Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä kyllä sanoisin,että selän kääntäminen on rauhoittava ele,ainakin koirilla.Itseasiassa se on hyvin voimakaskin sellainen.Kyljen kääntäminen on suurinpiirtein vastaava luokkaa,mutta käytännössä selän kääntäminen on vielä voimakkaampi.
10.08.2011 21:53
Ei ne tuollaisia ole,jos ne ei tuollaisiksi päästä.Koulutuksella niistä saa ihan käyttökelpoisen seuralaisen.Samanlaisella koulutuksella niistä ihan yhteiskuntakelpoisen saa.Ainoa ero on vaan siinä,että se nelijalkaisempi on loogisempi olento,joten helpompi kouluttaa,vähemmän jalkoja omaava taas vailla mitään loogista tomintaa,joten koulutukseen on uhrattava enemmän aikaa.
Huomattavaa on myös,että lelut on kalliimmat...
10.08.2011 21:18
No en muista nimeä.Kirjoittaja oli sen ruotsalaisen yhden "gurun" vaimo muistaakseni eli Anders Hallgrenin.Mutta itse en kuukelilla nimeä bongannut.
Mutta tuli mieleen,että meillä on kirjastossa ollut pari jotain uuttakin temppukirjaa,en tosin ole niitä tsekkaillut.
Mutta käyppä katsomassa kirjastossanne jos löytyy.Jos muistan,niin voin katsoa nimiä,kun seuraavaksi menen,jos hyllystä löytyypi.
10.08.2011 21:04
"Siitä tapahtuneesta..."
Ehkä tai ehkä ei...
Kyllä noihin reagointitapoihin vaikuttaa moni asia.Rotu,tempperamentti.Vilkas koira saattaa reagoida voimakkaamin,tai "selkeämmin" ja rauhallinen pienemmin elein ja isommin ärsykkein.
Puolustusvietti vaikuttaa myös.
Aika paljon vaikuttaa myös se,että kuinka noit tilanteet on koiralle ohjeistettu.Ulkopolitiikan hoito ylipäätään ym.Ja luotto tulee osaltaan myös tuossa kuvaan.
Eli moni asia voi vaikuttaa.
Minulla oli aikoinaan koira,jolla oli hyvin,hyvin vahva puolustustahto (uskalsi myös toimia).
Sen luonne näkyi jo pennusta selvästi.Tärkeintä oli,että koira oppi tarkoin,ketä hoitaa ulkopolitiikan.Näki myös selvästi,että koira luki noissa asioissa varsinkin,hyvin paljon minua.Kuitenkin (kun kaikki jutut oli kondiksessa),niin ko.koira ei pahemmin mihinkään hötkyillyt.Kyllä sen huomasi,että tilanteita rekisteröi(iän ym.myötä tosin aina vaan niissäkin vähemmän),mutta muuten aika cool.
Silti piti aina huomioida,että sillä oli hyvin vahvana tuo tietty puoli,ja kun siihen liittyi myös uskallus toimia (ei pätkääkään epävarmuutta),niin piti pitää asiat aina selvinä sille,ettei sen tarttisi yhtään ottaa kantaa noissa asioissa.Pienimmässäkään tilanteissa,vähäisimmissäkään määrin.
09.08.2011 14:11
Aivotoimintaa.
Kirjastossa on ollut ainakin täällä yksi kirja,jossa on kaikenmaailman temppuja,mitä koiralle voi opettaa.Eli ihan sisätilan juttuja.Jos muistan oikein,niin siinä oli ihan ok juttuja ja sellaisia,että ei tarvi itseään rasittaa.
Koirille on myös saatavina kaikenmaailman "älypelejä" siun muuta,mutta ei ole kokemusta niistä,joten en voi sanoa mielipidettä,toimiiko ne vai ei.
ps.Tuli mieleen myös sellainen,että voisi kysäistä,onko paikallista dogsittertoimintaa ( 4H),josta voisi saada jonkun ulkoiluttamaan koiraa,jos tarvii lisäliikuntaa.
09.08.2011 13:51
Entisaika on entisaika,nykyaika nykyaika.Kummassakin niin hyvät,kuin vähemmän hyvät puolensakin...
Kunnon koirakansalaisiksi toiset sai koissunsa ennen,toiset taas ei.Ihan kuin nytkin.
Minusta naksutin on hieno juttu,JOS sen kunnolla taitaa.
Minun juttuni se ei ole,kuin teoriassa tutustunut,mutta kuten sanoin,hieno juttu,kun sen hallitsee :)
Ja tuo "täsmäase" oli hyvin sanottu.
08.08.2011 15:33
Onnea vaan uudelle perheenjäsenelle :O)
Mites junnukoira otti vastaan,tai lähinnä mites uusi poika juippiin reagoi?
