r.riusa

r.riusa profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 17v sitten
29 aloitusta · 4483 kommenttia
Ulkoiluni+jäi+tänään+n.+50+metriin,+roskiskeikkaani-:)++Katselin+tv-stä+halliuksentiedotuksen.+Valmiuslakinhan+tulee+käyttöön.+Onhan+se+melkoinen+päätös,mutta+on+katsottu+tarpeelliseksi.Selailin+aika+paljon+netistä++koronavirukseen+liittyvää+aineistoa+ja+keskusteluja.Kyllähän+sieltä+löytyy+kaikenlaista+pölinää+ja+vehemmän+oikeita+kirjoituksiakin,joko+huonosti+seurattu+asiaa+tai+tahallista+väärin+tulkintaa.Eräs+asia,+yli+70+vuotiaita+koskeva+asia+on+aiheittanut++tulkinnan+eroja.+Lainaan+tähän+asiantuntijan+selvityksen."Saako+käydä+kaupassa?+Saako+mennä+puistoon?–+Eihän+tietenkään+ole+tarkoitus+blokata+heitä+kotiinsa+niin,+että+he+eivät+saisi+käydä+kaupassa+tai+koiraa+ulkoiluttamassa,+vastaa+valtioneuvoston+viestintäjohtaja+Päivi+Anttikoski+Iltalehdelle.–+Olennainen+sanamuoto+on,+että+”mahdollisuuksien+mukaan”+suositellaan+välttämään+sellaista+tarpeetonta+kontaktissa+olemista+niin+paljon+kuin+pystyy.+Jokainen+pystyy+sen+itse+arvioimaan".Tästäkin+luulisin+asian+selviävän.+Onhan+tässä+huomioitu+jopa+koiran+ulkoilutttaminen.Tosin+minä+en+juuri+sitä+tarvitse.+Käytänhän+koiran+korvikkeena+pölyimurintalutusta:))+Sen+homman+teen+mieluimmin+sisätiloissa.++Eipä+muuta+kuin+hyvää+jatkoa!
Iltapäivää!Sattui+hyvä+aika+markettimatkalle,+aurinko+paistoi+ja+lämmintä+varjossakin5+C.+Tietysti+sattui,+kun+tarkkaan+tähystin+netistä+säätiedot.)Tänään+on+tullut+runsaasti+ohjelmaa+koronaviruksesta+ja+sen+vaikutustenrajaamisesta.+Ja+vielä+sitä+illemmalla+tulee+lisääkin.+Kaikissa+lehdissäkinsiitä+viruksesta+kerrotaan.+Minusta+kyllä+on+kerrottu+myös+virustartunnanoireetkin.+Jos+nyt+nettiä+selaa+ja+lehtiä+lukee,+tuskin+ohi+päääsee+lipsahtamaan.Jokatapauksessa+nyt+viimeistään+on+selvää,++koronaviruksen+leviäminen+on+tosia-asia.+Miten+pitkälle+menee,+sitä+tuskin+kukaan+tietää.+Ei+minullaole+edellytyksiä+kovin+paljon+ko.+asiasta+tietää.+Alusta+alkaen+olen+kylläluottanut+terveysalan+asiantuntijoihin,+kuinkas+muuten.+Näihin+nojaamyös+hallitus.++Eiköhän+homma+liene+niin+hyvin+"hanskassa"++kuin+se+on+mahdollista.En+kuitenkaan+ole+henk.+kohtaisesti+kovin+pahasti+huolissani.+Tämä+viruson+ollut+jonkin+aikaa+esillä,+että+siihen+tilanteeseen+on+ollut+aikaa+joasettautuakin.Minun+oloni+on+todella+huomattavasti+korjautunut+sairaalassa+tehdyntutkimuksen+jälkeen.+Se+näkyi+tänääkin,+kävely+kävi+ihan+vihellellen;)Kyllä+siinä+ennen+tutkimusta+epävarmuuteni+painoi.+Olisi+ollutmahdollista+mennä+toisinkin.+En+halua+tarkemmin+kertoa.+Sen+kuitenkin,että+olen+luullut+omaavani+paremmankin+"paineensietokyvyn"+kuinmitä+nyt.+Kyllähän+sitä+ennen+pahemmastakin+pinteestä+"porskuttelitakeltelematta:))Hyvää+illanjatkoa+huomista+kohti!
Onpa+sopiva+runo+nuorekkaasta+ja+touhukkaasta+mummosta:)+(16.58)Tupatöissäni+pikkuhilaa+kuhvetaen+ja+lojujen+on+päiväni+iltaan+mennyt.Keskustelut+luovasta+työstä+ja+luovuudesta+yleensä+olen+sivuuttanut.Katson+että+se+aihe+kovin+vähän+koskettaa+minua+ja+ymmärrystäni.Luovaa+työtä+se+on+lumen+luontikin.+Tosin+sitä+materiaalia+on+luontoantanut+täällä+kovin+vähän.Asuin+syntymäkunnassani+siihen+aikaan+kun+savotat+lopahtivat+jatyöttömyyskortistosta+lähetettiin+ojan+kaivuuseen,+"ojaa+luomaan."Ensin+oli+luotava+lähes+metri+lunta,+kunnes+pääsi+tuottavaan+työhönkäsiksi.+Turvesuohon+kaivettiin+valtaojaa,+lähes+2+m.+syvää+ja+yli+3+mleveää+pohjaa+kohti+kapenevana.++Palkka+tuli+kuutiomaksuna.+Eikäsitä+paljon+tullut.Kaverin+kanssa+sitä+sisukkasti+yritettiin+ojaa+luoda..+Kyllä+me+olimme+jo+raskaan+työn+kokeneita.+Viikon+painoimme+täysillä,+sitten+totesimme,+että+hommaon+täysin+hullua.+Mittautimme+luomamme+pätkän+ja+nostimme+kytkintä.+Eipä+siitä+paljon+rahapussi+täyttynyt.+Yhtä+tyhjän+kanssa.Työttömyyskortistossa+meille+lätkäistiin+"työstä+kieltäytyminen."+Meilleselvisi,+että+niin+oli+tehty+monelle+muullekin.+Kortistoa+putsattiin+tyhjemmäksi,se+oli+tarkoituskin.Siitä+saimme+kimmokkeen+toisenlaiseen+luovaan+hommaan.+Tehtiin+jalkatyötäja+saimme+kokoon+melkoisen+porukan,+jota+oli+kohdeltu+samoin.+Jalkatyönähänse+oli+tehtävä,+harvoilla+oli+puhelin.++Joukkona+menimme+kunnantalolle+jailmoitimme+asiamme.+Monta+tuntia+siellä+istuskelimme,+kun+tultiin+että"+työhaluttomuutemme"+pyyhitään+pois+yritetään+löytää+toisenlainentyö.+Näin+kyllä+tapahtuikin,+toiselle+paikkakunnalle+siirtotyöläisinä.+Eihänsekään+"kultakaivos"+ollut,+mutta+sentään+jotakin+tiehommaa.+Muutamiaviikkoja+oltiin+ja+kesän+tullen+alkoi+löytyä+parempia+töitä.Aina+kun+puhutaan+luovuudesta+ja+luovasta+työstä,+tulee+mieleenitämä+ojanluontireissu.+Se+on+minun+luovuuttani:))++Jatkoja...
