Vapaa kuvaus

Linkit: http://www.yle.fi, http://www.suomi24.fi, http:/www.iltalehti.fi/youtube.com Kotimaa: Ulkomaat Koulutus: Ammatillinen Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: Naimaton Lapset: Ei lapsia

Aloituksia

25

Kommenttia

2120

1. Helvetillä pelottelemista esiintyy edelleen helluntailais-karismaattisissa yhteisöissä. Sitä käytetään seurakunnan jäsenmäärän kartuttamisen vuoksi.

Raamatussa on kerrottu Jumalan armosta, ja se koskee kaikkia. Helluntailais-karismaattiset ovat keksineet ehdollistaa armon joidenkin tiettyjen rituaalien ja tekemisten taakse. Tällainen ehdollistaminen aiheuttaa helvetin pelkoa.
  2. Uskon kyllä Jumalaan ja rukoilen joka päivä useastikin. Veriruokia aloin syömään yläkoulussa, kun siellä ei kontrolloitu mitä vanhemmat ovat kieltäneet syömästä. Musiikkia kuuntelen kyllä, sekä maallista että hengellistä. Uskon että Jeesus tulee takaisin, enkä pelkää sitä enää. Uskon helvetin olemassaoloon, mutta uskon Jumalan ehdottomaan armoon pelastaa suurin osa ihmisistä sen kauhuilta.

Olen jo useasti maininnut siitä, että kirjoitan tällä palstalla helluntailaisuuteen liittyvistä kielteisistä puolista sen takia, että myös asiasta kiinnostuneiden tulee tietää mitä elämä helluntaiseurakunnassa voi olla. Haluan kertoa näitä asioita täällä myös siksi, kun koen että nämä vääryydet on tuotava esiin.

Uskovaiset "sielunhoitajat" ovat todella puoskareita. Olen joskus lukenut erään "sielunhoitaja-Tertun" palstaa erään seurakunnan sivuilta. Aika lakihenkistä sielunhoitoa löytyy sieltä, aivan kuten tämänkin palstan väitetyltä helluntailaiselta "mielenterveyshoitajalta".

Oma uskoni poikkeaa helluntaiuskosta. Olen aina ollut rehellinen mielipiteissäni. Helluntaiseurakunnissa et saa sitä olla ja joudut valehtelemaan, ja kaikki Jeesuksen nimessä. Helluntaioppi on ehdollistettuine armonkäsityksineen ja uudestikasteineen täysin harhassa. Aikuiskasteko tekee helluntailaisista kiusaajia?

En hae tältä palstalta apua itselleni. Ne asiat hoidan jossain muualla.
    Olen kuitenkin kiitollinen ja iloinen että olen tullut kuulluksi ja olen saanut tuoda julki helluntailaisuudessa tapahtuneita asioita.
  3. "tähkäpää" hyvä
    Toki sinulla on samanlainen oikeus kertoa hyvästä helluntailaisesta kodistasi ja muustakin helluntailaisuuteen liittyvästä. Ole hyvä. Vaikka olisit kieltänytkin minulta kriittisen suhtautumisen helluntailaisuuteen, se ei estäisi minua kirjoittamasta tänne.

En minäkään aseta kieltoja täällä kenellekään. On erittäin hyvä asia, että on tällainen puolueeton ja avoin keskustelupalsta olemassa

Kirjoitat "olen yrittänyt rohkaista Sinua saamaan apua jostakin". Millaista apua tarkoitat? Helluntailaiset ovat tarjonneet minulle lähes ainoana vaihtoehtona "nöyrtymistä" ja "elämän antamista Jeesukselle" ihan viime vuosinakin. Oliko Sinulla jotain muuta tarjolla?

Tunnen että minulla on velvollisuus tuoda helluntailaisuudessa kokemani asiat lukijoiden tietoon. Tiedän että tälläkin palstalla vierailee helluntailaisuudesta kiinnostuneita ihmisiä. Mielestäni heidän on ensiarvoisen tärkeää tietää myös kriittiset asiat, joita virallinen helluntaiherätys ja seurakuntalaiset pastorista ja vanhimmistosta puhumattakaan ei kerro.

Kirjoitan täällä myös siksi, että helluntailaiset eivät ole kasvokkain ollenkaan halukkaita keskustelemaan kokemastani hengellisestä / henkisestä väkivallasta. Täällä keskustelupalstalla olen saanut sanomani paremmin perille, myös lakihenkisille helluntailaisille

Kyllä viihdyn täällä edelleen. Korjaan lausettasi, olen täällä helluntailaisuudesta keskustelevien keskellä vapaaehtoisesti. Toinen asia on sitten jos joutuisi olemaan pelkästään helluntailaisten keskellä.
  4. Niin, ihmeellistä tässä olikin se, etteivät vapaakirkolliset ja luterilaiset kokeneet "veljen" yleisöosastokirjoitusta ollenkaan huonona asiana. Helluntaisaarnaaja ja vanhimmisto vain suuttuivat tällaisesta "niskuroinnista", kuten heillä on tapana.