Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit:gospel

Suosikkileffat yksi lensi yli käenpesän

Lempikirjat:seitsemännen portaan enkeli

Vapaa-aikanani: liikunta
Katson tv:stä mieluiten: olet mitä syöt

Kotieläimet: Kissa.

En pidä: manipulointi

Linkit:

Työskentelen: siivous

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

367

Kommenttia

7039

1. Hyvää joulua tomikselle tämän laulun muodossa. Aluksi se soi hiljaa ja sitten tulevat sähkökitarat ja rummut kuin alleviivaten laulun sanomaa.

https://www.youtube.com/watch?v=T3yLdaQTQ-4
  2. Helluntailaisuudesta ja luterilaisuudesta. Sinä annat heille yhteisnimen kristitty.

Sanot kuuluvasi helluntailaisiin. Olet toista mieltä mutta kyllä sillä on merkitystä.

Minulla-ja monella muullakin tavisihmisellä-on käsitys että helluntailainen ajattelee tietyllä tavalla: he ovat sitä porukkaa jotka tuomitsevat homouden ja tasa-arvoisen avioliittolain.

Tämä on nyt pinnalla.

Liberaaliluterilainen, jollainen 44% papeista on em kysymyksen suhteen ei ymmärrä helluntailaista sillä hän tulkitsee Raamattua eri tavoin em kysymyksessä.

Selittävät että ko raamatun kohta on aikaansa sidottu. Vähän kuin käsky olla himoitsematta lähimmäisen karjaa.

Liberaaliluterilainen(hellureissa ei ole liberaaleja)listaa homojen tuomitsemiskohdan raamatussa samalle tasolle kuin sinä kun luet Paavalin huivinkäyttökäskyn uudessa testamentissa taikka seurakunnan rikkaat omaisuuden jakokäskyn.

Ette tekäään kaikkea sieltä raamatusta ota.

Ohitatte samoin sen mitä vanhassa testamentissa on: siunauksen merkkinä esm Daavidilla on vaimohaaremi.

Loot makasi tytärtensä kanssa umpihumalassa.

On paljon kohtia joita ei konservatiivi joka hellari ja sinäkin-on.

Sitä kautta pääset varmaan ymmärtämään liberaaliluterilaista joka kannattaa homoaviota.

Tai sitten et.

Ensimmäinen lauseesi"Kuulun helluntaiseurakuntaan ja olen pastori joka on eläkkeellä"kertoi sinusta paljon.

Se että puhut rakkaudesta kuuluu teille uskoville, toisianne teidän on helppo siunata.

Raamattu kyllä sanoo rakastakaa myös vihamiehiä ja ulkopuoliset tuomitsee Jumala.

Siitä huolimatta hellari tuomitsee ne ulkopuolella olevatkin.

Olet varmaan samaa mieltä. Olethän kirjoittanut:"Tuomiot kuuluvat Jumalalle."
  3. Kun minulla oli vaikeaa: jouduin uskovaisen miehen takia asunnottomaksi. Hän poltti asuntoni. Asuin työsuhdeasunnossa. Paossa, kun sama usksimies löi minua. Pomoni riisti sen turvapaikan minulta kun sanoi että minun täytyy mennä selvittämään kotiasiani.

Rukous ei auttanut.

Eiuskovat auttoivat, ja eniten tuleva mieheni.

Jumala ei tehnyt mitään-Hän oli kuin Häntä ei olisikaan.

"Onko Jumala olemassa, onko Raamattu satukirja jne.ovat senkaltaisia kysymyksiä, että ihmettelen suuresti nyt koko sydämestäsi näin ajattelet vs joskus olit palava/elävä Jumalan palvelija."

Muistan kerran kun olin rappukäytävässä ja menossa uskonsisareni luo. Tuntematon nainen pysäytti minut siinä kulkiessani. Hän sanoi:"Sinähän olet se palava sisar seurakunnastani, rukoilisitko puolestani."

Minulla ei ollut kiire, joten menin hänen asuntoonsa ja pyysin Jumalaa että Hän täyttäisi naisen Pyhällä Hengellä.

Kyllä minä olin ihan vakaalla pohjalla uskossani ja varmaan kertomuksestani näet että muut tiesivät sen. Ei sellaista ole mitään järkeä teeskennellä.

Kun kirkko kuulolla palsta vielä toimi havaitsin että papit järjestään luottivat evoluutioteoriaan. Teologisessa tiedekunnassa opetetaan sitä totena, kun faktaahan se on.

Raamattu ei käy tietokirjasta, sikäli se on satukirja. Mutta voi sen ajatella toisinkin: se sopii hengelliseen ja henkiseen tarpeeseen. Sen avulla on helppo ottaa sellaisia asioita puheeksi mitä normaalisti ei voi. Esm.rakkaus.

Luomiskertomuksen opetus on se että meidän on toteltava jumalaa. Ei tuohon tulkintaan pääsy edellyltä sitä että pitäisi esm puhuvaa käärmettä joka houkuttelee hedelmällä faktana.

Se sotii järkeäni vastaan.

Uskossaollessani en näitä asioita pohtinut, olin luottavaisessa lapsenuskossa.

Sinusta on erikoista se että olin uskossa, ja sitten en ollutkaan. Jos käyt ateismipalstalla niin huomaat että on kymmeniä ellei satoja entisiä uskovia, jotka ovat jostain syytä tulleet toisiin ajatuksiin.

Sinä sanot ettet oikein luota että uskoni oli alunperinkään sellainen kuin piti olla.

Tuo on hyvin yleinen argumentti attepalstalla, niille sen palstan ns luopioille.

Kerta kerran jälkeen se saa ihmiset suuttumaan, kun heidät tehdään valehtelijoiksi.

"Kaikkea hyvää kuitenkin, ja toivotaan että joskus saat nousta uudelleen."

Ei minulla enää mene huonosti. Nyt on katto pään päällä taas, ruokaa, ja on lämmintä. Perhe ja ystävät ja työ.

"Jumalasta se ei ole kiinni, vaan omista valinnoistasi."

Kuten kerroin olen agnsostikko(kts linkki)eli uskon että jumalasta on näyttöä yhtä paljon puolesta ja vastaan. Puolesta maailmankaikkeus, se evoluution kautta syntynyt, ja vastaan ihmisvetoinen krisselismi johon sinä minua haluat käännyttää.

Varmaan tarkoitat hyvää mutta ei kiitos. En tarvitse mihinkään ihmisten keksimää uskontoa.
  4. Herätysliikkeitä on sen verran. Yleensä johonkin herätysliikkeeseen liittyvä on konservatiivi.

Päivi saisi olla hiljaa. Kun sillä ei ole mitään hyvää sanottavana. Haukkuu aina vaan muita: Stubia, homoja, homoliittojen kannattajia.

Hirveästi vihaa.

Eilen uutiset alkoi sanoilla:"Päivi Räsänen on PAHEKSUNUT..."Just ni, ku se on aina paras tuomiohihhulilta mihin pystyy.