jotka jälleen toitte KahviPirtin meille levähdyspaikaksi:) Hyvää viikonloppua kaikille!

    • Ihanalle paikalle on pirtti taas muuttanut, veden äärelle. Että suomen suvi voikin olla kaunis,,,,Tuometkin heti kukassa ! Ja kaikki kevään kukat,,, Röijäsin noita jumppavehkeitä ,vähän tuolla perässä. Pitäähän ne olla mukana jos vaikka jumppamaisteri ilmaantuisi. Missähän mahtaa liikuskella - kiireinen tuntuu olevan hänkin! Aurinkopullia, sopivat hyvin kun aurinko paistaa. Kiitos kyllä kahvit maistuu. Laitan tuon tuomani keltaisen miljoonakellon roikkumaan tuohon kuistille. Kukkii muuten koko kesän syksyyn saakka. Kun vaan muistaa vettä antaa. N. litran saa kesähelteellä ohikulkiessa juurelle kaataa. Onnea uudelle pirtille! Myös sen asiakaskunnalle, jokaiselle yhdessä ja erikseen. Elämässä myös aina onnea tarvitaan. Aurinkoista päivää kaikille!

    • Hintriika*

      Olette te porukkaa! Ennen kukon pieraisua ollaan jo pirttiä hilaamassa kukkulan laelle. On niin hienot nuo hinausvehkeet, että eiköhän se nurkkakaappi kesän ajan pärjää ilman pönkkiäkin. En minä ainakaan heti aamutuimaan uskaltaudu mukaan. Jos kuitenkin järveen lipsahdetaan, niin varpaat siinä kastuu. Vesikin on vielä niin kylmää! Odotan niitä kahluulämpimiä. Ei ole meillä mitään pakkasta ollut. Ilta oli taas mukavan lämmin. Yli puolet laatoista sain nostelluksi ja lakaistuksi alta. Sitten alkoi tuuli pyörittää sitä hienoa pölyä (mitä Metsä-Botnian saasteita iienee seassa) niin, että alkoi mennä henkeen. Ajattelin, että olkoon loput siinä. Varmaan tänään saan ne ylös ja pääsee vähitellen pesupuuhiin. Aurinko paistaa ja tuuli vielä miettii, kuinka kovasti pitäisi tänään tuulla. On se aika pahapäinen, kun ei meinaa talttua iltapäiviksi ollenkaan. Sääennusteet telkkarissa taas eilen maanittelivat pohjoista Suomea, mutta ei kannata uskoa ennen kuin näkee. Se on nähty, että usko ei kannata. Sääasioissa vainenkaan. Ongelle tekisi mieli. Vieläkö on vapaita vapoja? Mistähän Late syöttejä kaivoi vai oliko lieroja taskussa valmiina?

      • Tuuppa vaan tänne laiturin nokkaan Hintriikka, vapoja ja lieroja piisaa. Toin tullessani täältä Eteläisestä Hämeestä, purkillisen. Ahven on hyvä kala, kannattaa pyytää vaikkei saisikaan. Jaakko Teppo laulaa kalareissustaan pankinjohtajan kanssa,sanoi johtajalla olleen parempi kalaonni kun ongen molemmissa päissä oli liero. Ahvenia tulee silloin tällöin, vaikka molemmissa päissä ei olekkaan lieroa. Ahvenet oottaa jo vierellä karien, niin minäkin. Late Vaan


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Tuuppa vaan tänne laiturin nokkaan Hintriikka, vapoja ja lieroja piisaa. Toin tullessani täältä Eteläisestä Hämeestä, purkillisen. Ahven on hyvä kala, kannattaa pyytää vaikkei saisikaan. Jaakko Teppo laulaa kalareissustaan pankinjohtajan kanssa,sanoi johtajalla olleen parempi kalaonni kun ongen molemmissa päissä oli liero. Ahvenia tulee silloin tällöin, vaikka molemmissa päissä ei olekkaan lieroa. Ahvenet oottaa jo vierellä karien, niin minäkin. Late Vaan

        Ette varmaan hevillä usko, mutta minä, joka en uskalla sääskeä tappaa, olen sisulla oppinut jo penskana laittamaan itse madon koukkuun! Se oli kunniakysymys, kun kävi poikien kanssa ongella. Opettelin kovettamaan sydämeni siinä kohtaa. Voisiko se onnistua sääsken tappamisessakin? Tuskin sen suurempaan murhatekoon kykenen... Niin ja onhan se vielä se armoniskun antaminen kalalle, ellei saalista saa heittää vesisaaviin ja joku muu hoitaa hengiltäoton. Kyllä minä sitten perkaan (vaikka en niin rakasta sitä hommaa). Menenpä tästä laiturinnokkaan istuskelemaan!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Ette varmaan hevillä usko, mutta minä, joka en uskalla sääskeä tappaa, olen sisulla oppinut jo penskana laittamaan itse madon koukkuun! Se oli kunniakysymys, kun kävi poikien kanssa ongella. Opettelin kovettamaan sydämeni siinä kohtaa. Voisiko se onnistua sääsken tappamisessakin? Tuskin sen suurempaan murhatekoon kykenen... Niin ja onhan se vielä se armoniskun antaminen kalalle, ellei saalista saa heittää vesisaaviin ja joku muu hoitaa hengiltäoton. Kyllä minä sitten perkaan (vaikka en niin rakasta sitä hommaa). Menenpä tästä laiturinnokkaan istuskelemaan!

        tulen minäkin tänne laiturille. Aurinko on koko aamun porottanut tänne kämppääni,niin että huh huh hellettä;) jospa tässä samalla hörppäisi päiväkahvit,on kuumana pysynyt tuossa termarissa. nyt kissatkin on heränneet kehräävät niin vietävästä,kalaahan teille täytyy saada,onhan Late vaan jo saanut muutaman ahvenen,tuossapa kisuille syömistä,sitten voittekin lämmitellä tässä laiturilla auringossa. jospa yrittäisin jelpata H*niiden kivien kanssa. ponnistan ja pinnistän kaverina,että saat sen partsun kuntoon. Minun parvekkeelle on hämähäkki punonut verkkonsa tuonne ylä reunaan,ensin meinasin ottaa sen harjalla pois,mutta tuli mieleeni jospa se pyydystäisi noita ampiaisia jotka tuppaa pörräämään ja minut karkottamaan aina pois. Olkoon siellä kaunis on verkko. aurinkopullat on makoisia kiitosta vuan. näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        tulen minäkin tänne laiturille. Aurinko on koko aamun porottanut tänne kämppääni,niin että huh huh hellettä;) jospa tässä samalla hörppäisi päiväkahvit,on kuumana pysynyt tuossa termarissa. nyt kissatkin on heränneet kehräävät niin vietävästä,kalaahan teille täytyy saada,onhan Late vaan jo saanut muutaman ahvenen,tuossapa kisuille syömistä,sitten voittekin lämmitellä tässä laiturilla auringossa. jospa yrittäisin jelpata H*niiden kivien kanssa. ponnistan ja pinnistän kaverina,että saat sen partsun kuntoon. Minun parvekkeelle on hämähäkki punonut verkkonsa tuonne ylä reunaan,ensin meinasin ottaa sen harjalla pois,mutta tuli mieleeni jospa se pyydystäisi noita ampiaisia jotka tuppaa pörräämään ja minut karkottamaan aina pois. Olkoon siellä kaunis on verkko. aurinkopullat on makoisia kiitosta vuan. näkyillään...

        Kylla minä joudun olemaan meillä se "kovasydämisempi ja paatuneempi. Se joka perkaa ne järvikalat. Näppärä konsti on nylkeä pienehköt ahvenet, ei tarvitse suomustaa, siinä lähtee samalla takin kanssa suolet sun muut. Sen jälkeen onkin helppoa tehdä mitä vaan. Jalommat kalat kuten lohi, käsittelee taas joku muu. Tokihan ahvenkin on parhaimmasta päästä syödessä. Mitenkähän tuo jako onkin tullut tuommoinen. Kai se johtunee siitäkin kun olen pikkulikasta saakka joutunut niitä perkaamaan. Isäni toi aina ämpärikaupalla, varsinkin keväisin, Siinä joutui koko lapsilauma töihin. Sen kummemmin kyselemättä. Matokin on pitänyt koukkuun saada, aluksi koski ihan itseen kun ajatteli, koskeeko matoon. Mutta paatunut kun on, mato koukkuun kiemurtelee, hyvinkin! Joten eikun kaloja narraamaan,,,,,,,,


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kylla minä joudun olemaan meillä se "kovasydämisempi ja paatuneempi. Se joka perkaa ne järvikalat. Näppärä konsti on nylkeä pienehköt ahvenet, ei tarvitse suomustaa, siinä lähtee samalla takin kanssa suolet sun muut. Sen jälkeen onkin helppoa tehdä mitä vaan. Jalommat kalat kuten lohi, käsittelee taas joku muu. Tokihan ahvenkin on parhaimmasta päästä syödessä. Mitenkähän tuo jako onkin tullut tuommoinen. Kai se johtunee siitäkin kun olen pikkulikasta saakka joutunut niitä perkaamaan. Isäni toi aina ämpärikaupalla, varsinkin keväisin, Siinä joutui koko lapsilauma töihin. Sen kummemmin kyselemättä. Matokin on pitänyt koukkuun saada, aluksi koski ihan itseen kun ajatteli, koskeeko matoon. Mutta paatunut kun on, mato koukkuun kiemurtelee, hyvinkin! Joten eikun kaloja narraamaan,,,,,,,,

        onkeen nappaa, meillä täällä on puhuttu ettei vielä, taitaa vaan olla tekosyy, ettei minua ongelle tarvitse viedä. Tuo madon laitto, kun oikein kova halu on onkia, mato menee koukkuun, sen verran on luontoa kovetettava. Kalan koukusta ottaminen sujuu, mikäli ei liian syvään ole koukkua niellyt, osaan tehdä sen jopa hellävaraisesti. Siivoamaan olen kunnolla oppinut vasta nyt, kun äiti teki kotona sellaiset, kun päivät oli vain kotia varten. Mieheni ne vähät kalat siivosi, mitä viitsi onkia, hän ei ollut kalamies. En kylläkään osaa ahventa nylkeä. Hieno päivä ollut, sauna tuli pestyä ja tuoksuikin niin hyvälle, kun saunassa olimme. Olen varmaan niin paljon saunan pesusta puhunut, että luulette jo että koko ympäristön saunat pesen, kaksi niitä vaan on pesty, puhetta paljonkin. Kukan siemeniä maahan laitoin, kukkapenkkejä ruokin uudella mullalla, ja tälläistä kivaa, mitä ulkona voi tehdä. Tuuli vaan on ollut vielä melko raakaa, mutta puuhastellessa on hyvin tarennut.Huomenna jos viitsin, putsaan ruusupensaidenympäristön, heinä meinaa tukehduttaa, iiriksiä pitäisi myös jotenkin ruokkia, ne ei mielellään uutta multaa juurilleen halua. Taitaa pirtin väki olla jo kesälaitumilla ja mikäs sen mukavampaa, lupailivat vielä kivoja ilmoja. Saunavahti siellä oksalla törötti, tai töröttää vieläkin, haukkuu kuin koira ja uhkaavasti lentelee. Onkohan niin että on häirikkö yksilö, vai lapsiako paimentaa. Nyt on makkaran syönti vuorossa, eka grillaukset tänä kesänä, joten toivotan hyvät illan jatkot.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Kylla minä joudun olemaan meillä se "kovasydämisempi ja paatuneempi. Se joka perkaa ne järvikalat. Näppärä konsti on nylkeä pienehköt ahvenet, ei tarvitse suomustaa, siinä lähtee samalla takin kanssa suolet sun muut. Sen jälkeen onkin helppoa tehdä mitä vaan. Jalommat kalat kuten lohi, käsittelee taas joku muu. Tokihan ahvenkin on parhaimmasta päästä syödessä. Mitenkähän tuo jako onkin tullut tuommoinen. Kai se johtunee siitäkin kun olen pikkulikasta saakka joutunut niitä perkaamaan. Isäni toi aina ämpärikaupalla, varsinkin keväisin, Siinä joutui koko lapsilauma töihin. Sen kummemmin kyselemättä. Matokin on pitänyt koukkuun saada, aluksi koski ihan itseen kun ajatteli, koskeeko matoon. Mutta paatunut kun on, mato koukkuun kiemurtelee, hyvinkin! Joten eikun kaloja narraamaan,,,,,,,,

        Paistoin niin paljon lettuja,että riittää tännekin ja mansikkahilloa on myös..sekä kermavaahtoa..On jääkaapissa..Tulkaa syömään,jos maistuu.. Pirtti on kauniilla paikalla ja kaikki on kunnossa.. Minua harmittaa ,toi kala-allergia,on harmillinen vaiva sekin.Olin eilen siellä Fiskarssissa retkellä,,ja saimme ruokaa..Oli taas kalaakin ja jouduin menemään ulos syömään ..Oli kylmä hui..Siinä on semmoinen pieni koski,,kaunista on kylläkin..Ihana paikkakunta,pitää mennä uudestaan kesemmällä,kun kaikki kukkii ja on enemmän lehtiä puissa.Vähän hitaasti etenee kesä nyt. No,tarjoilija toi minulle kanaa ym. keittiöstä..oli ystävällinen ja avulias..Minun ei tarvinnut olla siinä tilassa sitten ollenkaan. Me saimme oppaankin mukaan bussiin ja hitaasti kiersimme siellä alueella ja hän kertoili Fiskarssin vaiheista...Onnistunut retki,kaikin puolin...Mutta letuista ..tulkaa syömään!! Moi moi..t.Irkku ja Onnea Pirtille!


      • ylikypsa***
        SkillaN kirjoitti:

        onkeen nappaa, meillä täällä on puhuttu ettei vielä, taitaa vaan olla tekosyy, ettei minua ongelle tarvitse viedä. Tuo madon laitto, kun oikein kova halu on onkia, mato menee koukkuun, sen verran on luontoa kovetettava. Kalan koukusta ottaminen sujuu, mikäli ei liian syvään ole koukkua niellyt, osaan tehdä sen jopa hellävaraisesti. Siivoamaan olen kunnolla oppinut vasta nyt, kun äiti teki kotona sellaiset, kun päivät oli vain kotia varten. Mieheni ne vähät kalat siivosi, mitä viitsi onkia, hän ei ollut kalamies. En kylläkään osaa ahventa nylkeä. Hieno päivä ollut, sauna tuli pestyä ja tuoksuikin niin hyvälle, kun saunassa olimme. Olen varmaan niin paljon saunan pesusta puhunut, että luulette jo että koko ympäristön saunat pesen, kaksi niitä vaan on pesty, puhetta paljonkin. Kukan siemeniä maahan laitoin, kukkapenkkejä ruokin uudella mullalla, ja tälläistä kivaa, mitä ulkona voi tehdä. Tuuli vaan on ollut vielä melko raakaa, mutta puuhastellessa on hyvin tarennut.Huomenna jos viitsin, putsaan ruusupensaidenympäristön, heinä meinaa tukehduttaa, iiriksiä pitäisi myös jotenkin ruokkia, ne ei mielellään uutta multaa juurilleen halua. Taitaa pirtin väki olla jo kesälaitumilla ja mikäs sen mukavampaa, lupailivat vielä kivoja ilmoja. Saunavahti siellä oksalla törötti, tai töröttää vieläkin, haukkuu kuin koira ja uhkaavasti lentelee. Onkohan niin että on häirikkö yksilö, vai lapsiako paimentaa. Nyt on makkaran syönti vuorossa, eka grillaukset tänä kesänä, joten toivotan hyvät illan jatkot.

        Oikein paljon onnea uuteen pirttiin. Tästäse taas alkaa. Tulkaahan kaikki kahville. Skillan ei puhunut mitään avajaistansseista. Katsotaan vaikkapa huomenna, kyllä urisorkka on valmiina aina kuin Vilperi sotaan. Niin minä toin ne perinteiset tuomiset, tervakset ja lämpimät pusut. Ainahann tervaksia tarvitaan takkaan, se tuli luo tunnelmaa.


      • Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

        Paistoin niin paljon lettuja,että riittää tännekin ja mansikkahilloa on myös..sekä kermavaahtoa..On jääkaapissa..Tulkaa syömään,jos maistuu.. Pirtti on kauniilla paikalla ja kaikki on kunnossa.. Minua harmittaa ,toi kala-allergia,on harmillinen vaiva sekin.Olin eilen siellä Fiskarssissa retkellä,,ja saimme ruokaa..Oli taas kalaakin ja jouduin menemään ulos syömään ..Oli kylmä hui..Siinä on semmoinen pieni koski,,kaunista on kylläkin..Ihana paikkakunta,pitää mennä uudestaan kesemmällä,kun kaikki kukkii ja on enemmän lehtiä puissa.Vähän hitaasti etenee kesä nyt. No,tarjoilija toi minulle kanaa ym. keittiöstä..oli ystävällinen ja avulias..Minun ei tarvinnut olla siinä tilassa sitten ollenkaan. Me saimme oppaankin mukaan bussiin ja hitaasti kiersimme siellä alueella ja hän kertoili Fiskarssin vaiheista...Onnistunut retki,kaikin puolin...Mutta letuista ..tulkaa syömään!! Moi moi..t.Irkku ja Onnea Pirtille!

        Muori67 oli varmaan käynyt siirtämässä kivikuormaani sen verran, että pääsin saunaan. Kiitos avusta! Taisi olla Iisakin kirkon rakentaminen nopeampaa kuin minun parvekkeen siivoaminen. Johtuen kai siitä, ettei minulla ole ergonomisia työvälineitä, sanoo selkä välillä "naps". Silloin on pakko pitää taukoa. Eipä minulla onneksi ole enää kiirettä. Vappu oli ja meni, nyt ei ole mitään kekkereitä tulossa. Saan tehdä omassa tahdissani. Eihän mitään kukkiakaan voi (paitsi orvokeita) laittaa ulos vielä moneen viikkoon. Ehdin saunan jälkeen vielä nauttia parvekkeella laskevan auringon säteistä, ennen kuin sukelsi korkean talon harjan taakse. Vielä se tulee silmiin killottamaan, kun pääsee talonpäädyn ohi. Sitten on oikea kesä, kun aurinko katoaa minulta vasta oikeanpuoleisen naapurin taakse! Ei tullut järvestä ahvenia, ei edes särkiä. Mutta parasta onkimisessa onkin se odottaminen järven pintaa tuijotellen. Ah, se vasta sielua rahoittaa!


      • irkku-37 kirjoitti:

        Paistoin niin paljon lettuja,että riittää tännekin ja mansikkahilloa on myös..sekä kermavaahtoa..On jääkaapissa..Tulkaa syömään,jos maistuu.. Pirtti on kauniilla paikalla ja kaikki on kunnossa.. Minua harmittaa ,toi kala-allergia,on harmillinen vaiva sekin.Olin eilen siellä Fiskarssissa retkellä,,ja saimme ruokaa..Oli taas kalaakin ja jouduin menemään ulos syömään ..Oli kylmä hui..Siinä on semmoinen pieni koski,,kaunista on kylläkin..Ihana paikkakunta,pitää mennä uudestaan kesemmällä,kun kaikki kukkii ja on enemmän lehtiä puissa.Vähän hitaasti etenee kesä nyt. No,tarjoilija toi minulle kanaa ym. keittiöstä..oli ystävällinen ja avulias..Minun ei tarvinnut olla siinä tilassa sitten ollenkaan. Me saimme oppaankin mukaan bussiin ja hitaasti kiersimme siellä alueella ja hän kertoili Fiskarssin vaiheista...Onnistunut retki,kaikin puolin...Mutta letuista ..tulkaa syömään!! Moi moi..t.Irkku ja Onnea Pirtille!

        Saunaterveiset, opettelen uudella tietokoneella, on vähän erilaista kun tuolla vanhalla oli. Yhden kokeilun jo huitasin taivaan tuuliin,mutta eiköhän tämä joskus minullekkin selviä. Kaljalle kuitenkin tulin. oli taas kotikaljat unohtuneet. Aamulla oli hyvä kalaonni Hintriikan kanssa, kissat ja mekin saimme omiksi tarpeiksemme mukaamme. Eiköhän tämä riitä näin kokeiluksi. Hyviä öitä toivottelee Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Saunaterveiset, opettelen uudella tietokoneella, on vähän erilaista kun tuolla vanhalla oli. Yhden kokeilun jo huitasin taivaan tuuliin,mutta eiköhän tämä joskus minullekkin selviä. Kaljalle kuitenkin tulin. oli taas kotikaljat unohtuneet. Aamulla oli hyvä kalaonni Hintriikan kanssa, kissat ja mekin saimme omiksi tarpeiksemme mukaamme. Eiköhän tämä riitä näin kokeiluksi. Hyviä öitä toivottelee Late

        Siinähän sitä tulikin malliesimerkkejä kalajutuista! Onneksi meillä oli kunnon läskisoosia ja perunoita niin ei tarvinnut nälkäisenä savukalaa turhaan odotella. Toivottavasti onkihenkilöt saivat edes valohoitoa. Täällä ainakin aurinko paistoi koko päivän. Ihanaa iltaa toivotellen Venlastiina


      • LateVaan kirjoitti:

        Saunaterveiset, opettelen uudella tietokoneella, on vähän erilaista kun tuolla vanhalla oli. Yhden kokeilun jo huitasin taivaan tuuliin,mutta eiköhän tämä joskus minullekkin selviä. Kaljalle kuitenkin tulin. oli taas kotikaljat unohtuneet. Aamulla oli hyvä kalaonni Hintriikan kanssa, kissat ja mekin saimme omiksi tarpeiksemme mukaamme. Eiköhän tämä riitä näin kokeiluksi. Hyviä öitä toivottelee Late

        Hyvä olla,lupasivat huomiseksi sinne pohjoseen jopa 20C,ei meillä täällä vielä NIIN lämmintä ou. Aijai vesi herahti kielelle,savu ahvenia. En ole saanut sitten mieheni pois menon jälkeen. Hän oli kova kalamies.Opetti minutkin Päijänteen kalalle. Nyt sänky lähettää terveisiä. näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Hyvä olla,lupasivat huomiseksi sinne pohjoseen jopa 20C,ei meillä täällä vielä NIIN lämmintä ou. Aijai vesi herahti kielelle,savu ahvenia. En ole saanut sitten mieheni pois menon jälkeen. Hän oli kova kalamies.Opetti minutkin Päijänteen kalalle. Nyt sänky lähettää terveisiä. näkyillään...

        Eivät ne lupaukset tätä Perämeren pohjukkaa koske. Ylempänä Tornionjokilaaksossa niistä helteistä nautitaan! Meillä meri pitää huolen, etteivät pääse tunteet liikaa kuumenenmaan!


    • ja koko sunnuntaiksi luvattiin kaunista. Pakkasyö, mutta suojan alla ovat taimet kestäneet,neljää näyttää nyt mittari. Kaunis, niin silmiä hivelevä koiviko tuossa maisemassa, mitä ikkunasta katselen. Kiikaroin pöllöurosta, mutta jokohan jättäisi tämän pihapiirin vahtimisen, ei näkynyt. Kyllä on itikoita jo minun tarpeeni, jalat on patteja täynnä ja se kutina aivan kamala, jotakin tököttiä on laitettava. Pääskynen ilmestyi näihin maisemiin eilen, kyllä ihan selvästi kävi moikkaamassa, niin läheltä lensi. Voi sitä liitoa, aivan aisti sen riemun mitä tunsi tänne tulostaan. Kevätkukat loistavat kukkapenkeissä, vähän muuallakin, sillä scilla on hyppinyt vähän sinne tänne. On siinä kiitollinen kukka, kukkii mihin vain siemen tipahtaa, sinisiä kimppuja ympäri pihaa. Tulppaanit, vuohenjuuret, kelta ja valkovuokot, vuoroa odottaa kullero ja arovuokko, helmililjat aukoo myös nuppujaan. Kesän edetessä aina vuorollaan joku kukka kukkaan puhkeaa ja silmiämme ilahduttaa. Eipä onnistanut Suomen euroviisu kappale, jos oikein kuulin, viimeiseksi jäi, no ainahan joku on viimeinen ja vastahan nuo järjestettiin suomessa, vuoro olkoon toisillakin. No ne tanssit mitä ylikypsä kaipaili, sopiihan sitä tanssia jos tansijoita löytyy, minä sitä ponttoonia ajattelin, se pitäisi tarkistaa onko turvallinen, siellä sopii tanssimaan, jos vaan tarkenee. No kyllähän mökissäkin sopii tanssit järjestämään, senkun vaan jalalla koreasti. Ajatelkaa kuukauden kuluttua jo juhannus, voi hyvänen aika, nyt pitäisi nauttia tästä ihanuudesta, juhannukselta alkaa jo illat muuttumaan viileimmiksi, mutta en ilon pilaaja halua olla jätän nämä mietteet. Kahvi on ladattu ja kaapista löyty vaikka mitä, irkun tuomia lettujakin vaikka kuinka paljon, käykää nautiskelemaan, kyllä tuossa kuistilla jo tarkenee kahvitella, aurinko siihen paistaa. Kissat syötin ja laskin ulos, varoitin kyllä että lintuihin ei kosketa. Laiturille näkyvät menevän, tulisikohan joku onkimaan, sitä kai toivovat. Ihanaa keväistä sunnutaipäivää.

      • Tulin ihan vain piipahtamaan. Lähden kohta sitä koirulia hoitelemaan,että isäntäväkensä pääsee reissuun. Ei minun tarvitse olla kuin yksi yö siellä. Aurinkoinen aamu on,mittari näyttää 11.7c mutta se valehtelee,kun siihen paistaa suoraan. Kiitos kahvista ja irkun letusta söin sellaisen,hyvää oli. näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Tulin ihan vain piipahtamaan. Lähden kohta sitä koirulia hoitelemaan,että isäntäväkensä pääsee reissuun. Ei minun tarvitse olla kuin yksi yö siellä. Aurinkoinen aamu on,mittari näyttää 11.7c mutta se valehtelee,kun siihen paistaa suoraan. Kiitos kahvista ja irkun letusta söin sellaisen,hyvää oli. näkyillään...

        Hämmästyttävää! Metsä-Botnian piipun savu nousee pystysuoraan! Ehkä se on vain tilapäinen mielenhäiriö, joka korjaantuu päivän edistyessä. Meillä yön alin lämpötila on ollut 7,5 astetta. Illan lämpöennätys parvekkeella oli eilen 23,9! Sillähän ei ole paljon tekemistä parvekkeen ulkopuolella olleen lämpötilan kanssa, mutta antaa kuitenkin toiveita kesän lähestymisestä. Nyt ollaan vajaassa 11 asteessa. Se mittarilukemista. Hieno päivä näyttäisi olevan tulossa, taivaskin tasaisen sininen. Paljon ollaan vielä jäljessä etelän kesästä, mutta perässä tullaan. Täällähän kaikki kasvaa nopeasti, kuten runoilijakin on todennut.


    • 32111
      • Se Villen pöllö? Jos se oli jo ystävystynyt niin paljon että elämän lauluksi laittoi,,,,??


      • on Ville
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Se Villen pöllö? Jos se oli jo ystävystynyt niin paljon että elämän lauluksi laittoi,,,,??

        ja mistä pöllöstä puhut?


      • jo euroviisukeskustelussa, mutta on tämä sen verran mainio, että on kanttia kiittää uudelleen: KIITOS!


      • on Ville kirjoitti:

        ja mistä pöllöstä puhut?

        Villehän on se, joka saunanvintillä asustaa hurja pöllö!


      • ville vallaton
        on Ville kirjoitti:

        ja mistä pöllöstä puhut?

        Mökkisaunani vintillä (välikatto),on viirupöllön pesä. Ja on tosi riesa,aina pitää liikkua metsurin kypärä päässä vahva pusero päällä,muuten joutuu pahoin pidellyksi. Kaksikertaa on hyökännyt päälle.Ekakerralla iski lakinläpi päähän ,johon tuli verihaavat. Toisellakertaa iski vasemmanpuolen kasvoon ja korvaan,todella isot isku jäljet on. Hyvä vaan,että silmä ja korva säästyi,kipeät on. Vapunpäivänä kävivät rengastamassa,3 poikasta oli,sanoivat,että alle kahden viikon tyhjentyy pesä,mutta kaiketi siellä on poikaset vieläkin,kun pöllöemo vahtii aina. En suosittele maskotti eläimeksi.


      • muori67zzzzzzz
        Venlastiina kirjoitti:

        jo euroviisukeskustelussa, mutta on tämä sen verran mainio, että on kanttia kiittää uudelleen: KIITOS!

        Kappale,ihan kuin minä rääkyisin,on tainneet käydä salaa nauhoittamassa meillä, Olen vieraalla koneella ja johan on kenkku kone;( Täällä vesitornin mäellä kielot rupeaa kukkimaan ja pihlajissa on kans isot nuput. On ollut tosi kesäisen oloinen päivä,olen mennä lynkkässyt koirulin kanssa pitkin mäkeä. Sitten minä hömelö en ottanut selvää tuosta dikipoksista ja sain tehdä töitä että sain telkan auki. Mutta lopussa kiitos seisoo:)))))) näkyillään...


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        jo euroviisukeskustelussa, mutta on tämä sen verran mainio, että on kanttia kiittää uudelleen: KIITOS!

        Piti tulla välillä sisälle vilvottelemaan Iisakinkirkko-työmaalta. Ei minulla ole kuin shortsit ja helletoppi, mutta hiki tuli. Laatat on pesty. Nyt pitää antaa kuivua ainakin yön yli. Jos ilmoja riittää, niin huomenna on vuorossa öljyäminen. Sitten taas kuivatus. Sitten vasta voi ruveta istutuksia suunnittelemaan. Aloittaa selllaisista, joita nurkan takana vaanivat hallayöt eivät pysty säikäyttämään. Se ensimmäinen askel paljain varpain puhtaalle puulaatalle... ah, se korvaa vaivan ja vastuksen. Kunnes tehdas taas ripottelee saasteitaan ja tuuli levittää hiekkaa. Ja yksi emäntä sotkee mullan kanssa. Mutta silti se ensi askel...


      • Hintriika* kirjoitti:

        Piti tulla välillä sisälle vilvottelemaan Iisakinkirkko-työmaalta. Ei minulla ole kuin shortsit ja helletoppi, mutta hiki tuli. Laatat on pesty. Nyt pitää antaa kuivua ainakin yön yli. Jos ilmoja riittää, niin huomenna on vuorossa öljyäminen. Sitten taas kuivatus. Sitten vasta voi ruveta istutuksia suunnittelemaan. Aloittaa selllaisista, joita nurkan takana vaanivat hallayöt eivät pysty säikäyttämään. Se ensimmäinen askel paljain varpain puhtaalle puulaatalle... ah, se korvaa vaivan ja vastuksen. Kunnes tehdas taas ripottelee saasteitaan ja tuuli levittää hiekkaa. Ja yksi emäntä sotkee mullan kanssa. Mutta silti se ensi askel...

        Kyllä on ollut kaunis sanoisinko kesäinen päivä. Käytiin päiväkävelyllä, kaikenlainen vihreys ja kukinta lisääntyy,poikkeus vain vaahterat ovat vielä ihan horroksissa. Ei nyt mitään kesäisiä lömpötiloja 16,5 astetta, mutta tuuli aika leppeä. Harjoittelen edelleen tällä uudella läppärillä, eiköhän se siitä pian suju, mikä nyt minulta sujuu,senverran kun on sujuakseen. Poikien lapset ovat taas käyneet ahkeraan viikonloppuna, ensin katsomassa uutta läppäriä ja pitihän sitä tulla kokeilemaankin. Pöydälle tuli ainakin tilaa,vanhat koneet ehkä jollekkin tarvitsijalle. Ole nyt Hintriikka varovainen niiden ensiaskelien kanssa, voit sitten nauttia koko kesän parvekkeen riemujen kanssa. Huomenna lämpenee t:Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Kyllä on ollut kaunis sanoisinko kesäinen päivä. Käytiin päiväkävelyllä, kaikenlainen vihreys ja kukinta lisääntyy,poikkeus vain vaahterat ovat vielä ihan horroksissa. Ei nyt mitään kesäisiä lömpötiloja 16,5 astetta, mutta tuuli aika leppeä. Harjoittelen edelleen tällä uudella läppärillä, eiköhän se siitä pian suju, mikä nyt minulta sujuu,senverran kun on sujuakseen. Poikien lapset ovat taas käyneet ahkeraan viikonloppuna, ensin katsomassa uutta läppäriä ja pitihän sitä tulla kokeilemaankin. Pöydälle tuli ainakin tilaa,vanhat koneet ehkä jollekkin tarvitsijalle. Ole nyt Hintriikka varovainen niiden ensiaskelien kanssa, voit sitten nauttia koko kesän parvekkeen riemujen kanssa. Huomenna lämpenee t:Late

        sunnuntai alkaa olla ohi, arkinen viikko edessä, tosin torstai on helatorstai ja vapaa päivä työtä tekeville. Vähän noita viikkoa rikkovia pyhiä enää onkaan. Tänään on edelleen tuolla ulkona puuhasteltu, ruusu ja iirispenkki tuli puhdistettua, myös laitoin uuden aidanteen ja pioneille tukikaaret. En ole aikoihin nähnyt keltavästäräkkiä, nyt pöllähti sellainen kymmenen linnun parvi pihaan, eivät kauan olleet, jatkoivat matkaa. Kaunis lintu sekin. Luin tietokirjasta että viirupöllö on paikkauskollinen, kamalaa, jotakin on keksittävä, pitää soittaa biologille joka rengasti poikaset, ehkä heillä on hyviä neuvoja mitä tehdään. Pihalla liikkuu kesälomalaisia, lapsiakin, kamalaa jos hyökkää päälle. Toivoisi että siirtyisi metsän siimekseen ja jättäisi tämän pihapiirin. Kaikki ei luonnossakaan ole niin herttaista, kuin luulisi, täällä lähimailla on nähty karhukin, käpälän jälki neljätoista senttinen, ei ollenkaan pieni otso. Loppuisi nyt nuo yöpakkaset, tomaattipenkki on tehty, mutta taimia ei vielä uskalla laittaa. Vesi herahti kiellelle kun muistin miten hyvän makuisia itse kasvatetut tomaatit onkaan. Nyt katsomaan Ihanan Elisan tytärtä pitkästä aikaa, hyvää yötä. Kyllä siinä väliin aurinkoakintuli palvottua. En ole aikoihin nähnyt keltav


    • Haluan ihan ensiksi onnitella uutta pirttiä!!!!Toin oikein pehmeitä porkkanasämpylöitä ja omenahilloa. Jään hetkeksi istumaan pirtin terassille, samalla kuuntelen lintujen laulua. Oi tätä maisemaa ja hiljaisuutta!! Eilinen päivä olikin melkoisen raskas. Olimme peräkonttikirppiksellä Kyläpaikan pihalla, ensimmäisen kerran kokeilivat. Se oli ruudutetuulla parkkipaikalla, ja 5 euroa pyysivät ruudusta.Tampereellahan se sai valtavan hyvän suosion, siitä kai ne sitten innostuivat täälläkin.Kirppis aukeni virallisesti kymmeneltä, mutta ainahan on niitä, jotka tulevat huomattavasti aikaisemmin. Nytkin joku mummeli alkoi kyselemään naapuriruudun myyjiltä vartin yli yhdeksän, että joko saa ostaa. Ihan mukavasti oli väkeä liikkeellä, vaikkei oltukaan kovasti mainostettu. Ja hauskaa siellä oli, siinä melkein viereisessä ruudussa oli tuttua väkeä, mukavaa oli huulta heitellä. Hanuristi viihdytti kansalaisia ja Kyläpaikan naiset paistoivat suussa sulavan hyviä lättyjä, niitä meni nin paljon kuin vain suinkin ennättivät paistaa. Vissiin kolme sangollista meni taikinaa. Mutta mulle se päivän touhuaminen siellä oli vaikeaa, kun tuo selkä ryppyilee, olihan mulla kyllä tuoli siinä peräkärrin vieressä. Mutta niin olin sen reissun jälkeen poikki, että vietin mitään tekemättömän illan. Tänään on sitten touhuttu tuolla ulkona, laitettu vähän perunaa , ja muutamat eilen hankitut taimet maahan. Ja nurmikko on ajettu ensimmäisen kerran talven jälkeen. Minä huonoselkäisenä olen istuskellut pehmoisella tuolilla ja repinyt matonkuteita. Ja nahkan väri on ihan selvästi vähän muuttunut. Aikaisin painuin pehkuihin eilen illalla, ei kiinnostaneet edes euroviisut. Tänään on ollut vähän alle 20 astetta, mutta kyllä aurinkoisessa paikassa oli jo tosi lämmin, ihan rittävästi, enempää en edes kaipaakaan. Nyt Ihana Elisan tyttären matkaan. Mukavaa alkavaa viikkoa! Lämpöä ja aurinkoa! Ainakin vielä huomenna, niin tuntuivat tuossa juuri lupailevan. Paulamaria

      • viikko alkamasa uutena tuntemattomana, tuoko iloja vai suruja? Kolme arkipivää ja sitten helatorstai, muistelen ennen, kun mökillä oli kasvinmaa, laitoin sipulit maahan helatorstaina. Päivä kauniina heräilee, vietämme Erkin päivää, lämpimin ajatuksen lähetän jonnekin tuntemattomaan mieheni luokse. Taivaalla ei pilviä, tuuli vielä vähäinen ja aurinko jo korkealla. Tokko enää yöllä kovin pimeää tuleekaan, en tiedä, kun nukun niin sikeästi. On se niin, että väsymys tulee luvattoman nopeaan, jos jotakin yrittää tehdä, voi vain ihmetellä, että mites näin nopsaan väsyn. Myönnettävä on, että vanhuus tulee ja voimat vie, mutta tehdään se mitä jaksetaan. Pari vuotta jaksoi koko päivän rientää ja touhuta, aikaan sai paljon. Niin se on myyjäisissäkin, alkamisaika on tiedossa, mutta jo tuntia ennen on ihmisiä tulemassa, ei tavaroita ehdi esille laittaa. Pöllön kanssa tässä melkein särkeä paistetaan tuolla saunan katon korkeudella vahtii, jospa nyt olisi jo pesästä lähdön aika, pääsisimme tästä "ystävästä" eroon. Kyllä laudat paikoilleen hakataan, ei enää ensi kesänä tämä pesimispaikka onnistu. Auttaisiko jos tekisi pöntön ja veisi tuonne hakkuuaukon toiseen reunaan. Lataan kahvin ja laitan nuo porkkanasämpylät ja omenahillon tarjolle, siinä oiva aamupala, siitä se päivä hyvin alkaa. Kissat päästän ulos, nyt niidenkin oa kesästä nautittava. Pää on niin täynnä noita luonnon ihmeitä, pöllöjä ja muita lintuja, että ei sinne mitään oikeaa asiaa sovikkaan, mutta ehkä joskus muutakin voi kertoa. Hyvää viikon alkua ja maanantai päivää, tulkaa kahville.


      • Ilmamaisteri
        SkillaN kirjoitti:

        viikko alkamasa uutena tuntemattomana, tuoko iloja vai suruja? Kolme arkipivää ja sitten helatorstai, muistelen ennen, kun mökillä oli kasvinmaa, laitoin sipulit maahan helatorstaina. Päivä kauniina heräilee, vietämme Erkin päivää, lämpimin ajatuksen lähetän jonnekin tuntemattomaan mieheni luokse. Taivaalla ei pilviä, tuuli vielä vähäinen ja aurinko jo korkealla. Tokko enää yöllä kovin pimeää tuleekaan, en tiedä, kun nukun niin sikeästi. On se niin, että väsymys tulee luvattoman nopeaan, jos jotakin yrittää tehdä, voi vain ihmetellä, että mites näin nopsaan väsyn. Myönnettävä on, että vanhuus tulee ja voimat vie, mutta tehdään se mitä jaksetaan. Pari vuotta jaksoi koko päivän rientää ja touhuta, aikaan sai paljon. Niin se on myyjäisissäkin, alkamisaika on tiedossa, mutta jo tuntia ennen on ihmisiä tulemassa, ei tavaroita ehdi esille laittaa. Pöllön kanssa tässä melkein särkeä paistetaan tuolla saunan katon korkeudella vahtii, jospa nyt olisi jo pesästä lähdön aika, pääsisimme tästä "ystävästä" eroon. Kyllä laudat paikoilleen hakataan, ei enää ensi kesänä tämä pesimispaikka onnistu. Auttaisiko jos tekisi pöntön ja veisi tuonne hakkuuaukon toiseen reunaan. Lataan kahvin ja laitan nuo porkkanasämpylät ja omenahillon tarjolle, siinä oiva aamupala, siitä se päivä hyvin alkaa. Kissat päästän ulos, nyt niidenkin oa kesästä nautittava. Pää on niin täynnä noita luonnon ihmeitä, pöllöjä ja muita lintuja, että ei sinne mitään oikeaa asiaa sovikkaan, mutta ehkä joskus muutakin voi kertoa. Hyvää viikon alkua ja maanantai päivää, tulkaa kahville.

        sitä on taas tullut ämpärikaupalla viikonloppuna, litkalla Ukkopekan sillalla silakkaa nousi mukavasti. Minusta taitaa tällä menolla kohta tulla oikeen mestari, uutta oli minulle tämä litkaus. Harmitonta ajankulua, mutta vähän naisia mukana näillä "silakkamarkkinoilla". Siellä sillalla on joka päivä liuta ukkeleita kalassa, kuulemma jokunen nainenkin joskus mukaan osuu. Enemmän meitä naisia tarvitaan siihen perkaus- ja paistamispuoleen, mutta mukavaa kun joukkoon hyväksytään! Noita ilmoista puheenollen, kaunista, kaunista, aurinko kirkkaasti porottaa, mutta tänä aamunakin oli auton etulasi jäässä. Yöpakkasia vaan vieläkin näillä leveysasteilla, mutta eiköhän se siitä... Muuten, sitä silakkaa tuli niin paljon, että jätän tännekin ämpärillisen, kissoille, jos ei muille kelpaa, sukulaiset saivat jo osansa, ainakin kiittivät, ehkä oli mieluista tuliaista... ja nyt sitten sitä kahvia. Heippa.


      • Hintriika*
        Ilmamaisteri kirjoitti:

        sitä on taas tullut ämpärikaupalla viikonloppuna, litkalla Ukkopekan sillalla silakkaa nousi mukavasti. Minusta taitaa tällä menolla kohta tulla oikeen mestari, uutta oli minulle tämä litkaus. Harmitonta ajankulua, mutta vähän naisia mukana näillä "silakkamarkkinoilla". Siellä sillalla on joka päivä liuta ukkeleita kalassa, kuulemma jokunen nainenkin joskus mukaan osuu. Enemmän meitä naisia tarvitaan siihen perkaus- ja paistamispuoleen, mutta mukavaa kun joukkoon hyväksytään! Noita ilmoista puheenollen, kaunista, kaunista, aurinko kirkkaasti porottaa, mutta tänä aamunakin oli auton etulasi jäässä. Yöpakkasia vaan vieläkin näillä leveysasteilla, mutta eiköhän se siitä... Muuten, sitä silakkaa tuli niin paljon, että jätän tännekin ämpärillisen, kissoille, jos ei muille kelpaa, sukulaiset saivat jo osansa, ainakin kiittivät, ehkä oli mieluista tuliaista... ja nyt sitten sitä kahvia. Heippa.

        Vai kissoille ämpärillinen silakoita! Hyökkään kiiruusti kimpuun (silakoitten, en kissojen), että ehdin edes jotakin saada. Olen silakkahimoinen, eikä täällä ole saanut silakoita mistään kuin ammooisina aikoina. Mitä se litkaus on, mikä on litka? En ole koskaan kuullut. Kai google auttaisi, mutta jos maisteri itse voisi kertoa. Melkein virallinen hellelukema on ollut illalla parvekkeella! Yön alin 7,5 astetta. Jos olisi auto, ei tarvitsisi ikkunoita rapata. Mutta eivät ne yöpakkaset varmaan vielä ole ohi. Aurinko paistaa ja ahvenet... ei kun silakat hyppii. Jaa no, eivät taida enää hyppiä, mutta tämä tyttö niitä ämpäriinsä nyppii. Kiitos virtuaalisilakoista! Kun saisi vielä joskus oikeitakin.


      • Ilmamaisteri kirjoitti:

        sitä on taas tullut ämpärikaupalla viikonloppuna, litkalla Ukkopekan sillalla silakkaa nousi mukavasti. Minusta taitaa tällä menolla kohta tulla oikeen mestari, uutta oli minulle tämä litkaus. Harmitonta ajankulua, mutta vähän naisia mukana näillä "silakkamarkkinoilla". Siellä sillalla on joka päivä liuta ukkeleita kalassa, kuulemma jokunen nainenkin joskus mukaan osuu. Enemmän meitä naisia tarvitaan siihen perkaus- ja paistamispuoleen, mutta mukavaa kun joukkoon hyväksytään! Noita ilmoista puheenollen, kaunista, kaunista, aurinko kirkkaasti porottaa, mutta tänä aamunakin oli auton etulasi jäässä. Yöpakkasia vaan vieläkin näillä leveysasteilla, mutta eiköhän se siitä... Muuten, sitä silakkaa tuli niin paljon, että jätän tännekin ämpärillisen, kissoille, jos ei muille kelpaa, sukulaiset saivat jo osansa, ainakin kiittivät, ehkä oli mieluista tuliaista... ja nyt sitten sitä kahvia. Heippa.

        Minä ainakin siinä tapauksessa lukeudun kissoihin. Ja kaapaisen kipollisen silakoita. En sano miten ison (kun kukaan ei ole näkemässä). Niistähän tämmöinen "kalaton ihminen " tekee vaikka mitä .Kiitooos!! Ikävä juttu,kun eilenkin piti välittömästi olla lähdössä .. ei joutanut jäämään tuohon tunnistusleikkiin,, kuka asuu saunan vintillä ,kuka vintin alla. Vai asuuko joku missä ja kuka ei taas asu,,,,,,,, Samat on kiireet, kuin monilla: Tänään ajattelin piiloittaa siemenperunoita maahan,,, Eilen meuhasin kukkapenkkien kanssa. Järvivesi 12as. Niinkuin kaikki pirttiläiset ovat todenneen, on tosi vilvoittavaa uida saunareissulla. Aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille, Mitä nyt kukakin tekee!


      • muori67zzzzzzz
        Hintriika* kirjoitti:

        Vai kissoille ämpärillinen silakoita! Hyökkään kiiruusti kimpuun (silakoitten, en kissojen), että ehdin edes jotakin saada. Olen silakkahimoinen, eikä täällä ole saanut silakoita mistään kuin ammooisina aikoina. Mitä se litkaus on, mikä on litka? En ole koskaan kuullut. Kai google auttaisi, mutta jos maisteri itse voisi kertoa. Melkein virallinen hellelukema on ollut illalla parvekkeella! Yön alin 7,5 astetta. Jos olisi auto, ei tarvitsisi ikkunoita rapata. Mutta eivät ne yöpakkaset varmaan vielä ole ohi. Aurinko paistaa ja ahvenet... ei kun silakat hyppii. Jaa no, eivät taida enää hyppiä, mutta tämä tyttö niitä ämpäriinsä nyppii. Kiitos virtuaalisilakoista! Kun saisi vielä joskus oikeitakin.

        einettä antaa,eikös se pitäisikin tänään paistaa? Tosi upea aamu on täälläkin,mittaria en tiedä missä on,mutta kun olin äsken koirulin kanssa aamulenkillä,niin ilma oli mitä ihanin. Saat H*minunkin silakkani,olen mieluummin muikku ihminen;)) Kyllä kahvi maistui,lenkkeilyn jälkeen. Kiitosta vua;) näkyillään...


      • Ilmamaisteri
        Hintriika* kirjoitti:

        Vai kissoille ämpärillinen silakoita! Hyökkään kiiruusti kimpuun (silakoitten, en kissojen), että ehdin edes jotakin saada. Olen silakkahimoinen, eikä täällä ole saanut silakoita mistään kuin ammooisina aikoina. Mitä se litkaus on, mikä on litka? En ole koskaan kuullut. Kai google auttaisi, mutta jos maisteri itse voisi kertoa. Melkein virallinen hellelukema on ollut illalla parvekkeella! Yön alin 7,5 astetta. Jos olisi auto, ei tarvitsisi ikkunoita rapata. Mutta eivät ne yöpakkaset varmaan vielä ole ohi. Aurinko paistaa ja ahvenet... ei kun silakat hyppii. Jaa no, eivät taida enää hyppiä, mutta tämä tyttö niitä ämpäriinsä nyppii. Kiitos virtuaalisilakoista! Kun saisi vielä joskus oikeitakin.

        yksinkertainen selitykseni, siihen pääsiimaan laitetaan lenkkisolmu ja hopean värisiä koukkuja useampi, vielä puntti ja a´vot, silakat käy kiinni. Ihmettelin minäkin, kuinka ne niin tyhmiä ovat, että pelkkään koukkuun kiinni jäävät, mutta niin kuin sanotaan, ahneella on p...nen loppu! Ja siinä kun malttaa odotella, niin liuta silakan kavereitakin tartuu matkaan, ja sitten nostetaan hopeaselkäisiä ylös! ... näin naisen aivoituksella seliltetynä, oikeat kalamiehet osaavat selittää paremmin. Mutta hyvältä maistuvat... eikös juu?


      • Hintriika*
        muori67zzzzzzz kirjoitti:

        einettä antaa,eikös se pitäisikin tänään paistaa? Tosi upea aamu on täälläkin,mittaria en tiedä missä on,mutta kun olin äsken koirulin kanssa aamulenkillä,niin ilma oli mitä ihanin. Saat H*minunkin silakkani,olen mieluummin muikku ihminen;)) Kyllä kahvi maistui,lenkkeilyn jälkeen. Kiitosta vua;) näkyillään...

        Erkki turjus turkki päällä, sanoo vanha viisas kansa. Turkissaanko tuo eineitään ruukaa jaella? Ei meillä kuitenkaan ole turkkikeli tänään. Tietääkö se kylmää kesää? Voi ei taas!


      • hiljaiNen Rva
        SkillaN kirjoitti:

        viikko alkamasa uutena tuntemattomana, tuoko iloja vai suruja? Kolme arkipivää ja sitten helatorstai, muistelen ennen, kun mökillä oli kasvinmaa, laitoin sipulit maahan helatorstaina. Päivä kauniina heräilee, vietämme Erkin päivää, lämpimin ajatuksen lähetän jonnekin tuntemattomaan mieheni luokse. Taivaalla ei pilviä, tuuli vielä vähäinen ja aurinko jo korkealla. Tokko enää yöllä kovin pimeää tuleekaan, en tiedä, kun nukun niin sikeästi. On se niin, että väsymys tulee luvattoman nopeaan, jos jotakin yrittää tehdä, voi vain ihmetellä, että mites näin nopsaan väsyn. Myönnettävä on, että vanhuus tulee ja voimat vie, mutta tehdään se mitä jaksetaan. Pari vuotta jaksoi koko päivän rientää ja touhuta, aikaan sai paljon. Niin se on myyjäisissäkin, alkamisaika on tiedossa, mutta jo tuntia ennen on ihmisiä tulemassa, ei tavaroita ehdi esille laittaa. Pöllön kanssa tässä melkein särkeä paistetaan tuolla saunan katon korkeudella vahtii, jospa nyt olisi jo pesästä lähdön aika, pääsisimme tästä "ystävästä" eroon. Kyllä laudat paikoilleen hakataan, ei enää ensi kesänä tämä pesimispaikka onnistu. Auttaisiko jos tekisi pöntön ja veisi tuonne hakkuuaukon toiseen reunaan. Lataan kahvin ja laitan nuo porkkanasämpylät ja omenahillon tarjolle, siinä oiva aamupala, siitä se päivä hyvin alkaa. Kissat päästän ulos, nyt niidenkin oa kesästä nautittava. Pää on niin täynnä noita luonnon ihmeitä, pöllöjä ja muita lintuja, että ei sinne mitään oikeaa asiaa sovikkaan, mutta ehkä joskus muutakin voi kertoa. Hyvää viikon alkua ja maanantai päivää, tulkaa kahville.

        ....tänne kahvipirttiin! Enpä ole aikoihin täällä käynnyt ja ihan yhtä ihania ja ystävällisiä immeisiä täältä löytyy! Minäkin tahdon mukaanne tulla ja silakoita hiukan napata, jos viellä niitä on. Tosin kovin myöhässä olen. Voi kunpa minäkin jostain tuollaisen pienen mökkipahasen löytäisin, jossa voisin viherpeukaloani kasvattaa ja veteen saunan jälkeen pulahtaa! Se olis onnea se....eikö kukaan sellaista tiedä?? Jos joku mummu tai pappa on sellaisen johonnii jättänyt yksikseen olemaan.....hmmm!!


      • hiljaiNen Rva kirjoitti:

        ....tänne kahvipirttiin! Enpä ole aikoihin täällä käynnyt ja ihan yhtä ihania ja ystävällisiä immeisiä täältä löytyy! Minäkin tahdon mukaanne tulla ja silakoita hiukan napata, jos viellä niitä on. Tosin kovin myöhässä olen. Voi kunpa minäkin jostain tuollaisen pienen mökkipahasen löytäisin, jossa voisin viherpeukaloani kasvattaa ja veteen saunan jälkeen pulahtaa! Se olis onnea se....eikö kukaan sellaista tiedä?? Jos joku mummu tai pappa on sellaisen johonnii jättänyt yksikseen olemaan.....hmmm!!

        piipahdin, sanomassa että mukavaa, kun hiljaiNen Rva muisti pirtin. Tule toki toistekin ja älä hirmusen hiljanen ole,että huomaamme sinut. Kivasti tuota juttua tuli nytkin. Oletkos savon puolilta? Myönnän että onnelinen olen, kun mökin omistan, mutta eipä sitä tiedä josko joku kaipaisi mökille viherpeukaloa, tai muuten mökki vielä löytyy sinullekin;) Noita silakoita, no tyhjähän se ämpäri on, jäikö kissoille mitään, ehkä lisää saadaan kun ilmamaisteri ehtii onkimaan lisää. Hyviä ne on silloin tällöin, minä en hirveä kalan syöjä ole, mutta lajia vaihdellen maistuu kyllä. Kiitos vaan kissojen osasta, kai ne hamstraajat niille kupit täyteen jätti. Minä olen luutunnut ja siivonnut amupäivän, nyt ulos pajunoksia hakemaan ja vain aurinkoa palvomaan.


      • hiljaiNen Rva kirjoitti:

        ....tänne kahvipirttiin! Enpä ole aikoihin täällä käynnyt ja ihan yhtä ihania ja ystävällisiä immeisiä täältä löytyy! Minäkin tahdon mukaanne tulla ja silakoita hiukan napata, jos viellä niitä on. Tosin kovin myöhässä olen. Voi kunpa minäkin jostain tuollaisen pienen mökkipahasen löytäisin, jossa voisin viherpeukaloani kasvattaa ja veteen saunan jälkeen pulahtaa! Se olis onnea se....eikö kukaan sellaista tiedä?? Jos joku mummu tai pappa on sellaisen johonnii jättänyt yksikseen olemaan.....hmmm!!

        Tuo mökki. Toiset eivät ottaisi ilmaiseksikaan; siksi kun siellä joutuu tekemään töitä. Näin minulle on kohteliaasti sanottu! Minä taas nautin suunnattomasti touhuta siellä kaikenlaista. Vaatimatonkin voi mökki olla, kunhan on sitä "multaa" sen verran että voi kaikkea kasvatella. Itsehän sitä nauttii sitten työnsä tuloksista. Tärkeää nähdä kevään ja kesän edistyminen. Lintujen pönttö ja järvipuuhailua seuraisi vaikka "päivän syömättä". Mökkikohtaiset puput ja siilit ovat jokapäiväisiä vieraita tai ikäänkuin talon väkeä! Töitä joutuu tekemään,sehän on selvää. Samalla hyötyliikuntaa, niin kauan kun terveys ja kunto on hyvä, se on ilo! Mutta jokaisen pitää toki tehdä omia valintoja, omasta elämäntilanteestä lähtöisin. Toivotaan että jostain löytyisi/järjestyisi Hiljaiselle Rouvallekin sopiva punainen tupa ja perunamaa.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Tuo mökki. Toiset eivät ottaisi ilmaiseksikaan; siksi kun siellä joutuu tekemään töitä. Näin minulle on kohteliaasti sanottu! Minä taas nautin suunnattomasti touhuta siellä kaikenlaista. Vaatimatonkin voi mökki olla, kunhan on sitä "multaa" sen verran että voi kaikkea kasvatella. Itsehän sitä nauttii sitten työnsä tuloksista. Tärkeää nähdä kevään ja kesän edistyminen. Lintujen pönttö ja järvipuuhailua seuraisi vaikka "päivän syömättä". Mökkikohtaiset puput ja siilit ovat jokapäiväisiä vieraita tai ikäänkuin talon väkeä! Töitä joutuu tekemään,sehän on selvää. Samalla hyötyliikuntaa, niin kauan kun terveys ja kunto on hyvä, se on ilo! Mutta jokaisen pitää toki tehdä omia valintoja, omasta elämäntilanteestä lähtöisin. Toivotaan että jostain löytyisi/järjestyisi Hiljaiselle Rouvallekin sopiva punainen tupa ja perunamaa.

        Ei omaa mökkiä,olemme käyneet 25 vuoden ajan vaimoni sisaren mökkillä joka kesä, matkaa noin 550 km sivu. Kauniissa mänty- ja koivumetsässä. Ei porkkanamaata, mutta aina on jotain näpertämistä löytynyt. Niin nytkin, jos ja kun menemme vähän myöhemmällä. Ahvenia ja särkiä saa omiksi tarpeiksi joskus haukia ja siikaakin. Ötököitä riittää vaikka muille jakaa. Lähimpään kauppaan 40 km, joten ei jokapäiväinen reissu, lähin naapuri kilometrin päässä. Joka vuosi sinne mieli tekee. Syksyllä sieltä kaikki marjat ja sienet löytää. Joten enköhän minä lähde syyskesästä taas Pohjois-Karjalaan. Kaunis mutta ei helteinen kesäpäivä t: Late


      • hiljaiNen Rva kirjoitti:

        ....tänne kahvipirttiin! Enpä ole aikoihin täällä käynnyt ja ihan yhtä ihania ja ystävällisiä immeisiä täältä löytyy! Minäkin tahdon mukaanne tulla ja silakoita hiukan napata, jos viellä niitä on. Tosin kovin myöhässä olen. Voi kunpa minäkin jostain tuollaisen pienen mökkipahasen löytäisin, jossa voisin viherpeukaloani kasvattaa ja veteen saunan jälkeen pulahtaa! Se olis onnea se....eikö kukaan sellaista tiedä?? Jos joku mummu tai pappa on sellaisen johonnii jättänyt yksikseen olemaan.....hmmm!!

        hiljaiNen Rva! Minä olen vieläkin enemmän myöhässä ja silakoitta jäin vaikka olen horoskooppimerkiltäni kissaeläin. Aamupäivä meni lähikaupungin lasaretissa, eikä tässä vieläkään pääse kesälomaa leikkimään, kun kotiin tuomiseksi antoivat kaikenlasta purkkia ja purnukkaa. Seuraavat treffit ovat 4.6. ja sitä seuraavat 16.6. Jospa jo juhannukseksi pääsisi vapaalle. Olen varmaan jo aiemminkin ruikuttanut, että mitään ei uskalla päättää, kun jommallakummalla on odotettavissa jokin tarkastus tai kuvaus. Kun ne olisivat edes samanaikaisesti molemmilla, mutta ei vahingossakaan... Toisaalta on typerää narista, kun lääkärit pitävät hyvää huolta ja järjestävät hoitoja. Moni tämän ikäinen valittaa joutumistaan priorisaation tähden paitsioon. En ole oikein joutanut kirjoittelemaan, kun on ollut monenlaista hässäkkää. (Huom! H*, katsoin nykysuomen sanakirjasta, eikä se olekaan hämähäkki väärinpäin!) Lukemassa olen käynyt, mutta muuten olen niin tyhjä tynnyri, ettei olen paljon kannattanut kolista. Lämmöllä olen kuitenkin tätä kuppikuntaa ajatellut, ja lämmintähän nyt on ulkosallakin. Nautitaan siitä!


      • hiljaiNen Rva
        SkillaN kirjoitti:

        piipahdin, sanomassa että mukavaa, kun hiljaiNen Rva muisti pirtin. Tule toki toistekin ja älä hirmusen hiljanen ole,että huomaamme sinut. Kivasti tuota juttua tuli nytkin. Oletkos savon puolilta? Myönnän että onnelinen olen, kun mökin omistan, mutta eipä sitä tiedä josko joku kaipaisi mökille viherpeukaloa, tai muuten mökki vielä löytyy sinullekin;) Noita silakoita, no tyhjähän se ämpäri on, jäikö kissoille mitään, ehkä lisää saadaan kun ilmamaisteri ehtii onkimaan lisää. Hyviä ne on silloin tällöin, minä en hirveä kalan syöjä ole, mutta lajia vaihdellen maistuu kyllä. Kiitos vaan kissojen osasta, kai ne hamstraajat niille kupit täyteen jätti. Minä olen luutunnut ja siivonnut amupäivän, nyt ulos pajunoksia hakemaan ja vain aurinkoa palvomaan.

        ....kaikki kirjoititte! Heti otitte kuin siipienne suojaan tällaisen mökittömän matkalaisen! Kiva on tänne kirjoittaa, kun saa näin ihanan vastaanoton. Aiemmin kirjoitin oikein rekatulla nikilläni, vaan sain niin paljon ilkeyksiä niskaani tuolla huoneissa...että päätinpä olla vain tällainen " hiljainen rva" ...vaikken hiljainen olekkaan! Että, jos teille sopii, pysyn hiljaisena jäsenenänne...ja jos se mökki löytyy, kertokaa ihmeessä heti minulle....hämeestä ollaan, eli sieltä kulmilta jos löytyy...:)! Kaunis oli tänään päivä, pelargoniat on istutettu ja lobeliat ja markettakin sai multaa juurilleen. Nyt on ihana niitä katsella tuossa parvekkeella ja haaveilla saunasta ja veteen pulahtamisesta! Kaunista iltaa teille kaikille...:) !


      • Hintriika*
        Venlastiina kirjoitti:

        hiljaiNen Rva! Minä olen vieläkin enemmän myöhässä ja silakoitta jäin vaikka olen horoskooppimerkiltäni kissaeläin. Aamupäivä meni lähikaupungin lasaretissa, eikä tässä vieläkään pääse kesälomaa leikkimään, kun kotiin tuomiseksi antoivat kaikenlasta purkkia ja purnukkaa. Seuraavat treffit ovat 4.6. ja sitä seuraavat 16.6. Jospa jo juhannukseksi pääsisi vapaalle. Olen varmaan jo aiemminkin ruikuttanut, että mitään ei uskalla päättää, kun jommallakummalla on odotettavissa jokin tarkastus tai kuvaus. Kun ne olisivat edes samanaikaisesti molemmilla, mutta ei vahingossakaan... Toisaalta on typerää narista, kun lääkärit pitävät hyvää huolta ja järjestävät hoitoja. Moni tämän ikäinen valittaa joutumistaan priorisaation tähden paitsioon. En ole oikein joutanut kirjoittelemaan, kun on ollut monenlaista hässäkkää. (Huom! H*, katsoin nykysuomen sanakirjasta, eikä se olekaan hämähäkki väärinpäin!) Lukemassa olen käynyt, mutta muuten olen niin tyhjä tynnyri, ettei olen paljon kannattanut kolista. Lämmöllä olen kuitenkin tätä kuppikuntaa ajatellut, ja lämmintähän nyt on ulkosallakin. Nautitaan siitä!

        Mitä tekemistä minulla on hässäkän kanssa? Vai yrittääkö Vs vihjailla, että koko nimimerkkini on hässäkkä. Sehän on oikeinpäin! Pahennusta se herättää vain ollessaan väärinpäin. Minä en edes osaa seisoa päälläni. En minä oikeastaan vielä ehtisi olla tässä hässäkänkuvia vahtimassa, mutta poskiani rupesi kuumottamaan sillä mallilla, että joku puhuu minusta. Ensin syytin aurinkoa, mutta sitten tulin katsomaan. Toiseksi viimeinen laatta on nyt imaisemassa öljyä syihinsä Kohta menen pyyhkimään ylimäärät pois ja sivelemään vihonviimeisen. Sitten on sekin homma tehty. Sopivasti luvattiinkin huonompia kelejä. Kenties meidän kesämme oli tässä. Kiitos siitäkin vähästä! Saipahan edes hetkeksi punoituksen hipiäänsä.


    • ulkosuomalainen(Kreikka)

      Tulinpahan tutustumaan kahvipirttiin ja kyllä on mukava paikka. Aurinkopullia ja karjalanpiirakoita. Kyllä kelpaa kahvitella. En muistanutkaan kuinka kaunista Suomessa on. Paljon onnea vaan kahvipirtille.

      • Hintriika*

        tulla kertomaan, että nyt on tosi mojova sää parvekkeella. Ei enää liian kuumaa (vähän vajaa 20) mutta ei kylmääkään. Tässä shortsi-toppi-asussa on ihan sopivaa istua. Baden-badenit ovat vielä kellarissa, kun tuota siirreltävää on muutenkin ihan tarpeeksi. Tavara-arkun kannella kököttäen, aurinkolippa silmiä varjostamassa oikein mukavaa! Juuri nautin yhden pienen kaljan. Taidan ottaa kaapista sen toisenkin! Aurinko paistaa vielä pitkään. Parasta nautttia silloin, kun on mistä nauttia. Lysti voi loppua lyhyeen.


      • Olen kotiutunut;DD Vesitorninmäellä MUSTIKKA kukkii !!!! Kyllä on ollut ihana päivä,kun tuo tuuli tyyntyi,aurinko porotti pilvettömältä taivaalta. Tervetuloa ulkosuomalainen;) Täällä on pöytä aina katettuna ja jos ei ole niin itsepalvelu pelaa ihan hyvin. Niin että tuntuu kuin olisin ollut viikon pois,vaikken ollut kuin yhden yön. Nyt nautin iltateen ja kohta punkka kutsuu. Varmaan olen saanut raitisilma myrkytyksen,kun olin niin paljon ulkona. näkyillään...


      • Katleija3
        muori67 kirjoitti:

        Olen kotiutunut;DD Vesitorninmäellä MUSTIKKA kukkii !!!! Kyllä on ollut ihana päivä,kun tuo tuuli tyyntyi,aurinko porotti pilvettömältä taivaalta. Tervetuloa ulkosuomalainen;) Täällä on pöytä aina katettuna ja jos ei ole niin itsepalvelu pelaa ihan hyvin. Niin että tuntuu kuin olisin ollut viikon pois,vaikken ollut kuin yhden yön. Nyt nautin iltateen ja kohta punkka kutsuu. Varmaan olen saanut raitisilma myrkytyksen,kun olin niin paljon ulkona. näkyillään...

        Käytkö muori aina näin aikaisin nukkumaan? Vai oletkos raitisilmamyrkytyksen saanut ja siitä uuvahtanut. Minä se vielä valvon kello 24:ään asti ja ylikin. Se on tapani. Talviaikaan käyn tietysti samaan aikaan petille. Kello näyttää silloin 23. Puolen tunnin iltapäiväunet otan. Silloin nukahdan sohvalle minuutissa. Sitten jaksaa valvoa myöhään. Mitä minä niin myöhään teen. No, katselen tallennettuja tv-ohjelmia. Skillan näyttää myös olevan aamun virkku ja illan torkku.


      • Hintriika*
        Katleija3 kirjoitti:

        Käytkö muori aina näin aikaisin nukkumaan? Vai oletkos raitisilmamyrkytyksen saanut ja siitä uuvahtanut. Minä se vielä valvon kello 24:ään asti ja ylikin. Se on tapani. Talviaikaan käyn tietysti samaan aikaan petille. Kello näyttää silloin 23. Puolen tunnin iltapäiväunet otan. Silloin nukahdan sohvalle minuutissa. Sitten jaksaa valvoa myöhään. Mitä minä niin myöhään teen. No, katselen tallennettuja tv-ohjelmia. Skillan näyttää myös olevan aamun virkku ja illan torkku.

        Eipä meitä "talonpahentajia" (=illanvirkkuja) taida kovin paljon täällä palstalla olla. Ei pirtissä varsinkaan. Minä olen tosi harvoin sängyssä ennen puoltayötä ja jos olen, niin taatusti ainakin tunnin verran sinnittelen kirjan kanssa. Päivän jatkuminen tekee omat tepposensa. Nytkin killottaa aurinko suoraan oikeaan silmään, vaikka kuinka yritän suunnata katseeni tietokoneen näytölle! Nuku nyt sitten auringonpaisteessa! Olen aina sanonut, että on synti vetää rullaverhoa auringon eteen. Pimeästä saa tarpeekseen talvella. Kai näissä valoisissa kevätilloissa ja kesäöissä on se taika, miksi ihmiset jaksavat läpi pimeän kaamoksen. Nyt kuitenkin mennään kohti valoisinta kautta!