08.08.2011 15:25
Ei hitsi,mainio :D Minä luulin,että kuvassa oli joku kunnolla pöllähtänyt kakadu :D
08.08.2011 15:23
Kiitos kaikille!
Toivottavasti taimipäiviltä löytyy,muuten tarvii mennä kauppaan könyämään.Paikka olisi jo valmiina harmaamalvikin takana :)
Ties mitä muuta tarttuu tuolta siirtolapuutarhasta.Kaikkea ihanaa,kun siellä pikkupihoilla oli :)
08.08.2011 15:18
Kunnioitettava ikä :)
Riippuu miltä se haisee...
Voi olla hyvinkin anaalirauhasten tulehdus.Ei saa pois,jos on ärhäkkä(lievemmissä tapauksissa riittää tyhjennys), muuta kuin antibiooteilla,tai jossain tapauksissa vain leikkuuttamalla.Tosin tuon ikäisen kanssa yleensäkin nukuttamista kannattaa tarkoin pohtia.
Voi olla muutakin.Johonkin tulehdukseen viittaa,jos antibioottikuurilla haju poistui.
Lekurin tarkistukseen,niin selviää paremmin.Selviää sitten,mitä hajulle voi tehdä,jos voi.
08.08.2011 15:08
Monivuotista siis ajattelin.Noista väreistä tuli mieleen,että täytyy sitten tarkistaa tuokin,että jos niillä on kovasti kestävyydessä eroa.
Eli siis kun pistää maahan,niin niistä uusista voi jatkaa,jotka itse kylväytyy (kuten sormustinkukka).Miten se vanha sitten,alkuperäinen? Häviääkö se sitten kokonaan vai tuleeko vielä? Onko siemenet sellaisia,että voi kerätä hyvin itse ja jos on,niin jos istuttaa,niin voiko iskeä suoraan multaan vai tarviiko esikasvatusta tai jotain käsittelykommervenkkejä?Tosin tuskin alan siemenillä präkäämään,jos se tekee itsestään noita pieniä alkuja,joista sitten saa uusia.
Kuulin,että tuolla yhdellä siirtolapuutarhalla on syksyllä taimenmyyntiä,jossa noita todennäköisesti on,kun kaikkea vanhaa keräävät.Jos sitten sais jonkun vahvan,helpon?,alkukantaisen taimen.
08.08.2011 09:58
Olin tänään kirpparilla.Viereisen hyllyn takaa joku mies naistaan arvosteli lihavaksi.Ajattelin sitten kupeksia,että näkisin millainen adonis,vähintään varmaan pitäisi George Cloneyn luokkaa ,kun tuollaista "vitsiä" vääntää...
Noh,oli naurussa pitelemistä,kun adonis tuli esille.Vähän oli ongelmia,kun yritin pitää suuni kiinni ollakseni sanomatta,että "pata se siinä kattilaa soimaa..."Eipä olisi edes yritys riittänyt siis siihen "klooniin" :DDD
Ihan huumorilla meinasin...
07.08.2011 20:50
Juu,kiitos linkistä.Olen ne jo lukaissutkin :)
Mutta nyt kaipaisin käyttäjäkokemuksia suoraan ja jos olisi jotain ehkä vähemmän älykästäkin :D kysyttävää lisänä,niin voisi samalla heti kysäistä.
07.08.2011 12:55
Ai niin,tuosta koirien ruokinnasta ja allergioista tuolla ekassa "jupina"ketjussa.
Jotenkin vähän huvittaa,kun tässä on jokusenkin lekurin kanssa vääntänyt vuosikymmeninä,varsinkin siis kikkareitten kulta-aikana, ruokinnasta ja saanut "mielenkiintoisia" mielipiteitä koiran ruokinnasta,niin nyt alkavat monet sitten jo väläytellä noita juttuja,joita itselle olleet itsestään selvyyksiä,kuten maitohappisten vaikutusta ym. :D
Noh,hyvä juttu,jos lekuritkin alkaisi vähän ottaa enemmän ruokinnasta selvää,tai olla edes kiinnostuneita,kun vaan koulussa briiffatut tiedot kikkareitten ainutlaatuisesta maailmasta :D
06.08.2011 22:25
En oikein usko tuota,narttu/urosjuttua,ainakaan ihan purematta.Miten se voi vaikuttaa?
Silloin kyse pitäisi olla hormoonitoiminnanjutuista.Hormoonitoiminta muuttaa niitä seikkoja,jotka aiheuttaa altistusta(ko?)
Tosin mielenkiintoista on tuo pentujuttukin,jota allaoleva nimimerkki kirjoitti.
Minulla on ihan sama juttu.Kun on pentuja, niistä tulee jonkin sortin oireiluja.Niin kauan kun ovat.Sama juttu,kun käyn katsomassa muitten pentueita.
Oiskos siinä ehkä se,että jos on taipumusta jonkinlaiseen herkkyyteen,niin sitten uusi ja moni altistaa voimakkaammin.En tiedä minäkään varmasti.
06.08.2011 22:03
Toivottavasti ei mitään pahempaa vanhallapiialla.Sydän kannattaisi tsekata.Jos on vikaa,niin voi tehdä turvotusta.
06.08.2011 21:50
"Miten voin opettaa..." Aloita vaikka alusta.Opeta uudet käskysanat ja vapauttaminen,samoin kuin opettaisi pentua.
"Koira hermostuu..."
Tarttisi nähdä,missä teet väärin.Todennäköisesti ruualla palkkaaminen on lähtenyt siinä mielessä lapasesta,että on jääty junnaamaan paikalleen,kun olisi pitänyt alkaa myös hieman "vaatia" ja vähentää välillä myös palkkaa.Jos kontakti omistajaan on myös vähän heikossa hapessa,niin se myös aiheuttaa sijaistoimintoja.
Paras olisi mennä kentälle,jossa homma tsekattaisiin tai jollekkin pätevälle yksityiselle.
Jos naksutus kiinnostaa,niin sitten sen taitajalle.Siinä kun voi tehdä myös melkoisesti virheitä,jos homma ei ole kunnolla sisäistetty.
06.08.2011 21:43
Käskeppä kysyä siltä lekurilta,miksi sitä oliiviöljyä ei pitäisi antaa...
Ihan kiinnostaa moinen.
En itse siitä mitään haitallista ole keksinyt,ja meillä useat koirat sitä saaneet vuosikaudet.Jokaisessa öljyssä on omat hyvät puolensa.Toisessa jotain ja toisessa toista.
Itse olen käyttänyt öljyjä vähän vuorotellen,pullo toista ja pullo toista.Kuin myös oliiviöljyä ja rypsiöljyä.
Kalaöljyssä sitten hieman eri jutut ja hyvät puolet.
06.08.2011 21:35
Tuo varastopunkki on aika kinkkinen...Onko sitä oikeasti,vai näyttääkö jostain muusta johtuen.Enpä tiedä...Periaatteissa kaikissa ryyneissä sanotaan olevan,mutta silti esim.ne,jotka käy ruoka-allergian puolesta,sopii.Metka juttu...
Itse en siis viimekädessä miettisi tuota varastopunkkiongelmaa,vaan nimenomaan ruokapuolelta,ihan oireitten mukaan.Kalkeisa ja vitamiineissa nimenomaan MITÄ ainesosia niissä on,onko luonnollisia vai synteettisiä.Luonnollisesta viu yhtä hyvin saada oiretta,kuin jos saa itse raaka-aineesta.Siksi noista mitään ei kannata lisätä heti,vaan ihan samoin,kuin muut ainesosat,yksitellen.
Oliiviöljy raaka-aineena on vähemmäs määrin käytetty missään,siksi itse katsoisin sen vähiten todennäköisesti aiheuttavan mitään.Itse en ole kuullut oliiville allergisoituneesta koirasta ainakaan...
Kalkkuna ei ole kaikkien allergisoivemmasta päästä,mutta jos on epäilystä kanan sopimattomuudesta,niin kalkkuna voi myös aiheutta.Mutta viimekädessä yksilöllisiä eli kokeilun kautta näkee,jos haluaa varmistaa.
Tuon huhhulin viesti ei ole missään tekemisissä eliminaatiodietin kanssa.Eli jos pässejä haluaa hakea ,niin näemmä löytyy ihan muualta...
02.08.2011 23:17
Noh,jos nyt kaikki on tosiaan käytetty (?),niin eiköhän sitä voi.Kannattaa valita joku,mikä normisti on vähiten allergisoivaa,kuten esim. mitkä mainitsit.Sama hiilareilla eli lähinnä hirssi tai tattari.Jos kuitenkin on epäilystä,että ei käy,niin silloin toki joku muu.
En lisäisi heti kättelyssä öljyäkään.Harvemmin ne tosin mitään tekee,paitsi kalaöljy.
Kyllä se koira pari viikkoa nyt ainakin pärjää ilman.Antaa sitten tarvittaessa enemmän lihaa,jos vatsa on siihen tottunut.Jos pakko olisi öljy ottaa,niin ottaisin oliiviöljyn ekana.
Kalkkia ja D:tä ei ilman tarvi noin kauaa olla.Katsoo nyt sen ruuan ensin vaikka muutama viikko (yleensä jo tuossa tulee oireet),sitten öljy ja sitten kalkki ja D.Tosin kannattaa sitten katsoa,että ennenkuin tiedetään mikä oireita aiheuttaa,niin kalkki ja vitamiinit olisi synteettisiä.
Ja sitten se tärkein,mitään ylimääräistä ei missään vaiheessa anneta.Pitäydytään niissä,mitä testataan.
02.08.2011 16:29
105 / 262