salkoruusu

Oliskos kellään ko.kukkaa? Käyttäjäkokemusta kaipaisin.Miten menestyy,onko hankala tapaus?
Tekisi mieli hankkia,mutta jos on kovin kinkkinen,niin en viitsi ruveta sen kanssa präkäämään.

8

390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KVG;;;;(((((((
    • Juu,kiitos linkistä.Olen ne jo lukaissutkin :)
      Mutta nyt kaipaisin käyttäjäkokemuksia suoraan ja jos olisi jotain ehkä vähemmän älykästäkin :D kysyttävää lisänä,niin voisi samalla heti kysäistä.

    • salkoruusu on kaunis

      Kaverilla on salkoruuskua, eikä kuulemma mikään ihmeellinen hoidettava ole. Siihen se tälläs sen talon seinustalle ja kasteli........
      Ja toihan ei oikeesti ole "ruusu", komea se on kuitenkin.
      Allaolevasta keskustelupalstasta valaisuu aika moni juttu.
      Itse en enempää tiedä, kun en ole sen kanssa tekemisissä koko kesää.......ihailen vain kun käyn kylässä.

      http://puutarha.net/keskustelut/messages/1726/478.html?936300214

    • issu56

      Meillä on niitä kaksikin. Alunperin tosin oli kolme, kaksi keltaista ja punainen, mutta punainen ei jostain syystä menestynyt. Keltaiset rehottaa ihan kiitettävästi tallin seinustalla puolimetrisessä mullassa. Salkoruusu tarvitsee varsinkin aukealla paikalla kasvatettaessa tuen, muuten se kaatuu suht helposti koska kukkavarsi kasvaa melkoisen korkeaksi. Vaikka ne meillä kasvaakin seinustalla, niin olen ne "köyttänyt" seinään.
      Mitään erikoisuuksia ne ei ainakaan mun mielestäni tarvitse, joten varsin helpoiksi ne luokittelisin.

      Salkoruusujahan on sekä yksi- että monivuotisia ja yksinkertaisia ja kerrottuja.
      Tarkoitus oli tänäkesänä ommata muutama kerrottu, mutta en löytänyt mistään...

    • Kunhan ensin saa muutaman salkoruusun kukkimaan ja tekemään siemeniä ne todennäköisesti on tulleet jäädäkseen pihaan.Useimmat lajit kylväytymisen jälkeen seuraavana kesänä tekevät piene taimet jotka vasta toisena kesänä kukkivat, siinä vaiheessa kun elävät ekaa kesäänsä ne saattavat jäädä innokkaimpien kitkijöiden käsiin joten kannattaa muistaa missä salkoruusut on kukkineet ja jättää kitkeminen.

    • Monivuotista siis ajattelin.Noista väreistä tuli mieleen,että täytyy sitten tarkistaa tuokin,että jos niillä on kovasti kestävyydessä eroa.
      Eli siis kun pistää maahan,niin niistä uusista voi jatkaa,jotka itse kylväytyy (kuten sormustinkukka).Miten se vanha sitten,alkuperäinen? Häviääkö se sitten kokonaan vai tuleeko vielä? Onko siemenet sellaisia,että voi kerätä hyvin itse ja jos on,niin jos istuttaa,niin voiko iskeä suoraan multaan vai tarviiko esikasvatusta tai jotain käsittelykommervenkkejä?Tosin tuskin alan siemenillä präkäämään,jos se tekee itsestään noita pieniä alkuja,joista sitten saa uusia.

      Kuulin,että tuolla yhdellä siirtolapuutarhalla on syksyllä taimenmyyntiä,jossa noita todennäköisesti on,kun kaikkea vanhaa keräävät.Jos sitten sais jonkun vahvan,helpon?,alkukantaisen taimen.

      • Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

        Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg


      • Sikra kirjoitti:

        Mulla on kolme kerrottua punaista salkoruusua, olen istuttanut ne joskus kolmevuotta sitten, ne kasvaa ihan samasta juuresta aina uudestaan, nyt ovat alkaneet pensottumaan, eivät muuten ole levinneet mihinkään, juuresta tulee vaan uusia oksia...ja oikeasti ne ei ole saanut muuta hoitoa kuin vettä, sillonko olen muistanut ;))) Eli helppohoitoisia...

        Nyt aloittavat vasta kukinnan...
        http://s123.photobucket.com/albums/o316/finessa/?action=view¤t=aamu023-1.jpg

        Kiitos kaikille!
        Toivottavasti taimipäiviltä löytyy,muuten tarvii mennä kauppaan könyämään.Paikka olisi jo valmiina harmaamalvikin takana :)

        Ties mitä muuta tarttuu tuolta siirtolapuutarhasta.Kaikkea ihanaa,kun siellä pikkupihoilla oli :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe