Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit:gospel

Suosikkileffat yksi lensi yli käenpesän

Lempikirjat:seitsemännen portaan enkeli

Vapaa-aikanani: liikunta
Katson tv:stä mieluiten: olet mitä syöt

Kotieläimet: Kissa.

En pidä: manipulointi

Linkit:

Työskentelen: siivous

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

367

Kommenttia

7039

1. Se linkki unohtui, tässä se on:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi
  2. No, siinä kävi niin että tuo vaihe jolloin jäin työttömäksi, asunnottomaksi mieheni tekemän tuhopolton takia ja työsuhdeasunto meni, johti siihen että mies tarjosi minulle turvapaikkaa omassa asunnossaan, ja rakastuimme.

Kaikki yhteinen tekemisemme oli eiuskonnollista. Tosin kävi mies minun vuoksi muutaman kerran uskonnollisessa tilaisuudessa. Mutta hänen mielipiteensä siitä touhust oli maallista eli hän huomasi että seurakuntasisaret flirttasivat hänelle. Ja hän näki että he vain hyväksikäyttivät minua nämä sisaret.

En halunnut jatkaa moista pelleilyä. Vaikka miehen tulkinta olisi ollut väärä en aikonut sitä kuunnella.

Tämä mies, josta tuli v.2008 aviomieheni, tilasi minulle evoluutiosta kertovia kirjoja.

Uskossa ollessanikaan en ole koskaan torjunut sitä mahdollisuutta ettäkö evoluutio ei voisi olla totta.

Uskossa ajattelin että luomiskertomuksen tapahtumat ovat samassa järjestyksessä kuin mitä evoluutio kertoo.

Nyt vain menin ajatuksissani niin pitkälle että ajattelin että uskovaiset ovat vähän tyhmiä tai sairaita ajatelleessaan evoluution ja sitä puolustavat tiedemiehet että ne ovat valetta ja salaliitto, jonka tarkoituksena on poistaa usko jumalaan.

Hylkäsin raamatun ja luotin tieteeseen. Eeva ei ole syntynyt kylkiluusta, vaan olemme lähtöisin apinasta. Siitä todisteena mm neanderdalin luut.

DNA on 98% sama kuin ihmisapinoilla. ym.

Sitten aloin tutkia raamattuhistoriaa ja eksegetiikkaa. Mitä enemmän luin sitä enemmän suutuin uskoville niistä valheista mitä he viljelevät raamatusta haluamatta tietää totuutta.

Ennen olin pitänyt raamattua jumalan sanana ja pitänyt todisteena sitä miten monet sitä jumalan sanana pitävät.

Nyt ymmärsin sen olevan ihmisten kirjoittama kirja, mutta arvostin sitä sen historiallisuuden takia.

Luin myös apogryfikirjoja. Tilasin kumminkin noihin aikoihin raamatun netistä, ja siinä oli linkkejä apogryfikirjoihin.

Luin wikistä Paavalistakin joka näyttäytyi ihmisenä siellä.

Monta vuotta myöhemmin luin samoin wikipediasta ts nettitietosanakijrasta että jeesuksen historiallisuudesta ei ole todisteita.

Otin aiheen palstalle käsiteltäväksi ja uskovat tuttuun tyyliinsä uhkailivat minua, tutkijasielua, Tuomas-sielua, helvetillä ja vannoivat Jumalan vihan nimiin.

Raamattu sanoo:"Rakkaudesta te tunnette heidät"

Tällä hetkellä kun luen palstaa niin fundamentalistiset konservatiivit janoavat arkkipiispan eroa, adressissa on jo yli 1000 allekirjoitusta.

Hirveää vihaa ja raivoa.

Ja usko kohdistuu jonkun vihahihun keksimään profetiaan jonka mukaan Putin hyökkää Suomeen koska tasa-arvoinen avioliittolaki hyväksyttiin eduskunnassa.

Ei pysty uskomaan, ei millään.

Toisaalta olen halukas myöntämään että todisteita jumalasta on. Kristinusko näyttäytyy tosin edelleen ihmisvetoisena uskontona mutta maailmankaikkeus puhuu sen puolesta että jossain täytyy olla ns älykäs suunnittelija.

Minä en siis enää pidä jumalaa minään kirjana.

Se on suvereeni maailmankaikkeuden luoja.

Olen agnostikko ja epäilijä. Eli kuten linkistä(sivun keskiosa)näet uskon että on jonkin verran todisteita Jumalasta, ja jonkin verran todisteita vastaan(krisselismin ihmisvetoisuus)eli olen agnostikko ja epäilijä.

Sinä olet teisti, uskovainen. Konservatiivi vai liberaali...veikkaan että konsu.

Heistä mulla on ikävä kyllä huono käsitys. Toivon että jaksaisit mahdi.erimielisyyksistä huolimatta vastata ystävällisesti, jos vastaat.

Kiitos.
  3. Oon lukenut ton varmaan sata kertaa jo aikaisemmin.