Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

11

Kommenttia

1416

1. Näinhän se on. Kyllähän muillakin palstoilla on asiattomuuksia, mutta täällä niitä tuntuu olevan muita enemmän. Itse olen yrittänyt antaa asiallista ja totuudenmukaista informaatiota maakunnastamme, mutta melkoisen huonolla tuloksella. Toki asioista voi olla montaa mieltä, mutta niin-non jutuissa esim. ei ole päätä eikä häntää enkä oikein voi ymmärtää sitä suoranaista vihaa, jota Ahvenanmaahan kohdistetaan. En minä ainakaan olisi antamassa pois mitään osaa Suomesta enkä ymmärrä miksi Ahvenamaata ollaan jatkuvasti lahjoittamassa sinne ja tänne tai jopa upottamassa. Tietysti Ahvenamaa poikkeaa muusta Suomesta, meitä on alle 30 0000 keskellä merta monilla saarilla, puhumme ruotsia ja täältä on lyhyempi matka Ruotsiin kuin Suomeen, mutta kyllä ahvenanmaalaiset itseään suomalaisina pitävät, ruotsalaisille naureskellaan usein (ihan hyväntahtoisesti). RKP ei ole täällä mitenkään tärkeä tekijä, päinvastoin kuin mantereella kuvitellaan, täällä on oma puoluejärjestelmä.
    Mutta kun kirjoitatte, niin miettikää millaista olisi asua pikkukaupungista, josta ei pääse muualle kuin muutaman kerran päivässä , laivalla tai lentämällä.