Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kirjoitin jo kerran, mutta rekisteröintini oli kadotettu. Olisin pistänyt " puska-aiheen puskasta", mutta eipä kelvannut. Eipä tuossa tulenpalavaa ollut, vaikka se söhlingissä lensi avaruustähdille hämmästeltäväksi.

    Salamathan ne metsiä ovat kulottaneet. Rajoitetusti se keino voi olla hyvä myös ihmisten sytyttämänä. Tietysti ammattilaisten hoitamana. Olen ollut kulotuksessa mukana kun jopa kymmeniä hehtaareita pistettiin tuleen. Rajua hommaa ja sietämistä vaativaa. Eikä ollut palokuntia vahtimassa, ei edes teitä lähellä.
    Eero Järnefelt teki kulotuksen tapaisesta taulun "Raatajat rahanalaiset". Hyvä kuvaus ja vieläpä aatelismiehen tekemäksi. No saihan ko. työ paheksuntaa nirppanokkien taholta liian ravaanomaisuudesta ja "irstaudesta,"

    Tuntuu, että kun tehometsätaloutta ruvettiin tekemään, se tehtiin tiikkipöytien takana, vain kartta ja viivotin apuna. Luonnon vuosisatainen kokemus metsiköiden ja puulaatujen sijoittelussa jätettiin huomioimatta. Nyt jo aletaan huutaa hyvän puutavaran perään, koska " tehohoito" on tuhonnut laadun. Sellupadat eivät niinkään kiehu, joihin tulosta tähdättiin.

    Joo..ehdin olla metsätöissä, siitähän työurani alku lähti. Se oli ennen sitä aikaa kun Kekkonen julisti metsätyömiesten palkat ja työolot "kansalliseksi häpeäksi." Tietysti minun oli helppo yhtyä lausumaan. Olisi kai kertomista, mutta enpä tee turhaa puuhaa jos vaikka taas harakoille karkaa. Eikä se nyt liene tarpeellistakaan. On aikani muuttaa aiheitani. Metsäläisyyttäni olen Kahvipirtissäkin riittävästi esillä pitänyt. Reilua ja ymmärtäväistä porukkaa kun ovat jaksaneet sietää.
  2. Kirjoitin jo kerran, mutta rekisteröintini oli kadotettu. Olisin pistänyt " puska-aiheen puskasta", mutta eipä kelvannut. Eipä tuossa tulenpalavaa ollut, vaikka se söhlingissä lensi avaruustähdille hämmästeltäväksi.

    Salamathan ne metsiä ovat kulottaneet. Rajoitetusti se keino voi olla hyvä myös ihmisten sytyttämänä. Tietysti ammattilaisten hoitamana. Olen ollut kulotuksessa mukana kun jopa kymmeniä hehtaareita pistettiin tuleen. Rajua hommaa ja sietämistä vaativaa. Eikä ollut palokuntia vahtimassa, ei edes teitä lähellä.
    Eero Järnefelt teki kulotuksen tapaisesta taulun "Raatajat rahanalaiset". Hyvä kuvaus ja vieläpä aatelismiehen tekemäksi. No saihan ko. työ paheksuntaa nirppanokkien taholta liian ravaanomaisuudesta ja "irstaudesta,"

    Tuntuu, että kun tehometsätaloutta ruvettiin tekemään, se tehtiin tiikkipöytien takana, vain kartta ja viivotin apuna. Luonnon vuosisatainen kokemus metsiköiden ja puulaatujen sijoittelussa jätettiin huomioimatta. Nyt jo aletaan huutaa hyvän puutavaran perään, koska " tehohoito" on tuhonnut laadun. Sellupadat eivät niinkään kiehu, joihin tulosta tähdättiin.

    Joo..ehdin olla metsätöissä, siitähän työurani alku lähti. Se oli ennen sitä aikaa kun Kekkonen julisti metsätyömiesten palkat ja työolot "kansalliseksi häpeäksi." Tietysti minun oli helppo yhtyä lausumaan. Olisi kai kertomista, mutta enpä tee turhaa puuhaa jos vaikka taas harakoille karkaa. Eikä se nyt liene tarpeellistakaan. On aikani muuttaa aiheitani. Metsäläisyyttäni olen Kahvipirtissäkin riittävästi esillä pitänyt. Reilua ja ymmärtäväistä porukkaa kun ovat jaksaneet sietää.
  3. Hyvää iltapäivää! Pilvinenhän päivä oli, mutta muuten leppoisan lämmin, tavoitteli +20. Tästäkö alku?

    Hintriika* otti esille henk. kohtaisen turvarajan. Ihan hyvä keskimäärin. Joskushan on parempi, että on pitempikin - siis käden ulottumattomissa. Tunnen kaverin, joka ei nouse linjuriin, koska hajusteet, "ootekoloonit" ja valkosipulipakkaukset käyvät hengen päälle. Hänellä on kyllä allergiakin, mutta joskus harvoin voin yhtyä hänen mielipiteeseensä.
    Eihän sitä aina tiedä itsekään, millainen hajupommi on. Siksipä olen varsin jäyhä halailemaan. Eikä ole se tapa istunut muutenkaan. No... kyllähän sitä joissakin tilaisuuksissa.

    Late otti esille ison asian, ydinvoimalat. Joudun kyllä tunnustamaan, että hyvin perusteltua kantaa en kyllä voi kehitellä. Tavoite omavarallisuudesta ja sen säilyttämisestä on kyllä hyvä. Kuuntelin kyllä juttuja joissa vedeltiin linjauksia 50 vuoden päähän. Tulee mieleen sama määrä taakse päin. Kuinka paljon onkaan tekniikan sovellutuksia sinä aikana tapahtunut. Kaiken järjen mukaan kehitys on edelleen ainakin yhtä nopeaa. Millaisia sovellutuksia voi tulla? Tuleeko aika, jolloin atomivoimalat ovt naurettavan alkeellisia energian tuottajia ja jäävät tyhjiksi turhanpanttina kuten nykyisin taitaa käydä paperitahtaille. Vaan eipä nämäkään pähkäilyni tietoon perustu. Eikä myöskään päättäjien, tuskin heidän neuvonantajienkaan. Voisinpa olla sitä mieltä, että odotetaan, ei homma nyt heti käsistä karkaa. Ja jospa lähijatkossa vaihtuu tietävämpiä päättäjiä ja asiantuntijoita. Jotenkin nykyisiin on luottamukseni hiipunut. Saahan sitä jutustella, ei ole pelkoa, että ääni kuuluu.
    Ei hitossa, kuis mä näin jaarittelen. En kuitenkaan kirjoittanut marjastamisesta. Nähdään joskus!
  4. .
    Harvoin on yhtä totuutta arvioitavissa asioissa tai aiheissa. Erilaisista " totuuksista" sitä joutuu arvionsa tekemään ja sekin vaatisi tietoa.
    Tuttuudeksi en kyllä vielä nimittäisi rekattuakaan nimimerkkiä. Kyllä siitä on tietysti apu keskustelussa, on edes jotakin tietoa jonka pohjalta voi yhdistää kannanottoa myös käsillä olevaan asiaan.
    Mielestäni tuttuus ei ole välttämätöntä, vaikka kirjoittelisi " marjasaaliiista ja hirvikäpäsistä." Näihinhän minäkin olen "keskittynyt" kun kuvittelen tietäväni niistä jotakin. Onpahan joku, jonka päällä seisoo. Sitäpaitsi, meillähän on erilaisia tapoja osallistua, toiset hyvin ahkerasti, toiset silloin tällöin. Jos harvakseen kirjoittelee, se on enempi "juttu", "lastu" tai asia - artikkeli, joka jää vain luettavaksi, jos jotakin kiinnostaa.

    Sitäpaitsi; on ollut ja on vieläkin työläishähtöisiä kirjailijoita ja runoilijoita, joita joskus on halveksittu ja syrjitty sillä perusteella, että ovat "oppimattomia", heidän juttunsa eivät siten ole vakavasti otettavia. En käy nimiä luettelemaan, mutta Pentti Haanpään voin mainita. Kyllä hänen tuotantonsa on tunnustettu "tuttujen" ulkopuolellakin. Ja monen muun. Taidoistahan se on kiinni, aina ei ole "koiraa karvoihin katsomista."

    Täälläkin on hyviä, tietopuolisia kirjoittajia ja aiheita, jotka menevät yli "ymmärryseni." Aika harvoin osallistun keskusteluun, koska koen tietoni puutteelliseksi tai vanhentuneeksi. Jotain olen mielestäni joskus jotenkin hallinnut - sellaista pientä siivua. Aktiiviseen, systemaattiseen opiskeluun en enää lähde. En näe siinä järkikultaa. Riittää kun retuuttaa mukana varastoon jääneillä eväillä. Enkä alakaan kovin aktiiviseksi kirjoittelijaksi. No joskushan vähän innostuu. Lueskelen kyllä 70+ sivut, ainakin jotenkin ja helmiäkin löytyy.
  5. Ei nyt, Venlastiina, tarvitse niin kohtelias olla, että myöntää turhaan(vaikka hyvin näit ja kuulit kolinan) Voihan olla, että olen humussa riehaantunut ja rynnännyt massan perässä geishaa palvomaan. Näissä poikkeustapauksissa minulle tulee muistihäiriöitä. Kai se lienee vastenmielisen totuuden kieltämistä.
    Ja voitinhan minäkin tästä tiedosta, pääni on kovaa ainesta. Ei tarvitse luun tiheyttä mitata, kun mokomat kolhut kestää virheettömänä.
    Asiallista; on sulla aika troppikuurit.(niin minullakin -toisen sorttiset)Kyllä siinä huumoriakin tarvitaan. Vakavana muumioituu vakavaksi.

    En mä nyt vielä osaa haukkua tätä ylläpidon uudistusta. Hintriika tuossa jäljempänä antoi suurennusvinkkejä, hyvä. Olen kyllä käyttänytkin joskus harvoin, kun tulee niin uskomattomia juttuja, että pitää oikein tarkkaan tiirata.
    Nää koneet(asetukset) lienevät erilaisia. H* keino vaikuttaa näppärältä.
    Hyvää, tai ainakin tyydyttävää jatkoa!