Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ahvennainen
profiilit
ahvennainen
ahvennainen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
11
Kommenttia
1416
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suomea puhun jokaikinen päivä ja tontin ja sillä olevan talon omistan.
28.04.2010 12:13
Misshän päin tuollainen Ahneidenmaa on? Täällä Ahvenanmaalla ollaan tyytyväisiä vaikka valtio palauttaa tänne vähemmän rahaa kuin me maksamme sinne mantereelle. Juuri luin jostain, että täällä on vähemmän rasismia kuin muualla Suomessa. Joten pysy poi sieltä ahneidenmaasta ja tule tänne Ahvenanmaalla, niin elät tyytyväisenä!
27.04.2010 15:17
Tuollaista lakia ei ole eikä ole koskaan ollut. Ja kotiseutuoikeuden saamiseenkiin vaaditaan nimenomaan Suomen kansalaisuus, joten jotta voisit ostaa maata mistä tahansa Ahvenanmaalta, sinun pitää nimenomaan olla suomalainen eli Suomen kansalainen. Ilman kotiseutuoikeutta voi ostaa kiinteistön vain kaavoitetulta alueelta vakituiseen asumiseen.
27.04.2010 00:27
Ruotsia ei tarvitse osata sanaakaan, mutta työn saanti voi olla ruotsia taitamattomalle olla vaikeaa. Riippuu tietysti työstä, joissan ammateissa pitää osata hyvin, joissain riittää välttävä taito. Työttömyys on 3-4%:n luokkaa, joten töitä on, vuokra-asuntoja taas vähän vähemmin.
26.04.2010 15:35
Ei se minusta mikään ihme ole, mutta kun väitetään, ettei meillä ole mitään oikeuksia, niin miten on mahdollista silloin tulla valituksi lakia säätävään elimeen? Te tänne kirjoittavat Ahvenanmaan vihaajat asiat ihmeellisiksi teette. Ahvenanmaa on ihan normaali paikka.
20.04.2010 06:08
Ei täällä ketään hyysätä, mutta istuu maakuntapäivilläkin äidinkieleltään suomenkielisiä. Täällä pärjää ihan hyvin kielestä riippumatta.
19.04.2010 17:15
Itse asiassa en tiedä, mutta sen tiedän että ahvenanmaalaiset maksavat aivan yhtä paljon alvia (ja joskus tuplasti) kuin muut, mutta ilmeisesti yrityksillä, tässä tapauksessa Verkkokaupalla, joka ei edes ole ahvenanmaalainen yritys, on jotain hyötyä alv-lainsäädännöstä. Kertokaa te minulle, mitä hyötyä ahvenanmaalaisilla on? Muuta kuin, että se tuottaa ylimääräistä vaivaa, jotkut yritykset kieltäytyvät myymästä tänne ja joskus joutuu alvin maksamaan kahdesti. Minä en näe tuossa yhtään mitään etua meille.
19.04.2010 16:13
Verkkokauppahan tuossa edun saa, eivät ahvenanmaalaiset! Jos ei olisi laivaliikennetta, Suomen valtio (Helsinki) saisi huomattavasti vähemmän tuloja (ja samoin tietysti ahvenanmaalaiset). Ahvenanmaalaiset eivät katso ilmaisesti sen paremmin Ruotsin kuin Suomenkaan ohjelmia, vaan niistä maksetaan korvaus. Ilmeisesti sinä et valehtele tahallasi, et vain ole ottanut asioista selvää, mutta luulo ei ole tiedon väärtti!
19.04.2010 15:13
1. ALV maksetaan täällä aivan kuten mantereellakin, päinvastoin olen itsekin joutunut maksamaan alvin mantereelle, kun olen tilannut tuotteita mantereelta ja sitten toiseen kertaan täällä, ennen kuin olen saanut tavarat tullista.
2-3 Tullaustulot maksetaan mantereelle, ilman tax-freeta ei olisi laivaliikennettä ja mantere jäisi myös ilman monen ansioveroja
4. Maksamme siitä, että näemme YLE:n ohjelmat (meiltä maakuntahallitukselle kerättävästä tv-luvasta)
osv ja osv
19.04.2010 14:00
Tarkoittaisi sitä, että Ahvenanmaalla asuvien verot käytettäisiin ahvenanmaalaisten hyväksi. Nythän me rahoitamme mantereen köyhiä alueita.
Ps Itse olen suomenkileinen ahvenanmaalainen.
08.04.2010 13:06
Miksiköhän Suomen poliitikot Vanhasen johdolla kieltäytyvät edes keskustelemasta mahdollisuudesta, että Ahvenanmaa saisi oman verotusoikeuden eikä mantereen tarvitsisi jakaa "avustusta" tänne? Olisikohan siksi, että tietävät häviävänsa siina kaupassa?
08.04.2010 11:47
Suomenruotsalaiset ovat SUOMALAISIA ja luulen että jos joku Ruotsia ihannoi, niin ne ovat suomenkielisiä, jotka jostain syystä tuntevat jotain alemmuuskompleksia ruotsalaisia kohtaan. Suomenruotsalaiset, myös ahvenanmaalaiset, ovat suomalaisia, pitävät itseään suomalaisina (eivät itse asiassa edes ymmärrä koko ajatusta, tietysti he ovat suomalaisia) ja kannattavat Suomea urheilussa.
24.03.2010 05:55
Ota suoraan yhteyttä Ålands hälso- och sjukvårdiin, puhelinvaihde 018-43144, sähköposti
[email protected]
.
Täydellistä ruotsinkielentaitoa ei tarvita, eihän täällä olisi meitä suomenkielisiä ollenkaan, jos sellaista vaadittaisiin. Kotikieleksi se voi tulla myöhemmin, jos tapaat mukavan ahvenanmaalisen miehen.:) Eli rohkeasti sähköpostia tai puhelin kouraan ja soittamaan.
22.03.2010 18:11
Tänne kirjoittavat ottavat ilomielin vastaan meidän ahvenanmaalaisten maksamat verot, mutta kun pitäisi maksaa niista takaisin tännepäin, niin silloin ollaan vain ahneita tukiasten metsästäjiä.
17.03.2010 09:55
No ei ole ihme, että kirjoitukset täällä ovat mitä ovat. Sellainenkin asia, että ahvenanmaalaiset ovat suomalaisia on mennyt ohi korvien. Missä olitte maantiedon tunnilla?
09.03.2010 15:13
Eihän tuossa mitään uutta ole, Ahvenanmaalla on nytkin yksi kansanedustaja, mutta ei varmaan missään lue, että Ahvenanmaan edustajan tulee kuuulua RKP:n ryhmään. Jos täältä esimerkiksi joskus valitaan demarikansanedustaja, tuskin häntä voi pakottaa RKP:n eduskuntaryhmään.
Ei tarvitse ihmetellä, miksi ahvenamaalaiset eivät tunne aina kuuluvansa Suomeen, kun näitä kirjoituksia lukee.
09.03.2010 13:33
No hyväähän tänne kuuluu, pakkanen on laskenut ja kevään voi jo aistia.
06.03.2010 18:12
Olen itse suomenkielinen, mutta työskentelen Ahvenanmaalla ja olen itse käyttänyt lomaketta ja aion käyttää vastaisuudessakin. Viranomaisten tulee käyttää ruotsia asioidessaan ahvenanmaalaisten kanssa, jos näin ei tehdä, on asiasta huomautettava.
03.03.2010 12:18
Suomen hallitus (Helsingissä) on valinnut yhden ministerin, jonka vastuualueena on Ahvenanmaa, nykyisessä hallituksessa tämä tehtävä on Astrid Thorsilla. On varmaan järkevää valita Ahvenanmaan asiosta Suomen hallituksessa vastaavaksi henkilöksi sellainen, jonka äidinkieli on ruotsi tai ainakin osaa ruotsia sujuvasti ja ehkä myös on kiinnostunut Ahvenanaasta. Vaikken mantereella asuessanikaan äänestänyt RKP:ta, niin mieluummin näen Ahvenanmaan asioita hoitavana ministerina rkpläisen kuin esim. perussuomalisen (jos he hallituksessa olisivat) tai edes keskustan edustajan.
17.02.2010 05:38
Miksi minun postilaatikkooni tuli juuri eilen TV-avgift-lasku, vaikka täällä kaikki sanovat että Ahvenanmaalla ei makseta tv-lupaa?? Miksi minä joudun maksamaan maksun, jota ei ole? Olen kysellyt muiltakin täällä Ahvenanmaalla ja hekin ovat TV-lupamaksun maksaneet. MEITÄ HUIJATAAN, ME MAKSAMME OLEMATTOMIA LASKUJA!!
26.01.2010 14:46
56 / 71