Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eikös Lidlin tulo virroille aikanaan estetty siksi kun S-Market ei halunnut sitä kilpailijakseen? Näin olen kuullut.
Parkanossa S-Market ja Lidl on vierekkäin, eikä kilpailuasetelma ilmeisesti ole siellä mikään ongelma.
08.11.2014 18:39
Toisaalta liekö sekään kauhean viisasta pysäyttää auto ajokaistalle ja nousta sieltä auton ulkopuolelle kävelemään vain siksi että joku näyttää keskisormea?
06.11.2014 03:45
Jos nainen vaistoaa paskan puhumisen, miksiköhän paskan puhujilla on yleensä nainen?
Vaiko pitääkö vain osata puhua paskaa oikealla tavalla, niin että se on hauskaa naisen mielestä?
03.11.2014 21:31
Joskus muutama vuosi sitten joku kirjoitti jotain.
03.11.2014 21:26
Kyllä ryyppyä saa käyttää jopa siihen saakka kunnes kone on lämmennyt oikeaan lämpötilaansa. Omassa saman aikakauden japanilaisessa on myös sitä, ettei tahdo vastata kaasuun ilman ryyppyä, vasta sitten kun on oikeassa käyntilämpötilassa.
Oletko muuten katsonut ettei bensiiniä vuoda mistään?
03.11.2014 21:11
Onkohan niin, ettei ole katalysaattoria ja on kaasutin 1993-mallisessa? Kyllä katalysaattori siinä alunperin on kyllä ollut, pois on tietysti voitu ottaa.
Ja olikohan tuossa vielä joku solenoidikaasutin vai ruisku? Luulisin että noissa jo ruisku oli.
02.11.2014 20:16
Ikävä kyllä uudempien autojen yksi negatiivinen puoli on niiden paino. Minusta ohjaustehostinkin on turha varuste. Jos ohjaus on raskas ilman tehostinta, silloin auto on liian painava.
Ainakin minä haluan autoni olevan kevyt. Siksi minä ajan vanhoistakin autoista niillä kaikkein kevyimmillä. Silti niissä on takapenkki.
Nykyisin sen painoisiin ei saada kuin 2 istumapaikkaa.
Olen myös sitä mieltä, että soratien varrella asuvien pitäisi yleisesti ajaa kevyellä autolla vähentääkseen teiden kulumista.
30.10.2014 12:33
En minäkään pasiivisen turvallisuuden lisäämistä vastusta, mutta valitettavasti uudemmissa autoissa on seuraavat viat:
-Ajonestolaite, turhaa vikaherkkää paskaa viimeistään silloin kun auto halpenee eikä siinä enää silloin ole varkausvakuutustakaan.
-Vikakoodit, kojetaulussa vilkkuvat jouluvalot.
-Yleinen epäluotettavan elektroniikan lisääntyminen, turha varustelu.
30.10.2014 12:12
Tai ehkä voisi sittenkin säätää lain, joka kieltää liian typerien mielipiteiden esittämisen nettifoorumeilla?
30.10.2014 12:03
Entä jos on jo työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen vuoksi?
28.10.2014 22:55
36 v.
28.10.2014 22:52
"Psykologi nosti kätensä pystyyn ja pahoitteli ettei hän voi asiakkailleen naisystäväksi muuttua"
Minulle tulee tuosta mieleen oma ihastumiseni ammatinvalintapsykologiin.
Psykologi ei voi muuttua asiakkailleen naisystäväksi, mutta joskus on tilanteita, että niinkin toivoisi tapahtuvan...
24.10.2014 01:02
Normaali paino.
Itse olen 180-senttinen, mutta en ole ikinä painanut 67 kiloa, maksimi on ollut 65-66.
Alle 60-kiloinen olen kyllä ollut aikuisenakin.
Tällä hetkellä painan 63 kg.
22.10.2014 21:35
Miksi pirttiviljelyä?
Minä en ymmärrä sitä, että miksi mies haluaa lapsia? En kyllä sitäkään että nainen haluaa, mutta vielä vähemmän sitä, että mies.
Mikä pointti lastenteossa on?
22.10.2014 21:19
Ainakin täällä kallis remontti tehtiin ilmiselvästi siksi, että tien ylläpitäjä saa lopettaa lanaamisen.
Sillä lanaaminen on täysin lopetettu perusparannuksen jälkeen.
