Vapaa kuvaus

Täällä eri Suomi 24 keskusteluissa "otakoppi"/"kopittelija007" keskustelee siitä jos jostakin... ;)Tuolta löytyy minun blogini joka sisältää joitakin runoja ja uskonnollisia artikkeleita !

https://otakoppi.webnode.fi/

Aloituksia

775

Kommenttia

193

1. Todiste 5 !
    Verrataanpa kahta eri Raamatun kohtaa:

Ilm 1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.
    1:14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
    1:15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
    1:16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa

ja

Dan10:5 Minä nostin silmäni ja näin, ja katso: oli eräs mies, puettuna pellavavaatteisiin ja kupeet vyötettyinä Uufaan kullalla.
    10:6 Hänen ruumiinsa oli kuin krysoliitti, hänen kasvonsa olivat kuin salaman leimaus, hänen silmänsä kuin tulisoihdut, hänen käsivartensa ja jalkansa kuin kiiltävän vasken välke; ja hänen sanojensa ääni oli kuin suuren kansanjoukon pauhina.

10:16 Silloin eräs ihmisen kaltainen kosketti huuliani, ja minä avasin suuni ja lausuin edessäni seisovalle: "HERRANI , näyn nähdessäni tuska kouristi minua ja voima pakeni minusta.
    10:17 Miten minä, vähäinen palvelija, voisin puhua herrani kanssa? Enää ei minussa ole jäljellä voimaa, tuskin henkeäkään!"
    10:18 Ihmisen kaltainen kosketti minua uudelleen, antoi minulle voimaa

ENSINNÄKIN Danielin näyssä oli “ihmisen kaltainen” jota Daniel kutsui “Herrakseen” !
    Toiseksi kasvot ja silmät oli loistavat molemmissa sekä pellavapuku ja pitkä viitta esiintyy... myös molemmilla vyötäröllä loistaa kultaa !

Ja MIKÄ TÄRKEINTÄ Dan 10:16 käyttää alkukielessä tässä Huudahduksessa “HERRANI” hebrean alkukielen sanaa “Adonai” eli Lord eli Jumala ! Kysymyksessä ei siis voi olla muuta kuin HERRA !
    http://biblehub.com/lexicon/daniel/10-16.htm
    ja strong hebrew !
    http://biblehub.com/text/daniel/10-16.htm
    Eli vielä Dan kirja oikeastaan alkukielellä käyttää sanaa ns.“IHMISEN POIKA”

bə-nê ’ā-ḏām,= SON OF MAN, MANKIND = POIKA MIES, IHMISSUKU
    http://biblehub.com/text/daniel/10-16.htm
    eli samaa kuin Joh Ilm 1:13 “Ihmisen Pojan muotoisen”

"uion anthrōpou" = SON OF MAN, MANKIND = POIKA MIES, IHMISSUKU
    http://biblehub.com/text/revelation/1-13.htm
    ELI AIVAN SAMAA !

eli SUMMA SUMMARUM

Sekä Danielin kirjan 10 luvun ilmestyksessä kuin Ilmestyskirjan 1 luvun ilmestyksessä oleva henkilö on JEESUS KRISTUS !

(jatkuu)
  2. Ja palaan Dan 8:13,14

"Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: pyhäkön ja sotajoukon alttiiksi antamisesta tallattavaksi?"

Ja hän sanoi minulle: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa".

Ja nyt kun alamme lukemaan Esran kirjaa ja sitä aikaa jolloin tämä käskykirje annettiin ESRAN KIRJA:

3:6 Seitsemännen kuun ensimmäisestä päivästä alkaen he uhrasivat polttouhreja Herralle, vaikka temppelin perustusta ei oltu vielä laskettu." !!!!

6:3Jumalan temppeli Jerusalemissa, se temppeli rakennettakoon paikaksi, jossa uhreja uhrataan.

