Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

1439

1. Eikö vastenmielisiä tekoja tekevää ihmistä saa sanoa vastenmieliseksi?
    Kädet heiluu ja juttua tulee mutta jo pari kertaa olen kysynyt että oletko käynyt monen uhrin luona kertomassa miksi he ovat olleet valikoituja raiskausten uhreiksi , heitähän on oulun(kin) alueella useita. Miten sinuun on suhtauduttu noissa perheissä, tietenkin oletan nyt että olet monessa perheessä käynyt kertomassa asioista koska kaltaisesi oikeuden puolustaja ei voisi jättää tilaisuutta käyttämättä.
    Se on helppoa puhua yksittäisestä asiasta kun pitäisi katsoa kokonaisuutta. Jos pohdimme vaikka rasismin olemusta suomessa, oletko sitä mieltä että osa suomalaisista on yksinkertaisesti vaan rasisteja ja toiset ehdottomasti ei?
    Edellinen kysymys voidaan myös hahmottaa elävän esimerkin voimin; lähiö johon on muuttanut (huom. yhteiskunnan rahoittamana) etnine perhe, mikä on reaktio?, ei minkäänlainen. Samaan lähiöön alkaa vuoden päästä muuttamaan (edelleen yhteiskunnan rahoittamana) lisää samalta alueelta suomeen tulleita perheitä. Tietyn pisteen jälkeen suomalaiset alkavat muuttaa alueelta pois, onko syynä se että tuo alue on ollut rasistien asuttama?, vai onko ihmiset yhtäkkiä "rasistuneet", ja jos niin keksitkö syytä? Mennään hetki eteenpäin niin koko alue on tyhjentynyt suomalaisista, miksi? Sama ilmiö on koulumaailmassa, vanhemmat shoppailevat lapsensa kouluihin joissa ........(täytä ite), miksi näin?
    Onko niin että yhtäkkiä kaikki alueella olleet suomalaiset ovat rasistuneet vai mitä on tapahtunut?, mitä luulet onko tuolla sulkeissa olevalla maksajan roolituksella verrattuna omistusasumiseen jotain merkitystä?, toki jos alueilla joissa muuttoliike kiihtyy niin ne joilla on omaisuus kiinni alueen asunnoissa menettävät huomattavan summan pääomastaan kun ovat miltei pakotettuja myymään asuntonsa.
    En tiedä, kumpi oli ensin, muna vai kana kun rasismista puhutaan. Onhan meille aiemmin tullut etnisiä ryhmiä jo aiemmin, kauko-idästä aikanaan tuli ihmisiä joista kirjoitetut uutiset ovat olleet huomattavan erilaisia, ahkeria ja työteliäitä ihmisiä jotka ovat halunneet integroitua maahan, nyt tulijoiden profiilin vaihduttua maahan on syntynyt varjoyhteiskunta ja muut samat ikävät lieve-ilmiöt kuin vaikka ruotsissa ja ranskassa.
  2. Oikeamielisillä on aina perusteltu oikeus lausua vaikka toisten ajatuksia vastenmielisiksi, kuten itse kirjoitit yllä, ja vastaavasti heittää tytti-voltteja kun joku kommentoi omia kirjoituksianne vastaavalla tavalla.

Öyhötystä on kyllä todellakin ilmassa, ja uskottavuutta murentunut, olen ihan varma että oman kontekstisi ihmiset joiden kanssa aika vietät ovat samaa mieltä, mutta uskon ihmisten tervejärkisyyteen ja he näkevät nuo uskottavuusasiat kyllä aika eri tavoin kuin oma puppe-pupu kerhosi missä ei saa soraääniä kuulua.
  3. Melko varmaan olet oikeassa että kyvyttömyytesi on se syy. Mitä väliä sillä on että mikä minun mielipiteeni on että miksi? Meillä pyörii sairaita, mielenvikaisia, hulluja ja kusipäivä pitkin katuja, enkä ainakaan minä voi niitä kontrolloida jokapuolella kokoajan. Vastaaviin tapauksiin on kovin viimevuosina tarjottu juurettomuutta, pahaa oloa, näköalattomuutta....kaikkea paskaa, mutta jos ryöstää takin toiselta puukolla uhaten niin väitän että kyse on ihan sekopäisestä kusipäästä, tai kusipäisestä sekopäästä, kuten tässäkin tapauksessa.
    Tottakai se on sinun mielestäsi vastenmieleistä kun haluat vääntää asian juuri noin ettei ko. lapsi ole vielä ollut syntynytkään, mutta tuo väite juurikin korostaa sitä ymmärtämättömyyttäsi asioiden syy-seurausketjussa, kuten poliittisilla päätöksillä tapana on niin puhutaan pitkäjänteisistä asioista jotka konkretisoituvat vuosien päästä. Ikävä todeta että kun minua tarpeeksi rasisitiksi oli haukuttu niin kävin lukemassa lopulta halla-ahon skriptan, ja sain huomata että nuo kirjoitukset ovat kyllä hyvin suurella osumatarkkuudella osuneet oikeaan. Eli aiheuttiko halla-ahon kirjoitukset sen että näin tapahtui, vai oliko halla-aho jo niin asian päällä että muita maita ja niissä tapahtuneita asioita verraten pystyi kertomaan miten täälläkin käy jos samalla lailla tehdään?
    Nämä nyt niin suomessa kuin muuallakin tapahtuvat asiat ovat todellakin poliittisten päätösten seurausta, ja mikä on todella ikävää niin jälkien korjaamiseen menee yleensä enemmän kuin niiden pilaamiseen.
    Se että et ymmärrä tässä nyt muuta meuhkaamisen aihetta kuin sen että kyseessä oli 12 vuotias lapsi, kertoo juurikin kyvyttömyydestäsi käsitellä asioita laajemmin, ihan ku sdp.n kummeli-klubi, helpot pikavoitot ja toisten haukkuminen rasisteiksi antaa varmaan hyvät yöunet mutta eivät ne asioita paranna.