      • Katleija3
        Hintriika* kirjoitti:

        Eipä meitä "talonpahentajia" (=illanvirkkuja) taida kovin paljon täällä palstalla olla. Ei pirtissä varsinkaan. Minä olen tosi harvoin sängyssä ennen puoltayötä ja jos olen, niin taatusti ainakin tunnin verran sinnittelen kirjan kanssa. Päivän jatkuminen tekee omat tepposensa. Nytkin killottaa aurinko suoraan oikeaan silmään, vaikka kuinka yritän suunnata katseeni tietokoneen näytölle! Nuku nyt sitten auringonpaisteessa! Olen aina sanonut, että on synti vetää rullaverhoa auringon eteen. Pimeästä saa tarpeekseen talvella. Kai näissä valoisissa kevätilloissa ja kesäöissä on se taika, miksi ihmiset jaksavat läpi pimeän kaamoksen. Nyt kuitenkin mennään kohti valoisinta kautta!

        Turussa on ihan pimeää nyt. Kurkkasin juuri sitä Hailuodon sääksen pesää ja niinhän siihen vielä yöaurinko paistoi. Turun saariston sääksi nukkuu pimeässä. Katson vielä tallennetun Ketun tai Lea Sommerin ja sitten sänkyyn. Öitä!


      • "pelkkää hyvää"
        Hintriika* kirjoitti:

        Eipä meitä "talonpahentajia" (=illanvirkkuja) taida kovin paljon täällä palstalla olla. Ei pirtissä varsinkaan. Minä olen tosi harvoin sängyssä ennen puoltayötä ja jos olen, niin taatusti ainakin tunnin verran sinnittelen kirjan kanssa. Päivän jatkuminen tekee omat tepposensa. Nytkin killottaa aurinko suoraan oikeaan silmään, vaikka kuinka yritän suunnata katseeni tietokoneen näytölle! Nuku nyt sitten auringonpaisteessa! Olen aina sanonut, että on synti vetää rullaverhoa auringon eteen. Pimeästä saa tarpeekseen talvella. Kai näissä valoisissa kevätilloissa ja kesäöissä on se taika, miksi ihmiset jaksavat läpi pimeän kaamoksen. Nyt kuitenkin mennään kohti valoisinta kautta!

        kaikkien päivän touhujen jälkeen on töisevää suunnata untensaarille, olisiko kaksoisjousitettu bonnel, tai joku muu parempi? Selkä oireilee, ja nuo onnettomat polvet, ei kun siis ahkerasti palvelleet ja kuluneet, kiusaavat. Päivä viilentyi ja hiukan hämärtyi, onhan nautinto herätä aamunvaloon, samasta syystä en laita verhoja kiinni. Maailma muutenkin ahdistaa.


    • SkillaN**

      outo tämä 70 , mutta pian varmaan totutaan.
      Aamu onkin ollut hijainen, johtunee palvelun pois olosta.

      Huomentapäivää nyt ja pitää todeta että ihminen on tottumustensa orja.
      Aina uuden oppiminen kangertaa.

      Oli kiva huomata että Kreikasta saakka pirttiin eksyttiin, tule uudelleen ja kerro kuulumisia sieltä päin.
      Mukava on saada uusia tuttuja ulkomailta, onhan meillä jo muutamia mukana.

      Pilveen vetää ja lämmintä kyllä on, sade tekisi nyt varmaan kasvulle hyvää.
      Liljankukka lumivalkoinen, onnea vaan kaikille Liljoille.
      Kaunis nimi .

      Kotimatkalla vaihteeksi ja omalle mökille on aikomus, siellä seuraava viikonloppu, välietappi täällä keskellä suomea, itään siitä suunnataan.
      On kiva nähdä miten on kasvu päässyt mökillä alkuun ja joko sorsa emolla on poikaset?

      Ei huolinut tämä uusi systeemi kirjautumista, joten vara nikillä tässä esiinnyn.
      Tulkaapa kahville, kävin leipomolta tullessa ostamassa simpukkaviineritä, ovat taatusti tuoreita.
      Kissat puskevat ja kehräävät, ovat ressut ikävissään, kun ei ketään ole pirtissä käynyt.
      Päivää jatketaan, ehkä kotoa jo seuraavan kerran.

      • Saas nähdä meneekö minnekkään, vasta äsken sivut aukesivat kokeilen nyt kuitenkin.
        Onkohan nurkkakaappi paikoillaan täytyisi saada neuvoa antavat.
        jos nyt kuitenkin terveisiä pirtissä kävijöille t: Late.


      • pöllöpää

        Kuinka on mahdollista, että olet kirjoittanut yhdentoista aikaan tänään tuon viestin? Minä en ainakaan päässyt tänne edes sisään. saati sitten olisin voinut kirjoittaa. En ymmärrä, pölijä kun oon.


      • LateVaan kirjoitti:

        Saas nähdä meneekö minnekkään, vasta äsken sivut aukesivat kokeilen nyt kuitenkin.
        Onkohan nurkkakaappi paikoillaan täytyisi saada neuvoa antavat.
        jos nyt kuitenkin terveisiä pirtissä kävijöille t: Late.

        Päivä tuossa siivouksessa meni, mutta hyvä tuli. Kunhan nyt totutellaan tähän!

        21 astetta lämmintä päivällä. Siis kesä! Ja vihreää,,,
        Tänään oli viimeinen tilaisuus. ennen kesälomaa. Tauolle jää kaikki talviharrastukset. Syksyä odottamaan. Mutta varotaanpa sanaa Syksy, sinnehän on vielä "monen ihmisen ikä". Nyt eletään kesää.

        Niinkuin lukija huomaa, asiaa ei ole. Siis täysin asiaton juttu. Joten paras lopettaa. Otan kuitenkin viinerikahvit... ihanaa kun on viineriä, kannatti jo sen takia poiketa pirttiin. Tässä kämpässä ei nääs semmoisia herkkuja näy !
        heippa!


      • SkillaN**
        pöllöpää kirjoitti:

        Kuinka on mahdollista, että olet kirjoittanut yhdentoista aikaan tänään tuon viestin? Minä en ainakaan päässyt tänne edes sisään. saati sitten olisin voinut kirjoittaa. En ymmärrä, pölijä kun oon.

        sillä hetkellä kun oli auki.
        Pöllöpäitä tässä vähän ollaan itse kukin, ei minunkaan kirjautuminen onnistu ja muutenkin takkuilee.
        Kaikki uusihan se teettää töitä, ehkä tämänkin oppii, taitaa olla vielä vähän kesken eräinenkin.

        En tiedä miksi pitää aina muutella, mutta parannusta kaiketi haetaan.

        Kotona olen ja hyvältä taas tuntuu.
        Huomen aamupäivällä sitten mökille sadetta nuo lupailivat, mutta katto ei onneksi vuoda.

        Tuolla ajellessa näkyi karhittuja peltoja ja paljon oli työkoneita pelloilla, aika on viljelijöille kiireistä, heille ei sateet kai näinä päivinä hyvää tee.
        Oli mukava katsoa kun lehmät oli laskettu pellolle, telkkarista sitten näyttivät miten iloisia ulos pääsevät lehmät ovat.
        Jossakin vaiheessa lehmiä pidettiin ympäri vuoden sisällä, se oli aivan kauheaa, nyt kai on pakko ulos laskea.

        Tyyni järven pinta näkyy ikkunaani, ukkosta varmaan on, lämpöä tällä hetkellä kuusitoista astetta.

        Tulkaahan nyt totuttelemaan uuteen systeemiin, alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo,,,,toivottavasti.


      • SkillaN** kirjoitti:

        sillä hetkellä kun oli auki.
        Pöllöpäitä tässä vähän ollaan itse kukin, ei minunkaan kirjautuminen onnistu ja muutenkin takkuilee.
        Kaikki uusihan se teettää töitä, ehkä tämänkin oppii, taitaa olla vielä vähän kesken eräinenkin.

        En tiedä miksi pitää aina muutella, mutta parannusta kaiketi haetaan.

        Kotona olen ja hyvältä taas tuntuu.
        Huomen aamupäivällä sitten mökille sadetta nuo lupailivat, mutta katto ei onneksi vuoda.

        Tuolla ajellessa näkyi karhittuja peltoja ja paljon oli työkoneita pelloilla, aika on viljelijöille kiireistä, heille ei sateet kai näinä päivinä hyvää tee.
        Oli mukava katsoa kun lehmät oli laskettu pellolle, telkkarista sitten näyttivät miten iloisia ulos pääsevät lehmät ovat.
        Jossakin vaiheessa lehmiä pidettiin ympäri vuoden sisällä, se oli aivan kauheaa, nyt kai on pakko ulos laskea.

        Tyyni järven pinta näkyy ikkunaani, ukkosta varmaan on, lämpöä tällä hetkellä kuusitoista astetta.

        Tulkaahan nyt totuttelemaan uuteen systeemiin, alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo,,,,toivottavasti.

        minäkin.On tosi outo nyt,en tiedä tottuuko tähän.

        Arvatkaapa mitä;) minulla on pohkeet helkkarin kipeänä,se siitä seurasi,kun sen koirulin kanssa menin kaksi päivää pitkin mäkiä.Yhtä polkua ylös ja toista alas.
        Jospa ne siitä tokenisi.

        Teksti on helkkarin pientä,onneksi osasin suurentaa,ettei tarvinnut suurennuslasia hakea,pysyykö sitten,vai onko joka kerta suurennettava.

        Ihme kumma olen kirjautunutkin,vaikka ei laskenut edes galleriaan äsken.

        Nyt kyllä haen nurkkakaapilta sinisen enkelin;)jos rauhoittuisin.

        näkyliillään...


      • Hintriika*
        SkillaN** kirjoitti:

        sillä hetkellä kun oli auki.
        Pöllöpäitä tässä vähän ollaan itse kukin, ei minunkaan kirjautuminen onnistu ja muutenkin takkuilee.
        Kaikki uusihan se teettää töitä, ehkä tämänkin oppii, taitaa olla vielä vähän kesken eräinenkin.

        En tiedä miksi pitää aina muutella, mutta parannusta kaiketi haetaan.

        Kotona olen ja hyvältä taas tuntuu.
        Huomen aamupäivällä sitten mökille sadetta nuo lupailivat, mutta katto ei onneksi vuoda.

        Tuolla ajellessa näkyi karhittuja peltoja ja paljon oli työkoneita pelloilla, aika on viljelijöille kiireistä, heille ei sateet kai näinä päivinä hyvää tee.
        Oli mukava katsoa kun lehmät oli laskettu pellolle, telkkarista sitten näyttivät miten iloisia ulos pääsevät lehmät ovat.
        Jossakin vaiheessa lehmiä pidettiin ympäri vuoden sisällä, se oli aivan kauheaa, nyt kai on pakko ulos laskea.

        Tyyni järven pinta näkyy ikkunaani, ukkosta varmaan on, lämpöä tällä hetkellä kuusitoista astetta.

        Tulkaahan nyt totuttelemaan uuteen systeemiin, alku aina hankala, lopussa kiitos seisoo,,,,toivottavasti.

        Tässähän äkikseltään sanat juuttuvat näppäimiin! Aikansa vie, ennen kuin silmä tottuu... jos tottuu sittenkään.

        Kertokaapa, rekatut, mitä tuo aloitusviestin kohdalla oleva arvostelu pitää sisällään. Tähtiä siinä annetaan, mutta annetaanko niitä aloitukselle vai koko ketjulle? Minähän täräyttäisin Kahvipirtille heti koko Otavan, vaikka viittä tähteä siinä vain taisi olla tarjolla. Enpä pääse sisälle täräyttelemään, mutta annan silti näin suoraan seitsemän tähteä: *******

        Nuo olivat meille kaikille, kyllä me sen arvoisia ainakin ollaan!


      • hiljaiNen Rva
        Hintriika* kirjoitti:

        Tässähän äkikseltään sanat juuttuvat näppäimiin! Aikansa vie, ennen kuin silmä tottuu... jos tottuu sittenkään.

        Kertokaapa, rekatut, mitä tuo aloitusviestin kohdalla oleva arvostelu pitää sisällään. Tähtiä siinä annetaan, mutta annetaanko niitä aloitukselle vai koko ketjulle? Minähän täräyttäisin Kahvipirtille heti koko Otavan, vaikka viittä tähteä siinä vain taisi olla tarjolla. Enpä pääse sisälle täräyttelemään, mutta annan silti näin suoraan seitsemän tähteä: *******

        Nuo olivat meille kaikille, kyllä me sen arvoisia ainakin ollaan!

        ......sanon minäkin! Ja pientä on präntti, pitää lyödä nenä kiinni tuohon ruutuun, että näkee onko kirjoitusvirheitä! On se muuten jännä miten tähän koneeseen ja näihin sivuihin tottuu....ja sitten kun ei pääsekkään, on kuin olisi nukke otettu leikistä pois. Minäkin moneen kertaan kävin kurkkimassa täällä, eikä vain päässyt. No toivotaan että tähän nyt tottuu ja ainahan alku on hankalaa, kuten Skillankin sanoi. Onneksi viinerit ovat jo menneet parempiin suihin, kun vasta tähän aikaan tänne tulen. Taidan keittää kupposen teetä täällä omassa kotonani ja ottaa yhen voikkarin. Sitten voiskin jo mennä lukemaan hetkeksi, jos vaikka se nukku-mattikin tulisi. Huomenna meinaan ilahduttaa itseäni oikealla työnteolla...:) !! Hyvää yötä kaikille täällä kävijöille, nukkukaapa hyvin ja rauhaisasti!


      • tulenlieskat
        hiljaiNen Rva kirjoitti:

        ......sanon minäkin! Ja pientä on präntti, pitää lyödä nenä kiinni tuohon ruutuun, että näkee onko kirjoitusvirheitä! On se muuten jännä miten tähän koneeseen ja näihin sivuihin tottuu....ja sitten kun ei pääsekkään, on kuin olisi nukke otettu leikistä pois. Minäkin moneen kertaan kävin kurkkimassa täällä, eikä vain päässyt. No toivotaan että tähän nyt tottuu ja ainahan alku on hankalaa, kuten Skillankin sanoi. Onneksi viinerit ovat jo menneet parempiin suihin, kun vasta tähän aikaan tänne tulen. Taidan keittää kupposen teetä täällä omassa kotonani ja ottaa yhen voikkarin. Sitten voiskin jo mennä lukemaan hetkeksi, jos vaikka se nukku-mattikin tulisi. Huomenna meinaan ilahduttaa itseäni oikealla työnteolla...:) !! Hyvää yötä kaikille täällä kävijöille, nukkukaapa hyvin ja rauhaisasti!

        Niin se vaan on että aina vaan uutta opittavaa nenän alle työnnetään. Oppii jos on oppiakseen ♥ tai nääs onnistuu. heh.
        Meni vähän aikaa että sain kirjautumisen onnistuun. Sanoi vaan salasanan olevan väärä, Must tuntu jo et mä olin se väärä.
        Nyt mä tulin ehtoo kahveelle kun pirttiinkin pääsi jo.

        Täs olis pussillinen sokerilla tupsutettuja munkkipossuja, tulee nääs kielellekkin töitä. Ainakin mun pitää huulia lipasta sen sokerin takia. Niin että huulet makkeeks vaa.
        Oikein makosia unia,. Nii että hyvää yötä kaikille sinne höyhensaarelle.


      • tulenlieskat kirjoitti:

        Niin se vaan on että aina vaan uutta opittavaa nenän alle työnnetään. Oppii jos on oppiakseen ♥ tai nääs onnistuu. heh.
        Meni vähän aikaa että sain kirjautumisen onnistuun. Sanoi vaan salasanan olevan väärä, Must tuntu jo et mä olin se väärä.
        Nyt mä tulin ehtoo kahveelle kun pirttiinkin pääsi jo.

        Täs olis pussillinen sokerilla tupsutettuja munkkipossuja, tulee nääs kielellekkin töitä. Ainakin mun pitää huulia lipasta sen sokerin takia. Niin että huulet makkeeks vaa.
        Oikein makosia unia,. Nii että hyvää yötä kaikille sinne höyhensaarelle.

        On tämä vähän outo nyt,mutta totumme tietysti..
        Pistän kahvia tulemaan ja teevettä.. Munkkipossuja on tarjolla ja toin myös juustosarvia..Joten,tulkaahan kahville! ....... Pistän kissoillekin ruokaa ja vettä..
        Mitähän sitä tänään tekisi..Pitäisi jotain komeroita siivota,mutta ei oikein ole inspistä semmoiseen..Jos on kaunis ilma,menen luontopolulle kävelemään..Kävin yhtenä
        päivänä ja oli uusittu ne pitkospuut..Viimekesänä olivat ihan lahot..
        Kiva,kun huomaavat korjata sentään välillä...
        Ihana aika kohta käsillä. .. .Hitaasti luonto herää,tänä vuonna.Ollut ihmeen koleaa säätä. Oli kiva,kun eilen satoi,varmaan edistää kaiken kasvamista..
        Nyt näyttää ihan kaniilta ja on 8 astetta,heti näin aamusta..
        Kamalia uutisia oli taas eilen,hirvittää oikein,mitä sairaaloissakin tapahtuu..Kaikki tulee ilmi, vähitellen..huiii... Ei tässä kohta halua nähdä mitään uutisia,alkaa ahdistaa...Muuten ,tähänhän voi kirjoittaa,vaikka kuinka pitkiä tarinoita..lukee,että
        saa olla 5000 merkkiä..iso määrä..En ala kuitenkaan romaania kirjoittamaan..
        Nyt menen juomaan kahvia.. Mukavaa päivää kaikille ja ILOA! t.Irkku


      • SkillaN**
        irkku-37 kirjoitti:

        On tämä vähän outo nyt,mutta totumme tietysti..
        Pistän kahvia tulemaan ja teevettä.. Munkkipossuja on tarjolla ja toin myös juustosarvia..Joten,tulkaahan kahville! ....... Pistän kissoillekin ruokaa ja vettä..
        Mitähän sitä tänään tekisi..Pitäisi jotain komeroita siivota,mutta ei oikein ole inspistä semmoiseen..Jos on kaunis ilma,menen luontopolulle kävelemään..Kävin yhtenä
        päivänä ja oli uusittu ne pitkospuut..Viimekesänä olivat ihan lahot..
        Kiva,kun huomaavat korjata sentään välillä...
        Ihana aika kohta käsillä. .. .Hitaasti luonto herää,tänä vuonna.Ollut ihmeen koleaa säätä. Oli kiva,kun eilen satoi,varmaan edistää kaiken kasvamista..
        Nyt näyttää ihan kaniilta ja on 8 astetta,heti näin aamusta..
        Kamalia uutisia oli taas eilen,hirvittää oikein,mitä sairaaloissakin tapahtuu..Kaikki tulee ilmi, vähitellen..huiii... Ei tässä kohta halua nähdä mitään uutisia,alkaa ahdistaa...Muuten ,tähänhän voi kirjoittaa,vaikka kuinka pitkiä tarinoita..lukee,että
        saa olla 5000 merkkiä..iso määrä..En ala kuitenkaan romaania kirjoittamaan..
        Nyt menen juomaan kahvia.. Mukavaa päivää kaikille ja ILOA! t.Irkku

        nyt olen jo kyllästynyt tähän rekistöröitymiseen, ei onnistu ei millään.
        Käyttäjätunnus ok, mutta salasana ei kelpaa, voi sentään pitääkö vaihtaa koko salasana?

        No onnistuupa tämä kirjoittelu näinkin, mutta kun olen pitänyt tärkeänä kirjoittaa rekatulla, koska sellainen on olemassa.(ainakin ollut)
        En pääse galleriaankaan, mutta nyt en ehdi näitä miettimään, palataan asiaan tuonnempana.

        Minä jo eilen onnittelin Liljaa joten nyt sitten oikeana päivänä samat toivotukset.
        Pilvinen päivä, lömpöä yksitoista astetta, tuulta ei lainkaan.
        Mökille käy tämän mummon tie, kunhan kaupassa käväsen.
        Sielläpä ei kovin usein ehdi koneella käydä, mutta illalla siten luen kirjoitukset, mukava kumminkin nähdä miten päivä on mennyt toisilla.

        Aivan hirveitä on nuo sairaanhoitajien tekemät teot, ei tänä päivänä tiedä kehen voi luottaa.
        Kyllä olisi omaisilla oltava tarkat aistit, että pystyisivät aistimaan mitä milloinkin on tapahtumassa.
        Avuton, sairas vanhus on toisten armoilla, samoin vammaiset.
        Luin myös eilen jostakin lehden etukannesta, että taxsikuski oli pahoinpidellyt naisen, kun tämä ei suostunut sukupuoliyhteyteen.
        Onko niin että yksin ei voi mennä enää taxsiinkaan.
        Mihinkä on hävinnyt ihmisyys, toisen kunnioitus, koskemattomuus?
        Missä syy, mikä voi tehdä ihmisistä niin tunteettomia, lapsuuden kokemuksetko?
        Oma vaikea elämä kokemuksineen, vai onko kysymyksessä mielen sairaus, pelottavaa vaan on.

        Helatorstain aatto, ei nämä pyhätkään enää samalta tunnu kuin ennen, päiviä toisten joukossa.
        Ennen aina odotti helluntaita, pyhäinpäiviä ja muita erikseen mainittuja, johtuiko siitä että oli työssä ja vapaapävinä koettiin.
        Muuttuminen tapahtui sen jälkeen, kun juhlapyhiä siirreltiin viikonloppuihin, ettei työviikot särkyneet, se tehokkuus kai jo silloin päälimäisenä.

        Huomenna kumminkin on arkipyhä ja nautitaan siitä, työstä vapaata ja kouluista, onhan se heille mukavaa.

        Hyvää päivän jatkoa, totutelkaa uusiin kuvioihin ja tulkaa irkun keittämille kahveille, iloitaan kesästä, auringosta ja lämmöstä, moi, moi!


      • SkillaN** kirjoitti:

        nyt olen jo kyllästynyt tähän rekistöröitymiseen, ei onnistu ei millään.
        Käyttäjätunnus ok, mutta salasana ei kelpaa, voi sentään pitääkö vaihtaa koko salasana?

        No onnistuupa tämä kirjoittelu näinkin, mutta kun olen pitänyt tärkeänä kirjoittaa rekatulla, koska sellainen on olemassa.(ainakin ollut)
        En pääse galleriaankaan, mutta nyt en ehdi näitä miettimään, palataan asiaan tuonnempana.

        Minä jo eilen onnittelin Liljaa joten nyt sitten oikeana päivänä samat toivotukset.
        Pilvinen päivä, lömpöä yksitoista astetta, tuulta ei lainkaan.
        Mökille käy tämän mummon tie, kunhan kaupassa käväsen.
        Sielläpä ei kovin usein ehdi koneella käydä, mutta illalla siten luen kirjoitukset, mukava kumminkin nähdä miten päivä on mennyt toisilla.