Eli ilmeisesti kuvitellaan, että se on nyt maailman tappiin kunnossa ilman toimenpiteitä kun tehtiin se perusparannus.
Kuopat tulevat luonnollisesti samoihin kohtiin kuin aina ennenkin, tien perustuksiinhan ei koskettu, ne ovat vuosikymmeniä vanhat.
20.10.2014 19:08
Talo ja pieni tontti on ostettu vuosikymmeniä sitten, kun merkittävä osa tieosakkaista oli kortittomia (ennen sotia syntynyttä ikäluokkaa jossa kortittomuus oli yleistä). Nyttemmin heidän kuoltuaan on tieosakaskanta nuorentunut ja samalla tien käyttö lisääntynyt liikaa. Nuoremmillahan on auto kaikilla.
Toisaalta taas esim. yksityistien kylttejä ei kuulemma saa laittaa, kun kaupunki tukee. Mutta ei kaupungin tuki varrmasti riitä kattamaan läpiajajien ajoja.
Ihmetyttää toisaalta, että mikä yksityistie se on, jossa on kielletty ilmoittamasta läpikulkijoille että se on yksityistie?
20.10.2014 19:02
Pidän silti outona, että tien ulkopuolella asuvan maanviljelijän iso traktori isoine peräkärryineen ja muine laitteineen kuluttaa tietä maksujen perusteella muka paljon vähemmän kuin tien asukkaan luona vierailevan pikkuauto.....
Ammatinharjoitus tai ylipäänsä mikään asia ei mielestäni tee traktoria vähemmän tietä kuluttavaksi kuin autoa, joten säädösten sanoma tuntuu selvästi olevan se, että yksityisteiden varsilla ei saisi asua, vaan ne pitäisi olla vain viljelysmaina....
20.10.2014 18:40
Ei ole koskaan otettu huomioon kortittomuutta ja ajoneuvottomuutta tässä tiekunnassa. Kortittomia oli takavuosina enemmänkin, kaikkien maksut ovat aina olleet samoja kuin autonomistajien. Autolla käyvät avustajat ovat vierailijoita, sen ei mielestäni pidä kuulua varsinaisesti siihen.
Tuo kuoppajuttu on sellainen, että mielestäni kuoppa pitäisi korjata jollain muulla tavalla kuin vain päällystämällä tien pintakerrosta. Kun perusparannuksessa ei kosketa tien perustuksiin, myöskään kuoppien aiheuttajat eivät poistu. Kuopat syntyvät pohjakerroksissa asti, eikä siihen auta pintakerroksen paksuntaminen.
Minusta olisi pitänyt korjata huonot kohdat ja hyvät kohdat olisi voitu jättää tuonnemmaksi. Ei tie ole joka paikasta samankuntoinen, kun kosteuden määräkin vaihtelee.
Mutta, koska tiekunnan "puuhamiehet" ovat suunnitelleet asiat valmiiksi jo etukäteen ja saaneet enemmistön puhuttua jo hankkeen taakse, on "keskustelu" asian ratkaisevassa tiekokouksessa pelkkää silmänlumetta.
Tosiasiassa "väärää" mieltä olevien mielipidettä ei ole edes aiottu ottaa huomioon.
19.10.2014 09:06
Jos käytössä olevan ajoneuvon paino huomioitaisiin jotenkin, se saattaisi jopa vähentää todellista tien kulumista.
Nykyisin kun sitä ei huomioida, ei myöskään kenenkään kannata tehdä niin, että vaihtaisi kevyempään ajoneuvoon. Itselläni se toki tarkoittaisi jo kaksipyöräistä, auto on jo nyt niin pieni.
Luulen, että kyllä satojen kilojen erot henkilöautojenkin painoissa ajan myötä vaikuttavat tiehen...
18.10.2014 10:45
Viljelijät tuntuvat olevan lain suosima ryhmä. Muualla asuvan viljelijän maksu on varsin vähäinen, vaikka vljelijöiden pellot aiheuttavat traktorilla ajoa tiellä.
Sen sijaan tien asukkaalle joka ei ole viljelijä, lätkaistään tietynsuuruinen maksu joka perustuu autolla ajoon, vaikka asukkaalla itsellään ei korttia ja autoa olekaan.
18.10.2014 10:28
31 / 100