Iltapäivää!Lumet+on+lähneet.+Siinä+on+täällä+palattu+entiseen+järjestykseen.+Sade+eiyllättänyt,+vaikka+pilviäkin+muhkuili+taivaalla.+Markettireissukin+tulitehdyksi.+Ryhdyinkin+kaupassa+ihan+revittelemään.+Ostin+parasta+mitä+miestänilöytyi.+Tavoitteena+oli+kunnon+luusoppa+grillatuista+kylkiluista.+Kyllä+seoli+tavattoman+hyvää,+toisin+kyllä+sen+tiesin+jo+ennakkoon:)Maailman++parantamiseen+osallistun+vain+varoen.++Sekavahan+on+tilanne.Ei+minulla+ole+sellaista+tietomääräärää+kaikenlaisista+taustoista,+joidenperusteella+voisi+vankkoja+johtopäätöksiä+ladella.+Pahoin+pelkään,+etteikaikilla+päättäjilläkään+ole+selviä+tilanneratkaisuja.+Niinpä+katson+parhaaksivetäytyä+kiivaasta+mielipiteen+vaihdosta+sivuun+-+toistaiseksi+ainakin.Ainahan+sitä+jotain+"melua+mekastaa"+voisi+keksiä,+mutta+joskus+se+onparasta+vain+vaieta.+Ei+tämä+asenne+ole+minulle+uutta,+monia+kertoja+olenelämäni+varrella+kinkkisessä+huutomelskassa+napsauttanut+vain+suuni+kiinni.Ja+eläminen+on+vain+jatkunut+rauhoittuneena.Niinpä+monet+tämänkin+vaiherikkaan+ajan,+hyvässä+ja+pahassa,+katsonparhaimmaksi+vain+"katsastella."+Ikänikin+jo+vaikuttaa.++++Päättäjäthän+on+valittu,++++++++++++++voin++vain+toivoa+parasta.parasta.++Kyllä+se+siitä,+on+tuttu+sanonta.+Heipparallaa!
Hyvää+päivää!Sellainen+päivä+todella,+aurinko+paistaa+pilvettömältä+taivaalta.+No+se+ihailu+jää+ikkunasta+katsomseen.+Ehkä+roskat+käyn+heittämässä.Tänään+on+ollut+touhujen+päivä.+Pölyimuria+olen+talutellut+ympärihuushollia+ja+yllyttänyt+imuria+töihin.+Joskus+se+pistää+hanttiinkin.Menee+pöydän+tai+sängyn+jalan+taakse+piiloon+jumittaa+kiinni+,tai+tarraa+maton+reunaan+ja+kellahtaa+selälleen.+Kyllä+juttelen+asiallisestiimurille,+vertaan+kyllä+pahasisuiseen+koiraan.Meidän+taloudessa+ei+ole+koskaan+ollut+koiraa.+Sitä+se+imurin+talutuskorvaa.+Osaa+se+ajatella+ja+kiukutella,+ihan+totta!++Eihän+ole+kauan+kunimuri+teki+tenän,+ei+suostunut+murisemaan+vaikka+kuinka+nappuloitapainelin.++Suutahin+ja+väänsin+jo+takkia+päälle,+että+lähden+ja+poistansen+taloudestamme+ja+ostan+uuden.+Kerroin+sen+ääneen+ja+painalsinvielä+kerran+nappulaa.+Se+alkoi+murista+ja+toimi+hyvin,+hätähän+silletuli.+Tämä+on+selvä+todiste,+että+pölyimurini+ymmärtää+ja+ajattelee:))Ja+on+toiminutkin+tämän+jälkeen+jo+hyvän+aikaa.Enpä+tunne+sellaista+ruokaa,+jota+en+voisi+syödä+jos+haluaisin.+Tosinaika+vähäinenhän+valikoimani+tässä+laajassa+tarjonnassa+onkin.+Rypäleitäja+mandariineja+käytän+nyt+ahkerammin,+koska+on+ensimmäinen+vuosi,jolloin+itse+poimittuja+ei+ole.+Toki+puolukoita+ja+mustikoita+ostin,+muttaenempi+rajallisesti.Siinä+ihan+vanhassa+taloudessamme+oli+yksi+ruoka,+joka+ei+herkultatuntunut:+piimävelli!+Sen+jätin+syömättä,+jos+se+oli+suinkin+mahdollista.Hyvää+jatkoa,+huomennakin+kai+on+tolkun+päivä!