" 7:17 Osta siis näillä rahoilla mitä tunnollisimmin härkiä, oinaita ja karitsoita ynnä niihin kuuluvia ruoka-ja juomauhreja; ja uhraa ne teidän Jumalanne temppelin alttarilla Jerusalemissa."

ELI MITÄ NÄISTÄ JAKEISTA VOIMME TODETA ?

SEN, ETTÄ JOKAPÄIVÄINEN UHRI/JOKAPÄIVÄINEN JUMALAPALVELUS

OLI KÄYTÖSSÄ JERUSALEMIN UUDELLEENRAKENNUSKÄSKYN AIKOIHIN !

ELI HUOMAA SIIS 2300 ILLAN JA AAMUN ENNUSTE PYHÄKÖN ASETTAMISESTA OIKEUTEENSA EDELLYTTÄÄ ENSIN TÄTÄ

Dan 8:11 Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin."

8:12 Myös sotajoukko jokapäiväisen uhrin lisäksi annettiin rikollisesti alttiiksi tuholle."

ELI YMMÄRRÄTTEKÖ JO ?

TÄLLÄ KÄSKYKIRJEEN AJANKOHDAN AIKOIHIN, NIIN SILLOIN UHRIKÄYTÄNTÖ OLI VIELÄ TÄYSISSÄ VOIMISSA !!!!!!!

ELI DANIELIN 2300 ILLALLA JA AAMUN ENNUSTE EI SOVI TÄHÄN VIITEKEHYKSEEN."

TÄMÄ KOKO VUOSI 1844 ON PELKÄSTÄÄN OMAAN KORVASYYHYYN KEKSITTY VÄÄRÄ PROFETIA, JOLLA ON EKSYTETTY JA EKSYTETÄÄN IHMISIÄ VIELÄ TÄNÄKIN PÄIVÄNÄ !
  3. Psalmi 103 yhdistää alkujakeissaan ne kolme päätehtävää, jotka liittyvät Messiaan sovitustyöhön. Siinä kehotetaan kiittämään Herraa. Emme saisi unohtaa, mitä hyvää hän on tehnyt, »hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta». Kristus sovitti syntimme, kantoi sairautemme ja voitti kuoleman. Olemme osalliset tästä jo nyt ja kerran täydellisesti iäisyydessä. Jo nyt on synnit annettu anteeksi, ja kuitenkin synnin turmelus vaivaa yhä elämäämme. Jo nyt parantaa Vapahtajamme armotaloutensa mukaan sairauksiamme; hän parantaa sairauksistamme tai sairauksissamme, niin että jaksamme kantaa tyytyväisinä osamme - ja kuitenkin vasta iäisyydessä on kaikki vajavaisuus poissa. Hän on voittanut kuoleman, niin että vapaudumme kuolemanpelosta - ja kuitenkin vasta iäisyydessä pyyhitään pois kaikki kyynelet, »eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt» (Ilm 21:4). Juuri tästä syystä tulisi puhua enemmän taivasten valtakunnasta ja sen ajallisista ja iäisistä näkökulmista.

Ihmisen kuolinhetkeen ja tuonpuoleisiin asioihin liittyy vanhoilla oppineilla paljonkin yksityisfilosofiaa, jolle ei löydy aina tukea Raamatusta. Oppineet saattavat kertoa, että kuoltuaan ihminen kuulisi puheemme vielä siihen asti, kunnes hänen hautansa on suljettu, tai että kuolleen rabbin huulet liikkuvat vielä haudassa, kun hänen oppilaansa toistavat hänen opetuksiaan. Ilmeisesti kuoleman hetkeen liittyy joskus merkillisiä kokemuksia, jotka ovat luoneet monenlaisia arvailuja iäisyyden luonteesta, mutta Raamatun omaan ilmoitukseen niitä ei saisi rinnastaa.

Jeesuksen kuoleman yhteydessä tapahtui merkillisiä asioita, jotka tulkitaan joskus vain kaunokirjallisiksi lisäyksiksi, joilla ei olisi historiallista totuusarvoa. Matteus kertoo niistä laajimmin: »Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.» (27:51-53.) Temppelin esiripun repeämisen voimme todeta kolmesta evankeliumista ja kolmesti Hebrealaiskirjeestä. Siihen on myös kolme viittausta Talmudissa, juutalaisten perimätiedossa. Ne alkavat sanoin »40 vuotta ennen temppelin hävitystä». Silloin »aukenivat temppelin ovet itsestään, läntinen lamppu sammui -- uhrit menettivät voimansa» ja määrätyt uhreihin liittyvät ihmeet lakkasivat. Se oli myös merkkinä siitä, että Pyhä Henki oli jättänyt temppelin. Jopa juutalainen historioitsija Josephus kertaa »Juutalaissodissaan» (VI, 5:3) temppelin ovien avautuneen salaperäisesti itsestään tuona aikana.

Vaikeampi on käsittää Jeesuksen kuolinhetkeen liittyvät muut ilmiöt. Tuonelan portit aivan kuin avautuivat hetkeksi. Monet »lähtivät haudoistaan» ja »ilmestyivät monelle». Sana »monta» esiintyy Matteuksella tässä yhteydessä kolme kertaa. Kuolinhetkellä tapahtuvia vainajan ilmestymisiä näkyvässäkin hahmossa väitetään sattuneen yllättävän usein. Ne kuuluvat ihmisten yleisinhimillisiin kokemuksiin eikä niitä saa rinnastaa Raamattuun. Kuitenkin evankeliumitkin kertovat yleisinhimillistä historiaa. Jeesus voitti kuoleman. Ei ihme, jos siinä tuonelankin portit järkkyivät hetkeksi. Kerran juutalainen Uutta testamenttia opettava professori David Flusser sanoi Jerusalemissa, etta »taivaan alla on monia ihmeitä, joita ei voi selittää pelkän kouluviisauden avulla».

Jeesus puhui tuonelasta, ja tuonela on todellisuutta. Tuonelaan laskeutuminen ja taivaaseen nouseminen kuuluivat Jeesuksen messiaaniseen tehtävään. Näin Jeesus pyhitti tuonelan ja taivaan. Psalmissa 139 on monta lohduttavaa viitettä, jotka voivat puhutella nykyajan ihmistä shokinomaisesti: »Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti --.Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.» - »Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.» Tuonelakin on jo »paratiisi» niille, jotka ovat saaneet syntinsä anteeksi. Vaikka juutalaiset oppineet puhuvat Messias-odotuksen yhteydessä vain vähän Messiaan iäisestä hallinnasta, he käyttävät kuitenkin kirjoituksissaan usein sanontaa »ha-olam ha-baa», 'tuleva maailma'. Jeesuksen ylösnousemus on tehnyt meille todelliseksi taivasten valtakunnan ja tulevan maailman. Siksi sanomme Nikean uskontunnustuksen lopussa heprean kielenkäyttöä noudattaen: »Me odotamme kuolleitten ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.»

http://www.ristosantala.com/
  4. Lainaus Risto Santala Kirjasta Jumalan Valtakunta ON !

Oppi tuonelasta,

kuoleman jälkeisestä välitilasta, perustuu Raamattuun. Vanha testamentti puhuu tuonelasta 65 kertaa ja Uusi testamentti kymmenisen kertaa. Raamatun mukaan kuolema on synnin seuraus. Siksi Messias oli sovitustyöllään voittava kuoleman. Jo tämä elämä on tavallaan »kuoleman varjon maa», kuten Raamattu sanoo (Jes 9:1). Kuolemamme jälkeen ruumis maatuu (1 Moos 3:19, Job 21:26), mutta sielu menee tuonelaan (Ps 16:10). Tuonela on maallisen elämänsä jättäneiden kokoontumispaikka, niin vanhurskaiden kuin väärien. Se on samalla ylösnousemuksen odotushuone. Ihmisen persoona ja minä-tietoisuus sailyy yli kuoleman. Kuitenkaan »vainajahenkien» kanssa ei saa olla yhteydessä (5 Moos 18:11 ja 1 Sam 28:11-19). Jumalan silmä seuraa myös tuonelassa olevia (Ps 139:8).

