Kuka on valmis kuolemaan puhtaan opin edessä?

tämmössii

Tällanen vaan tuli mieleen, ei muuta.

16

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksettu

      Kristus kuoli meidän edestämme. Siinä on puhdas oppi, ja siinä on hinta.

      • se äijä

        Turhaan kuoli.


    • Hound Dog

      Mitä kysymyksesi tarkoittaa?

      Kuolisinko puhtaan opin edessä/edestä/tähden/kautta vai mitä? Onko kysymys retorinen/allegorinen vai kirjaimellinen?

    • Gore Jesus

      Miks pitää aina kuolla ja kärsiä?
      Sairas tämä uskovaisten veri/kuolema/kärsimys-fetissi.

    • Jokainen seurakunta näyttää määräävän sen mitä on puhdas oppi. Erityisesti tätä puhtaan opin määritelmää pitävät esillä lakihenkiset uskonyhteisöt ja lahkot.

      Raamattu on sikäli vaikeatulkintainen kirja, ettei tavalliset syntiset ihmiset löydä sieltä selkeää linjaa siitä mikä on puhdas oppi.

      Helluntailais-karismaattiset uskonyhteisötkään eivät ole yksimielisiä siitä, mikä on puhdas oppi.

      • En tiedä.

        Onko tämä, lipeällä pesty Raamatun oppi. Saarn.12:7. Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, jonka sen on antanutkin. 1Moos.3:19. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Mihkähän pitäisi uskoa?


      • Usko Sana
        En tiedä. kirjoitti:

        Onko tämä, lipeällä pesty Raamatun oppi. Saarn.12:7. Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, jonka sen on antanutkin. 1Moos.3:19. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman. Mihkähän pitäisi uskoa?

        Usko niin kuin siinä sanotaan:
        Heki palaa Jumalan luokse ja ruumis maatuu maaksi.


      • body2

        Täällä oma oppi on niin puhdas kuin sen haluaa olevan ja muitten oppien mukaan ei kannata itseään polttaa.

        Vaatijoita, fariseuksia löytyy aina ja jos heidän vaatimusten mukaan pitäisi elää, se ei olisi elämää, se olisi masokismia.


    • ändiäkö

      Eikös sillä kirkolla pitänyt olla se oppi niin puhdas että kaikki likaisemmat piti tappaa pois !

      Mihin se puhtaus siitä on nykyisin häipynyt kun ei siitä ole mitään tietoakaan?

      Kukaan ei pelastu, ei parane eikä mitään muutakaan sillä opilla mitä kirko julistaa.

    • ainut toivo

      "Ainoa synnin sovitus,ainoa anteeks antamus ja ainoa tie armohon, Jeesuksen risti yksin on". Siinä puhdistutaan.

    • Höh!

      Mutta eihän kellään ole 100%:n puhdasta uskoa!

      • tämmösii

        100%puhdas oppi, muuten ei uskokaan voi olla 100%:sta.


    • Apostoli Paavalilla oli uskon asiaan tällainen ohje:

      Roomalaiskirje 14
      22 "Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee";

      Kaikki mitä puhun, kirjoitan tai käsilläni teen, tiedän tekeväni Jumalan valtaistuimen edessä.

    • body2

      Otan tähän rinnalle,: jos haluat esim, maanviljelijäksi,sinun täytyy sovittaa elämänrytmisi, -tapasi sen mukaan että maanviljelyksesi menestyy ja tuottaa satoa, muutoin näet turhaa vaivaa.

      Jos haluat Paavaliksi, sinun on sovitettava elämänrytmisi sen mukaan että tulet Paavaliksi.

      Meidän muitten ei tarvitse sen mukaan toimia tai sen mukaan elää, joten suodaan kullekin oma vapaus ja hengellinen orjuutus laitetaan pannaan.

      • Juuri näin. Kirjoitukset antavat omantunnon vapauden kaikille:

        Roomalaiskirje 14
        1 "Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
        9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
        11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
        12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme."


      • body2
        ekivaari kirjoitti:

        Juuri näin. Kirjoitukset antavat omantunnon vapauden kaikille:

        Roomalaiskirje 14
        1 "Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
        9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
        11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
        12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme."

        Ekivaari

        Juuri näin ja se vahvistaa matkalaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe