Vapaa kuvaus

Linkit: http://www.yle.fi, http://www.suomi24.fi, http:/www.iltalehti.fi/youtube.com Kotimaa: Ulkomaat Koulutus: Ammatillinen Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: Naimaton Lapset: Ei lapsia

Aloituksia

25

Kommenttia

2120

  1. Ohjelmassa kerrottiin myös että joku Anacondia oli partantumiskokouksessa parantanut silmävikoj/heikkonäköisyyttä ja kerännyt ihmisten silmälaseja säkkiin. Mitä näille silmälaseille tapahtui, sitä ohjelmassa ei kerrottu. Kuitenkaan näkö ei parantunut kenelläkään ja ihmiset joutuivat hankkimaan uudet silmälasit.

    Lienee tuon Anacondan Suomeen kutsujat jostakin helluntailais-karismaattisesta seurakunnasta.
  2. Seurakuntalaiset tykkäävät näistä elämäntarinoista, jossa uskoon tullut kertoo kuinka kurjaa elämä oli ennen uskoontuloa. Se on vuosikymmenien perinne helluntaiseurakunnissa. Yleensäkin suomalaiset (ja miks ei muissakin maissa) pitävät elämäntarinoista. Niistähän voi lukea aikakauslehdista ja juorulehdistä ainakin. Jos on elänyt jotenkin suojattua elämää, kaukana pahasta, saattaa tällaiset "todistukset" tuntua oudoilta.

    Helluntailais-karismaattiset piirit kyllä jossakin mielessä käyttävät hyväkseen julkkisten uskoontuloja ja pyrkivät järjestämään useille paikkakunnille tilaisuuksia, jossa esim entinen vanki saa todistaa varmaan kyllästymiseen saakka. Mutta ihmiset tykkäävät.

    Tuo maallisen menstyksen korostaminen on tullut menestysteologiasta, joka ikävä kyllä on pesiytynyt helluntaiseurakuntiinkin. Kun elät "Meidän" opin (menestysteologian) mukaan, Jumala siunaa sinua rikkauksilla. Aikaisemmin kerrottiin niin, että kun esim. tupakka ja alkoholi jäivät pois uskoontulon myötä, jäi rahaa kymmenyksistä huolimatta enemmän elämän hankintoihin.

    Vaikka kritisoinkin helluntaiseurakunnan oppia, arvostan kuitenkin heidän tekemään työtä vankiloissa. Jos yksikin vanki saadaan uskon avulla pois vankilakierteestä, se on todella hyvä asia.