        Aivan hirveitä on nuo sairaanhoitajien tekemät teot, ei tänä päivänä tiedä kehen voi luottaa.
        Kyllä olisi omaisilla oltava tarkat aistit, että pystyisivät aistimaan mitä milloinkin on tapahtumassa.
        Avuton, sairas vanhus on toisten armoilla, samoin vammaiset.
        Luin myös eilen jostakin lehden etukannesta, että taxsikuski oli pahoinpidellyt naisen, kun tämä ei suostunut sukupuoliyhteyteen.
        Onko niin että yksin ei voi mennä enää taxsiinkaan.
        Mihinkä on hävinnyt ihmisyys, toisen kunnioitus, koskemattomuus?
        Missä syy, mikä voi tehdä ihmisistä niin tunteettomia, lapsuuden kokemuksetko?
        Oma vaikea elämä kokemuksineen, vai onko kysymyksessä mielen sairaus, pelottavaa vaan on.

        Helatorstain aatto, ei nämä pyhätkään enää samalta tunnu kuin ennen, päiviä toisten joukossa.
        Ennen aina odotti helluntaita, pyhäinpäiviä ja muita erikseen mainittuja, johtuiko siitä että oli työssä ja vapaapävinä koettiin.
        Muuttuminen tapahtui sen jälkeen, kun juhlapyhiä siirreltiin viikonloppuihin, ettei työviikot särkyneet, se tehokkuus kai jo silloin päälimäisenä.

        Huomenna kumminkin on arkipyhä ja nautitaan siitä, työstä vapaata ja kouluista, onhan se heille mukavaa.

        Hyvää päivän jatkoa, totutelkaa uusiin kuvioihin ja tulkaa irkun keittämille kahveille, iloitaan kesästä, auringosta ja lämmöstä, moi, moi!

        Aamukahville tuppaudun, munkkipossut tuntuu hyvältä, päivä alkaa ainakin kauniina ja melko lämpimänä. Sadettahan ne lupailee, eikä taida pahitteeksi olla.
        Jo eilisen sateen jälki näkyy, puiden lehdet senkun kasvavat, paitsi haapa, se ei näy yhtään vihertävän.
        Muuten on sellainen päivä, että ei paljon mitään tarvi tehdä, huomenna pyhä päivä joten kaupassa pitää poiketa.
        Kiitos Irkku kahvista ja terveisiä Jorille.
        Late:täältä A Kiven maisemista.


      • SkillaN** kirjoitti:

        nyt olen jo kyllästynyt tähän rekistöröitymiseen, ei onnistu ei millään.
        Käyttäjätunnus ok, mutta salasana ei kelpaa, voi sentään pitääkö vaihtaa koko salasana?

        No onnistuupa tämä kirjoittelu näinkin, mutta kun olen pitänyt tärkeänä kirjoittaa rekatulla, koska sellainen on olemassa.(ainakin ollut)
        En pääse galleriaankaan, mutta nyt en ehdi näitä miettimään, palataan asiaan tuonnempana.

        Minä jo eilen onnittelin Liljaa joten nyt sitten oikeana päivänä samat toivotukset.
        Pilvinen päivä, lömpöä yksitoista astetta, tuulta ei lainkaan.
        Mökille käy tämän mummon tie, kunhan kaupassa käväsen.
        Sielläpä ei kovin usein ehdi koneella käydä, mutta illalla siten luen kirjoitukset, mukava kumminkin nähdä miten päivä on mennyt toisilla.

        Aivan hirveitä on nuo sairaanhoitajien tekemät teot, ei tänä päivänä tiedä kehen voi luottaa.
        Kyllä olisi omaisilla oltava tarkat aistit, että pystyisivät aistimaan mitä milloinkin on tapahtumassa.
        Avuton, sairas vanhus on toisten armoilla, samoin vammaiset.
        Luin myös eilen jostakin lehden etukannesta, että taxsikuski oli pahoinpidellyt naisen, kun tämä ei suostunut sukupuoliyhteyteen.
        Onko niin että yksin ei voi mennä enää taxsiinkaan.
        Mihinkä on hävinnyt ihmisyys, toisen kunnioitus, koskemattomuus?
        Missä syy, mikä voi tehdä ihmisistä niin tunteettomia, lapsuuden kokemuksetko?
        Oma vaikea elämä kokemuksineen, vai onko kysymyksessä mielen sairaus, pelottavaa vaan on.

        Helatorstain aatto, ei nämä pyhätkään enää samalta tunnu kuin ennen, päiviä toisten joukossa.
        Ennen aina odotti helluntaita, pyhäinpäiviä ja muita erikseen mainittuja, johtuiko siitä että oli työssä ja vapaapävinä koettiin.
        Muuttuminen tapahtui sen jälkeen, kun juhlapyhiä siirreltiin viikonloppuihin, ettei työviikot särkyneet, se tehokkuus kai jo silloin päälimäisenä.

        Huomenna kumminkin on arkipyhä ja nautitaan siitä, työstä vapaata ja kouluista, onhan se heille mukavaa.

        Hyvää päivän jatkoa, totutelkaa uusiin kuvioihin ja tulkaa irkun keittämille kahveille, iloitaan kesästä, auringosta ja lämmöstä, moi, moi!

        Hyvin on päässyt tänä aamuna joka paikkaan. Totuttelemista vaatii tosin,,,,,
        Kirjautumisen hyväksyi ja eilen jo galleriaankin pääsin.

        Kammottavia on nuo uutisjutut taas vanhusten kohtaloista. Kyllä pahasti häiriintyneitä pitää tuommoisten hoitajien olla, vai paatuneita vai mitä ihmettä se on ?? Sairaita ovat!!

        Säätiedoitus: äsken rippasi vähän vettä, 8as. tällä hetkellä. Mutta vasta reilun viikon päästä se "heleä helluntai" vasta onkin. Kun nyt ensin saadaan tää helatorstai pois alta.

        Varsinaisesti poikkesin pirttiin noiden SOKERImunkkien perässä. Ja kahvia ,,tietty, niiden kanssa. Jopa alkaa sitten elämä luistamaan.. kun ei ihan käsistä pois luista.

        Joten kiitos kahvista, keittäjälle, ja munkeista tuojalle.
        Niihin tähtiin en ole ehtinyt vielä tutustua enkä ehdi nytkään. Heippa!


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Hyvin on päässyt tänä aamuna joka paikkaan. Totuttelemista vaatii tosin,,,,,
        Kirjautumisen hyväksyi ja eilen jo galleriaankin pääsin.

        Kammottavia on nuo uutisjutut taas vanhusten kohtaloista. Kyllä pahasti häiriintyneitä pitää tuommoisten hoitajien olla, vai paatuneita vai mitä ihmettä se on ?? Sairaita ovat!!

        Säätiedoitus: äsken rippasi vähän vettä, 8as. tällä hetkellä. Mutta vasta reilun viikon päästä se "heleä helluntai" vasta onkin. Kun nyt ensin saadaan tää helatorstai pois alta.

        Varsinaisesti poikkesin pirttiin noiden SOKERImunkkien perässä. Ja kahvia ,,tietty, niiden kanssa. Jopa alkaa sitten elämä luistamaan.. kun ei ihan käsistä pois luista.

        Joten kiitos kahvista, keittäjälle, ja munkeista tuojalle.
        Niihin tähtiin en ole ehtinyt vielä tutustua enkä ehdi nytkään. Heippa!

        Päivä on mitä aurinkoisin, eikä lämpötilassakaan ole valittamista.
        Anteeksi nyt, että suun ympärystä on ihan sokerissa. Tai oikeastaan se on munkkien tuojan vika: mitäs toi niin herkullisia, että niitä oli pakko ottaa toinenkin!

        Kannatan armokuolemaa omalla kohdallani, mutta kammottavaa on jonkun hoitohenkilökuntaan kuuluvan omatoiminen ihmiselämän lopettaminen.
        Luin juuri kirjan, jossa oli perustettu salainen sisarjärjestö vapauttamaan kuolevat potilaat kärsimyksistään sellaisessa tapauksessa, että kuolemansairas itse sitä pyysi.
        Vuosien vieriessä tuli raha kuvaan mukaan ja sitä myöten myös väärinkäytökset, murhat, joilla ei ollut mitään tekemistä armon kanssa.

        Eivät auttaneet munkitkaan; tuli ankea olo, kun ajattelin näitä suomalaisia murhia ja lukemaani kirjaa. Oma osuutensa saattaa olla silläkin, että olen menossa hammaslääkäriin. Hän on ihan tuntematon, ja totta puhuen minua pelottaa!
        Juuri nyt pitäisi järjestellä kotia siltä varalta, että huomenna tulee vieraita, mutta mutta ja mutta...
        Jos täällä joku potee työn puutetta, niin tervetuloa meille, sydämellisesti!
        Kyllä minäkin kahvit keitän, mutta pullaa meillä ei vielä ole.

        Terveisiä tutuille ja tuntemattomille ja kiitos kahvista ja mukeista.
        Lähden nyt pyyhkimään sokerit suunpielestä.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Päivä on mitä aurinkoisin, eikä lämpötilassakaan ole valittamista.
        Anteeksi nyt, että suun ympärystä on ihan sokerissa. Tai oikeastaan se on munkkien tuojan vika: mitäs toi niin herkullisia, että niitä oli pakko ottaa toinenkin!

        Kannatan armokuolemaa omalla kohdallani, mutta kammottavaa on jonkun hoitohenkilökuntaan kuuluvan omatoiminen ihmiselämän lopettaminen.
        Luin juuri kirjan, jossa oli perustettu salainen sisarjärjestö vapauttamaan kuolevat potilaat kärsimyksistään sellaisessa tapauksessa, että kuolemansairas itse sitä pyysi.
        Vuosien vieriessä tuli raha kuvaan mukaan ja sitä myöten myös väärinkäytökset, murhat, joilla ei ollut mitään tekemistä armon kanssa.

        Eivät auttaneet munkitkaan; tuli ankea olo, kun ajattelin näitä suomalaisia murhia ja lukemaani kirjaa. Oma osuutensa saattaa olla silläkin, että olen menossa hammaslääkäriin. Hän on ihan tuntematon, ja totta puhuen minua pelottaa!
        Juuri nyt pitäisi järjestellä kotia siltä varalta, että huomenna tulee vieraita, mutta mutta ja mutta...
        Jos täällä joku potee työn puutetta, niin tervetuloa meille, sydämellisesti!
        Kyllä minäkin kahvit keitän, mutta pullaa meillä ei vielä ole.

        Terveisiä tutuille ja tuntemattomille ja kiitos kahvista ja mukeista.
        Lähden nyt pyyhkimään sokerit suunpielestä.

        tulin;)

        Kirjoitin äsken pitkän rimpsun ja lähetinkin sen,luulin kirjoittaneeni Pirttiin,vaan se menikin tuonne toiseen ripsuun,no sattuuhan sitä,poistin sen kyllä.

        Olin tänään ystävättäreni kanssa kaupoilla.
        Kävimme HongKongissa,se on kyllä oikein "krääsä" kauppa,meinas iskeä osto himo,onneksi jaksoin vastustaa sitä;))

        Säätila; 17,5c aurinko kurkistelee välillä.Tuuli on sellaista laheaa.

        Ihme kumma pääsin kirjautumaan hyvin,tai sitten alan oppia;)
        Eilen hermostuin niin että meinasin heittää koko masinan partsulta alas.

        Noista pahoista uutisista;toivottavasti ne on yksittäis tapauksia,ettemme menetä uskoa
        koko hoito henkilökuntaan.
        Pahaa kyllä tekee lukea tuollaisia uutisia,kun maailmassa on muutenkin sotia sun muita terrori juttuja.
        Kun pääsiskin seisovilta jaloiltaa lähtemää,sitten kun se aika tulee.

        Kahvi oli kuumaa ja munkit makkeita KIITOOS.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        tulin;)

        Kirjoitin äsken pitkän rimpsun ja lähetinkin sen,luulin kirjoittaneeni Pirttiin,vaan se menikin tuonne toiseen ripsuun,no sattuuhan sitä,poistin sen kyllä.

        Olin tänään ystävättäreni kanssa kaupoilla.
        Kävimme HongKongissa,se on kyllä oikein "krääsä" kauppa,meinas iskeä osto himo,onneksi jaksoin vastustaa sitä;))

        Säätila; 17,5c aurinko kurkistelee välillä.Tuuli on sellaista laheaa.

        Ihme kumma pääsin kirjautumaan hyvin,tai sitten alan oppia;)
        Eilen hermostuin niin että meinasin heittää koko masinan partsulta alas.

        Noista pahoista uutisista;toivottavasti ne on yksittäis tapauksia,ettemme menetä uskoa
        koko hoito henkilökuntaan.
        Pahaa kyllä tekee lukea tuollaisia uutisia,kun maailmassa on muutenkin sotia sun muita terrori juttuja.
        Kun pääsiskin seisovilta jaloiltaa lähtemää,sitten kun se aika tulee.

        Kahvi oli kuumaa ja munkit makkeita KIITOOS.

        näkyillään...

        otin juuri uunista. Tuon tänne pirttiinkin maistiaisia, eli raparperipiirakkaa, mukana vaniljakastiketta. Maestelkee, olokee hyvät! Niin on raparperi kasvanut jo, ettäaivan hyvin voi ottaa leipomisiin.

        Eilen illalla kirjoitin yhden postini pirttiin, vaan eipä sitä näy missään. No minun vikahan se tietysti on, vaan tehtyä ei saa tekemättömäksi.

        Kirsikankukkia on mukavasti auki ja luumupuun kukat ovat hienosti nupuillaan, valkoista kuultaa sieltä vihreän läpi. Kaupunkiin mennessä oli tien vierellä aivan mahdottomasti voikukkia auki, komian keltaista. Ja tuomet kukkivat täysillä. Pihlajaan näyttää tulevan myös paljon kukkia. Juhannukseksi ei taas jää mitään isompaa kukkivaa, tuskin sireenitkään jaksavat kukkia niin kauan.

        Sää on hyvin harmaa , jokohan lienee ukkospilviä. Ei silti ole satanut eilen eikä tänäänkään, ainakaan vielä. Maa ja kasvit kyllä kaipaa vettä.

        Meillä kuulema pääsee saunaan kohta, nyt tarkenee istua jäähyllä puutarhakeinussa.

        Hyvää huomista helatostaita! Nautitaan tästä lämmöstä ja vihreydestä!!!
        Pirtin pöydälle tuon kukkivia kirsikanoksia, niitä riittää. Voikaa hyvin! Paulamaria


      • Jatta
        muori67 kirjoitti:

        tulin;)

        Kirjoitin äsken pitkän rimpsun ja lähetinkin sen,luulin kirjoittaneeni Pirttiin,vaan se menikin tuonne toiseen ripsuun,no sattuuhan sitä,poistin sen kyllä.

        Olin tänään ystävättäreni kanssa kaupoilla.
        Kävimme HongKongissa,se on kyllä oikein "krääsä" kauppa,meinas iskeä osto himo,onneksi jaksoin vastustaa sitä;))

        Säätila; 17,5c aurinko kurkistelee välillä.Tuuli on sellaista laheaa.

        Ihme kumma pääsin kirjautumaan hyvin,tai sitten alan oppia;)
        Eilen hermostuin niin että meinasin heittää koko masinan partsulta alas.

        Noista pahoista uutisista;toivottavasti ne on yksittäis tapauksia,ettemme menetä uskoa
        koko hoito henkilökuntaan.
        Pahaa kyllä tekee lukea tuollaisia uutisia,kun maailmassa on muutenkin sotia sun muita terrori juttuja.
        Kun pääsiskin seisovilta jaloiltaa lähtemää,sitten kun se aika tulee.

        Kahvi oli kuumaa ja munkit makkeita KIITOOS.

        näkyillään...

        piipahdan Pirttiin, kun en ole pitkään aikaan päässyt käymään.
        Menikin aikamoinen tovi, kun lueskelin teidän kuulumisia. Hyväähän kaikille kuuluu ja sehän on pääasia.

        Aivan hirvittäviä uutisia todella saa lukea lehdistä. Miten tällaista voi tapahtua meillä täällä turvallisessa Suomessakin? Avuttomat vanhukset, jotka ovat luottavaisella mielellä turvautuneet hoitajaansa. Omaisten hätä on suuri, kun ei ole vaihtoehtoja hoitoa tarvitseville.
        Toivoa vaan täytyy, ettei itse tarvitsisi kitua kovin kauaa.

        On tämä muutos ensin outoa, ennen kuin tähän tottuu. Apua sain Erkiltä, kun tekstin suurennusta kaipasin. Ei vielä tarvinnut mennä optikolle, mutta edessä se kin käynti on pikapuoliin.

        Kiitos iltakaffeesta ja hyvää illan jatkoa!


      • Jatta kirjoitti:

        piipahdan Pirttiin, kun en ole pitkään aikaan päässyt käymään.
        Menikin aikamoinen tovi, kun lueskelin teidän kuulumisia. Hyväähän kaikille kuuluu ja sehän on pääasia.

        Aivan hirvittäviä uutisia todella saa lukea lehdistä. Miten tällaista voi tapahtua meillä täällä turvallisessa Suomessakin? Avuttomat vanhukset, jotka ovat luottavaisella mielellä turvautuneet hoitajaansa. Omaisten hätä on suuri, kun ei ole vaihtoehtoja hoitoa tarvitseville.
        Toivoa vaan täytyy, ettei itse tarvitsisi kitua kovin kauaa.

        On tämä muutos ensin outoa, ennen kuin tähän tottuu. Apua sain Erkiltä, kun tekstin suurennusta kaipasin. Ei vielä tarvinnut mennä optikolle, mutta edessä se kin käynti on pikapuoliin.

        Kiitos iltakaffeesta ja hyvää illan jatkoa!

        Nauroin taas tuolle Pokka pitää.
        Vaikka ne on nähnyt monesti ennen,niin aina jaksaa katsoa uudelleen;))))))

        täytyy maistaa sitä raparper piirakkata,KIITOS hyvvee olj.
        Nyt kai pitää katsoa "salkkareita"

        näkyillään...


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Nauroin taas tuolle Pokka pitää.
        Vaikka ne on nähnyt monesti ennen,niin aina jaksaa katsoa uudelleen;))))))

        täytyy maistaa sitä raparper piirakkata,KIITOS hyvvee olj.
        Nyt kai pitää katsoa "salkkareita"

        näkyillään...

        Raparperipiirakkaa! Tämän takia kannatti tulla, vaikka mutkaiseksi menee polku, kun kolmen uuden viestin takia piti joka kerta ottaa vauhtia etusivulta.
        Nyt olen sitten kai saanut jonkun mököttämään. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin ei kai se mökötys kovin kauan kestä.
        Minun silmäni eivät meinaa kestää tätä S24:n uutta lookia. Katsotaan, milloin kestää taas katsoa. Tekstin suurentelu ei auta mitään, se on tuo värimaailma. Nuorten nörttien silmää kai viehättää... vanhojen nörttien ei niinkään.


      • ylikypsa***
        RouvaYlikypsä kirjoitti:

        otin juuri uunista. Tuon tänne pirttiinkin maistiaisia, eli raparperipiirakkaa, mukana vaniljakastiketta. Maestelkee, olokee hyvät! Niin on raparperi kasvanut jo, ettäaivan hyvin voi ottaa leipomisiin.

        Eilen illalla kirjoitin yhden postini pirttiin, vaan eipä sitä näy missään. No minun vikahan se tietysti on, vaan tehtyä ei saa tekemättömäksi.

        Kirsikankukkia on mukavasti auki ja luumupuun kukat ovat hienosti nupuillaan, valkoista kuultaa sieltä vihreän läpi. Kaupunkiin mennessä oli tien vierellä aivan mahdottomasti voikukkia auki, komian keltaista. Ja tuomet kukkivat täysillä. Pihlajaan näyttää tulevan myös paljon kukkia. Juhannukseksi ei taas jää mitään isompaa kukkivaa, tuskin sireenitkään jaksavat kukkia niin kauan.

        Sää on hyvin harmaa , jokohan lienee ukkospilviä. Ei silti ole satanut eilen eikä tänäänkään, ainakaan vielä. Maa ja kasvit kyllä kaipaa vettä.

        Meillä kuulema pääsee saunaan kohta, nyt tarkenee istua jäähyllä puutarhakeinussa.

        Hyvää huomista helatostaita! Nautitaan tästä lämmöstä ja vihreydestä!!!
        Pirtin pöydälle tuon kukkivia kirsikanoksia, niitä riittää. Voikaa hyvin! Paulamaria

        Terveiset saunasta. Kävimme kyllä eilen saunassa, mutta tänäänhän on "lauantaipäivä", pakko oli suna lämittää. Tässä kirjoittelen aataminpuvussa, mutta onneksi ei ole kameraa. Kävimme pari kertaa puutarhakeinussa vilvoittemassa. Kyllä vaan se kesä alkaa olla täällä pohjolassakin.

        Hyvää Helatorstaita kaikille. Taidan sentään ottaa nurkkakaapista saunatujeet ja jätän kahvin väliin. Hyvää yötä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Raparperipiirakkaa! Tämän takia kannatti tulla, vaikka mutkaiseksi menee polku, kun kolmen uuden viestin takia piti joka kerta ottaa vauhtia etusivulta.
        Nyt olen sitten kai saanut jonkun mököttämään. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin ei kai se mökötys kovin kauan kestä.
        Minun silmäni eivät meinaa kestää tätä S24:n uutta lookia. Katsotaan, milloin kestää taas katsoa. Tekstin suurentelu ei auta mitään, se on tuo värimaailma. Nuorten nörttien silmää kai viehättää... vanhojen nörttien ei niinkään.

        On tulleet,piti heti tulla kertomaan,kun olen odottanut kuin kuuta nousevaks.

        On ne sellaisia taitolentäjiä että niitä katsoo ilokseen.
        Kun vain nyt löytäisivät ruokaa,ei paljon ötököitä näy.

        Mistä ihmeen mökötyksestä H*puhut??

        Otan minäkin vielä pienen palan sitä piirakkaa.
        Kiitos.
        näkyillään...


      • hiljaiNen Rva
        muori67 kirjoitti:

        On tulleet,piti heti tulla kertomaan,kun olen odottanut kuin kuuta nousevaks.

        On ne sellaisia taitolentäjiä että niitä katsoo ilokseen.
        Kun vain nyt löytäisivät ruokaa,ei paljon ötököitä näy.

        Mistä ihmeen mökötyksestä H*puhut??

        Otan minäkin vielä pienen palan sitä piirakkaa.
        Kiitos.
        näkyillään...

        .......pääskyset teille jo tulleet! Nytpä pitää olla tarkkana täällä pirkanmaallakin, josko ne taas näkisi. Niistä alkaa kyllä kesä, kun niiden taiturimaista lentoa seurailee. Olin töissä tänään taas pitkästä aikaa ja kyllä kolottaa joka paikaa , vanhuus ei tule yksin. Pitäisköhän sitä viellä laittaa tuo sähkösauna päälle, vaikkei se ole sama kuin oikea kunnon sauna! Ja sainpas minäkin viellä palan hyvää raparperipiirakkaa, kiitoksia vain Rva ylikypsä....hyvää on!
        Niin, nyt sitten vasta heräsivät tuonkin hoitajan menneisyyttä katsomaan kun on jo ehtinyt tuhota monta elämää! Kyllä sanon vaan, että ovat aivan liian leväperäisiä täällä meidänkin rakkaassa Suomen maassamme, kun eivät ilmoita huumerikostuomioista työnantajilleen! Tuokin "naikkonen" olisi saatu kiinni aiemmin, jos olisi kaikki parakraaffit oikein luettu ja ilmoitettu. Samaa mieltä olen, kun pääsisi täältä aikanaan pois nopeasti ja siltä seisomaltaan...ei tarvitsisi kitua ja olla sairaana toisten armoilla!
        No, hiukan iloisempi loppu....hyvää Helatorstaita ja sataa jos sataa, sekin tekee luonnolle hyvää! Nautitaan kun saa olla vapaana (meinasin sanoa kuin taivaan linnut) mutta ehkei ihan silleen....ei tarvitse nousta aikaisin. Jos tuntuu, voi vaan olla ja vaikka lukea! Hyvää illanjatkoa itse kullekkin säädylle.......toivottelee hiljainen..:) !


      • SkillaN*'
        hiljaiNen Rva kirjoitti:

        .......pääskyset teille jo tulleet! Nytpä pitää olla tarkkana täällä pirkanmaallakin, josko ne taas näkisi. Niistä alkaa kyllä kesä, kun niiden taiturimaista lentoa seurailee. Olin töissä tänään taas pitkästä aikaa ja kyllä kolottaa joka paikaa , vanhuus ei tule yksin. Pitäisköhän sitä viellä laittaa tuo sähkösauna päälle, vaikkei se ole sama kuin oikea kunnon sauna! Ja sainpas minäkin viellä palan hyvää raparperipiirakkaa, kiitoksia vain Rva ylikypsä....hyvää on!
        Niin, nyt sitten vasta heräsivät tuonkin hoitajan menneisyyttä katsomaan kun on jo ehtinyt tuhota monta elämää! Kyllä sanon vaan, että ovat aivan liian leväperäisiä täällä meidänkin rakkaassa Suomen maassamme, kun eivät ilmoita huumerikostuomioista työnantajilleen! Tuokin "naikkonen" olisi saatu kiinni aiemmin, jos olisi kaikki parakraaffit oikein luettu ja ilmoitettu. Samaa mieltä olen, kun pääsisi täältä aikanaan pois nopeasti ja siltä seisomaltaan...ei tarvitsisi kitua ja olla sairaana toisten armoilla!
        No, hiukan iloisempi loppu....hyvää Helatorstaita ja sataa jos sataa, sekin tekee luonnolle hyvää! Nautitaan kun saa olla vapaana (meinasin sanoa kuin taivaan linnut) mutta ehkei ihan silleen....ei tarvitse nousta aikaisin. Jos tuntuu, voi vaan olla ja vaikka lukea! Hyvää illanjatkoa itse kullekkin säädylle.......toivottelee hiljainen..:) !

        täältä mökki saunasta, hyvät oli löylyt.

        Minua vähän harmittaa,un kaikki toiset ovat rekisterinsä saaneet, minä en millään, entinen salasana ei kelpaa.
        Mitähän pahaa olenkaan tehnyt kun näin kivistää.
        Kunhan menen omalle koneelle alan selvittämään syitä.

        Verkko on järvessä, on kuha merkkinen saapa nähdä onnistaako saada kuhaa, ei taida tässä järvessä kuhia kovin paljon olla.
        On mukava nostaa verkkoa aamulla ja jännätä tuleeko mitään.

        Pääskynen kävi moikkaamassa minua, mutta taisi mennä tuonne navetan ympäristöön, vaikka on itikoita täällä rannallakin, syövät nyt minut.

        Tuota ei meinaa millään sadaa päähän mahtumaan, miksi joku voi tehdä tuollaisia kauheuksia,kuin tuo perushoitaja, varmasti aiheutti harmia koko sairaala henkilöstölle, vaikka harvinainen tapaus on.

        No nyt jätän pirtin ja alan katsomaan Hovimäkeä, uusinta on, mutta paremman puutteessa.


      • Klara*
        SkillaN*' kirjoitti:

        täältä mökki saunasta, hyvät oli löylyt.

        Minua vähän harmittaa,un kaikki toiset ovat rekisterinsä saaneet, minä en millään, entinen salasana ei kelpaa.
        Mitähän pahaa olenkaan tehnyt kun näin kivistää.
        Kunhan menen omalle koneelle alan selvittämään syitä.

        Verkko on järvessä, on kuha merkkinen saapa nähdä onnistaako saada kuhaa, ei taida tässä järvessä kuhia kovin paljon olla.
        On mukava nostaa verkkoa aamulla ja jännätä tuleeko mitään.

        Pääskynen kävi moikkaamassa minua, mutta taisi mennä tuonne navetan ympäristöön, vaikka on itikoita täällä rannallakin, syövät nyt minut.

        Tuota ei meinaa millään sadaa päähän mahtumaan, miksi joku voi tehdä tuollaisia kauheuksia,kuin tuo perushoitaja, varmasti aiheutti harmia koko sairaala henkilöstölle, vaikka harvinainen tapaus on.

        No nyt jätän pirtin ja alan katsomaan Hovimäkeä, uusinta on, mutta paremman puutteessa.

        Kyllä olisi ihanaa käydä saunassa, minä en vain siihen pysty. Sairastan sellaista keuhkosairautta, että kuuma ja kostea samassa paketissa on myrkkyä. Meinaa henki salpautua.
        .
        Muutama vuosi sitten vietin joulunaikaa Thaimaassa ja ensimmäinen viikko meni pelkästään henkeä haukkoessa. Kun palasin lomaselta ja kerroin lääkärilleni missä olin käynyt, hän katsoi minua kauhuissaan ja sanoi, että jos olisin etukäteen puhunut matkastani, hän olisi sen ehdottomasti kieltänyt.
        .
        Välillä liian lämmin suihkukin pistää läähättämään.
        No, onni yksillä, kesä kaikilla vai miten se meni? Väliäkö hällä...


      • Jatta
        SkillaN*' kirjoitti:

        täältä mökki saunasta, hyvät oli löylyt.

        Minua vähän harmittaa,un kaikki toiset ovat rekisterinsä saaneet, minä en millään, entinen salasana ei kelpaa.
        Mitähän pahaa olenkaan tehnyt kun näin kivistää.
        Kunhan menen omalle koneelle alan selvittämään syitä.

        Verkko on järvessä, on kuha merkkinen saapa nähdä onnistaako saada kuhaa, ei taida tässä järvessä kuhia kovin paljon olla.
        On mukava nostaa verkkoa aamulla ja jännätä tuleeko mitään.

        Pääskynen kävi moikkaamassa minua, mutta taisi mennä tuonne navetan ympäristöön, vaikka on itikoita täällä rannallakin, syövät nyt minut.

        Tuota ei meinaa millään sadaa päähän mahtumaan, miksi joku voi tehdä tuollaisia kauheuksia,kuin tuo perushoitaja, varmasti aiheutti harmia koko sairaala henkilöstölle, vaikka harvinainen tapaus on.

        No nyt jätän pirtin ja alan katsomaan Hovimäkeä, uusinta on, mutta paremman puutteessa.

        terveisiä minäkin aioin lähettää. Kuumat löylyt oli minullakin, mutta ei mitään järveä, johon pulahtaa. Huomenna kyllä, mutta vesisateita on tänne päin huomiseksi luvattu.

        Nytpä keksinkin, piipahdan Pirttiin jälkilöylyihin ja järveen. Kovin kauas en uskalla, kun en tunne tätä Pirtin rantaa. Mulla kun pitää jalat pohjaan yltää, enää en viitsi lähteä " urheilemaan" kovin kauas. Jospa vaan tuosta laiturilta vähän kastan. HUII! kylmää on vesi vielä.

        Kotona ei ollut edes yhtä saunakaljaa, mutta täältä nurkkakaapista löytyi vielä yksi. Kylläpäs maistui ja kahvit ja raparperipiirakkaa vielä painikkeeksi.
        Täytyypä laittaa muistilappu tuohon pöydälle, että saunakaljaa muistavat tuoda.
        Näin kesän korvilla menekki on suurempaa.

        Onpa täällä kaunista ja ihanaa!

        Hyvää Helatorstaita pirttiläisille!


      • ulkosuomalainen(Kreikka)

        Oli pakko tulla taas vierailulle kun täällä kahvipirtissä on niin leppoisa kotoinen olo ja saa tosi hyvää kahvia.
        Meillä täällä on jo kesä. Kevättä ei oikeastaan huomaakaan kun ruusut ja pelargoniat kukkii ympäri vuoden. No kevään merkki on kun puihin alkaa tulla uusia lehtiä.
        Tosi mukava katsella kahvipirtin ikkunasta ihanaa rauhallista maalaismaisemaa ja näyttää siellä olevan miehiä ongellla. Ahvenia tekisi mieli. Muistan kun menin kihloihin niin juhannusiltana laskettiin verkot vesille ja koko juhannuspäivä perattiin pieniä ahvenia. Se oli meidän kihlajaisjuhla.
        Toivotan teille kaikille oikein hyvää kesää ja tavataan sitten taas.
        ps.millaisia on teidän kihlajaismuistot.


    • SkillaN*

      uuteen päivään, helatorstai päivän nimi.
      Kauniina on päivä alkamassa, sadetta kyllä voi tulla päivän mitaan, mutta se olisi ihan tarpeeseen.
      Pakkasta ei ole yöllä ollut ja nyt jo mittariin paistaa, totuutta ei enää löydy.
      Järvi on ihanan tyyni ja kohta sitä verkkoa mennään nostamaan, saakohan lokit aamupalan?

      Tämän päivän aion uhrata piparjuuren repimisiin, leviää joka paikkaan, miksihän senkin olen pihaan hankkinut?
      No eihän sinä koko päivä mene, mutta arkisia on nämä homelit täällä mökillä.
      Ulkona olevan halkopinon kärrään literiin, on mukava ottaa kuivia puita saunan lämmitykseen.
      Tulee pihasiistiksi, vaikka ei se nyt niin ruma se pino olekkaan, mutta silti, ja liiteriinkin nyt sopii.
      Jäi polttamatta risukasat ja ne ei kyllä pihaa korista, täytynee tehdä"nyyttejä" ja polttaa vesipadan alla, hyvin veden lämmittää ja pian.
      Yhtä energiaa risutkin on.

      Laitoin eilen kukan siemeniä sinne ja tänne, saapas nähdä mikä itää ja miltä näyttää kukinan aikaan.
      Tuli niitä pusseja haalittua kevällä, maahan piti saada.

      Täällä mökillä ei tule paneuduttua maailman menoon niin kuin kotona ja viimeisimmät tiedot ovat uutisten varassa, niitäkään en kuuntele kuin aamulla ja illalla.

      Mummelia jo kaipaili Venlastiinakin, minä myös olen miettinyt että onko sairaus kohdannut uudelleen ja uzman poissa olo palstalta aina ajatuksia herättää.
      Lähtikös ynnämuukin sinne korpeen noin vaan, hei heitä huutamatta;)
      Vielä tulee pääsky mieleen, ei hänkään ole liioin kurkannut.
      My.mm.eli on jo ollut niin kauan pois, että jotakin lopullista on hänen kohdallaan tapahtunut, ikävää kun ei tiedä asian luonnetta.
      Tälläistä se on tämä virtuaali yhteydenpito, ikävä vaan kaikkia vanhoja tuttuja on.

      Jatketaan nyt me kellä siihen on mahdollisuus ja merkkejä itsestämme annamme.

      Tulkaa aamuun kanssani, täällä pirtin maisemissa on hyvin kaunista ja kesäistä.
      Kahvit on ladattu ja kääretortun paistoin, karviaismarjahilloa täytteenä.
      Kissat jo asettautuivat laiturille, ikään kuin tietäisivät että kalaan tässä lähdetään.
      Oikein iloista helatorstaita teille ystävät.

      • Tökkäydyinhän minä siellä korvessa, vähän toista viikkoa meni tällä kertaa. Tietysti olisin ollut kauemmin mutta; ne rutiinitarkastukset tupsahti yllättäin päälle, parit näytteet ja sitten loppusyynäys. Hyvähän se on että tarkastelevat kun on vanha vaiva, ei tiedä uusiiko vai ei. En kyllä tunne olevani erikoisen sairas. Mitäs noista pienistä kolotuksista!
        Kumallista, kun kesä koittaa, niin peruutuspaikkoja ilmaantuu yllättäin tutkimuksiin. Niin nyt minullekin.

        Kalsat olivat kelit väliin mökilläni, mutta olen olen tottunut ruhveltamaan vaihtelevissakin oloissa. Eihän noista itikoista ainakaan haittaa ollut. Kylläpä se vaihtelu ihan oikealta elämältä tuntui. Taitaa olla, että perusmetsäläinen vie minussa voiton jälleen. Jospa se onkin palaamista yksinkertaisempaan yhdessä vähentyvän järkeni kanssa? Tiedä häntä.

        Enhän tehnyt suurta numeroa lähdöstäni, mutta kyllä harkitusti mainitsin, että palaan ennemmin tai myöhemmin. Siis aika tarkasti.

        Olen lukassut Pirtin kirjoitukset. Pitkässä pätkässä kaikki ikäänkuin näkyy selvemmin. Erittäin hyvin ja vilkkaastihan on sanan säilä heilahdellut.

        Tämä tällä kertaa. Enempään en jaksa paneutua. Teille hyvää jatkoa!


      • Hintriika*

        Raivostuttavaa, kun panevat näitä keskeneräisiä systeemejä! Enempää en enää jaksa sanoa.


        Parveke on istutuksia lukuunottamatta valmis. Alkuun tuntui, ettei siitä valmista tulekaan. Nyt sormet syyhyävät mullan kimppuun, mutta ei auta tässä vaiheessa kuin raapia. Vaikka yöt ovat olleet aika lämpimiä, niin halla saattaa yllättää minä yönä tahansa. Eikä minulla ole multaakaan kuin nokare pussinpohjalla. Sitäkin täytyy rahdata, ennen kuin voi mitään istuttaa.


        Päivä paistaa. Jokunen ohut poutapilvi seilailee sinisellä taivaalla. Lämpö hieman yli 10:ssä. Jospa tästä helatorstaista vielä tulisi kaunis päivä. Huomiselle lupailtiin sadekuuroja. Voivathan ne tulla tänäänkin. Eivät aamu ja ilta ole välttämättä veljeksiä.


        Sisäpuolen huusholli vaatisi toimeen ryhtymistä. Kaikki aika on uhrautunut parvekkeelle niin, etten ole sisällä pahemmin ympärilleni katsellut. Nyt kun katson, niin... Onneksi voi mennä ulos, jos alkaa kovasti ahistaa. Stressiä en meinaa ottaa.


        Noita SkillaNin kalastushommia kadehdin. Mikä kumma siinä viehättää, vaikka ei aina saalista tulisikaan? Siitä on aikaa, kun olen verkonlaskussa ja -nostossa ollut. Missäpä sitä meikäläinen mökitön, veneetön ja verkoton...


      • ynnämuu kirjoitti:

        Tökkäydyinhän minä siellä korvessa, vähän toista viikkoa meni tällä kertaa. Tietysti olisin ollut kauemmin mutta; ne rutiinitarkastukset tupsahti yllättäin päälle, parit näytteet ja sitten loppusyynäys. Hyvähän se on että tarkastelevat kun on vanha vaiva, ei tiedä uusiiko vai ei. En kyllä tunne olevani erikoisen sairas. Mitäs noista pienistä kolotuksista!
        Kumallista, kun kesä koittaa, niin peruutuspaikkoja ilmaantuu yllättäin tutkimuksiin. Niin nyt minullekin.

        Kalsat olivat kelit väliin mökilläni, mutta olen olen tottunut ruhveltamaan vaihtelevissakin oloissa. Eihän noista itikoista ainakaan haittaa ollut. Kylläpä se vaihtelu ihan oikealta elämältä tuntui. Taitaa olla, että perusmetsäläinen vie minussa voiton jälleen. Jospa se onkin palaamista yksinkertaisempaan yhdessä vähentyvän järkeni kanssa? Tiedä häntä.

        Enhän tehnyt suurta numeroa lähdöstäni, mutta kyllä harkitusti mainitsin, että palaan ennemmin tai myöhemmin. Siis aika tarkasti.

        Olen lukassut Pirtin kirjoitukset. Pitkässä pätkässä kaikki ikäänkuin näkyy selvemmin. Erittäin hyvin ja vilkkaastihan on sanan säilä heilahdellut.

        Tämä tällä kertaa. Enempään en jaksa paneutua. Teille hyvää jatkoa!

        Ai niin , eihän se niin ollutkaan! Ihan sotkeuduin sanoissani,,
        Se taas johtuu siitä, kun ostin Välineet joilla voi itse testata kasvimaansa tai perunapeltonsa maan happamuuden. Ja tietää mitä siihen pitäisi lisätä.
        Kalkkia vai lannoitetta.
        Mukana seuraa selkeät ohjeet värikarttojen kanssa ja on helppo tehdä.
        Ei hinnan kirouskaan ole, riittää aineet ainakin 15:sta kertaan.

        On jo tyttärenkin kasvimaat tutkittu. Ehdotuksia tuli, että voisin perustaa ihan oman laboratorion,,, siellä istuisin odottamassa asiakkaita multakuorman kanssa...... ( Yhteen näytteeseen tarvitaan 1 ml kuivaa multaa)) Saattaisin kyllä pitkästyä odotukseen....asiakaspula olisi ilmeinen. Ei siitä leipä levenisi,,,,,,,,

        Suuri kirkollinen pyhä, ja näin arkiset asiat. Kirkonkellot kuuluu avonaisesta ikkunasta,
        Kaunista helatorstaita kaikille. Niin joku kyseli pääskysistä.
        Onhan ne lennelleet kaarrelleet jo monena päivänä. Siis se on Kesä!


      • hiljaiNen Rva
        ynnämuu kirjoitti:

        Tökkäydyinhän minä siellä korvessa, vähän toista viikkoa meni tällä kertaa. Tietysti olisin ollut kauemmin mutta; ne rutiinitarkastukset tupsahti yllättäin päälle, parit näytteet ja sitten loppusyynäys. Hyvähän se on että tarkastelevat kun on vanha vaiva, ei tiedä uusiiko vai ei. En kyllä tunne olevani erikoisen sairas. Mitäs noista pienistä kolotuksista!
        Kumallista, kun kesä koittaa, niin peruutuspaikkoja ilmaantuu yllättäin tutkimuksiin. Niin nyt minullekin.

        Kalsat olivat kelit väliin mökilläni, mutta olen olen tottunut ruhveltamaan vaihtelevissakin oloissa. Eihän noista itikoista ainakaan haittaa ollut. Kylläpä se vaihtelu ihan oikealta elämältä tuntui. Taitaa olla, että perusmetsäläinen vie minussa voiton jälleen. Jospa se onkin palaamista yksinkertaisempaan yhdessä vähentyvän järkeni kanssa? Tiedä häntä.

        Enhän tehnyt suurta numeroa lähdöstäni, mutta kyllä harkitusti mainitsin, että palaan ennemmin tai myöhemmin. Siis aika tarkasti.

        Olen lukassut Pirtin kirjoitukset. Pitkässä pätkässä kaikki ikäänkuin näkyy selvemmin. Erittäin hyvin ja vilkkaastihan on sanan säilä heilahdellut.

        Tämä tällä kertaa. Enempään en jaksa paneutua. Teille hyvää jatkoa!

        .....taikka taitaa jo teille aamuvirkuille olla päivä! Vettä on satanut aamuyöstä lähtien ja se on tunnetusti minulla ainakin oiva unenlähde. On niin ihanaa kelliä sängyssä ja kuunnella kun sade ropisee kattoon, se niin rauhoittaa ja nukuttaakin sitten tietty..:) !
        Niin kyllä nuo Skillanin kalastusjutut, puukasojen kuskaukset ja risujen poltto vesipadan alla saavat minutkin aatoksiin, että mistä "hemmetistä" sen torpan itellein löydän. Vesi on kyllä sellainen elementti, että sitä pitää olla saatavilla....saunan jälkeen pulahtaa järveen tai niin no....kastelee edes varpaansa jos ei muuta uskalla! Minun niin piti syhyävää multasormeani hiukan lannoittaa tuolla parvekkeella, mutta tuo sade sen tyssäs kokonaan. Kuten Hitriikka kirjoitti, on minullakin täällä näitä sisähommia vaan kun ne ahdistavat. Tuonne ulos olisi päässyt niitä ns. karkuun. No, jospa se tästä päivän aikaan vaikka hellittäisi tuo sade. Hyvää Helatorstaita kaikille teille...:) !


      • "pelkkää hyvää"

        kun lehdissä (näin netissä luettuna) lukee epäillyn murhaajankin tarkoittaneen vain pelkkää hyvää. Sitähän tuossa nimimerkissäni olen juuri ajatellut, vaikka joitakin sekin on ärsyttänyt.

        Itsekukin, omien taustojemme, tietojemme ja tarkoitusperiemme mukaan, tarkoitamme pelkkää hyvää.

        Mutta nyt itse asiaan, älä ystävä hyvä, heitä niitä piparjuuren juuria mihinkään, tai siis heitä ne tänne! Vaihtona tarjoaisin lipstikkaa, sitähän sinulla varmaan onkin?

        Ulkona näyttää hyvältä, koivuissa on utuinen viherrys, auringon valo käy niihin. Kyllähän ne sormet syyhyisi multaan, lämpöä on yli kymmenen, mutta yritän pitää sormilleni kuria.

        Vanhan sanonnan mukaan ruohokaan ei kasva helatorstaina.
        Eilen luonani kävi kaksi muslimia, ihmetellen katselivat ikoneja seinillä ja pianon päällä.

        Olla jalat maassa oleva, arkipäivän kristitty, elää sillä tavalla kuin ymmärrän , osaan ja jaksan todeksi uskoa, se on tavoitteeni. Vapauden kaipuu pitää minut erillään kaikista kuppikunnista.

        Olipa pitkä selitys sille, että yritän pyhittää tämän päivän.

        Muuten, nyt täytyy kyllä tunnustaa olevani, jälleen kerran humalahakuinen, ei nouse yksikään alku purkeistani. Vai ovatko vieläkin horteessa?

        Yöllä heräilin jo kolmen aikoihin ja siksipä uusi aamukahvittelu onkin vasta nyt. Kiitos kääretortusta ja kahvista. Taidan, hillitessäni mielihalujani, hiippailla laiturille katsomaan veden liikettä. Se rauhoittaa samoin kuin tulen katselu.

        Älkää silti vahingossa antako minulle niitä pieniä ahvenia, minulle kelpaisi kuha ja isot hauet, jälkimmäisistä tekisin kalapullia. Helatorstaita!


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        kun lehdissä (näin netissä luettuna) lukee epäillyn murhaajankin tarkoittaneen vain pelkkää hyvää. Sitähän tuossa nimimerkissäni olen juuri ajatellut, vaikka joitakin sekin on ärsyttänyt.

        Itsekukin, omien taustojemme, tietojemme ja tarkoitusperiemme mukaan, tarkoitamme pelkkää hyvää.

        Mutta nyt itse asiaan, älä ystävä hyvä, heitä niitä piparjuuren juuria mihinkään, tai siis heitä ne tänne! Vaihtona tarjoaisin lipstikkaa, sitähän sinulla varmaan onkin?

        Ulkona näyttää hyvältä, koivuissa on utuinen viherrys, auringon valo käy niihin. Kyllähän ne sormet syyhyisi multaan, lämpöä on yli kymmenen, mutta yritän pitää sormilleni kuria.

        Vanhan sanonnan mukaan ruohokaan ei kasva helatorstaina.
        Eilen luonani kävi kaksi muslimia, ihmetellen katselivat ikoneja seinillä ja pianon päällä.

        Olla jalat maassa oleva, arkipäivän kristitty, elää sillä tavalla kuin ymmärrän , osaan ja jaksan todeksi uskoa, se on tavoitteeni. Vapauden kaipuu pitää minut erillään kaikista kuppikunnista.

        Olipa pitkä selitys sille, että yritän pyhittää tämän päivän.

        Muuten, nyt täytyy kyllä tunnustaa olevani, jälleen kerran humalahakuinen, ei nouse yksikään alku purkeistani. Vai ovatko vieläkin horteessa?

        Yöllä heräilin jo kolmen aikoihin ja siksipä uusi aamukahvittelu onkin vasta nyt. Kiitos kääretortusta ja kahvista. Taidan, hillitessäni mielihalujani, hiippailla laiturille katsomaan veden liikettä. Se rauhoittaa samoin kuin tulen katselu.

        Älkää silti vahingossa antako minulle niitä pieniä ahvenia, minulle kelpaisi kuha ja isot hauet, jälkimmäisistä tekisin kalapullia. Helatorstaita!

        Mutta nyt tulin kahveelle.

        Ei yläpihan isäntä näköjään tiedä antasko paistaa vai sataa,mustia pilviä vyöryy vähän väliä ylitse,satanut ei kuitenkaan ole.

        Kriikunapuu ja omenapuut kukkii jo kovasti tuolla takapihalla.

        Tammikin on ruvennut vihertämään,siihen näköjään tulee viimeisenä lehdet ja myös viimeisenä syksyllä lähtee.
        Luonto on kyllä tällä kaupungin laitamilla todella hyvän näköistä.

        jospa viikonloppuna pääsis lähtemään sinne Päijänteen rannoille.
        Se kun on vähän kyydistä kiinni.

        Noh näkyillään ... taas


      • Hintriika*
        muori67 kirjoitti:

        Mutta nyt tulin kahveelle.

        Ei yläpihan isäntä näköjään tiedä antasko paistaa vai sataa,mustia pilviä vyöryy vähän väliä ylitse,satanut ei kuitenkaan ole.

        Kriikunapuu ja omenapuut kukkii jo kovasti tuolla takapihalla.

        Tammikin on ruvennut vihertämään,siihen näköjään tulee viimeisenä lehdet ja myös viimeisenä syksyllä lähtee.
        Luonto on kyllä tällä kaupungin laitamilla todella hyvän näköistä.

        jospa viikonloppuna pääsis lähtemään sinne Päijänteen rannoille.
        Se kun on vähän kyydistä kiinni.

        Noh näkyillään ... taas

        Ainakin 1½ tuntia tuijottelin meren laineita sisäsatamassa puiston penkillä istuen. Nyt poskia kuumottaa. Aurinko porotti suoraan päin pläsiä. Veneitä laskettiin vesille, osa lastasi tavaraa jo laituripaikalla kelluviin paatteihinsa, lokit kirkuivat ja oli melkein kuin kesä. Yksi terassi oli jo auki (en käynyt) sekä jäätelökioski (en käynyt sielläkään).



        Aivan näillä hetkillä alkaa aurinko parvekkeella paistaa toiseen badenbadeniin. Nyt taidan vetää aurinkolipan naaman suojaksi, sillä enhän minä mikään intiaanipäällikkö Istuva Härkä ole. Peilistä kyllä katsoo aito punanahkainen valkonaama.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Ainakin 1½ tuntia tuijottelin meren laineita sisäsatamassa puiston penkillä istuen. Nyt poskia kuumottaa. Aurinko porotti suoraan päin pläsiä. Veneitä laskettiin vesille, osa lastasi tavaraa jo laituripaikalla kelluviin paatteihinsa, lokit kirkuivat ja oli melkein kuin kesä. Yksi terassi oli jo auki (en käynyt) sekä jäätelökioski (en käynyt sielläkään).



        Aivan näillä hetkillä alkaa aurinko parvekkeella paistaa toiseen badenbadeniin. Nyt taidan vetää aurinkolipan naaman suojaksi, sillä enhän minä mikään intiaanipäällikkö Istuva Härkä ole. Peilistä kyllä katsoo aito punanahkainen valkonaama.

        Pirtissä.
        HUHUUUU missäväki.

        Meillä täällä jyrisee ja paukkuu ukkonen;(
        En tykkää yhtään;(

        Nyt iltapäivällä on satanut vähän väliä.
        Kesseehän se tekköö;)

        Nyt menen katsomaan uutisia,mitä kauheuksia maalimalla on taas tapahtunut.
        näkyillään...


      • Hintriika* kirjoitti:

        Ainakin 1½ tuntia tuijottelin meren laineita sisäsatamassa puiston penkillä istuen. Nyt poskia kuumottaa. Aurinko porotti suoraan päin pläsiä. Veneitä laskettiin vesille, osa lastasi tavaraa jo laituripaikalla kelluviin paatteihinsa, lokit kirkuivat ja oli melkein kuin kesä. Yksi terassi oli jo auki (en käynyt) sekä jäätelökioski (en käynyt sielläkään).



        Aivan näillä hetkillä alkaa aurinko parvekkeella paistaa toiseen badenbadeniin. Nyt taidan vetää aurinkolipan naaman suojaksi, sillä enhän minä mikään intiaanipäällikkö Istuva Härkä ole. Peilistä kyllä katsoo aito punanahkainen valkonaama.

        Täällä sitä kuivalla tai melkenkuivalla pihapenkillä istutaan, eipä juuri aurinkokaan paista, naama kalpeana kuten aidolla kalpeanaamalla pitääkin. Kuitenkin se kesä edistyy, vaikkei ihan kesä vielä olekkaan.
        Tuli syötyä iltapäivällä itsetehtyä lasagnea,hyvää oli kun itse kehuu.
        Tulin tänne pirttiin kahville, sopii oiken hyvin nyt tähän illansuuhun,näyttää olevan vielä kääretorttua jäljellä,nami, nami.
        Turhuuksien turhuutta tällaiset viikkopyhät,meillä eläkeläisillähän on joka päivä ikäänkuin pyhäpäivä.
        Taidan tässä läksiäisiksi käväistä nurkkakaapilla, tuntuu tuo ilma niin viileältä, jospa kunnon juoma vähän lämmittäisi.
        Lämpimin terveisin: Late


      • SkillaN*
        LateVaan kirjoitti:

        Täällä sitä kuivalla tai melkenkuivalla pihapenkillä istutaan, eipä juuri aurinkokaan paista, naama kalpeana kuten aidolla kalpeanaamalla pitääkin. Kuitenkin se kesä edistyy, vaikkei ihan kesä vielä olekkaan.
        Tuli syötyä iltapäivällä itsetehtyä lasagnea,hyvää oli kun itse kehuu.
        Tulin tänne pirttiin kahville, sopii oiken hyvin nyt tähän illansuuhun,näyttää olevan vielä kääretorttua jäljellä,nami, nami.
        Turhuuksien turhuutta tällaiset viikkopyhät,meillä eläkeläisillähän on joka päivä ikäänkuin pyhäpäivä.
        Taidan tässä läksiäisiksi käväistä nurkkakaapilla, tuntuu tuo ilma niin viileältä, jospa kunnon juoma vähän lämmittäisi.
        Lämpimin terveisin: Late

        Terveiset täältä Saimaan pohjoispuolelta pienen järven rannalta, pirtin olopaikalta.
        Päivä on ollut melkein hieno,tuuli kovanlainen, tekee ilman viileämmäksi.
        Olen tainnut olla liian vähillä vaatteilla, kun nenä menee tukkoon ja vähän viluttaa.

        Pyykit laitoin likoon ja pesen huomenna aika ison pyykin, ei auta tulla kipeäksi.
        Kone sen pyykin pyörittää, mutta huuhtominen on käsin tehtävä, olen aina tykännyt pestä mökillä pyykit.
        On mukava kun ei tarvitse liinavaatteita kuskata edestakaisin, mökillä on oma varasto, silittelen sateisilla ilmoilla.
        Satoi muuten tänään pikkusen, ei kyllä kastellut yhtään.

        "Pelkkää hyvää" lipstikka on, aika komia jo tähän aikaa ja voi että tuota piparjuurta olisi antaa vaikka kuinka, samoin rakuuna, en muista oliko se ranskalainen, sekin leviää aivan kamalasti, joutaisi vaikka kuinka jaettavaksi.

        Löysin päivänliljan alkuja, luulin että olisi hävinnyt, kun viime kesänä oli melkein veden vallassa.
        Nämä on sellaista punasävyistä.

        Rassasin vielä mahonia ja angervo pensaita, molemmat oli myyrien jäljiltä aika kurjan näköisiä, jospa jaksaisivat vielä kasvuun lähteä.
        Inhottaa todella noiden otusten tekemät vauriot.


        Sorsaemo nousi syömään, kun viereen vein evästä, laskin munat yksitoista poikasta on tiedossa, kohta se on hoohetki.
        Joutsenia lensi kymmenen yksilön parvi järven yli, vieläkö niitä on muuttamassa, meidän omat joutsenet kohta hautomaan rupeavat.

        Ai niin, se kalansaalis ei ollut mittava, yksi pienehkö lahna, no lokit saivat aamupalan.
        Nyt ei verkkoja vietykään, kun tuuli aika kovasti.
        Tälläistä puuhastelua on aina mökillä, onpa pyhä tai arki.

        Nyt köllähdän nukkumaan aamulla kohta viideltä herättää, ei riitä unta, kun näin aikaisin pitää nukkumaan ruveta, nämä tavat ovat pinttyneet.
        Hyvää yötä, kauniita unia.


      • hiljaiNen Rva
        SkillaN* kirjoitti:

        Terveiset täältä Saimaan pohjoispuolelta pienen järven rannalta, pirtin olopaikalta.
        Päivä on ollut melkein hieno,tuuli kovanlainen, tekee ilman viileämmäksi.
        Olen tainnut olla liian vähillä vaatteilla, kun nenä menee tukkoon ja vähän viluttaa.

        Pyykit laitoin likoon ja pesen huomenna aika ison pyykin, ei auta tulla kipeäksi.
        Kone sen pyykin pyörittää, mutta huuhtominen on käsin tehtävä, olen aina tykännyt pestä mökillä pyykit.
        On mukava kun ei tarvitse liinavaatteita kuskata edestakaisin, mökillä on oma varasto, silittelen sateisilla ilmoilla.
        Satoi muuten tänään pikkusen, ei kyllä kastellut yhtään.

        "Pelkkää hyvää" lipstikka on, aika komia jo tähän aikaa ja voi että tuota piparjuurta olisi antaa vaikka kuinka, samoin rakuuna, en muista oliko se ranskalainen, sekin leviää aivan kamalasti, joutaisi vaikka kuinka jaettavaksi.

        Löysin päivänliljan alkuja, luulin että olisi hävinnyt, kun viime kesänä oli melkein veden vallassa.
        Nämä on sellaista punasävyistä.

        Rassasin vielä mahonia ja angervo pensaita, molemmat oli myyrien jäljiltä aika kurjan näköisiä, jospa jaksaisivat vielä kasvuun lähteä.
        Inhottaa todella noiden otusten tekemät vauriot.


        Sorsaemo nousi syömään, kun viereen vein evästä, laskin munat yksitoista poikasta on tiedossa, kohta se on hoohetki.
        Joutsenia lensi kymmenen yksilön parvi järven yli, vieläkö niitä on muuttamassa, meidän omat joutsenet kohta hautomaan rupeavat.

        Ai niin, se kalansaalis ei ollut mittava, yksi pienehkö lahna, no lokit saivat aamupalan.
        Nyt ei verkkoja vietykään, kun tuuli aika kovasti.
        Tälläistä puuhastelua on aina mökillä, onpa pyhä tai arki.

        Nyt köllähdän nukkumaan aamulla kohta viideltä herättää, ei riitä unta, kun näin aikaisin pitää nukkumaan ruveta, nämä tavat ovat pinttyneet.
        Hyvää yötä, kauniita unia.

        ....täältä Pirkanmaalta. Vai on teillä muilla tainnut aurinko paistaa, vaan täälläpä on satanut koko päivän. Ja viellä niin lujaa, että palolaitos on joutunut tulvivia kellareita tyhjentämään ja raekuurokin saatiin....vaan eikös nuokin ole niitä kesän merkkejä! Minä olen sitten ottanut itseäni "niskasta kiinni" ja tehnyt noita puhdetöitä täällä sisällä. Ja olen nyt kyllä itseeni aikas tyytyväinen, vaikka sen ite sanonkin. Taidan ottaa tuosta Skillanista mallia ja mennä kanssa jo yöpuulle, aamulla pitäisi taas mennä hiukan töihin......pullalentua, täytekakkuja, suolaisia piiraita jne...olis tiedossa huomenna tuolla työlistalla! Joten voikaapas hyvin ja kauniita unia, oman kullan kuvia...:) !


      • hiljaiNen Rva kirjoitti:

        ....täältä Pirkanmaalta. Vai on teillä muilla tainnut aurinko paistaa, vaan täälläpä on satanut koko päivän. Ja viellä niin lujaa, että palolaitos on joutunut tulvivia kellareita tyhjentämään ja raekuurokin saatiin....vaan eikös nuokin ole niitä kesän merkkejä! Minä olen sitten ottanut itseäni "niskasta kiinni" ja tehnyt noita puhdetöitä täällä sisällä. Ja olen nyt kyllä itseeni aikas tyytyväinen, vaikka sen ite sanonkin. Taidan ottaa tuosta Skillanista mallia ja mennä kanssa jo yöpuulle, aamulla pitäisi taas mennä hiukan töihin......pullalentua, täytekakkuja, suolaisia piiraita jne...olis tiedossa huomenna tuolla työlistalla! Joten voikaapas hyvin ja kauniita unia, oman kullan kuvia...:) !

        oikein jyty ilma,huh,onneksi nyt on ohi.
        Parituntia se riehu tuossa ihan päällä.aina kun välähti,niin heti jyrähti.

        Nii kyllä se kesä olis oikeinkin kiva jos ei olisi niitä ötököitä ja noita ukkosia.
        Millonkaha minäkin olen tyytyväinen;(

        Tuo ukkonen vaikuttaa minuun erittäin lamauttavasti,olen kai jotenkin niin sähköinen otus,otan sähköiskujakin täällä kotona vaikka mistä.Tiskipöytä on pahin.
        Töissä aikoinaan sain kassakoneenkin sekasi.

        Nyt täytyy ottaa mallia noista edellisistä ja yrittää nukkumatin luo.

        näkyillään...


      • ville vallaton
        muori67 kirjoitti:

        oikein jyty ilma,huh,onneksi nyt on ohi.
        Parituntia se riehu tuossa ihan päällä.aina kun välähti,niin heti jyrähti.

        Nii kyllä se kesä olis oikeinkin kiva jos ei olisi niitä ötököitä ja noita ukkosia.
        Millonkaha minäkin olen tyytyväinen;(

        Tuo ukkonen vaikuttaa minuun erittäin lamauttavasti,olen kai jotenkin niin sähköinen otus,otan sähköiskujakin täällä kotona vaikka mistä.Tiskipöytä on pahin.
        Töissä aikoinaan sain kassakoneenkin sekasi.

        Nyt täytyy ottaa mallia noista edellisistä ja yrittää nukkumatin luo.

        näkyillään...

        Poikkesin tänne Kahvipirttiin,muka aamukahville.Mutta eihän täällä mitään
        kahvia ole.Eikä edes illallista kahvin hajuakaan. Osaanhan minä kahvin keittää itsekkin.Laitetaampa keitin pulputtamaan.
        Otan tuolta jääkaapista leivonnaisia,ryystän oikein nisu kahvit.
        Killit. Mitähän minä teille annan? Onhan täällä tätä purkkiruokaa,syökääpä tätä.
        No niin,,,,,aamukahvi on nautittu ja matkajatkuu.Hyvää viikonloppua vaan kaikille,kenelle toivotukseni kelpaa ja,muistakaa kirjoitella ahkerasti pirttiin.
        Näin; ville v.


      • Hintriika*
        ville vallaton kirjoitti:

        Poikkesin tänne Kahvipirttiin,muka aamukahville.Mutta eihän täällä mitään
        kahvia ole.Eikä edes illallista kahvin hajuakaan. Osaanhan minä kahvin keittää itsekkin.Laitetaampa keitin pulputtamaan.
        Otan tuolta jääkaapista leivonnaisia,ryystän oikein nisu kahvit.
        Killit. Mitähän minä teille annan? Onhan täällä tätä purkkiruokaa,syökääpä tätä.
        No niin,,,,,aamukahvi on nautittu ja matkajatkuu.Hyvää viikonloppua vaan kaikille,kenelle toivotukseni kelpaa ja,muistakaa kirjoitella ahkerasti pirttiin.
        Näin; ville v.

        Eihän tänne arvaa poiketa, kun tienviitassa väitetään aina, ettei täällä ole ketään käynyt koko päivänä. Eilenkin vielä iltapävillä oli niin, vaikka sitten tarkistuspiipahdus osoitti, ettei se pidä paikkaansa. Tuntuu, että liikenteenlaskija heräilee korkeintaan puolen vuorokauden välein...


        Pilvessä pöllöttää. Taivas nimittäin. Lämpöä on kyllä jo aamuvarhaisesta ollut yli 13 astetta. Ei ole noussut eikä laskenut. Liekö mittari juuttunut?


        Tänään ajattelin ostaa edes orvokkeja pöydälle. Muita kukkasia en meinaa ahnehtia vielä, vaikka ankean autiolta näyttää nyt, kun muutoin on kaikki valmiina "paratiisin" rakentamiseen.


        Villen keittämää kahveeta pitää tutkia. Ehkä virtuaalikahvi ei maistu painuneelta niin kuin muutoin. Ei viitsi sanoa "livekahvi", kun se kuulostaa ihan lipeäkivellä höystetyltä vedeltä. En missään tapauksessa Villen keittämää voi sellaiseen verrata!


      • SkillaN*
        ville vallaton kirjoitti:

        Poikkesin tänne Kahvipirttiin,muka aamukahville.Mutta eihän täällä mitään
        kahvia ole.Eikä edes illallista kahvin hajuakaan. Osaanhan minä kahvin keittää itsekkin.Laitetaampa keitin pulputtamaan.
        Otan tuolta jääkaapista leivonnaisia,ryystän oikein nisu kahvit.
        Killit. Mitähän minä teille annan? Onhan täällä tätä purkkiruokaa,syökääpä tätä.
        No niin,,,,,aamukahvi on nautittu ja matkajatkuu.Hyvää viikonloppua vaan kaikille,kenelle toivotukseni kelpaa ja,muistakaa kirjoitella ahkerasti pirttiin.
        Näin; ville v.

        pyykkikahville, kiitos ville kun huomasit kahvit keittää.

        Pyykit on narulla, monta pitkää narullista, oli mukava "räplätä" aivan kuin ennen vanhaan pyykillä oltiin.
        Ei oikein ilma ole pyykin kuivuulle suosiollinen, ilma "seisoo", mutta jospa päivällä kirkastuisi.

        Tuota sorsaa pitää vahtia, jos onnistuisi näkemään poikasten kuoriutumisen, varmaan järvelle heti ohjaa, maalla on niin paljon vaaroja.
        Kyllähän hauetkin vievät pienenä poikasia, no sellaista se elämän kiertokulku on.

        Hiljainen rouva, tuo niitä tuotteita tänne pirttiinkin, niin houkuttelevalta kuulosti nuo tekemisesi, olet siis vielä työelämässä?
        Voi kun toivon että sen mökin löytäisit, punaisen, perunamaan ja järven rannalta.
        Olisi matka lyhempi voisit tulla tänne, kun minä toisaalla oleilen.
        Aina täällä sen verran mullan kanssa saisi puuhastella, että suurimmat himot karkaisi;)

        Niinpä kutsuu tuo ulkoilma taas touhuilemaan, hyötyliikuntaa, hyvä minä.
        Pistätykää kahville, hyvät kahvit on ville keittänyt.


      • hiljaiNen Rva kirjoitti:

        ....täältä Pirkanmaalta. Vai on teillä muilla tainnut aurinko paistaa, vaan täälläpä on satanut koko päivän. Ja viellä niin lujaa, että palolaitos on joutunut tulvivia kellareita tyhjentämään ja raekuurokin saatiin....vaan eikös nuokin ole niitä kesän merkkejä! Minä olen sitten ottanut itseäni "niskasta kiinni" ja tehnyt noita puhdetöitä täällä sisällä. Ja olen nyt kyllä itseeni aikas tyytyväinen, vaikka sen ite sanonkin. Taidan ottaa tuosta Skillanista mallia ja mennä kanssa jo yöpuulle, aamulla pitäisi taas mennä hiukan töihin......pullalentua, täytekakkuja, suolaisia piiraita jne...olis tiedossa huomenna tuolla työlistalla! Joten voikaapas hyvin ja kauniita unia, oman kullan kuvia...:) !

        Tämän päivän Aamulehdesä oli juttu eilisestä ukkossateesta Tampereella, oli kuvakin, melkoisesti satanut rakeita. Asusteletko Tampereella? Kysyy Paulamaria


      • RouvaYlikypsä kirjoitti:

        Tämän päivän Aamulehdesä oli juttu eilisestä ukkossateesta Tampereella, oli kuvakin, melkoisesti satanut rakeita. Asusteletko Tampereella? Kysyy Paulamaria

        meillä jytinä eilen illalla,ainii terveisiä saunasta.

        Kälyni joka asuu tuolla Saksalan mäellä,kerto eilisen ukkosen riehuneen niin kovaa,että kello oli tippunut seinältä ja tietysti meni kappaleiksi,sanoi jos ei olisi kerennyt partsun ovea vetää kiinni niin olisi sisälle rynnistänyt.Kyllä meidänkin talo tärisi.

        Se onkin ollut päivän puheen aihe radiota myöten,Jokimaalla poltti omakotitalon.

        Maauimalassa joutuvat putsaamaan altaan,kun mutaa ja mitä kaikkea lie valunut niihin altaisiin.
        Kiehautin tuohon termariin uudet kohveet ja vesipnnunkin laitoin kuumaksi,jos joku poikkeaa pirtissä.

        Voikaa hyvin,vaan älkää lihoko liikaa;)))

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        meillä jytinä eilen illalla,ainii terveisiä saunasta.

        Kälyni joka asuu tuolla Saksalan mäellä,kerto eilisen ukkosen riehuneen niin kovaa,että kello oli tippunut seinältä ja tietysti meni kappaleiksi,sanoi jos ei olisi kerennyt partsun ovea vetää kiinni niin olisi sisälle rynnistänyt.Kyllä meidänkin talo tärisi.

        Se onkin ollut päivän puheen aihe radiota myöten,Jokimaalla poltti omakotitalon.

        Maauimalassa joutuvat putsaamaan altaan,kun mutaa ja mitä kaikkea lie valunut niihin altaisiin.
        Kiehautin tuohon termariin uudet kohveet ja vesipnnunkin laitoin kuumaksi,jos joku poikkeaa pirtissä.

        Voikaa hyvin,vaan älkää lihoko liikaa;)))

        näkyillään...

        Vettä sataa,mutta ei täällä ole ukkosta ,onneksi..Ehkäpä ilmat alkavat nyt lämmetä..
        Oli kolea päivä! Juonkin tässä ,oikein hyvät kahvit..Kiitos Muorille..kyllä maistuikin.
        Kävin tyttären kanssa katselemassa taimia ,noissa Puutarha-myymälöissä..
        Ai ai ,kallista on..kun ei yksi taimi oikein riitä mihinkään.. Tänään tulee hyvä elokuva
        "Piano" Pitää levätä hetki ja alkaa sitten katselemaan.. Olisi hyvä kirjakin kesken..
        Nyt ,huilaan hetken.. Mukavaa iltaa kaikille! Aamulla taas tavataan..t.Irkku


      • ylikypsa***
        irkku-37 kirjoitti:

        Vettä sataa,mutta ei täällä ole ukkosta ,onneksi..Ehkäpä ilmat alkavat nyt lämmetä..
        Oli kolea päivä! Juonkin tässä ,oikein hyvät kahvit..Kiitos Muorille..kyllä maistuikin.
        Kävin tyttären kanssa katselemassa taimia ,noissa Puutarha-myymälöissä..
        Ai ai ,kallista on..kun ei yksi taimi oikein riitä mihinkään.. Tänään tulee hyvä elokuva
        "Piano" Pitää levätä hetki ja alkaa sitten katselemaan.. Olisi hyvä kirjakin kesken..
        Nyt ,huilaan hetken.. Mukavaa iltaa kaikille! Aamulla taas tavataan..t.Irkku

        Kävimme kolme kertaa saunassa, ja välillä ulkona keinussa istumassa. On tämä Suomen kesä ihanaa. Tässä vilvoittelen vielä sillä aikaa kun piza paistuu uunissa. Teimme Paulan kanssa yhteistyönä pizat. Sekin on kivaa kun on kenen kanssa niitä väsää ja kaikessa sovussa, vaikka olemmekin joistakin ruokalajeista erimieltä. Paula kun ei syö läskiä ja minä taas himoitsen sitä.

        Hyvää illanjatkoa kaikille.


      • ylikypsa*** kirjoitti:

        Kävimme kolme kertaa saunassa, ja välillä ulkona keinussa istumassa. On tämä Suomen kesä ihanaa. Tässä vilvoittelen vielä sillä aikaa kun piza paistuu uunissa. Teimme Paulan kanssa yhteistyönä pizat. Sekin on kivaa kun on kenen kanssa niitä väsää ja kaikessa sovussa, vaikka olemmekin joistakin ruokalajeista erimieltä. Paula kun ei syö läskiä ja minä taas himoitsen sitä.

        Hyvää illanjatkoa kaikille.

        Iltaa pirttiin!
        Yritin eilen tuoda tuomenoksia pirtin kuistille, mutta ne lensivät taivaan tuuliin.
        Tänään kävin taittamassa uudet oksat ja yritin uudelleen, mutta niin vain häipyivät kuin pahahenki Saharaan.
        Jokohan onnistuisi? Tämä on nyt kolmas yritys. Laitoin ne kupariämpärissä kuistille, ettei kukaan saa päänsärkyä niitten voimakkaasta tuoksusta.
        Ihmeen kauan ovat tuomet tänä vuonna kukkineet. Johtuu varmaankin siitä, että tosi helteisiä päiviä on ollut vain pari-kolme.
        Eilen ja tänään on vuoroin satanut, vuoroin paistanut. Luonto on ihanan vehmas ja tuoksuu raikkaalle.
        Lähden tästä pienelle lenkille ja toivottelen ihanaa iltaa.


      • SkillaN*
        ylikypsa*** kirjoitti:

        Kävimme kolme kertaa saunassa, ja välillä ulkona keinussa istumassa. On tämä Suomen kesä ihanaa. Tässä vilvoittelen vielä sillä aikaa kun piza paistuu uunissa. Teimme Paulan kanssa yhteistyönä pizat. Sekin on kivaa kun on kenen kanssa niitä väsää ja kaikessa sovussa, vaikka olemmekin joistakin ruokalajeista erimieltä. Paula kun ei syö läskiä ja minä taas himoitsen sitä.

        Hyvää illanjatkoa kaikille.

        väliin, vaikka vähän aikomuksena oli, no huomenna sitten kaksinverroin.

        Verkot taas järvessä, jokohan nyt se kuha tulee.

        Pojat tykkää minusta sain pyykit kuivamaan, vaikka aamulla oli kovin kosteaa.
        Täälläkin oli yöllä kovasti satanut, mutta eihän sitä jouda kuuntelemaan kun nukkuu.
        En oikein tykkää ukonilmoista,en kyllä pelkääkkään, mutta kunnioitusta herättää, miettimään pistää mitkä voimat siellä onkaan.
        Ihminen ei vaan mahda mitään.

        On ihana ilta, peilityyni järvi, lokit ja pääskyt liitelee, lämpöä kolmetoista asteta, kaunis vihreys joka paikassa, kukat kukkivat.
        Ihminen voi vain ihastella.

        Nuha meinaa tulla, mutta sinnittelen ja otanpa taas jonkun pillerin, ehkä ohi paremmin menee.
        Saunan jälkeen voisi käydä järvessä, voi olla että sillä tavalla tuleva tauti taipuu.

        Taas sänky kutsuu, huomenna sitten uudet hommelit, ajattelin siivota varastorakennuksen, alkaakin sitten olla kaikki valmista kesän lopulisesti tulla.
        Muutama kukka vielä, ja sitten vaan odottamaan, mitä maa työntää.
        Rauhaisaa iltaa ja yötä, palaillaan taas.


      • SkillaN* kirjoitti:

        väliin, vaikka vähän aikomuksena oli, no huomenna sitten kaksinverroin.

        Verkot taas järvessä, jokohan nyt se kuha tulee.

        Pojat tykkää minusta sain pyykit kuivamaan, vaikka aamulla oli kovin kosteaa.
        Täälläkin oli yöllä kovasti satanut, mutta eihän sitä jouda kuuntelemaan kun nukkuu.
        En oikein tykkää ukonilmoista,en kyllä pelkääkkään, mutta kunnioitusta herättää, miettimään pistää mitkä voimat siellä onkaan.
        Ihminen ei vaan mahda mitään.

        On ihana ilta, peilityyni järvi, lokit ja pääskyt liitelee, lämpöä kolmetoista asteta, kaunis vihreys joka paikassa, kukat kukkivat.
        Ihminen voi vain ihastella.

        Nuha meinaa tulla, mutta sinnittelen ja otanpa taas jonkun pillerin, ehkä ohi paremmin menee.
        Saunan jälkeen voisi käydä järvessä, voi olla että sillä tavalla tuleva tauti taipuu.

        Taas sänky kutsuu, huomenna sitten uudet hommelit, ajattelin siivota varastorakennuksen, alkaakin sitten olla kaikki valmista kesän lopulisesti tulla.
        Muutama kukka vielä, ja sitten vaan odottamaan, mitä maa työntää.
        Rauhaisaa iltaa ja yötä, palaillaan taas.

        Ei ole tuomet vielä kukkineet,tällä ranta-alueella. Kovin on ollut koleaa säätä.
        Nyt sataa ja on 9 astetta,siis ei kovin kylmää enää. Eilenkin satoi,joten luonto virkistyy. Onpa pimeää,pitää valo laittaa,että näkee kirjoittaa..
        Taidan tännekin laittaa parit kynttilät palamaan ja takkaan tulen..
        Nyt näyttää kodikkaalta.. Pistän kahvia tulemaan ja teevettä..
        Tarjottavana on korvapuusteja ja juustosarvia.. Tulkaahan kahville,kuhan kerkiätte!
        Kissat heräilevät..eipä niidenkään mieli tee sateeseen..Pistän niillekin ruokaa ja vettä..Eiköhän tästä lähde päivä rullaamaan.
        Toivotaan,ettei koko päivää sada,kun olisi niin ihanaa mennä kävelemään tuonne luontopolulle.Sateen jälkeen, on niin hyvä tuoksukin luonnossa.
        Meillä on täällä puhdas ilma,ei ole mitään,joka saastuttaisi. Meri tuossa lähellä..
        Ihanaa istua meren rannalla,juoda kahvia termarista ja syödä eväitä.
        Ei tässä muuta huvia kaipaa.Me suomalaiset ,olemme vähän semmoisia "metsäläisiä" edelleenkin. Minusta se on hienoa,että ymmärrämme vielä luonnon
        päälle...Kaikille ,oikein mukavaa päivää,sateesta huolimatta..ilonpisaroita ja
        hyvää mieltä..t.Irkku


      • SkillaN*
        irkku-37 kirjoitti:

        Ei ole tuomet vielä kukkineet,tällä ranta-alueella. Kovin on ollut koleaa säätä.
        Nyt sataa ja on 9 astetta,siis ei kovin kylmää enää. Eilenkin satoi,joten luonto virkistyy. Onpa pimeää,pitää valo laittaa,että näkee kirjoittaa..
        Taidan tännekin laittaa parit kynttilät palamaan ja takkaan tulen..
        Nyt näyttää kodikkaalta.. Pistän kahvia tulemaan ja teevettä..
        Tarjottavana on korvapuusteja ja juustosarvia.. Tulkaahan kahville,kuhan kerkiätte!
        Kissat heräilevät..eipä niidenkään mieli tee sateeseen..Pistän niillekin ruokaa ja vettä..Eiköhän tästä lähde päivä rullaamaan.
        Toivotaan,ettei koko päivää sada,kun olisi niin ihanaa mennä kävelemään tuonne luontopolulle.Sateen jälkeen, on niin hyvä tuoksukin luonnossa.
        Meillä on täällä puhdas ilma,ei ole mitään,joka saastuttaisi. Meri tuossa lähellä..
        Ihanaa istua meren rannalla,juoda kahvia termarista ja syödä eväitä.
        Ei tässä muuta huvia kaipaa.Me suomalaiset ,olemme vähän semmoisia "metsäläisiä" edelleenkin. Minusta se on hienoa,että ymmärrämme vielä luonnon
        päälle...Kaikille ,oikein mukavaa päivää,sateesta huolimatta..ilonpisaroita ja
        hyvää mieltä..t.Irkku

        Johan täällä irkku on kahvit keitellyt, vaikka näytti ettei kukaan ole pirtissä käynyt, ikävä ettei käyntikerrat näy.
        Kiitos vaan keittäjälle, maistuikin hyvin, kun verkoilta tultiin.

        Tänään oli Ahti anteliaampi, neljä isoa ahventa, kaksi haukea, kuha (ei kovin iso), oli siikakin, mutta joku oli kerrennyt sitä syömään, lokeille jouti, samoin särki.
        Kylliksi oli saalista, hyvillä mielin niitä kohta paistan.
        Kala on hyvä vaihtelua antaa ruokavalioon, ei jatkuvasti kylläkään.
        Irkku ei hajuakaan kestä, sellaisia meissä on, kaikille ei kaikki sovi, harmi sinänsä.

        Täällä on kaunis aamu, tyyntä ja rauhaisaa, etelän taivaalla sateisen näköistä, kai sitä vettäkin saadaan.
        Illalla ei meinannut millään raaskia sisälle tulla, oli niin lämmintä ja kaunista.

        Nyt kumminkin on pyykin silitystä, pitää saada kaappeihin, pois kuleksimasta.
        Päivä on vasta alussa, paljon sitä kerkeää, olla ulkonakin.
        Sorsaemo vaan hautoo, ei taida kuoriutua täällä olomme aikana, no kyllä se poikaset pihaan tuo, kun seuraavan kerran mökillä oleillaan.

        Kohta on pirtin siirtokin, kai se entiseen tapaan onnistuu, mutta se on sitten sen ajan murhe.
        Hyvää päivään heräämistä teille kaikille ja hyvää lauantaipäivää.


      • irkku-37 kirjoitti:

        Ei ole tuomet vielä kukkineet,tällä ranta-alueella. Kovin on ollut koleaa säätä.
        Nyt sataa ja on 9 astetta,siis ei kovin kylmää enää. Eilenkin satoi,joten luonto virkistyy. Onpa pimeää,pitää valo laittaa,että näkee kirjoittaa..
        Taidan tännekin laittaa parit kynttilät palamaan ja takkaan tulen..
        Nyt näyttää kodikkaalta.. Pistän kahvia tulemaan ja teevettä..
        Tarjottavana on korvapuusteja ja juustosarvia.. Tulkaahan kahville,kuhan kerkiätte!
        Kissat heräilevät..eipä niidenkään mieli tee sateeseen..Pistän niillekin ruokaa ja vettä..Eiköhän tästä lähde päivä rullaamaan.
        Toivotaan,ettei koko päivää sada,kun olisi niin ihanaa mennä kävelemään tuonne luontopolulle.Sateen jälkeen, on niin hyvä tuoksukin luonnossa.
        Meillä on täällä puhdas ilma,ei ole mitään,joka saastuttaisi. Meri tuossa lähellä..
        Ihanaa istua meren rannalla,juoda kahvia termarista ja syödä eväitä.
        Ei tässä muuta huvia kaipaa.Me suomalaiset ,olemme vähän semmoisia "metsäläisiä" edelleenkin. Minusta se on hienoa,että ymmärrämme vielä luonnon
        päälle...Kaikille ,oikein mukavaa päivää,sateesta huolimatta..ilonpisaroita ja
        hyvää mieltä..t.Irkku

        Vettä sataa lorottaa.

        Taitaa tulla se"en tee mitään"päivä;)

        Harkitsin tässä nousisko ollenkaa ylös.
        Niin on kutsuvan oloinen tuo sänky;)

        kauppaankaan ei ole tarvetta mennä,kun eilen kävin.

        Nyt naatiskelen näitä pirtin antimia;)

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Vettä sataa lorottaa.

        Taitaa tulla se"en tee mitään"päivä;)

        Harkitsin tässä nousisko ollenkaa ylös.
        Niin on kutsuvan oloinen tuo sänky;)

        kauppaankaan ei ole tarvetta mennä,kun eilen kävin.

        Nyt naatiskelen näitä pirtin antimia;)

        näkyillään...

        Kosteaa aamua kaikille. Päivät eivät ole samanlaisia, eilen oli aurinkoista, mutta nyt ei hyvältä näytä. Viikko on taas vierähtänyt. Kesää kohti mennään, Juhannuskin on tuossa tuokiossa edessä.

        Toin vielä tervaksia ja lämpimiä pusuja jos vaikka nautiskellaan takkatulen ääressä, ainakin vesisateella.

        Kiitokset kahvista ja herkuista. Hyvää päivänjatkoa kaikille.


      • ville vallaton
        ylikypsa kirjoitti:

        Kosteaa aamua kaikille. Päivät eivät ole samanlaisia, eilen oli aurinkoista, mutta nyt ei hyvältä näytä. Viikko on taas vierähtänyt. Kesää kohti mennään, Juhannuskin on tuossa tuokiossa edessä.

        Toin vielä tervaksia ja lämpimiä pusuja jos vaikka nautiskellaan takkatulen ääressä, ainakin vesisateella.

        Kiitokset kahvista ja herkuista. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

        Huomasin tuossa ohikulkeissani,että Kahvipirtti on uhkaavasti valumassa alas järveen. Tarvittais taas muutama riuska kaveri,niin nostettais pirtti taas tuonne
        mäkitöyräälle.Kiinnitän jo valmiiksi hinausliinan.Tietysti tarvitaan myös arvokkaan
        nurkkakaapin tukioita,joten talkooväki; HOPI,HOPI.Näin suunnitteli;ville v.


      • ylikypsa kirjoitti:

        Kosteaa aamua kaikille. Päivät eivät ole samanlaisia, eilen oli aurinkoista, mutta nyt ei hyvältä näytä. Viikko on taas vierähtänyt. Kesää kohti mennään, Juhannuskin on tuossa tuokiossa edessä.

        Toin vielä tervaksia ja lämpimiä pusuja jos vaikka nautiskellaan takkatulen ääressä, ainakin vesisateella.

        Kiitokset kahvista ja herkuista. Hyvää päivänjatkoa kaikille.

        Sateista on täälläkin, mutta viherrys lisääntyy, haavatkin ovat kohta lehdessä.
        Täälläpäin tuomet ovat kohta kukkimisensa kukkineet. Lämpöä noin 10 astetta.
        Ylläpidon uudistus on lisännyt aloituksia, kysellään monista uudistuksen tuomista ongelmista, en tiedä oliko käyttäjille niistä mitään hyötyä.
        Ehkä näistä uudistuksista johtuen myös pirtin siirto on tänään edessä.
        Useissa aloituksissa on vähän kirjoittajia kaikissa ei ollenkaan.
        Kysyisinkin onko uudistuksista pirtin asiakkaden tai lukijoiden mielestä käyttäjän kannalta mitään hyötyä.
        Kohta taitaa olla pirtinsiirto edessä, täytyy laittaa hälytyslaitteet päälle, siirtoporukka
        valmiustilaan.
        Nurkkakaapin täydennys tapahtuu siirron jälkeen.
        Juon tuossa kahvit ennen pirtin siirtoa,talkoissa tavataan: Late


      • Hintriika*
        LateVaan kirjoitti:

        Sateista on täälläkin, mutta viherrys lisääntyy, haavatkin ovat kohta lehdessä.
        Täälläpäin tuomet ovat kohta kukkimisensa kukkineet. Lämpöä noin 10 astetta.
        Ylläpidon uudistus on lisännyt aloituksia, kysellään monista uudistuksen tuomista ongelmista, en tiedä oliko käyttäjille niistä mitään hyötyä.
        Ehkä näistä uudistuksista johtuen myös pirtin siirto on tänään edessä.
        Useissa aloituksissa on vähän kirjoittajia kaikissa ei ollenkaan.
        Kysyisinkin onko uudistuksista pirtin asiakkaden tai lukijoiden mielestä käyttäjän kannalta mitään hyötyä.
        Kohta taitaa olla pirtinsiirto edessä, täytyy laittaa hälytyslaitteet päälle, siirtoporukka
        valmiustilaan.
        Nurkkakaapin täydennys tapahtuu siirron jälkeen.
        Juon tuossa kahvit ennen pirtin siirtoa,talkoissa tavataan: Late

        Taas viestipuusta katoavat aukaistun viestin jälkeiset viestit. Täytyy käydä joka kerta vauhtia ottamassa etusivun kautta päästäkseen seuraavaan. Lisää ärripurria tuolla Jopelin ketjussa, jossa aina vain on vastauksia 0.
        -
        Ottaa niin päähän, että menen nurkkakaappiin istumaan. Uudet hiauslaitteet osaavat kyllä vetää niin tasaisesti, ettei mitään pönkkiä tarvittaisi, mutta menenpähän mököttämään. En ota ryyppyä murheeseen ainakaan ennen kuin muutto on ohi.


      • ylikypsa***
        LateVaan kirjoitti:

        Sateista on täälläkin, mutta viherrys lisääntyy, haavatkin ovat kohta lehdessä.
        Täälläpäin tuomet ovat kohta kukkimisensa kukkineet. Lämpöä noin 10 astetta.
        Ylläpidon uudistus on lisännyt aloituksia, kysellään monista uudistuksen tuomista ongelmista, en tiedä oliko käyttäjille niistä mitään hyötyä.
        Ehkä näistä uudistuksista johtuen myös pirtin siirto on tänään edessä.
        Useissa aloituksissa on vähän kirjoittajia kaikissa ei ollenkaan.
        Kysyisinkin onko uudistuksista pirtin asiakkaden tai lukijoiden mielestä käyttäjän kannalta mitään hyötyä.
        Kohta taitaa olla pirtinsiirto edessä, täytyy laittaa hälytyslaitteet päälle, siirtoporukka
        valmiustilaan.
        Nurkkakaapin täydennys tapahtuu siirron jälkeen.
        Juon tuossa kahvit ennen pirtin siirtoa,talkoissa tavataan: Late

        jäädä odottelemaan emäntää. Onhan tuolla nurkkakaapissa ajankulua, jos aika tulee pitkäksi. Voidaanhan me alkaa jo lastaamaan tavaroita kyytiin. Täytyy vaan varmistaa, että "kaapinvahti" on paikallaan.

        Hyvä kun alkoi aurinko paistamaan, voimme ottaa aurinkoa odotellessa.


      • ylikypsa*** kirjoitti:

        jäädä odottelemaan emäntää. Onhan tuolla nurkkakaapissa ajankulua, jos aika tulee pitkäksi. Voidaanhan me alkaa jo lastaamaan tavaroita kyytiin. Täytyy vaan varmistaa, että "kaapinvahti" on paikallaan.

        Hyvä kun alkoi aurinko paistamaan, voimme ottaa aurinkoa odotellessa.

        Kyllähän täällä ollaan,odottamassa, eiköhän Skillan tule pää kolmantena jalkana pian mukaan.
        Terveisiä saunasta,kerrankin oli omaa kaljaa, kiukaalla lämmitetty makkara oli
        tosi hyvää.
        Odotellaan kiltisti, muuttoporukka melkein paikalla, pönkittäjä kaapissa, kaapin täydennys odottaa laiturin nokalla.
        Muuten menee mukavasti t: late


      • ville vallaton
        ylikypsa*** kirjoitti:

        jäädä odottelemaan emäntää. Onhan tuolla nurkkakaapissa ajankulua, jos aika tulee pitkäksi. Voidaanhan me alkaa jo lastaamaan tavaroita kyytiin. Täytyy vaan varmistaa, että "kaapinvahti" on paikallaan.

        Hyvä kun alkoi aurinko paistamaan, voimme ottaa aurinkoa odotellessa.

        Näin siinä kävi,se on nyt pirtti tuolla jorpakossa.
        Muuttokaverit meni nurkkakaapille ja nukahtivat tuonne auringon paisteeseen.
        Saisinhan minä tämän yksinkin vinssattua mäenpäälle,mutta kun emäntäkin on kateissa,niin en rupea yksin tässä huseeraamaan.
        Hintriikankin jäsenet varmaan puutuu siellä nurkkakaapissa,kun Hän meni sinne.sanoi menevänsä sinne mököttämään.(en tiedä mitä se on?)Odotellaan,jospa siitä väki toipuu.


    • Minäpä

      vastaan

      • sinä'

        vastasit?


      • yksjonkanimieipysyperäs
        sinä' kirjoitti:

        vastasit?

        Tätä se on kun joku osaamaton koittaa tehdä järjestystä "Torppaan"
        Tarkoitan näitä tietokone experttiä ,jotka tämän on saanut aikaiseksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      377
      4456
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      282
      2483
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      141
      1771
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1544
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1453
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1295
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1206
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      40
      1156
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1053
    Aihe