Jeesus opetti, että tuonelassa on ikään kuin kaksi osastoa. Liittyen aikansa rabbien kielenkäyttöön hän puhui vertauksessaan rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta (Luuk 16:19-31), kuinka köyhä Lasarus vietiin »Aabrahamin helmaan» (16:22). Rabbit saattoivat nimittää tätä hyvän osan saaneiden osastoa myös paratiisiksi. Tästä oli kysymys, kun Jeesus lupasi ristillä toiselle ryövärille, että tämä on oleva samana päiväna Jeesuksen kanssa paratiisissa (Luuk 23:43). Ryöväri aavisti Jumalan valtakunnan todellisen luonteen pyytäessään: »Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.»

Sama ajatus tuonelan ja taivasten valtakunnan todellisuudesta valahtaa esille, kun Pietari on tunnustanut Filippuksen Kesareassa, että Jeesus on »Kristus, elävän Jumalan Poika». Silloin Vapahtaja puhuu seurakunnastaan, jota »tuonelan portit eivät voita», ja antaa Pietarille »taivasten valtakunnan avaimet», niin että se, minkä hän »sitoo maan päällä», on oleva sidottu taivaassa, ja minkä hän »päästää maan päällä», on oleva päästetty taivaassa (Matt 16:13-19). Taustalla on heprean sanapari, joka merkitsee 'sitomista' ja 'vapauttamista'. Meillä ei ole oikeutta sulkea ketään taivasten valtakunnan ulkopuolelle, mutta meillä on oikeus sitoa ihminen Jumalan sanaan ja vapauttaa hänet tunnon taakoista. »Vapautus»-käsitteestä tulee nykyheprean 'synninpäästoä' merkitsevä sana. Muuan juutalaisen perimätiedon kuvaus kertoo, kuinka Messias istuu Rooman porteilla (kristittyjen luona) pitaalisten ja sairaiden rinnalla, »ja yhden hän sitoo ja toisen hän päästää». Näin Vapahtaja samastuu kärsivään ihmiseen.

Tuonelan huonompaa osastoa evankeliumi kutsuu »vaivan paikaksi». Jeesus kertoo, kuinka rikas mies oli saanut eläessään hyvää ja kuinka hän nyt itsekkyytensä vuoksi »kärsi tuskaa». Lasarus taas sai nyt vuorostaan »lohdutusta». Rikas mies pyysi, etteivät hänen veljensä »joutuisi vaivan paikkaan». Kertomuksesta käy myös ilmi, että tuonelan kahden osaston välille on »vahvistettu suuri juopa», niin että ihminen ei voi kuoltuaan enää vaikuttaa iäiseen kohtaloonsa.

Julistamme uskontunnustuksessamme, että Jeesus »astui alas tuonelaan». Hän oli siis tuonelassa kuolemansa ja ylösnousemuksensa välisen ajan. Apostoli Pietari tulkitsee sen siten, että hän »meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille» (1 Piet 3:19). Uusi testamentti tiedostaa, että pakanatkin voivat yleisen ilmoituksen pohjalta »ehkä hapuilemalla löytää» Jumalan (Apt 17:27) ja että »jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen» (Apt 10:35). Joskus »pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii» ja niin he, »vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki» (Room 2:14). Kuitenkin Jeesuksen messiaaniseen tehtävään kuului, että hän astui alas, »maan alimpiin paikkoihin -- täyttääkseen kaikki» (Ef 4:9-10). Näin tuonelassa jo olevat pääsivät osallisiksi Jeesuksen sovitustyöstä saaden siellä mahdollisuuden vastaanottaa evankeliumin. Ilmestyskirja 1:18 kertoo, etta Kristuksella on »kuoleman ja tuonelan avaimet». Tämä vastaa juutalaisen perimätiedon ajatusta, että Messiaalla on »ylösnousemuksen avaimet».
  5. Ap 2:34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,

2:35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'

Ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin vaan hänen RUUMIINSA on pilaantunut ja mädännyt ja hävinnyt mutta hänen SIELUNSA elää TUONELASSA ! (vrt Luuk 16:19-31)

Tässä Psalmissa 16 taas Daavid profetiassaan ennustaa ennalta Jeesuksen kohtalon ja siitä Pietari kertoo Ap.teot. 2 luvussa !

Psalmi 16:10 Sillä sinä et hylkää minun SIELUANI TUONELAAN ("sheol") etkä anna hurskaasi nähdä KUOLEMAA.("šā-ḥaṯ")."

Ps 16:10 käyttää tässä juuri sekä "sheol" että "shahat" sanaa jotka joissakin kohdin molemmat käännetään suomenkielisissä raamatuissa usein erheellisesti "TUONELAKSI" !

"Shahat" merkitsee myös kuolemaa ja hävitystä."

šā-ḥaṯ = corruption = "pilaantuminen, mätäneminen"

Vrt. http://biblehub.com/lexicon/psalms/16-10.htm

UT:n jakeet Ap 2:27,31 ja 13:36 puhuu "katoavaisuudesta" käyttäen kreikan alkusanaa

"diaphthora" = "destruction","corruption" eli "tuho, hävitys"; "pilaantuminen, mätäneminen"

VERTAA:

2:27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. (Vrt.Ps 16:10)

2:31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen RUUMIINSA näkevä katoavaisuutta.

13:36 Sillä kun DAAVID oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja NÄKI

KATOAVAISUUDEN" ( "tuhon,hävityksen"; "pilaantumisen, mätänemisen")

ELI Jeesuksen RUUMIS ei ollut tuhoutuva vaan nouseva ylös 3 pvä mutta Daavidin RUUMIS oli tuhoutuva ja katoava niin kuin meidän kaikkien ruumiille tapahtuu mutta ihmisen "elävä sielu" eli "minuus" jatkaa matkaansa ja eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan ! :)))

Jeesus oli ryövärin kanssa ristin kuolemansa jälkeen TUONELASSA "paratiisissa", "Aabrahamin helmassa", "kolmannessa taivaassa"eli henkimaailmallisessa kuolleitten sielujen "välitilassa" ja siitä 1 Piet 3:18-20 ja 4:6 meille kertoo !

Ja sen jälkeen palasi KUOLLEESEEN RUUMIISEENSA takaisin ja nousi ruumiineen päivineen ylös !

Eli niin kuin Ps 16:10 ja Ap 2:31 kertoo;

Kristuksen SIELUA ei jätetty Tuonelaan ("sheol") eikä hänen RUUMIINSA saanut kohdata, pilaantumista ja hävitystä = ("šā-ḥaṯ") , vaan Kristus meni edellämme Jumalan oikealle puolelle Taivaaseen !
  6. Mutta mitä perimätieto kertoo meille näistä miehistä, jotka pelkäsivät aluksi
    " lukittujen ovien takana juutalaisia " siihen asti kun Jeesus ilmestyi heille:

- Pietari ristiinnaulittiin Roomassa pää alaspäin, n 64jkr
    vrt. ( 2 Piet 1:13,14) " Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä majassa olen, näin muistuttamalla herättää teitä.
    Sillä minä tiedän, että tämän majani poispaneminen tapahtuu äkisti, niinkuin myös meidän Herramme Jeesus Kristus minulle ilmoitti."

> Jaakob mestattiin Jerusalemissa
    (Ap 12:1,2) " Siihen aikaan kuningas Herodes otatti muutamia seurakunnan jäseniä kiinni kiduttaaksensa heitä.
    Ja hän mestautti miekalla Jaakobin, Johanneksen veljen."

> Johannes kuoli luonnollisen kuoleman Efesossa (toimi siellä piispana),
    karkoitettiin Patmos-saarelle josta seurasi Ilmestyskirja( Ilm 1:9 )" Minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos."

> Andreas ristiinnaulittiin X-muotoiseen ristiin Kreikassa.
    > Filippus, ehkä hirtettiin tai ristiinnaulittiin tai kivitettiin Vähä-Aasiassa, yhtä kaikki tapettiin...
    > Bartolomeus nyljettiin elävältä ja mestattiin Armeniassa.
    > Matteus tapettiin miekalla Etiopiassa.
    > Jaakob nuorempi, sahattiin kappaleiksi.
    > Juudas Taddeus ammuttiin nuolilla Mesopomiassa. (nyk.Irak)
    > Simon kuoli taistelussa Persianlahden alueella.

> ( Juudas Iskariot " Kavaltaja" hirtti itsensä)
    vrt.Matt 27:4,5 " Minä tein synnin, kun kavalsin viattoman veren". Mutta he sanoivat: "Mitä se meihin koskee? Katso itse eteesi."
    Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi."

> Apostoli Paavali kuoli kristittyjen vainoissa n.64jkr...

4) " JA TÄMÄN KOLMANNEN OSAN VIEN TULEEN, JA KOETTELEN HEITÄ NIINKUIN KULTA KOETELLAAN. "
    "Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,
    vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita.
    Jos teitä solvataan Kristuksen nimen tähden, niin te olette autuaat, sillä kirkkauden ja Jumalan Henki lepää teidän päällänne
    Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
    Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
    Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
    Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.
    ( 1Piet 4:12-14, 5:8-11)

....Ja näin ei ole olemassa kuin yksi seurakunta " ekklesia " = "maailmasta ulos kutsutut "
    Jumalan seurakunta ! JEESUKSEN OMAT ! :)
    JEESUS SANOO NÄIN:
    vrt: Joh10:27 "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
    10:28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
    10:29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."

Eli huom. Kultaa sulattaessa siitä erotetaan siihen kiteytyneet kuona-aineet, jotka sulattaessa nousee pintaan...

Kristittyjen määrä 2012 oli n. 33% maapallon väestöstä http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/A69692CF7BBE0FE5C2257980003669A8?OpenDocument&lang=FI

God Bless you all ! ♥
    T:(*J*) Jamppe

Ps.Tämä teksti on luettavissa myös blogistani
    http://otakoppi.webnode.fi/news/herra-puhdistaa-itse-omansa-/
  7. Perinteisesti Luterilaisuus opettaa että ihminen "Uudestisyntyisi" jo kasteessa joka on minusta väärää Raamatun tulkintaa !
    Mutta Luterilaisen kirkon sisällä olevissa Herätysliikkeissä esim Viidennessä herätysliikkeessä ei näin uskota...
    Yksi kovasti tätä ajattelua suomessa on edesauttanut edesmennyt Urho Muroma ja sen ympäriltä syntyneet lähetysjärjestöt !

Lainaus: Aamenesta öylättiin:
    " Uudestisyntynyt
    Uudestisyntyneellä tarkoitetaan kastettua kristittyä. Uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa, jossa Jumalan Sana yhdistyy veteen. Pyhä Henki lahjoittaa uskon, jolla kristitty saa tarttua aina uudestaan kasteen lupauksiin. Kerran saatu kaste kantaa läpi elämän. Uudesti syntyminen on siirtymistä tuomion alaisuudesta armon alaisuuteen.
    Uudestisyntyminen-käsitteen taustalla on Jeesuksen puhe Nikodemoksen kanssa Johanneksen evankeliumin kohdassa 3:3-7.
    Viidennessä herätysliikkeessä ja uuspietismin parissa uudestisyntymisellä tarkoitetaan uskoon tuloa, herätystä. "

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Kaste

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Uudestisyntynyt

Tässä esim. Johanneksen kohtaa siteerataan minusta täysin väärin liittäen Ns. Uudestisyntymisen kasteeseen !

VERTAA: Urho Muroma !
    Wikipedia: "Opillisesti Muroma kävi rajankäyntiä suhteessa sekä helluntailaisuuteen että evankelisen liikkeen edustamaan luterilaisuuteen. Muromalla oli hyviä ystäviä helluntailiikkeessä, mutta samaan aikaan hän kritisoi ankarasti helluntailaista oppia uskovien kasteesta ja henkikasteesta. Yhtä voimakkaasti hän kritisoi evankelisten edustaman luterilaisuuden oppia kasteessa tapahtuvasta uudestisyntymisestä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Urho_Muroma

Huom. Vrt Room 2:28 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
    2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on SYDÄMEN ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."

Sama koskee myös Kastetta !
    Eli Kol 2:11 "ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
    2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa ! :)

ILMAN USKOA KUITENKIN KASTE ON TURHA !

Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan ("on kastettu"), se pelastuu; mutta joka EI USKO, se tuomitaan kadotukseen.
    New American Standard Bible
    "He who has believed and has been baptized shall be saved; but he who has disbelieved shall be condemned.

http://biblehub.com/lexicon/mark/16-16.htm

(jatkuu)
  8. Perinteisesti Luterilaisuus opettaa että ihminen "Uudestisyntyisi" jo kasteessa joka on minusta väärää Raamatun tulkintaa !
    Mutta Luterilaisen kirkon sisällä olevissa Herätysliikkeissä esim Viidennessä herätysliikkeessä ei näin uskota...
    Yksi kovasti tätä ajattelua suomessa on edesauttanut edesmennyt Urho Muroma ja sen ympäriltä syntyneet lähetysjärjestöt !

Lainaus: Aamenesta öylättiin:
    " Uudestisyntynyt
    Uudestisyntyneellä tarkoitetaan kastettua kristittyä. Uudestisyntyminen tapahtuu kasteessa, jossa Jumalan Sana yhdistyy veteen. Pyhä Henki lahjoittaa uskon, jolla kristitty saa tarttua aina uudestaan kasteen lupauksiin. Kerran saatu kaste kantaa läpi elämän. Uudesti syntyminen on siirtymistä tuomion alaisuudesta armon alaisuuteen.
    Uudestisyntyminen-käsitteen taustalla on Jeesuksen puhe Nikodemoksen kanssa Johanneksen evankeliumin kohdassa 3:3–7.
    Viidennessä herätysliikkeessä ja uuspietismin parissa uudestisyntymisellä tarkoitetaan uskoon tuloa, herätystä. "
    http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Kaste
    http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Uudestisyntynyt

Tässä esim. Johanneksen kohtaa siteerataan minusta täysin väärin liittäen Ns. Uudestisyntymisen kasteeseen !

VERTAA: Urho Muroma !
    Wikipedia: "Opillisesti Muroma kävi rajankäyntiä suhteessa sekä helluntailaisuuteen että evankelisen liikkeen edustamaan luterilaisuuteen. Muromalla oli hyviä ystäviä helluntailiikkeessä, mutta samaan aikaan hän kritisoi ankarasti helluntailaista oppia uskovien kasteesta ja henkikasteesta. Yhtä voimakkaasti hän kritisoi evankelisten edustaman luterilaisuuden oppia kasteessa tapahtuvasta uudestisyntymisestä."

Vrt. http://fi.wikipedia.org/wiki/Urho_Muroma

Huom. Vrt Room 2:28 "Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
    2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on SYDÄMEN ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta."

Sama koskee myös Kastetta !

Vrt. Kol 2:11 "ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
    2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa ! :)))

ILMAN USKOA KUITENKIN KASTE ON TURHA !

Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan ("on kastettu"), se pelastuu; mutta joka EI USKO, se tuomitaan kadotukseen.

New American Standard Bible
    "He who has believed and has been baptized shall be saved; but he who has disbelieved shall be condemned.